Nee dat gaat niet gebeuren. Dan worden het huisfeesten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon, alle activiteiten gericht op studenten platleggen. Je mag er toch vanuit gaan dat ze wel een keer de hint snappen, of niet?
probleem zit daar ook niet in de horeca of studenten, zoveel is nu wel duidelijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet gebeuren. Dan worden het huisfeesten.
En een terechte vraag van Wilders.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:24 schreef Vallon het volgende:
Debat: Rutte geeft geen antwoord aan Wilders op de vraag waar dan de clusterbesmettingen zitten in de Horeca.
Arib die meedoet aan dit spelletje.
Triest.
Probleem zit niet bij de studenten?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
probleem zit daar ook niet in de horeca of studenten, zoveel is nu wel duidelijk.
Zou hij de app nog gaan toelichten?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Wilders on fire.
Rutte nu, inclusief interrupties, al 1 uur en 45 minuten aan het woord.
De Jonge moet ook nog
Nou, daadkrachtig, dit is dezelfde Johnson die recentelijk iedereen opriep om terug naar kantoor te gaan, he?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:25 schreef Simmertje het volgende:
Opvallend dat een Boris Johnson, in mijn ogen toch wel te plaatsen in het rijtje populisten, toch een daadkrachtige speech kan geven. Zitten wij met een Baudet die het virus weer loopt te bagatelliseren puur voor eigen gewin.
Hoezo spelletje? Wat moet hij zeggen dan? Ze zitten bij de snackbars?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:24 schreef Vallon het volgende:
Debat: Rutte geeft geen antwoord aan Wilders op de vraag waar dan de clusterbesmettingen zitten in de Horeca.
Arib die meedoet aan dit spelletje.
Triest.
Het is ook teleurstellend dat in andere landen de bevolking wel zijn verantwoording neemt en de Nederlander als een baldadige puber overal tegenin gaat en het met elke maatregel te zwaar heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:11 schreef Confetti het volgende: [..] Rutte zit nog in eind maart met zijn hoofd. De bevolking heeft echter al veel veldslagen gehad en is moe. Moe met die maatregelen. No way dat de compliance maart gaat naderen. Zie de verwende bevolking nu maar op te sluiten als het moet. Dat gaat ook niet meer zonder grove ingrepen.
Dan ga je daarop controleren, hè. Een paar van die studentencomplexen kun je prima in de gaten houden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mag ik er op wijzen dat handhaven achter de voordeur niet kan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan ga je daarop controleren, hè. Een paar van die studentencomplexen kun je prima in de gaten houden.
En daarbij, als ze op die manier bezig blijven om de regels te breken dan verleng je ze gewoon. Dan hebben ze tot april geen colleges en geen verenigingsleven. Eigen schuld.
Waar nemen ze wel hun verantwoording dan? Duitsland misschien, maar in veel andere landen gaat het ook niet zo best hoor.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is ook teleurstellend dat in andere landen de bevolking wel zijn verantwoording neemt en de Nederlander als een baldadige puber overal tegenin gaat en het met elke maatregel te zwaar heeft.
Dat zit het wel, maar het is inmiddels zo wijdverbreid dat er ook weer andere leeftijdsgroepen besmet raken. Studenten doen boodschappen, gaan naar college, werken ergens en bezoeken hun ouders.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
probleem zit daar ook niet in de horeca of studenten, zoveel is nu wel duidelijk.
En dan missen hoe Hugo onder de bus geschoven wordt zeker. Echt niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef quirina het volgende:
Als je een zuurkijkende Famke wil zien. Ze zit nu boos te kijken bij Jinek.
In veel andere landen lopen de besmettingen ook weer snel op hoor.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is ook teleurstellend dat in andere landen de bevolking wel zijn verantwoording neemt en de Nederlander als een baldadige puber overal tegenin gaat en het met elke maatregel te zwaar heeft.
Ach je kan altijd Jinek terug kijken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dan missen hoe Hugo onder de bus geschoven wordt zeker. Echt niet.
Ik hoop gewoon dat Jinek ff met Famke afrekent!
Het chronisch overtreden van de regels kan ook niet. Het lijkt me niet het moment voor juridische haarkloverij.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mag ik er op wijzen dat handhaven achter de voordeur niet kan?
Ga ik zeker doen als jij zegt dat het de moeite waard is!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Ach je kan altijd Jinek terug kijken.
Zeggen dat hij de studenten manipulatief voor zijn schuldkarretje heeft ingespannen en de Horeca daarvoor wil straffen. Terecht dat wanneer je de Horeca de schuld geeft je dan dat ook inhoudelijk moet kunnen onderbouwen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo spelletje? Wat moet hij zeggen dan? Ze zitten bij de snackbars?
Vrijwel alle landen ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In veel andere landen lopen de besmettingen ook weer snel op hoor.
link?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef quirina het volgende:
Als je een zuurkijkende Famke wil zien. Ze zit nu boos te kijken bij Jinek.
De rechtsstaat afschaffen lijkt me niet gepast. Nooit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het chronisch overtreden van de regels kan ook niet. Het lijkt me niet het moment voor juridische haarkloverij.
Jinek-goden die gewoon Gommers en Aboutaleb tegenover Famke-Louise zetten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dichtgooien, stoplichtsysteem voor versoepelen maatregelen. Boetes voor de studenten die regels overtreden. Stok ipv wortel als ze niet willen luisteren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De horeca krijgt niet dé schuld, maar wel een schuld. En ook studenten hebben schuld. Het punt is juist dat het niet aan één ding ligt, dus ook niet aan één deel van de horeca.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef Vallon het volgende:
Zeggen dat hij de studenten manipulatief voor zijn schuldkarretje heeft ingespannen en de Horeca daarvoor wil straffen. Terecht dat wanneer je de Horeca de schuld geeft je dan dat ook inhoudelijk moet kunnen onderbouwen.
Ik neem deze wel even waar.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Goed, hoe pak je dan volgens jou de jongeren aan die schijt hebben aan alles?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De rechtsstaat afschaffen lijkt me niet gepast. Nooit.
Op vakantie waarheen ? Alles staat onderhand op rood of oranjequote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jinek-goden die gewoon Gommers en Aboutaleb tegenover Famke-Louise zetten.
Gommers net wel; we zijn op de IC in Rotterdam niet klaar omdat er nog heel veel verpleegkundigen op vakantie zijn, dus we kunnen nog geen patiënten overnemen.
...
Cynici hier zouden zeggen dat ze dit gewoon hadden moeten zien aankomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef chratnox het volgende:
Gommers net wel; we zijn op de IC in Rotterdam niet klaar omdat er nog heel veel verpleegkundigen op vakantie zijn, dus we kunnen nog geen patiënten overnemen.
Owwww.... dat klinkt echt als de moeite waard!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jinek-goden die gewoon Gommers en Aboutaleb tegenover Famke-Louise zetten.
...
Dat valt ook wel mee want anders zouden andere landen niet dezelfde trends laten zien als Nederland. Zie Frankrijk, Spanje, Belgie, het VK etc etc.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er zal altijd een groep blijven die overal schijt aan heeft. Die ga je nooit volledig aanpakken. Dat geldt altijd, ook buiten Corona.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Goed, hoe pak je dan volgens jou de jongeren aan die schijt hebben aan alles?
Mondkapjes in de taxi, dat gaat natuurlijk het grote verschil maken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vrijwel alle landen ja.
Geeft maar aan dat wat je ook doet, het niet erg veel helpt.
Als hij wijs is wel! Maar misschien komt hij er wel opnieuw zo gemakkelijk onderuit 'omdat het al zo laat is'!quote:
Ik zie toch een verband tussen de West-Europese (liberale) vrijheidscultuur en oplopende besmettingen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee want anders zouden andere landen niet dezelfde trends laten zien als Nederland. Zie Frankrijk, Spanje, Belgie, het VK etc etc.
“We gaan altijd in september op vakantie, dat doen we ieder jaar”quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op vakantie waarheen ? Alles staat onderhand op rood of oranje
Duitsland, Zweden, Finland, Singapore, Vietnam, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid Korea.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar nemen ze wel hun verantwoording dan? Duitsland misschien, maar in veel andere landen gaat het ook niet zo best hoor.
Wanneer zijn mensen klaar met Rutte die stelselmatig weigert om zich te verantwoorden ?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Rutte is er wel duidelijk klaar mee om steeds dezelfde antwoorden te moeten oplezen op steeds dezelfde discussies.
Helaas voor jou wilt de ruime meerderheid van de tweede kamer het ook niet, handhaven achter de voordeur, daarom staat er in die spoedwet nu expliciet dat thuis geen regels gelden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het chronisch overtreden van de regels kan ook niet. Het lijkt me niet het moment voor juridische haarkloverij.
Ja. Dwang kan nu eenmaal in onze systemen niet op een nivo wat een sommige andere landen wel mogelijk is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie toch een verband tussen de West-Europese (liberale) vrijheidscultuur en oplopende besmettingen.
Nogmaals, wat voor antwoord had hij moeten geven? 28% snackbar, 37% middelgroot restaurant, 12% bruine kroeg, 1% afhaalchinees?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef Vallon het volgende:
Wanneer zijn mensen klaar met Rutte die stelselmatig weigert om zich te verantwoorden ?
En Nee, geen antwoord geven op een simpele vraag is je kont afvegen met ons bestel
Dat zijn ook zwakke chaotische landen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee want anders zouden andere landen niet dezelfde trends laten zien als Nederland. Zie Frankrijk, Spanje, Belgie, het VK etc etc.
Ik mag aannemen dat die cijfers wel beschikbaar zijn ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, wat voor antwoord had hij moeten geven? 28% snackbar, 37% middelgroot restaurant, 12% bruine kroeg, 1% afhaalchinees?
Ik denk dat Vallon het breder bedoelt, want Rutte draait overal omheen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, wat voor antwoord had hij moeten geven? 28% snackbar, 37% middelgroot restaurant, 12% bruine kroeg, 1% afhaalchinees?
Trump zou hebben gezegd 99% afhaalchineesquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens ja. Je laat je personeel in een crisis op een vakantie gaan als het kan, niet vlak voor je een nieuwe piek kan verwachtenquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
“We gaan altijd in september op vakantie, dat doen we ieder jaar”
Daarvan dacht ik wel: hadden jullie dat nou niet een jaar in juli/augustus kunnen doen? Ze gaven aan dat ze oktober de IC opgeschaald willen hebben, dan zorg je toch dat je ruim voor 1 oktober alles op orde hebt?
Ik snap wel goed dat ze echt hard vakantie nodig hebben, maar dit is weer zo’n beeldvorming ding..
In een aantal van die landen wordt gewoon zwaar repressief beleid gevoerd of is alle privacy uit het raam. Finland heeft vanaf het begin al weinig grote problemen gehad, daar is corona nooit echt een kans gekregen van de grond te komen. Duitsland en Zweden zijn misschien uitzonderingen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Duitsland, Zweden, Finland, Singapore, Vietnam, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid Korea.
Twijfel over noorwegen, Oostenrijk, Denemarken, Canada, andere Aziatische landen en Zwitserland.
En toch loopt of liep het aantal besmettingen in al deze landen op. De een wat problematischer dan de ander.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Duitsland, Zweden, Finland, Singapore, Vietnam, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid Korea.
Twijfel over noorwegen, Oostenrijk, Denemarken, Canada, andere Aziatische landen en Zwitserland.
Slechts 1% Mexiaans?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Trump zou hebben gezegd 99% afhaalchinees
Sorry, was te makkelijk
Ook in Duitsland is het vertienvoudigd t.o.v. de zomer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland en Zweden zijn misschien uitzonderingen.
Tja...het is een entertainment programma, he? Het gaat om de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:43 schreef galantis het volgende:
Sensatie en doemdenken. Jinek in 2 woorden sinds maart.
Dan vind ik Op1 gemiddeld genomen een stuk nuchterder.
Mooi verwoording dat je niet de schuld krijgt maar wel de strafmaat omdat je dus als Horeca ondernemer eerder dicht moet zonder dat je daarvoor dus gecompenseerd wordt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De horeca krijgt niet dé schuld, maar wel een schuld. En ook studenten hebben schuld. Het punt is juist dat het niet aan één ding ligt, dus ook niet aan één deel van de horeca.
Ja klopt, maar t ging met name om de opmerking dat Nederlanders zogenaamd heel recalcitrant zijn en ze in andere landen braaf de regels volgen. Dat is natuurlijk dikke onzin, in andere landen worden regels ook aan de laars gelapt door bepaalde groepen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook in Duitsland is het vertienvoudigd t.o.v. de zomer.
En eerlijk gezegd, tot aan één à twee weken was er in Nederland niet zoveel aan de hand en volgde Nederland een vergelijkbaar patroon als Duitsland.
Dat is ook begrijpelijk maar het zou een stuk minder hard kunnen natuurlijk met wat beter gedrag.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En toch loopt of liep het aantal besmettingen in al deze landen op. De een wat problematischer dan de ander.
Ik hou er niet van iemand af te serveren op een zuur hoofd, maar ze zit er zo duidelijk klaar voor de aanval te zijn. En niet heel slimme vragen en opmerkingen in de groep te gooien.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:40 schreef quirina het volgende:
Die zure nietszeggende harses van Famke.
I can’t
Ik denk dat het verhaal ongeveer overal vergelijkbaar is in Europa, uitzondering daargelatenquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt, maar t ging met name om de opmerking dat Nederlanders zogenaamd heel recalcitrant zijn en ze in andere landen braaf de regels volgen. Dat is natuurlijk dikke onzin, in andere landen worden regels ook aan de laars gelapt door bepaalde groepen.
Benieuwd of dat zo aangetoond gaat worden. We wachten de brieven ter onderbouwing wel weer af.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zal altijd een groep blijven die overal schijt aan heeft. Die ga je nooit volledig aanpakken. Dat geldt altijd, ook buiten Corona.
Maar zolang we met z’n allen niet accepteren dat de coronaregels ook achter de voordeur gelden zie ik weinig realistische opties anders dan het dichtgooien van horecagelegenheden waar het mis gaat.
Ja, dat inderdaad. Gaf Aboutaleb trouwens net de schuld aan ‘dat we met zn allen op vakantie gingen’?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hou er niet van iemand af te serveren op een zuur hoofd, maar ze zit er zo duidelijk klaar voor de aanval te zijn. En niet heel slimme vragen en opmerkingen in de groep te gooien.
jij bent ook wel viesmad geloof ikquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:47 schreef quirina het volgende:
Ze kan niet eens normaal praten ffff.
Inderdaad, en je ziet ook dat overheidsbeleid in de meeste landen grosso modo overeenkomt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat het verhaal ongeveer overal vergelijkbaar is in Europa, uitzondering daargelaten
Eens, het is een wisselwerking tussen beleid en het volk. Beiden moet je meekrijgen om effectief te regeren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is ook begrijpelijk maar het zou een stuk minder hard kunnen natuurlijk met wat beter gedrag.
Is gewoon irritant om bij elke maatregelen dezelfde opmerkingen te horen "wie gaat dat controleren dan!"
Vast ja, de andere niet nader te noemen oorzaak hoor je natuurlijk nietquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad. Gaf Aboutaleb trouwens net de schuld aan ‘dat we met zn allen op vakantie gingen’?
Precies en niet wegduiken achter generalisaties, dat doen wij hier wel (sws. veel beter).quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zwolle is een enorme studentenstad voor de regio, ook veel mboquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:48 schreef Ven1972 het volgende:
Ik neem aan dat Zwolle en Enschede ook studentensteden zijn, vooral in Zwolle studeren er veel mensen op de hogeschool Windesheim.
Je kunt wel maatregelen verkondingen als overheid zijnde, maar als de minister van Justitie dan zelf die regels niet naleeft, moet je niet verwachten dat de bevolking zich wel aan die regels houdt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is ook begrijpelijk maar het zou een stuk minder hard kunnen natuurlijk met wat beter gedrag.
Is gewoon irritant om bij elke maatregelen dezelfde opmerkingen te horen "wie gaat dat controleren dan!"
Helaas heb je gelijk ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...het is een entertainment programma, he? Het gaat om de kijkcijfers.
Oké, Azië is anders en wordt em niet in het westen maar de Scandinaviërs zijn ook serieus bezig. Het is jammer dat de bevolking hier zich meer als Engelsen aan het gedragen is ipv Duitsers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt, maar t ging met name om de opmerking dat Nederlanders zogenaamd heel recalcitrant zijn en ze in andere landen braaf de regels volgen. Dat is natuurlijk dikke onzin, in andere landen worden regels ook aan de laars gelapt door bepaalde groepen.
Vergelijkingen met repressieve regimes in Azië gaan al helemaal mank.
Nee hoor, vind het gewoon een domme geit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:47 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
jij bent ook wel viesmad geloof ik
Ik denk dat er ook veel besmettingen zullen komen in Zwolle.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zwolle is een enorme studentenstad voor de regio, ook veel mbo
Daarom moest Grapperhaus ook afgezet worden. Die man had 0,0 geloofwaardigheid over.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Je kunt wel maatregelen verkondingen als overheid zijnde, maar als de minister van Justitie dan zelf die regels niet naleeft, moet je niet verwachten dat de bevolking zich wel aan die regels houdt.
Oeh burn🔥quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij Op1 gaat Tim Douwsma in debat met Barry Atsma over het coronabeleid. Wat een clusterfuck.
Daarna zegt die vrouw (ene pyschiater Esther van Fenema) terecht: "we vergeten wel eens dat er experts zijn, mensen met gezag, mensen die ergens voor doorgeleerd hebben".
Bij Jinek probeert Famke Louise de gedachtengang van viruswaarheid/viruswaanzin te verdedigen en zegt net: “ik heb respect voor corona”quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij Op1 gaat Tim Douwsma in debat met Barry Atsma over het coronabeleid. Wat een clusterfuck.
Daarna zegt die vrouw (ene pyschiater Esther van Fenema) terecht: "we vergeten wel eens dat er experts zijn, mensen met gezag, mensen die ergens voor doorgeleerd hebben".
Tijd tekort vandaag ja!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij Jinek probeert Famke Louise de gedachtengang van viruswaarheid/viruswaanzin te verdedigen en zegt net: “ik heb respect voor corona”
Absolute terugkijkaanrader dit, ga ‘t morgen nog druk krijgen met alles terugkijken.
Wilders wil elke politicus aannaaien!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:53 schreef Mammietje het volgende:
U bent meer een gevaar voor de volksgezondheid dan dat u de volkgezondheid helpt!![]()
Wilders tegen de Jonge!
Nee. Ze is het er gewoon niet mee eens, want ze vindt gewoon dat t anders moet, want ze vindt gewoon dat jongeren niet de schuld zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Heeft dat domme schijtwijf nog argumenten?
Mwah.... De Jonge past prima onder die bus in dit geval.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wilders wil elke politicus aannaaien!
Dat meisje hoort ook niet thuis in een discussie met iemand van dat kaliber.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:53 schreef miss_sly het volgende:
Gommers
Famke vindt een heleboel “gewoon”, en kan niet eens goed luisteren naar en reageren op Gommers.
Maar eigenlijk wauwelt Famke, er klopt van alles niet, en of de hashtag klopt weet ze eigenlijk ook niet.
Maar Wilders en Baudet onderschatten het virus heel ernstig en zijn weinig kennis hierover.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... De Jonge past prima onder die bus in dit geval.
Famke Louise is wel een goede representant voor de "jongeren" qua hoe de beeldvorming nu is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee hoor, vind het gewoon een domme geit.
En toch moet je er wat mee als overheid, want dat soort figuren hebben wel een behoorlijke 'following' met veel mensen die niet het journaal kijken of erger, het journaal afdoen als nepnieuw ('MSMquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:53 schreef miss_sly het volgende:
Maar eigenlijk wauwelt Famke, er klopt van alles niet, en of de hashtag klopt weet ze eigenlijk ook niet.
Duidelijk niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat meisje hoort ook niet thuis in een discussie met iemand van dat kaliber.
Grappig, de beide heren die nog niet zo lang geleden om het hardst riepen dat alles weer open moest roepen nu dat het fout gaat? Goh...het is alsof ze geheugenverlies hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar Wilders en Baudet onderschatten het virus heel ernstig en zijn weinig kennis hierover.
Ik vind Wilders heel veel genuanceerder (Ja, ik zei dat echt!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar Wilders en Baudet onderschatten het virus heel ernstig en zijn weinig kennis hierover.
Het werkt wel, getuige de stuinbetuigingen voor Wilders in dit topic.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, de beide heren die nog niet zo lang geleden om het hardst riepen dat alles weer open moest roepen nu dat het fout gaat? Goh...het is alsof ze geheugenverlies hebben.
Precies, ze zijn ook echt niet te vertrouwen!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, de beide heren die nog niet zo lang geleden om het hardst riepen dat alles weer open moest roepen nu dat het fout gaat? Goh...het is alsof ze geheugenverlies hebben.
Wordt alleen maar erger komende weken/maandenquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef Confetti het volgende:
Het sfeertje is wel omgeslagen zeg op televisie. Er is overal frustratie. Men wordt wanhopig.
Ik ook niet, want het is nu herfst en best frisjes.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:
Nooit gedacht dat er op een mooie nazomeravond op 3 fronten popcorn is.
Bij hun aanhang, ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het werkt wel, getuige de stuinbetuigingen voor Wilders in dit topic.
Klopt. En Gommers wil dat doen, Aboutaleb haakt erop in, en zij zegt dat ze best wel wil praten maar dat ze toch sowieso bij haar mening blijft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En toch moet je er wat mee als overheid, want dat soort figuren hebben wel een behoorlijke 'following' met veel mensen die niet het journaal kijken of erger, het journaal afdoen als nepnieuw ('MSM')
Nee, Baudet vindt nog steeds dat alles open moet na vandaag! Onzin die maatregelen, het is maar een griepje.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Frisjes? Vorige week was het nog 30 graden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:59 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ik ook niet, want het is nu herfst en best frisjes.
En antikabinetfanatici.quote:
Ach ja, die wacht nog steeds op de zeewind?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, Baudet vindt nog steeds dat alles open moet na vandaag! Onzin die maatregelen, het is maar een griepje.
Het is een beetje een bandje dat je op repeat zet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Heeft dat domme schijtwijf nog argumenten?
Toch wel echt een populist. Van lockdown naar 180 graden de andere kant op.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, Baudet vindt nog steeds dat alles open moet na vandaag! Onzin die maatregelen, het is maar een griepje.
Ik heb wel echt respect voor Gommers in dit gesprek. Ik zou in zo’n discussie allang gezegd: weet je wat? Laat maarquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. En Gommers wil dat doen, Aboutaleb haakt erop in, en zij zegt dat ze best wel wil praten maar dat ze toch sowieso bij haar mening blijft.
Als je ziet hoe dit gesprek zich ontwikkelt, dan laat dat och wel een armoede zien van de betreffende BN’ers.
Ook zijn taak (en ongeveer enige rol) als gedoodverfde volksvertegenwoordiger.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wilders wil elke politicus aannaaien!
En toch vraag ik me af in hoe we gaan voorkomen dat we onnodig in de overdrive schieten zoals in maart.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En BNW types. Alles is een hoax, weet je.
Herfstwinden zijn het sterkst he?!quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach ja, die wacht nog steeds op de zeewind?
Dat kan Gommers inderdaad heel erg goed. Groot liefhebber van de man.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb wel echt respect voor Gommers in dit gesprek. Ik zou in zo’n discussie allang gezegd: weet je wat? Laat maar
Hoe kalm ie blijft; en ook de handreiking, chapeau.
Ik heb geen antwoorden voor je. Ik denk dat we min of meer de regels van eerder dit jaar moeten respecteren, niet zo extreem mischien mbt de verzorgingstehuizen maar toch wel wat serieuzer dan nu.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En toch vraag ik me af in hoe we gaan voorkomen dat we onnodig in de overdrive schieten zoals in maart.
Gommers weet heel goed waar hij over praat! En hij heeft ook veel medische kennis!quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat kan Gommers inderdaad heel erg goed. Groot liefhebber van de man.
Daarbij is het ook nog eens een buitengewoon sympathieke man.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Gommers weet heel goed waar hij over praat! En hij heeft ook veel medische kennis!
quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En BNW types. Alles is een hoax, weet je.
Juist, klopt. Echt een vakman waar hij heel goed in is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daarbij is het ook nog eens een buitengewoon sympathieke man.
Duurt ook wel lang he, zo'n uitzending!quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:07 schreef quirina het volgende:
Famke die even haar mening op moest zoeken op een boodschappenbriefje
Door eerder in te grijpen en het niet zo erg te laten worden. Dat is de enige manier. Door alles maar op z'n beloop te laten, slaapwandelen we zo weer in de situatie dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En toch vraag ik me af in hoe we gaan voorkomen dat we onnodig in de overdrive schieten zoals in maart.
Briefje geschreven door meneer Engel, mischien?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:07 schreef quirina het volgende:
Famke die even haar mening op moest zoeken op een boodschappenbriefje
Yep, ik zie geen tweede agenda en iemand die open met veel mensenliefde zijn vak doet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daarbij is het ook nog eens een buitengewoon sympathieke man.
Maar welke dan precies?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:03 schreef Tijger_m het volgende:
Ik denk dat we min of meer de regels van eerder dit jaar moeten respecteren
Gelukkig voor de jonge pakt Lubach iemand niet vaak twee keer achter elkaar. En hij snapt ook wat dit voor breder gevolg kan hebben. Tenminste, daar zou ik op hopen als ik Hugo was.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:09 schreef quirina het volgende:
Ooooooow zondag gaat het leuk worden bij Lubach!
Burn🔥
Nee hoor. Domme mensen hebben in deze situatie straffen nodig. Zij zullen zich na het Grapperhaus incident inderdaad anders gaan gedragen. Slimme mensen houden zich niet aan de regels omdat ze anders een boete krijgen, maar omdat ze weten waar ze het voor doen. Een Grapperhaus incident doet daar niks aan af.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom moest Grapperhaus ook afgezet worden. Die man had 0,0 geloofwaardigheid over.
Tja, wetenschappers zijn doorgaans niet de meest geschikte mensen voor een talkshow. Niet voor niets dat talkshows veelal dezelfde 'wetenschappers' (tussen haakjes omdat ze vaak nog maar met één been in de wetenschap staan) uitnodigen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:08 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Los van het uitstekende werk dat ze heeft gedaan op onder andere het gebied van hiv is dit optreden typerend voor de manier waarop ook OMT-leden niet goed uit de verf komen in discussies.
Het accepteren van nevenschade. Het is altijd kiezen uit twee kwaden, er is geen manier waarop een pandemie voordelig wordt.quote:
Misschien toch persoonlijke bubbel verkleinen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar welke dan precies?
- Scholen sluiten? Zeer onwenselijk wat mij betreft
- Thuiswerken bevorderen? Eens, maar allemaal thuis lijkt me ook onwenselijke vanwege nevenschade.
- Sporten aan banden leggen? Eveneens zeer onwenselijk wat mij betreft (een gezonde levensstijl is juist het belangrijkste wapen tegen dit virus!)
- Cultuursector weer platleggen? Ontspanning is belangrijk voor de mentale gesteldheid. Bovendien is deze hele sector momenteel al uitgekleed.
- Horeca stil? Allicht, maar dit is een maatregel die op geen enkele manier veel draagvlak gaat vinden (want 'horecaatje pesten')
Tja, wat hou je over? Aantal bezoekers thuis is al ingesteld, maximaal aantal bezoekers horeca/evenementen ook.
Het meest basale punt is en blijft wat mij betreft gewoon dat de urgentie bij het volk terug moet om je aan de basismaatregelen te houden. Je kunt echt heel veel nog doen met inachtneming van de basisregels. Dat is in veel gevallen nog verre van ideaal, maar wanneer te veel mensen die ruimte nemen zijn we uiteindelijk terug bij af, en dan worden er wél harde maatregelen genomen. Op dat kantelpunt lijken we nu te zitten, maar dan kom je weer terug op de vraag: welke maatregel(en) dan?
Maar hoe dan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:08 schreef Tijn het volgende:
Door eerder in te grijpen en het niet zo erg te laten worden. Dat is de enige manier.
Naast het blijven hameren op thuiswerken, zou het denk ik verstandig zijn als mensen niet binnen samenkomen in grote aantallen. Dus zaken als conferenties, theatervoorstellingen, bioscoopvertoningen, etc. lijken mij niet zo slim op dit moment. Om maar te zwijgen over publiek bij sportwedstrijden met duizenden tegelijk, dat kan wat mij betreft echt niet nu.quote:
Maar betekent zo'n bubbel dan ook dat je niet kunt (team)sporten?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien toch persoonlijke bubbel verkleinen?
Scholen halveren?
De rest vind ik ook lastig.
Lijkt me inderdaad niet zo verstandig, nee. Zeker niet binnen. En zeker niet met publiek.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar betekent zo'n bubbel dan ook dat je niet kunt (team)sporten?
Maar zijn dat nou echt de clusters? Volgens mij juist helemaal niet. Het enige wat je dan creëert is een uitgeholde cultuursector en je voorkomt er nauwelijks besmettingen mee.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Naast het blijven hameren op thuiswerken, zou het denk ik verstandig zijn als mensen niet binnen samenkomen in grote aantallen. Dus zaken als conferenties, theatervoorstellingen, bioscoopvertoningen, etc. lijken mij niet zo slim op dit moment. Om maar te zwijgen over publiek bij sportwedstrijden met duizenden tegelijk, dat kan wat mij betreft echt niet nu.
- Opvang en lagere scholen open, alles daarboven dicht en online.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar welke dan precies?
- Scholen sluiten? Zeer onwenselijk wat mij betreft
- Thuiswerken bevorderen? Eens, maar allemaal thuis lijkt me ook onwenselijke vanwege nevenschade.
- Sporten aan banden leggen? Eveneens zeer onwenselijk wat mij betreft (een gezonde levensstijl is juist het belangrijkste wapen tegen dit virus!)
- Cultuursector weer platleggen? Ontspanning is belangrijk voor de mentale gesteldheid. Bovendien is deze hele sector momenteel al uitgekleed.
- Horeca stil? Allicht, maar dit is een maatregel die op geen enkele manier veel draagvlak gaat vinden (want 'horecaatje pesten')
Tja, wat hou je over? Aantal bezoekers thuis is al ingesteld, maximaal aantal bezoekers horeca/evenementen ook.
Het meest basale punt is en blijft wat mij betreft gewoon dat de urgentie bij het volk terug moet om je aan de basismaatregelen te houden. Je kunt echt heel veel nog doen met inachtneming van de basisregels. Dat is in veel gevallen nog verre van ideaal, maar wanneer te veel mensen die ruimte nemen zijn we uiteindelijk terug bij af, en dan worden er wél harde maatregelen genomen. Op dat kantelpunt lijken we nu te zitten, maar dan kom je weer terug op de vraag: welke maatregel(en) dan?
Buiten wel, binnen ff niet tot de cijfers weer beter zijn?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar betekent zo'n bubbel dan ook dat je niet kunt (team)sporten?
Publiek bij sportwedstrijden - zeker buiten - kan prima. Beter 10K in de Arena dan 100 mensen teveel in een klein zaaltje.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Naast het blijven hameren op thuiswerken, zou het denk ik verstandig zijn als mensen niet binnen samenkomen in grote aantallen. Dus zaken als conferenties, theatervoorstellingen, bioscoopvertoningen, etc. lijken mij niet zo slim op dit moment. Om maar te zwijgen over publiek bij sportwedstrijden met duizenden tegelijk, dat kan wat mij betreft echt niet nu.
Volgens mij zijn er nauwelijks besmettingen bij bv. voetbalclubs. En ik zou het voor de mentale en fysieke gezondheid niet verstandig vinden om sport aan banden te leggen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:16 schreef Tijn het volgende:
Lijkt me inderdaad niet zo verstandig, nee.
Ik denk dat we het stadium van clusters inmiddels voorbij zijn, eerlijk gezegd. Dat was leuk in de fase dat we lokale brandhaarden hadden moeten blussen, maar inmiddels is het gewoon overal mis.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar zijn dat nou echt de clusters? Volgens mij juist helemaal niet. Het enige wat je dan creëert is een uitgeholde cultuursector en je voorkomt er nauwelijks besmettingen mee.
Dit. Binnensporten weer stil leggen zou eventueel nog eenmalig een keer kunnen voor b.v. 2 weken, maar daarna is het gewoon niet echt een optie meer zonder dat je weer een volledige sportcompetitie de nek omdraait. En geloof het of niet, maar ook op de lagere niveaus heeft dat gewoon veel sociaal-maatschappelijke en sociaal-economische consequenties.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er nauwelijks besmettingen bij bv. voetbalclubs. En ik zou het voor de mentale en fysieke gezondheid niet verstandig vinden om sport aan banden te leggen.
Ik vind dat beroepshalve geen goed idee. Ook in het tertiaire onderwijs is het soms echt niet mogelijk om het online te doen. Die mensen hebben vaak al een flinke achterstand (en bv. in de zorg- en onderwijssector lopen de tekorten alleen maar verder op). En los daarvan is het, wederom, voor de mentale gesteldheid juist erg belangrijk om binnen die leeftijdsgroep sociaal contact te hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
- Opvang en lagere scholen open, alles daarboven dicht en online.
Voorkomen gaat 'm sws niet worden wat niet wil zeggen dat je alles moet laten gaan. Natuurlijk maximaal aandacht houden om de opmars te willen vertragen. Daarnaast mag je als bevolking meer verwachten zoals wat zijn je plannen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Half/half lijkt mij ook beter.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat beroepshalve geen goed idee. Ook in het tertiaire onderwijs is het soms echt niet mogelijk om het online te doen. Die mensen hebben vaak al een flinke achterstand (en bv. in de zorg- en onderwijssector lopen de tekorten alleen maar verder op). En los daarvan is het, wederom, voor de mentale gesteldheid juist erg belangrijk om binnen die leeftijdsgroep sociaal contact te hebben.
Ik vrees dat met nog meer online onderwijs men juist elkaar nog meer op gaat zoeken buiten school. Allicht kun je fysiek onderwijs als een soort ruilmiddel inzetten tegen minder fysiek afspreken buiten de school om?
Clusters bij zaken als bioscoop- en theatervoorstellingen zijn bij uitstek zaken die je makkelijk kunt signaleren met een app.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat we het stadium van clusters inmiddels voorbij zijn, eerlijk gezegd. Dat was leuk in de fase dat we lokale brandhaarden hadden moeten blussen, maar inmiddels is het gewoon overal mis.
Ja, achteraf. Maar dan zijn er dus alweer honderd mensen besmet, die op hun beurt weer 140 anderen besmetten etc.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Clusters bij zaken als bioscoop- en theatervoorstellingen zijn bij uitstek zaken die je makkelijk kunt signaleren met een app.
Zo'n vaart loopt het echt niet op dat soort locaties. En met goede vroegtijdige signalering (bv. sneltesten) kom je best een eind.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:23 schreef Tijn het volgende:
Ja, achteraf. Maar dan zijn er dus alweer honderd mensen besmet, die op hun beurt weer 140 anderen besmetten etc.
Wiens belang weegt zwaarder? Dat is volgens mij de relevante vraag, weegt hun, een relatief kleine groep jongeren, belang zwaarder of die van de rest van de maatschappij?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat beroepshalve geen goed idee. Ook in het tertiaire onderwijs is het soms echt niet mogelijk om het online te doen. Die mensen hebben vaak al een flinke achterstand (en bv. in de zorg- en onderwijssector lopen de tekorten alleen maar verder op). En los daarvan is het, wederom, voor de mentale gesteldheid juist erg belangrijk om binnen die leeftijdsgroep sociaal contact te hebben.
Ik vrees dat met nog meer online onderwijs men juist elkaar nog meer op gaat zoeken buiten school. Allicht kun je fysiek onderwijs als een soort ruilmiddel inzetten tegen minder fysiek afspreken buiten de school om?
Ja, en zolang je dan niet meteen getest kan worden, brengt het ook alleen maar onrust en gaat niemand zich aan quarantaine houden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, achteraf. Maar dan zijn er dus alweer honderd mensen besmet, die op hun beurt weer 140 anderen besmetten etc.
Bovendien is de app er nog steeds niet
Ter verdediging, in landen als Zuid-Korea stond al een zeer goed voorbereide testinfrastructuur met getrainde professionals. In Nederland moest zo'n beetje bij 0 begonnen worden. Dat is geen excuus, wel een relativering.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Asscher heeft wel een punt. Zuid Korea liet sinds maart al de context/nut van testen zien. Is de jonge blijkbaar altijd blind voor geweest.
Sneltesten zijn er pas vanaf november. Dan zijn we alweer god-weet-hoeveel verdubbelingen verder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo'n vaart loopt het echt niet op dat soort locaties. En met goede vroegtijdige signalering (bv. sneltesten) kom je best een eind.
Ik kan niet hebben opgelet maar over de eerste voorstelling waar het mis ging moet ik nog lezen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Clusters bij zaken als bioscoop- en theatervoorstellingen zijn bij uitstek zaken die je makkelijk kunt signaleren met een app.
Er was laatst iets in Amsterdam, maar dat is nauwelijks toe te schrijven aan de setting: https://www.parool.nl/ams(...)medewerker~b9052cb5/quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik kan niet hebben opgelet maar over de eerste voorstelling waar het mis ging moet ik nog lezen.
Als je nu niet in quarantine gaat nadat je terug bent uit zo'n gebied dan ben je wat mij betreft ook wel af. Helemaal om nog kritiek op de overheid te hebben. Ieder heeft eigen verantwoordelijkheid in deze. Maar goed, je hebt wel gelijk, ik ken zulke mensen ookquote:Op dinsdag 22 september 2020 23:24 schreef quirina het volgende:
Mensen gaan echt niet vier dagen in quarantaine en testen omdat ze een feestje gehad hebben.
Mensen die nu van vakantie komen uit een oranje of rood gebied doen dat ook niet.
Campagnes bij de groepen waar het vooral mis gaat en hun verenigingen betrekken. Moskees, scholen, studentenverenigingen etc.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar die groep jongeren is helemaal niet klein. Dat gaat over miljoenen kinderen/jongeren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:24 schreef Tijger_m het volgende:
Wiens belang weegt zwaarder? Dat is volgens mij de relevante vraag, weegt hun, een relatief kleine groep jongeren, belang zwaarder of die van de rest van de maatschappij?
Kijk even naar sommige landen en gebieden die op geel staan en naar sommige landen en gebieden die op oranje staan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als je nu niet in quarantine gaat nadat je terug bent uit zo'n gebied dan ben je wat mij betreft ook wel af. Helemaal om nog kritiek op de overheid te hebben. Ieder heeft eigen verantwoordelijkheid in deze. Maar goed, je hebt wel gelijk, ik ken zulke mensen ook
Zeker. Die hebben geleerd van Sars en mers eerder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ter verdediging, in landen als Zuid-Korea stond al een zeer goed voorbereide testinfrastructuur met getrainde professionals. In Nederland moest zo'n beetje bij 0 begonnen worden. Dat is geen excuus, wel een relativering.
Miljoenen? In Nederland? Dat lijkt mij wat sterk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar die groep jongeren is helemaal niet klein. Dat gaat over miljoenen kinderen/jongeren.
En als het te billijken is dat die jongeren thuiszitten, waarom laten we dan niet de relatief kleine groep ouderen die hier zeer zware hinder van ondervindt thuiszitten? Die groepen lijken me vrijwel even groot.
De jongeren zijn nou eenmaal minder lobby-vaardigquote:Op dinsdag 22 september 2020 23:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar die groep jongeren is helemaal niet klein. Dat gaat over miljoenen kinderen/jongeren.
En als het te billijken is dat die jongeren thuiszitten, waarom laten we dan niet de relatief kleine groep ouderen die hier zeer zware hinder van ondervindt thuiszitten? Die groepen lijken me vrijwel even groot.
Ik heb eerder vandaag een screenshot geplaatst van de briefing van vandaag. Daarin werd gemeld dat ze in theorie 68k testen per dag kunnen doen (ruimschoots genoeg), ware het niet dat het ontbreekt aan de middelen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De Jonge gaf aan dat pas in juni noodzaak tot grootschalig aankopen van tests duidelijk werd. Terwijl het succes van Korea juist al was toegeschreven aan dat ze alles al op orde hadden. Dan zou je kunnen denken, dat moet ik ook gaan regelen. De jonge was net best eerlijk, misschien wel te eerlijk, om toe te geven dat ze dat toen deden.
1 miljoen in het VO, 500k op het mbo, 500k hbo, 300k wo.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Miljoenen? In Nederland? Dat lijkt mij wat sterk.
Er zijn 17 miljoen Nederlanders en de groep boven de 50 is aanzienlijk groter dan de groep onder de 20 als ik het goed heb.
Ik betwijfel of die belangen zo recht tegenover elkaar staan dat het een of-of situatie wordt. Dit gaat tegenwoordig wel erg gemakkelijk met (ik chargeer) iets in de trant van "o de scholen moeten openblijven? dus je vindt dat belangrijker dan duizenden mensenlevens?".quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wiens belang weegt zwaarder? Dat is volgens mij de relevante vraag, weegt hun, een relatief kleine groep jongeren, belang zwaarder of die van de rest van de maatschappij?
Het is mischien oneerlijk om dat zo te stellen maar dat is het leven, dat is niet fair of eerlijk, we hebben nu eenmaal een pandemie met een redelijk grote impact en ja, dat heeft invloed op levens, jong en oud. We kunnen niet iedereen ontzien in deze situatie.
Ik betwijfel totaal niet dat het waar is wat je zegt maar ik denk, en dat is puur en alleen mijn mening, dat de maatregel die ik stelde mischien wel doorgang zal vinden.
Eigen verantwoordelijkheid gaat wat mij betreft verder dan op de bz website kijken of je bent net wel/niet oranje is. Rutte roept al van dag 1 sinds je weer kan reizen dat alles eigen verantwoordelijkheid is en je alles nauwlettend moet volgen. Als je dan per se naar buitenland wil kan je imo niet alleen naar de overheid kijken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Kijk even naar sommige landen en gebieden die op geel staan en naar sommige landen en gebieden die op oranje staan.
Nederlandse overheid faalt keihard in hun reisadvisering en doet daar meer kwaad dan goed mee.
Rood of oranje is ook wel een beetje voor de bühne hoor. Alsof je met een roadtrip of een camping vakantie, waar je veel minder mensen ziet of contact mee hebt als hier in Nederland in 1 week meer risico loopt dan hier in een gemiddelde supermarkt. Het is niet dat het door de buitenlucht heen waait, dat je daar even snuift en hebt Corona.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als je nu niet in quarantine gaat nadat je terug bent uit zo'n gebied dan ben je wat mij betreft ook wel af. Helemaal om nog kritiek op de overheid te hebben. Ieder heeft eigen verantwoordelijkheid in deze. Maar goed, je hebt wel gelijk, ik ken zulke mensen ook
Of je mixt het, 3 dagen school, 2 thuis bv online. Kleinere groepen en mix tussen digitaal en sociale interactie.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want nu is dat wel een probleem?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:33 schreef Tijn het volgende:
Het is een gemiste kans dat Nederland zo anti-mondkapje is geweest. Ik denk dat bv publiek bij voetbalwedstrijden veel minder een probleem zou zijn wanneer iedereen een mondkapje zou dragen. Dan is dat juichen ook minder problematisch.
Rutte vraagt ze toch niet voor niks om hun bek te houden?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want nu is dat wel een probleem?
Ik vraag het me af. Ik heb nergens nog robuust ('rigorous') bewijs gezien dat mondkapjes in de praktijk(!) substantieel bijdragen aan het indammen van een virus. Het zijn vooralsnog vooral berekeningen die gebaseerd zijn op een heleboel aannames en voorbeeld te over waaruit blijkt dat ze allesbehalve zaligmakend zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:33 schreef Tijn het volgende:
Het is een gemiste kans dat Nederland zo anti-mondkapje is geweest. Ik denk dat bv publiek bij voetbalwedstrijden veel minder een probleem zou zijn wanneer iedereen een mondkapje zou dragen. Dan is dat juichen ook minder problematisch.
Ze moeten juichkapjes maken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte vraagt ze toch niet voor niks om hun bek te houden?
Ja, ik roep ook wel eens wat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte vraagt ze toch niet voor niks om hun bek te houden?
In het tertiaire onderwijs zijn er niet veel opleidingen die de 3 dagen op locatie halen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of je mixt het, 3 dagen school, 2 thuis bv online. Kleinere groepen en mix tussen digitaal en sociale interactie.
Bij klachten testen en in de tussentijd enkel online.
Maar doet dat af aan iets dan? Snap de relatie met post waarop je reageert niet. Het maakt niet zoveel uit waarom het niet is gelukt om het testen op peil te krijgen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb eerder vandaag een screenshot geplaatst van de briefing van vandaag. Daarin werd gemeld dat ze in theorie 68k testen per dag kunnen doen (ruimschoots genoeg), ware het niet dat het ontbreekt aan de middelen.
In Italië waren er ook veel besmettingen na een voetbalwedstrijd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik roep ook wel eens wat.
Er zijn stadions voor 25K waar nu 4K zit, volledig verspreid, in de buitenlucht. Maar laten we blijven doen alsof daar de grote problemen zitten. De besmettingscijfers begonnen trouwens al lang en breed weer te stijgen toen het betaald voetbal nog helemaal niet was begonnen in Nederland.
- Waarom dragen veel Aziaten dan al vele decennia mondkapjes om zichzelf en anderen te beschermen tegen infectieziektes en smog?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Ik heb nergens nog robuust ('rigorous') bewijs gezien dat mondkapjes in de praktijk(!) substantieel bijdragen aan het indammen van een virus. Het zijn vooralsnog vooral berekeningen die gebaseerd zijn op een heleboel aannames en voorbeeld te over waaruit blijkt dat ze allesbehalve zaligmakend zijn.
Los van of ze werken zijn mensen wel scherper en bewust van de situatie mey kapje dan zonder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Ik heb nergens nog robuust ('rigorous') bewijs gezien dat mondkapjes in de praktijk(!) substantieel bijdragen aan het indammen van een virus. Het zijn vooralsnog vooral berekeningen die gebaseerd zijn op een heleboel aannames en voorbeeld te over waaruit blijkt dat ze allesbehalve zaligmakend zijn.
Het maakt mijns inziens wel uit of het testen totaal niet op peil was, of dat je door één kink in de kabel het niet kunt bolwerken. Helemaal als dat ook nog eens een externe factor is die buiten de macht van het kabinet ligt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Maar doet dat af aan iets dan? Snap de relatie met post waarop je reageert niet. Het maakt niet zoveel uit waarom het niet is gelukt om het testen op peil te krijgen.
Waarom dan? Het gaat toch prima zo? Nogmaals, net alsof die voetbalwedstrijden van de laatste 2 weken met minimaal publiek ineens brandhaarden zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:39 schreef quirina het volgende:
[..]
In Italië waren er ook veel besmettingen na een voetbalwedstrijd.
Ik zou zeggen laat ze maar voetballen zonder publiek. En zend het maar uit op tv.
Desnoods op een betaalzender zodat de voetballers gewoon hun centen krijgen.
Of kwam dat toen door de daaropvolgende cafebezoekjes?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:39 schreef quirina het volgende:
[..]
In Italië waren er ook veel besmettingen na een voetbalwedstrijd.
Ik zou zeggen laat ze maar voetballen zonder publiek. En zend het maar uit op tv.
Desnoods op een betaalzender zodat de voetballers gewoon hun centen krijgen.
Ik bedoel meer voor de middelbare school idd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In het tertiaire onderwijs zijn er niet veel opleidingen die de 3 dagen op locatie halen.
Bij het secundaire onderwijs zou het een optie kunnen zijn, maar dan kom je weer op de vraag hoeveel besmettingen je er nou daadwerkelijk mee voorkomt. En het levert wel een hele hoop kopzorgen op. Nog afgezien van de kansenongelijkheid je ermee versterkt.
Dus de horeca weer dicht?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Of kwam dat toen door de daaropvolgende cafebezoekjes?
Waarom is het virus in China dan zo uit de klauwen gelopen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:40 schreef Gretzl het volgende:
- Waarom dragen veel Aziaten dan al vele decennia mondkapjes om zichzelf en anderen te beschermen tegen infectieziektes en smog?
Ik ontken niet dat mondkapjes onder bepaalde omstandigheden kunt werken. De vraag is of het werkt in een stuk weerbarstigere praktijk om een pandemie in te dammen. Overigens werken heel veel ziekenhuisafdelingen helemaal niet met mondkapjes.quote:- Waarom worden er in de zorg dan medische mondkapjes gebruikt voor contact met patiënten?
... waar onderlinge afstand houden niet mogelijk is. Wel een belangrijke nuance. Zoals ik eerder vandaag al samenvatte: het Nederlandse beleid betekent gewoon afstand, afstand, afstand.quote:- Waarom raad de WHO ze aan op openbare plaatsen zolang er in een land sprake is van een hoge mate van virusverspreiding?
De volgende tribune vol gaat ook doen aan cafebezoekjes toch?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Laten ze hier in NL eerst maar eens aantonen dat het schaarse publiek van betaald voetbal substantieel bijdraagt aan de besmettingsverspreiding. Dan kunnen we van een probleem spreken.
Maar dan ligt het niet aan de advisering van het kabinet maar dat men zelf maar overal eigen interpretaties aan gaat geven. Ik vind het wat gemakkelijk om advisering van kabinet de schuld te geven, maar lekker gaat roadtrippen en dan niet in quarantine gaat omdat je vind dat ergens anders het risico op besmetting groter is. Is namelijk de ultieme opmaat tot freerider gedrag. Want ach, wat is de kans dat er meer dan 2 of 3 mensen besmet worden door dit gedrag? Op individueel kans van 1 op heel veel. Maar brengt ons wel in dit soort posities.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Rood of oranje is ook wel een beetje voor de bühne hoor. Alsof je met een roadtrip of een camping vakantie, waar je veel minder mensen ziet of contact mee hebt als hier in Nederland in 1 week meer risico loopt dan hier in een gemiddelde supermarkt. Het is niet dat het door de buitenlucht heen waait, dat je daar even snuift en hebt Corona.
We doen er nog steeds heel erg moeilijk over, maar we weten echt wel bijna zeker dat de meeste besmettingen opgedaan worden in de slecht geventileerde binnenruimtes en in bijna alle gevallen dicht op elkaar gepakte mensen die de 1,5 meter niet handhaven. Maar ja, als het aan de overheid/rivm ligt gebeuren de besmettingen ook in massa in de buitenlucht
Een capabele bestuurder zou uitzoeken waar het grote probleem zit en het daar aanpakken in plaats van in het wilde weg om zich heen te slaan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus de horeca weer dicht?
Er zal toch iets moeten gebeuren om de trend te keren en alles weer onder de signaalwaarden te krijgen.
Klopt, alles eromheen is problematischer dan de wedstrijd zelf.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Laten ze hier in NL eerst maar eens aantonen dat het schaarse publiek van betaald voetbal substantieel bijdraagt aan de besmettingsverspreiding. Dan kunnen we van een probleem spreken.
Maar in hoeverre is dat gevoel terecht? Als ik een percentage had moeten geven aan de mobiliteit in Amsterdam had ik deze vrij hoog ingeschat, maar staat slechts op 40% van een normale week. Dat is dus nog steeds een vrij forse inperking van de mobiliteit. Ondanks dat dit voor mijn gevoel absoluut niet zo is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Probleem is alleen dat het voor mijn gevoel nu ook al gebeurd.
De jonge gaf juist aan dat dit niet een factor buiten het kabinet lag. Hij gaf expliciet aan dat dit eigen verkeerde inschatting was. Maar goed, daar denken wij dan anders overquote:Op dinsdag 22 september 2020 23:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het maakt mijns inziens wel uit of het testen totaal niet op peil was, of dat je door één kink in de kabel het niet kunt bolwerken. Helemaal als dat ook nog eens een externe factor is die buiten de macht van het kabinet ligt.
Dat uiteraard los van de verwijtvraag.
Dat vraag ik mij serieus af. Ik (ga sws) wel quarantaine gaan als ik daarmee met mijn wens, toch het risico voor anderen daarna/mee zou kunnen beperken. De zaak wordt is dan niet restrictief maar voorwaardelijk. Doorgaans zijn mensen uiterst redelijk en bereid tot verantwoording. Je moet ze echter niet gaan vertellen wat ze moeten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:24 schreef quirina het volgende:
Mensen gaan echt niet vier dagen in quarantaine en testen omdat ze een feestje gehad hebben.
Mensen die nu van vakantie komen uit een oranje of rood gebied doen dat ook niet.
Die wedstrijden in februari zijn verder ook totaal niet te vergelijken met de stadions van nu, waar maar 1/5 publiek zit, dat bovendien verspreid zit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, alles eromheen is problematischer dan de wedstrijd zelf.
Dik Faber leeft geloof ik in een alternatieve realiteitquote:"Nu is het testbeleid ook wel dé pijler onder de kabinetsaanpak. Testen, tracen, isoleren."
Maar daar had ik het niet over.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb eerder vandaag een screenshot geplaatst van de briefing van vandaag. Daarin werd gemeld dat ze in theorie 68k testen per dag kunnen doen (ruimschoots genoeg), ware het niet dat het ontbreekt aan de middelen.
Hopelijk een minderheid. Zelf ken(de) ik ook die mensen maar ontloop en ontwijk ze maximaal.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Volgens mij was de inschatting vooral dat ze niet verwacht hadden (in deze mate) tegen deze problemen aan te lopen. Met genoeg laboratoriummiddelen hadden ze de testvraag ruimschoots aangekund, naar ik begrijp.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De jonge gaf juist aan dat dit niet een factor buiten het kabinet lag. Hij gaf expliciet aan dat dit eigen verkeerde inschatting was. Maar goed, daar denken wij dan anders over
Heb je het over waarom de huidige testcapaciteit tekortschiet of over waarom er pas vanaf juni grootschalig getest werd?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar daar had ik het niet over.
Denk dat we over verschillende dingen praten. De jonge gaf het net in het debat zelf toe.
Vandaar dat we over 2 dagen 100 km moeten rijden voor een test! Onzin dus.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij was de inschatting vooral dat ze niet verwacht hadden (in deze mate) tegen deze problemen aan te lopen. Met genoeg laboratoriummiddelen hadden ze de testvraag ruimschoots aangekund, naar ik begrijp.
Omdat die middelen er dus niet zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vandaar dat we over 2 dagen 100 km moeten rijden voor een test! Onzin dus.
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, hoor. Maar dat had natuurlijk in de dip van juli moeten gebeuren. Toen was er ruimte om onderzoek te doen, capaciteit in orde te maken, voorbereidingen te treffen. Inmiddels is de beer alweer los en rest er niets dan paniekvoetbal.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een capabele bestuurder zou uitzoeken waar het grote probleem zit en het daar aanpakken in plaats van in het wilde weg om zich heen te slaan.
In labs. Waarom kan de test dan nog niet uitgevoerd worden binnen een redelijke afstand?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat die middelen er dus niet zijn.
Dat is ook echt wel doorgegaan, maar inderdaad op een lager pitje in sommige gevallen. Dan krijg je dus weer de discussie wanneer je mensen vakantie laat houden, omdat de mensen die dit soort zaken moeten regelen een enorm zwaar voorjaar hebben gehad.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:50 schreef Tijn het volgende:
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, hoor. Maar dat had natuurlijk in de dip van juli moeten gebeuren. Toen was er ruimte om onderzoek te doen, capaciteit in orde te maken, voorbereidingen te treffen.
"Uit de klauwen gelopen"quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom is het virus in China dan zo uit de klauwen gelopen?
-knip-quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, hoor. Maar dat had natuurlijk in de dip van juli moeten gebeuren. Toen was er ruimte om onderzoek te doen, capaciteit in orde te maken, voorbereidingen te treffen. Inmiddels is de beer alweer los en rest er niets dan paniekvoetbal.
Omdat de GGD's niet mogen opschalen, omdat de labs het niet aankunnen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In labs. Waarom kan de test dan nog niet uitgevoerd worden binnen een redelijke afstand?
Heb je het item bij Lubach gezien? Ze zitten bij Sanquin duimen te draaien, omdat ze de opdracht om te testen maar niet krijgen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat die middelen er dus niet zijn.
Lubach somde op wat hier ook al uitvoerig besproken is. Het aanschakelen van commerciële labs is inderdaad een vreemd verhaal.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je het item bij Lubach gezien? Ze zitten bij Sanquin duimen te draaien, omdat ze de opdracht om te testen maar niet krijgen.
Achso... mja, dat kan ook nog.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de GGD's niet mogen opschalen, omdat de labs het niet aankunnen.
Als China nou wat beter ingedamd had, hadden we in Europa überhaupt geen problemen gehad.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
"Uit de klauwen gelopen"![]()
22 september 2020; 12 besmettingen in een land met 1,3 miljard inwoners. In totaal 4737 doden so far, ruim minder dan het officiële aantal van Nederland dat een zware onderschatting is (zie oversterfte).
China slaagt er al ruim een half jaar in om het virus zeer succesvol in te dammen. Gevolg: nauwelijks COVID-19 slachtoffers meer, een binnenlandse economie die weer volop draait en een bevolking die het normale leven zoveel mogelijk terug heeft. Dat kun je van bepaalde Europese landen niet zeggen.
[ afbeelding ]
https://ourworldindata.org/coronavirus/country/china?country=~CHN
Ging dan ook helemaal niet mis op Nederlandse ziekenhuisafdelingen de laatste wekenquote:Op dinsdag 22 september 2020 23:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ontken niet dat mondkapjes onder bepaalde omstandigheden kunt werken. De vraag is of het werkt in een stuk weerbarstigere praktijk om een pandemie in te dammen. Overigens werken heel veel ziekenhuisafdelingen helemaal niet met mondkapjes.
[..]
Snap ook niet dat deze belangrijke debatten altijd pas om 19.00 beginnen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:53 schreef Vallon het volgende:
Debat: Arib helpt opieuw de minister door geen inerrupties en vragen (meer) toe te staan van de oppoistie.
Bananenrepubliek en blijft komisch hoe vaak Arib zich zo in de kijker speelt.
Precies. Die middelen zijn er dus wel. Ze worden alleen niet ingezet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens werd Sanquin genoemd als partij die al snel ingeschakeld werd en mede zorgde voor de (theoretische) capaciteit van 68k.
Kun je bevestigen dat je de cijfers van Taiwan, Zuid-Korea, Japan, Thailand, Vietnam, Singapore, Cambodja ook wantrouwt?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Los daarvan ga ik andermaal aanmerken dat ik die Chinese cijfers wantrouw. En ik ben niet de enige in dit topic die dat bij herhaling benadrukt heeft.
Het is één grote keten. Je bent zo sterk als je zwakste schakel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Achso... mja, dat kan ook nog.
Krijg eigenlijk een beetje het idee dat iedereen naar elkaar aan het wijzen is. Maar dit zou wel een redelijke verklaring zijn.
Zo succesvol dat zij het ook nog niet onder controle hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
"Uit de klauwen gelopen"![]()
22 september 2020; 12 besmettingen in een land met 1,3 miljard inwoners. In totaal 4737 doden so far, ruim minder dan het officiële aantal van Nederland dat een zware onderschatting is (zie oversterfte).
China slaagt er al ruim een half jaar in om het virus zeer succesvol in te dammen. Gevolg: nauwelijks COVID-19 slachtoffers meer, een binnenlandse economie die weer volop draait en een bevolking die het normale leven zoveel mogelijk terug heeft. Dat kun je van bepaalde Europese landen niet zeggen.
[ afbeelding ]
https://ourworldindata.org/coronavirus/country/china?country=~CHN
Nee, dat snap ik ook niet. Waarom kan dat niet gewoon overdag?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Snap ook niet dat deze belangrijke debatten altijd pas om 19.00 beginnen.
Cijfers uit die contreien hier presenteren is wat kansloos, ook in de wetenschap dat er geen enkele manier is dat onafhankelijk te kunnen factchecken. Dit nog los dat cijfers van andere, zelf democratische, landen sws onvergelijkbaar zijn omdat ze andere criteria hanteren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:53 schreef Gretzl het volgende:
....
....
Klopt, me2! Die credits hebben ze in januari/februari al verspeeld.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als China nou wat beter ingedamd had, hadden we in Europa überhaupt geen problemen gehad.
Los daarvan ga ik andermaal aanmerken dat ik die Chinese cijfers wantrouw. En ik ben niet de enige in dit topic die dat bij herhaling benadrukt heeft.
Maar volgens die man die dit coördineert zit Sanquin dus al wél aangeschakeld bij de testketen. Het gaat juist om (andere) commerciële labs die niet aangeschakeld zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Die middelen zijn er dus wel. Ze worden alleen niet ingezet.
Ik heb vanavond een constructieve, inhoudelijke dialoog gevoerd met weinig kort-door-de-bocht argumenten. Die streak ga ik behouden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je bevestigen dat je de cijfers van Taiwan, Zuid-Korea, Japan, Thailand, Vietnam, Singapore, Cambodja ook wantrouwt?
Vanmiddag was de technische briefing. Hoewel je natuurlijk ook kunt zeggen waarom ze niet die briefing 's ochtends doen (wat ze in het begin wel deden).quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik ook niet. Waarom kan dat niet gewoon overdag?
Het bestaan wordt nog net niet ontkend.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar volgens die man die dit coördineert zit Sanquin dus al wél aangeschakeld bij de testketen. Het gaat juist om (andere) commerciële labs die niet aangeschakeld zijn.
Ze hebben zich duidelijk verkeken op de toename van het aantal besmettingen i.c.m. de tegenvaller van te weinig middelen. Met de huidige keten zouden ze dus op 68k/dag zitten. Dat zou ruimschoots genoeg zijn. Zeker als er vanaf november sneltests bijkomen.
En blijkbaar zijn ze niet in staat (of welwillig) om op zeer korte termijn de middelen van commerciële labs aan te wenden om het gat op te vullen.
Politici hebben een bepaald aantal interrupties. Deze kunnen ze zelf naar believen inzetten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:53 schreef Vallon het volgende:
Debat: Arib helpt opieuw de minister door geen interrupties en vragen (meer) toe te staan van de oppositie.
Bananenrepubliek en blijft komisch hoe vaak Arib zich zo in de kijker speelt.
Mijn dank en waardering daarvoor, zelfs al zijn we het oneens met elkaar op bepaalde puntenquote:Op woensdag 23 september 2020 00:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb vanavond een constructieve, inhoudelijke dialoog gevoerd met weinig kort-door-de-bocht argumenten. Die streak ga ik behouden.
Stop dan eens met dat onterechte bashen op Chinaquote:Op woensdag 23 september 2020 00:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb vanavond een constructieve, inhoudelijke dialoog gevoerd met weinig kort-door-de-bocht argumenten. Die streak ga ik behouden.
Ik bevestig dat ook.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je bevestigen dat je de cijfers van Taiwan, Zuid-Korea, Japan, Thailand, Vietnam, Singapore, Cambodja ook wantrouwt?
Een deel van het probleem is juist dat een paar grafieken achter elkaar zetten nog geen steekhoudend argument is. Laat staan robuuste data waarmee je de effectiviteit van mondkapjes kunt falsifiëren.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:06 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stop dan eens met dat onterechte bashen op China![]()
Ik maak nog wel even een paar grafiekjes voor je omdat je daarmee blijkbaar makkelijker te overtuigen bent dan steekhoudende argumenten.
Dat is niet onterecht, de cijfers uit China zijn niet door andere partijen te verifieeren.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:06 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stop dan eens met dat onterechte bashen op China![]()
Ik maak nog wel even een paar grafiekjes voor je omdat je daarmee blijkbaar makkelijker te overtuigen bent dan steekhoudende argumenten.
Ze veloochenen hun doelstelling hier ten minste niet, net als PvdD die blijft opkomen voor suikertax en wegwerken slachthuizen.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:06 schreef DireStraits7 het volgende:
SP gaat voor de 15e keer een motie voor salarisverhoging voor zorgpersoneel indienen.
Ik dacht heel ff dat Klaver dat ging doen!quote:Op woensdag 23 september 2020 00:08 schreef Schuimpjes het volgende:
Gaat Wilders zo nog een motie van wantrouwen indienen?
Place your bets
Vrijwel de hele wereld vind het aantal doden per 100.000 inwoners een van de beste maten om de impact in verschillende landen te kunnen vergelijken. Waarom jij dan niet?quote:Op woensdag 23 september 2020 00:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een deel van het probleem is juist dat een paar grafieken achter elkaar zetten nog geen steekhoudend argument is
Vast en zeker, maar waarom zou je reden hebben om aan de huidige cijfers te twijfelen als er helemaal niets op wijst dat er nu nog een epidemie gaande is in China? Bovendien bewijst het succes van hun buurlanden in Oost-Azië dat containment prima mogelijk is en die cijfers zijn allemaal na te gaan.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet onterecht, de cijfers uit China zijn niet door andere partijen te verifieeren.
Uiteraardquote:Op woensdag 23 september 2020 00:08 schreef Schuimpjes het volgende:
Gaat Wilders zo nog een motie van wantrouwen indienen?
Place your bets
China heeft 8 verschillende definities gehanteert van wat een positief corona geval was voor hun statistieken, dan kun je met de beste wil van de wereld niet aannemen dat hun cijfers correct zijn. Einde discussiequote:Op woensdag 23 september 2020 00:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Vrijwel de hele wereld vind het aantal doden per 100.000 inwoners een van de beste maten om de impact in verschillende landen te kunnen vergelijken. Waarom jij dan niet?
Weet je het verschil is tussen een omnibustest en een post-hoc test?quote:Op woensdag 23 september 2020 00:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Vrijwel de hele wereld vind het aantal doden per 100.000 inwoners een van de beste maten om de impact in verschillende landen te kunnen vergelijken. Waarom jij dan niet?
Onze directe buur Duitsland kiest al maanden voor een containmentstrategie die behoorlijk veel lijkt op de Zuid-Koreaanse. Daar werkt het goed, de Duitsers laten iig al geruime tijd veel betere cijfers zien dan een hoop andere Europese landen. Waarom zou het bij ons dan niet kunnen werken?quote:Op woensdag 23 september 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik bevestig dat ook.
Grootst probleem wat ik heb is dan de taal en ook (elders gewerkt hebbend) iets weet van cultuur en gewoonten aldaar. Sws geleerd dat wat ver weg zogenaamd goed gaat, niet wil zeggen dat hier dan ook te doen. Beter doen en begrijpen wat de directe buren doen wat je verder brengt.
Henk mocht niet eens komen, duurde te lang!quote:Op woensdag 23 september 2020 00:13 schreef Vallon het volgende:
Debat: Wauw wat een motieracepartij, tijd te weinig om deze drukke avond alles rustig voor te stellen.
Waar ging dit precies over en is het de moeite om terug te lezen?quote:Op woensdag 23 september 2020 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn dank en waardering daarvoor, zelfs al zijn we het oneens met elkaar op bepaalde punten
Daar is de eerste termijn ook voor he. 50% van de spreektijd in tweede termijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:13 schreef Vallon het volgende:
Debat: Wauw wat een motieracepartij, tijd te weinig om deze drukke avond alles rustig voor te stellen.
Wij van wc-eend vinden het zeer de moeite om terug te lezen.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waar ging dit precies over en is het de moeite om terug te lezen?
Welke nieuwsberichten van correspondenten in Chinese steden duiden er dan op dat China het grote succes van containment (nauwelijks besmettingen) zou faken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cijfers uit die contreien hier presenteren is wat kansloos, ook in de wetenschap dat er geen enkele manier is dat onafhankelijk te kunnen factchecken. Dit nog los dat cijfers van andere, zelf democratische, landen sws onvergelijkbaar zijn omdat ze andere criteria hanteren.
Vele malen beter onder controle dan Nederland en vergelijkbare prutslanden waar er vrijwel niks aan indammen gedaan wordt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo succesvol dat zij het ook nog niet onder controle hebben.
Eens.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wij van wc-eend vinden het zeer de moeite om terug te lezen.
quote:Op woensdag 23 september 2020 00:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Vele malen beter onder controle dan Nederland en vergelijkbare prutslanden waar er vrijwel niks aan indammen gedaan wordt.
quote:Maar wat is nou die heilstaat,
Als er muren omheen staan?
Als je bang en voorzichtig met je mening moet omgaan?
Ach, wat is nou die heilstaat, zeg mij wat is ie waard,
Wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard?
Ik wilde het net zeggen!quote:Op woensdag 23 september 2020 00:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Awwwww, jeugdsentiment...en nu zit dat liedje in mijn kop!
Daar gaat het Erasmus MC samen met Feyenoord onderzoek naar doen. Dus dat moeten we nog afwachten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Echt rot op met die stomme vooroordelen als je blijkbaar niet eens doorhebt in welke Aziatische landen er nog sprake is van communisme. Ik kan niet anders dan concluderen dat je blijkbaar zelden verhalen leest van Westerse correspondenten over de corona-aanpak aldaar.quote:
Lijken op is niet gelijk aan. Duitsland doet een aantal dingen voortvarender, anders, hebben een andere zorginfrastructuur met bijbehorende grootschaliger voorzieningen en hebben op andere punten weer flink de plank doorgeslagen.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Onze directe buur Duitsland kiest al maanden voor een containmentstrategie die behoorlijk veel lijkt op de Zuid-Koreaanse. Daar werkt het goed, de Duitsers laten iig al geruime tijd veel betere cijfers zien dan een hoop andere Europese landen. Waarom zou het bij ons dan niet kunnen werken?
Misschien wil hij momenteel niet met Baudet of zijn standpunten geassocieerd worden!quote:Op woensdag 23 september 2020 00:25 schreef Schuimpjes het volgende:
Is van Haga van slag? Hij zegt meneer Baudet in plaats van kameraad Baudet
Bizar dat men onder tijdsdruk je niet eens fatsoenlijk verstaanbaar een motie mag/kan uitspreken.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:15 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Daar is de eerste termijn ook voor he. 50% van de spreektijd in tweede termijn.
En Arib wil overduidelijk naar huis.
Het is inderdaad duidelijk dat iedereen zich bezwaard voelt nog tijd in te nemen.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bizar dat men onder tijdsdruk je niet eens fatsoenlijk verstaanbaaa je motie mag/kan uitspreken.
Hij dient de motie mede in namens Baudetquote:Op woensdag 23 september 2020 00:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien wil hij momenteel niet met Baudet of zijn standpunten geassocieerd worden!
Dan hoeft hij het nog niet eens te zijn met zijn overige standpunten.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:29 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hij dient de motie mede in namens Baudet
Helaas, hier gaan we het echt niet over eens worden zolang de cijfers (lees: impact) van verschillende EU-staten zo enorm uiteen blijven wijken. En zolang ik vrij gemakkelijk kan constateren dat er essentiële beleidsverschillen zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik wil best in gaan op veronderstelde verschilllen maar misschien kunnen we het eens worden dat er binnen Europa nauwelijks serieus verschil is. Ook al kijkend dat we overal desondanks verschillende anapak desonanks dezelfde trends zien.
Hij staat er gladjes op.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:31 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
7,5 minuut schorsing
[ afbeelding ]
Het is vooral afwezigheid van toetsbare informatie die mijn verdere interesse daarvoor doet wegebben.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Welke nieuwsberichten van correspondenten in Chinese steden duiden er dan op dat China het grote succes van containment (nauwelijks besmettingen) zou faken?
Dit persoonlijke wantrouwen richting de Chinese staat mag je uiteraard gewoon hebben, maar zou je dan ook kunnen antwoorden op mijn vraag wat betreffende de andere Aziatische landen (waarvan een aantal gewoon parlementaire democratieën zijn). Zou het niet heel gek zijn als China de cijfers faket en die andere net zo succesvolle landen niet?quote:Op woensdag 23 september 2020 00:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is vooral afwezigheid van toetsbare informatie die mijn verdere interesse daarvoor doet wegebben.
Sporadisch bekijk ik nog wat om vooral te constateren dat er geen verandering in het nieuwsbeleid is.
Ook correspondenten moeten hun bronnen binnen hun mogelijkheden respecteren en zullen alles wat gevoelig ligt niet onbevestigd aan het voetlicht brengen. Subversief zijn heeft ook geen zin.
Wanneer de Chinese overheid zegt dat er 100 doden zijn kan een correspondent dat op geen enkele wijze in twijfel trekken, laat staan dat dat zelf verifiëren door bv (staats)ziekenhuizen op te bellen om iemand of het collega journaille te bevragen.
Het staatscijfer is daar de waarheid en dat zeg ik niet omdat ik tegen ben maar hoe het daar (voor hun, prima) werkt.
Was er geen schrikbarende toename van de verkoop van de hoeveelheid urnen in dat land? Staat me iets van bij.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
China heeft 8 verschillende definities gehanteert van wat een positief corona geval was voor hun statistieken, dan kun je met de beste wil van de wereld niet aannemen dat hun cijfers correct zijn. Einde discussie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |