Dat is natuurlijk ook absoluut niet overal zo geweest.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nadeel van de boel een paar weken dicht gooien is trouwens dat je zo'n Spanje effect krijgt. Gaat men los omdat het weer mag en ze bang zijn dat alles misschien binnenkort weer dicht gaat.
Vast, maar dat gaat hier wel gebeuren met de grote hoeveelheid verongelijkte sneeuwvlokjes die al kapot gaan dat de kroeg een uurtje eerder dicht gaan.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook absoluut niet overal zo geweest.
En dat er waarschijnlijk maar een paar onderdelen van een lockdown daadwerkelijk effect hebben. En de rest alleen maar irritant en funest is.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nadeel van de boel een paar weken dicht gooien is trouwens dat je zo'n Spanje effect krijgt. Gaat men los omdat het weer mag en ze bang zijn dat alles misschien binnenkort weer dicht gaat.
Dat gebeurt dan ook waarna we in een soort open-dicht cirkel komem.
Mag je hopen inderdaad. Boel op slot gooien is gewoon geen lange termijn oplossing. Wat als er geen (goed) vaccin komt? Jarenlang jojo-en tussen land op slot en weer versoepelen? Dat is niet te doen. Middel erger dan het kwaal. Dan moet je echt na gaan denken over andere oplossing waardoor dingen wel kunnen blijven draaien.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:40 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat er waarschijnlijk maar een paar onderdelen van een lockdown daadwerkelijk effect hebben. En de rest alleen maar irritant en funest is.
Naast dat het jammer is dat we op vele gebieden niet echt lijken te zijn vooruitgegaan, is ook dit een punt dat m.i. een stuk verder onderzocht had mogen worden. Lockdowns - en dan met name die in anderen landen - waren leuk voor de blinde paniek van het voorjaar maar mag hopen dat men nu wel beter weet.
Kijk naar Zweden, daar gaat het nu super steady. Volgens mij doet Zweden nu een groot onderzoek naar de effecten van hun aanpak. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Want ja, als je naar landen zoals Frankrijk en Spanje kijkt dan zijn die toch mooi terug bij af door hun lockdown. Niet heel slim.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:40 schreef galantis het volgende:
Naast dat het jammer is dat we op vele gebieden niet echt lijken te zijn vooruitgegaan, is ook dit een punt dat m.i. een stuk verder onderzocht had mogen worden. Lockdowns - en dan met name die in anderen landen - waren leuk voor de blinde paniek van het voorjaar maar mag hopen dat men nu wel beter weet.
Nou, zo geweldig gaat het ook weer niet in Zweden hoor. De politiek rolt daar over elkaar heen of het nu wel of niet aanstellers zijn, die langdurig (>8 weken) zieken omdat de uitkeringen niet meer te betalen zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kijk naar Zweden, daar gaat het nu super steady. Volgens mij doet Zweden nu een groot onderzoek naar de effecten van hun aanpak. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Want ja, als je naar landen zoals Frankrijk en Spanje kijkt dan zijn die toch mooi terug bij af door hun lockdown. Niet heel slim.
Overigens denk ik niet dat de tweede golf groter wordt dan de eerste. Er zijn namelijk nog steeds maatregelen van kracht, dus dat kan nooit slechter worden dan in maart.
Aangezien de huidige maatregelen hier vergelijkbaar zijn met Zweden kan ik maar een conclusie trekken. Zij volgen de regels veel beter dan wij dat doen. Dat de scholen pas net weer begonnen zijn in Zweden zal ook wel een reden zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kijk naar Zweden, daar gaat het nu super steady. Volgens mij doet Zweden nu een groot onderzoek naar de effecten van hun aanpak. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Want ja, als je naar landen zoals Frankrijk en Spanje kijkt dan zijn die toch mooi terug bij af door hun lockdown. Niet heel slim.
Overigens denk ik niet dat de tweede golf groter wordt dan de eerste. Er zijn namelijk nog steeds maatregelen van kracht, dus dat kan nooit slechter worden dan in maart.
Verantwoordelijkere burgere en dunbevolkt gebied.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Aangezien de huidige maatregelen hier vergelijkbaar zijn met Zweden kan ik maar een conclusie trekken. Zij volgen de regels veel beter dan wij dat doen. Dat de scholen pas net weer begonnen zijn in Zweden zal ook wel een reden zijn.
Dan ligt het toch bijna alleen aan besmettingen in thuissituaties, want wij hebben het elders ook aardig onder de knie. Maar ja, achter de voordeur handhaven mag niet. Het beste lijkt mij gewoon mensen wijzen op social distancing mbt ouderen en het virus maar rond laten gaan. Twee, drie weken geleden was er nog geen probleem, maar nu zie je weer dat ook ouderen meer besmet worden.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Aangezien de huidige maatregelen hier vergelijkbaar zijn met Zweden kan ik maar een conclusie trekken. Zij volgen de regels veel beter dan wij dat doen. Dat de scholen pas net weer begonnen zijn in Zweden zal ook wel een reden zijn.
Uhh, nee. Dat gaat het dus helemaal niet. Zie Zwedentopicquote:Op donderdag 24 september 2020 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb hier m'n info vandaan: https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Sweden Ik vind 200 per dag weinig.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh, nee. Dat gaat het dus helemaal niet. Zie Zwedentopic![]()
En je krijgt nog een plusje ook![]()
Hoe kom je daar bij? 78% van de besmettingen heeft een onbekende bron.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan ligt het toch bijna alleen aan besmettingen in thuissituaties, want wij hebben het elders ook aardig onder de knie. Maar ja, achter de voordeur handhaven mag niet. Het beste lijkt mij gewoon mensen wijzen op social distancing mbt ouderen en het virus maar rond laten gaan. Twee, drie weken geleden was er nog geen probleem, maar nu zie je weer dat ook ouderen meer besmet worden.
Besmettingen op kantoor is nog wel een issue overigens. Die scoort nog wel relatief hoog, ik dacht nummer twee.
Het halve team heeft corona en ze willen gewoon door voetballenquote:SC Cambuur tegen Jong FC Utrecht in gevaar door corona
Het is nog maar de vraag of de wedstrijd van SC Cambuur tegen Jong FC Utrecht van aanstaande vrijdag doorgaat, schrijft de Leeuwarder Courant. Door blessures en coronabesmettingen heeft trainer Henk de Jong nog maar vijftien spelers tot zijn beschikking. Wedstrijden worden verzet als een club minder dan dertien spelers tot de beschikking heeft als gevolg van besmettingen.
https://www.fcupdate.nl/v(...)-gevaar-door-corona/
quote:Op donderdag 24 september 2020 18:00 schreef roos94 het volgende:
We gaan ten onder, maar in ieder geval met zijn allen
Beetje positiviteit, ik hou er van!quote:Op donderdag 24 september 2020 18:00 schreef roos94 het volgende:
Wekelijkse update pagina 17, waar staat die 78% dan? Dan heb ik het fout denk ik.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? 78% van de besmettingen heeft een onbekende bron.
Als de moffen straks de testen voor zichzelf gaat houden is het over en sluiten. Je leest overal signalen dat het steeds krapper wordt.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:00 schreef roos94 het volgende:
Ja, want zoals je kunt lezen zijn daar dus ook voorschriften voor. Regels werken twee kanten op.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het halve team heeft corona en ze willen gewoon door voetballen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |