Ik heb 'je kan niet overvoeden' juist altijd opgevat als: als ze teveel drinken komt het er weer uit, dus ze worden niet kunstmatig dik als je zonder wekker ernaast een baby zijn gang laat gaan. Klopt precies dus!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:41 schreef Smart_ass het volgende:
Ah fijn dat het beter gaat! En 230ml is best veel zeg!
Hopelijk gaat het alleen maar beter vanaf nu.
Y heeft vandaag best veel overgegeven. Ze heeft ook best veel gedronken al maar ik dacht dat je met borstvoeding eigenlijk niet kunt overvoeden? Ligt ondertussen weer aan de borst, anders was het weer huilen huilen. Nu hopen dat ze het binnen houdt..
Ohh zo had ik er helemaal niet over nagedacht. Klinkt logisch inderdaad!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:51 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik heb 'je kan niet overvoeden' juist altijd opgevat als: als ze teveel drinken komt het er weer uit, dus ze worden niet kunstmatig dik als je zonder wekker ernaast een baby zijn gang laat gaan. Klopt precies dus!
Zelfde struggles hier.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:27 schreef Smart_ass het volgende:
Voeden ‘s nachts duurt wel eindeloos hier voor mijn gevoel, en Y is daarna ook altijd klaarwakker en ligt met opengesperde ogen rond te kijken.. nog tips waardoor ze snel weer in slaap komt?
Tips om hém door te laten slapen tot hij echt wakker is zijn er niet, het is namelijk heel normaal zuigelingengedrag. Je kunt er hoogstens voor zorgen dat je zelf doorslaapt tot hij echt wakker is. Oordopjes ftw!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zelfde struggles hier.
En Colin heeft bovendien minimaal een kwartier nodig om wakker te worden, dus ik lig vanaf de eerste kreunen wakker. Vannacht werd hij 'wakker' om half 2, en vervolgens pas om tien voor 3 aan moeten leggen.![]()
Dus tips om hem door te laten slapen tot hij écht wakker is, zou ook fijn zijn.
Gaat ze huilen of is ze gewoon wakker? Want in het laatste geval is er niks mis mee om haar gewoon wakker in bed te leggen. Sterker nog, op termijn is dat zelfs gunstig. Een baby die zich alleen in diepe slaap weg laat leggen is stukken frustrerender dan een baby die zich wakker weg laat leggenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:27 schreef Smart_ass het volgende:
Voeden ‘s nachts duurt wel eindeloos hier voor mijn gevoel, en Y is daarna ook altijd klaarwakker en ligt met opengesperde ogen rond te kijken.. nog tips waardoor ze snel weer in slaap komt?
Ze is gewoon wakker. Geprobeerd haar heen en weer te wiegen maar zodra ik haar in haar bedje leg is ze wakker. Ik heb haar gewoon laten liggen en ondanks veel gedraai en andere geluiden ging ze gelukkig niet huilen, totdat ik een scheet hoorde en mevrouw haar luier vol had..quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Gaat ze huilen of is ze gewoon wakker? Want in het laatste geval is er niks mis mee om haar gewoon wakker in bed te leggen. Sterker nog, op termijn is dat zelfs gunstig. Een baby die zich alleen in diepe slaap weg laat leggen is stukken frustrerender dan een baby die zich wakker weg laat leggen
Nee, had helaas geen effect. En ik merk ook dat m'n borsten pijn doen van de borstcompressie, en het is ook gewoon gedoe om dat te moeten doen op een moment dat voornons beiden gewoon lekker chill zou moeten zijn. Dus tenzij er een trucje is: ik zie dat eigenlijk niet als lange-termijn oplossing.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend Seven.! En met borstcompressie ging het niet beter? Hopelijk morgen een betere dag inderdaad!
Ja, leuk is andersquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:14 schreef SQ het volgende:
Balen van het gedoe Seven.
Het is vaak ook zo ongrijpbaar, je weet niet wat er verkeerd gaat of er überhaupt iets verkeerd gaat, of hoe het dan wel zou moeten.
Hoe is Colin verder tussen de voedingen door?
Dit, inderdaad.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 08:21 schreef Mariposas het volgende:
Wat vervelend dat het zo wisselend gaat @:Seven. Als hij borst weigert, wil hij dan wel melk uit een flesje of dat ook niet?
Krijg je voldoende steun uit je omgeving? Dat is heel belangrijk. Ik vond het persoonlijk méga irritant als mensen tegen mij zeiden: waarom stop je niet gewoon als het zo veel moeite kost. Ja oké, dat mag je best als optie benoemen, maar niet steeds weer benoemen als het duidelijk is dat ik wil doorgaan.
Uit de fles gaat het altijd prima.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 08:21 schreef Mariposas het volgende:
Wat vervelend dat het zo wisselend gaat @:Seven. Als hij borst weigert, wil hij dan wel melk uit een flesje of dat ook niet?
Krijg je voldoende steun uit je omgeving? Dat is heel belangrijk. Ik vond het persoonlijk méga irritant als mensen tegen mij zeiden: waarom stop je niet gewoon als het zo veel moeite kost. Ja oké, dat mag je best als optie benoemen, maar niet steeds weer benoemen als het duidelijk is dat ik wil doorgaan.
Ik hoop het ook, zou wel fijn zijn want als het goed gaat zoals vandaag, dan is borstvoeding geven heerlijk. Maar als ik weer naar kantoor ga, dan moet deels kolven sowieso gebeuren natuurlijk. Er dient zich wel een mooie middenweg aan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dit, inderdaad.
Hoop dat er een lk mee kan kijken met een voedingsmoment waarin het minder goed gaat en jullie zo kunnen achterhalen waar het probleem ligt.
Ja, laat je borst na het voeden nog een tijdje ontbloot zodat je tepel zich in vorm kan herstellenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:06 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat je er zelf in ieder geval zo relaxt in staat Seven., dat scheelt al een hele hoop. En uiteindelijk is het natuurlijk jouw keuze, en elke keuze die je maakt is de juiste keuze voor jou. Linksom of rechtsom krijgt Colin zijn voeding in ieder geval binnen en daar gaat het om toch?
Kolven doe je dat eigenlijk net zo vaak op een dag als dat je borstvoeding geeft? Kun je dat niet overdag doen voor nachtvoeding, of moet dat dan echt ‘s nachts?
Ik heb een beetje een vervelend probleem maar ik weet niet helemaal zeker waar het door komt. Ik heb steeds vaker last van mijn linkerborst, pijn aan mijn tepel wat dan soms door straalt naar de rest van mijn borst/rug. Ik denk dat het komt doordat na het borstvoeding geven ik mijn bh aan doe en mijn tepel nog naar buiten staat en dan platgedrukt wordt tegen mijn bh zeg maar (rechts heb ik hier minder last van want die tepel is wat vlakker). Nursing pad (hoe heten die dingen ook alweer, tegen het lekken?) helpt verder niet, maar die ik heb zijn ook vrij dun. Heeft iemand de gouden tip? Maandag komen die breast discs binnen, zou dat helpen?
Wat valt er veel te leren over borstvoeding, hè? Ik heb dat echt zo waanzinnig onderschat. Gelukkig is het een interessant onderwerp om je op in te lezen, en om zelf te ondervinden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:33 schreef Smart_ass het volgende:
Ik wist dat hier een simpele oplossing voor was![]()
.
Bij nadere inspectie denk ik dat het misschien wel een kloofje is ja.. nou goed maandag komen die discs binnen, hopelijk werkt dat. En inderdaad dus niet direct een bh aan doen.
Ohh oke, weer wat geleerd. Klinkt ook wel logisch ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |