Zo te zien volgende zomer dus alles weer terug naar normaal, dat is toch wel een dansje waardquote:Op donderdag 24 september 2020 13:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze gaan eerst zorgmedewerkers en kwetsbaren inenten, dus voordat jij aan de beurt bent zijn eventuele bijwerkingen al bekend.
[..]
Mocht het scenario uitkomen inderdaad helemaal los komende zomer, iedereen heeft belachelijk veel gespaard dus we kunnen de horeca en evenementenbranche flink gaan spekken.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:30 schreef Simmertje het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd in hoeverre ze dingen gaan toelaten zodra het vaccineren is begonnen. Stel we beginnen in maart met het vaccineren van de kwetsbare groepen en dat dit voor de zomer is afgerond, mag de rest van "het volk" dan gewoon weer naar festivals?
Overigens zou ik nu tekenen voor het feit dat we vanaf de lente 2021 weer terug kunnen naar het oude normaal. Even twee seizoenen volhouden nog om vervolgens extreem te genieten volgend jaar.
Een boel viruswaanzinnige tokkies zijn nu al gek geworden, die houden het echt niet nog twee seizoenen vol. De donkerste seizoenen van het jaar ook nog.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:30 schreef Simmertje het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd in hoeverre ze dingen gaan toelaten zodra het vaccineren is begonnen. Stel we beginnen in maart met het vaccineren van de kwetsbare groepen en dat dit voor de zomer is afgerond, mag de rest van "het volk" dan gewoon weer naar festivals?
Overigens zou ik nu tekenen voor het feit dat we vanaf de lente 2021 weer terug kunnen naar het oude normaal. Even twee seizoenen volhouden nog om vervolgens extreem te genieten volgend jaar.
Daarnaast heb ik veel festivals en concerten al betaald en heb nog paar honderd euro aan vouchers voor KLM. SUMMER 2021quote:Op donderdag 24 september 2020 13:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Mocht het scenario uitkomen inderdaad helemaal los komende zomer, iedereen heeft belachelijk veel gespaard dus we kunnen de horeca en evenementenbranche flink gaan spekken.
De blaadjes zijn nog niet eens van de bomen inderdaad. Hou je vast...quote:Op donderdag 24 september 2020 13:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Een boel viruswaanzinnige tokkies zijn nu al gek geworden, die houden het echt niet nog twee seizoenen vol. De donkerste seizoenen van het jaar ook nog.
Ik zal je vast uit de droom helpen. Lente 2021 gaat niet lukken, lente 2022 misschien (vooral omdat we niet geëxperimenteerd hebben dit jaar met de buiten situatie)quote:Op donderdag 24 september 2020 13:30 schreef Simmertje het volgende:
Overal een vaccinatiepaspoort laten zien dan?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Neuh. Maar zonder vaccin kom je geen ziekenhuis, vliegtuig of andere riscoplekken meer in, tenzij medische uitzondering natuurlijk. Maar verplichten? Neuh.
Ben alleen wel bang dat letterlijk iedereen zo denkt, dus alles zal wel binnen no time volgeboekt zitten.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast heb ik veel festivals en concerten al betaald en heb nog paar honderd euro aan vouchers voor KLM. SUMMER 2021
De logistiek van zo'n enorm vaccinatieprogramma is ongekend. Productie, verspreiding. Dat gaat wel even duren allemaal.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zal je vast uit de droom helpen. Lente 2021 gaat niet lukken, lente 2022 misschien.
(hoe erg ik zelf de evenementen en festivals ook mis)
het zijn de Drenten van Europa.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:19 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso lekker afstandelijk altijd die Scandinaviërs, die zijn dat gewend.
Ik hoorde via via dat de GGD al aan het plannen is, maar we weten hoe goed de GGD is in afschalen, weet ik niet of ik hier nu blij van moet worden of zachtjes moet huilen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:34 schreef Q. het volgende:
[..]
De logistiek van zo'n enorm vaccinatieprogramma is ongekend. Productie, verspreiding. Dat gaat wel even duren allemaal.
Tijdens de Mexicaanse griep epidemie zijn binnen anderhalve maand 500.000 mensen ingeënt dus dat zal wel loslopen, vooral omdat het primair kwetsbare groepen aan gaat. Theoretisch zou als je maart begint voor de zomer begint je makkelijk drie miljoen mensen moeten kunnen inenten.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:34 schreef Q. het volgende:
[..]
De logistiek van zo'n enorm vaccinatieprogramma is ongekend. Productie, verspreiding. Dat gaat wel even duren allemaal.
Je bedoelt opschalen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoorde via via dat de GGD al aan het plannen is, maar we weten hoe goed de GGD is in afschalen, weet ik niet of ik hier nu blij van moet worden of zachtjes moet huilen.
Nee afschalen. Weet je nog toen in de zomer dat GGD in volle sterkte klaar zat voor BCO voor wat komen zou? Toen kwamen er minder corona gevallen dan verwacht, en toen hebben ze BCO personeel afgeschaald vlak voor de drukte weer terugkwam.quote:
Maar dan slaat je opmerking over de GGD toch nergens op? Waarom moet je dan huilen?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee afschalen. Weet je nog toen in de zomer dat GGD in volle sterkte klaar zat voor BCO voor wat komen zou? Toen kwamen er minder corona gevallen dan verwacht, en toen hebben ze BCO personeel afgeschaald vlak voor de drukte weer terugkwam.
Precies het duurt dus wel eventjes tot we 10 miljoen mensen inentenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Tijdens de Mexicaanse griep epidemie zijn binnen anderhalve maand 500.000 mensen ingeënt dus dat zal wel loslopen, vooral omdat het primair kwetsbare groepen aan gaat. Theoretisch zou als je maart begint voor de zomer begint je makkelijk drie miljoen mensen moeten kunnen inenten.
Het was een sarcastische opmerking, als de GGD nu al aan het plannen is, dan vraag ik mij af of die plannen er nog zijn op het moment echt nodig zijn (gezien het fiasco met BCO destijds)quote:Op donderdag 24 september 2020 13:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dan slaat je opmerking over de GGD toch nergens op? Waarom moet je dan huilen?
Probleem is ook beschikbaar hebben van zoveel vaccins.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies het duurt dus wel eventjes tot we 10 miljoen mensen inenten
Nederland heeft toch geen 10 miljoen kwetsbaren? Het hele probleem draait louterom de ziekenhuizen en de IC's, als jongeren elkaar op de valreep massaal zouden besmetten geeft dat niks, zolang de opa en oma's maar gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies het duurt dus wel eventjes tot we 10 miljoen mensen inenten
Maar in ieder geval 30 maanden en de beschikbaarheid komt er nog bijquote:Op donderdag 24 september 2020 13:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Probleem is ook beschikbaar hebben van zoveel vaccins.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |