https://www.telegraaf.nl/(...)-en-snijdt-in-aanbodquote:BRUSSEL - De internationale spoorwegmaatschappij Thalys krijgt zijn treinen niet gevuld en snoeit daarom in het aanbod. Vanaf 1 oktober zal maar 40 procent van het normale aanbod beschikbaar zijn, zo meldt het bedrijf. Momenteel is dat nog 55 tot 60 procent.
precies dit iddquote:Op dinsdag 22 september 2020 12:24 schreef Fugue het volgende:
Ja je pakt ook minder snel een trein naar een land dat al weken code oranje heeft
Naast dat Parijs gewoon een puinzooi is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:24 schreef Fugue het volgende:
Ja je pakt ook minder snel een trein naar een land dat al weken code oranje heeft
Dit..quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:24 schreef Fugue het volgende:
Ja je pakt ook minder snel een trein naar een land dat al weken code oranje heeft
Ingecheckt? Je koopt een ticket van te voren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:25 schreef K.Indertent het volgende:
Controleren ze wel goed of je hebt ingecheckt daar? Dat zou ook het probleem kunnen zijn natuurlijk.
Controleert de beroepschauffeur je ticket?quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ingecheckt? Je koopt een ticket van te voren.
Ja... het is lastig concurreren met een branche die geen accijns op brandstof betaalt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:25 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dit..
Maar ook vliegen is een stuk goedkoper dan de Thalys.
Chauffeur? Nee.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:28 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Controleert de beroepschauffeur je ticket?
Even een paar wagonnetjes eraf halen.quote:Vanaf 1 oktober zal maar 40 procent van het normale aanbod beschikbaar zijn
Betaalt de Thalys accijns op de stroom?quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... het is lastig concurreren met een branche die geen accijns op brandstof betaalt.
Noord- en ZuidHolland is toch code rood? Voor België en Duitsland dan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:24 schreef Fugue het volgende:
Ja je pakt ook minder snel een trein naar een land dat al weken code oranje heeft
quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:30 schreef Leonos het volgende:
[..]
Oke, opgelost!Graag gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar wel zoiets als infraheffing voor elke gereden kilometer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Betaalt de Thalys accijns op de stroom?
quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:30 schreef Leonos het volgende:
[..]
Oke, opgelost!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het vergelijk met bijvoorbeeld een ICE, dan ja. Maar eigenlijk is de Thalys opgezet om te concureren met het vliegtuig. De manier van tickets boeken lijkt er daarom ook op. Koop je ruim van de voren een kaartje, reis je voordelig. Last minute kan erg duur worden als de trein al bijna vol zit.quote:
Daarnaast investeert het bedrijf in windmolens om de CO2 van de treinen terug te dringen. Doelstelling voor 2020 was 40% minder CO2.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, maar wel zoiets als infraheffing voor elke gereden kilometer.
Dat moet op dit moment geen probleem zijnquote:Op dinsdag 22 september 2020 12:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je het vergelijk met bijvoorbeeld een ICE, dan ja. Maar eigenlijk is de Thalys opgezet om te concureren met het vliegtuig. De manier van tickets boeken lijkt er daarom ook op. Koop je ruim van de voren een kaartje, reis je voordelig. Last minute kan erg duur worden als de trein al bijna vol zit.
Dan kunnen ze beter in kernenergie investeren, maar goed.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarnaast investeert het bedrijf in windmolens om de CO2 van de treinen terug te dringen. Doelstelling voor 2020 was 40% minder CO2.
Ik denk dat het met accijns nog steeds lastig is, maar verder het volledig met je eens dat het idioot is om iets ongewensts als vliegen zo dik te subsidiëren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... het is lastig concurreren met een branche die geen accijns op brandstof betaalt.
En dat zijn ook echt de de enige kosten die meespelen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja... het is lastig concurreren met een branche die geen accijns op brandstof betaalt.
Dat is wel echt vrij kansloos inderdaad.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan kunnen ze beter in kernenergie investeren, maar goed.
Treinen laten rijden op hernieuwbare energie is een stuk haalbaarder dan vliegen op hernieuwbare energie.
Ik hoorde laatst op de Duitse radio een heel verslag over een elektrisch vliegtuig dan die dag zou landen op het waddeneiland Norderney. Enkele dagen daarvoor was het vertrokken vanuit Zwitserland Elke 100km landen om op te laden. En max 2 inzittenden.
https://www.ndr.de/nachri(...)ektroflieger100.html
Klopt, al ligt het er wel aan hoe lang van tevoren je boekt. Thalys is ook veel ontspannender dan vliegen vind ik dus wil daar best iets meer voor betalenquote:Op dinsdag 22 september 2020 12:25 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dit..
Maar ook vliegen is een stuk goedkoper dan de Thalys.
alsnog erg duurquote:Op dinsdag 22 september 2020 12:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je het vergelijk met bijvoorbeeld een ICE, dan ja. Maar eigenlijk is de Thalys opgezet om te concureren met het vliegtuig. De manier van tickets boeken lijkt er daarom ook op. Koop je ruim van de voren een kaartje, reis je voordelig. Last minute kan erg duur worden als de trein al bijna vol zit.
Ik zou de Thalys alleen maar pakken om CDG te vermijden, kutvliegveld is dat zegquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:07 schreef Fugue het volgende:
[..]
Klopt, al ligt het er wel aan hoe lang van tevoren je boekt. Thalys is ook veel ontspannender dan vliegen vind ik dus wil daar best iets meer voor betalen
Edit plus weinig limiet aan bagage, geen controle en je staat meteen op Gare du Nord
Ik zat er een keer uren vast omdat ik geen paspoort bij me had terug naar Nederlandquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:13 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik zou de Thalys alleen maar pakken om CDG te vermijden, kutvliegveld is dat zeg
Gewoon alle sandwiches van Paul en Pomme du Pain leegvreten en declareren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:14 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik zat er een keer uren vast omdat ik geen paspoort bij me had terug naar Nederland
Ben nog steeds herstellende
Ik vind jou echt met de dag een leukere userquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:14 schreef Erasmus het volgende:
Maar ondanks mijn gezeik 5x in de Thalys gezeten toen ik een half jaar in Parijs studeerde. Is wel lekker comfortabel en snel verder.
XVIème arrondissement representquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:16 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik vind jou echt met de dag een leukere user
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Erasmus op 22-09-2020 13:27:17 ]
Dan gaat de vergelijking dus gewoon mank.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, maar wel zoiets als infraheffing voor elke gereden kilometer.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:24 schreef Erasmus het volgende:
[..]
XVIème arrondissement representAh het Rotterdam van Parijs ja nee dan snap ik het welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh zonde ik heb juist wel goede ervaringen met omboeken/annuleren etcquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:36 schreef damsco het volgende:
Mooizo. Paar jaar terug tickets gekocht, wegens omstandigheden kon de andere persoon niet. Kon vervolgens niet op andere naam worden gezet want naamsgebonden. Uiteraard tegen een nog hoger tarief mogen bijboeken tegen zowat dubbel tarief. En mocht nog extra betalen voor de telefonische boeking toen de website het niet deed
Kutbedrijf en dat ze maar kapot mogen gaan. Reviews op trustpilot zijn ook niet veel beter.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:41 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ah het Rotterdam van Parijs ja nee dan snap ik het wel
Valt wel mee.quote:The swanky 16th arrondissement is home to foreign embassies and renowned museums, including the Fondation Louis Vuitton and the Palais de Tokyo with its contemporary art. Hilly Passy, home to the city's wealthiest residents, features trendy restaurants and the Maison de Balzac, a house museum where the novelist once lived. Families head to the Bois de Boulogne for its boating lakes and kids' theme park.
Vorig jaar ben ik met de Thalys naar zuid Frankrijk gereden vanaf Rotterdam. Ik was in zes uur in Valence en betaalde daar iets van 100 euro voor een eerste klas kaartje.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:06 schreef Erasmus het volgende:
Nooit begrepen waarom de Thalys en Eurostar zo achterlijk duur zijn als ze een alternatief moeten zijn voor het vliegtuig.
Vanaf Rotterdam Centraal ben je sneller op je stemming als je de metro/bus pakt naar Rotterdam Airport, daar een vliegtuig pakt naar Londen City of Frankrijk en je bent er sneller voor goedkoper
De thalys is 35, de metro van cdg naar gare du nord is al 10.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:25 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dit..
Maar ook vliegen is een stuk goedkoper dan de Thalys.
Ja, staan mannetjes bij alle deuren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:25 schreef K.Indertent het volgende:
Controleren ze wel goed of je hebt ingecheckt daar? Dat zou ook het probleem kunnen zijn natuurlijk.
Dit idd. Londen en veel plaatsen in Frankrijk zijn comfortabeler en net zo snel met de trein te bereiken als je alle tijd optelt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:25 schreef Alaianaya het volgende:
Hoezo vindt iedereen Thalys zo duur? Een retourtje voor 70 euro vind ik gewoon een prima prijs.Voor een retourtje met de NS binnen Nederland ben ik al de helft van deze prijs kwijt.. Daarnaast is er geen baggagecontrole en stop je midden in het centrum van Parijs, wat je veel gedoe scheelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |