abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:40:06 #1
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195155340
Vanmiddag trof ik in de bossages een e-bike aan. Recent ding inclusief accu en gezien de plaats heb ik zo het vermoeden dat ie gejat is. Ding staat op een ringslot en staat dus wel op slot. Niet bekend bij de politie als gestolen op het moment. Geen lekke band ook. Vreemd, want waarom staat ie daar en niGen50ietm verderop in zicht in een fietsenstalling of op een terrein van eenb sportgebied dat snachts de poorten gesloten heeft.

Gezien de locatie, vertrouw ik het niet. Ik denk dat ie toch gejat is. Verstopt om op een later moment op te halen?


Anyway, ik twijfel dus wat ik zal doen.

Ik kan de fiets natuurlijk veiligstellen. Als in: meenemen, aangifte doen bij gemeente en af wachten tot de eigenaar zich meldt.

Echter, na hoeveel dagen doe je dat?

Of, verplaatsen? Naar waar ie wel in zicht staat. 50m verderop bijvoorveeld, waar de eigenaar m evt direct zal zien staan mocht deze m zelf in de bosjes hebben geplaatst.


Of.. niets doen?


Wat zouden jullie doen? Naast dus sowieso paar dagen wachten?
pi_195155672
Politie bellen 0900-8844.
pi_195155727
Meenemen, melden bij de politie. Die mogen foto's maken en de fiets beschrijven en een proces-verbaal opmaken. Daarna neem jij de fiets en het proces-verbaal mee naar huis. Je mag de fiets gewoon gebruiken en alle kosten die je maakt om de fiets rijdbaar te maken/houden houd je bij.

Indien zich binnen een jaar de rechtmatige eigenaar meldt, geef je de fiets aan hem af, nadat hij de kosten voor het onderhoud aan jou heeft betaald. Meldt niemand zich, dan is de fiets na een jaar van jou. Het proces-verbaal is dan je kassabon.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_195155752
0900-8844.
Anders jezelf gewoon als zaakwaarnemer opwerpen en het melden bij de gemeente. Het nadeel van het slot is wel dat vruchtgebruik tot verjaring lastig is
pi_195155768
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Meenemen, melden bij de politie. Die mogen foto's maken en de fiets beschrijven en een proces-verbaal opmaken. Daarna neem jij de fiets en het proces-verbaal mee naar huis. Je mag de fiets gewoon gebruiken en alle kosten die je maakt om de fiets rijdbaar te maken/houden houd je bij.

Indien zich binnen een jaar de rechtmatige eigenaar meldt, geef je de fiets aan hem af, nadat hij de kosten voor het onderhoud aan jou heeft betaald. Meldt niemand zich, dan is de fiets na een jaar van jou. Het proces-verbaal is dan je kassabon.
De politie heeft met je twee alinea's niets te maken. Ze zullen hem dan keurig in beslag nemen.
pi_195155800
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De politie heeft met je twee alinea's niets te maken. Ze zullen hem dan keurig in beslag nemen.
Ik heb twee fietsen in mijn schuur staan die het tegendeel beweren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_195155901
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:58 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik heb twee fietsen in mijn schuur staan die het tegendeel beweren.
De politie heeft niets meer van doen met gevonden goederen en het daarbij horende zaakwaarnemerschap. Daarvoor mag je naar de gemeente.
pi_195156091
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De politie heeft niets meer van doen met gevonden goederen en het daarbij horende zaakwaarnemerschap. Daarvoor mag je naar de gemeente.
Ook goed, dan is dat recent veranderd. Maar de rest geldt nog steeds.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:20:07 #9
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195156272
Was het altijd al, volgens de wet.

Heb via facebook contact met de winkel waae de fiets verkocht is. Met wat geluk kan die de eigenaar achterhalen en vragen of ie idd gejat is. Toko 100km hier vandaan.

Jammer dat ze zondag niet open zijn. Als ie er maandag nog staat, zet ik m ergens anders neer en meld ik het bij de gemeente.


Hoop niet dat als ie idd gejat is, dat ie dan al weg is.

Vermoed dat ie gejat is, daar is neergezet om later opgehaald te worden?
pi_195156391
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:11 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ook goed, dan is dat recent veranderd. Maar de rest geldt nog steeds.
"Recent" inderdaad
  zondag 20 september 2020 @ 00:27:11 #11
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195157130
Maar jullie vinden het dus niet raar als ik de fiets meeneem. Lees: veilig stel.

Als het jouw fiets was, hoe zou je dan reageren als je erachter kwam dat ie weg was?
pi_195157190
je kan zoveel doen.
woon je in een klein dorp of stad dan kan je sowieso een advertentie ergens plaatsen.
pi_195157413
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:27 schreef Kamelenteen het volgende:
Maar jullie vinden het dus niet raar als ik de fiets meeneem. Lees: veilig stel.

Als het jouw fiets was, hoe zou je dan reageren als je erachter kwam dat ie weg was?
Vloekend. En zodra ik aangiste zou doen van vermissing (ik kan namelijk niet hardmaken dat hij is gestolen) kom ik dan vanzelf bij jou terecht. Dan ben ik je dankbaar dat jij mijn fiets hebt veiliggesteld, betaal je jouw gemaakte onkosten, zelfs een beloning en neem mijn fiets weer mee.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_195157464
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 01:26 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Vloekend. En zodra ik aangiste zou doen van vermissing (ik kan namelijk niet hardmaken dat hij is gestolen) kom ik dan vanzelf bij jou terecht. Dan ben ik je dankbaar dat jij mijn fiets hebt veiliggesteld, betaal je jouw gemaakte onkosten, zelfs een beloning en neem mijn fiets weer mee.
Beeldig.
pi_195159651
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:27 schreef Kamelenteen het volgende:
Maar jullie vinden het dus niet raar als ik de fiets meeneem. Lees: veilig stel.

Als het jouw fiets was, hoe zou je dan reageren als je erachter kwam dat ie weg was?
Ik zou toch overwegen vooraf even bij de politie te melden. Al is het maar zodat duidelijk is dat jij niet de dief bent die achteraf een excuus verzint (als je belt moet je misschien even vragen of je het gesprek mag opnemen, want het zal aan hun kant wel geen vindbaar dossier of referentie opleveren).

Kan me overigens ook goed voorstellen dat de fiets 'verstopt' is om later door de dief op te halen met de juiste spullen om het slot open te krijgen. Heb wel gekkere dingen gezien. Kan is dus best aanwezig dat dat in het weekeinde gebeurt en de fiets morgen weg is...
pi_195159864
Contact opzoeken met de fietsenmaker die hem heeft verkocht(als er een transfer op zit) en normaliter kan ie met het framenummer wel de eigenaar terug vinden als het echt een dure ebike is moet dat wel geregistreerd zijn.
pi_195159932
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 01:26 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Vloekend. En zodra ik aangiste zou doen van vermissing (ik kan namelijk niet hardmaken dat hij is gestolen) kom ik dan vanzelf bij jou terecht. Dan ben ik je dankbaar dat jij mijn fiets hebt veiliggesteld, betaal je jouw gemaakte onkosten, zelfs een beloning en neem mijn fiets weer mee.
Je doet aangifte van diefstal. Hij stond er maar is nu weg dus vermoedelijk is er een diefstal gepleegd, een vermist goed melden doe je bij de gemeente.
pi_195160359
TS wat was jij in die bosjes aan het doen???

Jij bent toch geen struikrover hoop ik?????? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195161329
Wat is er nou moeilijk aan de politie of gemeente bellen en aangeven dat er een dure fiets in de bosjes ligt en vermoedelijk gestolen is? Als ze niet komen opdagen dan pak je gewoon een elektrische slijptol, slijp je de ketting eraf en neem je hem mee klaar.

Denk eerder dat jij twijfelt of je de fiets wel of niet moet houden.
pi_195161482
Kan ook een lokfiets zijn.
  Spellchecker zondag 20 september 2020 @ 12:46:56 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195161539
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kan ook een lokfiets zijn.
TS moet uitkijken met vingerafdrukken.
pi_195161566
Ik zou hem niet zelf verplaatsen, zal je zien dat iemand je ziet leg dan maar eens uit aan de politie dat je de fiets alleen ergens anders wou plaatsen. Of je krijgt ren gekke oostblokker achter je aan... :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 20 september 2020 @ 12:58:25 #23
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195161739
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 10:27 schreef TechLight het volgende:

[..]

Ik zou toch overwegen vooraf even bij de politie te melden. Al is het maar zodat duidelijk is dat jij niet de dief bent die achteraf een excuus verzint (als je belt moet je misschien even vragen of je het gesprek mag opnemen, want het zal aan hun kant wel geen vindbaar dossier of referentie opleveren).

Kan me overigens ook goed voorstellen dat de fiets 'verstopt' is om later door de dief op te halen met de juiste spullen om het slot open te krijgen. Heb wel gekkere dingen gezien. Kan is dus best aanwezig dat dat in het weekeinde gebeurt en de fiets morgen weg is...
Politie is op de hoogte gebracht via facebook.

De ene zegt: laten staan, want staat op slot. Wacht in ieder geval nog een paar dagen, diefstalregister is niet altijd up to date De andere zegt: melden bij de gemeente, dan gaat ie naar gemeentedepot als zij m ophalen en kan de eigenaar m op komen halen.

Fiets staat nog niet als gestolen geregistreerd en heeft vannacht in de bosjes overnacht.

Vanavond fiets ik wel langs en zet ik m 75m verderop neer op afgesloten terrein van de sportaccomodatie en vraag ik wel even of ze daar een melding hebben gehad van een verdwenen fiets. Zou zomaar kunnen dat ie daarvandaan verplaatst is om m later op te halen.

Hopelijk morgen reactie van fietsenwinkel.
pi_195161808
Je kan m gewoon in bewaring nemenm dat is niet perse voor de gemeente. But swa
  zondag 20 september 2020 @ 13:04:09 #25
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195161852
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kan ook een lokfiets zijn.
In de bossages, niet zichtbaar?
quote:
11s.gif Op zondag 20 september 2020 11:17 schreef vosss het volgende:
TS wat was jij in die bosjes aan het doen???

Jij bent toch geen struikrover hoop ik?????? :@
Dr stond iets aan de kant van de weg, wat ik kon gebruiken maar niet direct mee kon nemen op de fiets. Dus dacht ik, dat zet ik even achter de boom om het later op te halen. En nee, dat was geen fiets maar een magic bullet blender in doos. Geen idee wat die daar deed, maar stond daar dus op de parkeerplaats. Achtergelaten..
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:42 schreef Kadooosh het volgende:
Contact opzoeken met de fietsenmaker die hem heeft verkocht(als er een transfer op zit) en normaliter kan ie met het framenummer wel de eigenaar terug vinden als het echt een dure ebike is moet dat wel geregistreerd zijn.
Al gedaan, gaan dat zo snel mogelijk uitzoeken.

Gazelle met bosch middenmotor. Dik 2000 euro nieuw.
  zondag 20 september 2020 @ 13:21:15 #26
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195162087
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:31 schreef Werkperd het volgende:
Wat is er nou moeilijk aan de politie of gemeente bellen en aangeven dat er een dure fiets in de bosjes ligt en vermoedelijk gestolen is? Als ze niet komen opdagen dan pak je gewoon een elektrische slijptol, slijp je de ketting eraf en neem je hem mee klaar.

Denk eerder dat jij twijfelt of je de fiets wel of niet moet houden.
Helemaal niet moeilijk. Ze zitten beide op facebook em met beide heb ik reeds contact opgenomen


Hoofddoel is om de fiets bij de eigenaar terug te bezorgen. En als die niet op komt dagen, dan wil ik m zelf wel hebben.
pi_195162210
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 13:21 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Helemaal niet moeilijk. Ze zitten beide op facebook em met beide heb ik reeds contact opgenomen

Hoofddoel is om de fiets bij de eigenaar terug te bezorgen. En als die niet op komt dagen, dan wil ik m zelf wel hebben.
Juist, je hebt al genoeg gedaan om eigenaar te vinden. Niet opdagen is in beslag nemen. Meenemen naar huis dus.
  zondag 20 september 2020 @ 14:18:10 #28
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195162835
Jezelf schuldig maken aan heling is niet slim. Zeker omdat je aangeeft dat je 'm zelf wel wil hebben.
pi_195162883
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

In de bossages, niet zichtbaar?
[..]

Dr stond iets aan de kant van de weg, wat ik kon gebruiken maar niet direct mee kon nemen op de fiets. Dus dacht ik, dat zet ik even achter de boom om het later op te halen. En nee, dat was geen fiets maar een magic bullet blender in doos. Geen idee wat die daar deed, maar stond daar dus op de parkeerplaats. Achtergelaten..
[..]

Al gedaan, gaan dat zo snel mogelijk uitzoeken.

Gazelle met bosch middenmotor. Dik 2000 euro nieuw.
Of gestolen en daar neergezet om later op te halen. Met andere woorden, waarom meld je die blender niet óók als gevonden voorwerp?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 20 september 2020 @ 15:00:34 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195163560
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

In de bossages, niet zichtbaar?
[..]

Dr stond iets aan de kant van de weg, wat ik kon gebruiken maar niet direct mee kon nemen op de fiets. Dus dacht ik, dat zet ik even achter de boom om het later op te halen. En nee, dat was geen fiets maar een magic bullet blender in doos. Geen idee wat die daar deed, maar stond daar dus op de parkeerplaats. Achtergelaten..
[..]

Al gedaan, gaan dat zo snel mogelijk uitzoeken.

Gazelle met bosch middenmotor. Dik 2000 euro nieuw.
Geen blauw met witte Miss Grace toch?
Die ben ik al bijna een jaar kwijt, maar wel keurig als gestolen geregistreerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 september 2020 @ 16:16:40 #31
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195164797
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:21 schreef baskick het volgende:

[..]

Of gestolen en daar neergezet om later op te halen. Met andere woorden, waarom meld je die blender niet óók als gevonden voorwerp?
Omdat ik dan alles wel als gevonden voorwerp kan aanmelden?

Geen reden om aan te nemen dat ie gejat is. Stond ook duidelijk zichtbaar langs de weg, niet verstopt zoals deze fiets. Ook geen grote of emotionele waarde verder.

Van de blender bleek thuis aangekomen het snoer afgeknipt te zijn. Maar is weer gemaakt :) En werkt verder prima.
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen blauw met witte Miss Grace toch?
Die ben ik al bijna een jaar kwijt, maar wel keurig als gestolen geregistreerd.
Nope, een wit met grijze Gazelle Orange C7 hybrid. Als ik even google model 2015.

Kan m helaas niet terugvinden op facebook, via google of.. En als je dan googlet, worden er toch aardig wat fietsen gejat. Uit de voortuin, als er even snel gewinkeld wordt..

Winkelier heeft contact gehad gehad met vorige eigenaar. Die heeft m ingeruild en daarna is ie door dezelfde winkelier doorverkocht. Dus dat is helaas ook een dood spoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 20-09-2020 16:19:06 (lalalala) ]
  zondag 20 september 2020 @ 16:57:32 #32
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195165557
quote:
11s.gif Op zondag 20 september 2020 14:18 schreef YoungDriller het volgende:
Jezelf schuldig maken aan heling is niet slim. Zeker omdat je aangeeft dat je 'm zelf wel wil hebben.
Zoek de defenitie van heling eens op, voordat je dit soort onzin post.

Ik wil de fiets niet jatten, noch verkopen. Wel eventueel terugbezorgen aan de rechtmatige eigenaar, mocht deze toch gestolen te zijn wat ik vermoed. En ook terugbezorgen, mocht de rechtmatige eigenaar de fiets daar zelf hebben geplaatst, wat ik niet verwacht eigenlijk. Gewoon, via de officiele weg dus.. dus geheel legaal en te goeder trouw.

En wat betreft het zelf willen hebben. Als ik iets vind, kan ik dat naar de gemeente brengen. Die slaat het dan afhankelijk van een jaar of 3 maanden op alvorens zij het van de hand mogen doen. Als de politie een fiets aantreft, gaat ie dus ook naar het gemeente depot voor opslag. Daar wordt ie geregistreerd, zodat de eigenaar 'm terug kan vinden en halen.

Nu kan ik er ook zelf voor kiezen, om het ding onder me te houden. En dan ben ik na 1 jaar (want: >450 euro waarde) de rechtmatige eigenaar. Dat bedoel ik met 'willen hebben'. Als de eigenaar zich dus niet meldt, mag ik m houden en heb ik dus voor nop een fiets.

Ik denk eigenlijk dat ie 50m verderop is weggehaald bij de fietsenstalling en direct in de bosjes 75m verderop is klaargezet om later opgehaald te worden voor doorverkoop.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kamelenteen op 20-09-2020 17:03:14 ]
  zondag 20 september 2020 @ 17:07:06 #33
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195165757
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 16:57 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zoek de defenitie van heling eens op, voordat je dit soort onzin post.

Ik wil de fiets niet jatten, noch verkopen. Wel eventueel terugbezorgen aan de rechtmatige eigenaar, mocht deze toch gestolen te zijn wat ik vermoed. En ook terugbezorgen, mocht de rechtmatige eigenaar de fiets daar zelf hebben geplaatst, wat ik niet verwacht eigenlijk. Gewoon, via de officiele weg dus.. dus geheel legaal en te goeder trouw.

En wat betreft het zelf willen hebben. Als ik iets vind, kan ik dat naar de gemeente brengen. Die slaat het dan afhankelijk van een jaar of 3 maanden op alvorens zij het van de hand mogen doen. Als de politie een fiets aantreft, gaat ie dus ook naar het gemeente depot voor opslag. Daar wordt ie geregistreerd, zodat de eigenaar 'm terug kan vinden en halen.

Nu kan ik er ook zelf voor kiezen, om het ding onder me te houden. En dan ben ik na 1 jaar (want: >450 euro waarde) de rechtmatige eigenaar. Dat bedoel ik met 'willen hebben'. Als de eigenaar zich dus niet meldt, mag ik m houden en heb ik dus voor nop een fiets.

Ik denk eigenlijk dat ie 50m verderop is weggehaald bij de fietsenstalling en direct in de bosjes 75m verderop is klaargezet om later opgehaald te worden voor doorverkoop.

quote:
Heling is het kopen, bezitten of verkopen van gestolen artikelen en voertuigen. Heling is strafbaar. Onder heling valt ook het kopen van producten als u had kunnen vermoeden dat het om een gestolen artikel gaat.
Volgens mij snap je het zelf niet helemaal. Geeft niet. :)
  zondag 20 september 2020 @ 17:07:07 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195165758
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 16:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nope, een wit met grijze Gazelle Orange C7 hybrid. Als ik even google model 2015.

Kan m helaas niet terugvinden op facebook, via google of.. En als je dan googlet, worden er toch aardig wat fietsen gejat. Uit de voortuin, als er even snel gewinkeld wordt..

Winkelier heeft contact gehad gehad met vorige eigenaar. Die heeft m ingeruild en daarna is ie door dezelfde winkelier doorverkocht. Dus dat is helaas ook een dood spoor.
Niet te vinden op Facebook zegt niet zoveel, ik heb die van mij ook nooit op Facebook gezet, maar het blijft natuurlijk een rare plek voor een prima fiets.

Het zou me idd niet verbazen als hij is weggehaald bij de fietsenstalling en even verstopt is om later op te halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 september 2020 @ 17:15:46 #35
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195165861
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:07 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij snap je het zelf niet helemaal. Geeft niet. :)
Dus, de gemeente die een gestolen fiets in zijn fietsendepot heeft opgeslagen, is een heler.
De politie, die een gestolen fiets heeft aangetroffen en veilig heeft gesteld samen met de junk die erop rijdt, is een heler?

Ik begrijp het prima. En van heling is geen sprake, immers ik ben bezitter te goeder trouw en dat is NIET strafbaar.

Bezitter te goeder trouw, als ik het ding in gebruik neem.
Houder, als ik het ding in mn kelderbox plaats en verder niet gebruik tot ik de rechtmatige eigenaar ben geworden.
Vooralsnog ben ik dus ook niet de bezitter, maar de houder van die fiets.

Bovendien staat de fiets NIET als gestolen geregistreerd, wat ik dus al heb gecheckt :) Dus, hoezo heler?

Dat de fiets niet als gestolen geregistreerd staat, wil echter niet zeggen dat ie niet gestolen is :) Veel fietseigenaren doen niet eens meer aangifte als de fiets gestolen is. Waarom zou je ook als ie niet meer verzekerd is, de kans dat ie teruggevonden wordt is vrij klein. Daarnaast, veel fietseigenaren weten niet eens dr framenummer. Staat ie misschien wel geregistreerd in de systemen ergens als gestolen, maar niet traceerboor tot die fiets.

Maar, rijdt er vanavond of morgen anders wel even heen. En dan zal ik een geplastificeerd papiertje achterlaten aan de boom, met een link naar de facebookpagina van de politie die ik erover heb gesproken via facebook en mijn emailadres. De rechtmatige eigenaar, kan de fiets dan weer heel snel in bezit hebben :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Kamelenteen op 20-09-2020 17:24:01 ]
pi_195166154
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 16:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Omdat ik dan alles wel als gevonden voorwerp kan aanmelden?

Geen reden om aan te nemen dat ie gejat is. Stond ook duidelijk zichtbaar langs de weg, niet verstopt zoals deze fiets. Ook geen grote of emotionele waarde verder.
Ja, dat is met spullen van waarde wel gebruikelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 20 september 2020 @ 17:38:21 #37
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195166198
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:36 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, dat is met spullen van waarde wel gebruikelijk.
Met spullen van waarde ja, maar op marktplaats staan ze waarschijnlijk voor een tientje ofzo :)
Ergo, verder vrij waardeloos dus.
pi_195166234
Je kan hem vastmaken met een ketting.
.
pi_195166295
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Met spullen van waarde ja, maar op marktplaats staan ze waarschijnlijk voor een tientje ofzo :)
Ergo, verder vrij waardeloos dus.
Met feitelijk alle spullen moet je dit doen. Zelfs de gevonden vijf cent.

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:07 schreef YoungDriller het volgende:

[..]


[..]

Volgens mij snap je het zelf niet helemaal. Geeft niet. :)
Wederrechtelijk en opzet. In bewaring nemen met vruchtgebruik is dit niet.
  zondag 20 september 2020 @ 17:54:50 #40
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195166462
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Met feitelijk alle spullen moet je dit doen. Zelfs de gevonden vijf cent.
Veel succes met de aangifte van je gevonden 5 eurocentje dan maar :)
Ik zou dat op schatvinding gooien. Eigenaar niet meer te achterhalen.

quote:
Wederrechtelijk en opzet. In bewaring nemen met vruchtgebruik is dit niet.
Waarneming feitelijk..
pi_195166952
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Met spullen van waarde ja, maar op marktplaats staan ze waarschijnlijk voor een tientje ofzo :)
Ergo, verder vrij waardeloos dus.
Een fiets achter het station is ook een paar tientjes. Je meet met twee maten :+ Het apparaat is ook gewoon van een ander.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195167018
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 17:54 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Veel succes met de aangifte van je gevonden 5 eurocentje dan maar :)

ik geef aan dat het niet boeit hoe duur iets is. Ik zou voor de vijf cent niet bukken. Maar het aangeven is een formulier online invullen. De moeite.
quote:
Ik zou dat op schatvinding gooien. Eigenaar niet meer te achterhalen.
dus het is van de eigenaar van de grond, niet van jou. Weer verduistering.
quote:
[..]

Waarneming feitelijk..
Als jij het bij de gemeente belt en er mee gaat fietsen is het letterlijk zaakswaarneming met vruchtgebruik.
  zondag 20 september 2020 @ 18:34:03 #43
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195167103
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 18:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Een fiets achter het station is ook een paar tientjes. Je meet met twee maten :+ Het apparaat is ook gewoon van een ander.
Oh ja?

En als die ander het ding nou gewoon aan de straat heeft gezet omdat ie er vanaf wou? Met als doel: die neemt een ander wel mee?

UPDATE:

De fiets staat nu met een extra slot vast en een briefje eraan. Ik denk dat de politie toch even polshoogte heeft genomen :)
pi_195167197
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 18:34 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Oh ja?

En als die ander het ding nou gewoon aan de straat heeft gezet omdat ie er vanaf wou? Met als doel: die neemt een ander wel mee?
Dat weet je helemaal niet. Het is een aanname. Of een poging het recht te lullen :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 20 september 2020 @ 19:19:57 #45
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195167883
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 18:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. Het is een aanname. Of een poging het recht te lullen :+
Een aanname.

Net zoals het een aanname is dat iemand die naar de Mac is geweest en de verpakking op straat mietert uit zn auto, dat doet omdat ie ie te lui is om naar de vuilnisbak te lopen ermee.
pi_195168403
quote:
Op zondag 20 september 2020 19:19 schreef Kamelenteen het volgende:

Een aanname.

Net zoals het een aanname is dat iemand die naar de Mac is geweest en de verpakking op straat mietert uit zn auto, dat doet omdat ie ie te lui is om naar de vuilnisbak te lopen ermee.
Jij denkt dat daar een medische oorzaak aan ten grondslag kan liggen ? 11.gif
  Spellchecker zondag 20 september 2020 @ 19:58:43 #47
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195168542
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 18:34 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Oh ja?

En als die ander het ding nou gewoon aan de straat heeft gezet omdat ie er vanaf wou? Met als doel: die neemt een ander wel mee?

UPDATE:

De fiets staat nu met een extra slot vast en een briefje eraan. Ik denk dat de politie toch even polshoogte heeft genomen :)
Wat staat er op het briefje?
  zondag 20 september 2020 @ 20:12:38 #48
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195168778
quote:
6s.gif Op zondag 20 september 2020 19:50 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Jij denkt dat daar een medische oorzaak aan ten grondslag kan liggen ? [ afbeelding ]
Eerder een gebrek aan fatsoen en opvoeding.

Of denk je dat de persoon in de auto woont, eet, poept, slaapt, werkt, enz.
  zondag 20 september 2020 @ 20:36:49 #49
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195169217
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 17:41 schreef Fer het volgende:
Je kan hem vastmaken met een ketting.
Dat heeft de gemeente of politie inmiddels al gedaan :(

Ik was voornemens om 'm iets te verplaatsen, en een papier achter te laten met telefoonnummer op de plek waar is stond, zodat de eigenaar me zou kunnen bellen als ie zn fiets terug wou hebben. Als het de eigenaar zou zijn die de fiets daar heeft neergezet. En een paar dagen later de fiets als gevonden aan te melden. Via officiele route dus.
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 19:58 schreef maily het volgende:

[..]

Wat staat er op het briefje?
Zelf niet gezien. Een tekst met een telefoonnummer. Denk van een medewerker van de gemeente of wellicht een wijkagent?

De kans is nihil dat een ander die fiets daar zou aantreffen, dus de locatie moet haast wel doorgespeeld zijn door de politie, via degene die de facebookpagina beheert van de betreffende eenheid.
  maandag 21 september 2020 @ 10:11:59 #50
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_195175253
Ik begrijp werkelijk niet dat een fiets die in de bosjes staat genoeg reden is om mee te nemen. Die fietst staat toch gewoon op slot? Misschien zet ik hem daar wel neer zodat hij uit het zicht staat en ik mee kan rijden met iemand van de sportclub. En haal ik hem volgende week als ik kom sporten weer op. Wat is het criteria of iets gewoon gestald is of dat het 'als gevonden' beschouwd mag worden?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_195175323
Ik zou er voor zorgen dat jij in de boeken komt te staan als vinder.

Als na een jaar niemand zich gemeld heeft is het voor jou.

https://www.rijksoverheid(...)en-gevonden-voorwerp
  maandag 21 september 2020 @ 10:24:13 #52
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195175400
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou er voor zorgen dat jij in de boeken komt te staan als vinder.

Als na een jaar niemand zich gemeld heeft is het voor jou.

https://www.rijksoverheid(...)en-gevonden-voorwerp
Dat was de bedoeling ook.. echter is er nu een ander geweest die er een slot en een briefje met telefoonnummer op heeft achtergelaten. Kan niet anders dan dat de politie geweest is, aan wie ik de locatie heb doorgegeven.

Dus ja, dan wordt het wat lastiger :/ Was voornemens zelf ook even een kijkje te nemen en dat telefoon nummer even te bellen om te kijken van wie dat nummer is.

Kijk, als dat ding afgevoerd wordt naar het gemeentedepot, dan verkopen zij 'm als ie niet opgehaald wordt na 1 jaar. En dan heb ik zoiets van 'hey, leuk, maar ik heb dat ding gevonden en had 'm ook wel een jaar thuis willen bewaren.

Kan moeilijk dat slot van de gemeente boa doorknippen.
pi_195175461
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dat was de bedoeling ook.. echter is er nu een ander geweest die er een slot en een briefje met telefoonnummer op heeft achtergelaten. Kan niet anders dan dat de politie geweest is, aan wie ik de locatie heb doorgegeven.

Dus ja, dan wordt het wat lastiger :/ Was voornemens zelf ook even een kijkje te nemen en dat telefoon nummer even te bellen om te kijken van wie dat nummer is.

Kijk, als dat ding afgevoerd wordt naar het gemeentedepot, dan verkopen zij 'm als ie niet opgehaald wordt na 1 jaar. En dan heb ik zoiets van 'hey, leuk, maar ik heb dat ding gevonden en had 'm ook wel een jaar thuis willen bewaren.

Kan moeilijk dat slot van de gemeente boa doorknippen.
Als de politie het vermoeden heeft dat dat ding koud is gezet nemen ze hem mee naar het bureau. Die gaan er geen ketting met briefje om doen is mijn ervaring.
pi_195175481
beetje raar dit. hij staat op slot, waar bemoei je je mee dan?
die dingen worden veel gejat, want ze zijn duur. dus misschien heeft iemand hem daar verstopt, op slot, zodat ie niet gejat wordt.
pi_195175482
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dat was de bedoeling ook.. echter is er nu een ander geweest die er een slot en een briefje met telefoonnummer op heeft achtergelaten. Kan niet anders dan dat de politie geweest is, aan wie ik de locatie heb doorgegeven.

Dus ja, dan wordt het wat lastiger :/ Was voornemens zelf ook even een kijkje te nemen en dat telefoon nummer even te bellen om te kijken van wie dat nummer is.

Kijk, als dat ding afgevoerd wordt naar het gemeentedepot, dan verkopen zij 'm als ie niet opgehaald wordt na 1 jaar. En dan heb ik zoiets van 'hey, leuk, maar ik heb dat ding gevonden en had 'm ook wel een jaar thuis willen bewaren.

Kan moeilijk dat slot van de gemeente boa doorknippen.
Oh je kan het afgeven bij de gemeente, maar zorg dan voor een inbewaringstelling bewijsje.
Dan is het na een jaar van jou.
  maandag 21 september 2020 @ 10:36:11 #56
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195175587
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:28 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje raar dit. hij staat op slot, waar bemoei je je mee dan?
die dingen worden veel gejat, want ze zijn duur. dus misschien heeft iemand hem daar verstopt, op slot, zodat ie niet gejat wordt.
Je geeft zelf aan dat er veel gejat worden. En je weet zelf waarschijnlijk ook hoe dat gaat: meenemen, ergens wegzetten en vervolgens op een rustig tijdstip zonder pottenkijkers in je auto laden. En dat ook fietsen met een loper gejat worden.

Ja, hij staat op slot. Maar op een wel heel gekke plaats. Zo gek, dat mijn gedachten zijn dat de eigenaar 'm daar vast niet zelf heeft neergezet. Als ie bang zou zijn dat ie gejat zou worden, zou ie anders ook wel een extra slot meenemen. Of 'm op het sportterrein plaatsen, waar veel mensen zijn (nouja, nu niet) en waar camera's staan.

Als ik m weg zou halen, zou ik dat niet gelijk doen, maar pas na een paar dagen pas doen trouwens.
pi_195175638
Dus als ik ergens iets zie staan en ik wil dat hebben dan neem ik het gewoon mee en als de eigenaar zich meldt dan geef ik het terug.
  maandag 21 september 2020 @ 10:47:27 #58
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195175749
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:40 schreef Nober het volgende:
Dus als ik ergens iets zie staan en ik wil dat hebben dan neem ik het gewoon mee en als de eigenaar zich meldt dan geef ik het terug.
Zou theoretisch kunnen ja.
pi_195176057
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:36 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Je geeft zelf aan dat er veel gejat worden. En je weet zelf waarschijnlijk ook hoe dat gaat: meenemen, ergens wegzetten en vervolgens op een rustig tijdstip zonder pottenkijkers in je auto laden. En dat ook fietsen met een loper gejat worden.

Ja, hij staat op slot. Maar op een wel heel gekke plaats. Zo gek, dat mijn gedachten zijn dat de eigenaar 'm daar vast niet zelf heeft neergezet. Als ie bang zou zijn dat ie gejat zou worden, zou ie anders ook wel een extra slot meenemen. Of 'm op het sportterrein plaatsen, waar veel mensen zijn (nouja, nu niet) en waar camera's staan.

Als ik m weg zou halen, zou ik dat niet gelijk doen, maar pas na een paar dagen pas doen trouwens.
ja okee, zou kunnen dat ie verstopt is om later mee te nemen.
pi_195279503
Of iemand haalt een grap uit. Zag eens jongeren fietsen in de bosjes stoppen voor de grap.
pi_195281517
Slot is wss van dief, zet hm extra op slot als excuus om later zo mee te nemen. Niemand die belt, Dus veilig mee te nemen.

Gemeente of politie zal nooit extra slot op een gestolen gewaande fiets plaatsen.

TS had gelijk melding moeten maken en fiets meenemen. Had eigenaar meeste aan gehad, nu is tie hm wss kwijt.
  zondag 27 september 2020 @ 23:28:52 #62
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195296412
Slot en briefje was van mn broer..


Het verhaal heeft inmiddels een happy end gekregen ;)
  Spellchecker zondag 27 september 2020 @ 23:30:57 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195296432
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:28 schreef Kamelenteen het volgende:
Slot en briefje was van mn broer..

Maar de fiets is terug bij de eigenaar!
Lachen van je broer :D

En mooi dat de fiets terug thuis is ^O^
  zondag 27 september 2020 @ 23:37:28 #64
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195296492
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 23:28 schreef Kamelenteen het volgende:
Slot en briefje was van mn broer.

Het verhaal heeft inmiddels een happy end gekregen ;)
pi_195297872
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:37 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Over een jaar na bij de gemeente melden is die helemaal van jouw broer. Veel fietsplezier voor je broer.
pi_195297907
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 05:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Over een jaar na bij de gemeente melden is die helemaal van jouw broer. Veel fietsplezier voor je broer.
Fiets is allang weer terug bij de eigenaar.
pi_195297923
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 06:02 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Fiets is allang weer terug bij de eigenaar.
Hmm ik heb de post gemist waar dat staat
pi_195297962
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 06:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hmm ik heb de post gemist waar dat staat
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 23:28 schreef Kamelenteen het volgende:
Slot en briefje was van mn broer..

Het verhaal heeft inmiddels een happy end gekregen ;)
pi_195298128
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:31 schreef Werkperd het volgende:
Wat is er nou moeilijk aan de politie of gemeente bellen en aangeven dat er een dure fiets in de bosjes ligt en vermoedelijk gestolen is?
Zo moeilijk is dat niet op een zondag lijkt me.


Maar zou zelf iig nooit een fiets zomaar mee nemen als ik m op een rare plek zie liggen. Tenzij die er volgende week nog ligt.
  Spellchecker maandag 28 september 2020 @ 07:28:48 #70
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195298140
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 07:25 schreef 111210 het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet op een zondag lijkt me.


Maar zou zelf iig nooit een fiets zomaar mee nemen als ik m op een rare plek zie liggen. Tenzij die er volgende week nog ligt.
Volgende week is het geen rare plek meer?
pi_195298144
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 07:28 schreef maily het volgende:

[..]

Volgende week is het geen rare plek meer?
_O-
pi_195298157
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 07:28 schreef maily het volgende:

[..]

Volgende week is het geen rare plek meer?
Dan zou ik m ook niet meenemen maar een melding van maken dat het vreemd is dat er al een week lang een dure fiets ligt.

Naar denk eerder dat ik er uberhaupt in de eerste plaats geeneens aandacht aan zou besteden als ik eerlijk ben.
pi_195298237
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 06:29 schreef blackmirror het volgende:

[..]


[..]

Dus z'n broer doet er een slot en een briefje op. Dan hoeft het happy endje niet te betekenen dat het retour eigenaar is. Dan kan het ook gewoon het o zo gehoopte vruchtgebruik zijn.
pi_195298438
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 07:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dus z'n broer doet er een slot en een briefje op. Dan hoeft het happy endje niet te betekenen dat het retour eigenaar is. Dan kan het ook gewoon het o zo gehoopte vruchtgebruik zijn.
Besefde ik ook na het quoten. Ook omdat Maily iets zei over fijn dat ie weer terug is bij de eigenaar en hij weer dezelfde quote gebruikt ipv een antwoord. Lijkt mij dat ie de fiets heeft gehouden.
  Spellchecker maandag 28 september 2020 @ 08:25:38 #75
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195298576
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:11 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Besefde ik ook na het quoten. Ook omdat Maily iets zei over fijn dat ie weer terug is bij de eigenaar en hij weer dezelfde quote gebruikt ipv een antwoord. Lijkt mij dat ie de fiets heeft gehouden.
Plottwist :o
Dit topic is nog niet klaar dan.
pi_195300379
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 08:25 schreef maily het volgende:

[..]

Plottwist :o
Dit topic is nog niet klaar dan.
Gaan we weer saampjes Sherlocken? We waren zo een goed team laatst. *;
pi_195300656
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:28 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje raar dit. hij staat op slot, waar bemoei je je mee dan?
die dingen worden veel gejat, want ze zijn duur. dus misschien heeft iemand hem daar verstopt, op slot, zodat ie niet gejat wordt.
TS denkt recht te hebben op die fiets. :') Schooier.
pi_195300726
Als je het echt goed voor had met de rechtmatige eigenaar had je de fiets gewoon bij de stalling gezet met idd een ketting eraan.
  Spellchecker maandag 28 september 2020 @ 12:16:22 #79
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195302066
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:45 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Gaan we weer saampjes Sherlocken? We waren zo een goed team laatst. *;
Wanneer dan?
  maandag 28 september 2020 @ 12:25:31 #80
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195302206
De fiets is terug bij de eigenaar.

Nadat de fiets een week in de bosjes heeft gestaan aan een boom vastgeketend zonder dat de eigenaar contact heeft opgenomen heb ik deze verplaatst.

Dag erna de fiets officieel als gevonden gemeld via de officiele weg: via de gemeente dus en ook de politie waar ik reeds via facebook melding had gedaan, wederom bericht gestuurd om een mutatie te maken, voor het geval er toch een melding zou binnenkomen. En niet lang erna heeft de eigenaar contact opgenomen.

Conform met wat ik dacht is de fiets dus inderdaad verplaatst naar de bosjes met als doel op een later moment op te halen. Het extra slot heeft dat mogelijk belemmert en dat was exact de bedoeling die ik had ;)
pi_195302486
Oke, helder. @maily we zijn echt wel een goed team. Weeral binnen notime opgelost.
  maandag 28 september 2020 @ 12:42:29 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195302515
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:25 schreef Kamelenteen het volgende:
De fiets is terug bij de eigenaar.

Nadat de fiets een week in de bosjes heeft gestaan aan een boom vastgeketend zonder dat de eigenaar contact heeft opgenomen heb ik deze verplaatst.

Dag erna de fiets officieel als gevonden gemeld via de officiele weg: via de gemeente dus en ook de politie waar ik reeds via facebook melding had gedaan, wederom bericht gestuurd om een mutatie te maken, voor het geval er toch een melding zou binnenkomen. En niet lang erna heeft de eigenaar contact opgenomen.

Conform met wat ik dacht is de fiets dus inderdaad verplaatst naar de bosjes met als doel op een later moment op te halen. Het extra slot heeft dat mogelijk belemmert en dat was exact de bedoeling die ik had ;)
Hoe heb jij hem verplaatst als hij haan een boom vastgeketend stond? De politie had hem toch vastgeketend?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195302587
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe heb jij hem verplaatst als hij haan een boom vastgeketend stond? De politie had hem toch vastgeketend?
Hij dacht dat het de politie was geweest die dat deed maar later bleek zijn broer dat gedaan te hebben. (lekker verwarrend he... :+ )

Zie onderstaand reactie:
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 23:28 schreef Kamelenteen het volgende:
Slot en briefje was van mn broer..


[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 12:46:57 ]
  maandag 28 september 2020 @ 12:48:51 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195302655
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:45 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Hij dacht dat het de politie was geweest die dat deed maar later bleek zijn broer dat gedaan te hebben. (lekker verwarrend he... :+ )

Zie onderstaand reactie:
[..]

Oh..... ik had niet meer bijgelezen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195394704
Zeker fiets niet op bureau gevonden voorwerpen achterlaten.
Die worden naar verloop van tijd door hun meestal doorverkocht aan een opkoper.
Ze kunnen namelijk niet al die fietsen blijven stallen.
Mijn ervaring is dat de politie geen of in ieder geval weinig moeite doet de eigenaar te achterhalen

[ Bericht 17% gewijzigd door Rudolf_Radwanski op 02-10-2020 21:45:22 ]
pi_195396392
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:38 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:

Zeker fiets niet op bureau gevonden voorwerpen achterlaten.
Die worden naar verloop van tijd door hun meestal doorverkocht aan een opkoper.
Ze kunnen namelijk niet al die fietsen blijven stallen.
Mijn ervaring is dat de politie geen of in ieder geval weinig moeite doet de eigenaar te achterhalen

De politie doet niets met gevonden voorwerpen, de gemeente wel (sinds 2012). Na een jaar is een gevonden goed van de bewaarder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')