Helemaal eens dat er een balans is en moet zijn (enne nergens maak ik een onderscheid anders dan wat iemand is of kan).quote:Op woensdag 23 september 2020 13:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, ik geef aan dat je best een beetje voor elkaar uit mag kijken, ook voor de zwakkeren die graag mee willen blijven draaien in een maatschappij, want ook zij ZIJN de maatschappij, ze zijn niet minderwaardig. Je hoeft niet thuis te blijven, maar je moet ook niet doen alsof alles koek en ei is. Dus als er wordt gevraagd 'kom alleen naar de winkel', ga dan niet met het hele gezin. Als er wordt gevraagd 'hou afstand', hou afstand. Niet zingen in een stadion. Niet lallend door de kroeg. Zelfs als er niet direct zwakkeren in je directe omgeving zijn op dat moment, omdat die dat soort plekken sowieso niet opzoeken, kan het virus op die manier wel verspreid worden en alsnog bij de zwakkeren terechtkomen.
De situaties zijn dus niet te vergelijken.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat ik vooral interessant/pijnlijk/fascinerend vind is hoe traag men was om adequate maatregelen te treffen en hoe je dat nu wéér ziet gebeuren.
En door verschoven aandacht een nieuwe doelgroep aanboren. Ondernemerschap in optima-forma.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Artiesten als Famke Louise en Bizzey (hoe treurig ook) verdienen tonnen, zo niet miljoenen per jaar. Die hoeven helemaal niet op zoek naar een andere baan want ze leven als God in Frankrijk.
Waarom? Omdat men nog niet heel veel kennis had van het virus, nog steeds niet overigens, het is maar tot op zekere hoogte bekend wat effectief is om de verspreiding tegen te gaan en de meest belangrijke factor is toch wel dat we daar op geen enkele manier op voorbereid waren.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De grote vraag is waarom? Buraucratie, verantwoordekijkheis niet willen nemen, iets anders?
We kunnen het veel beter doen dan nu met de kennis van nu.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:15 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Waarom? Omdat men nog niet heel veel kennis had van het virus, nog steeds niet overigens, het is maar tot op zekere hoogte bekend wat effectief is om de verspreiding tegen te gaan en de meest belangrijke factor is toch wel dat we daar op geen enkele manier op voorbereid waren.
Die vraag zou groot kunnen zijn als we geregeld met dergelijke pandemieën te maken hebben.
Mwah, ligt denk ik ook aan je eigen lichamelijke conditie. Heb ook wel eens een zware griep gehad van een week en zelfs longontsteking en was er daarna echt wel binnen twee weken helemaal van af. Ken een gezonde, fitte jongen van 25 die in april Corona heeft gehad. Niet in het ziekenhuis, een weekje thuis flink ziek geweest. Maar kan nog steeds maar halve dagen werken, kapot is hij dan...quote:Op woensdag 23 september 2020 15:15 schreef laracroftonline het volgende:
nog steeds zijn er meer mensen beter geworden of onderweg naar de betere hand dan dood gegaan. bij de griep die ik 2 jaar geleden had heeft het mij ook 9 maanden geduurd voordat ik weer echt de oude was. mensen moeten niet denken dat je zo weer beter bent zelfs niet na een zware griep of verkoudheid. maar je moet mensen ook niet half informeren of bang houden via de media. nu zal ik vast quotes krijgen covid is geen griep maar ik gaf hiermee alleen aan dat zelfs een onschuldig griepje een lange herstel tijd heeft en dat mensen wat meer geduld moeten hebben als het gaat om herstel in plaats van nu al een term als longcovid in het leven te roepen.
Longontstekingen verschilt gewoon heel erg van persoon tot persoon en leeftijd is daar ook niet altijd leidend in.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mwah, ligt denk ik ook aan je eigen lichamelijke conditie. Heb ook wel eens een zware griep gehad van een week en zelfs longontsteking en was er daarna echt wel binnen twee weken helemaal van af. Ken een gezonde, fitte jongen van 25 die in april Corona heeft gehad. Niet in het ziekenhuis, een weekje thuis flink ziek geweest. Maar kan nog steeds maar halve dagen werken, kapot is hij dan...
Zo ja, wat best zal kunnen wordt het dus tijd om je ook te richten op waar je dan effectiever kan en zal gaan zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 14:59 schreef galantis het volgende:
[..]
'Als het zo doorgaat' ja. Als de R-waarde naar 5 gaat is het eind deze maand al een puinhoop. Als, als.
Aldus de beste stuurlui op FOK?quote:Op woensdag 23 september 2020 15:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We kunnen het veel beter doen dan nu met de kennis van nu.
'Beter' is wel heel erg relatief hier en hangt helemaal af van wie je het vraagt. De keuzes zijn puur het resultaat van een belangenafweging.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We kunnen het veel beter doen dan nu met de kennis van nu.
Oei. Hopelijk niet erg.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:31 schreef capricia het volgende:
Ben aan het hoesten geraakt sinds vandaag. Heb zojuist online een afspraak gemaakt voor een test. Kan zaterdag terecht, wel lekker dichtbij gelukkig. 22 KM.
Even mezelf isoleren dus.![]()
Nah, het is niet anders.
Ongelooflijk echt..quote:Op woensdag 23 september 2020 15:31 schreef capricia het volgende:
Ben aan het hoesten geraakt sinds vandaag. Heb zojuist online een afspraak gemaakt voor een test. Kan zaterdag terecht, wel lekker dichtbij gelukkig. 22 KM.
Nah, het is niet anders.
Geen koorts. En ik hoest wat slijm op.quote:
Dank je.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ongelooflijk echt..beterschap!
Snap ik. Succes met wachten enzo.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen koorts. En ik hoest wat slijm op.
Zal wel meevallen. Maar ik laat het wel testen.
Verstandig. Beterschap!quote:Op woensdag 23 september 2020 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat dat er per abuis een concept geplaatst was en dat er binnenkort een nieuwe richtlijn geplaatst wordt, waar ik dan heel benieuwd naar ben. Het hoe en waarom dat er überhaupt zo'n concept ergens stond en hoe dat toch even gepubliceerd heeft gestaan kunnen we alleen nog naar gissen.quote:Op woensdag 23 september 2020 14:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hahah ja er zat opeens een stagiair aan de knoppen.
Ik ben het met dr john eens. Follow the evidence.
Verder prima dat Youtubers als bovenstaande Dr. John kritische vragen blijven stellen hoor. Als het bewijs voor massale aerogene verspreiding inderdaad zo overtuigend is als hij beweert horen we dat snel genoeg van de WHO, CDC of RIVM, die baseren zich ook gewoon op de medische literatuur.quote:A draft version of proposed changes to these recommendations was posted in error to the agency’s official website. CDC is currently updating its recommendations regarding airborne transmission of SARS-CoV-2 (the virus that causes COVID-19). Once this process has been completed, the update language will be posted.
Het aantal ziekenhuisopnames lijkt zelfs lager dan gisteren.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk nog altijd niet dat we de situaties van toen en nu kunnen vergelijken.
quote:Update Dagtoename Weektoename Weekgroei (%) ZKH count
2020-09-23 15:30:01 49 353 77,4 435
2020-09-22 15:30:02 82 372 141,6 458
Twee weken geleden zou ik zeggen zal wel meevallen maar nu weet je het niet. Sterkte.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:31 schreef capricia het volgende:
Ben aan het hoesten geraakt sinds vandaag. Heb zojuist online een afspraak gemaakt voor een test (regio Utrecht). Kan zaterdag terecht, wel lekker dichtbij gelukkig. 22 KM.
Nah, het is niet anders.
Vervelend, succes.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |