Nee dat gaat niet gebeuren. Dan worden het huisfeesten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon, alle activiteiten gericht op studenten platleggen. Je mag er toch vanuit gaan dat ze wel een keer de hint snappen, of niet?
probleem zit daar ook niet in de horeca of studenten, zoveel is nu wel duidelijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet gebeuren. Dan worden het huisfeesten.
En een terechte vraag van Wilders.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:24 schreef Vallon het volgende:
Debat: Rutte geeft geen antwoord aan Wilders op de vraag waar dan de clusterbesmettingen zitten in de Horeca.
Arib die meedoet aan dit spelletje.
Triest.
Probleem zit niet bij de studenten?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
probleem zit daar ook niet in de horeca of studenten, zoveel is nu wel duidelijk.
Zou hij de app nog gaan toelichten?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Wilders on fire.
Rutte nu, inclusief interrupties, al 1 uur en 45 minuten aan het woord.
De Jonge moet ook nog
Nou, daadkrachtig, dit is dezelfde Johnson die recentelijk iedereen opriep om terug naar kantoor te gaan, he?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:25 schreef Simmertje het volgende:
Opvallend dat een Boris Johnson, in mijn ogen toch wel te plaatsen in het rijtje populisten, toch een daadkrachtige speech kan geven. Zitten wij met een Baudet die het virus weer loopt te bagatelliseren puur voor eigen gewin.
Hoezo spelletje? Wat moet hij zeggen dan? Ze zitten bij de snackbars?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:24 schreef Vallon het volgende:
Debat: Rutte geeft geen antwoord aan Wilders op de vraag waar dan de clusterbesmettingen zitten in de Horeca.
Arib die meedoet aan dit spelletje.
Triest.
Het is ook teleurstellend dat in andere landen de bevolking wel zijn verantwoording neemt en de Nederlander als een baldadige puber overal tegenin gaat en het met elke maatregel te zwaar heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:11 schreef Confetti het volgende: [..] Rutte zit nog in eind maart met zijn hoofd. De bevolking heeft echter al veel veldslagen gehad en is moe. Moe met die maatregelen. No way dat de compliance maart gaat naderen. Zie de verwende bevolking nu maar op te sluiten als het moet. Dat gaat ook niet meer zonder grove ingrepen.
Dan ga je daarop controleren, hè. Een paar van die studentencomplexen kun je prima in de gaten houden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mag ik er op wijzen dat handhaven achter de voordeur niet kan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan ga je daarop controleren, hè. Een paar van die studentencomplexen kun je prima in de gaten houden.
En daarbij, als ze op die manier bezig blijven om de regels te breken dan verleng je ze gewoon. Dan hebben ze tot april geen colleges en geen verenigingsleven. Eigen schuld.
Waar nemen ze wel hun verantwoording dan? Duitsland misschien, maar in veel andere landen gaat het ook niet zo best hoor.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is ook teleurstellend dat in andere landen de bevolking wel zijn verantwoording neemt en de Nederlander als een baldadige puber overal tegenin gaat en het met elke maatregel te zwaar heeft.
Dat zit het wel, maar het is inmiddels zo wijdverbreid dat er ook weer andere leeftijdsgroepen besmet raken. Studenten doen boodschappen, gaan naar college, werken ergens en bezoeken hun ouders.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
probleem zit daar ook niet in de horeca of studenten, zoveel is nu wel duidelijk.
En dan missen hoe Hugo onder de bus geschoven wordt zeker. Echt niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef quirina het volgende:
Als je een zuurkijkende Famke wil zien. Ze zit nu boos te kijken bij Jinek.
In veel andere landen lopen de besmettingen ook weer snel op hoor.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is ook teleurstellend dat in andere landen de bevolking wel zijn verantwoording neemt en de Nederlander als een baldadige puber overal tegenin gaat en het met elke maatregel te zwaar heeft.
Ach je kan altijd Jinek terug kijken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dan missen hoe Hugo onder de bus geschoven wordt zeker. Echt niet.
Ik hoop gewoon dat Jinek ff met Famke afrekent!
Het chronisch overtreden van de regels kan ook niet. Het lijkt me niet het moment voor juridische haarkloverij.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mag ik er op wijzen dat handhaven achter de voordeur niet kan?
Ga ik zeker doen als jij zegt dat het de moeite waard is!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Ach je kan altijd Jinek terug kijken.
Zeggen dat hij de studenten manipulatief voor zijn schuldkarretje heeft ingespannen en de Horeca daarvoor wil straffen. Terecht dat wanneer je de Horeca de schuld geeft je dan dat ook inhoudelijk moet kunnen onderbouwen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo spelletje? Wat moet hij zeggen dan? Ze zitten bij de snackbars?
Vrijwel alle landen ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In veel andere landen lopen de besmettingen ook weer snel op hoor.
link?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef quirina het volgende:
Als je een zuurkijkende Famke wil zien. Ze zit nu boos te kijken bij Jinek.
De rechtsstaat afschaffen lijkt me niet gepast. Nooit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het chronisch overtreden van de regels kan ook niet. Het lijkt me niet het moment voor juridische haarkloverij.
Jinek-goden die gewoon Gommers en Aboutaleb tegenover Famke-Louise zetten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dichtgooien, stoplichtsysteem voor versoepelen maatregelen. Boetes voor de studenten die regels overtreden. Stok ipv wortel als ze niet willen luisteren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De horeca krijgt niet dé schuld, maar wel een schuld. En ook studenten hebben schuld. Het punt is juist dat het niet aan één ding ligt, dus ook niet aan één deel van de horeca.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef Vallon het volgende:
Zeggen dat hij de studenten manipulatief voor zijn schuldkarretje heeft ingespannen en de Horeca daarvoor wil straffen. Terecht dat wanneer je de Horeca de schuld geeft je dan dat ook inhoudelijk moet kunnen onderbouwen.
Ik neem deze wel even waar.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Goed, hoe pak je dan volgens jou de jongeren aan die schijt hebben aan alles?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De rechtsstaat afschaffen lijkt me niet gepast. Nooit.
Op vakantie waarheen ? Alles staat onderhand op rood of oranjequote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jinek-goden die gewoon Gommers en Aboutaleb tegenover Famke-Louise zetten.
Gommers net wel; we zijn op de IC in Rotterdam niet klaar omdat er nog heel veel verpleegkundigen op vakantie zijn, dus we kunnen nog geen patiënten overnemen.
...
Cynici hier zouden zeggen dat ze dit gewoon hadden moeten zien aankomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef chratnox het volgende:
Gommers net wel; we zijn op de IC in Rotterdam niet klaar omdat er nog heel veel verpleegkundigen op vakantie zijn, dus we kunnen nog geen patiënten overnemen.
Owwww.... dat klinkt echt als de moeite waard!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jinek-goden die gewoon Gommers en Aboutaleb tegenover Famke-Louise zetten.
...
Dat valt ook wel mee want anders zouden andere landen niet dezelfde trends laten zien als Nederland. Zie Frankrijk, Spanje, Belgie, het VK etc etc.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er zal altijd een groep blijven die overal schijt aan heeft. Die ga je nooit volledig aanpakken. Dat geldt altijd, ook buiten Corona.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Goed, hoe pak je dan volgens jou de jongeren aan die schijt hebben aan alles?
Mondkapjes in de taxi, dat gaat natuurlijk het grote verschil maken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vrijwel alle landen ja.
Geeft maar aan dat wat je ook doet, het niet erg veel helpt.
Als hij wijs is wel! Maar misschien komt hij er wel opnieuw zo gemakkelijk onderuit 'omdat het al zo laat is'!quote:
Ik zie toch een verband tussen de West-Europese (liberale) vrijheidscultuur en oplopende besmettingen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee want anders zouden andere landen niet dezelfde trends laten zien als Nederland. Zie Frankrijk, Spanje, Belgie, het VK etc etc.
“We gaan altijd in september op vakantie, dat doen we ieder jaar”quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op vakantie waarheen ? Alles staat onderhand op rood of oranje
Duitsland, Zweden, Finland, Singapore, Vietnam, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid Korea.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar nemen ze wel hun verantwoording dan? Duitsland misschien, maar in veel andere landen gaat het ook niet zo best hoor.
Wanneer zijn mensen klaar met Rutte die stelselmatig weigert om zich te verantwoorden ?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Rutte is er wel duidelijk klaar mee om steeds dezelfde antwoorden te moeten oplezen op steeds dezelfde discussies.
Helaas voor jou wilt de ruime meerderheid van de tweede kamer het ook niet, handhaven achter de voordeur, daarom staat er in die spoedwet nu expliciet dat thuis geen regels gelden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het chronisch overtreden van de regels kan ook niet. Het lijkt me niet het moment voor juridische haarkloverij.
Ja. Dwang kan nu eenmaal in onze systemen niet op een nivo wat een sommige andere landen wel mogelijk is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie toch een verband tussen de West-Europese (liberale) vrijheidscultuur en oplopende besmettingen.
Nogmaals, wat voor antwoord had hij moeten geven? 28% snackbar, 37% middelgroot restaurant, 12% bruine kroeg, 1% afhaalchinees?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef Vallon het volgende:
Wanneer zijn mensen klaar met Rutte die stelselmatig weigert om zich te verantwoorden ?
En Nee, geen antwoord geven op een simpele vraag is je kont afvegen met ons bestel
Dat zijn ook zwakke chaotische landen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee want anders zouden andere landen niet dezelfde trends laten zien als Nederland. Zie Frankrijk, Spanje, Belgie, het VK etc etc.
Ik mag aannemen dat die cijfers wel beschikbaar zijn ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, wat voor antwoord had hij moeten geven? 28% snackbar, 37% middelgroot restaurant, 12% bruine kroeg, 1% afhaalchinees?
Ik denk dat Vallon het breder bedoelt, want Rutte draait overal omheen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, wat voor antwoord had hij moeten geven? 28% snackbar, 37% middelgroot restaurant, 12% bruine kroeg, 1% afhaalchinees?
Trump zou hebben gezegd 99% afhaalchineesquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens ja. Je laat je personeel in een crisis op een vakantie gaan als het kan, niet vlak voor je een nieuwe piek kan verwachtenquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
“We gaan altijd in september op vakantie, dat doen we ieder jaar”
Daarvan dacht ik wel: hadden jullie dat nou niet een jaar in juli/augustus kunnen doen? Ze gaven aan dat ze oktober de IC opgeschaald willen hebben, dan zorg je toch dat je ruim voor 1 oktober alles op orde hebt?
Ik snap wel goed dat ze echt hard vakantie nodig hebben, maar dit is weer zo’n beeldvorming ding..
In een aantal van die landen wordt gewoon zwaar repressief beleid gevoerd of is alle privacy uit het raam. Finland heeft vanaf het begin al weinig grote problemen gehad, daar is corona nooit echt een kans gekregen van de grond te komen. Duitsland en Zweden zijn misschien uitzonderingen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Duitsland, Zweden, Finland, Singapore, Vietnam, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid Korea.
Twijfel over noorwegen, Oostenrijk, Denemarken, Canada, andere Aziatische landen en Zwitserland.
En toch loopt of liep het aantal besmettingen in al deze landen op. De een wat problematischer dan de ander.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Duitsland, Zweden, Finland, Singapore, Vietnam, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid Korea.
Twijfel over noorwegen, Oostenrijk, Denemarken, Canada, andere Aziatische landen en Zwitserland.
Slechts 1% Mexiaans?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Trump zou hebben gezegd 99% afhaalchinees
Sorry, was te makkelijk
Ook in Duitsland is het vertienvoudigd t.o.v. de zomer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland en Zweden zijn misschien uitzonderingen.
Tja...het is een entertainment programma, he? Het gaat om de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:43 schreef galantis het volgende:
Sensatie en doemdenken. Jinek in 2 woorden sinds maart.
Dan vind ik Op1 gemiddeld genomen een stuk nuchterder.
Mooi verwoording dat je niet de schuld krijgt maar wel de strafmaat omdat je dus als Horeca ondernemer eerder dicht moet zonder dat je daarvoor dus gecompenseerd wordt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De horeca krijgt niet dé schuld, maar wel een schuld. En ook studenten hebben schuld. Het punt is juist dat het niet aan één ding ligt, dus ook niet aan één deel van de horeca.
Ja klopt, maar t ging met name om de opmerking dat Nederlanders zogenaamd heel recalcitrant zijn en ze in andere landen braaf de regels volgen. Dat is natuurlijk dikke onzin, in andere landen worden regels ook aan de laars gelapt door bepaalde groepen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook in Duitsland is het vertienvoudigd t.o.v. de zomer.
En eerlijk gezegd, tot aan één à twee weken was er in Nederland niet zoveel aan de hand en volgde Nederland een vergelijkbaar patroon als Duitsland.
Dat is ook begrijpelijk maar het zou een stuk minder hard kunnen natuurlijk met wat beter gedrag.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En toch loopt of liep het aantal besmettingen in al deze landen op. De een wat problematischer dan de ander.
Ik hou er niet van iemand af te serveren op een zuur hoofd, maar ze zit er zo duidelijk klaar voor de aanval te zijn. En niet heel slimme vragen en opmerkingen in de groep te gooien.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:40 schreef quirina het volgende:
Die zure nietszeggende harses van Famke.
I can’t
Ik denk dat het verhaal ongeveer overal vergelijkbaar is in Europa, uitzondering daargelatenquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt, maar t ging met name om de opmerking dat Nederlanders zogenaamd heel recalcitrant zijn en ze in andere landen braaf de regels volgen. Dat is natuurlijk dikke onzin, in andere landen worden regels ook aan de laars gelapt door bepaalde groepen.
Benieuwd of dat zo aangetoond gaat worden. We wachten de brieven ter onderbouwing wel weer af.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zal altijd een groep blijven die overal schijt aan heeft. Die ga je nooit volledig aanpakken. Dat geldt altijd, ook buiten Corona.
Maar zolang we met z’n allen niet accepteren dat de coronaregels ook achter de voordeur gelden zie ik weinig realistische opties anders dan het dichtgooien van horecagelegenheden waar het mis gaat.
Ja, dat inderdaad. Gaf Aboutaleb trouwens net de schuld aan ‘dat we met zn allen op vakantie gingen’?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hou er niet van iemand af te serveren op een zuur hoofd, maar ze zit er zo duidelijk klaar voor de aanval te zijn. En niet heel slimme vragen en opmerkingen in de groep te gooien.
jij bent ook wel viesmad geloof ikquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:47 schreef quirina het volgende:
Ze kan niet eens normaal praten ffff.
Inderdaad, en je ziet ook dat overheidsbeleid in de meeste landen grosso modo overeenkomt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat het verhaal ongeveer overal vergelijkbaar is in Europa, uitzondering daargelaten
Eens, het is een wisselwerking tussen beleid en het volk. Beiden moet je meekrijgen om effectief te regeren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is ook begrijpelijk maar het zou een stuk minder hard kunnen natuurlijk met wat beter gedrag.
Is gewoon irritant om bij elke maatregelen dezelfde opmerkingen te horen "wie gaat dat controleren dan!"
Vast ja, de andere niet nader te noemen oorzaak hoor je natuurlijk nietquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad. Gaf Aboutaleb trouwens net de schuld aan ‘dat we met zn allen op vakantie gingen’?
Precies en niet wegduiken achter generalisaties, dat doen wij hier wel (sws. veel beter).quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zwolle is een enorme studentenstad voor de regio, ook veel mboquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:48 schreef Ven1972 het volgende:
Ik neem aan dat Zwolle en Enschede ook studentensteden zijn, vooral in Zwolle studeren er veel mensen op de hogeschool Windesheim.
Je kunt wel maatregelen verkondingen als overheid zijnde, maar als de minister van Justitie dan zelf die regels niet naleeft, moet je niet verwachten dat de bevolking zich wel aan die regels houdt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is ook begrijpelijk maar het zou een stuk minder hard kunnen natuurlijk met wat beter gedrag.
Is gewoon irritant om bij elke maatregelen dezelfde opmerkingen te horen "wie gaat dat controleren dan!"
Helaas heb je gelijk ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...het is een entertainment programma, he? Het gaat om de kijkcijfers.
Oké, Azië is anders en wordt em niet in het westen maar de Scandinaviërs zijn ook serieus bezig. Het is jammer dat de bevolking hier zich meer als Engelsen aan het gedragen is ipv Duitsers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt, maar t ging met name om de opmerking dat Nederlanders zogenaamd heel recalcitrant zijn en ze in andere landen braaf de regels volgen. Dat is natuurlijk dikke onzin, in andere landen worden regels ook aan de laars gelapt door bepaalde groepen.
Vergelijkingen met repressieve regimes in Azië gaan al helemaal mank.
Nee hoor, vind het gewoon een domme geit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:47 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
jij bent ook wel viesmad geloof ik
Ik denk dat er ook veel besmettingen zullen komen in Zwolle.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zwolle is een enorme studentenstad voor de regio, ook veel mbo
Daarom moest Grapperhaus ook afgezet worden. Die man had 0,0 geloofwaardigheid over.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Je kunt wel maatregelen verkondingen als overheid zijnde, maar als de minister van Justitie dan zelf die regels niet naleeft, moet je niet verwachten dat de bevolking zich wel aan die regels houdt.
Oeh burn🔥quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij Op1 gaat Tim Douwsma in debat met Barry Atsma over het coronabeleid. Wat een clusterfuck.
Daarna zegt die vrouw (ene pyschiater Esther van Fenema) terecht: "we vergeten wel eens dat er experts zijn, mensen met gezag, mensen die ergens voor doorgeleerd hebben".
Bij Jinek probeert Famke Louise de gedachtengang van viruswaarheid/viruswaanzin te verdedigen en zegt net: “ik heb respect voor corona”quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij Op1 gaat Tim Douwsma in debat met Barry Atsma over het coronabeleid. Wat een clusterfuck.
Daarna zegt die vrouw (ene pyschiater Esther van Fenema) terecht: "we vergeten wel eens dat er experts zijn, mensen met gezag, mensen die ergens voor doorgeleerd hebben".
Tijd tekort vandaag ja!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij Jinek probeert Famke Louise de gedachtengang van viruswaarheid/viruswaanzin te verdedigen en zegt net: “ik heb respect voor corona”
Absolute terugkijkaanrader dit, ga ‘t morgen nog druk krijgen met alles terugkijken.
Wilders wil elke politicus aannaaien!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:53 schreef Mammietje het volgende:
U bent meer een gevaar voor de volksgezondheid dan dat u de volkgezondheid helpt!![]()
Wilders tegen de Jonge!
Nee. Ze is het er gewoon niet mee eens, want ze vindt gewoon dat t anders moet, want ze vindt gewoon dat jongeren niet de schuld zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Heeft dat domme schijtwijf nog argumenten?
Mwah.... De Jonge past prima onder die bus in dit geval.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wilders wil elke politicus aannaaien!
Dat meisje hoort ook niet thuis in een discussie met iemand van dat kaliber.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:53 schreef miss_sly het volgende:
Gommers
Famke vindt een heleboel “gewoon”, en kan niet eens goed luisteren naar en reageren op Gommers.
Maar eigenlijk wauwelt Famke, er klopt van alles niet, en of de hashtag klopt weet ze eigenlijk ook niet.
Maar Wilders en Baudet onderschatten het virus heel ernstig en zijn weinig kennis hierover.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... De Jonge past prima onder die bus in dit geval.
Famke Louise is wel een goede representant voor de "jongeren" qua hoe de beeldvorming nu is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee hoor, vind het gewoon een domme geit.
En toch moet je er wat mee als overheid, want dat soort figuren hebben wel een behoorlijke 'following' met veel mensen die niet het journaal kijken of erger, het journaal afdoen als nepnieuw ('MSMquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:53 schreef miss_sly het volgende:
Maar eigenlijk wauwelt Famke, er klopt van alles niet, en of de hashtag klopt weet ze eigenlijk ook niet.
Duidelijk niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat meisje hoort ook niet thuis in een discussie met iemand van dat kaliber.
Grappig, de beide heren die nog niet zo lang geleden om het hardst riepen dat alles weer open moest roepen nu dat het fout gaat? Goh...het is alsof ze geheugenverlies hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar Wilders en Baudet onderschatten het virus heel ernstig en zijn weinig kennis hierover.
Ik vind Wilders heel veel genuanceerder (Ja, ik zei dat echt!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar Wilders en Baudet onderschatten het virus heel ernstig en zijn weinig kennis hierover.
Het werkt wel, getuige de stuinbetuigingen voor Wilders in dit topic.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, de beide heren die nog niet zo lang geleden om het hardst riepen dat alles weer open moest roepen nu dat het fout gaat? Goh...het is alsof ze geheugenverlies hebben.
Precies, ze zijn ook echt niet te vertrouwen!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, de beide heren die nog niet zo lang geleden om het hardst riepen dat alles weer open moest roepen nu dat het fout gaat? Goh...het is alsof ze geheugenverlies hebben.
Wordt alleen maar erger komende weken/maandenquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef Confetti het volgende:
Het sfeertje is wel omgeslagen zeg op televisie. Er is overal frustratie. Men wordt wanhopig.
Ik ook niet, want het is nu herfst en best frisjes.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:
Nooit gedacht dat er op een mooie nazomeravond op 3 fronten popcorn is.
Bij hun aanhang, ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het werkt wel, getuige de stuinbetuigingen voor Wilders in dit topic.
Klopt. En Gommers wil dat doen, Aboutaleb haakt erop in, en zij zegt dat ze best wel wil praten maar dat ze toch sowieso bij haar mening blijft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En toch moet je er wat mee als overheid, want dat soort figuren hebben wel een behoorlijke 'following' met veel mensen die niet het journaal kijken of erger, het journaal afdoen als nepnieuw ('MSM')
Nee, Baudet vindt nog steeds dat alles open moet na vandaag! Onzin die maatregelen, het is maar een griepje.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Frisjes? Vorige week was het nog 30 graden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:59 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ik ook niet, want het is nu herfst en best frisjes.
En antikabinetfanatici.quote:
Ach ja, die wacht nog steeds op de zeewind?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, Baudet vindt nog steeds dat alles open moet na vandaag! Onzin die maatregelen, het is maar een griepje.
Het is een beetje een bandje dat je op repeat zet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Heeft dat domme schijtwijf nog argumenten?
Toch wel echt een populist. Van lockdown naar 180 graden de andere kant op.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, Baudet vindt nog steeds dat alles open moet na vandaag! Onzin die maatregelen, het is maar een griepje.
Ik heb wel echt respect voor Gommers in dit gesprek. Ik zou in zo’n discussie allang gezegd: weet je wat? Laat maarquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. En Gommers wil dat doen, Aboutaleb haakt erop in, en zij zegt dat ze best wel wil praten maar dat ze toch sowieso bij haar mening blijft.
Als je ziet hoe dit gesprek zich ontwikkelt, dan laat dat och wel een armoede zien van de betreffende BN’ers.
Ook zijn taak (en ongeveer enige rol) als gedoodverfde volksvertegenwoordiger.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wilders wil elke politicus aannaaien!
En toch vraag ik me af in hoe we gaan voorkomen dat we onnodig in de overdrive schieten zoals in maart.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En BNW types. Alles is een hoax, weet je.
Herfstwinden zijn het sterkst he?!quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach ja, die wacht nog steeds op de zeewind?
Dat kan Gommers inderdaad heel erg goed. Groot liefhebber van de man.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb wel echt respect voor Gommers in dit gesprek. Ik zou in zo’n discussie allang gezegd: weet je wat? Laat maar
Hoe kalm ie blijft; en ook de handreiking, chapeau.
Ik heb geen antwoorden voor je. Ik denk dat we min of meer de regels van eerder dit jaar moeten respecteren, niet zo extreem mischien mbt de verzorgingstehuizen maar toch wel wat serieuzer dan nu.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En toch vraag ik me af in hoe we gaan voorkomen dat we onnodig in de overdrive schieten zoals in maart.
Gommers weet heel goed waar hij over praat! En hij heeft ook veel medische kennis!quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat kan Gommers inderdaad heel erg goed. Groot liefhebber van de man.
Daarbij is het ook nog eens een buitengewoon sympathieke man.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Gommers weet heel goed waar hij over praat! En hij heeft ook veel medische kennis!
quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En BNW types. Alles is een hoax, weet je.
Juist, klopt. Echt een vakman waar hij heel goed in is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daarbij is het ook nog eens een buitengewoon sympathieke man.
Duurt ook wel lang he, zo'n uitzending!quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:07 schreef quirina het volgende:
Famke die even haar mening op moest zoeken op een boodschappenbriefje
Door eerder in te grijpen en het niet zo erg te laten worden. Dat is de enige manier. Door alles maar op z'n beloop te laten, slaapwandelen we zo weer in de situatie dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En toch vraag ik me af in hoe we gaan voorkomen dat we onnodig in de overdrive schieten zoals in maart.
Briefje geschreven door meneer Engel, mischien?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:07 schreef quirina het volgende:
Famke die even haar mening op moest zoeken op een boodschappenbriefje
Yep, ik zie geen tweede agenda en iemand die open met veel mensenliefde zijn vak doet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daarbij is het ook nog eens een buitengewoon sympathieke man.
Maar welke dan precies?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:03 schreef Tijger_m het volgende:
Ik denk dat we min of meer de regels van eerder dit jaar moeten respecteren
Gelukkig voor de jonge pakt Lubach iemand niet vaak twee keer achter elkaar. En hij snapt ook wat dit voor breder gevolg kan hebben. Tenminste, daar zou ik op hopen als ik Hugo was.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:09 schreef quirina het volgende:
Ooooooow zondag gaat het leuk worden bij Lubach!
Burn🔥
Nee hoor. Domme mensen hebben in deze situatie straffen nodig. Zij zullen zich na het Grapperhaus incident inderdaad anders gaan gedragen. Slimme mensen houden zich niet aan de regels omdat ze anders een boete krijgen, maar omdat ze weten waar ze het voor doen. Een Grapperhaus incident doet daar niks aan af.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom moest Grapperhaus ook afgezet worden. Die man had 0,0 geloofwaardigheid over.
Tja, wetenschappers zijn doorgaans niet de meest geschikte mensen voor een talkshow. Niet voor niets dat talkshows veelal dezelfde 'wetenschappers' (tussen haakjes omdat ze vaak nog maar met één been in de wetenschap staan) uitnodigen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:08 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Los van het uitstekende werk dat ze heeft gedaan op onder andere het gebied van hiv is dit optreden typerend voor de manier waarop ook OMT-leden niet goed uit de verf komen in discussies.
Het accepteren van nevenschade. Het is altijd kiezen uit twee kwaden, er is geen manier waarop een pandemie voordelig wordt.quote:
Misschien toch persoonlijke bubbel verkleinen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar welke dan precies?
- Scholen sluiten? Zeer onwenselijk wat mij betreft
- Thuiswerken bevorderen? Eens, maar allemaal thuis lijkt me ook onwenselijke vanwege nevenschade.
- Sporten aan banden leggen? Eveneens zeer onwenselijk wat mij betreft (een gezonde levensstijl is juist het belangrijkste wapen tegen dit virus!)
- Cultuursector weer platleggen? Ontspanning is belangrijk voor de mentale gesteldheid. Bovendien is deze hele sector momenteel al uitgekleed.
- Horeca stil? Allicht, maar dit is een maatregel die op geen enkele manier veel draagvlak gaat vinden (want 'horecaatje pesten')
Tja, wat hou je over? Aantal bezoekers thuis is al ingesteld, maximaal aantal bezoekers horeca/evenementen ook.
Het meest basale punt is en blijft wat mij betreft gewoon dat de urgentie bij het volk terug moet om je aan de basismaatregelen te houden. Je kunt echt heel veel nog doen met inachtneming van de basisregels. Dat is in veel gevallen nog verre van ideaal, maar wanneer te veel mensen die ruimte nemen zijn we uiteindelijk terug bij af, en dan worden er wél harde maatregelen genomen. Op dat kantelpunt lijken we nu te zitten, maar dan kom je weer terug op de vraag: welke maatregel(en) dan?
Maar hoe dan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:08 schreef Tijn het volgende:
Door eerder in te grijpen en het niet zo erg te laten worden. Dat is de enige manier.
Naast het blijven hameren op thuiswerken, zou het denk ik verstandig zijn als mensen niet binnen samenkomen in grote aantallen. Dus zaken als conferenties, theatervoorstellingen, bioscoopvertoningen, etc. lijken mij niet zo slim op dit moment. Om maar te zwijgen over publiek bij sportwedstrijden met duizenden tegelijk, dat kan wat mij betreft echt niet nu.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |