Morgen dus eerder richting de 2800 dan de 2500quote:
Rottummerplaat vuile besmettersquote:Op maandag 21 september 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat echt niet zo goed in voormalige brandhaarden Midden en Oost Brabant, in tegenstelling tot wat vorig topic werd besproken.
Ik denk aankomende of volgende week daar (en voor mij hier) maatregelen.
Mwah het loopt nu overal als een gek weer op, straks krijgen we gewoon weer landelijke maatregelen. En dan te bedenken dat dit voorkomen had kunnen worden door op lokaal niveau de signaalwaardes te respecteren.quote:Op maandag 21 september 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat echt niet zo goed in voormalige brandhaarden Midden en Oost Brabant, in tegenstelling tot wat vorig topic werd besproken.
Hoeveel pakken toiletpapier?quote:Op maandag 21 september 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Wie maakt deze stoplichtkaartjes precies?quote:Op maandag 21 september 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Verbaas me inmiddels wel in negatieve zin over ons landje hoor...quote:Op maandag 21 september 2020 14:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Morgen dus eerder richting de 2800 dan de 2500
Asscherquote:
Max 2 per persoon.quote:Op maandag 21 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel pakken toiletpapier?
Ze kunnen die percentages beter afzetten tegen het totaal aantal gevallen per leeftijdsgroep.quote:Op maandag 21 september 2020 14:30 schreef _serial_ het volgende:
Verdeling de afgelopen 14 dagen :
0-9 - 217 Cases - 1.1 % - 6 Opnames - 2.8 % - 0 Overleden - 0.0 %
10-19 - 2771 Cases - 13.6 % - 3 Opnames - 1.4 % - 0 Overleden - 0.0 %
20-29 - 5876 Cases - 28.8 % - 10 Opnames - 4.6 % - 0 Overleden - 0.0 %
30-39 - 3211 Cases - 15.7 % - 16 Opnames - 7.4 % - 0 Overleden - 0.0 %
40-49 - 2847 Cases - 13.9 % - 28 Opnames - 13.0 % - 0 Overleden - 0.0 %
50-59 - 2890 Cases - 14.2 % - 35 Opnames - 16.2 % - 0 Overleden - 0.0 %
60-69 - 1384 Cases - 6.8 % - 39 Opnames - 18.1 % - 2 Overleden - 5.4 %
70-79 - 640 Cases - 3.1 % - 49 Opnames - 22.7 % - 11 Overleden - 29.7 %
80-89 - 415 Cases - 2.0 % - 24 Opnames - 11.1 % - 15 Overleden - 40.5 %
90+ - 158 Cases - 0.8 % - 6 Opnames - 2.8 % - 9 Overleden - 24.3 %
Gegeven de symptomen die je beschrijft zou ik zeggen doe die test maar, kan best zijn dat het geen covid is maar zeker weten is toch prettiger.quote:Op maandag 21 september 2020 14:32 schreef Leandra het volgende:
Ik was vorige week snotterig, maar verder geen tekenen die volgens de diverse symptomenvergelijkers, gisteren was het zelfs over, maar vandaag weer terug en hoofdpijn erbij.... Dus toch maar een afspraak gemaakt.
[ afbeelding ]
Bron
[ afbeelding ]
Bron
Ik heb het idee dat die lijstjes nog min of meer hetzelfde zijn als in maart, dus hoe waardevol ze zijn vraag ik me dan af.
Kun je toch een weekje kakkenquote:Op maandag 21 september 2020 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2 pakken van 24 rollen kom ik wel aardig mee uit de voeten
hou toch op, die heeft nog nooit iets goed gedaan toen hij de kans had, roepen van de zijlijn kunnen wij ookquote:Op maandag 21 september 2020 14:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Asscher![]()
Ben er zeer zeker van dat wanneer deze man in het Torentje had gezeten Nederland al maanden eerder serieus werk had gemaakt van indammen. Rutte mist gewoon urgentiebesef en snapt blijkbaar nog steeds niet waar het werkelijke probleem zit (de strategie)
Wellicht omdat beide regeringen voor hetzelfde indammingsbeleid hebben gekozen? En qua maatregelen net zoveel het reproductiegetal drukken. Kan me niet voorstellen dat het menselijke gedrag in deze twee landen zoveel anders is.quote:Op maandag 21 september 2020 14:34 schreef Leandra het volgende:
Dit is trouwens ook wel heel apart.... de data die in Australië bijgehouden wordt vanwege de 2de golf is al weken vrijwel gelijk aan de eerste golf in Ierland:
[ twitter ]
Dit.quote:Op maandag 21 september 2020 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
hou toch op, die heeft nog nooit iets goed gedaan toen hij de kans had, roepen van de zijlijn kunnen wij ook
16 IC opnames vandaag? Pff.. dat klinkt toch niet goed.quote:Op maandag 21 september 2020 14:35 schreef Gretzl het volgende:
Wie vindt cijfers als deze nog steeds niet echt zorgwekkend?
[ twitter ]
Landelijk zou onterecht zijn als het in Noord Nederland rustig blijft.quote:Op maandag 21 september 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwah het loopt nu overal als een gek weer op, straks krijgen we gewoon weer landelijke maatregelen. En dan te bedenken dat dit voorkomen had kunnen worden door op lokaal niveau de signaalwaardes te respecteren.
Ik denk dat Rutte dit prima weet. Ik heb vooral de indruk dat die basisschoolleraar die hier verantwoordelijk voor is totaal niet de capaciteiten heeft om dit op te pakken en goed te regelen.quote:Op maandag 21 september 2020 14:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Asscher![]()
Ben er zeer zeker van dat wanneer deze man in het Torentje had gezeten Nederland al maanden eerder serieus werk had gemaakt van indammen. Rutte mist gewoon urgentiebesef en snapt blijkbaar nog steeds niet waar het werkelijke probleem zit (de strategie)
DE APP!!!quote:Op maandag 21 september 2020 14:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte dit prima weet. Ik heb vooral de indruk dat die basisschoolleraar die hier verantwoordelijk voor is totaal niet de capaciteiten heeft om dit op te pakken en goed te regelen.
Zouden ze daar echt nog naar kijken? Tijdens de initiële uitbraak is het Noorden ook vrijwel gevrijwaard gebleven.quote:Op maandag 21 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Landelijk zou onterecht zijn als het in Noord Nederland rustig blijft.
Ze hebben duidelijk aangegeven dat dergelijke, onnodige landelijke maatregelen niet wenselijk zijn.quote:Op maandag 21 september 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Zouden ze daar echt nog naar kijken? Tijdens de initiële uitbraak is het Noorden ook vrijwel gevrijwaard gebleven.
Voorwaarde voor die app is voldoende kunnen testen, daar hebben ze ook nogal een probleem mee.quote:
Dat is het idee dat Rutte je wil geven. Alle verantwoordelijkheid bij Hugo.quote:Op maandag 21 september 2020 14:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte dit prima weet. Ik heb vooral de indruk dat die basisschoolleraar die hier verantwoordelijk voor is totaal niet de capaciteiten heeft om dit op te pakken en goed te regelen.
Heeft niet zoveel nut als je je toch pas kan laten testen met klachten toch?quote:Op maandag 21 september 2020 14:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nu je het zegt, heb dat ding 4 weken geleden gedownload, gaat het nog een keer live?
In deze heeft Asscher ook gewoon 100% gelijk. De schuld van het ernstig uit de hand lopen van deze tweede golf kan de MinPres echt niet afschuiven op de bevolking. Kabinet is verantwoordelijk voor indammen en heeft in vrijwel alles ernstig gefaald.quote:
Mensen moeten gewoon de regels opvolgen, punt. Niet zingen is niet zingen, niet roepen is niet roepen. Ben je dan een idioot die het wel doet, moet je gewoon je bek houden. Is tenminste taal die dat volk begrijpt. Rutte heeft hier volkomen gelijk.quote:
Die heb ik al weken omdat als het wat uithaalt ik best bereid ben hier aan mee te werken. Ik weet eigenlijk niet eens of het ding al actief is. Terwijl er in Duitsland al weken eentje gewoon draait.quote:
Ik heb geen koorts (alleen af en toe een opvlieger, maar dat is de leeftijdquote:Op maandag 21 september 2020 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gegeven de symptomen die je beschrijft zou ik zeggen doe die test maar, kan best zijn dat het geen covid is maar zeker weten is toch prettiger.
Als je het over de algehele linie maar lang genoeg laat oplopen zullen ook daar op een gegeven signaalwaardes er aan gaan. Ze hebben gisteren "opgeschaald" dus men zal eerst de boel nog wel even aan gaan kijken waardoor het Noorden ook wel aan de beurt moet gaan komen, Groningen is trouwens al slecht.quote:Op maandag 21 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben duidelijk aangegeven dat dergelijke, onnodige landelijke maatregelen niet wenselijk zijn.
Onzin, Asscher en Marijnissen riepen al in mei dat Nederland werk moest maken van indammen naar nul. Dat het kabinet het niet risico moest gaan lopen om nogmaals in alle valkuilen te trappen. Met Asscher als minister-president zou het echt niet gebeurd zijn dat het aantal besmettingen al twee maanden toeneemt, terwijl het precies duidelijk is wat je moet doen om het wél onder controle te houden.quote:Op maandag 21 september 2020 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
hou toch op, die heeft nog nooit iets goed gedaan toen hij de kans had, roepen van de zijlijn kunnen wij ook
Eens. Die man heeft het hartstikke druk en dan staat daar zo'n journalistje met een vraag over een futiliteit. Denk dat het gewoon een beetje een geïrriteerde reactie was.quote:Op maandag 21 september 2020 14:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon de regels opvolgen, punt. Niet zingen is niet zingen, niet roepen is niet roepen. Ben je dan een idioot die het wel doet, moet je gewoon je bek houden. Is tenminste taal die dat volk begrijpt. Rutte heeft hier volkomen gelijk.
Asscher kan van de zijlijn prima wat roepen, zijn wij ook allemaal prima in hier in dit topic. Toch zou ik geen van jullie graag in de schoenen van Rutte zien staan
Druk met wat, niet met het virus indammen in elk gevalquote:Op maandag 21 september 2020 14:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens. Die man heeft het hartstikke druk en dan staat daar zo'n journalistje met een vraag over een futiliteit. Denk dat het gewoon een beetje een geïrriteerde reactie was.
Ja, het zou natuurlijk zeker kunnen dat de grootste fouten op conto van De Jonge te schrijven zijn. Maar dan zou Rutte op een gegeven moment toch ook moeten beseffen dat De Jonge niet capabel is voor deze verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 21 september 2020 14:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Moet wel meer gehandhaafd worden.quote:Op maandag 21 september 2020 14:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon de regels opvolgen, punt. Niet zingen is niet zingen, niet roepen is niet roepen. Ben je dan een idioot die het wel doet, moet je gewoon je bek houden. Is tenminste taal die dat volk begrijpt. Rutte heeft hier volkomen gelijk.
Asscher kan van de zijlijn prima wat roepen, zijn wij ook allemaal prima in hier in dit topic. Toch zou ik geen van jullie graag in de schoenen van Rutte zien staan
Als ik het voor het zeggen had, werd er lekker zonder publiek gespeeld. Dit is toch niet te doen, iedereen vragen stil te zitten alsof het een begrafenis is.quote:Op maandag 21 september 2020 14:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Toch zou ik geen van jullie graag in de schoenen van Rutte zien staan
Je rekensom slaat nergens op.quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Za het volgende:
@:capricia @:Tijger_m
The UK could be facing 50,000 new Covid-19 cases a day by mid-October:
https://www.bbc.com/news/live/world-54231625
NL heeft dezelfde ontwikkeling als de UK, dus over 4 weken mogelijk 50.000 besmettingen per dag, volgens een betrouwbare bron als de BBC.
Nu 19 al IC opnames per dag in NL, dus over 4 weken 300 IC opnames per dag, maw de IC's liggen in NL vol binnen 2 weken, wanneer ik het goed bereken?
Denk niet dat je dit goed doet..quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Za het volgende:
NL heeft dezelfde ontwikkeling als de UK, dus over 4 weken mogelijk 50.000 besmettingen per dag, volgens een betrouwbare bron als de BBC.
Nu 19 al IC opnames per dag in NL, dus over 4 weken 300 IC opnames per dag, maw de IC's liggen in NL vol binnen 2 weken, wanneer ik het goed bereken?
Als we het hele seizoen zonder publiek gaan spelen kan je na afloop van het seizoen (volgens de clubs) 50% van het aantal clubs opdoeken.quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik het voor het zeggen had, werd er lekker zonder publiek gespeeld. Dit is toch niet te doen, iedereen vragen stil te zitten alsof het een begrafenis is.
Rutte heeft om politieke redenen alle verantwoordelijkheid bij de Jonge gelegd. Dat alleen al is laakbaar.quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, het zou natuurlijk zeker kunnen dat de grootste fouten op conto van De Jonge te schrijven zijn. Maar dan zou Rutte op een gegeven moment toch ook moeten beseffen dat De Jonge niet capabel is voor deze verantwoordelijkheid?
Het is werkelijk schandalig dat de situatie nu extreem uit de klauwen loopt omdat het VWS in ruim 7 maanden niet lukt om de testcapaciteit en de BCO-capaciteit op voldoende niveau te krijgen
Bij 50.000 besmettingen zitten we weer op dezelfde piek als in maart...quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Za het volgende:
Nu al 19 IC opnames per dag in NL, dus over 4 weken 300 IC opnames per dag, maw de IC's liggen in NL vol binnen 2 weken, wanneer ik het goed bereken?
Oh ja, was gisteren even vergeten dat ie afgelopen weekend alweer startte. Even terugkijken nu. Thanks voor de reminderquote:Op maandag 21 september 2020 14:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Testcapaciteit heeft Lubach gisteren al mooi laten zien hoe hij hier blunderde. Verder is het verhaal van bescherming in verzorgingstehuizen ook een puinhoop geworden. Of de manier waarop hij Gommers via zijn ministerie onder druk aan het zetten was om zijn eigen hagje te redden.
Ja, en je punt of vraag is wat?quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Za het volgende:
Nu al 19 IC opnames per dag in NL, dus over 4 weken 300 IC opnames per dag, maw de IC's liggen in NL vol binnen 2 weken, wanneer ik het goed bereken?
Of we gaan gewoon kappen met laaghangend fruit plukken en dit soort onzinmaatregelen.quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik het voor het zeggen had, werd er lekker zonder publiek gespeeld. Dit is toch niet te doen, iedereen vragen stil te zitten alsof het een begrafenis is.
Ik zie het probleem niet?quote:Op maandag 21 september 2020 14:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als we het hele seizoen zonder publiek gaan spelen kan je na afloop van het seizoen (volgens de clubs) 50% van het aantal clubs opdoeken.
Dit, terwijl het gewoon echt wel nog te voorkomen is. Als men zich zoveel mogelijk aan de regels en afstand houden houdt vanaf nu, en ook niet elkaar te pas en te onpas knuffelen/ zoenen.quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Za het volgende:
Als er 4 miljard naar KLM kan, is er ook wel ruimte om de clubs in nood een beetje te steunen.quote:Op maandag 21 september 2020 14:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als we het hele seizoen zonder publiek gaan spelen kan je na afloop van het seizoen (volgens de clubs) 50% van het aantal clubs opdoeken.
Nou ja, dat is natuurlijk net zo eenzijdig als nooit op vakantie gaan en dus niet snappen waarom niet op vakantie kunnen voor sommige mensen moeilijk is.quote:
Die komen wel weer terug. Het kan op dit moment gewoon niet anders. Grote bijeenkomsten leveren enorme besmettingshaarden op, en daar vallen naast festivals en concerten dus ook sportwedstrijden onder.quote:Op maandag 21 september 2020 14:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen, maar daar wil de politiek niet aan beginnen. Ik meen me te herinneren dat de kunst sector er 'no questions asked' wat miljoenen bij kreeg, maar de voetbal industrie moest even op hun beurt wachten en met een plan komen of zoiets vaags.quote:Op maandag 21 september 2020 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er 4 miljard naar KLM kan, is er ook wel ruimte om de clubs in nood een beetje te steunen.
KLM en Schiphol zijn veel banen, betaald voetbal wat minder relevant mischien op dat vlak.quote:Op maandag 21 september 2020 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er 4 miljard naar KLM kan, is er ook wel ruimte om de clubs in nood een beetje te steunen.
Ja, om een plan vragen aan het betaald voetbal, zeg, het moet niet gekker worden!quote:Op maandag 21 september 2020 14:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen, maar daar wil de politiek niet aan beginnen. Ik meen me te herinneren dat de kunst sector er 'no questions asked' wat miljoenen bij kreeg, maar de voetbal industrie moest even op hun beurt wachten en met een plan komen of zoiets vaags.
Lezen is niet je sterkste punt volgens mij.quote:Op maandag 21 september 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, om een plan vragen aan het betaald voetbal, zeg, het moet niet gekker worden!
Was ook terecht. Ze stonden meteen klaar om te bedelen.quote:Op maandag 21 september 2020 14:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Graag dezelfde houding voor elk andere bedrijf, in welke sector dan ook dan.
Dan zou het ineebs extreem rap moeten gaan waarna er weer vol in de ankers gegaan moet worde.quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Za het volgende:
Ook niet waar.quote:Op maandag 21 september 2020 14:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Was ook terecht. Ze stonden meteen klaar om te bedelen.
Ik vind het wel een verademing, af en toe wat luchtigs tussendoor!quote:Op maandag 21 september 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk net zo eenzijdig als nooit op vakantie gaan en dus niet snappen waarom niet op vakantie kunnen voor sommige mensen moeilijk is.
Ik zie jemaar vraag me af of in dit topic met telkens hoogoplopende emoties het handig is om zoiets, zelfs als grapje, te posten.
Jij post dat het voetbal met een plan moest komen. Of heb je dat gemist in je eigen post?quote:Op maandag 21 september 2020 14:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste punt volgens mij.
Helaas werken veel mensen ook niet echt mee. Genoeg verhalen gehoord de laatste tijd dat mensen zich niet aan afstandsmaatregelen houden of zelfs in afwachting van een testuitslag lekker naar buiten gaan.quote:Op maandag 21 september 2020 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als we nou in Nederland in plaats van 10 schijnmaatregelen (zoals mandjes poetsen, looproutes, niet zingen bij voetbal) gewoon 1 goede investering hadden gedaan (test- en BCO-capaciteit op orde) dan hadden we er waarschijnlijk al maanden een stuk beter voor gestaan.
Voor bedrijven in de festivalindustrie, waarvan je met enige zekerheid kan zeggen dat ze de komende 1-2 jaar geen enkel bestaansrecht hebben, geldt wat mij betreft hetzelfde. Bedrijven die het kunnen redden moet je ruimhartig steunen, bij de rest moet je het personeel omscholing aanbieden en accepteren dat het verder even niet uitkan.quote:Op maandag 21 september 2020 14:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Graag dezelfde houding voor elk andere bedrijf, in welke sector dan ook dan.
Zuid holland echt een fiasco. Vooral rondom Rotterdam en Den Haag.quote:Op maandag 21 september 2020 14:52 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Zijn er ook cijfers per provincie bekend?
M.I. wordt er teveel naar de grote steden gekeken, maar tel ook de besmettingen in de kleine stadjes en dorpen maar eens bij elkaar op per provincie.
-Zuid-Holland: 640
-Noord-Holland 373
De rest van NL heb ik geen tijd voor.
Nee, dat heb ik niet gemist.quote:Op maandag 21 september 2020 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij post dat het voetbal met een plan moest komen. Of heb je dat gemist in je eigen post?
Er gaan ook wel echt enorme bedragen doorheen bij het voetbal. Er zijn ook in deze tijd weer transfers geweest van enkele miljoenen. Je kunt je afvragen of er wellicht iets gedaan kan worden met de miljoenen die je betaalt voor 1 speler voor je je hand ophoudt voor meer geld bij de staat?quote:Op maandag 21 september 2020 14:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen, maar daar wil de politiek niet aan beginnen. Ik meen me te herinneren dat de kunst sector er 'no questions asked' wat miljoenen bij kreeg, maar de voetbal industrie moest even op hun beurt wachten en met een plan komen of zoiets vaags.
Exact dit.quote:Op maandag 21 september 2020 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als we nou in Nederland in plaats van 10 schijnmaatregelen (zoals mandjes poetsen, looproutes, niet zingen bij voetbal) gewoon 1 goede investering hadden gedaan (test- en BCO-capaciteit op orde) dan hadden we er waarschijnlijk al maanden een stuk beter voor gestaan.
Ik ook, maar dan zie ik liever een stukje van Lubachquote:Op maandag 21 september 2020 14:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het wel een verademing, af en toe wat luchtigs tussendoor!
Dat is een heel andere discussie. Je kan niet als land zeggen 'oh dan gaan we geen miljoenen betalen voor een speler' als de rest van de wereld dat nog wel doet. Dan kan je net zo goed zeggen; laat alles maar klappen, want dan komt het op hetzelfde neer.quote:Op maandag 21 september 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er gaan ook wel echt enorme bedragen doorheen bij het voetbal. Er zijn ook in deze tijd weer transfers geweest van enkele miljoenen. Je kunt je afvragen of er wellicht iets gedaan kan worden met de miljoenen die je betaalt voor 1 speler voor je je hand ophoudt voor meer geld bij de staat?
Als we niet meer kunnen lachen dan houd het wel opquote:Op maandag 21 september 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk net zo eenzijdig als nooit op vakantie gaan en dus niet snappen waarom niet op vakantie kunnen voor sommige mensen moeilijk is.
Ik zie jemaar vraag me af of in dit topic met telkens hoogoplopende emoties het handig is om zoiets, zelfs als grapje, te posten.
Plaats hier nog ff dan. Kan het wel gebruiken!quote:Op maandag 21 september 2020 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan zie ik liever een stukje van Lubach
quote:Op maandag 21 september 2020 14:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Onzin, Asscher en Marijnissen riepen al in mei dat Nederland werk moest maken van indammen naar nul. Dat het kabinet het niet risico moest gaan lopen om nogmaals in alle valkuilen te trappen. Met Asscher als minister-president zou het echt niet gebeurd zijn dat het aantal besmettingen al twee maanden toeneemt, terwijl het precies duidelijk is wat je moet doen om het wél onder controle te houden.
Ik vind dat niet direct een andere discussie. Er is kennelijk geld. Veel geld ook, want dat kan worden uitgegeven aan de aankoop van een enkele speler. Dan kun je niet aan de andere kant zeggen dat je extra geld nodig hebt.quote:Op maandag 21 september 2020 14:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat is een heel andere discussie. Je kan niet als land zeggen 'oh dan gaan we geen miljoenen betalen voor een speler' als de rest van de wereld dat nog wel doet. Dan kan je net zo goed zeggen; laat alles maar klappen, want dan komt het op hetzelfde neer.
Dus de WHO gaf in medio maart al aan wat er nodig was en toch zijn er in vrijwel alle landen nog problemen? Dus in hoeverre kunnen we het dan nog over verstandige landen (quote:Op maandag 21 september 2020 14:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Exact dit.
Het is bijna niet voor te stellen wel dat het kabinet en de adviseurs eromheen dit al die tijd niet begrijpen. Medio maart gaf de WHO al aan wat er vooral nodig was om de epidemie te bestrijden. Alle verstandige landen hebben voor effectief testen en BCO gekozen. Nederland moddert al ruim een half jaar aan, en het ergste is dat het totaal niet nodig was
Dit. De miljarden die omgaan in een dom spelletje om een bal tussen twee palen te schoppen en de hordes mensen die bereid zijn om elkaar de koppen in te slaan vanwege het feit dat zij voor het blauwe team zijn ipv het rode team is echt de meest beschamende vertoning van menselijk gedrag dat er maar is.quote:Op maandag 21 september 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er gaan ook wel echt enorme bedragen doorheen bij het voetbal. Er zijn ook in deze tijd weer transfers geweest van enkele miljoenen. Je kunt je afvragen of er wellicht iets gedaan kan worden met de miljoenen die je betaalt voor 1 speler voor je je hand ophoudt voor meer geld bij de staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 september 2020 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Plaats hier nog ff dan. Kan het wel gebruiken!
Je kunt niet tegen clubs zeggen dat ze niet meer mogen investeren, dat doen ze namelijk om weer kapitaal te genereren. Net als je dit bij een ander bedrijf juist niet moet ontmoedigen.quote:Op maandag 21 september 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet toch hopelijk wel hoe bedrijven werken?quote:Op maandag 21 september 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat niet direct een andere discussie. Er is kennelijk geld. Veel geld ook, want dat kan worden uitgegeven aan de aankoop van een enkele speler. Dan kun je niet aan de andere kant zeggen dat je extra geld nodig hebt.
Kwestie van keuzes maken, toch? Al die mensen die hun werk en inkomen zijn kwijtgeraakt in deze crisis, kunnen ook niet meer kiezen voor die Louis Vuiton tas en tegelijkertijd hun hand ophouden bij de staat.
Ze helpen zichzelf niet, he? Als het slecht ging dit weekend dan ligt dat wel bij hunzelf en hun fans.quote:Op maandag 21 september 2020 14:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gemist.
Je mist een ander deel maar goed, jij bent iemand die het liefst alle voetbalclubs failliet ziet gaan, ondanks dat je dat met een knipoog zegt, maar vervolgens wel de mond vol heeft van hoe slecht het dit weekend ging, etc.
Waarmee je dus elke speler van een beetje kwaliteit weg jaagt bij je clubs omdat ze in omringende landen wel kunnen krijgen waar ze, marktconform, recht op hebben.quote:Op maandag 21 september 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat niet direct een andere discussie. Er is kennelijk geld. Veel geld ook, want dat kan worden uitgegeven aan de aankoop van een enkele speler. Dan kun je niet aan de andere kant zeggen dat je extra geld nodig hebt.
Kwestie van keuzes maken, toch? Al die mensen die hun werk en inkomen zijn kwijtgeraakt in deze crisis, kunnen ook niet meer kiezen voor die Louis Vuiton tas en tegelijkertijd hun hand ophouden bij de staat.
quote:Op maandag 21 september 2020 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. De miljarden die omgaan in een dom spelletje om een bal tussen twee palen te schoppen en de hordes mensen die bereid zijn om elkaar de koppen in te slaan vanwege het feit dat zij voor het blauwe team zijn ipv het rode team is echt de meest beschamende vertoning van menselijk gedrag dat er maar is.Dit kan je dus over elke sport zeggen waarin sporters overbetaald krijgen. Succes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 september 2020 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. De miljarden die omgaan in een dom spelletje om een bal tussen twee palen te schoppen en de hordes mensen die bereid zijn om elkaar de koppen in te slaan vanwege het feit dat zij voor het blauwe team zijn ipv het rode team is echt de meest beschamende vertoning van menselijk gedrag dat er maar is.Heb je nog nooit van het coloseum in de romeinse tijd gehoord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Het ging niet slecht dit weekend.quote:Op maandag 21 september 2020 14:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze helpen zichzelf niet, he? Als het slecht ging dit weekend dan ligt dat wel bij hunzelf en hun fans.
Dat geldt voor veel branches. In de horeca en in de evenementenbusiness waren ook verschillende bedrijven niet echt financieel gezond. Een soort dor hout, zeg maar. Het lijkt soms dat het prima acceptabel is om dat over oude mensen met onderliggend lijden te zeggen (ze zouden toch al dood gaan), maar niet over welk(e) bedrijf(stak) dan ook.quote:Op maandag 21 september 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als we niet meer kunnen lachen dan houd het wel op
De realiteit is echter dat het betaald voetbal in Nederland al problematisch was, financieel, voor covid. Dus mischien is dit een signaal om de sector eens financieel gezond te maken en ja, dat zal pijn gaan doen.
Die keuze kunnen ze toch maken? Maar houd je hand dan niet op.quote:Op maandag 21 september 2020 15:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarmee je dus elke speler van een beetje kwaliteit weg jaagt bij je clubs omdat ze in omringende landen wel kunnen krijgen waar ze, marktconform, recht op hebben.
Als je je competitie failliet wilt laten gaan, is dat natuurlijk wel een uitstekend plan.
Handje ophouden? Waar gaat dit over?quote:Op maandag 21 september 2020 15:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die keuze kunnen ze toch maken? Maar houd je hand dan niet op.
Nee, geen idee. Ik ben blond en dom, dus ik roep maar wat.quote:Op maandag 21 september 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je weet toch hopelijk wel hoe bedrijven werken?
Grappig genoeg is dat exact wat er nu bij de dierentuinen in Nederland gebeurt. Alleen hoognodig onderhoud wordt nog gedaan, renovaties en nieuwe gebouwen zijn allemaal geschrapt. En zelfs met die maatregelen zullen er dierentuinen omvallen.quote:Op maandag 21 september 2020 14:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Je kunt niet tegen clubs zeggen dat ze niet meer mogen investeren, dat doen ze namelijk om weer kapitaal te genereren. Net als je dit bij een ander bedrijf juist niet moet ontmoedigen.
Is ook zo. American football / honkbal / basketbal net zo idd.quote:Op maandag 21 september 2020 15:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dit kan je dus over elke sport zeggen waarin sporters overbetaald krijgen. Succes.
de steun tot nu toe is eigenlijk allemaal naar de werknemers gegaan en niet naar de bedrijven zelfquote:Op maandag 21 september 2020 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geldt voor veel branches. In de horeca en in de evenementenbusiness waren ook verschillende bedrijven niet echt financieel gezond. Een soort dor hout, zeg maar. Het lijkt soms dat het prima acceptabel is om dat over oude mensen met onderliggend lijden te zeggen (ze zouden toch al dood gaan), maar niet over welk(e) bedrijf(stak) dan ook.
Ik ben een grote voetbalfan, maar het is en blijft een bijzaak in het leven. Lekker boeiend dat de we de ratrace niet meer vol kunnen houden.quote:Op maandag 21 september 2020 15:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarmee je dus elke speler van een beetje kwaliteit weg jaagt bij je clubs omdat ze in omringende landen wel kunnen krijgen waar ze, marktconform, recht op hebben.
Als je je competitie failliet wilt laten gaan, is dat natuurlijk wel een uitstekend plan.
Geen exacte IC, maar wel ziekenhuisopnames:quote:Op maandag 21 september 2020 15:00 schreef Tarado het volgende:
zijn er ook staatjes bekend over de leeftijden van de IC patiënten?
Vertrekken ONZE pandaberen nu naar het buitenland?quote:Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Grappig genoeg is dat exact wat er nu bij de dierentuinen in Nederland gebeurt. Alleen hoognodig onderhoud wordt nog gedaan, renovaties en nieuwe gebouwen zijn allemaal geschrapt. En zelfs met die maatregelen zullen er dierentuinen omvallen.
Dat is ook maar maar framing natuurlijk. Hoe vaak hoor je dat het goed gaat met voetbalsupporters of jongeren?quote:Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is ook zo. American football / honkbal / basketbal net zo idd.
Al vallen de voetbalsupporters wel vaak in negatieve zin op want hoevaak hoor je dat een halve binnenstad is gemolesteerd door een losgeslagen groep basketbal supporters
Nu snap ik je posts beterquote:Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, geen idee. Ik ben blond en dom, dus ik roep maar wat.
Zelden, en dat zal wel een reden hebben, denk je niet?quote:Op maandag 21 september 2020 15:04 schreef Tjacka het volgende:
Hoe vaak hoor je dat het goed gaat met voetbalsupporters of jongeren?
Tsja, die anderhalve man en een paardenkop die naar basketball kijken zetten ook geen zoden aan de dijk natuurlijk wanneer je een beetje rellen wil. Dan zijn er nog meer damclub hooligans.quote:Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is ook zo. American football / honkbal / basketbal net zo idd.
Al vallen de voetbalsupporters wel vaak in negatieve zin op want hoevaak hoor je dat een halve binnenstad is gemolesteerd door een losgeslagen groep basketbal supporters
Dikke onzin dat je stelt dat in vrijwel alle landen net zulke probleem zijn als in Nederland.. verder zijn testen en BCO natuurlijk ook niet dé wondermiddelen waarmee je het virus per definitie uitroeit. Eigen verantwoordelijkheid van de bevolking is nog steeds belangrijk hequote:Op maandag 21 september 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus de WHO gaf in medio maart al aan wat er nodig was en toch zijn er in vrijwel alle landen nog problemen? Dus in hoeverre kunnen we het dan nog over verstandige landen () hebben?
Nee. Is vooral bezig met generaliseren. Iemand in zijn positie moet dat niet doenquote:Op maandag 21 september 2020 15:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mooi dat Rutte nu ook doortript als een tokke :d
" ze motte goffedomme hun kk smoel houwe!!"
Zo komt het aan bij de gemiddelde Fetenoorder haha. Misschien maar goed ook juist.
Ik weet dat er ook steun naar bedrijven is gegaan, bijvoorbeeld in de vorm van huurkorting of -opschorting, uitgestelde betaling voor leningen, belastingen, betaling van een deel van de loonsom.quote:Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
de steun tot nu toe is eigenlijk allemaal naar de werknemers gegaan en niet naar de bedrijven zelf
maar het is toch niet zo raar dat als er een regeling is er daar van gebruik gemaakt wordt?quote:Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik ben een grote voetbalfan, maar het is en blijft een bijzaak in het leven. Lekker boeiend dat de we de ratrace niet meer vol kunnen houden.
Loopt het niet wat verder terug? Dan kan je zien waar we nu ongeveer zitten t.o.v. maart.quote:Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen exacte IC, maar wel ziekenhuisopnames:
[ afbeelding ]
BD Dataplan is de bron en de laatste week is uiteraard nog niet volledig.
quote:Op maandag 21 september 2020 15:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zelden, en dat zal wel een reden hebben, denk je niet?
Hij is gewoon bezig met stemvee scoren.quote:Op maandag 21 september 2020 15:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Is vooral bezig met generaliseren. Iemand in zijn positie moet dat niet doen
Mijn stem is hij kwijt.quote:Op maandag 21 september 2020 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij is gewoon bezig met stemvee scoren.
Het is een schande!quote:Op maandag 21 september 2020 15:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vertrekken ONZE pandaberen nu naar het buitenland?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Dat stel ik dan ook helemaal niet. Jij zegt dat het WHO in maart al heeft beschreven wat er nodig is om een pandemie te bestrijden. Als NL het zo slecht doet ten opzichte van alle andere landen, waarom is het daar dan niet allang achterwege?quote:Op maandag 21 september 2020 15:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dikke onzin dat je stelt dat in vrijwel alle landen net zulke probleem zijn als in Nederland.. verder zijn testen en BCO natuurlijk ook niet dé wondermiddelen waarmee je het virus per definitie uitroeit. Eigen verantwoordelijkheid van de bevolking is nog steeds belangrijk he
Mijn stem had hij toch al niet.quote:
Vergelijken met Maart is onzinnig. Zo ver is het ook nog helemaal niet.quote:Op maandag 21 september 2020 15:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Loopt het niet wat verder terug? Dan kan je zien waar we nu ongeveer zitten t.o.v. maart.
Zeker niet. Zolang ze het maar niet misbruiken om kantoorpersoneel te ontslaan zodat middelmatige spelers overbetaald kunnen blijvenquote:Op maandag 21 september 2020 15:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het is toch niet zo raar dat als er een regeling is er daar van gebruik gemaakt wordt?
bij gebrek aan beter kom ik toch altijd weer bij hem uitquote:Op maandag 21 september 2020 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn stem had hij toch al niet.
Snap ook niet dat mensen hier telkens weer intuinen. Zelfde verhaal als toen met die 'ferme taal' richting de Turkse relschoppers.
Ingehaald in wat?quote:Op maandag 21 september 2020 15:06 schreef Gretzl het volgende:
Hoeveel dagen/weken duurt het nog voordat Nederland Spanje ingehaald heeft denken jullie?![]()
[ afbeelding ]
In Spanje test al een tijdje meer dan 10% positief he, dus die aantallen zijn hoogstwaarschijnlijk een onderschatting.quote:Op maandag 21 september 2020 15:06 schreef Gretzl het volgende:
Hoeveel dagen/weken duurt het nog voordat Nederland Spanje ingehaald heeft denken jullie?![]()
[ afbeelding ]
22 miljoen bezoekers bij NBA wedstrijden in 2019.quote:Op maandag 21 september 2020 15:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, die anderhalve man en een paardenkop die naar basketball kijken zetten ook geen zoden aan de dijk natuurlijk wanneer je een beetje rellen wil. Dan zijn er nog meer damclub hooligans.
Je kan ook niet stemmenquote:Op maandag 21 september 2020 15:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij gebrek aan beter kom ik toch altijd weer bij hem uit
Er is geen alternatief. Dus ja, ik vind dat hij het vrij aardig had gedaan. Maar hij begint nu keihard te falen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snap ook niet dat mensen hier telkens weer intuinen. Zelfde verhaal als toen met die 'ferme taal' richting de Turkse relschoppers.
Wat maakt dat uit of we Spanje inhalen of niet? Dit heeft toch nul waarde?quote:Op maandag 21 september 2020 15:06 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Ergens deze week komen we op het punt dat Nederland nog slechts 1 verdubbeling verwijderd is van de crisissituatie van eind maart. En we weten nu allemaal hoe snel een verdubbeling kan plaatsvindenquote:Op maandag 21 september 2020 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergelijken met Maart is onzinnig. Zo ver is het ook nog helemaal niet.
dat kan ook helemaal niet meen ikquote:Op maandag 21 september 2020 15:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zeker niet. Zolang ze het maar niet misbruiken om kantoorpersoneel te ontslaan zodat middelmatige spelers overbetaald kunnen blijven
Daadkracht, echte leider, zegt waar het op staalt, deelt ons sentiment! Aldus de bovenmodale tweeverdieners met een koophuis die zich vvd'er wanen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat staat in de grafiek aangegeven. Aantal dagelijkse (geregistreerde) infecties per miljoen inwoners.quote:
Dat doe ik de volgende keer.quote:
Tering doe niet zo vreselijk dom of naïef.quote:Op maandag 21 september 2020 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
22 miljoen bezoekers bij NBA wedstrijden in 2019.
Nee precies, ik wil juist weten hoe ver het wel is. Ziekenhuisopnames is daarvoor een goede indicator.quote:Op maandag 21 september 2020 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergelijken met Maart is onzinnig. Zo ver is het ook nog helemaal niet.
En we weten allemaal dat er in maart veel meer aan de hand was dan de cijfers zeiden.quote:Op maandag 21 september 2020 15:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ergens deze week komen we op het punt dat Nederland nog slechts 1 verdubbeling verwijderd is van de crisissituatie van eind maart. En we weten nu allemaal hoe snel een verdubbeling kan plaatsvinden
Deze week al? Hoe rijm je 2000 besmettingen per dag nu met 20-30 duizend in maart/april?quote:Op maandag 21 september 2020 15:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ergens deze week komen we op het punt dat Nederland nog slechts 1 verdubbeling verwijderd is van de crisissituatie van eind maart. En we weten nu allemaal hoe snel een verdubbeling kan plaatsvinden
Doe even normaal aub?quote:Op maandag 21 september 2020 15:11 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat doe ik de volgende keer.
[..]
Tering doe niet zo vreselijk dom of naïef.
In maart zaten we op 30.000+ per dag.quote:Op maandag 21 september 2020 15:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja dat is in Nederland niet zo relevant he vriend.quote:Op maandag 21 september 2020 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
22 miljoen bezoekers bij NBA wedstrijden in 2019.
Met dat laatste heeft het helemaal niks te maken, waarom zou je dat suggereren? Maar het is niet zo moeilijk om te concluderen dat de Nederlandse regering andermaal extreem faalt als we bij deze tweede golf nog eens tot de slechtst presterende landen van Europa gaat horen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit of we Spanje inhalen of niet? Dit heeft toch nul waarde?
Van het begin maar niet begrepen waarom sommigen er een wedstrijd van willen maken.
Want? Je vergelijkt een Amerikaanse sport met een Europese sport. Er zijn genoeg problemen in Europa met basketbal of zelfs volleybal. Het zit in de Europese sportcultuur en niet in de Amerikaanse. Vrij dom om de NBA te vergelijken met Europese voetbalcompetitiesquote:
Week lijkt mij inderdaad wat overdreven, maar het kan snel gaan als we niet iets gaan doen nu. Ik zie niet hoe de nieuwe maatregelen moeten gaan helpen. Woon zelf in Amsterdam, kan letterlijk 10 minuten de trein nemen naar Zaandam waar ik wel tot later in de kroeg kan zitten.quote:Op maandag 21 september 2020 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze week al? Hoe rijm je 2000 besmettingen per dag nu met 20-30 duizend in maart/april?
Ik heb een en ander even vetgedrukt, misschien begrijp je het dan.quote:Op maandag 21 september 2020 15:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Met dat laatste heeft het helemaal niks te maken, waarom zou je dat suggereren? Maar het is niet zo moeilijk om te concluderen dat de Nederlandse regering andermaal extreem faalt als we bij deze tweede golf nog eens tot de slechtst presterende landen van Europa gaat horen.
In Spanje is de pandemie nu het hevigst (van alle Europese landen). Nederland maakt dezelfde foute keuzes waardoor de verspreiding nu in rap tempo ook aan het toenemen is bij oudere mensen en risicogroepen.
Ja. Als het aan jou lag worden alle jongeren tegen de muur gezet.quote:Op maandag 21 september 2020 15:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zelden, en dat zal wel een reden hebben, denk je niet?
Naar schatting op het hoogtepunt 270.000 besmette Nederlanders. Waarom zou dat niet opnieuw kunnen in 1 maand, zolang er praktisch nul maatregelen worden genomen om het virus te onderdrukken? Half maart werd er tenminste nog een serieuze poging gedaan om het reproductiegetal z.s.m. onder de 1 te krijgenquote:Op maandag 21 september 2020 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En we weten allemaal dat er in maart veel meer aan de hand was dan de cijfers zeiden.
Tegen de muur zetten is nogal overdreven, maar je moet de jongeren die de afspraken aan hun laars lappen wel stevig aanpakken ja. En helaas zijn dat er een heleboel.quote:Op maandag 21 september 2020 15:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja. Als het aan jou lag worden alle jongeren tegen de muur aangezet.
Er zijn wel maatregelen. Dat die jou niet zinnen, is wat anders. Je kunt simpelweg de situaties nu en toen niet vergelijken. Juist niet omdat er nu ten opzichte van half maart gewoon nog maatregelen gelden.quote:Op maandag 21 september 2020 15:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Naar schatting op het hoogtepunt 270.000 besmette Nederlanders. Waarom zou dat niet opnieuw kunnen in 1 maand, zolang er praktisch nul maatregelen worden genomen om het virus te onderdrukken? Half maart werd er tenminste nog een serieuze poging gedaan om het reproductiegetal z.s.m. onder de 1 te krijgen
Dat is aangepast; in eerste instantie zou je je ook moeten laten testen als je een melding in de app kreeg, juist op die manier kunnen ze vroeg besmetting voorkomen.quote:Op maandag 21 september 2020 14:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel nut als je je toch pas kan laten testen met klachten toch?
Maak je je alleen maar onnodig ongerust als je een melding krijgt.
Lees jij wel? Het gaat al een mooi poosje over voetbaltranfers!quote:Op maandag 21 september 2020 15:13 schreef Collide het volgende:
Sommige mensen hier kicken echt op een tweede lockdown. Hebben jullie niets beters te doen
Hey, leuk, dit fabeltje voor de 1728947238940235e keer horenquote:Op maandag 21 september 2020 15:13 schreef Collide het volgende:
Sommige mensen hier kicken echt op een tweede lockdown. Hebben jullie niets beters te doen
Maar ook een heleboel niet. Net zoals voetbalsupporters.quote:Op maandag 21 september 2020 15:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tegen de muur zetten is nogal overdreven, maar je moet de jongeren die de afspraken aan hun laars lappen wel stevig aanpakken ja. En helaas zijn dat er een heleboel.
Tja.. ik weet het niet.quote:Op maandag 21 september 2020 15:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tegen de muur zetten is nogal overdreven, maar je moet de jongeren die de afspraken aan hun laars lappen wel stevig aanpakken ja. En helaas zijn dat er een heleboel.
We kunnen op dit moment volgens mij allemaal zien wat de gevolgen zijn als je de overtreders niet aanpakt.quote:Op maandag 21 september 2020 15:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar ook een heleboel niet. Net zoals voetbalsupporters.
Op zich heb je een punt, zeker. Maar heb wel het idee dat ze heel snel gaan bijschakelen als ze zien dat er te weinig gebeurt adhv regionale maatregelen. Het is cru om te moeten constateren dat de 'lockdown' zoals we die maart/april wel zorgde voor 1. besef en 2. snelle daling in besmettingen/opnames.quote:Op maandag 21 september 2020 15:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Naar schatting op het hoogtepunt 270.000 besmette Nederlanders. Waarom zou dat niet opnieuw kunnen in 1 maand, zolang er praktisch nul maatregelen worden genomen om het virus te onderdrukken? Half maart werd er tenminste nog een serieuze poging gedaan om het reproductiegetal z.s.m. onder de 1 te krijgen
Voetbalsupporters, ook allemaal jongeren natuurlijkquote:Op maandag 21 september 2020 15:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We kunnen op dit moment volgens mij allemaal zien wat de gevolgen zijn als je de overtreders niet aanpakt.
Ach dat is het stemvee van Rutte. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 21 september 2020 15:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja.. ik weet het niet.
Ik zei eigenlijk meer boomers die de regels aan hun laars lappen.
Maar DE JONGEREN!!!!1
Over wie heb je het dan precies? Ik zie niemand hierop kicken. Wel waarschuwen mensen dat het helemaal de verkeerde kant op gaat en de overheid weer te laat actie onderneemt.quote:Op maandag 21 september 2020 15:13 schreef Collide het volgende:
Een lockdown is dan ook bijzonder effectief. Alleen zijn de bijwerkingen nogal fors.quote:Op maandag 21 september 2020 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op zich heb je een punt, zeker. Maar heb wel het idee dat ze heel snel gaan bijschakelen als ze zien dat er te weinig gebeurt adhv regionale maatregelen. Het is cru om te moeten constateren dat de 'lockdown' zoals we die maart/april wel zorgde voor 1. besef en 2. snelle daling in besmettingen/opnames.
Een politiestaat lijkt jou wel wat.quote:Op maandag 21 september 2020 15:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We kunnen op dit moment volgens mij allemaal zien wat de gevolgen zijn als je de overtreders niet aanpakt.
Oh zo... Dat hangt van het testbeleid af wanneer die lijnen kruizen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat staat in de grafiek aangegeven. Aantal dagelijkse (geregistreerde) infecties per miljoen inwoners.
Klopt, het punt van wikken/wegen tussen gezondheid en economie komt dan ook steeds dichter bij..quote:Op maandag 21 september 2020 15:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een lockdown is dan ook bijzonder effectief. Alleen zijn de bijwerkingen nogal fors.
Oh dat is verschil in interpretatie. Users die dag en nacht drammen om andere maatregelen beschouw ik allang niet meer als users die zorgen hebben over de toekomst of willen waarschuwen (sws, wie wil je met iedere dag meermaals hetzelfde liedje af te draaien op een forum nou eigenlijk precies waarschuwen?). Die zijn straks daadwerkelijk blij - wat ze uiteraard nooit zullen toegeven - als er een al dan niet intelligente lockdown komt. Dan kick je er wat mij betreft inderdaad wel op.quote:Op maandag 21 september 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Over wie heb je het dan precies? Ik zie niemand hierop kicken. Wel waarschuwen mensen dat het helemaal de verkeerde kant op gaat en de overheid weer te laat actie onderneemt.
Misschien kunnen we prof voetballers leren golfen, daarbij is het wat makkelijker die 1½ meter aan te houden.quote:Op maandag 21 september 2020 14:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor bedrijven in de festivalindustrie, waarvan je met enige zekerheid kan zeggen dat ze de komende 1-2 jaar geen enkel bestaansrecht hebben, geldt wat mij betreft hetzelfde. Bedrijven die het kunnen redden moet je ruimhartig steunen, bij de rest moet je het personeel omscholing aanbieden en accepteren dat het verder even niet uitkan.
Ik ben nog steeds nieuwsgierig wie dit dan zijnquote:Op maandag 21 september 2020 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh dat is verschil in interpretatie. Users die dag en nacht drammen om andere maatregelen beschouw ik allang niet meer als users die zorgen hebben over de toekomst of willen waarschuwen (sws, wie wil je met iedere dag meermaals hetzelfde liedje af te draaien op een forum nou eigenlijk precies waarschuwen?). Die zijn straks daadwerkelijk blij - wat ze uiteraard nooit zullen toegeven - als er een al dan niet intelligente lockdown komt. Dan kick je er wat mij betreft inderdaad wel op.
Anderzijds is het ergens ook wel erg makkelijk om de overheid te blamen en te zeggen "ze nemen te weinig maatregelen!!"quote:Op maandag 21 september 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Over wie heb je het dan precies? Ik zie niemand hierop kicken. Wel waarschuwen mensen dat het helemaal de verkeerde kant op gaat en de overheid weer te laat actie onderneemt.
Mindset is nu heel anders dan in maart. Toen was het allemaal onbekend en eng, nu zijn we een half jaar verder met relatief maar weinig doden afgelopen zomer in Nederland. Veel mensen zijn er wel klaar mee en accepteren meer risico's dan in maart.quote:Op maandag 21 september 2020 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op zich heb je een punt, zeker. Maar heb wel het idee dat ze heel snel gaan bijschakelen als ze zien dat er te weinig gebeurt adhv regionale maatregelen. Het is cru om te moeten constateren dat de 'lockdown' zoals we die maart/april wel zorgde voor 1. besef en 2. snelle daling in besmettingen/opnames.
Ik zou inderdaad heel het land op een lockdown gooien, omdat een paar jongeren een beetje keelpijn hebben.quote:Op maandag 21 september 2020 15:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een lockdown is dan ook bijzonder effectief. Alleen zijn de bijwerkingen nogal fors.
Sprak net met een stel collega's die niet meer geloven in het virus omdat de maatregelen zo soft zijn (dat was althans de clue van hun wazige verhaal). Door dat soort mensen zou ik bijna op een lockdown gaan hopen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is leuk als het alleen je eigen risico is. Maar zo werkt dat dus niet met een pandemie, een virus als dit kun je alleen samen bestrijden.quote:Op maandag 21 september 2020 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Veel mensen zijn er wel klaar mee en accepteren meer risico's dan in maart.
Waar baseren de users hier eigenlijk dat het 90% is? In mijn omgeving heeft juist 90% geen schijt aan de regeltjesquote:Op maandag 21 september 2020 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Anderzijds is het ergens ook wel erg makkelijk om de overheid te blamen en te zeggen "ze nemen te weinig maatregelen!!"
Wij als burgers moeten het namelijk doen he, is misschien stom Rutte napraten wat ik nu doe, maar in dat opzicht had hij gewoon gelijk vind ik.
Als de overheid zegt, schud geen handen, houd afstand, was je handen zoveel mogelijk bla bla. En 90% vd bevolking heeft daar to-taal schijt aan en schudt handen en knuffelt iedereen in het oneindige.... dan heeft de "overheid" in no way genoeg mankracht en controle om daar echt iets tegen te kunnen doen.
Dus het actief naleven van de regels en letten op je gedrag etc moet vanuit de mensen zelf komen en niet "als de overheid niks zegt dan doe ik ook niks".
Dit dus.quote:Op maandag 21 september 2020 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Anderzijds is het ergens ook wel erg makkelijk om de overheid te blamen en te zeggen "ze nemen te weinig maatregelen!!"
Wij als burgers moeten het namelijk doen he, is misschien stom Rutte napraten wat ik nu doe, maar in dat opzicht had hij gewoon gelijk vind ik.
Als de overheid zegt, schud geen handen, houd afstand, was je handen zoveel mogelijk bla bla. En 90% vd bevolking heeft daar to-taal schijt aan en schudt handen en knuffelt iedereen in het oneindige.... dan heeft de "overheid" in no way genoeg mankracht en controle om daar echt iets tegen te kunnen doen.
Dus het actief naleven van de regels en letten op je gedrag etc moet vanuit de mensen zelf komen en niet "als de overheid niks zegt dan doe ik ook niks".
Nee omdat de ziekenhuizen weer langzaam aan het volstromen zijn.quote:Op maandag 21 september 2020 15:23 schreef Collide het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad heel het land op een lockdown gooien, omdat een paar jongeren een beetje keelpijn hebben.
Eens, in mijn omgeving zie ik ook nog steeds veel naleving van de maatregelen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Waar baseren de users hier eigenlijk dat het 90% is? In mijn omgeving heeft juist 90% geen schijt aan de regeltjes
Dat valt voorlopig reuze meequote:Op maandag 21 september 2020 15:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee omdat de ziekenhuizen weer langzaam aan het volstromen zijn.
Eens, minder streng in het park en strenger in de kroeg.quote:Op maandag 21 september 2020 15:25 schreef _serial_ het volgende:
Als we eens zouden stoppen met het bijna criminaliseren van de kleine kortdurende overtredingen in de buitenlucht zou er al heel wat meer draagvlak zijn voor het beleid.
Ik begrijp echt nog steeds niet waarom we daar niets in hebben gedaan de afgelopen 6 maanden.
Bij mij is het al tijden 90% schijt aan maar toen ik dat een maandje geleden zei als verwondering hoe het kon dat de cijfers nog zo laag bleven was dit allemaal niet waar. Nu de cijfers zijn gestegen is het ineens wel waarquote:Op maandag 21 september 2020 15:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Waar baseren de users hier eigenlijk dat het 90% is? In mijn omgeving heeft juist 90% geen schijt aan de regeltjes
Die 90% bekt lekker. 83% of 91% klinkt toch andersquote:Op maandag 21 september 2020 15:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja heel leuk, maar solidariteit reikt voor veel mensen gewoon niet verder dan de eigen kring. Kun je heel vervelend vinden, maar zo is het nu eenmaal.quote:Op maandag 21 september 2020 15:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is leuk als het alleen je eigen risico is. Maar zo werkt dat dus niet met een pandemie, een virus als dit kun je alleen samen bestrijden.
Zucht. Was een voorbeeld, van "stel dat". Ik zeg zeer zeker niet dat het daadwerkelijk zo is dat 90% schijt heeft.quote:Op maandag 21 september 2020 15:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Testbeleid is in Nederland en Spanje vergelijkbaar slecht (d.w.z. komt nog lang niet in de buurt van de koploperlanden in Europa). In beide landen steeds grotere onderschatting van het werkelijke aantal infecties omdat de testcapaciteit al een tijd op de max. zitquote:Op maandag 21 september 2020 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh zo... Dat hangt van het testbeleid af wanneer die lijnen kruizen.
Meer boomers die de regels aan hun laars lappen klopt niet. Onder de zgn. boomers zijn veel minder besmettingen dan onder jongeren, hoe verklaar je dat?quote:Op maandag 21 september 2020 15:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja.. ik weet het niet.
Ik zei eigenlijk meer boomers die de regels aan hun laars lappen.
Maar DE JONGEREN!!!!1
En in de winkel, in de voetbalkantine, in de studentensociëteit, in de school en in de kantoortuin. Binnen in het algemeen, zeg maarquote:Op maandag 21 september 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, minder streng in het park en strenger in de kroeg.
Jij loopt graag in het park en zit niet zo vaak in de kroeg?quote:Op maandag 21 september 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, minder streng in het park en strenger in de kroeg.
quote:85 COVID-patiënten op IC
21 september 2020
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 85. Dat zijn 8 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 535 non-COVID-patiënten op de IC, 23 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 620, 15 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 325, 49 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 410, 57 meer dan de vorige dag.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen patiënten, zowel in de kliniek als op de IC, is weer gestegen. De komende week zal dat niet anders zijn. Om de druk gelijkmatig te verdelen worden de patiënten in de drukke regio’s verspreid.’
In maart waren de besmettingen hoger onder ouderen, hoe verklaar je dat?quote:Op maandag 21 september 2020 15:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Meer boomers die de regels aan hun laars lappen klopt niet. Onder de zgn. boomers zijn veel minder besmettingen dan onder jongeren, hoe verklaar je dat?
Wat kun je zeggen over capaciteit(sproblemen) en hoe het personeel het ervaart wat er gaande is? Staat de boog weer gespannen?quote:Op maandag 21 september 2020 15:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Eerste overname hier gerealiseerd overigens.
IC wordt merkbaar drukker.
Waarom wil jij maar niet begrijpen waarom het zinnig kan zijn om het beleid van verschillende EU-staten te vergelijken? Zo verschrikkelijk moeilijk is dat toch niet...quote:Op maandag 21 september 2020 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb een en ander even vetgedrukt, misschien begrijp je het dan.
Dat weten ze zelf welquote:Op maandag 21 september 2020 15:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds nieuwsgierig wie dit dan zijn
Of jullie zoeken even een kamertje in FC..... dit is echt not done, voor de schermenquote:Op maandag 21 september 2020 15:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Want? Je vergelijkt een Amerikaanse sport met een Europese sport. Er zijn genoeg problemen in Europa met basketbal of zelfs volleybal. Het zit in de Europese sportcultuur en niet in de Amerikaanse. Vrij dom om de NBA te vergelijken met Europese voetbalcompetities
Personeelservaring weet ik niet. Ik sta normaal redelijk ver van de werkvloer zelf.quote:Op maandag 21 september 2020 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat kun je zeggen over capaciteit(sproblemen) en hoe het personeel het ervaart wat er gaande is? Staat de boog weer gespannen?
Omdat ze toen nog niet wisten hoe of wat.quote:Op maandag 21 september 2020 15:29 schreef Collide het volgende:
[..]
In maart waren de besmettingen hoger onder ouderen, hoe verklaar je dat?
En je bevind in een van de zes regio's?quote:Op maandag 21 september 2020 15:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Personeelservaring weet ik niet. Ik sta normaal redelijk ver van de werkvloer zelf.
Capaciteit gaat wel snel een probleem worden. De IC is hier al echt vol. Wel meeste reguliere zorg.
Om eerlijk te zijn...quote:Op maandag 21 september 2020 15:13 schreef Collide het volgende:
Hoe weet je dit?quote:Op maandag 21 september 2020 15:29 schreef Collide het volgende:
[..]
In maart waren de besmettingen hoger onder ouderen, hoe verklaar je dat?
Tilburgquote:Op maandag 21 september 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En je bevind in een van de zes regio's?
Vergelijken prima hoor. Maar in je vorige post heb je het over koploperlanden. Er is dus een heuse stand. Toe maar.quote:Op maandag 21 september 2020 15:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom wil jij maar niet begrijpen waarom het zinnig kan zijn om het beleid van verschillende EU-staten te vergelijken? Zo verschrikkelijk moeilijk is dat toch niet...
En please bespaar me het argument dat de impact van de corona-pandemie in een land niks te maken zou hebben met het gevoerde beleid
Er is hier iemand verstandigquote:Op maandag 21 september 2020 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of jullie zoeken even een kamertje in FC..... dit is echt not done, voor de schermen
Ik heb het idee dat die gebruikers er helemaal.niet zijn namelijk.quote:
Thanks.. benieuwd wat er gaat gebeuren in midden en Oost Brabant de komende dagen.quote:
quote:Op maandag 21 september 2020 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze week al? Hoe rijm je 2000 besmettingen per dag nu met 20-30 duizend in maart/april?
Op 15 september zaten we al op 64k besmettelijke Nederlanders. In maart was dit 274k (naar schatting). Dat is dus twee verdubbelingen en een beetje. Als het tegenzit is de situatie ergens deze week weer verdubbeld t.o.v afgelopen dinsdag.quote:Op maandag 21 september 2020 15:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In maart zaten we op 30.000+ per dag.
Waarschijnlijk meer overplaatsingen. Reguliere zorg lijdt daar snel onder.quote:Op maandag 21 september 2020 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Thanks.. benieuwd wat er gaat gebeuren in midden en Oost Brabant de komende dagen.
Dan raad ik je aan wat beter op te lettenquote:Op maandag 21 september 2020 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die gebruikers er helemaal.niet zijn namelijk.
In kenia vermoed ik het niet, in duitsland welquote:Op maandag 21 september 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Is het in de buitenlandse pers al een beetje doorgedrongen wat de situatie hier is? Gaat wel wat toerisme schelen in de herfstvakantie volgende maand.
Tja, als en as is verbrandde turf. Laat nu net iedereen diezelfde behoefte hebben (gehad).quote:Op maandag 21 september 2020 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zit hier toch regelmatig en dit is niet de eerste onzin die ik leesquote:Op maandag 21 september 2020 15:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan raad ik je aan wat beter op te letten.
Op zich best goed bedacht maar ik kan maar niet begrijpen dat je dan met Rutten op de proppen komtquote:
Een discussie is not dun?quote:Op maandag 21 september 2020 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of jullie zoeken even een kamertje in FC..... dit is echt not done, voor de schermen
quote:Op maandag 21 september 2020 15:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In kenia vermoed ik het niet, in duitsland wel
Data aan de hand van meerdere modellen. Kun je vinden op yourworldindata.quote:Op maandag 21 september 2020 15:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Op 15 september zaten we al op 64k besmettelijke Nederlanders. In maart was dit 274k (naar schatting). Dat is dus twee verdubbelingen en een beetje. Als het tegenzit is de situatie ergens deze week weer verdubbeld t.o.v afgelopen dinsdag.
[ twitter ]
Weet trouwens niet of het klopt dat er op enig moment in maart 30.000 mensen per dag geïnfecteerd raakten? Op basis van welke bron beweren jullie dit?
Wie heeft het over onzin? Ik weet niet wat je nu allemaal wil maar lees m'n post nog eens aandachtig door en zoek daar nou eens wat users bij. Have fun!quote:Op maandag 21 september 2020 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zit hier toch regelmatig en dit is niet de eerste onzin die ik lees
Er is al een tweede golf, of deze golf net zo erg wordt als in maart weet niemand.quote:Op maandag 21 september 2020 15:35 schreef hollandia02 het volgende:
Komt er echt een tweede golf denken jullie? Met in gedachte dat de maatregelen niet werken of niet aan gehouden word.
En zo ja word die maatschappelijk en economisch erger dan de eerste?
En zo ook ja is dat dan in Nederland of wereldwijd?
Je moet alles niet zo letterlijk nemen zegquote:Op maandag 21 september 2020 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vergelijken prima hoor. Maar in je vorige post heb je het over koploperlanden. Er is dus een heuse stand. Toe maar.
Rood bedoel je toch? Tenminste ik heb nog nergens een zwart reisadvies gehoord...quote:Op maandag 21 september 2020 15:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ja, het is te herkennen aan de landen die ons op de zwarte lijst zetten.
België, Noorwegen en Duitsland weten het al!
Ik denk dat ze in de communicatie nog wat meer moeten uitleggen wat de reden is achter de maatregelen, namelijk het zoveel mogelijk beperken van face-to-face contacten.quote:Op maandag 21 september 2020 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, in mijn omgeving zie ik ook nog steeds veel naleving van de maatregelen.
Even kijken in de glazen bol: Ja, Ja, Ja, Wereldwijd.quote:Op maandag 21 september 2020 15:35 schreef hollandia02 het volgende:
Komt er echt een tweede golf denken jullie? Met in gedachte dat de maatregelen niet werken of niet aan gehouden word.
Die kan ik dus niet vindenquote:Op maandag 21 september 2020 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie heeft het over onzin? Ik weet niet wat je nu allemaal wil maar lees m'n post nog eens aandachtig door en zoek daar nou eens wat users bij. Have fun!
Jouw bol is stuk, de mijne zegt: misschien, wellicht, kans is groot, europaquote:Op maandag 21 september 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even kijken in de glazen bol: Ja, Ja, Ja, Wereldwijd.
quote:Op maandag 21 september 2020 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jouw bol is stuk, de mijne zegt: misschien, wellicht, kans is groot, europa
Owjs.... zwart had dan weer iets met overvolle ic's te maken, rood was het. Als die viruskleuren ook....quote:Op maandag 21 september 2020 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Rood bedoel je toch? Tenminste ik heb nog nergens een zwart reisadvies gehoord...
Ja, de enige wijze waarop landen de samenleving/economie grotendeels open kunnen houden (zonder lockdown-achtig gedoe en vervelende repressies) en tegelijkertijd langdurige toename van het aantal besmettingen kunnen vermijden is een test- en BCO-beleid dat feilloos werkt en de R voldoende tempert. In Zuid-Korea slaagt hier bijvoorbeeld al een maand of 7 heel aardig in. Toch geen misselijk bevolkt (ruim 3,5x zoveel inwoners en dichterbevolkt dan ons kikkerland).quote:Op maandag 21 september 2020 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geheel mee eens. Mensen die dit doen, raad ik ook altijd aan de leukste mensen het eerst uit te nodigen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in de communicatie nog wat meer moeten uitleggen wat de reden is achter de maatregelen, namelijk het zoveel mogelijk beperken van face-to-face contacten.
Bijvoorbeeld, mijn tante (achterin de zeventig) was jarig en is zeer bereidwillig om de regels na te leven. Op haar verjaardag heeft ze in 3 blokken van 2 uur steeds 6 mensen uitgenodigd. Ze voldeed daarmee geheel aan de "ontvang maximaal 6 personen in huis"-richtlijn, maar het besef dat ze zelf in 6 uur tijd wel met 18 verschillende mensen contact heeft gehad en zelf dus niet heeft gehandeld "in geest van" de richtlijn is er niet.
Dan is de Belgische "sociale bubbel" misschien nog wel beter uit te leggen.
En bij deze vraag heb je oprecht het idee dat iemand hier een zinnig antwoord op kan geven?quote:Op maandag 21 september 2020 15:35 schreef hollandia02 het volgende:
Stel het voor en regel het maarquote:Op maandag 21 september 2020 15:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, de enige wijze waarop landen de samenleving/economie grotendeels open kunnen houden (zonder lockdown-achtig gedoe en vervelende repressies) en tegelijkertijd langdurige toename van het aantal besmettingen kunnen vermijden is een test- en BCO-beleid dat feilloos werkt en de R voldoende tempert. In Zuid-Korea slaagt hier bijvoorbeeld al een maand of 7 heel aardig in. Toch geen misselijk bevolkt (ruim 3,5x zoveel inwoners en dichterbevolkt dan ons kikkerland).
Discipline en vertrouwen, daar heeft het mee te maken. Dat gaan we in ons land nooit bereiken met al die 'viruswaanzin' wappies.quote:Op maandag 21 september 2020 15:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, de enige wijze waarop landen de samenleving/economie grotendeels open kunnen houden (zonder lockdown-achtig gedoe en vervelende repressies) en tegelijkertijd langdurige toename van het aantal besmettingen kunnen vermijden is een test- en BCO-beleid dat feilloos werkt en de R voldoende tempert. In Zuid-Korea slaagt hier bijvoorbeeld al een maand of 7 heel aardig in. Toch geen misselijk bevolkt (ruim 3,5x zoveel inwoners en dichterbevolkt dan ons kikkerland).
Met als toppunt dat het een advies is (Omdat de overheid niet op na mag leven) en mensen dus zullen denken: Advies, dus ach ik nodig er 74.quote:Op maandag 21 september 2020 15:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in de communicatie nog wat meer moeten uitleggen wat de reden is achter de maatregelen, namelijk het zoveel mogelijk beperken van face-to-face contacten.
Bijvoorbeeld, mijn tante (achterin de zeventig) was jarig en is zeer bereidwillig om de regels na te leven. Op haar verjaardag heeft ze in 3 blokken van 2 uur steeds 6 mensen uitgenodigd. Ze voldeed daarmee geheel aan de "ontvang maximaal 6 personen in huis"-richtlijn, maar het besef dat ze zelf in 6 uur tijd wel met 18 verschillende mensen contact heeft gehad en zelf dus niet heeft gehandeld "in geest van" de richtlijn is er niet.
Dan is de Belgische "sociale bubbel" misschien nog wel beter uit te leggen.
Lijkt me eerder dat vrijwel alle users die van mening zijn dat het Nederlandse kabinet de situatie al vele maanden ernstig onderschat er juist alles aan gelegen is dat zo'n nieuwe intelligente lockdown te voorkomen is. Want als je vroeg en effectief ingrijpt hoeft de samenleving niet nogmaals stil te staan. Begrijp je hoe dat precies werkt?quote:Op maandag 21 september 2020 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh dat is verschil in interpretatie. Users die dag en nacht drammen om andere maatregelen beschouw ik allang niet meer als users die zorgen hebben over de toekomst of willen waarschuwen (sws, wie wil je met iedere dag meermaals hetzelfde liedje af te draaien op een forum nou eigenlijk precies waarschuwen?). Die zijn straks daadwerkelijk blij - wat ze uiteraard nooit zullen toegeven - als er een al dan niet intelligente lockdown komt. Dan kick je er wat mij betreft inderdaad wel op.
Naja dit topic is al 855*301 x over corona aan het praten, dus hoop dat er iemand tussen zat met een voorspelling.quote:Op maandag 21 september 2020 15:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En bij deze vraag heb je oprecht het idee dat iemand hier een zinnig antwoord op kan geven?
Ze schenden daar ook gewoon vrolijk de privacy van burgers hoor. Met hun track en trace. Dat moet je gewoon niet willen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Discipline en vertrouwen, daar heeft het mee te maken. Dat gaan we in ons land nooit bereiken met al die 'viruswaanzin' wappies.
In een discussie is het vrij belangrijk je woorden goed te kiezen. Als je dat niet doet is het grootste zwaktebod om de ander vervolgens 'je moet alles niet zo letterlijk nemen' te verwijten. Doe daar overigens ook mee wat je wil.quote:Op maandag 21 september 2020 15:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je moet alles niet zo letterlijk nemen zeg(dat is een advies, doe ermee wat je wilt)
Besef je wel hoe dramatisch Nederland deze crisis aanpakt als je onze cijfers tegenover die van Noordrijn-Westfalen zet (een Duitse deelstaat die qua demografie en bevolkingsgrootte goed te vergelijken is met Nederland). Zolang een van de welvarendste landen ter wereld er totaal niet in slaagt om deze pandemie goed aan te pakken zal ik blijven vergelijken. Op die manier is het in verhouding goed te zien hoe belachelijk slecht ons kabinet acteert.
Ik ben bang dat Rutte III zelf een behoorlijk aandeel heeft gehad in de groei van die wappies door een onbegrijpelijk halfslachtig beleid te voeren waarin het ontbreekt aan duidelijke perspectieven.quote:Op maandag 21 september 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Discipline en vertrouwen, daar heeft het mee te maken. Dat gaan we in ons land nooit bereiken met al die 'viruswaanzin' wappies.
Waarschijnlijk meteen 10K volgers er bij. Gewoon meteen een dikke boete geven zulke figuren.quote:Op maandag 21 september 2020 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
Dat vlogmeisje dat na een coronatest met haar moeder de stad in ging om te lunchen is wel voor 434K volgers door het stof gegaan trouwens.![]()
Ik raad je aan om eens alle landen te tellen die het nu substantieel beter doen na Nederland qua virusbespreidingquote:Op maandag 21 september 2020 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mijn punt was dat je beweert dat het WHO al in maart heeft gezegd hoe de pandemie te bestrijden is. En dat Nederland daar niet naar heeft geluisterd en het zo verschrikkelijk slecht doet. Maar als andere landen daar wél naar hebben geluisterd, hoe kan het dan dat die landen óók nog problemen hebben? En let op: ik zeg niet dezélfde problemen.
Ik heb het idee dat het jou toch geen reet uit zou hebben gemaakt wie er MP zou zijn geweest tijdens deze crisis.quote:Op maandag 21 september 2020 15:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Rutte III zelf een behoorlijk aandeel heeft gehad in de groei van die wappies door een onbegrijpelijk halfslachtig beleid te voeren waarin het ontbreekt aan duidelijke perspectieven.
Ik heb geen idee, Za.quote:Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Za het volgende:
quote:Op maandag 21 september 2020 15:48 schreef zoost het volgende:
https://ourworldindata.org/excess-mortality-covid
Alle landen hebben ongeveer dezelfde curve mbt excess mortality. Behalve DE. Die doen iets heel goed.
Nu kom je wéér met landen die het beter doen dan Nederland. Daar gaat het niet om en interesseert me echt werkelijk geen reet. Je laatste punt snijdt eindelijk hout. Het virus is hardnekkiger dan de WHO toen dacht. Dus ja, ieder land kan met het juiste maatregelenpakket het reproductiegetal duurzaam laag houden alleen slaagt niemand nog in. Of een enkeling. Met een beetje geluk.quote:Op maandag 21 september 2020 15:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik raad je aan om eens alle landen te tellen die het nu substantieel beter doen na Nederland qua virusbespreiding![]()
https://www.endcoronavirus.org/countries
Het feit dat er nauwelijks landen zijn die definitief volledig uit de problemen zijn heeft waarschijnlijk te maken met de hardnekkigheid van het virus. Maar hoe besmettelijk corona ook is, elk land kan met het juiste maatregelenpakket het reproductiegetal gewoon duurzaam laag houden.
Hatzee.quote:Op maandag 21 september 2020 15:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het jou toch geen reet uit zou hebben gemaakt wie er MP zou zijn geweest tijdens deze crisis.
Diegene had het nooit goed gedaan.
Tegen de overheid aanschoppen vanachter je toetsenbord is echt zo verschrikkelijk kansloos.
"mensen met onderliggende ziektebeelden.."quote:Op maandag 21 september 2020 15:53 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben echt misschien de enige, maar ik wil wel eens weten wat er op de IC en de ziekenhuizen komt voor soort patiënten momenteel.
Het is wellicht niet de juiste discussie maar het geeft wellicht een idee waar we naar toe moeten varen in de komende tijd anders dan blindvaren, voordeuren dichtlassen en nog meer beperkingen opleggen.
Wat je stelt is niet waar. Landen als Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea, China, Thailand, Vietnam, Taiwan, Australië slagen er al vele maanden in. En ook dichterbij huis in Europa zijn er treffende voorbeelden van landen die hun containment aanpak wel gemakkelijk volhouden.quote:Op maandag 21 september 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nu kom je wéér met landen die het beter doen dan Nederland. Daar gaat het niet om en interesseert me echt werkelijk geen reet. Je laatste punt snijdt eindelijk hout. Het virus is hardnekkiger dan de WHO toen dacht. Dus ja, ieder land kan met het juiste maatregelenpakket het reproductiegetal duurzaam laag houden alleen slaagt niemand daar nog in.
Daarbij zijn die 19 opnames niet alleen van de laatste 24 uur.quote:Op maandag 21 september 2020 15:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, Za.
Die 19 opnames zijn vandaag. Niet iedere dag toch, vorige week ieg niet.
Ik kan daar geen uitspraken over doen.
Jawel hoor, landen die hun grenzen dichtgooien komen een heel eind.quote:Op maandag 21 september 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus ja, ieder land kan met het juiste maatregelenpakket het reproductiegetal duurzaam laag houden alleen slaagt niemand daar nog in.
Na 8 kamerdebatten.quote:Op maandag 21 september 2020 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk meteen 10K volgers er bij. Gewoon meteen een dikke boete geven zulke figuren.
Duitsland snapt het, volgen vanaf het begin korea, zijn flexibel, communiceren duidelijk en zijn open minded.quote:Op maandag 21 september 2020 15:48 schreef zoost het volgende:
Alle landen hebben ongeveer dezelfde curve mbt excess mortality. Behalve DE. Die doen iets heel goed.
Idd.quote:Op maandag 21 september 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarbij zijn die 19 opnames niet alleen van de laatste 24 uur.
Zeven landen aan de andere kant van de wereld.quote:Op maandag 21 september 2020 15:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wat je stelt is niet waar. Landen als Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea, China, Thailand, Vietnam, Taiwan, Australië slagen er al vele maanden in. En ook dichterbij huis in Europa zijn er treffende voorbeelden van landen die hun containment aanpak wel gemakkelijk volhouden.
quote:Op maandag 21 september 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarbij zijn die 19 opnames niet alleen van de laatste 24 uur.
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/quote:Weekend-effect
De meldingen worden metname gedaan tijdens reguliere dagdiensten. Ziekenhuis en IC opnamen tijdens avond, nacht of weekenddiensten worden vaker tijdens een dagdienst gemeld. Hierdoor zijn bij de dagrapporten de aantallen in het weekend lager dan doordeweeks en is de weektoename een betrouwbare variabele om mee te vergelijken.
Mensen die vol meedraaien in de maatschappij en weggezet worden als 85 jarige shaq rokers met morbide obesitas en 3 weken te leven.quote:Op maandag 21 september 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
"mensen met onderliggende ziektebeelden.."
Vermanend toespreken dat we toch echt onze handen vaker moeten gaan wassen nu.quote:Op maandag 21 september 2020 15:57 schreef Gretzl het volgende:
Dit. Hoeveel zorgwekkender moeten de signaalwaarden nog worden voordat het kabinet echt iets gaat doen?
[ twitter ]
Totdat het echt niet meer kan natuurlijk.quote:Op maandag 21 september 2020 15:57 schreef Gretzl het volgende:
Dit. Hoeveel zorgwekkender moeten de signaalwaarden nog worden voordat het kabinet echt iets gaat doen?
[ twitter ]
En de winkelwagens moeten poetsen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vermanend toespreken dat we toch echt onze handen vaker moeten gaan wassen nu.
Op https://covidly.com/?region=Europe kan je duidelijker vergelijken. Veruit de meeste landen in Europa doen het beter dan ons.quote:Op maandag 21 september 2020 15:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik raad je aan om eens alle landen te tellen die het nu substantieel beter doen na Nederland qua virusbespreiding![]()
https://www.endcoronavirus.org/countries
Het feit dat er nauwelijks landen zijn die definitief volledig uit de problemen zijn heeft waarschijnlijk te maken met de hardnekkigheid van het virus. Maar hoe besmettelijk corona ook is, elk land kan met het juiste maatregelenpakket het reproductiegetal gewoon duurzaam laag houden.
Zolang we het niet weten, blijft het gissen.quote:Op maandag 21 september 2020 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mensen die vol meedraaien in de maatschappij en weggezet worden als 85 jarige shaq rokers met morbide obesitas en 3 weken te leven.
Letlandquote:Op maandag 21 september 2020 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeven landen aan de andere kant van de wereld.
Ruim een half jaar is een voldoende lange periode om met redelijke zekerheid te kunnen zeggen of een aanpak werkt.quote:Dat landen de aanpak volhouden wil niet zeggen dat de aanpak slaagt, natuurlijk.
Zodat de langspeelplaat dat risicogroepen zich maar moeten isoleren weer opgezet kan worden?quote:Op maandag 21 september 2020 15:53 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben echt misschien de enige, maar ik wil wel eens weten wat er op de IC en de ziekenhuizen komt voor soort patiënten momenteel.
Het is wellicht niet de juiste discussie maar het geeft wellicht een idee waar we naar toe moeten varen in de komende tijd anders dan blindvaren, voordeuren dichtlassen en nog meer beperkingen opleggen.
quote:Op maandag 21 september 2020 15:57 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Ja, waar ik werkelijk niets van begrijp is dat Rutte zich nooit heeft gerealiseerd dat Duitsland dit substantieel anders aanpakt. Hij spreekt Merkel toch wel iets vaker dan eens per jaar?quote:Op maandag 21 september 2020 15:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Duitsland snapt het, volgen vanaf het begin korea, zijn flexibel, communiceren duidelijk en zijn open minded.
Dat land is een verademing tov hoe het hier gaat.
Rivm opdragen Duitsland te volgen zou een hoop schelen.
In plaats van arrogant eigen koninkrijkjes te hebben kijk dan naar succesvolle landen, trek er lering uit en pas het toe op je eigen situatie. Waarom het wiel opnieuw uitvinden keer op keer?
Finland heeft vooral geluk gehad dat ze laat getroffen zijn.quote:Op maandag 21 september 2020 16:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Letland
IJsland
Kosovo
Cyprus
Noorwegen, Finland en Duitsland zijn ook nog steeds relatief goed bezig (nog een stijgingen van een grootte die direct alarmerend is).
Wil je nog meer voorbeelden?
[..]
Ruim een half jaar is een voldoende lange periode om met redelijke zekerheid te kunnen zeggen of een aanpak werkt.
Je moet al met voorbeelden komen waarbij ze 'relatief goed bezig' zijn. Dat is nou precies mijn punt. Als in maart al bekend was hoe je deze pandemie moest verslaan, om toch nog even in het competitieve te blijven, hoe kan het dan dat er ook in andere landen de problemen nog niet voorbij zijn?quote:Op maandag 21 september 2020 16:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Letland
IJsland
Kosovo
Cyprus
Noorwegen, Finland en Duitsland zijn ook nog steeds relatief goed bezig (nog een stijgingen van een grootte die direct alarmerend is).
Wil je nog meer voorbeelden?
[..]
Ruim een half jaar is een voldoende lange periode om met redelijke zekerheid te kunnen zeggen of een aanpak werkt.
'In het rood'quote:Op maandag 21 september 2020 15:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jawel hoor, landen die hun grenzen dichtgooien komen een heel eind.
Maar zelfs gidsland Zuid-Korea wordt aangemerkt als risicovol en heel West-Europa (inclusief lichtend voorbeeld Duitsland) zit in het rood.
Je moet wel goed lezen, hè.quote:Op maandag 21 september 2020 16:04 schreef Gretzl het volgende:
[..]
'In het rood'🇰🇷
[ afbeelding ]
Please stop eens met die onterechte beschuldigingen aan het adres van landen die het wél lukt om gedurende lange tijd in te dammen
als je er dood aan kan gaan moet je toch voorzichtiger zijnquote:Op maandag 21 september 2020 16:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zodat de langspeelplaat dat risicogroepen zich maar moeten isoleren weer opgezet kan worden?
Please stop eens met landen die ook gewoon shit hebben als het Walhalla te omschrijven.quote:Op maandag 21 september 2020 16:04 schreef Gretzl het volgende:
[..]
'In het rood'🇰🇷
[ afbeelding ]
Please stop eens met die onterechte beschuldigingen aan het adres van landen die het wél lukt om gedurende lange tijd in te dammen
Is ook een dun bevolkt land. Dat scheelt ook.quote:Op maandag 21 september 2020 16:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Finland heeft vooral geluk gehad dat ze laat getroffen zijn.
Groot verschil tussen een grens volledig dichtgooien en adequaat controleren op inkomend verkeerquote:Op maandag 21 september 2020 15:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jawel hoor, landen die hun grenzen dichtgooien komen een heel eind.
https://www.nytimes.com/i(...)avel-quarantine.htmlquote:To stop the coronavirus, the most successful countries slammed their doors shut to visitors. It worked.
Dit is fake news?quote:Op maandag 21 september 2020 16:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Groot verschil tussen een grens volledig dichtgooien en adequaat controleren op inkomend verkeer
[..]
https://www.nytimes.com/i(...)avel-quarantine.html
Ik zie overigens nog steeds niet wat er op tegen is dat succesvolle landen groene reiszones creëren zolang andere landen hun sh*t niet op orde hebben
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-virus-maatregelenquote:Wie van plan was dit jaar nog naar de andere kant van de wereld te reizen, zal waarschijnlijk niet naar Australië kunnen. De Australische regering heeft de bevolking alvast aangeraden om vakantie te nemen in eigen land. De grenzen zullen vermoedelijk nog tot 2021 gesloten blijven, ook voor toeristen.
quote:Australië sluit grens tussen deelstaten (voor het eerst sinds 100 jaar)
quote:Buurten in lockdown
Daarom werden dit weekend al een aantal wijken van Melbourne, de tweede stad van Australië, in lockdown geplaatst. Voor bewoners van negen flats in de stad werden per direct zelfs nog drastischere maatregelen genomen. Zij zijn in 'gevangenschap' geplaatst vanwege meerdere besmettingen in de buurt.
Zij mogen daarom hun appartementen helemaal niet meer verlaten, besloten de autoriteiten per direct. Dat leidde tot woede onder de bewoners, vooral omdat de gemeente niet erg vlot was met het verschaffen van voedsel en andere levensmiddelen.
De Duitsers die eind augustus tegelijk met ons in een hotel aan de Noordzee zaten waren ook heel consequent in het dragen van mondkapjes.quote:Op maandag 21 september 2020 15:48 schreef zoost het volgende:
Ca. 100 besmettingen in een land met +51 miljoen inwoners vergelijkbaar shit vinden als een land van +17 miljoen inwoners met ruim 2000 besmettingenquote:Op maandag 21 september 2020 16:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Please stop eens met landen die ook gewoon shit hebben als het Walhalla te omschrijven.
Van Zelst heeft een goed punt door te zeggen:quote:4/ Grenswaardes
Positieve tests / 100.000 --> Over de grenswaarde
Opnames / dag --> Over de grenswaarde (volgens NICE)
IC-opnames / dag --> Net onder de grenswaarde
R-getal --> Over de grenswaarde
De reguliere zorgt komt (weer) in het nauw op deze manier en misschien wel snel ook..quote:Is dit zorgelijk?
Ja. 'Het ziekenhuis' ligt nog niet vol met covid-patiënten. In de Randstad zijn ze wel al regionaal aan het spreiden om reguliere zorg door te laten gaan. Als het aantal opnames stijgt moeten we misschien regionaler gaan spreiden.
Geef het nou maar op.quote:Op maandag 21 september 2020 16:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Please stop eens met landen die ook gewoon shit hebben als het Walhalla te omschrijven.
Grootste deel van woont echter ook gewoon in de steden langs de kustregio. Verstedelijkingsgraad van Nederland en Finland is niet wezenlijk anders. Dus daar zit het grote verschil hem echt niet inquote:Op maandag 21 september 2020 16:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is ook een dun bevolkt land. Dat scheelt ook.
Maar dat Duitsland het goed doet is grotendeels beleid.
Anders was Noord Rijn Westfalen net als Nederland geweest qua cijfers.
Was allemaal nodig in Australië om te voorkomen dat de epidemie bij hen oncontroleerbaar werd. En ik vind dat niemand de regering daar ongelijk kan geven, want ze slagen er de laatste weken bijzonder goed in om de virusverspreiding weer in te dammen naar een echt laag niveauquote:Op maandag 21 september 2020 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is fake news?
https://www.hln.be/reizen(...)r-gesloten~af9c33e3/
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-virus-maatregelen
[..]
[..]
Maar Duitsland doet het wel een stuk beter dan Nederland, dat valt lastig te ontkennen. Ze hebben drie keer zo weinig doden per 100.000 inwoners als Nederland, en hun percentage positieve tests ligt al tijden onder de 1% (Nederland ligt nu boven de 6%). We kunnen de voorzichtige conclusie wel trekken dat Duitsland zowel tijdens de eerste als tweede golf veel beter handelt dan Nederland.quote:Op maandag 21 september 2020 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je moet al met voorbeelden komen waarbij ze 'relatief goed bezig' zijn. Dat is nou precies mijn punt. Als in maart al bekend was hoe je deze pandemie moest verslaan, om toch nog even in het competitieve te blijven, hoe kan het dan dat er ook in andere landen de problemen nog niet voorbij zijn?
Ja ok maar een aanpak volhouden geeft geen waarde aan of de aanpak ook werkt of niet. Je kunt een aanpak ook rustig volhouden als deze niet werkt. Zoals jij bij NL denkt.
Ja goh ik ga het even voor de zesde keer zeggen meen ik: ik zeg nergens dezelfde of vergelijkbaar. Beetje vervelend is het wel zo.quote:Op maandag 21 september 2020 16:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ca. 100 besmettingen in een land met +51 miljoen inwoners vergelijkbaar shit vinden als een land van +17 miljoen inwoners met ruim 2000 besmettingen
Van Zelst - twitter.quote:Het issue zit dus in de continuïteit van reguliere zorg: als de trend doorzet zou het kunnen dat er een punt komt waarop we weer opnamestops moeten inzetten.
Wanneer zouden we dat punt bereiken? Zeer lastig te bepalen want afhankelijk van veel factoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |