Ik zeg niet per se dat we onder de 100 besmettingen per dag zitten. Ik staar me dan ook niet blind op hoeveelheid positieve testen (zouden meer mensen moeten doen hier).quote:Op zondag 20 september 2020 11:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nouja, we gaan het vanzelf zien.....jij ziet het waarschijnlijk positief in dat we weer onder de 100 besmettingen per dag zitten binnen 2 maanden, ik zie het wat negatiever in om bepaalde redenen die nu gaande zijn en het seizoen.

daar gaan we geen versoepelingen mee krijgen en daar gaat het uiteindelijk toch (ook) om ?quote:Op zondag 20 september 2020 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg niet per se dat we onder de 100 besmettingen per dag zitten. Ik staar me dan ook niet blind op hoeveelheid positieve testen (zouden meer mensen moeten doen hier).
Als er inderdaad 100.000 testen per dag gaan komen (al dan niet met sneltesten) dan zou 1000 positieve testen (een factor 10 van 100 dus) neerkomen op 1%. Dat lijkt me een prima percentage.

We krijgen sowieso geen perspectief op versoepelingen, ook een van de redenen waarom met name de jeugd zich er niet langer aan houd.quote:Op zondag 20 september 2020 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar gaan we geen versoepelingen mee krijgen en daar gaat het uiteindelijk toch (ook) om ?

Eerlijk is eerlijk: er is überhaupt weinig ruimte voor versoepelingen omdat alles al zo'n beetje is toegestaan.quote:Op zondag 20 september 2020 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar gaan we geen versoepelingen mee krijgen en daar gaat het uiteindelijk toch (ook) om ?

We hebben het minst strenge beleid van Europa zelfs...quote:Op zondag 20 september 2020 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: er is überhaupt weinig ruimte voor versoepelingen omdat alles al zo'n beetje is toegestaan.

hier heb je zeker een (discussie) puntquote:Op zondag 20 september 2020 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: er is überhaupt weinig ruimte voor versoepelingen omdat alles al zo'n beetje is toegestaan.

wat lopen we dan nog te zeiken in nederland ?quote:Op zondag 20 september 2020 11:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We hebben het minst strenge beleid van Europa zelfs...

Misschien moet een bepaalde user eerst eens stoppen met het eens in de zoveel tijd de users die niet zo onder de indruk van de cijfers zijn uit het niets weg te zetten als ontkenners die door de mand vallen. Dan hoeft er ook niemand zo te reageren.quote:Op zondag 20 september 2020 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Kunnen we stoppen met termen als paniekzaaien?
Dat de een een somberder scenario schetst en een ander er juist helemaal geen narigheid in wil zien, is allebei een manier om ernaartoe kijken. Dat soort woorden maakt het gesprek niet per se beter.

Snap niet waarom het in een aangepaste vorm niet zou kunnen.quote:Op zondag 20 september 2020 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn daar hardleers onder de rivieren.

dat laatste ben ik het toch niet mee eensquote:Op zondag 20 september 2020 11:46 schreef hooibaal het volgende:
Nog los van het feit dat er weinig te versoepelen valt omdat we bijna alles kunnen wat we willen

Alcohol + feesten in een gesloten ruimte is gegarandeerde verspreiding. Hoe zie je een 1.5 meter viering voor je?quote:Op zondag 20 september 2020 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Snap niet waarom het in een aangepaste vorm niet zou kunnen.

Carnaval is meer dan alleen alcohol en zuipfeestenquote:Op zondag 20 september 2020 11:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alcohol + feesten in een gesloten ruimte is gegarandeerde verspreiding. Hoe zie je een 1.5 meter viering voor je?
 .
. 

Er is al lang vermeld dat de 1,5 meter blijft tot het heilige vaccine. Dus geen perspectief = geen trigger om jezelf aan maatregelen te houden.quote:Op zondag 20 september 2020 11:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de jongeren niet inzien dat juist hun eigen gedrag ervoor zorgt dat er geen versoepelingen kunnen komen.
Nog los van het feit dat er weinig te versoepelen valt omdat we bijna alles kunnen wat we willen.

De horeca is het vast met je eens.quote:Op zondag 20 september 2020 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]

dat comazuipen met carnaval tast aardig de hersenen aan.quote:Op zondag 20 september 2020 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn daar hardleers onder de rivieren.

Met als gevolg dat de dingen die nu wel mogen straks (tijdelijk) niet meer kunnen.quote:Op zondag 20 september 2020 11:49 schreef groenen het volgende:
[..]
Er is al lang vermeld dat de 1,5 meter blijft tot het heilige vaccine. Dus geen perspectief = geen trigger om jezelf aan maatregelen te houden.

Natuurlijk maar dat feesten en zuipen is voor vele volwassen de hoofdreden dat ze het vieren.quote:Op zondag 20 september 2020 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Carnaval is meer dan alleen alcohol en zuipfeesten.
Al zie ik dat ze juist de optochten cancellen. Zonde. Buiten, makkelijk afstand te houden, etc.

"Carnaval is meer dan alleen alcohol en zuipfeestenquote:Op zondag 20 september 2020 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Carnaval is meer dan alleen alcohol en zuipfeesten.
Al zie ik dat ze juist de optochten cancellen. Zonde. Buiten, makkelijk afstand te houden, etc.
 "
" 

TR gezet voor het wederom generaliseren van een hele bevolkingsgroep.quote:Op zondag 20 september 2020 11:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de jongeren niet inzien dat juist hun eigen gedrag ervoor zorgt dat er geen versoepelingen kunnen komen.
Nog los van het feit dat er weinig te versoepelen valt omdat we bijna alles kunnen wat we willen.

Wordt een jaar lang illegale feestjes ontruimen inderdaad.quote:Op zondag 20 september 2020 11:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat de dingen die nu wel mogen straks (tijdelijk) niet meer kunnen.

Sneeuwvlokjes, alles is te veel en te zwaar.quote:Op zondag 20 september 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat lopen we dan nog te zeiken in nederland ?

https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op zondag 20 september 2020 11:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"Carnaval is meer dan alleen alcohol en zuipfeesten"
ja er is meer maar grotendeels is dit gewoon carnaval hoor.....en we vergeten het rondneuken/knuffelen/bekken met jan en alleman.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |