wimderon | zondag 20 september 2020 @ 20:17 |
Zeg het maar jongens. | |
Arcee | zondag 20 september 2020 @ 20:20 |
Pogacar vs. Evenepoel vs. Bernal. | |
DecoAoreste | zondag 20 september 2020 @ 20:20 |
vs. de Jumbots | |
Marcoss | zondag 20 september 2020 @ 20:38 |
Evenepoel een lagere notering dan Bernal | |
Belgosome | zondag 20 september 2020 @ 21:15 |
Ik denk Tom Dumoulin volgend jaar | |
wimderon | zondag 20 september 2020 @ 21:54 |
Op zich te begrijpen. Bernal heeft dan wel vorig jaar (een zeldzaam zwak bezette) Tour gewonnen, maar klimmend heeft hij nooit laten zien beter te zijn dan Roglic en, kunnen we na deze Tour wel zeggen, Pogacar. En in het tijdrijden is hij veel minder. Evenepoel heeft het wapen van de tijdrit (al had Roglic dat op papier ook) en is verder een onbekende macht. Bookmakers gaat het ook niet om het weergeven van de juiste kansen, maar om bij eender welke uitslag zoveel mogelijk winst te hebben. Maar dit geheel terzijde. | |
Hyaenidae | zondag 20 september 2020 @ 22:20 |
Volgend jaar doet Froome weer mee als het goed is, dus dan weten we het wel. | |
Marcoss | zondag 20 september 2020 @ 22:29 |
Klinkt wel logisch inderdaad, maar het staat gewoon wat vreemd dat een Tourwinnaar (die in principe nog elk jaar beter zou moeten worden) lager staat dan iemand die nog nooit een grote ronde gereden heeft.. | |
Roceco | zondag 20 september 2020 @ 23:36 |
Twan Poels 501 is gratis geld | |
hhh38 | zondag 20 september 2020 @ 23:42 |
Ik zag vanmiddag een aantal posts over het parcours. Wat is er nou al bekend en wat zijn de geruchten? | |
JohnDDD | maandag 21 september 2020 @ 17:12 |
Ben wel benieuwd of ze na een aantal jaren met weinig tijdritkilometers en veel aankomsten bergop op deze "tour" verdergaan, aangezien ze daar toch weinig succes mee hebben behaald. Doel was natuurlijk wel een beetje om de Fransen te bevoordelen (zoals Bardet en Pinot) en tijdrijders te benadelen, maar uiteindelijk hebben de Fransen het niet goed gedaan. Hoop wel weer op Alpe d'Huez komend jaar en op een langere individuele tijdrit. | |
Arcee | maandag 21 september 2020 @ 17:22 |
Ja, die is dan te oud inderdaad (36). | |
kibo | maandag 21 september 2020 @ 17:24 |
| |
VoMy | maandag 21 september 2020 @ 17:48 |
https://www.touretappe.nl/tour-de-france-2021-parcours/Naar verluidt serveert de Tour van 2021 een Vogezenrit met aankomst op La Planche des Belles Filles. Naar verluidt serveert de Tour van 2021 een Vogezenrit met aankomst op La Planche des Belles Filles. Naar verluidt serveert de Tour van 2021 een Vogezenrit met aankomst op La Planche des Belles Filles. Nu al geen zin meer in. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 21 september 2020 @ 18:21 |
Er is eigenlijk nog verdomd weinig bekend. Start in ieder geval in Bretagne, waar we vermoedelijk vier dagen gaan blijven. Tweede dag waarschijnlijk naar de onvermijdelijke Mur de Bretagne. Voorzichtige geruchten over een rit met ribinou, die boerenweggetjes bekend van Tro Bro Leon. De vorige keer dat we in Bretagne waren beloofde de ASO dat ze bij de volgende passage in Bretagne die ribinou in het parcours zouden opnemen, vandaar. Eerste rit: Brest - Landerneau Tweede rit: Perros-Guirec - Mur de Bretagne Tegenstrijdige geluiden over La Planche des Belles Filles. Volgens sommige bronnen een zekerheid, andere bronnen rekenen op een terugkeer in 2022. Laten we hopen dat die laatste bronnen gelijk hebben. In de Alpen zou er sowieso een aankomst zijn in Tignes, goedmakertje voor 2019. In de Pyreneeën (die aan het einde van de Tour gaan komen) zouden we naar Frans-Baskenland gaan. Die geruchten waren er vorig jaar ook al, dus ik durf nog niet te juichen. ASO schijnt wel al op bezoek te zijn geweest om te kijken of het allemaal mogelijk is. Aankomst bergop bij Chalets d'Iraty, op de Col Bagargui. Zou genot zijn. Vermoedelijk weer een tijdrit aan het eind, in de regio Bordeaux. En ergens tussendoor een aankomst in Chateauroux, dat zal voor de sprinters zijn. Dat is het voorlopig. | |
El-Stinho | maandag 21 september 2020 @ 19:43 |
Van Aert vanaf dag 2 in de gele trui en in een rechte lijn naar de Tourzege. | |
Immerdebestebob | maandag 21 september 2020 @ 19:44 |
Geen Kevin Rivera? | |
Idisrom | donderdag 24 september 2020 @ 09:17 |
Ik heb het lijstje in de openingspost van vorig jaar er even naast gelegd. Toen stond Pogacar 1 op 67. Ik zie dat in het lijstje van dit jaar, dat men denkt dat Porte blijkbaar al is afgeschreven. | |
GlennQuagmire | donderdag 24 september 2020 @ 11:32 |
Rit naar Chalets d'Iraty zal dan wel in Pau beginnen | |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 25 september 2020 @ 23:23 |
De hotels in Pau zijn alvast volgeboekt in ieder geval. Verder lees ik geruchten over Alpe d'Huez, de Ventoux en Andorra. Hoewel de kans op Andorra door corona een stuk kleiner is geworden, kans is aanwezig dat we gewoon in Frankrijk blijven. Dat scheelt weer wat ergernis. https://www.sudouest.fr/2(...)ne-7887913-10414.php Tijdrit voor Parijs tussen Libourne en Saint-Emilion. Dat ligt maar een kilometer of tien uit elkaar, dus ze zullen een rondje in die omgeving gaan fietsen. Lijkt me wel een relatief vlakke tijdrit te worden. In de eerste week mogelijk een ploegentijdrit. Vier ritten voor de sprinters. Twee aankomsten voor de punchers, naast Mur de Bretagne nog eentje dus. Mogelijk een bergrit in de Jura en dan een aankomst in Tignes. Na de rustdag Alpe d'Huez, . | |
wimderon | donderdag 1 oktober 2020 @ 20:49 |
Dale__Cooper | donderdag 1 oktober 2020 @ 21:22 |
Mooi, was alweer bang voor een TTT. | |
Felagund | donderdag 1 oktober 2020 @ 21:27 |
Die kan er ook nog komen. | |
Dale__Cooper | donderdag 1 oktober 2020 @ 21:28 |
Die kun je eigenlijk alleen maar in de eerste week doen en het openingsweekend bestaat uit ritten in lijn. Lijkt mij dan sterk dat ze zo dicht op de individuele tijdrit ook nog een ploegentijdrit toepassen. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 1 oktober 2020 @ 21:34 |
Nee, als rit vijf een ITT wordt krijgen we geen TTT. Moet zeggen dat ik een TTT op de vijfde dag sowieso een slecht idee vond, dan is een ITT alvast een stuk beter. Krijgen we wel twee tijdritten, volgens mij hebben ze de Franse droom laten varen. | |
Faraday01 | donderdag 1 oktober 2020 @ 23:03 |
Nu al zin in de voorbeschouwing van de Pau rit | |
Felagund | donderdag 1 oktober 2020 @ 23:06 |
Ik had jouw post even gemist. Ik denk dat ze hopen dat ze hiermee Evenepoel ook naar de Tour kunnen laden. | |
capuchon_jongen | vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:16 |
Remco wint dit met zo'n 8 minuutjes voorsprong Evenepoel ..... Pogacar op 8:02 Roglic op 8:47 Bernal op 10:28 Froome op 10:59 Hirschi op 11:02 5 (als hij voor het klassement gaat en niet de klassiekers) Van Aert op 13:23 (als hij voor het klassement gaat en niet de klassiekers) Porte op 15:54 Vansevenant op 16:23 Thomas 17:51 Dumoulin 18:06 | |
franklop | donderdag 8 oktober 2020 @ 10:37 |
Er was heel even hoop @Rellende_Rotscholier , maar 'helaas' | |
Koffieplanter | donderdag 8 oktober 2020 @ 10:45 |
Een individuele tijdrit van 50 kilometer. Ik zei toch dat ze vol voor Remco zouden gaan. De vraag is nu alleen of het genoeg is om hem zijn voorbereiding op de Olympische Spelen te laten wijzigen. | |
Jason22 | donderdag 8 oktober 2020 @ 11:24 |
Lijkt een vrij klassieke Tour te worden. Die tweede tijdrit zal wel iets van 30 kilometer zijn. Alles wijst erop dat dit de eerste van De Rem wordt. | |
franklop | donderdag 8 oktober 2020 @ 11:47 |
OS blijft een week na de Tour toch? | |
Doevelaer | donderdag 8 oktober 2020 @ 11:49 |
Ah, ze hebben blijkbaar de vertrekplaats van die lange tijdrit gewijzigd. | |
Aguero | donderdag 8 oktober 2020 @ 14:45 |
Dit is gewoon voor onze Tom, tegen die is hij gewend aan de ketonen en klaar maar de demonen in zijn hoofd. | |
Marcoss | donderdag 8 oktober 2020 @ 17:37 |
Ik heb niet het gevoel dat dit op waarheid berust is | |
Pino112 | donderdag 8 oktober 2020 @ 17:46 |
Eerste deelname bedoel je denk ik toch? | |
capuchon_jongen | donderdag 8 oktober 2020 @ 17:46 |
Beetje dromen mag, maar spannend is het niet. | |
Jason22 | donderdag 8 oktober 2020 @ 19:00 |
Na die eerste tijdrit staat hij al 5 minuten voor op de rest. Misschien dat onze Tom de schade kan beperken tot 3 minuten. | |
The_Undertone | donderdag 8 oktober 2020 @ 20:40 |
Inderdaad, Froome 4e | |
Pino112 | woensdag 14 oktober 2020 @ 17:44 |
Rellende_Rotscholier | woensdag 14 oktober 2020 @ 19:14 |
Geen ribinou tijdens de eerste rit blijkbaar. Beflikkering van de bovenste plank. | |
Slobeend | woensdag 14 oktober 2020 @ 19:15 |
Wat is ribinou? | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 14 oktober 2020 @ 19:16 |
Die landweggetjes, bekend van Tro Bro Leon. Ons was beloofd dat we die tijdens de volgende passage in Bretagne zouden zien. Niet dus. Oftewel, bedrog. | |
Dale__Cooper | zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:49 |
Aardig wat geruchten dat de aankomst in Pau vervangen is door een aankomst bovenop de Col de Portet. Dat zou dan voor het eerst in 7 jaar geen Pau zijn. @Rellende_Rotscholier | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:52 |
Ik durf nog niet te juichen. Pau is net corona, als je denkt het onder controle te hebben komt het weer terug. | |
Boezeidekoe | zondag 18 oktober 2020 @ 17:26 |
Een tour zonder Pau is geen tour. | |
hhh38 | zondag 18 oktober 2020 @ 17:46 |
Heerlijke col | |
Faraday01 | zondag 18 oktober 2020 @ 17:50 |
na vandaag bedenken ze zich misschien nog voor een nieuw duel van de crossers | |
Van_Poppel | zondag 18 oktober 2020 @ 17:55 |
Prima bergje, niks mis mee. | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:24 |
Ik wist het ik wist het ik wist het. En de Baskische rit schrappen ze ook maar meteen. ASO | |
Dale__Cooper | dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:30 |
Zonde, was een vrij onbekende finish geweest in plaats van de bekende namen. | |
wimderon | donderdag 22 oktober 2020 @ 17:07 |
Pino112 | maandag 26 oktober 2020 @ 10:00 |
Mont Ventoux confirmed | |
GlennQuagmire | maandag 26 oktober 2020 @ 10:24 |
Gaan ze hem twee keer beklimmen? Vanwege de twee rode lijntjes | |
hhh38 | maandag 26 oktober 2020 @ 10:35 |
https://www.procyclingsta(...)e/2020/result/result Account is van deze koers | |
Pino112 | dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:24 |
Bekendmaking verplaatst naar zondag. | |
Dale__Cooper | donderdag 29 oktober 2020 @ 14:27 |
Momo | donderdag 29 oktober 2020 @ 14:30 |
Geen Pau | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 29 oktober 2020 @ 14:36 |
Toch Iraty en geen Pau? Deze jongen durft bijna te JUICHEN. | |
franklop | donderdag 29 oktober 2020 @ 14:42 |
Geen Pau Geen MAD R_R | |
Beregd | donderdag 29 oktober 2020 @ 15:06 |
Ze vergeten ook zelfs de Vogezen compleet. | |
showtimer | donderdag 29 oktober 2020 @ 15:14 |
Laat maar. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 29 oktober 2020 @ 15:14 |
Krijg ook maar de pleuris met je Tour. | |
Momo | donderdag 29 oktober 2020 @ 15:15 |
Wel 2 tijdritten eindelijk | |
hhh38 | donderdag 29 oktober 2020 @ 15:20 |
Benieuwd hoe ze van Céret naar Andorra rijden. Hopelijk met Pailheres erin | |
Idisrom | donderdag 29 oktober 2020 @ 15:29 |
En het Centraal Massief. | |
hhh38 | donderdag 29 oktober 2020 @ 15:30 |
Die was dit jaar ook wel heel prominent aanwezig, kan best een jaartje zonder | |
GlennQuagmire | vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16 |
Blijkbaar eindelijk weer eens een tijdrit van 50+ km | |
Beregd | zondag 1 november 2020 @ 08:16 |
Toch een klein stukje cevennes/ardeche tussen orange en nimes | |
Rellende_Rotscholier | zondag 1 november 2020 @ 12:32 |
“Verder is het idee om de etappes in te korten tot 150 kilometer, waar we normaal kiezen voor ritten van 200 kilometer.” Ik stel voor dat we de Tour opdoeken. | |
Beregd | zondag 1 november 2020 @ 12:58 |
Op bovenstaande kaart staan toch zeker drie ritten die wel lang moeten zijn (carcassonne, le creusot, saint emilion). Ofwel klopt de kaart niet. | |
Beregd | zondag 1 november 2020 @ 13:12 |
https://sporza.be/nl/matc(...)ellen~1603813670927/ Waaierritten en tijdritkilometers. Ik denk dat we remco krijgen. | |
franklop | zondag 1 november 2020 @ 17:01 |
Laatste geruchten update van LFR | |
hhh38 | zondag 1 november 2020 @ 17:25 |
Ja daar valt weinig aan in te korten. Maar als die kaart en de profielen kloppen zijn er sowieso wel een paar vreemde keuzes. Wat ze in de Pyreneeën doen is vrij curieus. | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 20:06 |
Dat programma Stade begint nu, maar er zit geo-restrictie op France 2. Op de site van Letour begint het om 20.25 [ Bericht 1% gewijzigd door Dale__Cooper op 01-11-2020 20:14:08 ] | |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 20:12 |
Ook op Joetjoep of op de PLAYER (voor de fijnproevers). | |
Rellende_Rotscholier | zondag 1 november 2020 @ 20:16 |
Ik zit klaar met een lading rotte tomaten. | |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 20:18 |
Renners maken de koers.
| |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 20:25 |
Vooral veel rugby, niet dat je iets mist dus. | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 20:27 |
De PLAYER is live | |
Rellende_Rotscholier | zondag 1 november 2020 @ 20:33 |
RAM BAM BAM | |
Momo | zondag 1 november 2020 @ 20:35 |
Nou eens kijken | |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 20:35 |
Daar is Pau | |
El-Stinho | zondag 1 november 2020 @ 20:37 |
Wout vanaf dag 1 in het geel, red uwen kinders. | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 20:38 |
Een samenvatting maken kunnen ze wel, mooie beelden. | |
Momo | zondag 1 november 2020 @ 20:38 |
| |
Koffieplanter | zondag 1 november 2020 @ 20:39 |
| |
El-Stinho | zondag 1 november 2020 @ 20:40 |
Ze willen een leuke finale op de vrijdag voor het eerste weekend. Mega-etappe met een venijnige klim voor het eind (lol). | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 20:43 |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 20:43 |
Geen Iraty dus | |
Koffieplanter | zondag 1 november 2020 @ 20:45 |
58 tijdritkilometers. Ik denk dat het niet genoeg gaat zijn voor Remco. | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 20:46 |
En dag 2 meteen Mur de Bretagne, leuk begin wel | |
El-Stinho | zondag 1 november 2020 @ 20:46 |
De Ventoux-etappe, een dag na een vlakke rit. Ze hebben opgelet bij de Vuelta @Rellende_Rotscholier . | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 20:48 |
Perfect begin voor Alaphilippe. Lijkt al aan de zware kant voor Mathieu te zijn. Al zou het wel heel mooi zijn mocht dat lukken. | |
Rellende_Rotscholier | zondag 1 november 2020 @ 20:51 |
Momo | zondag 1 november 2020 @ 20:52 |
Hopelijk met mensen op een plein ja | |
El-Stinho | zondag 1 november 2020 @ 20:52 |
https://twitter.com/LeTour/status/1322989349319966721 https://twitter.com/LeTour/status/1322989439006756870 Etappe 17 en 18 zijn al de laatste bergetappes. Pau - Luz Ardiden moet prima worden. Weet nog niet wat ik van nummer 17 moet denken. | |
El-Stinho | zondag 1 november 2020 @ 20:53 |
Moet nog alle profielen aanzien maar in eerste instantie ook geen bol broekje, nee. | |
Rellende_Rotscholier | zondag 1 november 2020 @ 20:54 |
De rit naar Andorra is een misdaad tegen de menselijkheid. | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 20:55 |
Jose kwam gewoon voorbij op LeTour site. | |
Momo | zondag 1 november 2020 @ 20:55 |
Pau genot | |
El-Stinho | zondag 1 november 2020 @ 20:55 |
En de tijdritkilometers zijn ook ontzettend laf. En ik vind een Ventoux-afdaling eigenlijk ook helemaal niet leuk maar misschien is dat watervrees en blijkt het allemaal mee te vallen. | |
Koffieplanter | zondag 1 november 2020 @ 20:57 |
58 is in principe een uitstekend aantal. Het is niet teveel, het is niet te weinig. Ze maken het Vegni alleen net wat te makkelijk om Hem te kinderlokken. | |
Rellende_Rotscholier | zondag 1 november 2020 @ 20:57 |
Ik trap er nooit meer in. | |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 20:57 |
Je had er nog meer willen hebben? | |
hhh38 | zondag 1 november 2020 @ 20:57 |
Het is super logisch om dan juist de Pailheres mee te pakken, maar dan maak je er zo'n gedrocht van | |
Pino112 | zondag 1 november 2020 @ 20:58 |
Twee keer Ventoux, jammer dan van de afdaling erna. | |
Rellende_Rotscholier | zondag 1 november 2020 @ 20:58 |
Wel bijzonder dat ze van alle vlakke ritten zeggen dat er 'waaierpotentie' is. Wat is dat voor gelul. | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 20:59 |
Meh, eerste indruk is niet al te best. Nog even kijken hoe de vlakke ritten er nu echt uitzien, maar 8 of 9 kansen voor de sprinters is mensonterend veel. | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 21:00 |
Waar moet ook elke bergrit met een vlakke vallei beginnen? Dat was dit jaar ook al zo, erg jammer. | |
Faraday01 | zondag 1 november 2020 @ 21:00 |
Gaan ze de Ventoux van verschillende kanten oprijden ? | |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 21:02 |
Dat zie je toch? | |
Pino112 | zondag 1 november 2020 @ 21:02 |
| |
Koffieplanter | zondag 1 november 2020 @ 21:02 |
Ik zie het al, dit wordt een prachtige Tour. | |
Rellende_Rotscholier | zondag 1 november 2020 @ 21:03 |
Die rit naar Tignes is ook een weggooier, daar gaat werkelijk niets gebeuren. Ze durven ongetwijfeld niet meer over de Iseran en hebben nog wat goed te maken ten opzichte van Tignes, maar toch. Dit kan niet. Maak 'm dan 200 kilometer ofzo en pleur er wat meer bergen in. | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 21:04 |
Etappe 10 is zo'n typisch voorbeeld. Vakkundig een route uitgetekend om elke berg te ontwijken om zo de sprinters nog een extra kans te geven. | |
Faraday01 | zondag 1 november 2020 @ 21:04 |
Ik zie alleen het profiel en kijk de presentatie niet dus ik vraag het voor de zekerheid aan de volgers hier. | |
Momo | zondag 1 november 2020 @ 21:05 |
| |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 21:05 |
Maar het profiel is overduidelijk. | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 21:09 |
3 HC-beklimmingen in totaal? Misschien Luz-Ariden nog als vierde. | |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 21:09 |
Wat zie je? | |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 21:11 |
Zeker. Portet ook. | |
Koffieplanter | zondag 1 november 2020 @ 21:11 |
Spektakel, onvoorspelbaarheid en een complete eindwinnaar. Tom Dumoulin wint de Tour 2021. | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 21:12 |
Ja, Tourmalet, Ventoux, Portet en dan Luz Ariden waarschijnlijk, al is dat op papier al een twijfelgeval. | |
showtimer | zondag 1 november 2020 @ 21:13 |
Waarom? https://nl.wikipedia.org/wiki/Luz-Ardiden | |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 21:14 |
Oh, dan zal het sowieso wel HC zijn ja, maar het is geen monsterklim. | |
Koffieplanter | zondag 1 november 2020 @ 21:15 |
Tijdrit op de voorlaatste dag vind ik dan weer jammer, dat vind ik nooit zo'n succes. | |
franklop | zondag 1 november 2020 @ 21:27 |
Geen Pau dus? | |
Pino112 | zondag 1 november 2020 @ 21:50 |
@Rellende_Rotscholier | |
Aguero | zondag 1 november 2020 @ 21:51 |
De openbaring van superklimmer Jelle Vanendert. | |
Marcoss | zondag 1 november 2020 @ 22:16 |
Philipsen de Toursprinter dus.. | |
hhh38 | zondag 1 november 2020 @ 22:30 |
Dale__Cooper | zondag 1 november 2020 @ 22:33 |
Sowieso wel benieuwd hoe de combinatie Tour - OS eruit gaat zien. Niet alleen voor Mathieu, maar Wout zit er ook mee in zijn achterhoofd. Dumoulin was daar ook altijd druk mee en wat gaat Evenepoel doen. | |
Frozen-assassin | zondag 1 november 2020 @ 22:36 |
Remco gaat voor Giro - OS lijkt me | |
Chiappucci | zondag 1 november 2020 @ 23:46 |
Zo erg is die toch niet? Wat langere (minder steile) klimmen naar grote hoogte en dan de ontknoping op de vrij lastige Beixalis. Al heb ik niet echt een beeld van andere opties in de nabije omgeving. Arcalis had ik in elk geval minder gevonden. | |
hhh38 | zondag 1 november 2020 @ 23:53 |
Ze hadden voor de Envalira over de Pailheres moeten rijden ipv Puymorens. De meeste bergritten hebben zo'n matige aanloop. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 2 november 2020 @ 00:26 |
Oké, tijd voor een zo zuur mogelijke analyse. Etappe 1: Brest - Landerneau De Tourstart van 2021 was sowieso dramatisch geweest. Op Denemarken zit niemand te wachten, maar Bretagne is ook niet alles. Het voornaamste probleem is dat de bergen zo ver weg zijn, waardoor je automatisch veel vlakke ritten krijgt. De Tour gaat beginnen met bedrog. De volgende keer dat we rondjes zouden fietsen in deze streek zouden we getrakteerd worden op ribinou. Ik heb het al een paar keer gepost dus iedereen weet ondertussen vast wel dat het om de onverharde wegen uit Tro Bro Leon gaat. Die slaan we over, uiteraard slaan we ze over. Voor de ASO maakt belofte duidelijk geen schuld. Het argument zal vast zijn dat het te gevaarlijk is ofzo, tijdens de presentatie kwam nog maar eens voorbij dat de route zo veilig mogelijk zou moeten zijn. Alsnog je reinste beflikkering. Deze rit zou gered moeten worden door de wind, zoals iedere vlakke rit gered moet worden door de wind. Prudhomme heeft blijkbaar vooraf een gesprek met de weergoden gehad, ik kan anders niet verklaren waar het gelul over de waaiers vandaan komt. De aankomst is dan weer ideaal voor types als Alaphilippe en Cosnefroy, typisch. Mathieu en Wout kunnen hier ook een eind komen natuurlijk. Etappe 2: Perros-Guirec – Mûr-de-Bretagne Als we in Bretagne zijn gaan we tegenwoordig altijd naar Mur de Bretagne. Het voordeel is dat we hierdoor alvast één massasprint minder te zien krijgen. Het nadeel is dat we wel weer naar Mur de Bretagne gaan. Ik kan me amper voorstellen dat dit de enige muur van Bretagne is, ze zullen hier toch nog wel andere heuvels hebben? Het wordt een dubbele beklimming van de muur zelfs, dat deden ze de vorige keer ook geloof ik. Lokaal circuit dus, geen fan van. Maar, op zich niet slecht voor een rit in de eerste week. Al krijg je hier altijd een laf sprintje bergop, dus spektakel is het ook weer niet. Etappe 3: Lorient – Pontivy Lappartient is geboren in Pontivy, weer een cadeautje van de ASO aan de voorzitter van de UCI derhalve. Alleen daarom al een kutrit, buiten het feit dat dit een kans zou moeten zijn voor de sprinters. Weinig zin in. Waaiers zouden hier de boel ook al moeten rijden. Stukje langs de kust, vooral veel open terrein in het buitenland. Als ze zouden willen kunnen ze wat heuvels in het parcours mieteren, we fietsen bijvoorbeeld langs Plumelec. Zal vast niet gebeuren. Etappe 4: Redon – Fougères Fougères is altijd sprinten. We noteren een flopshow. Etappe 5: Changé – Laval (ITT) Vroeg op de ronde een tijdrit, daar valt prima mee te leven. Uiteindelijk wel weer een kleine teleurstelling. Volgens de eerste geruchten zou het een tijdrit van 50 kilometer worden. Daar heb ik nooit in geloofd, die tijden gaan niet meer terugkeren. Desalniettemin is een halvering dan wel weer het andere uiterste. Net wat te kort, maar wel een lichte vooruitgang in vergelijking met de afgelopen jaren. En geen massasprint, dat is alvast heerlijk. Het belangrijkste van zo'n tijdrit is natuurlijk dat er alvast wat tijdsverschillen ontstaan zodat de mindere tijdrijders in de bergen moeten aanvallen. Al zal dat tegenwoordig met alle treintjes geen sinecure meer zijn. Etappe 6: Tours – Châteauroux Wéér sprinten. Gewoon kut, en anders niks. Etappe 7: Vierzon – Le Creusot 248 km. Dat ik dit nog mag meemaken zeg. De ASO houdt vooral van korte ritten, want die zijn zo lekker spectaculair. Een grote ronde kan alleen niet zonder lange ritten. Die heb je nodig, al was het alleen maar om de mensen een beetje te vermoeien. Blijkbaar de langste rit in 21 jaar tijd volgens de organisatie, dat vind ik dan wel weer een schokkende constatering. Wel benieuwd naar het exacte profiel, het heeft er alle schijn van dat het eerst een kilometer of 150 erg makkelijk is en dat we daarna pas een paar heuveltjes tegen gaan komen. Laatste heuveltje is wel lastig, maar met een aankomst in dalende lijn daarna zal er ongetwijfeld niet veel gebeuren. Eerder een ritje voor de vluchters, ook omdat we hierna naar de Alpen trekken. Waarna de ASO weer kan zeggen dat lange ritten saai zijn omdat er niets is gebeurd tijdens deze rit. Ik zie het nu al helemaal voor me. Nouja, die nieuwe klim, eigenlijk zo'n beetje de enige nieuwe klim van deze hele Tour überhaupt, is wel flink lastig in ieder geval. Etappe 8: Oyonnax – Le Grand-Bornand De combinatie Romme-Colombière is bekend en geliefd. In principe is daar weinig mis mee, toch zie ik weer een paar problemen. De lengte: waarom zijn lange bergritten verboden? Waarom niet het Alpenweekend beginnen met een lange bergrit zodat de laatste dag van de week zeker spektakel gaat opleveren? Waarom Le Grand Bornand? In de Tour van 2018 zat ongeveer dezelfde rit, die rit was zelfs nog iets lastiger. Het resultaat? Vluchters. Bijna 20 klassementsrenners in dezelfde tijd. Kutrit dus, weer een dag vakkundig weggegooid door de heren van de ASO. Hier hadden ze veel meer bergen aan toe moeten voegen om er wat van te maken. Etappe 9: Cluses – Tignes Over een weggooier gesproken. Natuurlijk moest de organisatie snel terug naar Tignes, maar waarom heeft men dan niet iets beter over het ontwerp nagedacht? Wéér een korte rit. Dat kan alleen werken als de ritten daarvoor lastig zijn geweest, wat niet het geval is. Onderweg gaat er sowieso niets gebeuren, omdat er nog wat vals plat ligt na de afdaling van de Cormet de Roselend en het begin van de klim naar Tignes. Die klim naar Tignes is dan weer totaal niet boeiend, dit wordt treintjeswerk. Jumbo is vaker te vinden in Tignes, hier gaan ze gewoon de boel van begin tot eind controleren. Dit weekend in de Alpen kun je doorstrepen, hier gaan geen verschillen ontstaan. Wat tragisch genoeg waarschijnlijk ook juist de insteek is van de ASO, want het moet wel spannend blijven hè. Waarom niet de Iseran? Durven we daar nu ineens niet meer over te fietsen vanwege een uit de hand gelopen regenbuitje? Kom op man, het is een koers voor de profs. Dit lijkt op een parcours voor de junioren. Etappe 10: Albertville – Valence Van deze rit krijg ik ook een slappe. We beginnen in Albertville, tussen de bergen. Vervolgens rijden we praktisch de hele dag door valleien. Van de ene naar de andere. Je hoeft maar een keer linksaf of rechtsaf te slaan en er wordt geklommen. Maar nee, dat ontwijken we vakkundig. Waarom? Omdat er weer gesprint moet worden. We zitten er niet op te wachten en we dringen er ook niet op aan. Etappe 11: Sorgues – Malaucène Als ik één rit moet noemen waar ik wel mee kan leven dan is het deze rit. De lengte is behoorlijk, bijna 200 kilometer. Twee keer de Ventoux is lastig, ook al beklimmen we 'm de eerste keer van een minder spannende kant. Maar goed, 24 kilometer aan 5% kan richting het eind van de rit gaan tellen. Voor de eerste keer Ventoux ook nog een lastige klim, hier halen ze volgens mij wel een aardig rendement. Aankomst na een afdaling vind ik in dit geval niet zo verkeerd. Ben wel benieuwd eigenlijk. De ironie is hier overigens wel dat we alleen maar beneden aankomen omdat een aankomst bergop niet mogelijk was vanwege werkzaamheden op de top. Zoiets heb ik gelezen in ieder geval, klinkt te typisch om niet waar te zijn. Etappe 12: Saint-Paul-Trois-Châteaux – Nîmes Waarom weer Saint-Paul-Troix-Chateaux? Daar zijn we nu al een paar keer geweest in de afgelopen jaren en er is werkelijk geen flikker te doen. Er valt ook niets te vertellen over dit dorp. Denk ook eens aan mij, ASO. Na de start rijden we door de Ardèche. We komen ook langs Vallon-Pont-d'Arc, de toeristische afdaling van de ASO slaat hier weer een slag. Al kennen we die beelden ondertussen wel, toch? Daarna wéér een aankomst in Nîmes, daar waren we verdorie in 2019 nog. Toen werd het een sprint, dat zal nu niet anders zijn. Wel een rit met wat heuveltjes onderweg en aan het eind, maar dat maakte in 2019 uiteindelijk niet echt een verschil. Gewoon kut dus. Of het moet gaan waaien, daar hoopt de organisatie op. Maarja, als je afhankelijk bent van de elementen heb je gewoon een kutparcours uitgetekend. Etappe 13: Nîmes – Carcassonne Dit is helemaal een vreselijke rit. Na een aankomst ook weer een start in Nimes, is dat echt nodig? En dan gaan we verdimme ook nog eens naar Carcassonne, waar we de afgelopen jaren ook al meer dan genoeg zijn geweest. Ja, het ziet er mooi uit, maar we kennen de plaatjes ondertussen. Na 2014, 2016 en 2018 weer Carcassonne, had niet gehoeven. In 2018 lag er onderweg naar Carcassonne een stevige berg in het parcours, dat lijkt nu te ontbreken. Dus krijgen we waarschijnlijk wéér te maken met een massasprint. Het enige goede is de lengte, af en toe boven de 200 moet blijven gebeuren. Ook hier kan het misschien weer gaan waaien, maar dat kan natuurlijk ook niet. Etappe 14: Carcassonne – Quillan Heuvelrit, in principe weinig op aan te merken. Ja, de start in Carcassonne. Maar nee, ziet er verder op zich goed uit. Wordt alleen wel een rit voor de vluchters, want hierna volgt er een bergit. Of nouja, een soort van bergrit. Quillan is blijkbaar een soort van bekend omdat ze hier jaarlijks na de Tour een criterium organiseren. Als de rit zelf maar geen criterium wordt haha. Etappe 15: Céret – Andorra-la-Vieille Andorra is gewoon kut. Vooral de Vuelta is de afgelopen jaren te vaak in Andorra geweest, waardoor ik ondertussen iedere uithoek van de dwergstaat ken. De laatste keer dat de Tour hier was won Tom Dumoulin, hoera. Gezien de overdosis Andorra die ik de afgelopen jaren heb gehad ben ik er sowieso klaar mee, maar áls je dan naar Andorra gaat moet je op z'n minst een fatsoenlijke rit ontwerpen. En dat hebben ze niet gedaan. Totaal niet zelfs. Hoe kan dit? Hoe is dit in vredesnaam mogelijk? In Andorra zelf alleen de Beixalis en dan een aankomst beneden?????? Wat is het idee hier? Hoe gaan hier verschillen ontstaan? Wie gaat hier aanvallen? Hoe? Wat? He? Huh? Het is de laatste rit van de tweede week, dus sommige renners zullen vast wat proberen. Maar de kans dat we hier daadwerkelijk strijd te zien krijgen is enorm klein. De Beixalis is natuurlijk wel lastig, maar als het daarvoor niet lastig is geweest maakt dat niet echt uit. Er waren best wel geruchten over serieuze beklimmingen onderweg, maar zelfs daar zijn ze niet in geslaagd. De Envalira is onvermijdelijk, maar daarvoor was er meer mogelijk geweest. Daarna ook. Sowieso snap ik die aankomst beneden niet. Er waren allerlei geruchten over een aankomst bergop in Andorra. Port de Cabus, bijvoorbeeld. Waarom hebben ze dat niet gedaan? Laatste rit van de tweede week, pak dan uit joh. Halverwege tot Pal had ik al prima gevonden, alles beter dan dit. Sowieso raar om naar Andorra te gaan in tijden van corona, maar afijn. We gaan juist niet naar Alpe d'Huez (voor het derde jaar op rij, een fantastisch unicum!) omdat de organisatie bang is dat het een klim wordt zonder VAN LINKS NAAR RECHTS . Maar dan gaan we wel naar het buitenland, nee oke. Etappe 16: Pas de la Case – Saint-Gaudens Na de eerste rustdag krijgen we een vlakke rit voorgeschoteld, de eerste rit na de tweede rustdag wordt een heuvelrit. Ook hier weer een gemiste kans, je moet minstens één bergrit direct na een rustdag hebben. Levert altijd weer een andere dynamiek op. Nu dus een kans voor de vluchters. Onderweg drie serieuze beklimmingen, dat is gewoon prima. Maar dan na de laatste klim een lang stuk vlak, waardoor de klassementsrenners sowieso niets gaan doen. Gemiste kans, maarja, de ASO is de organisatie van de gemiste kansen. Etappe 17: Muret – Saint-Lary-Soulan Col du Portet 113 kilometer vlak voor de eerste klim begint, de tering... De enige manier om het Jumbotreintje of welk treintje dan ook te laten ontsporen is door de rit explosief te laten beginnen, daar kiest de organisatie overduidelijk niet voor. Nee, eerste twee beklimmingen een gezapig tempo en dan man tegen man op de Portet uiteindelijk. Een enorm zware klim, alleen jammer dat ie zo snel terug is na het debuut in 2018. Dat had een paar jaar langer op zich mogen laten wachten, eerlijk gezegd. Al is het wel een goede aankomst bergop, ontstonden toch redelijke tijdsverschillen op deze berg in 2018. Blijkbaar moet dit een van de nieuwe iconische beklimmingen van de Tour worden. Niet voor niets dat deze aankomst bergop volgt op 14 juli, de nationale feestdag. Hopelijk ook een feest voor ons als kijkers. Wel jammer dat we weer over de Peyresourde moeten, domper op de feestvreugde. Etappe 18: Pau – Luz Ardiden Ik wist het, ik wist het, ik wist het. Geen Pau? Onmogelijk. Ondanks alle geruchten wist ik dat ze een manier zouden vinden om Pau op het laatst toch het parcours in te fietsen. En jawel hoor, we zijn weer in Pau. Sommige mensen vinden het een act, maar kijk nu eens naar het profiel van deze rit. Oh wacht, dat profiel is er nog niet. Waarschijnlijk omdat de organisatie zich schaamt. Maar het parcours laat zich simpel omschrijven _______/\_/. Enorm kort, met alleen de Tourmalet onderweg en dan een aankomst op Luz Ardiden. Je ontkomt niet aan een vlak begin, want je bent in Pau. Buiten de bergen. Dus is het begin sowieso vlak. Da's al een reden waarom Pau vermeden moet worden. Maar, als je eenmaal in de bergen bent sla je alles over. Je pakt niets mee. Je rijdt direct naar de onvermijdelijke Tourmalet, een klim waar Prudhomme zelf over zegt dat de Tour niet te lang zonder kan. Ja, wel hoor. We leven nog na dit jaar, echt, het is heus. Laatste fucking bergrit van de Tour en hij is 130 kilometer lang met maar twee beklimmingen onderweg. Hoe kan dit? Dit is een grap. Over Luz Ardiden zelf geen kwaad woord. 2001, Roberto Laiseka. Daar begon het allemaal voor een kleine R_R. Tien jaar later won Euskaltel weer, toen in de persoon van Samuel Sanchez. Nu weer tien jaar later zal er geen Euskaltel zijn in de Tour, maar misschien dat Landa de eer hoog kan houden? De aankomst is prima, het parcours zelf kan alleen totaal niet. Dit mag gewoon niet gebeuren, klaar. Etappe 19: Mourenx – Libourne We verlaten de Pyreneeën, zonder in Iraty te zijn geweest. Tweede jaar op rij dat ik er ben ingetrapt. Twee jaar op rij zouden we naar Frans-Baskenland gaan voor een aankomst bergop bij de chaletjes van Iraty. Col de Bagargui, een heerlijke klim. Twee jaar op rij gaat het alleen op het laatste moment niet door. We zijn bestolen. Bedrog, beflikkering zelfs. En ASO, ga je schamen, ga je schamen, ga je schamen. Altijd die praatjes over de fantastische Baskische fans, maar ze een ritje geven is teveel moeite. De ASO dient vernietigd te worden. Rit 19 is overigens een vlakke rit richting de regio rond Bordeaux, want die arme sprinters hadden al veel te lang geen kans meer gehad. We floppen al floppend richting een floppende flopshow. Etappe 20: Libourne – Saint-Emilion (ITT) Een tweede tijdrit, het is een mirakel. 31 kilometer lang, dat valt op zich nog mee. Met die andere tijdrit erbij komen we aan 58 kilometer, dat is wel meer dan we de laatste jaren gewend waren. Alsnog is het allemaal een beetje meh. De plaatsing van deze tijdrit is wel weer typisch. Vorig jaar was er een gigantische ommekeer op de voorlaatste dag, dus dat proberen we nog een keer! Tja, als wielrennen toch zo simpel zou zijn... Deze tijdrit is alvast een stuk vlakker, dus een vergelijking valt er sowieso niet te maken. Gezien die tijdritkilometers hadden de bergritten lastiger moeten zijn. Ik zie weinig plaatsen waar het verschil gemaakt kan worden. Twee zware aankomsten bergop in de Pyreneeën, verder niks. Nee, de balans is hier weer eens ouderwets zoek. Twee tijdritten is prima, maar dan wil ik ook een zware bergrit van 200+ kilometer met onderweg minstens vijf beklimmingen. Krijgen we niet he, nee, natuurlijk niet. Etappe 21: Chatou – Parijs Dit parcours krijgt van mij een stevige onvoldoende. Als je gered moet worden door de wind hoeft er verder niets aan toegevoegd te worden. Niet best. We moeten wel tot juni volgend jaar wachten voor we alle details krijgen, maar op het oog zijn er sowieso acht kansen voor de sprinters. Dat is tamelijk veel. Slechts drie aankomsten bergop, waarvan er eentje sowieso al veel te makkelijk is. Nee, geen fan. Ik vind rit 11 leuk, en dat was het wel zo ongeveer. [ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 02-11-2020 01:18:15 ] | |
Rellende_Rotscholier | maandag 2 november 2020 @ 00:49 |
La Flamme Rouge is ook alvast aan de slag gegaan. Op basis van de presentatiefilmpjes komen ze hier ongeveer op uit: Eerste rit: Tweede rit: Eerste tijdrit: Tweede tijdrit: Zevende rit: Dit is ook wel pijnlijk: | |
Szura | maandag 2 november 2020 @ 01:33 |
Net als de Vuelta 2020 zeker | |
Beregd | maandag 2 november 2020 @ 07:04 |
In België spreken ze al van Van Aert in het geel, maar die eerste twee aankomsten zijn natuurlijk ook ideaal voor Roglic. Er mist vooral een echte koninginnerit. De bergen lijken wat te licht idd. | |
DecoAoreste | maandag 2 november 2020 @ 07:48 |
Parcours valt inderdaad wat tegen, maar ik laat me graag verrassen. | |
Koffieplanter | maandag 2 november 2020 @ 07:53 |
Uh, ja, dat was, zeg maar, de referentie. Voortaan zal ik dat er direct wel even bijzeggen, dan zijn de mensen die wat trager van begrip zijn ook direct mee. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 2 november 2020 @ 08:04 |
Dit zou voor Evenepoel moeten zijn als hij zich erop toelegt. Op zich vind ik meer nadruk op tijdritkilometers wel prima. Dan moeten de klimmers meer aanvallen in de bergen. | |
Dale__Cooper | maandag 2 november 2020 @ 08:12 |
Oh, ik dacht dat de zevende rit daar ook boven zou finishen. Maar dan nog achttien kilometer dus, erg jammer. | |
Fred_B | maandag 2 november 2020 @ 08:18 |
Het is jammer dat ze zo geforceerd de spanning erin willen houden tot de laatste tijdrit. Ik begrijp dat ze niet willen dat de Tour na de eerste bergrit beslist is. Maar zo’n ramp is het toch niet als de winnaar na het tweede weekend bekend zou zijn, als er daarna nog een paar mooie etappes volgen? | |
DeeBee | maandag 2 november 2020 @ 08:40 |
Feliciteer hier R.EV met de zekere Tour-zege. | |
Marcoss | maandag 2 november 2020 @ 09:05 |
Op zich kan ook met een laatste tijdrit de spanning er al wel eerder uit zijn natuurlijk.. Zoals dit jaar. Oh, wacht.. | |
Bill_Hillie | maandag 2 november 2020 @ 09:32 |
Lijkt me een tour te worden waar de sprinters genoeg kansen krijgen in ieder geval. Verder bevallen die twee tijdritten me wel, want qua tijdrijden begint het wel erg karig te worden de laatste paar jaar in grote rondes (uitzondering is de Giro van dit jaar dan). Qua bergetappes lijkt me de 17e dan weer het meest interessant. | |
Frozen-assassin | maandag 2 november 2020 @ 09:54 |
Prima etappes zitten ertussen voor Roglic. Tijdritkilometers zijn prima voor hem, wat sprintjes bergop erbij. Verder ook wel goed voor een goede Tom Verder maken de renners de koers lol maar aantal kilometers is wel vrij karig, ik zie 130, 140, 150... | |
Mykonos | maandag 2 november 2020 @ 09:54 |
De Giro was dit jaar wel wat extreem met de lange ritten, maar het hoort er wel bij. Alleen maar bergritten van 150km is toch wel treurig. | |
hhh38 | maandag 2 november 2020 @ 10:05 |
Niet iedere bergrit hoeft lang én zwaar te zijn. Maar ze zouden er toch minstens één in de Alpen en één in de Pyreneën kunnen doen. Ze zijn nu 5 dagen in de Pyreneën en al die etappes zijn net niks. | |
Idisrom | maandag 2 november 2020 @ 11:20 |
De eerste twee ritten lijken mij prima. Van de eerste tijdrit had ik gehoopt, dat het van Fougères naar Laval zou lopen. Maar helaas, nu is het een veel te korte etappe. De Alpen is zonde en te licht zoals R_R ook al stelt. Daarna gaat het wel, behalve het laatste weekeinde. | |
Momo | maandag 2 november 2020 @ 11:45 |
VoMy | maandag 2 november 2020 @ 12:20 |
Bergetappes voelen een beetje Ctrl-C Ctrl-V aan, kijkend naar eerdere edities. | |
El-Stinho | maandag 2 november 2020 @ 12:29 |
https://sporza.be/nl/2020(...)agiel~1604313247883/ Miesjel met zijn visie. | |
Marcoss | maandag 2 november 2020 @ 12:31 |
2x Ventoux hebben ze anders nog nooit gedaan | |
VoMy | maandag 2 november 2020 @ 12:33 |
Zonder te lezen: Wout van Aert pakt het geel in de eerste etappes. Moet Evenepoel deze kans op mogelijke Tourwinst laten schieten? Veel kans voor vluchters zoals Thomas de Gendt. Hopelijk kan Philipsen gegangmaakt door Merlier enkele sprintetappes winnen. Bijna vergeten: Iets over Tom Boonen. | |
Marcoss | maandag 2 november 2020 @ 12:37 |
Geen De Gendt hoor! En Merlier doet niet mee, normaal gesproken, dus zou raar zijn als hij daarover zou beginnen Verder best accuraat, Boonen wordt ook genoemd inderdaad [ Bericht 8% gewijzigd door Marcoss op 02-11-2020 12:48:42 ] | |
Dale__Cooper | maandag 2 november 2020 @ 12:45 |
Michel huivert van drie etappes boven de 200 kilometer, kan dit? | |
Rellende_Rotscholier | maandag 2 november 2020 @ 12:52 |
Michel denkt waarschijnlijk vooral aan zijn eigen zitvlak. Met al dat integrale werk is een rit van 248 kilometer geen sinecure. | |
Beregd | maandag 2 november 2020 @ 12:55 |
Waarschijnlijk ook van elke afdaling en elk rondpunt in de finale. | |
Frozen-assassin | maandag 2 november 2020 @ 12:55 |
Ik vond het een bijzondere opmerking, zeker in combinatie met "We draaien de klok 15 jaar terug"... Dan zou je dit toch moeten toejuichen | |
Idisrom | maandag 2 november 2020 @ 14:12 |
"...We draaien de klok 15 jaar terug. In de periode van Tom Boonen had je ook zulke concepten ....." Dit kan alleen een Belg verzinnen | |
Marcoss | maandag 2 november 2020 @ 16:07 |
Uit het AD | |
Koffieplanter | maandag 2 november 2020 @ 16:17 |
Hoe krijg je het uit je toetsenbord, Zeeman zijnde. | |
Dale__Cooper | maandag 2 november 2020 @ 16:18 |
Indekken tot de max. | |
Fretwork | maandag 2 november 2020 @ 17:04 |
Twee keer Ventoux vind ik wel leuk, al is de beklimming vanaf Sault echt te makkelijk tot Chalet Reynard. Had liever Malaucene+Bedoin gezien (Malaucene omhoog, Sault naar beneden, Gorges de Nesque en dan Bedoin omhoog). | |
hhh38 | maandag 2 november 2020 @ 17:11 |
Daar hoopte ik ook op inderdaad. Maar als corona het toestaat is het wel een prachtige kans om het peloton 2x voorbij te zien komen als je na Chalet Reynard staat of een stukje loopt tussendoor. De Tour bekijken op de Ventoux is één van m'n favoriete jeugdherinneringen | |
Pino112 | maandag 2 november 2020 @ 17:39 |
Die van mij ook, 2009 met Garate Sochtends vroeg al die kant op om tot ergens smiddags te wachten, genot. | |
wimderon | maandag 2 november 2020 @ 18:37 |
Wel balen voor Jumbo dat er met de huidige ploeg geen ploegentijdrit in zat/zit. | |
Dale__Cooper | maandag 2 november 2020 @ 18:41 |
Zou Geraint zich nog een keer op kunnen laden? Twee vlakke tijdritten, een paar explosieve aankomsten, geen Alpenreuzen. Sowieso hoe Ineos al hun renners gaat verdelen. | |
wimderon | maandag 2 november 2020 @ 19:23 |
Of toch niet?
| |
showtimer | maandag 2 november 2020 @ 20:46 |
Dat staat er toch? | |
Chiappucci | maandag 2 november 2020 @ 21:02 |
https://www.lequipe.fr/Cy(...)du-jamais-vu/1190116 Interessant interview met Prudhomme over hoe het parcours tot stand is gekomen. | |
wimderon | maandag 2 november 2020 @ 21:09 |
Dat klopt en daar ben ik het mee eens. Net als dat het voor Jumbo jammer is dat er in de afgelopen Tour geen zat. | |
Jason22 | maandag 2 november 2020 @ 21:18 |
Lijkt me sterk dat er in 2022 een ploegentijdrit komt, na de openingstijdrit Kopenhagen. | |
hhh38 | maandag 2 november 2020 @ 21:19 |
Ploegentijdrit kan best in rit 4 of 5 ofzo. Alleen de ene destijds in rit 8 was belachelijk. | |
Dale__Cooper | maandag 2 november 2020 @ 23:14 |
Groen is dit jaar wel veel lastiger met 8 pure sprintkansen. De weg is geplaveid voor Demare. Denk dat Mathieu op de tweede rustdag uitstapt. Die derde week heeft ie met de tijdrit en drie Pyreneeenritten ook niet veel te winnen. Die rustdag is 12 juli, de OS mountainbike is 26 juli. | |
DecoAoreste | maandag 2 november 2020 @ 23:18 |
Hoezeer ik ook voor Jumbo ben, een TTT is echt complete oogaids imo. En ook nog koersvervalsing. Ik mis het als kiespijn. | |
hhh38 | maandag 2 november 2020 @ 23:37 |
Qua kijkplezier vind ik het niet erg, maar een goed team zo hard belonen hoeft van mij ook niet. Dat is al belangrijk genoeg. | |
Beregd | dinsdag 3 november 2020 @ 07:13 |
Klopt. Mooie discipline maar niet op een tour. Moeten ze maar weer invoeren op het WK of zo. | |
Koffieplanter | zaterdag 26 december 2020 @ 10:08 |
Normaal had Remco Evenepoel afgelopen seizoen zijn debuut moeten maken in een grote ronde. Het was de bedoeling dat hij zou starten in de Giro, maar een kwalijke val in de finale van de Ronde Van Lombardije besliste daar anders over. Dit jaar dan maar direct naar de Tour? Neen, die kans is klein. "Ik wil eerst starten in de Vuelta of de Giro, en die ook uitrijden, vooraleer ik naar de Tour ga", klinkt het. | |
Dale__Cooper | maandag 1 februari 2021 @ 12:45 |
Mathieu gisteravond nog maar eens aangegeven dat de Tour een beetje een verplicht nummer is. Zeer waarschijnlijk tot de 2e rustdag en dan naar Japan. | |
Idisrom | woensdag 3 februari 2021 @ 11:08 |
Ook Bauke Mollema schaalt Tokio hoger in dan de Tour. De OS vindt ook hij dit jaar het belangrijkst | |
Dale__Cooper | donderdag 4 februari 2021 @ 19:36 |
Wildcards voor Arkea, Total en B&B Hotels. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 4 februari 2021 @ 19:42 |
Denk dat vooral Total heel veel mazzel heeft dat er een extra ploeg uitgenodigd mag worden. | |
Immerdebestebob | donderdag 4 februari 2021 @ 19:49 |
B&B heeft ook niet heel veel meer dan Coquard, Rolland en Pacher. Al is Turgis en Bonifazio en 5 oudere als het loopt-renners, nog minder. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 4 februari 2021 @ 19:52 |
B&B maakte dit jaar wel meer kans vanwege de start in Bretagne. Het gaat vaak niet om kwaliteit, maar meer om allerlei andere belangen. | |
Immerdebestebob | donderdag 4 februari 2021 @ 19:56 |
Het allerliefst zagen we duo-sprints met Biniam en Barbier. | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 4 februari 2021 @ 19:59 |
Delko staat helaas op de shitlist van de ASO, mogen niet eens meedoen aan Parijs-Nice. Als ze ook geen uitnodiging krijgen voor Parijs-Roubaix ga ik met stenen gooien naar Prudhomme en co. | |
Dale__Cooper | donderdag 4 februari 2021 @ 20:08 |
Total kan het in ieder geval niet slechter doen dan vorig jaar, dat scheelt. | |
wimderon | donderdag 4 februari 2021 @ 21:48 |
We komen nooit meer van de Total-veldvulling af. | |
VoMy | donderdag 4 februari 2021 @ 21:55 |
Als ze slechter worden, worden ze LottoSoudal en winnen ze 2 etappes. | |
Dale__Cooper | dinsdag 16 maart 2021 @ 23:22 |
Zou er in aanloop naar de Tour de Wout-lobby kunnen veranderen van 'groen' naar 'geel'? Het zou voor Jumbo ook interessant zijn om een jaar later alsnog de tactiek met twee kopmannen te hanteren, voor zo lang het duurt tenminste. Dumoulin is toch voor de Tour wel afgeschreven en Kruijswijk is niet goed genoeg. En de tactiek van afgelopen jaar is met een op het oog nog sterkere Pogacar ook minder waarschijnlijk. Ongeacht of dit gaat gebeuren is met enkele sprintje heuvelop en een vlakke tijdrit in de eerste week de kans groot dat Wout bij het betreden van de Alpen in het geel rijdt. | |
Bill_Hillie | woensdag 17 maart 2021 @ 08:35 |
Ik hoop eigenlijk gewoon dat ze Wout van Aert een vrije rol geven en dat hij lekker voor de groene trui mag gaan. Hij is er DE kandidaat voor, dus ik zou het zonde vinden als hij daar niet voor gaat. | |
Beregd | woensdag 17 maart 2021 @ 08:57 |
Eens. Zabel en Ullrich reden ook in één ploeg. | |
Marcoss | woensdag 17 maart 2021 @ 11:56 |
Ze hadden bij Jumbo sowieso al aangegeven dat hij voor zichzelf kan gaan deze Tour ja | |
Rellende_Rotscholier | woensdag 17 maart 2021 @ 12:17 |
Leuke rubriek. | |
Marcoss | woensdag 17 maart 2021 @ 12:22 |
Bijzonder.. dat kan best samen gaan, zou je zeggen. Tenzij hij niet uit gaat rijden, maar dat wil Jumbo vast ook niet. | |
VoMy | woensdag 17 maart 2021 @ 14:13 |
Misschien kan Tom hem het begrip supercompensatie uitleggen. | |
wimderon | woensdag 17 maart 2021 @ 14:29 |
Maar hij mag niet voor tussensprints gaan (afgezien van zijn eigen plannen om er wel of niet voor te willen gaan). Terwijl daar na een paar dagen sowieso nog maar een paar man voor gaan en je met minimale inspanning punten mee kunt pakken. Als Roglic weer ergens het asfalt van dichtbij gaat inspecteren heb je nog iets achter de hand. Mocht Roglic in pole position komen dan kan alsnog besloten worden om weer alles op hem te zetten. Dat Van Aert zich vorig jaar in de waaieretappe heeft mogen sparen (en dit jaar dus ook weer als we op de woorden van Jumbo af mogen gaan) is nog wel een mogelijk duur grapje geweest. Als die daar vol meedraait smeer je Pogacar zo 20-30 seconden meer aan. Wie weet hoe het koersverloop dan was geweest. | |
Pino112 | maandag 26 april 2021 @ 10:09 |
Vingegaard pakt de plek van Dumoulin | |
TLC | maandag 26 april 2021 @ 15:08 |
Dumoulin zien we ook nooit meer terug op de fiets he | |
noodgang | maandag 26 april 2021 @ 15:19 |
Had jij verwacht dat hij dit jaar de Tour nog zou rijden dan? | |
Marcoss | maandag 26 april 2021 @ 16:18 |
Tour leek me sowieso al te vroeg ja, maar ik denk dat een eventuele terugkeer sowieso dit jaar nog moet gebeuren, anders geloof ik niet dat we hem nog terugzien. | |
hhh38 | maandag 26 april 2021 @ 16:25 |
Er zijn vaker sporters succesvol teruggekomen van een sabbatical. | |
Marcoss | maandag 26 april 2021 @ 18:12 |
Zeker, maar bij Dumoulin geloof ik niet dat hij nog op z'n beslissing terug gaat komen als hij dat dit jaar nog niet doet.. Maar hij mag me verbazen | |
TLC | maandag 26 april 2021 @ 20:45 |
Ik las laatst dat ze nog hoop houden op de OS, nu lijkt me dat ook erg sterk maar idd, als hij dit jaar niet meer koerst dan gaat het ook niet meer gebeuren vrees ik. | |
Idisrom | donderdag 29 april 2021 @ 09:38 |
Wout en Mathieu kunnen beide beter helemaal niet starten in de Tour. Veel te veel kans op valpartijen in de eerste week. https://sporza.be/nl/2021(...)-zijn~1619448575108/
| |
Marcoss | donderdag 29 april 2021 @ 10:35 |
Als je geen risico wil lopen op valpartijen, moet je thuis op de bank gaan zitten | |
wimderon | donderdag 27 mei 2021 @ 19:33 |
hhh38 | donderdag 27 mei 2021 @ 20:03 |
In mijn herinnering was het een betere route | |
Dale__Cooper | donderdag 27 mei 2021 @ 22:37 |
Geen enkele leuke verrassing voor de ritten die nog niet bekend waren, matig. | |
noodgang | donderdag 27 mei 2021 @ 23:08 |
Zitten wel wat matige ritjes tussen. Die 2 tijdritjes zijn ook wel inwisselbaar | |
Chiappucci | vrijdag 28 mei 2021 @ 09:23 |
Ik word hier ook niet echt enthousiast van moet ik zeggen. Ook geen enkele vlakke etappe met nog een heuveltje aan het eind om het iets spannender te maken. Het enige goede dat ze gedaan hebben is de vlakke etappes kort houden (150 à 160 km). | |
DeeBee | vrijdag 28 mei 2021 @ 09:52 |
Ongekende TourAids zoals we ze weer kennen. | |
El-Stinho | vrijdag 28 mei 2021 @ 09:58 |
De kutdorpjes hebben vast weer gezellig met geld gerold in crisistijden 👍👊. | |
wimderon | vrijdag 28 mei 2021 @ 10:08 |
Etappe 1, 2 en 7 toch? | |
DeeBee | vrijdag 28 mei 2021 @ 10:08 |
Ja, dat wordt vooral problematisch als je daardoor per se ergens naar toe een parcours moet tekenen en je start / finish plaatsen hebt die al 150km hemelsbreed liggen ofzo. Verder zien we vooral veel luie ___/\__/ ritten die extreem makkelijk te controleren zijn. Keer op keer zien we dat lengte en opeenvolging van klimmen mogelijkheden voor koers brengen in de Giro en Vuelta, maar de Tour wil spanning en dus zitten we straks naar 6 laatste kilometer sprintjes tussen Roog en Poog te kijken... Die rit naar Tignes bijvoorbeeld: 35 kilometer vallei voor de laatste klim of die rit die start in Andorra, laatste klim op 40 km van de finish, dan weet je al wat voor kutkoers je gaat krijgen. | |
hhh38 | vrijdag 28 mei 2021 @ 10:12 |
Ja vooral die rit vanuit Andorra, wie heeft die bedacht | |
Idisrom | vrijdag 28 mei 2021 @ 10:36 |
Vlakke etappes van 150 kilometer zijn net zo saai, of misschien nog saaier als een etappe van bijvoorbeeld gisteren (van 230 kilometer). Je kunt vlakke etappes beter 300 kilometer laten maken in plaats van teveel verplaatsingen. Ik denk niet dat het dan saaier wordt. | |
Chiappucci | vrijdag 28 mei 2021 @ 10:43 |
Ja oké, klopt wel wat betreft etappe 1 en 2. Al zijn die wel weer puur op de punchers gericht met een vergelijkbare aankomst heuvelop van 2 à 3 km met een steiler begin. Een keer een klimmetje op 5-10 km van de meet met een technische finale zou voor de verandering wel leuk zijn. Etappe 7 is prima, maar dat is sowieso al een pure heuvelrit die in oktober al grotendeels bekend was. De etappes naar Pontivy, Fougères, Châteauroux, Valence, Nîmes, Carcassonne en Libourne vind ik dan weer wat te fantasieloos. Nergens een lastige finale en alleen de wind die het boeiend zou kunnen maken. | |
Chiappucci | vrijdag 28 mei 2021 @ 10:47 |
Ik denk dat je weinig mensen blij maakt met een vlakke etappe van 250 km. Dan krijg je meestal een wandeletappe met een finish tegen 18 uur. Als zo'n rit 150 km is heb je in elk geval meer kans dat het tempo hoog blijft en het lanterfanten niet de overhand krijgt. Dan liever een bergetappe van 250 km, maar die zie je bijna helemaal niet meer. | |
Frozen-assassin | vrijdag 28 mei 2021 @ 10:55 |
Bijzondere contrasten. 160km bergetappe en een 250km vlak/heuveletappe. | |
Frozen-assassin | vrijdag 28 mei 2021 @ 10:56 |
Ik voorspel een hoosbui op die ochtend in Andorra waardoor start naar durpje in vallei wordt verplaatst haha | |
Dutch_view | zaterdag 29 mei 2021 @ 23:49 |
Als voorbereiding op de Tour van 2021 hierbij een leuke Sporza Bingo Voor eventuele aanpassing houdt ik me aanbevolen | |
Koffieplanter | maandag 31 mei 2021 @ 11:02 |
Tamelijk aparte uitleg van Zeeman over Pogchamp bij Knipperlicht. Hij wil er alles aan doen om het geen onderling man-tegen-man gevecht te laten worden. Ten eerste, hoe dan? Ten tweede, je proeft een zekere mate van angst. En het lijkt erop dat ze er vanuit gaan dat de tijdrit van vorig jaar geen toevalstreffer was. Er wordt al gespeculeerd over een herhaling in Libourne. | |
VoMy | maandag 31 mei 2021 @ 11:05 |
Ik mis iig nog een verwijzing naar Tom Boonen, de vraag hoe Evenepoel het zou doen, de vraag wat er zou gebeuren als Van Aert voor eigen kans had mogen rijden. Dat soort zaken. | |
hhh38 | maandag 31 mei 2021 @ 11:12 |
Weinig overlap inderdaad | |
Felagund | maandag 31 mei 2021 @ 11:14 |
In het verlengde daarvan de opmerking over dat Roglic Wout had moeten helpen. | |
Cavalier | maandag 31 mei 2021 @ 11:43 |
Vorig jaar wilde ze koste wat kost de hele koers controleren omdat je alleen op die manier de Tour kan winnen. Daar was een hele analyse van Sky / Ineos op losgelaten. Maar dat is blijkbaar nu niet meer nodig. | |
Mexicanobakker | maandag 31 mei 2021 @ 11:50 |
Geen enkele rit waar het vanaf de begin oorlog kan zijn tussen de klassementsmannen. FLOPSHOW. | |
Marcoss | maandag 31 mei 2021 @ 15:20 |
Vorig jaar was dan ook geen vreemde tactiek bij Jumbo als je er vanuit gaat dat Roglic normaal gesproken een betere tijdrijder is dan Pogacar. Ze hebben onderweg zeker fouten gemaakt (vooral de rit over de Peyresourde), maar het was tactisch ook niet zo vreemd.. Dat Pogacar zo zou gaan vliegen, had niemand aan zien komen Maar goed, vorig jaar hadden ze met een goede Dumoulin echt een tactiek op kunnen zetten met 2 kopmannen om zo Pogacar te slopen. Dit jaar lijkt me dat niet mogelijk, tenzij Kruijswijk z'n vorm opeens hervindt. | |
VoMy | maandag 31 mei 2021 @ 15:27 |
Die vind ik nog wel geinig. Al die vlakke aanlopen naar 1/2 hoge bergen zorgen in ieder geval in de Giro niet voor spektakel maar juist voor een kopgroep met matige renners die voor de zege mogen gaan. Zoals de bergen in die rit liggen heb je in ieder geval nog een uniek koersverloop. En ik heb als blijvende klacht dat die profielen zo onredelijk lelijk zijn. Dan ben je het grootste wielerevenement ter wereld en dan produceer je zulke visuele gedrochten. | |
wimderon | maandag 31 mei 2021 @ 15:32 |
Ook wel weinig vertrouwen in de tijdrit van Roglic, zeker aangezien hij vorig jaar niet meer op de tijdritfiets had gezeten sinds de val in de Dauphiné. | |
wimderon | maandag 31 mei 2021 @ 15:33 |
Dat gezegd hebbende kunnen we S. Yates met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toevoegen aan het deelnemersveld. | |
Sherlock_Holmes | maandag 31 mei 2021 @ 22:34 |
BurenGODEN | |
Koffieplanter | donderdag 3 juni 2021 @ 09:44 |
Ojee. | |
Koffieplanter | vrijdag 4 juni 2021 @ 08:25 |
Dit kan niet anders dan unaniem een belachelijk groot succes worden. | |
Idisrom | maandag 7 juni 2021 @ 08:16 |
Chris Froome: I'm not going to win the Tour de France this year By Cyclingnews 4 days ago Four-time champion admits he's not at the level to think about a record-equalling fifth yellow jersey https://www.cyclingnews.c(...)de-france-this-year/ Dus Chris Froome heeft geen verstoppertje gespeeld in de Dauphiné. | |
DeeBee | maandag 7 juni 2021 @ 08:49 |
Alleen Israel bejaardensoos kijkt waarschijnlijk op van dit nieuws. | |
DecoAoreste | maandag 7 juni 2021 @ 09:17 |
Denk niet dat Froome ooit nog terugkeert op topniveau. | |
wimderon | maandag 7 juni 2021 @ 16:33 |
| |
Chiappucci | maandag 7 juni 2021 @ 21:02 |
Zou Simmons al de Tour gaan doen dan op zijn 20e? | |
Jason22 | dinsdag 8 juni 2021 @ 13:30 |
Geen Herbert dit jaar, wel Marcel Kittel als nieuw analist.
| |
hhh38 | dinsdag 8 juni 2021 @ 13:33 |
Alweer niet? | |
noodgang | dinsdag 8 juni 2021 @ 13:34 |
Joris Dat wordt dus sowieso geen NOS, dan maar afwisselen met ES als Wuyts irritant wordt | |
franklop | dinsdag 8 juni 2021 @ 13:42 |
Verdomme, waarom geen Herbert | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 8 juni 2021 @ 13:44 |
De NOS is geen sport. | |
wimderon | dinsdag 8 juni 2021 @ 15:33 |
wimderon | donderdag 10 juni 2021 @ 10:53 |
@Columbiafan | |
Pino112 | donderdag 10 juni 2021 @ 10:55 |
Weer dat schakelen naar Herman de hele tijd . Minachting van Herman. | |
wimderon | donderdag 10 juni 2021 @ 14:49 |
De nieuwe Sep is uit. | |
wimderon | donderdag 10 juni 2021 @ 14:54 |
Sander en @Rellende_Rotscholier vrezen met grote vrezen | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 10 juni 2021 @ 15:00 |
Als we allemaal een video inleveren met Armee als één van de acht kunnen we de druk misschien nog opvoeren! | |
wimderon | donderdag 10 juni 2021 @ 15:05 |
Ik announce dit alleen als deze vijf mooie jongens ookvan de partij mogen zijn: | |
Rellende_Rotscholier | donderdag 10 juni 2021 @ 15:06 |
Ondermijning van Karel DNFcek. | |
Koffieplanter | vrijdag 11 juni 2021 @ 19:06 |
Ik doe even de gewaagde voorspelling dat dit een totale mislukking gaat worden. | |
Marcoss | zaterdag 12 juni 2021 @ 12:26 |
| |
Momo | maandag 14 juni 2021 @ 15:55 |
Pino112 | maandag 14 juni 2021 @ 15:55 |
Marcoss | maandag 14 juni 2021 @ 17:15 |
Die skipt de Tour dus | |
Frozen-assassin | maandag 14 juni 2021 @ 19:00 |
Sneue bende van Qhubeka in Giro dan | |
Rellende_Rotscholier | maandag 14 juni 2021 @ 19:11 |
Vrij bizar dat Nizzolo niet naar de Tour gaat, wat voor bak met ellende gaat Qhubeka dan sturen? Ik had al moeite om aan acht namen te komen, maar nu nog meer. Aru en Henao voor de 17e en 18e plek in het klassement, dat lijkt me wel een zekerheidje. Maar daarna? Pozzovivo wellicht na zijn mislukte Giro? De vorm in Zwitserland was heel behoorlijk. Verder, tja, geen idee? Reinardt Janse van Rensburg die zelf mag gaan sprinten? Walscheid laten dubbelen? Gogl zou normaal een zekerheid zijn, maar die is niet fit. Campenaerts mag volgens Steef ook de Tour doen, maarja, afgaande op zijn Belgische avonturen is dat ook geen zekerheid. Si Clarke? Dimitri Claeys? Toch Sander Armee? Sjon Bennett? Gewoon niet gaan, lijkt me het beste. | |
Immerdebestebob | maandag 14 juni 2021 @ 19:11 |
Niet in een nieuwe vormpiek van Gogl geloven | |
Immerdebestebob | maandag 14 juni 2021 @ 19:14 |
Wat is we met Gogl dan? Ik heb dat gemist. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 14 juni 2021 @ 19:15 |
Afgestapt in de Dauphine vanwege knieproblemen. Staat wel nog op het programma voor de Tour, maar tenzij hij een flinke dosis cortisonen krijgt wordt dat wel een probleem. | |
Immerdebestebob | maandag 14 juni 2021 @ 19:22 |
Lol, dit betekent dat de helft van mijn FPCL team knieproblemen heeft gehad Noem een willekeurige wielrenner en hij zit in mijn team. Ik zit ook echt te zoeken wie ze nou op zouden moeten stellen. Het is wel echt heel treurig. Je gaat haast vrezen voor Pelukki. Ik zou zeggen dat ze Frankiny nog maar een keer moeten proberen in de hoop dat dat nog wat wordt. Er van uitgaande dat Gogl dan niet fit is dan gok ik op: Henao Campenaerts Janse Frankiny Pozzo Armee Clarke Aru Enige fatsoenlijke stand-ins zijn dan Claeys en Walscheid. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 14 juni 2021 @ 19:31 |
We kunnen een inzending verwachten? (Ik vraag me vooral af of er debielen bestaan die dit daadwerkelijk doen) | |
Immerdebestebob | maandag 14 juni 2021 @ 19:34 |
Ik verwacht van wel Heeft iemand in WLR fotosoep of montage skills? Het is wel leuk om iedereen op een mongoloid manier aan te kondigen | |
crv | maandag 14 juni 2021 @ 20:08 |
thx | |
Sherlock_Holmes | maandag 14 juni 2021 @ 21:56 |
Inschrijvingen zijn geopend voor CM. | |
Pino112 | maandag 14 juni 2021 @ 22:03 |
Tijd om TDF te openen. | |
Szura | maandag 14 juni 2021 @ 22:05 |
Nee | |
TheArt | dinsdag 15 juni 2021 @ 07:01 |
Denk dat Bennett sowieso wel gaat en Frankiny niet. Die laatste reed ook echt een kleurloze Giro. Verder had Campenaerts het over 'doelen verder in het seizoen' toen ie opgaf in de Ronde van België, maar dat klonk niet echt als de Tour. Ik zet in op Claeys ipv hem. De andere 6 namen kloppen wel denk ik. | |
TheArt | dinsdag 15 juni 2021 @ 11:11 |
| |
VoMy | dinsdag 15 juni 2021 @ 11:13 |
De vermoeiende Peter Sagan is ook weer van de partij. Had van mij niet gehoeven. | |
Frozen-assassin | dinsdag 15 juni 2021 @ 11:18 |
Top-5 jeetje... Stel optimisten bij BORA | |
Scorpion_17 | dinsdag 15 juni 2021 @ 11:45 |
Redelijk vernietigende commentaren op sociale media op deze tourploeg van Bora. Van alles net niet. Hoeveel top 10-noteringen in WT-wedstrijden zonder overwinning zal Wielco aan zn reeks toevoegen? | |
Beregd | dinsdag 15 juni 2021 @ 11:47 |
Ik ben wel benieuwd naar het debuut van Schelling | |
Mykonos | dinsdag 15 juni 2021 @ 12:30 |
Wat moeten ze anders? Ackermann heeft het niveau niet, Kämna is ziek zwak en misselijk, Schachmann heeft blijkbaar andere doelen. Dan blijven deze 8 wel zo'n beetje als beste over. Best kansen op ritzege. | |
DeeBee | dinsdag 15 juni 2021 @ 12:39 |
Denk het niet, Ralph, hahahaha. | |
Faraday01 | dinsdag 15 juni 2021 @ 14:08 |
Froome rijdt de tour als wegkapitein Goed besteed die 5,5 miljoen per jaar https://sporza.be/nl/2021(...)dt-de~1623758650351/ | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 15 juni 2021 @ 14:09 |
Hij gaat de Tour gebruiken om in vorm te komen voor de Vuelta. | |
El-Stinho | dinsdag 15 juni 2021 @ 14:19 |
Dit is echt gênant. | |
Zwansen | dinsdag 15 juni 2021 @ 14:21 |
De Vuelta van 2023, naar het schijnt. | |
maxi-mus | dinsdag 15 juni 2021 @ 14:25 |
Dit kan niet. | |
kibo | dinsdag 15 juni 2021 @ 14:50 |
En als eerste het zinkende schip verlaten ..... | |
Faraday01 | dinsdag 15 juni 2021 @ 15:00 |
Of buiten tijd binnenkomen. De ultieme vernedering voor een oud tour winnaar. | |
VoMy | dinsdag 15 juni 2021 @ 15:35 |
Ze zouden Keldermerckx ook eens met een andere mindset de wedstrijd in kunnen proberen te sturen. Dus niet verstopt rijden voor een duosprint met Konrad om plek 3, maar bijvoorbeeld dat iemand iets probeert. Klinkt gewaagd, maar wie weet lukt het. | |
Slobeend | dinsdag 15 juni 2021 @ 15:43 |
Ik sta volledig achter Wilco Kelderman. | |
Marcoss | dinsdag 15 juni 2021 @ 16:33 |
Dat was destijds wel de bedoeling bij Lotto-Jumbo, maar toen lag hij al snel weer op z’n gezicht waardoor hij geblesseerd de ronde uitreed en weinig meer kon.. | |
Mani89 | dinsdag 15 juni 2021 @ 16:35 |
Dat kan Wilco niet. Het is ook geen verrassing dat de enige overwinningen die hij heeft in tijdritten zijn. | |
Marcoss | dinsdag 15 juni 2021 @ 16:41 |
Wel benieuwd wanneer hij daar zelf klaar mee is.. het salaris zal vast veel goed maken, maar hij is nu 1,5 jaar weer “fit” en je hoort elke keer dat hij vooruit gaat er alle vertrouwen is dat hij op z’n oude niveau terugkomt. Die vooruitgang gaat echter zo langzaam (als die er al is), op een gegeven moment moet je dat toch een keer accepteren? | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 15 juni 2021 @ 16:46 |
Tja, Froome is nu gewoon weer de Froome van voor de Vuelta van 2011. Een middelmatig getalenteerde wielrenner die eigenlijk niets in de WT te zoeken heeft. Met de blessure heeft dat ondertussen niets meer te maken, want vorig jaar reed hij harder dan dit jaar. Wellicht is z'n bilharzia weer terug, haha. | |
Idisrom | dinsdag 15 juni 2021 @ 18:46 |
Het Rintje Ritsma-effect in de leeftijd gaat nu meespelen. | |
Pino112 | woensdag 16 juni 2021 @ 11:29 |
Rellende_Rotscholier | woensdag 16 juni 2021 @ 11:51 |
Ik heb ook data van Akkerfrans. https://www.procyclingstats.com/rider/pascal-ackermann Geen enkele overwinning dit jaar, zelfs niet eens een tweede plaats. | |
Chiappucci | woensdag 16 juni 2021 @ 12:49 |
Nieuw tenue voor Total. | |
franklop | woensdag 16 juni 2021 @ 12:59 |
Ik krijg er niet Direct Energie van | |
Mani89 | woensdag 16 juni 2021 @ 13:16 |
Heel gaaf. |