abonnement Unibet Coolblue
pi_195192691
Ik vroeg mij iets af en ben benieuwd naar jullie kijk hier op (en eventueel iemand die weet hoe het precies zit?)

Hoe veel gevaar loop je in zwembaden, naast het gebruikelijke afstand houden.
Gezien je tijden terug berichten las dat er corona gevonden was natuurlijk in het rioolwater, maar mensen pissen (of je het nou leuk vind of niet) natuurlijk ook in zwembaden. Stel dat gebeurd, is dat ook gevaarlijk omdat het dan onbewust toch via de huid binnen kan komen of door onbewust water in de mond of ogen te krijgen?
Is dat uberhaupt een risico?
pi_195192757
Hier staat een uitleg dat het erg onwaarschijnlijk is dat je zo wordt geinfecteerd.
Mede door het chloor, en het feit dat het vurus erg verdund wordt :)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)taand-zwemmen-corona
pi_195193993
Een zwembad is natuurlijk wel bij uitstek een locatie waar die anderhalve meter heel moeilijk aan te houden is. Of je moet al op rustige uren met zn allen rondjes gaan zwemmen.
pi_195194399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:31 schreef qajariaq het volgende:
Een zwembad is natuurlijk wel bij uitstek een locatie waar die anderhalve meter heel moeilijk aan te houden is. Of je moet al op rustige uren met zn allen rondjes gaan zwemmen.
Dat is waar zwembaden voor het grootste deel voor gebruikt worden.

Mijn zwembad heeft banen met 1-richtingsverkeer. Na een baantje moet je 1 baan opschuiven. Inhalen is verboden, maar je mag wel eerder een baan opschuiven waardoor je toch in kan halen zonder contact. Werkt perfect.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195194413
Urine heeft geen bacterien of virussen tenzij je een blaasontsteking hebt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195194501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is waar zwembaden voor het grootste deel voor gebruikt worden.

Mijn zwembad heeft banen met 1-richtingsverkeer. Na een baantje moet je 1 baan opschuiven. Inhalen is verboden, maar je mag wel eerder een baan opschuiven waardoor je toch in kan halen zonder contact. Werkt perfect.
OK, mijn associatie met zwembaden is meer het speelparadijs. Baantjes zwemmen gaat natuurlijk prima. Maar even lekker van de glijbaan en wat dollen in het water is al lastiger.
pi_195201212
Niet te handhaven die drukke speelparadijzen, ik kom er ook niet meer aangezien ze nogal soepeltjes om gaan met het maximum aantal bezoekers hier.
blablablabla
pi_195205378
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Urine heeft geen bacterien of virussen tenzij je een blaasontsteking hebt
En je kan oorontsteking oplopen in een goor zwembad.
pi_195205422
Zit zoveel chloor in dat water dat een virus dat niet overleeft hoor.
pi_195205516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:37 schreef HPoi het volgende:
Zit zoveel chloor in dat water dat een virus dat niet overleeft hoor.
Nou een flinke buikgriepexplosie in een zwembad kan het chloor niet aan hoor.
Dan moet iedereen wegwezen en de boel flink gefilterd worden ivm besmettingsgevaar.
pi_195207178
Met gewoon banentrekken kan je afstand houden, en door de chloor gaat het water ook geen probleem zijn.
Alleen de aerosolen in het zwembed, douches, wc's en kleedhokjes he, in zon vochtig dicht binnenzwembad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')