Levensverzekering is een erg algemene term.
Lees eens hier
https://www.nhp.nl/overli(...)erzekering#gsc.tab=0ORV is relatief goedkoop omdat de premie niet wordt teruggegeven als je niet overlijdt in de periode van dekking. Daarom zie je ook wel ORV's die verpand zijn aan de hypotheek. Zo een heeft mijn vrouw op mijn leven. Die zorgt er dus voor dat als ik overlijd, de hypotheek dus bijna weg is. Dat zorgt voor veel lagere maanlasten en dan kan mijn vrouw bedenken wat ze wil. Zo heb ik er ook een op haar leven, maar die is niet verpand (aangezien zij geen eigenaar is van ons/mijn huis). Dus als mijn vrouw overlijdt dan kan ik bedenken wat ik met dat geld zou willen. Of meer hulp inkopen of minder gaan werken, of de hypotheek verlagen etc.
Lijfrente komt meestal weer terug, en dan met rente. Maar daarom zal de premie echt wel hoger zijn wil je wat opbouwen.
Wil je iets voor jezelf opbouwen en wat zekerheid gedurende die tijd, dan zijn er gemende vormen die uitkeren na een periode en ook uitkeren bij overlijden. Vraag is dus of je ook wat aan je pensioen wilt doen, of niet?
Dus wat wil je nu, wat zou er over 15 jaar moeten gebeuren (dan zijn je kinderen een stuk zelfstandiger dan nu) en wat zou er over meer dan 30 jaar moeten als je bij je pensioen in de buurt zit. Dat zijn 3 verschillende scenario's, maar je kan er nu al op inspelen.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"