Op zich te begrijpen. Bernal heeft dan wel vorig jaar (een zeldzaam zwak bezette) Tour gewonnen, maar klimmend heeft hij nooit laten zien beter te zijn dan Roglic en, kunnen we na deze Tour wel zeggen, Pogacar. En in het tijdrijden is hij veel minder. Evenepoel heeft het wapen van de tijdrit (al had Roglic dat op papier ook) en is verder een onbekende macht.quote:Op zondag 20 september 2020 20:38 schreef Marcoss het volgende:
Evenepoel een lagere notering dan Bernal
Klinkt wel logisch inderdaad, maar het staat gewoon wat vreemd dat een Tourwinnaar (die in principe nog elk jaar beter zou moeten worden) lager staat dan iemand die nog nooit een grote ronde gereden heeft..quote:Op zondag 20 september 2020 21:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op zich te begrijpen. Bernal heeft dan wel vorig jaar (een zeldzaam zwak bezette) Tour gewonnen, maar klimmend heeft hij nooit laten zien beter te zijn dan Roglic en, kunnen we na deze Tour wel zeggen, Pogacar. En in het tijdrijden is hij veel minder. Evenepoel heeft het wapen van de tijdrit (al had Roglic dat op papier ook) en is verder een onbekende macht.
Bookmakers gaat het ook niet om het weergeven van de juiste kansen, maar om bij eender welke uitslag zoveel mogelijk winst te hebben. Maar dit geheel terzijde.
Ja, die is dan te oud inderdaad (36).quote:Op zondag 20 september 2020 22:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Volgend jaar doet Froome weer mee als het goed is, dus dan weten we het wel.
Naar verluidt serveert de Tour van 2021 een Vogezenrit met aankomst op La Planche des Belles Filles.quote:De 108e editie van de Tour de France start op zaterdag 26 juni in Brest, Bretagne, en finisht, zoals vertrouwd, op zondag 18 juli op de Champs-Élysées in Parijs. Eigenlijk zou La Grande Boucle een week later beginnen met een individuele tijdrit in Kopenhagen, maar dat gaat niet door omdat de race anders zou overlappen met de Olympisch Spelen.
Naar verluidt serveert de Tour van 2021 een Vogezenrit met aankomst op La Planche des Belles Filles.
Er is eigenlijk nog verdomd weinig bekend. Start in ieder geval in Bretagne, waar we vermoedelijk vier dagen gaan blijven. Tweede dag waarschijnlijk naar de onvermijdelijke Mur de Bretagne. Voorzichtige geruchten over een rit met ribinou, die boerenweggetjes bekend van Tro Bro Leon. De vorige keer dat we in Bretagne waren beloofde de ASO dat ze bij de volgende passage in Bretagne die ribinou in het parcours zouden opnemen, vandaar.quote:Op zondag 20 september 2020 23:42 schreef hhh38 het volgende:
Ik zag vanmiddag een aantal posts over het parcours. Wat is er nou al bekend en wat zijn de geruchten?
Van Aert vanaf dag 2 in de gele trui en in een rechte lijn naar de Tourzege.quote:Op maandag 21 september 2020 18:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tweede dag waarschijnlijk naar de onvermijdelijke Mur de Bretagne.
Ik heb het lijstje in de openingspost van vorig jaar er even naast gelegd. Toen stond Pogacar 1 op 67.quote:
Die kan er ook nog komen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooi, was alweer bang voor een TTT.
Die kun je eigenlijk alleen maar in de eerste week doen en het openingsweekend bestaat uit ritten in lijn. Lijkt mij dan sterk dat ze zo dicht op de individuele tijdrit ook nog een ploegentijdrit toepassen.quote:
Nee, als rit vijf een ITT wordt krijgen we geen TTT.quote:
Ik had jouw post even gemist. Ik denk dat ze hopen dat ze hiermee Evenepoel ook naar de Tour kunnen laden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, als rit vijf een ITT wordt krijgen we geen TTT.
Moet zeggen dat ik een TTT op de vijfde dag sowieso een slecht idee vond, dan is een ITT alvast een stuk beter.
Krijgen we wel twee tijdritten, volgens mij hebben ze de Franse droom laten varen.
Een individuele tijdrit van 50 kilometer. Ik zei toch dat ze vol voor Remco zouden gaan. De vraag is nu alleen of het genoeg is om hem zijn voorbereiding op de Olympische Spelen te laten wijzigen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:37 schreef franklop het volgende:
[ twitter ]
Er was heel even hoop @:rellende_rotscholier , maar 'helaas'
OS blijft een week na de Tour toch?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Een individuele tijdrit van 50 kilometer. Ik zei toch dat ze vol voor Remco zouden gaan. De vraag is nu alleen of het genoeg is om hem zijn voorbereiding op de Olympische Spelen te laten wijzigen.
Ik heb niet het gevoel dat dit op waarheid berust isquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 18:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Remco wint dit met zo'n 8 minuutjes voorsprong
Evenepoel .....
Pogacar op 8:02
Roglic op 8:47
Bernal op 10:28
Froome op 10:59
Hirschi op 11:02 5 (als hij voor het klassement gaat en niet de klassiekers)
Van Aert op 13:23 (als hij voor het klassement gaat en niet de klassiekers)
Porte op 15:54
Vansevenant op 16:23
Thomas 17:51
Dumoulin 18:06
Eerste deelname bedoel je denk ik toch?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:24 schreef Jason22 het volgende:
Alles wijst erop dat dit de eerste van De Rem wordt.
Beetje dromen mag, maar spannend is het niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dat dit op waarheid berust is
Na die eerste tijdrit staat hij al 5 minuten voor op de rest. Misschien dat onze Tom de schade kan beperken tot 3 minuten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Eerste deelname bedoel je denk ik toch?
Inderdaad, Froome 4equote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dat dit op waarheid berust is
Geen ribinou tijdens de eerste rit blijkbaar. Beflikkering van de bovenste plank.quote:
Wat is ribinou?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Geen ribinou tijdens de eerste rit blijkbaar. Beflikkering van de bovenste plank.
Die landweggetjes, bekend van Tro Bro Leon. Ons was beloofd dat we die tijdens de volgende passage in Bretagne zouden zien.quote:
Ik durf nog niet te juichen. Pau is net corona, als je denkt het onder controle te hebben komt het weer terug.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Aardig wat geruchten dat de aankomst in Pau vervangen is door een aankomst bovenop de Col de Portet. Dat zou dan voor het eerst in 7 jaar geen Pau zijn. @:Rellende_Rotscholier
[ afbeelding ]
Heerlijke colquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Aardig wat geruchten dat de aankomst in Pau vervangen is door een aankomst bovenop de Col de Portet. Dat zou dan voor het eerst in 7 jaar geen Pau zijn. @:Rellende_Rotscholier
[ afbeelding ]
na vandaag bedenken ze zich misschien nog voor een nieuw duel van de crossersquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die landweggetjes, bekend van Tro Bro Leon. Ons was beloofd dat we die tijdens de volgende passage in Bretagne zouden zien.
Niet dus. Oftewel, bedrog.
Prima bergje, niks mis mee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist het ik wist het ik wist het.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik durf nog niet te juichen. Pau is net corona, als je denkt het onder controle te hebben komt het weer terug.
https://www.procyclingsta(...)e/2020/result/resultquote:Op maandag 26 oktober 2020 10:24 schreef GlennQuagmire het volgende:
Gaan ze hem twee keer beklimmen? Vanwege de twee rode lijntjes
Laat maar.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch Iraty en geen Pau?
Deze jongen durft bijna te JUICHEN.
Krijg ook maar de pleuris met je Tour.quote:
Benieuwd hoe ze van Céret naar Andorra rijden. Hopelijk met Pailheres erinquote:
En het Centraal Massief.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 15:06 schreef Beregd het volgende:
Ze vergeten ook zelfs de Vogezen compleet.
Die was dit jaar ook wel heel prominent aanwezig, kan best een jaartje zonderquote:
quote:
Ja daar valt weinig aan in te korten.quote:Op zondag 1 november 2020 12:58 schreef Beregd het volgende:
Op bovenstaande kaart staan toch zeker drie ritten die wel lang moeten zijn (carcassonne, le creusot, saint emilion). Ofwel klopt de kaart niet.
Ik zit klaar met een lading rotte tomaten.quote:Op zondag 1 november 2020 20:12 schreef showtimer het volgende:
Ook op Joetjoep of op de PLAYER (voor de fijnproevers).
Renners maken de koers.quote:Op zondag 1 november 2020 20:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik zit klaar met een lading rotte tomaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral veel rugby, niet dat je iets mist dus.quote:Op zondag 1 november 2020 20:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dat programma Stade begint nu, maar er zit geo-restrictie op France 2.
Op de site van Letour begint het om 20.25
quote:Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef El-Stinho het volgende:
[ twitter ]
Wout vanaf dag 1 in het geel, red uwen kinders.
En dag 2 meteen Mur de Bretagne, leuk begin welquote:Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef El-Stinho het volgende:
[ twitter ]
Moet nog alle profielen aanzien maar in eerste instantie ook geen bol broekje, nee.quote:
De rit naar Andorra is een misdaad tegen de menselijkheid.quote:Op zondag 1 november 2020 20:53 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Moet nog alle profielen aanzien maar in eerste instantie ook geen bol broekje, nee.
En de tijdritkilometers zijn ook ontzettend laf. En ik vind een Ventoux-afdaling eigenlijk ook helemaal niet leuk maar misschien is dat watervrees en blijkt het allemaal mee te vallen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De rit naar Andorra is een misdaad tegen de menselijkheid.
58 is in principe een uitstekend aantal. Het is niet teveel, het is niet te weinig. Ze maken het Vegni alleen net wat te makkelijk om Hem te kinderlokken.quote:Op zondag 1 november 2020 20:55 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
En de tijdritkilometers zijn ook ontzettend laf. En ik vind een Ventoux-afdaling eigenlijk ook helemaal niet leuk maar misschien is dat watervrees en blijkt het allemaal mee te vallen.
Ik trap er nooit meer in.quote:
Je had er nog meer willen hebben?quote:Op zondag 1 november 2020 20:55 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
En de tijdritkilometers zijn ook ontzettend laf.
Het is super logisch om dan juist de Pailheres mee te pakken, maar dan maak je er zo'n gedrocht vanquote:Op zondag 1 november 2020 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat zie je toch?quote:Op zondag 1 november 2020 21:00 schreef Faraday01 het volgende:
Gaan ze de Ventoux van verschillende kanten oprijden ?
quote:Op zondag 1 november 2020 21:00 schreef Faraday01 het volgende:
Gaan ze de Ventoux van verschillende kanten oprijden ?
Ik zie alleen het profiel en kijk de presentatie niet dus ik vraag het voor de zekerheid aan de volgers hier.quote:
quote:Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef El-Stinho het volgende:
[ twitter ]
Maar het profiel is overduidelijk.quote:Op zondag 1 november 2020 21:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zie alleen het profiel en kijk de presentatie niet dus ik vraag het voor de zekerheid aan de volgers hier.
Wat zie je?quote:Op zondag 1 november 2020 21:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik zie het al, dit wordt een prachtige Tour.
Zeker. Portet ook.quote:Op zondag 1 november 2020 21:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
3 HC-beklimmingen in totaal? Misschien Luz-Ariden nog als vierde.
Spektakel, onvoorspelbaarheid en een complete eindwinnaar.quote:
Ja, Tourmalet, Ventoux, Portet en dan Luz Ariden waarschijnlijk, al is dat op papier al een twijfelgeval.quote:
Waarom?quote:Op zondag 1 november 2020 21:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ja, Tourmalet, Ventoux, Portet en dan Luz Ariden waarschijnlijk, al is dat op papier al een twijfelgeval.
Oh, dan zal het sowieso wel HC zijn ja, maar het is geen monsterklim.quote:Op zondag 1 november 2020 21:13 schreef showtimer het volgende:
[..]
Waarom?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luz-Ardiden
De openbaring van superklimmer Jelle Vanendert.quote:Op zondag 1 november 2020 21:13 schreef showtimer het volgende:
[..]
Waarom?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luz-Ardiden
Philipsen de Toursprinter dus..quote:Roodhooft predikt realisme in zijn voorbeschouwing. “Als je er de bergritten en tijdritten aftrekt, tel ik twaalf kansen waarin we kunnen proberen een rit te winnen. Mathieu (Van der Poel, red.) in de etappes voor de punchers zoals de Mûr de Bretagne, onze nieuwe aankoop Jasper Philipsen in de sprints zoals hij bewijst in de Vuelta en dan nog jongens zoals Xandro Meurisse en Petr Vakoc voor in de overgangsritten. Winnen wordt niet evident, maar we zullen zeker ons mannetje staan”, aldus de sportief manager.
Sowieso wel benieuwd hoe de combinatie Tour - OS eruit gaat zien. Niet alleen voor Mathieu, maar Wout zit er ook mee in zijn achterhoofd. Dumoulin was daar ook altijd druk mee en wat gaat Evenepoel doen.quote:
Remco gaat voor Giro - OS lijkt mequote:Op zondag 1 november 2020 22:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Sowieso wel benieuwd hoe de combinatie Tour - OS eruit gaat zien. Niet alleen voor Mathieu, maar Wout zit er ook mee in zijn achterhoofd. Dumoulin was daar ook altijd druk mee en wat gaat Evenepoel doen.
Zo erg is die toch niet? Wat langere (minder steile) klimmen naar grote hoogte en dan de ontknoping op de vrij lastige Beixalis. Al heb ik niet echt een beeld van andere opties in de nabije omgeving.quote:Op zondag 1 november 2020 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hadden voor de Envalira over de Pailheres moeten rijden ipv Puymorens.quote:Op zondag 1 november 2020 23:46 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Zo erg is die toch niet? Wat langere (minder steile) klimmen naar grote hoogte en dan de ontknoping op de vrij lastige Beixalis. Al heb ik niet echt een beeld van andere opties in de nabije omgeving.
Arcalis had ik in elk geval minder gevonden.
Net als de Vuelta 2020 zekerquote:Op zondag 1 november 2020 21:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Spektakel, onvoorspelbaarheid en een complete eindwinnaar.
Tom Dumoulin wint de Tour 2021.
Uh, ja, dat was, zeg maar, de referentie. Voortaan zal ik dat er direct wel even bijzeggen, dan zijn de mensen die wat trager van begrip zijn ook direct mee.quote:
Op zich kan ook met een laatste tijdrit de spanning er al wel eerder uit zijn natuurlijk..quote:Op maandag 2 november 2020 08:18 schreef Fred_B het volgende:
Het is jammer dat ze zo geforceerd de spanning erin willen houden tot de laatste tijdrit. Ik begrijp dat ze niet willen dat de Tour na de eerste bergrit beslist is. Maar zo’n ramp is het toch niet als de winnaar na het tweede weekend bekend zou zijn, als er daarna nog een paar mooie etappes volgen?
Niet iedere bergrit hoeft lang én zwaar te zijn. Maar ze zouden er toch minstens één in de Alpen en één in de Pyreneën kunnen doen. Ze zijn nu 5 dagen in de Pyreneën en al die etappes zijn net niks.quote:Op maandag 2 november 2020 09:54 schreef Mykonos het volgende:
De Giro was dit jaar wel wat extreem met de lange ritten, maar het hoort er wel bij. Alleen maar bergritten van 150km is toch wel treurig.
2x Ventoux hebben ze anders nog nooit gedaanquote:Op maandag 2 november 2020 12:20 schreef VoMy het volgende:
Bergetappes voelen een beetje Ctrl-C Ctrl-V aan, kijkend naar eerdere edities.
Zonder te lezen:quote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef El-Stinho het volgende:
https://sporza.be/nl/2020(...)agiel~1604313247883/
Miesjel met zijn visie.
Geen De Gendt hoor! En Merlier doet niet mee, normaal gesproken, dus zou raar zijn als hij daarover zou beginnenquote:Op maandag 2 november 2020 12:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zonder te lezen:
Wout van Aert pakt het geel in de eerste etappes. Moet Evenepoel deze kans op mogelijke Tourwinst laten schieten? Veel kans voor vluchters zoals Thomas de Gendt. Hopelijk kan Philipsen gegangmaakt door Merlier enkele sprintetappes winnen. Bijna vergeten: Iets over Tom Boonen.
Michel denkt waarschijnlijk vooral aan zijn eigen zitvlak. Met al dat integrale werk is een rit van 248 kilometer geen sinecure.quote:Op maandag 2 november 2020 12:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Michel huivert van drie etappes boven de 200 kilometer, kan dit?
Waarschijnlijk ook van elke afdaling en elk rondpunt in de finale.quote:Op maandag 2 november 2020 12:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik vond het een bijzondere opmerking, zeker in combinatie met "We draaien de klok 15 jaar terug"... Dan zou je dit toch moeten toejuichenquote:Op maandag 2 november 2020 12:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
"...We draaien de klok 15 jaar terug. In de periode van Tom Boonen had je ook zulke concepten ....."quote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef El-Stinho het volgende:
https://sporza.be/nl/2020(...)agiel~1604313247883/
Miesjel met zijn visie.
Uit het ADquote:Merijn Zeeman, sportief directeur van wielerploeg Jumbo-Visma, betwijfelt of het feit dat de Tour de France van 2021 twee tijdritten bevat in het voordeel van zijn renners is. ,,We hebben dit jaar natuurlijk een behoorlijke tik op de vingers gehad in de tijdrit”, aldus Zeeman.
Daarmee doelt hij op de tijdrit op de voorlaatste dag, waarin winnaar Tadej Pogacar kopman Primoz Roglic van Jumbo-Visma uit de gele trui reed. ,,Twee tijdritten is vooral in het voordeel van Pogacar en voor de andere klassementsrenners in het nadeel. Al hebben wij natuurlijk heel goede tijdrijders; Tom Dumoulin, Primoz Roglic en Steven Kruijswijk hebben echt tijdritkwaliteiten en dan druk ik het zacht uit. Dumoulin is oud-wereldkampioen en Roglic werd op dat WK tweede.” Dumoulin pakte in 2017 de wereldtitel in het Noorse Bergen.
Zeeman vindt het jammer dat een ploegentijdrit ontbreekt. ,,Als het aan ons ligt keert de ploegentijdrit in 2022 zeker weer terug. Dat zou super zijn en we hebben er een geweldige ploeg voor om dan toe te slaan. Misschien is dat ook wel de reden van de ASO om geen ploegentijdrit in het schema op te nemen; dat ze bang zijn voor Jumbo-Visma. Maar ik weet ook dat je het schema moet nemen zoals het is om de Tour te winnen.”
Zeeman wilde nog niet vooruitlopen op de plannen voor de grote rondes van volgend jaar. ,,Die gaan we in januari presenteren. We gaan er allemaal vanuit dat het een normaal seizoen wordt met een normale kalender. Maar dat is allemaal nog maar de vraag.”
De sportief directeur ging nog even kort in op sprinter Dylan Groenewegen, die dit jaar niet zijn opwachting maakte in de Ronde van Frankrijk. Groenewegen veroorzaakte een zware crash in de Ronde van Polen, waarbij ook Fabio Jakobsen zwaargewond raakte. ,,Met Dylan gaat het naar omstandigheden oké. Wat er is gebeurd, heeft enorm veel impact op hem gehad”, aldus Zeeman. ,,Hij krabbelt op en traint goed, om zijn zinnen te verzetten. Hij is in afwachting van wat de UCI gaat besluiten. Maar het moge duidelijk zijn dat alles wat er is gebeurd, zijn sporen heeft nagelaten bij hem.”
Hoe krijg je het uit je toetsenbord, Zeeman zijnde.quote:
Indekken tot de max.quote:Op maandag 2 november 2020 16:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord, Zeeman zijnde.
Daar hoopte ik ook op inderdaad. Maar als corona het toestaat is het wel een prachtige kans om het peloton 2x voorbij te zien komen als je na Chalet Reynard staat of een stukje loopt tussendoor.quote:Op maandag 2 november 2020 17:04 schreef Fretwork het volgende:
Twee keer Ventoux vind ik wel leuk, al is de beklimming vanaf Sault echt te makkelijk tot Chalet Reynard. Had liever Malaucene+Bedoin gezien (Malaucene omhoog, Sault naar beneden, Gorges de Nesque en dan Bedoin omhoog).
Die van mij ook, 2009 met Garatequote:Op maandag 2 november 2020 17:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Daar hoopte ik ook op inderdaad. Maar als corona het toestaat is het wel een prachtige kans om het peloton 2x voorbij te zien komen als je na Chalet Reynard staat of een stukje loopt tussendoor.
De Tour bekijken op de Ventoux is één van m'n favoriete jeugdherinneringen
Of toch niet?quote:
quote:Groen? Als er een optie is, wil ik er zeker voor gaan, maar ik denk dat het bovenal afhankelijk is van het verloop van de eerste Tourweek. Hoe realistisch die ambities mogen zijn, zal duidelijk worden na die eerste week.”
Dat staat er toch?quote:Op maandag 2 november 2020 18:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wel balen voor Jumbo dat er met de huidige ploeg geen ploegentijdrit in zat/zit.
Dat klopt en daar ben ik het mee eens. Net als dat het voor Jumbo jammer is dat er in de afgelopen Tour geen zat.quote:
Lijkt me sterk dat er in 2022 een ploegentijdrit komt, na de openingstijdrit Kopenhagen.quote:
Ploegentijdrit kan best in rit 4 of 5 ofzo. Alleen de ene destijds in rit 8 was belachelijk.quote:Op maandag 2 november 2020 21:18 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat er in 2022 een ploegentijdrit komt, na de openingstijdrit Kopenhagen.
Groen is dit jaar wel veel lastiger met 8 pure sprintkansen. De weg is geplaveid voor Demare. Denk dat Mathieu op de tweede rustdag uitstapt. Die derde week heeft ie met de tijdrit en drie Pyreneeenritten ook niet veel te winnen. Die rustdag is 12 juli, de OS mountainbike is 26 juli.quote:
Hoezeer ik ook voor Jumbo ben, een TTT is echt complete oogaids imo. En ook nog koersvervalsing. Ik mis het als kiespijn.quote:Op maandag 2 november 2020 21:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat klopt en daar ben ik het mee eens. Net als dat het voor Jumbo jammer is dat er in de afgelopen Tour geen zat.
Qua kijkplezier vind ik het niet erg, maar een goed team zo hard belonen hoeft van mij ook niet. Dat is al belangrijk genoeg.quote:Op maandag 2 november 2020 23:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hoezeer ik ook voor Jumbo ben, een TTT is echt complete oogaids imo. En ook nog koersvervalsing. Ik mis het als kiespijn.
Denk dat vooral Total heel veel mazzel heeft dat er een extra ploeg uitgenodigd mag worden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wildcards voor Arkea, Total en B&B Hotels.
B&B heeft ook niet heel veel meer dan Coquard, Rolland en Pacher. Al is Turgis en Bonifazio en 5 oudere als het loopt-renners, nog minder.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Denk dat vooral Total heel veel mazzel heeft dat er een extra ploeg uitgenodigd mag worden.
B&B maakte dit jaar wel meer kans vanwege de start in Bretagne. Het gaat vaak niet om kwaliteit, maar meer om allerlei andere belangen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
B&B heeft ook niet heel veel meer dan Coquard, Rolland en Pacher. Al is Turgis en Bonifazio en 5 oudere als het loopt-renners, nog minder.
Het allerliefst zagen we duo-sprints met Biniam en Barbier.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
B&B maakte dit jaar wel meer kans vanwege de start in Bretagne. Het gaat vaak niet om kwaliteit, maar meer om allerlei andere belangen.
Delko staat helaas op de shitlist van de ASO, mogen niet eens meedoen aan Parijs-Nice. Als ze ook geen uitnodiging krijgen voor Parijs-Roubaix ga ik met stenen gooien naar Prudhomme en co.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het allerliefst zagen we duo-sprints met Biniam en Barbier.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Total kan het in ieder geval niet slechter doen dan vorig jaar, dat scheelt.
Ik hoop eigenlijk gewoon dat ze Wout van Aert een vrije rol geven en dat hij lekker voor de groene trui mag gaan. Hij is er DE kandidaat voor, dus ik zou het zonde vinden als hij daar niet voor gaat.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 23:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zou er in aanloop naar de Tour de Wout-lobby kunnen veranderen van 'groen' naar 'geel'? Het zou voor Jumbo ook interessant zijn om een jaar later alsnog de tactiek met twee kopmannen te hanteren, voor zo lang het duurt tenminste. Dumoulin is toch voor de Tour wel afgeschreven en Kruijswijk is niet goed genoeg. En de tactiek van afgelopen jaar is met een op het oog nog sterkere Pogacar ook minder waarschijnlijk.
Ongeacht of dit gaat gebeuren is met enkele sprintje heuvelop en een vlakke tijdrit in de eerste week de kans groot dat Wout bij het betreden van de Alpen in het geel rijdt.
Ze hadden bij Jumbo sowieso al aangegeven dat hij voor zichzelf kan gaan deze Tour jaquote:Op woensdag 17 maart 2021 08:35 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk gewoon dat ze Wout van Aert een vrije rol geven en dat hij lekker voor de groene trui mag gaan. Hij is er DE kandidaat voor, dus ik zou het zonde vinden als hij daar niet voor gaat.
quote:Op woensdag 17 maart 2021 11:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze hadden bij Jumbo sowieso al aangegeven dat hij voor zichzelf kan gaan deze Tour ja
Leuke rubriek.quote:Schrap dit jaar alvast de groene trui in de Tour van zijn lijstje. "Wout heeft zelf al duidelijk gemaakt dat hij niet voor de puntentrui gaat. Het zou hem te veel energie kosten met het oog op de Spelen. Hij zal gewoon zijn momenten uitkiezen om voor ritzeges te gaan."
Bijzonder.. dat kan best samen gaan, zou je zeggen. Tenzij hij niet uit gaat rijden, maar dat wil Jumbo vast ook niet.quote:
Misschien kan Tom hem het begrip supercompensatie uitleggen.quote:
Maar hij mag niet voor tussensprints gaan (afgezien van zijn eigen plannen om er wel of niet voor te willen gaan). Terwijl daar na een paar dagen sowieso nog maar een paar man voor gaan en je met minimale inspanning punten mee kunt pakken. Als Roglic weer ergens het asfalt van dichtbij gaat inspecteren heb je nog iets achter de hand.quote:Op woensdag 17 maart 2021 11:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze hadden bij Jumbo sowieso al aangegeven dat hij voor zichzelf kan gaan deze Tour ja
Had jij verwacht dat hij dit jaar de Tour nog zou rijden dan?quote:Op maandag 26 april 2021 15:08 schreef TLC het volgende:
Dumoulin zien we ook nooit meer terug op de fiets he
Tour leek me sowieso al te vroeg ja, maar ik denk dat een eventuele terugkeer sowieso dit jaar nog moet gebeuren, anders geloof ik niet dat we hem nog terugzien.quote:Op maandag 26 april 2021 15:19 schreef noodgang het volgende:
[..]
Had jij verwacht dat hij dit jaar de Tour nog zou rijden dan?
Er zijn vaker sporters succesvol teruggekomen van een sabbatical.quote:Op maandag 26 april 2021 16:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tour leek me sowieso al te vroeg ja, maar ik denk dat een eventuele terugkeer sowieso dit jaar nog moet gebeuren, anders geloof ik niet dat we hem nog terugzien.
Zeker, maar bij Dumoulin geloof ik niet dat hij nog op z'n beslissing terug gaat komen als hij dat dit jaar nog niet doet..quote:Op maandag 26 april 2021 16:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zijn vaker sporters succesvol teruggekomen van een sabbatical.
Ik las laatst dat ze nog hoop houden op de OS, nu lijkt me dat ook erg sterk maar idd, als hij dit jaar niet meer koerst dan gaat het ook niet meer gebeuren vrees ik.quote:Op maandag 26 april 2021 16:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tour leek me sowieso al te vroeg ja, maar ik denk dat een eventuele terugkeer sowieso dit jaar nog moet gebeuren, anders geloof ik niet dat we hem nog terugzien.
quote:Over de Tour: "Eerst eens een rit proberen te winnen"
Mathieu van der Poel zal de Olympische Spelen deze zomer combineren met zijn eerste Tour de France.
Zal hij die Tour uitrijden? "Dat weet ik niet. Dat zijn dingen waarmee
ik me niet bemoei", zegt Adrie van der Poel.
"Het zal een ontdekkingsreis worden. Hoeveel zal en wil Mathieu afzien in de Ronde van Frankrijk? Dat zal meespelen."
"Het is natuurlijk geen must om de Tour uit te rijden", vindt vader Van der Poel. "Ik denk dat de basis er wel is om zo ver mogelijk te gaan."
"Maar misschien moet Mathieu na 14 dagen zeggen dat hij eruit stapt, want Tokio volgt echt wel kort op de Tour."
"Als de Olympische Spelen in Europa zouden plaatsvinden, dan zou dat allemaal wel meevallen. Nu zit je met dat tijdsverschil, de hoge temperatuur en de vochtigheidsgraad in Japan. Daar moet je allemaal aan wennen."
Misschien moet Mathieu na 14 dagen zeggen dat hij uit de Tour stapt, want de Spelen volgen echt wel kort op de Tour.
Met welke ambities zal Mathieu van der Poel naar de Tour trekken? Adrie van der Poel: "Daar hebben we het nog niet over gehad."
"Vroeger heb ik Mathieu al gezegd: "Als je naar de Ronde van Frankrijk trekt, probeer dan eens een rit te winnen." Na een eerste Tour-deelname zal je weten wat er in de toekomst mogelijk is en wat er niet mogelijk is."
Wat is er dit jaar al mogelijk? De groene trui? "Als je van de Olympische Spelen je hoofddoel hebt gemaakt, kan je in de Tour niet voor de groene trui koersen."
De kutdorpjes hebben vast weer gezellig met geld gerold in crisistijden 👍👊.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:52 schreef DeeBee het volgende:
Ongekende TourAids zoals we ze weer kennen.
Etappe 1, 2 en 7 toch?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:23 schreef Chiappucci het volgende:
Ik word hier ook niet echt enthousiast van moet ik zeggen. Ook geen enkele vlakke etappe met nog een heuveltje aan het eind om het iets spannender te maken. Het enige goede dat ze gedaan hebben is de vlakke etappes kort houden (150 à 160 km).
Ja, dat wordt vooral problematisch als je daardoor per se ergens naar toe een parcours moet tekenen en je start / finish plaatsen hebt die al 150km hemelsbreed liggen ofzo.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:58 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
De kutdorpjes hebben vast weer gezellig met geld gerold in crisistijden 👍👊.
Ja vooral die rit vanuit Andorra, wie heeft die bedachtquote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, dat wordt vooral problematisch als je daardoor per se ergens naar toe een parcours moet tekenen en je start / finish plaatsen hebt die al 150km hemelsbreed liggen ofzo.
Verder zien we vooral veel luie ___/\__/ ritten die extreem makkelijk te controleren zijn. Keer op keer zien we dat lengte en opeenvolging van klimmen mogelijkheden voor koers brengen in de Giro en Vuelta, maar de Tour wil spanning en dus zitten we straks naar 6 laatste kilometer sprintjes tussen Roog en Poog te kijken...
Die rit naar Tignes bijvoorbeeld: 35 kilometer vallei voor de laatste klim of die rit die start in Andorra, laatste klim op 40 km van de finish, dan weet je al wat voor kutkoers je gaat krijgen.
Vlakke etappes van 150 kilometer zijn net zo saai, of misschien nog saaier als een etappe van bijvoorbeeld gisteren (van 230 kilometer). Je kunt vlakke etappes beter 300 kilometer laten maken in plaats van teveel verplaatsingen. Ik denk niet dat het dan saaier wordt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:23 schreef Chiappucci het volgende:
Ik word hier ook niet echt enthousiast van moet ik zeggen. Ook geen enkele vlakke etappe met nog een heuveltje aan het eind om het iets spannender te maken. Het enige goede dat ze gedaan hebben is de vlakke etappes kort houden (150 à 160 km).
Ja oké, klopt wel wat betreft etappe 1 en 2. Al zijn die wel weer puur op de punchers gericht met een vergelijkbare aankomst heuvelop van 2 à 3 km met een steiler begin. Een keer een klimmetje op 5-10 km van de meet met een technische finale zou voor de verandering wel leuk zijn.quote:
Ik denk dat je weinig mensen blij maakt met een vlakke etappe van 250 km. Dan krijg je meestal een wandeletappe met een finish tegen 18 uur. Als zo'n rit 150 km is heb je in elk geval meer kans dat het tempo hoog blijft en het lanterfanten niet de overhand krijgt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vlakke etappes van 150 kilometer zijn net zo saai, of misschien nog saaier als een etappe van bijvoorbeeld gisteren (van 230 kilometer). Je kunt vlakke etappes beter 300 kilometer laten maken in plaats van teveel verplaatsingen. Ik denk niet dat het dan saaier wordt.
Ik voorspel een hoosbui op die ochtend in Andorra waardoor start naar durpje in vallei wordt verplaatst hahaquote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, dat wordt vooral problematisch als je daardoor per se ergens naar toe een parcours moet tekenen en je start / finish plaatsen hebt die al 150km hemelsbreed liggen ofzo.
Verder zien we vooral veel luie ___/\__/ ritten die extreem makkelijk te controleren zijn. Keer op keer zien we dat lengte en opeenvolging van klimmen mogelijkheden voor koers brengen in de Giro en Vuelta, maar de Tour wil spanning en dus zitten we straks naar 6 laatste kilometer sprintjes tussen Roog en Poog te kijken...
Die rit naar Tignes bijvoorbeeld: 35 kilometer vallei voor de laatste klim of die rit die start in Andorra, laatste klim op 40 km van de finish, dan weet je al wat voor kutkoers je gaat krijgen.
Ik mis iig nog een verwijzing naar Tom Boonen, de vraag hoe Evenepoel het zou doen, de vraag wat er zou gebeuren als Van Aert voor eigen kans had mogen rijden. Dat soort zaken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 23:49 schreef Dutch_view het volgende:
Als voorbereiding op de Tour van 2021 hierbij een leuke Sporza Bingo
Voor eventuele aanpassing houdt ik me aanbevolen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 31 mei 2021 11:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik mis iig nog een verwijzing naar Tom Boonen, de vraag hoe Evenepoel het zou doen, de vraag wat er zou gebeuren als Van Aert voor eigen kans had mogen rijden. Dat soort zaken.
In het verlengde daarvan de opmerking over dat Roglic Wout had moeten helpen.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik mis iig nog een verwijzing naar Tom Boonen, de vraag hoe Evenepoel het zou doen, de vraag wat er zou gebeuren als Van Aert voor eigen kans had mogen rijden. Dat soort zaken.
Vorig jaar wilde ze koste wat kost de hele koers controleren omdat je alleen op die manier de Tour kan winnen. Daar was een hele analyse van Sky / Ineos op losgelaten. Maar dat is blijkbaar nu niet meer nodig.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Tamelijk aparte uitleg van Zeeman over Pogchamp bij Knipperlicht. Hij wil er alles aan doen om het geen onderling man-tegen-man gevecht te laten worden. Ten eerste, hoe dan? Ten tweede, je proeft een zekere mate van angst. En het lijkt erop dat ze er vanuit gaan dat de tijdrit van vorig jaar geen toevalstreffer was. Er wordt al gespeculeerd over een herhaling in Libourne.
Vorig jaar was dan ook geen vreemde tactiek bij Jumbo als je er vanuit gaat dat Roglic normaal gesproken een betere tijdrijder is dan Pogacar. Ze hebben onderweg zeker fouten gemaakt (vooral de rit over de Peyresourde), maar het was tactisch ook niet zo vreemd.. Dat Pogacar zo zou gaan vliegen, had niemand aan zien komenquote:Op maandag 31 mei 2021 11:43 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Vorig jaar wilde ze koste wat kost de hele koers controleren omdat je alleen op die manier de Tour kan winnen. Daar was een hele analyse van Sky / Ineos op losgelaten. Maar dat is blijkbaar nu niet meer nodig.
Die vind ik nog wel geinig. Al die vlakke aanlopen naar 1/2 hoge bergen zorgen in ieder geval in de Giro niet voor spektakel maar juist voor een kopgroep met matige renners die voor de zege mogen gaan. Zoals de bergen in die rit liggen heb je in ieder geval nog een uniek koersverloop.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja vooral die rit vanuit Andorra, wie heeft die bedacht
Ook wel weinig vertrouwen in de tijdrit van Roglic, zeker aangezien hij vorig jaar niet meer op de tijdritfiets had gezeten sinds de val in de Dauphiné.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Tamelijk aparte uitleg van Zeeman over Pogchamp bij Knipperlicht. Hij wil er alles aan doen om het geen onderling man-tegen-man gevecht te laten worden. Ten eerste, hoe dan? Ten tweede, je proeft een zekere mate van angst. En het lijkt erop dat ze er vanuit gaan dat de tijdrit van vorig jaar geen toevalstreffer was. Er wordt al gespeculeerd over een herhaling in Libourne.
BurenGODENquote:
Ojee.quote:Al is het zelfs niet zeker dat Israel Start-up Nation zijn peperdure kopman zal laten starten in de Tour. “Hij is een enorme kampioen voor wie ik veel respect heb, maar zijn deelname aan de Tour de France is geenszins vanzelfsprekend”, zegt sportief directeur Rik Verbrugghe aan La Dernière Heure. “Ik verwacht dat er tijdens deze Dauphiné een beetje duidelijkheid komt. Sinds het begin van het seizoen heeft hij constant progressie gemaakt, maar we hadden graag gezien dat zijn vooruitgang meer exponentieel zou zijn.”
Dit kan niet anders dan unaniem een belachelijk groot succes worden.quote:“We brengen alle disciplines bij elkaar om de winst te onderzoeken”, vervolgt Rooijakkers in Ride Magazine. “Zo ontdekten we dat we met een aerodynamische stof tijdwinst konden boeken in de sprint. Dus nu rijdt Cees Bol en zijn trein met mouwstukken, die ze aantrekken als ze aan de slag gaan. Aan de voorkant is dan aerodynamische stof, aan de achterkant Dyneema. Dan zijn ze sneller en hebben ze minder schade bij een val. Het levert in een sprint een winst van twee à vier watt. Wij hopen dit sprintersshirt in de Tour de France te presenteren.”
quote:Na een val in de Amerikaanse gravelrace Unbound moest Quinn Simmons gehecht worden in de knie. Het Amerikaanse toptalent van Trek-Segafredo fnuikt zo zijn kansen op de Tour. *** Ook geen Tour voor Daryl Impey. De Zuid-Afrikaan van Israel - Start-Up Nation zit met een heupblessure. Bij hem in de lappenmand liggen Hagen en De Marchi.
Zou Simmons al de Tour gaan doen dan op zijn 20e?quote:
quote:De 108e editie van de Tour de France start op zaterdag 26
juni 2021 in Brest en finisht op zondag 18 juli op de
Champs-Élysées in Parijs. Alle 21 etappes van de Tour
zijn ’s middags rechtstreeks te zien op NPO 1. Met het
commentaar van Joris van den Berg, Maarten Ducrot en
Stef Clement.
Marcel Kittel nieuwe analist De Avondetappe
Aan tafel neemt Dione de Graaff de hoogtepunten van de dag door met wielerexperts. Met dit jaar een
nieuw gezicht: Marcel Kittel. De oud-wielrenner met veertien Touretappezeges achter zijn naam maakt
voor het eerst zijn opwachting in het Tourprogramma. Ook gerenommeerde analisten als Danny
Nelissen, Stef Clement, Roxane Knetemann, Thomas Dekker en Michael Boogerd zitten regelmatig bij
Dione aan tafel. Ook schuiven oude cracks, aanstormende talenten, wielerliefhebbers en andere
deskundigen aan. In de uitzending wordt voortdurend geschakeld naar Herman van der Zandt die dáár
staat waar het verhaal van de dag te halen is. En vanzelfsprekend zijn de elementen die De Avondetappe
zo onmiskenbaar maken er ook weer. Zo wordt de etappe van de dag net even anders samengevat, zijn
er reportages uit Frankrijk, is er live muziek, raast de fameuze rebus voorbij en blikken we vooruit op de
dag van morgen..
Alweer niet?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:30 schreef Jason22 het volgende:
Geen Herbert dit jaar, wel Marcel Kittel als nieuw analist.
[..]
Jorisquote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:30 schreef Jason22 het volgende:
Geen Herbert dit jaar, wel Marcel Kittel als nieuw analist.
[..]
De nieuwe Sep is uit.quote:Sep Vanmarcke zal dit jaar niet in de Tour de France te bewonderen zijn. De 32-jarige routinier van Israel Start-Up Nation vertelt aan Het Nieuwsblad dat hij zich niet goed genoeg voelt om te starten. “Ik ben helemaal uit vorm. De Tour heeft dan ook geen zin”, aldus Vanmarcke.
Sander en @Rellende_Rotscholier vrezen met grote vrezenquote:Sander Armée vreest weer naast selectie voor de Tour te vallen: “Had lacune op cv willen opvullen”
Sander Armée keerde met een goed gevoel terug van de Dauphiné. Niettemin vreest de 35-jarige renner uit Herent dat dat niet zal volstaan om door zijn Zuid-Afrikaanse team te worden geselecteerd voor zijn allereerste Ronde van Frankrijk.
De pas geëindigde Dauphiné en de aan de gang zijnde Ronde van Zwitserland gelden als ultieme oefengaloppen naar de Ronde van Frankrijk. De nodige conclusies worden dan getrokken, de selecties afgerond. Sander Armée was afgelopen week aan de slag in de Dauphiné en kon zich verzoenen met het daar behaalde resultaat.
“Over de eerste vier etappes kan ik best tevreden zijn”, zegt Sander Armée. “Drie van die ritten kenden een pittige finale en telkens was ik vooraan van de partij in de spurt van een kleine groep. De daaropvolgende tijdrit heeft dan een beetje mijn tempo gebroken. Door de andere positie op de tijdritfiets geraakte ik wat uit mijn gewone doen, maar tijdens de laatste twee etappes was ik weer helemaal terug. Hetgeen zich in de laatste rit vertaalde in een exploot op de afsluitende Joux Plane waar ik slechts in de laatste kilometers weer bij de lurven werd gegrepen. Ik keerde zo met een positief gevoel naar huis terug”, vat Sander Armée zijn Dauphiné samen.
Toch vreest Sander Armée een beetje voor zijn eerste Tour-deelname.
“Pas op, naar mijn weten is de selectie nog niet gemaakt. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid in de komende dagen wel gebeuren. Maar als ik merk hoe de verhoudingen sprinters-klimmers er in de laatste koersen uit zagen, dan vrees ik dat er voor mij geen plaats is voorbehouden in dat plaatje. Of ik dat erg vind? Natuurlijk wel. Ik stond al meerdere keren aan de start van Vuelta, waarin ik overigens al een rit won, en van de Giro. Ik had ook de Ronde van Frankrijk op mijn curriculum vitae willen inschrijven.”
“Ga ik er lastig over doen wanneer mijn vrees wordt bewaarheid? Zo steek ik nu ook weer niet in mekaar. Omdat ik niet echt iemand ben die zich vastpint op bepaalde wedstrijden. Biedt men mij een alternatief - en dat zou dan de Ronde van Spanje worden - dan zal je mij niet horen mekkeren. Maar laat ons eerst al maar de definitieve Tour-selectie afwachten. Nu concentreer ik mij op de eerstvolgende opdracht, het Belgische wegkampioenschap van 20 juni in Waregem”, besluit Sander Armée alvorens zijn pc open te klappen voor een online oudercontact met de school van zijn zoontje.
quote:Op donderdag 10 juni 2021 14:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sander en @:Rellende_Rotscholier vrezen met grote vrezen
Ik announce dit alleen als deze vijf mooie jongens ookvan de partij mogen zijn:quote:Op donderdag 10 juni 2021 15:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als we allemaal een video inleveren met Armee als één van de acht kunnen we de druk misschien nog opvoeren!
Ondermijning van Karel DNFcek.quote:Op donderdag 10 juni 2021 15:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik announce dit alleen als deze vijf mooie jongens ookvan de partij mogen zijn:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik doe even de gewaagde voorspelling dat dit een totale mislukking gaat worden.quote:If you thought the days of the “mountain train” were over, think again. Ineos Grenadiers is assembling its carriages in preparation for steamrollering the 2021 Tour de France. Ineos Grenadiers will wind back the clocks at the Tour this month and unleash a Team Sky-style “mountain train” in a bid to box yellow jersey favorites Primoz Roglič and Tadej Pogačar into a corner.
quote:Patrick Lefevere heeft in zijn zaterdagcolumn in Het Nieuwsblad tekst en uitleg gegeven over de blessure van Sam Bennett. 'Hij heeft last van een ontsteking in de patellapees, dat zijn hardnekkige blessures.'
Lefevere heeft een verleden met deze blessure. 'We hebben het eerder meegemaakt met Tom Boonen, Zdenek Stybar en Andrea Bagioli, die er zelfs allemaal aan geopereerd zijn.' Op dit moment weet de baas van Deceuninck-Quick-Step dan ook niet of Bennett de Tour de France überhaupt haalt. 'Op dit moment weten we dat niet, Sam moet minstens nog tot maandag rusten.'
Naar eigen zeggen heeft Lefevere 'niet echt een plan B'. 'Ik ben zondag gaan eten met Mark Cavendish en daar heb ik hem de vraag gesteld of hij nog een grote ronde wil rijden. Hij zei 'niet aan dit salaris' en dat begrijp ik. De Tour betekent rijden onder druk en onder een vergrootglas liggen.' Lefevere denkt er nu over na om het contract van de dit jaar succesvolle Cavendish op te waarderen. 'Het is iets waar ik op dit moment over nadenk: Cavendish verlengen voor de Tour, aan betere voorwaarden.'
Niet in een nieuwe vormpiek van Gogl gelovenquote:Op maandag 14 juni 2021 19:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sneue bende van Qhubeka in Giro dan
Wat is we met Gogl dan? Ik heb dat gemist.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vrij bizar dat Nizzolo niet naar de Tour gaat, wat voor bak met ellende gaat Qhubeka dan sturen? Ik had al moeite om aan acht namen te komen, maar nu nog meer.
Aru en Henao voor de 17e en 18e plek in het klassement, dat lijkt me wel een zekerheidje. Maar daarna? Pozzovivo wellicht na zijn mislukte Giro? De vorm in Zwitserland was heel behoorlijk. Verder, tja, geen idee? Reinardt Janse van Rensburg die zelf mag gaan sprinten? Walscheid laten dubbelen?
Gogl zou normaal een zekerheid zijn, maar die is niet fit. Campenaerts mag volgens Steef ook de Tour doen, maarja, afgaande op zijn Belgische avonturen is dat ook geen zekerheid. Si Clarke? Dimitri Claeys? Toch Sander Armee? Sjon Bennett?
Gewoon niet gaan, lijkt me het beste.
Afgestapt in de Dauphine vanwege knieproblemen. Staat wel nog op het programma voor de Tour, maar tenzij hij een flinke dosis cortisonen krijgt wordt dat wel een probleem.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat is we met Gogl dan? Ik heb dat gemist.
Lol, dit betekent dat de helft van mijn FPCL team knieproblemen heeft gehad Noem een willekeurige wielrenner en hij zit in mijn team.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Afgestapt in de Dauphine vanwege knieproblemen. Staat wel nog op het programma voor de Tour, maar tenzij hij een flinke dosis cortisonen krijgt wordt dat wel een probleem.
quote:Op maandag 14 juni 2021 19:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lol, dit betekent dat de helft van mijn FPCL team knieproblemen heeft gehad Noem een willekeurige wielrenner en hij zit in mijn team.
Ik zit ook echt te zoeken wie ze nou op zouden moeten stellen. Het is wel echt heel treurig. Je gaat haast vrezen voor Pelukki.
Ik zou zeggen dat ze Frankiny nog maar een keer moeten proberen in de hoop dat dat nog wat wordt.
Er van uitgaande dat Gogl dan niet fit is dan gok ik op:
Henao
Campenaerts
Janse
Frankiny
Pozzo
Armee
Clarke
Aru
Enige fatsoenlijke stand-ins zijn dan Claeys en Walscheid.
Ik verwacht van welquote:Op maandag 14 juni 2021 19:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
We kunnen een inzending verwachten?
(Ik vraag me vooral af of er debielen bestaan die dit daadwerkelijk doen)
thxquote:
Tijd om TDF te openen.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Inschrijvingen zijn geopend voor CM.
Neequote:
Denk dat Bennett sowieso wel gaat en Frankiny niet. Die laatste reed ook echt een kleurloze Giro.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lol, dit betekent dat de helft van mijn FPCL team knieproblemen heeft gehad Noem een willekeurige wielrenner en hij zit in mijn team.
Ik zit ook echt te zoeken wie ze nou op zouden moeten stellen. Het is wel echt heel treurig. Je gaat haast vrezen voor Pelukki.
Ik zou zeggen dat ze Frankiny nog maar een keer moeten proberen in de hoop dat dat nog wat wordt.
Er van uitgaande dat Gogl dan niet fit is dan gok ik op:
Henao
Campenaerts
Janse
Frankiny
Pozzo
Armee
Clarke
Aru
Enige fatsoenlijke stand-ins zijn dan Claeys en Walscheid.
quote:Kelderman and Sagan lead BORA – hansgrohe at Tour de France 2021
With Buchmann and Konrad, the German squad is aiming to ride offensively in the mountains. Daniel Oss will yet again be the last man for Peter Sagan, while Politt, Pöstlberger and Tour debutant Schelling will be allrounders for the team.
"This year it was not an easy decision by any means. Emu became an option only last week and we also thought about bringing two sprinters with Ackermann and Sagan. Ultimately, we believed that Pascal is not at the necessary level to make a successful Tour premiere and therefore he didn’t make it into the squad. Our goals are a stage win and a top five in the final GC. Of course, we also have the green jersey in our sights, but it will be a tough battle. With those goals in mind, our leaders will be Wilco for GC and Peter for the sprints and undulating stages. At his side will be Daniel Oss yet again. Regarding Emu, I have already stated that he will be free to take his chances if the moment comes, however, Patrick will also receive his own opportunities. Of course, he will be important to Wilco in the mountains. Overall, we want to ride offensively at the Tour and with Nils, Lukas and Ide we have riders who can do well on almost all terrain, yet also have the class to take a stage from a break. I am very happy that one of our young guns, Ide, who only turned pro with us last year, is already lining up for the Tour. He has developed really well over the last month and put himself into that position with strong results." - Ralph Denk, Team Manager
BORA – hansgrohe at the Tour de France 2021:
Emanuel Buchmann (Ger), Wilco Kelderman (Ned), Patrick Konrad (Aut), Daniel Oss (Ita), Lukas Pöstlberger (Aut), Nils Politt (Ger), Peter Sagan (Svk), Ide Schelling (Ned).
https://www.bora-hansgroh(...)tdf-lineup/544741220
De vermoeiende Peter Sagan is ook weer van de partij. Had van mij niet gehoeven.quote:
Top-5 jeetje... Stel optimisten bij BORAquote:
Wat moeten ze anders? Ackermann heeft het niveau niet, Kämna is ziek zwak en misselijk, Schachmann heeft blijkbaar andere doelen. Dan blijven deze 8 wel zo'n beetje als beste over. Best kansen op ritzege.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
Redelijk vernietigende commentaren op sociale media op deze tourploeg van Bora. Van alles net niet. Hoeveel top 10-noteringen in WT-wedstrijden zonder overwinning zal Wielco aan zn reeks toevoegen?
Denk het niet, Ralph, hahahaha.quote:
Hij gaat de Tour gebruiken om in vorm te komen voor de Vuelta.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 14:08 schreef Faraday01 het volgende:
Froome rijdt de tour als wegkapitein
Goed besteed die 5,5 miljoen per jaar
https://sporza.be/nl/2021(...)dt-de~1623758650351/
De Vuelta van 2023, naar het schijnt.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 14:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij gaat de Tour gebruiken om in vorm te komen voor de Vuelta.
En als eerste het zinkende schip verlaten .....quote:Op dinsdag 15 juni 2021 14:08 schreef Faraday01 het volgende:
Froome rijdt de tour als wegkapitein
Goed besteed die 5,5 miljoen per jaar
https://sporza.be/nl/2021(...)dt-de~1623758650351/
Of buiten tijd binnenkomen. De ultieme vernedering voor een oud tour winnaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 14:50 schreef kibo het volgende:
[..]
En als eerste het zinkende schip verlaten .....
Ze zouden Keldermerckx ook eens met een andere mindset de wedstrijd in kunnen proberen te sturen. Dus niet verstopt rijden voor een duosprint met Konrad om plek 3, maar bijvoorbeeld dat iemand iets probeert. Klinkt gewaagd, maar wie weet lukt het.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
Redelijk vernietigende commentaren op sociale media op deze tourploeg van Bora. Van alles net niet. Hoeveel top 10-noteringen in WT-wedstrijden zonder overwinning zal Wielco aan zn reeks toevoegen?
Dat was destijds wel de bedoeling bij Lotto-Jumbo, maar toen lag hij al snel weer op z’n gezicht waardoor hij geblesseerd de ronde uitreed en weinig meer kon..quote:Op dinsdag 15 juni 2021 15:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze zouden Keldermerckx ook eens met een andere mindset de wedstrijd in kunnen proberen te sturen. Dus niet verstopt rijden voor een duosprint met Konrad om plek 3, maar bijvoorbeeld dat iemand iets probeert. Klinkt gewaagd, maar wie weet lukt het.
Dat kan Wilco niet. Het is ook geen verrassing dat de enige overwinningen die hij heeft in tijdritten zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 15:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze zouden Keldermerckx ook eens met een andere mindset de wedstrijd in kunnen proberen te sturen. Dus niet verstopt rijden voor een duosprint met Konrad om plek 3, maar bijvoorbeeld dat iemand iets probeert. Klinkt gewaagd, maar wie weet lukt het.
Wel benieuwd wanneer hij daar zelf klaar mee is.. het salaris zal vast veel goed maken, maar hij is nu 1,5 jaar weer “fit” en je hoort elke keer dat hij vooruit gaat er alle vertrouwen is dat hij op z’n oude niveau terugkomt. Die vooruitgang gaat echter zo langzaam (als die er al is), op een gegeven moment moet je dat toch een keer accepteren?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 14:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij gaat de Tour gebruiken om in vorm te komen voor de Vuelta.
Tja, Froome is nu gewoon weer de Froome van voor de Vuelta van 2011. Een middelmatig getalenteerde wielrenner die eigenlijk niets in de WT te zoeken heeft.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 16:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel benieuwd wanneer hij daar zelf klaar mee is.. het salaris zal vast veel goed maken, maar hij is nu 1,5 jaar weer “fit” en je hoort elke keer dat hij vooruit gaat er alle vertrouwen is dat hij op z’n oude niveau terugkomt. Die vooruitgang gaat echter zo langzaam (als die er al is), op een gegeven moment moet je dat toch een keer accepteren?
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 16:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tja, Froome is nu gewoon weer de Froome van voor de Vuelta van 2011. Een middelmatig getalenteerde wielrenner die eigenlijk niets in de WT te zoeken heeft.
Met de blessure heeft dat ondertussen niets meer te maken, want vorig jaar reed hij h