De demonstranten moeten volgens mij ergens anders gaan staan, zodat de mensen die de abortuskliniek bezoeken daar ongehinderd heen kunnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Was er een tijd geleden geen soortgelijke situatie bij abortusklinieken?
Weet je nog wat de uitkomst daarvan was?
Zo had ik ook collega's die ook niet naar kantoor wilden komen maar toch gingen omdat ze anders hun baan kwijt waren. Dan mochten ze wel heel de dag in een afgesloten hokje zitten zonder contact met anderen en kregen ze commentaar als ze naar het toilet gingen omdat ze hun veilige hokje uitkwamenquote:Op donderdag 24 september 2020 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
God wat een onkunde. Ik ben een paar jaar geleden weggegaan bij mijn vorige afdeling om dat soort fratsen naar een afdeling waar ik weer als volwassene werd behandeld. Toen de crisis uitbrak, ging mijn nieuwe afdeling naadloos verder met het werk. Op mijn oude afdeling waren net alle thuiswerkaccounts en -spullen afgepakt en liep alles spaak. Midden in de crisis is een kwart nu weggelopen naar een ander functie of zit overspannen thuis. Bijna honderd mensen weg
Voila.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De demonstranten moeten volgens mij ergens anders gaan staan, zodat de mensen die de abortuskliniek bezoeken daar ongehinderd heen kunnen.
en dat is dan opeens wel verstoren ?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als jij andermans demonstratie gaat verstoren is er sprake van een andere situatie.
Uiteindelijk een verbod geloof ik. Maar dat was natuurlijk wel anders, die lui waren agressief. Dit gaat om het uitdelen van een flyertje. Dat is onvergelijkbaarquote:Op donderdag 24 september 2020 10:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit gebeurde dan ook aan het hek.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de teststraat is geen openbare weg.
Dat weet ik niet. Maar ook daar valt niet bij voorbaat iets over te zeggen. dat hangt af van de omstandigheden van het geval.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Het gaat mij ook vooral om het stukje erna: wat die gekkies doen met de beelden van mij.
Er zijn plaatselijk verboden om te demonstreren en de vrouwen aan te spreken bij de klinieken, maar niet landelijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Omdat je dan het doel van die andere demonstratie ondermijnt.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dat is dan opeens wel verstoren ?
een flyer uitdelen en een foto maken op de openbare weg/ruimte is toch geen verstoren en/of lastig vallen
( zeg je zelf he )
Wat een rotsfeer...quote:Op donderdag 24 september 2020 10:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo had ik ook collega's die ook niet naar kantoor wilden komen maar toch gingen omdat ze anders hun baan kwijt waren. Dan mochten ze wel heel de dag in een afgesloten hokje zitten zonder contact met anderen en kregen ze commentaar als ze naar het toilet gingen omdat ze hun veilige hokje uitkwamen
lekker sfeertje daar.....en diegenen die commentaar gaven waren de managers zeker ?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo had ik ook collega's die ook niet naar kantoor wilden komen maar toch gingen omdat ze anders hun baan kwijt waren. Dan mochten ze wel heel de dag in een afgesloten hokje zitten zonder contact met anderen en kregen ze commentaar als ze naar het toilet gingen omdat ze hun veilige hokje uitkwamen
Dat ze niet sporen was wel duidelijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:51 schreef Elan het volgende:
Mensen die nu gaan lopen demonstreren bij een testsraat mag je van mij een bitchslap verkopen. Dan spoor je echt niet.
Dit was het oordeel:quote:Op donderdag 24 september 2020 10:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteindelijk een verbod geloof ik. Maar dat was natuurlijk wel anders, die lui waren agressief. Dit gaat om het uitdelen van een flyertje. Dat is onvergelijkbaar
[..]
Dit gebeurde dan ook aan het hek.
[..]
Dat weet ik niet. Maar ook daar valt niet bij voorbaat iets over te zeggen. dat hangt af van de omstandigheden van het geval.
Bron: https://www.ad.nl/rotterd(...)aanspreken~a14ce464/quote:Het oordeel luidde, samengevat, dat het aanspreken van een individu op een individuele zaak niet onder het betogingsrecht valt.
andersom is dat ook gewoon zo, ze ondermijnen het doel van het testen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat je dan het doel van die andere demonstratie ondermijnt.
Is hier sprake van aanspreken? Is hier sprake van een individuele zaak? Ik denk dat beide niet van toepassing zijn...quote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit was het oordeel:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/rotterd(...)aanspreken~a14ce464/
Joh binnen de mazen van de wet zal het vast wel kunnen, gewoon de mensen in die auto's gaan lopen fotograferen net voor ze naar binnen rijden . Dat is inderdaad de openbare weg, nou kerel ben er lekker trots opquote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
andersom is dat ook gewoon zo, ze ondermijnen het doel van het testen.
Nee. Zo'n teststraat is niet bedoeld om mensen te overtuigen van het doel van testen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
andersom is dat ook gewoon zo, ze ondermijnen het doel van het testen.
Dat is al vast een fijn precedent.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit was het oordeel:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/rotterd(...)aanspreken~a14ce464/
Zeker wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is hier sprake van aanspreken? Is hier sprake van een individuele zaak? Ik denk dat beide niet van toepassing zijn...
Een flyer uitdelen onder het mom van demonstratierecht? Lijkt me wel?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is hier sprake van aanspreken? Is hier sprake van een individuele zaak? Ik denk dat beide niet van toepassing zijn...
Tekenend voor de groeiende polarisatie in ons land die zeker met de komst van corona echt lijkt toegenomen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:51 schreef Elan het volgende:
Mensen die nu gaan lopen demonstreren bij een testsraat mag je van mij een bitchslap verkopen. Dan spoor je echt niet.
Een arbortuskliniek is ook niet bedoeld om mensen te overtuigen van het doel van een abortus. Het is simpelweg de plek waar de ingreep plaatsvindt.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Zo'n teststraat is niet bedoeld om mensen te overtuigen van het doel van testen.
Ik heb de rechtsoverweging (van een voorzieningenrechter, voorlopig oordeel dus) gevonden:quote:
Ik denk dat 'het coronabeleid' aankaarten wel aan te merken valt als een maatschappelijk probleem en niet als individuele zaak van een individueel persoon.quote:Het aanspreken van individuele personen, in dit geval bezoeksters van de abortuskliniek, valt naar het oordeel van de voorzieningenrechter niet onder het betogingsrecht. Immers betreft de betoging dan niet meer het uitdragen van een maatschappelijk probleem, maar het aankaarten van een individuele zaak bij een individueel persoon. Nu dat niet behoort tot het betogingsrecht, geniet dat ook niet de bescherming van artikel 9 van de Grondwet.
Dat bij die abortusklinieken was nog wel een graadje erger omdat diegene die naar binnen wilden werden uitgemaakt voor moordenaars etc.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een arbortuskliniek is ook niet bedoeld om mensen te overtuigen van het doel van een abortus. Het is simpelweg de plek waar de ingreep plaatsvindt.
Hierbij krijg ik altijd de vraag wie die hardwerkende burgers dan zijn...quote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat ze niet sporen was wel duidelijk.
Er valt genoeg aan te merken op het coronabeleid, maar lijkt me niet dat hardwerkende burgers die zich willen laten testen daaronder vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |