abonnement Unibet Coolblue
pi_195175561
Hallo Fok!kers,

Na heel lang alleen maar meelezen op Fok!, heb ik nu maar weer eens ingelogd. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Mijn man en ik hebben een nieuw huis gekocht en zijn enkele nieuwe meubels aan het bestellen nu, waaronder een eettafel op maat. Om de kosten wat te drukken, hebben we besloten niet ook bijpassende salontafels op maat te bestellen, maar zijn we gaan kijken voor een alternatief. We zijn uitgekomen op een set van twee salontafels (deze: https://www.goossenswonen(...)s-blank-eiken/85944/). Deze hebben een zwart gepoedercoat onderstel. Dat past niet mooi bij het onderstel van onze eettafel, want die is gepoedercoat wit.

Nu is mijn vraag: kun je een zwart gecoat onderstel alsnog wit laten coaten? Of kan dit beter op een andere manier. Met een primer? Verf? Nog iets anders?

Alvast dank voor het meedenken. O+
pi_195175795
Wit spuiten kan, ook als iets eerder is gepoedercoated. Alleen met verf uit een spuitbus, betwijfel ik de kwaliteit. Het beste is met professionele verf (Sikkens) en compressor + spuitpistool, te spuiten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 21 september 2020 @ 13:19:37 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195178414
Je kan ze ook opnieuw laten poedercoaten. Heb je het meest strakke resultaat mee. Wij waren eigenwijs met de roosters van onze voordeur want stralen en coaten zou 150 euro incl. Btw zijn. We hebben ze laten stralen voor 75 euro, en er vervolgens bijna 60 euro aan hamerite spuitbussen op gespoten wat er wel strak op zat, maar niet goed dekte. Waarna we een blikje hamerite hebben gekocht a 6 euro (ofzo) en dat zit er en nu op, maar absoluut niet strak.

Ergo, stralen en coaten was net zo duur en veel mooier geweest :P .
  maandag 21 september 2020 @ 13:24:51 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195178519
Makkelijker & goedkoper is gewoon de set met wit onderstel kopen trouwens.
Het model is vrij standaard dus ook in het wit te krijgen:
https://www.google.com/se(...)imgrc=0sL_yTVmvFOlPM
pi_195180340
Makkelijk en snel: pootjes demonteren, schuren, ontvetten en spuiten met Motip. Kost je bij elkaar een paar tientjes maar kan er best acceptabel uit zien. Hangt er een beetje vanaf hoe handig je zelf bent.
pi_195182073
Poedercoating kun je zien als een alternatief voor emailleren, maar dan met een kunsthars dat in de oven uitvloeit tot een strakke coating dat oersterk is.

Dit kun je zeker in een andere kleur overspuiten, maar dezelfde kwaliteit zul je met lak niet kunnen realiseren. Vooral bij gebruiksvoorwerpen waar mogelijk je mee rondschuift of tegenaan zult stoten ook al is het met stofzuigen etc. of poetsen in het algemeen, zul je op den duur beschadigingen zien. En dat is zonde.

Moet je niet aan beginnen... Zoek wat anders dat ook wit is of vraag of het ook in wit leverbaar of tegen meerprijs te bestellen is.
pi_195196487
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:49 schreef blomke het volgende:
Wit spuiten kan, ook als iets eerder is gepoedercoated. Alleen met verf uit een spuitbus, betwijfel ik de kwaliteit. Het beste is met professionele verf (Sikkens) en compressor + spuitpistool, te spuiten.
Dankjewel voor je reactie! Spuiten met een spuitbus wil ik niet, we willen wel gaan voor goede kwaliteit en een mooi resultaat.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:19 schreef bleiblei het volgende:
Je kan ze ook opnieuw laten poedercoaten. Heb je het meest strakke resultaat mee. Wij waren eigenwijs met de roosters van onze voordeur want stralen en coaten zou 150 euro incl. Btw zijn. We hebben ze laten stralen voor 75 euro, en er vervolgens bijna 60 euro aan hamerite spuitbussen op gespoten wat er wel strak op zat, maar niet goed dekte. Waarna we een blikje hamerite hebben gekocht a 6 euro (ofzo) en dat zit er en nu op, maar absoluut niet strak.

Ergo, stralen en coaten was net zo duur en veel mooier geweest :P .
Opnieuw laten poedercoaten klinkt dan als een goed plan!
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:24 schreef bleiblei het volgende:
Makkelijker & goedkoper is gewoon de set met wit onderstel kopen trouwens.
Het model is vrij standaard dus ook in het wit te krijgen:
https://www.google.com/se(...)imgrc=0sL_yTVmvFOlPM
We hebben al uitgebreid gezocht wat er te koop is... De betreffende tafels van Goossens kunnen helaas niet geleverd worden met een wit onderstel en dat tafelblad ik echt precies wat wij zoeken. Dank voor het meedenken!
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:16 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Makkelijk en snel: pootjes demonteren, schuren, ontvetten en spuiten met Motip. Kost je bij elkaar een paar tientjes maar kan er best acceptabel uit zien. Hangt er een beetje vanaf hoe handig je zelf bent.
Hoe handig wij zelf zijn? Absoluut niet handig! We besteden eigenlijk alles uit.
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:57 schreef Watuntrik het volgende:
Poedercoating kun je zien als een alternatief voor emailleren, maar dan met een kunsthars dat in de oven uitvloeit tot een strakke coating dat oersterk is.

Dit kun je zeker in een andere kleur overspuiten, maar dezelfde kwaliteit zul je met lak niet kunnen realiseren. Vooral bij gebruiksvoorwerpen waar mogelijk je mee rondschuift of tegenaan zult stoten ook al is het met stofzuigen etc. of poetsen in het algemeen, zul je op den duur beschadigingen zien. En dat is zonde.

Moet je niet aan beginnen... Zoek wat anders dat ook wit is of vraag of het ook in wit leverbaar of tegen meerprijs te bestellen is.
De tafels zijn niet leverbaar in het wit. Had ik al naar geīnformeerd. We gaan dan denk ik voor nog een keer poedercoaten. Waar zouden we dat kunnen laten doen?
pi_195198268
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:04 schreef tennisster198 het volgende:

Hoe handig wij zelf zijn? Absoluut niet handig! We besteden eigenlijk alles uit.
[..]

De tafels zijn niet leverbaar in het wit. Had ik al naar geīnformeerd. We gaan dan denk ik voor nog een keer poedercoaten. Waar zouden we dat kunnen laten doen?
Waar woon je?
  dinsdag 22 september 2020 @ 14:08:08 #9
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195198664
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:19 schreef bleiblei het volgende:
Je kan ze ook opnieuw laten poedercoaten. Heb je het meest strakke resultaat mee. Wij waren eigenwijs met de roosters van onze voordeur want stralen en coaten zou 150 euro incl. Btw zijn. We hebben ze laten stralen voor 75 euro, en er vervolgens bijna 60 euro aan hamerite spuitbussen op gespoten wat er wel strak op zat, maar niet goed dekte. Waarna we een blikje hamerite hebben gekocht a 6 euro (ofzo) en dat zit er en nu op, maar absoluut niet strak.

Ergo, stralen en coaten was net zo duur en veel mooier geweest :P .
Bij zulke kleine particuliere opdrachten moet je het ook laten voeren zonder haast, en zonder bonnetje.
Dan gooien ze het spul door de straalcabine en coaten het als ze een grotere order hebben in dezelfde kleur voor het coaten.

Mijn hele onderstel van de Golf is voor een spotprijs in 2(!) kleuren gecoat en wat delen die ik vergeten was nog voor een stuk gebak erachteraan. Een collega heeft alleen zijn motorframe laten doen en was bijna hetzelfde kwijt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 23-09-2020 07:21:39 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195199002
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:04 schreef tennisster198 het volgende:
Hoe handig wij zelf zijn? Absoluut niet handig! We besteden eigenlijk alles uit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:04 schreef tennisster198 het volgende:
Waar zouden we dat kunnen laten doen?
Ik heb wel eens wat laten stralen en poadercoaten bij https://www.zelfzandstralen.nl. In tegenstelling tot de naam doet vermoeden, kunnen ze het ook voor je doen :+ Wel relatief kostbaar, maar ik had allerlei kleine onderdelen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195199016
Laatste keer dat ik geīnformeerd bij lokaal bedrijf een paar jaar geleden was het al best duur. Ik vroeg naar kosten standaard maat aluminium auto velg... Dan is het stralen, chemisch bad en dan coaten 85¤ per velg... En een velg is simpel recht toe recht aan, kunnen ze wel prijs voor geven. En het zal er door de jaren heen niet goedkoper op geworden zijn.

Dan lijkt me zo'n onderstel van buizen moeilijker in te schatten en mogelijk duurder uitvallen. Meer werk al die buisjes stralen.

Wel was er een coating bedrijf in Heerde die deed het voor minder dan de helft van die prijs.
http://www.m-ringcoating.nl/contact
Maar dan moest de hele handel wel met de post richting het noorden. Zelfs met verzending inbegrepen zouden ze nog goedkoper zijn.

Dus er is geen landelijke eenheid in richtprijzen...
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 21:23:15 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195206327
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bij zulke kleine particuliere opdrachten moet je het ook laten voeren zonder haast, en zonder bonnetje.
Dan gooien ze het spul door de straalcabine en coaten het als ze een grotere order hebben in dezelfde keur voor het coaten.
Dat dus.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195206930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:44 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Waar woon je?
In de omgeving van Alkmaar.
pi_195207450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bij zulke kleine particuliere opdrachten moet je het ook laten voeren zonder haast, en zonder bonnetje.
Dan gooien ze het spul door de straalcabine en coaten het als ze een grotere order hebben in dezelfde keur voor het coaten.

Mijn hele onderstel van de Golf is voor een spotprijs in 2(!) kleuren gecoat en wat delen die ik vergeten was nog voor een stuk gebak erachteraan. Een collega heeft alleen zijn motorframe laten doen en was bijna hetzelfde kwijt :')
Dank voor deze tip :) 👍
pi_195208036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:59 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

In de omgeving van Alkmaar.
Er zit in Broek op Langedijk een poedercoater, wat ik ervan zie is het prima werk wat ze leveren.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195209479
je moet er een aantal bellen prijsverschil is best groot. Mijn broeriet een fiets frame poedercoaten was daar 60 euro voor kwijt. hoogste offerte ging richting de 250 euro.

mijn idee is dat het goedkoper is bij een bedrijf die voor de industrie werkt. Die doen het tussen door. Doe je het bij een bedrijf dat het meer voor particulieren doet is daar ook de prijs naar. vaak kleine orders, dus echt uitzoeken heeft geen zin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')