Precies. Het is aan de politiek om dat soort keuzes te maken, het RIVM zou gewoon moeten zeggen zorg voor mondkapjes, want dat werkt.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat vind ik ook echt schandalig. Met name dat de RIVM op een stoel is gaan zitten die ze niet onder hun kont horen te hebben.
Hier was er echt 5 weken niks en nu 2 in 1 week.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:13 schreef Questular het volgende:
3 besmettingen in de laatste week in "mijn" gemeente. Je hebt er niks aan maar toch voel het fijn om te zien dat in je eigen gemeente nog goed gaat.
Komt ook gewoon van de politiek af. Dat VVD die verkiezingen dik wil winnen zorgt ervoor dat de verantwoordelijkheid bij het CDA, de burger en het rivm wordt gelegd.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat vind ik ook echt schandalig. Met name dat de RIVM op een stoel is gaan zitten die ze niet onder hun kont horen te hebben.
Mag jij wel op internet?quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:22 schreef Noek het volgende:
Dus stay away, wij Amish willen gewoon rustig doorleven in Ruinerwold.
Jij moet een Drent zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Hier was er echt 5 weken niks en nu 2 in 1 week.
De 2e wereldoorlog hebben ze hier ook niet heel erg gemerkt. Not shitting. Leven ging eigenlijk gewoon door. Dat vertelden de ouderen altijd.
Dus stay away, wij Amish willen gewoon rustig doorleven in Ruinerwold.
Sterker nog, dat hadden ze zelf bewezen in een onderzoek in 2008.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. Het is aan de politiek om dat soort keuzes te maken, het RIVM zou gewoon moeten zeggen zorg voor mondkapjes, want dat werkt.
En er hoeft niemand aan te komen met gelul van dat was toen niet bewezen, want dat was het wel.
Knap van je. Ik was 1 dag 18 toen ik weggerend ben!quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:35 schreef Noek het volgende:
[..]
For the time being, ik wil wel weg maar blijf nog even hangen.
Dat laatste zou ik niet zo snel claimen. Misschien niks grootschaligs, maar ik denk dat er best wel veel mensen zijn die ooit iemand verloren hebben. Als ik voor mezelf spreek kan ik toch wel zeggen dat ik die maanden véél zwaarder vond dan de afgelopen maanden.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik gok zomaar dat er nog maar weinig mensen zijn die zich de hongerwinter kunnen heugen.
Dus in dat licht hebben we allemaal nog geen ene flikker meegemaakt in ons leven.
Geen oorlog, geen honger, geen ziekte, geen echte armoede, niets van dat. Ons leven kabbelde gezapig voort zonder al te veel zorgen. Dat van jou, dat van mij, dat van de user waar je op reageert en dat van iedereen.
We hebben allemaal nog niks meegemaakt in ons leven.
Uhuh we zien ook een groot verschil met de landen om ons heen waar mondkapjes wel verplicht zijn, oa Belgiëquote:Op zaterdag 19 september 2020 16:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. Het is aan de politiek om dat soort keuzes te maken, het RIVM zou gewoon moeten zeggen zorg voor mondkapjes, want dat werkt.
En er hoeft niemand aan te komen met gelul van dat was toen niet bewezen, want dat was het wel.
Gewoon als je 3 blessures en 3 schorsingen hebt corona claimen. Wedstrijd eruit, hoppa en week erop iedereen weer inzetbaar.quote:Op zaterdag 19 september 2020 14:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarom blijft die rechtsachter niet gewoon thuis? Dan zou de wedstrijd door moeten kunnen gaan, lijkt me.
Het wordt een heel raar sportseizoen. Ik zie het wel gebeuren dat sommige teams veel minder spelen dan andere teams en er op het eind van het seizoen weer geen kampioen of verplichte degradatie is.
Griep bestaat niet meer sinds corona opgedoken is.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:08 schreef laracroftonline het volgende:
iemand de griep nog gezien of zitten deze aantallen verstopt onder het mom covid19?
hij is misschien wel wat besmettelijker maar lijkt kwa sterkte ook afgezwakt te zijn wat weer een plus punt is.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:05 schreef Vallon het volgende:
Mogelijk hebben we als verklaring voor de opleving "simpel"te maken met een, Covid19 mutatie variant die besmettelijker is.
Hoewel het virus zelf niet snel muteert, ruwweg elke 2 maanden een ander, kan dit per nieuwe besmetting gebeuren. Een virus zal sneller muteren naarmate het minder makkelijk grip heeft of zich kan verspreiden. Het "virus" doet zijn best zich te kunnen vermeerderen. De Covid19 mutatie zelf heeft verder geen gevolg voor de virusstructuur in de zin hoe het zich verspreidt en uitwerkt.
T.i.: Het virus is een soort legosteen en wanneer er een bouwsteentje niet bruikbaar, gaat het zich herbouwen met een ander enzyme. Het geval hier is/lijkt dat gnoom positie 614 van het spike-proteine is overgestapt van Asparaginezuur (D) naar Glycine (D) en nu bekend is als (Covid19-)D614G. Het spike-proteine is de tentakel "manier" hoe het virus zich vastzet op onze cel(receptor ACE2) om die binnen te kunnen dringen en daar het verwoestende werk te doen.
Het geval lijkt, zo begrijp ik, dat deze nieuwe submutatie langzaam de oude lijkt te vervangen.
Dat kan betekenen cq tot gevolg hebben dat de oude Covid19 (voor mei 2020) is veranderd waardoor die net wat besmettelijker wordt.
Dit effect, heel "toevallig" en typisch wereldwijd oprukkend, gebeuren waarbij het lokale (wan)gedrag tegen maatregelen mogelijk minder de schuld is.
Opnieuw zien we dat in onze EUro-regio eerst de Zuidelijke landen krijgen te maken waarna "wij" in Nederland ca 1-2-3 weken later daar ook mee te maken krijgen in onze drukke gebieden. Het lijkt mij dan dat het virus zich aanpast (= normale evolutie) hoe mensen het proberen te vermijden.
Hiermee ook optie lanceren dat het misschien niet altijd zozeer het "foute" gedrag is van mensen om de opleving te kunnen verklaren. Best mogelijk dat er een nieuwe virus-subvariant is dat zich weer moet gaan verspreiden om daarna (met nog zwaardere maatregelen) weer uit te woeden.
Interessant en voor mij zorgelijk is dan weer of en in hoeverre dit gevolgen heeft voor een vaccin dat juist moet voorkomen dat het virus zich kan inhechten.
Straks hebben we wel misschien een heel specifiek mooi vaccin dat minder "goed" werkt op een licht veranderde versie omdat het virus in minuscuul opzicht net even anders is. Hoe je dit dan weer moet vaststellen en tijdig attaqueren (zonder veel aanzien, geld en tijd, te verliezen); is een zorg die menig viroloog/farmaceut zal moeten hebben.
Bron ter gedachte van mijn verhaal: Nature 08sep20
De klassieke griep is nooit zo prevalent in september. Wij testen hem wel altijd direct mee, maar dat heeft (naar mijn weten) nog nooit een test opgeleverd die positief voor COVID én voor Influenza is. Dat zou dan ook zeer groot toeval zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Griep bestaat niet meer sinds corona opgedoken is.
Ik had het eigenlijk over vorig seizoen met toevalligerwijze nauwelijks een griepgolf. Ik ben benieuwd of de griep komende winter ook wegblijft.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:13 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De klassieke griep is nooit zo prevalent in september. Wij testen hem wel altijd direct mee, maar dat heeft (naar mijn weten) nog nooit een test opgeleverd die positief voor COVID én voor Influenza is. Dat zou dan ook zeer groot toeval zijn.
Ik zou het op dit moment nog niet zomaar accepteren als uitleg.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:12 schreef Schuifpui het volgende:
Net van een familielid gehoord dat zn hartoperatie voorlopig niet door kan gaan ivm covid. Stond voor komende week gepland, omleidingen en hartklep. Het is onduidelijk wanneer wel. Wist niet dat we al weer zo ver waren. Midden Nerderland trouwens, niet eens West.
Het artikel benadrukt juist keer op keer dat er nog steeds geen mutatie is die aangetoond effect heeft op de besmettelijkheid of ernst van de infectie. In ieder geval niet genoeg om invloed te hebben op het verloop van de pandemie.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:05 schreef Vallon het volgende:
Mogelijk hebben we als verklaring voor de opleving "simpel"te maken met een, Covid19 mutatie variant die besmettelijker is.
Hoewel het virus zelf niet snel muteert, ruwweg elke 2 maanden een ander, kan dit per nieuwe besmetting gebeuren. Een virus zal sneller muteren naarmate het minder makkelijk grip heeft of zich kan verspreiden. Het "virus" doet zijn best zich te kunnen vermeerderen. De Covid19 mutatie zelf heeft verder geen gevolg voor de virusstructuur in de zin hoe het zich verspreidt en uitwerkt.
T.i.: Het virus is een soort legosteen en wanneer er een bouwsteentje niet bruikbaar, gaat het zich herbouwen met een ander enzyme. Het geval hier is/lijkt dat gnoom positie 614 van het spike-proteine is overgestapt van Asparaginezuur (D) naar Glycine (D) en nu bekend is als (Covid19-)D614G. Het spike-proteine is de tentakel "manier" hoe het virus zich vastzet op onze cel(receptor ACE2) om die binnen te kunnen dringen en daar het verwoestende werk te doen.
Het geval lijkt, zo begrijp ik, dat deze nieuwe submutatie langzaam de oude lijkt te vervangen.
Dat kan betekenen cq tot gevolg hebben dat de oude Covid19 (voor mei 2020) is veranderd waardoor die net wat besmettelijker wordt.
Dit effect, heel "toevallig" en typisch wereldwijd oprukkend, gebeuren waarbij het lokale (wan)gedrag tegen maatregelen mogelijk minder de schuld is.
Opnieuw zien we dat in onze EUro-regio eerst de Zuidelijke landen krijgen te maken waarna "wij" in Nederland ca 1-2-3 weken later daar ook mee te maken krijgen in onze drukke gebieden. Het lijkt mij dan dat het virus zich aanpast (= normale evolutie) hoe mensen het proberen te vermijden.
Hiermee ook optie lanceren dat het misschien niet altijd zozeer het "foute" gedrag is van mensen om de opleving te kunnen verklaren. Best mogelijk dat er een nieuwe virus-subvariant is dat zich weer moet gaan verspreiden om daarna (met nog zwaardere maatregelen) weer uit te woeden.
Interessant en voor mij zorgelijk is dan weer of en in hoeverre dit gevolgen heeft voor een vaccin dat juist moet voorkomen dat het virus zich kan inhechten.
Straks hebben we wel misschien een heel specifiek mooi vaccin dat minder "goed" werkt op een licht veranderde versie omdat het virus in minuscuul opzicht net even anders is. Hoe je dit dan weer moet vaststellen en tijdig attaqueren (zonder veel aanzien, geld en tijd, te verliezen); is een zorg die menig viroloog/farmaceut zal moeten hebben.
Bron ter gedachte van mijn verhaal: Nature 08sep20
Over het algemeen kan een cardioloog een vrij goede inschatting maken, o.b.v. linkerventrikelfunctie, mate van regurgigatie en mate van stenose in de coronairarterieen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou het op dit moment nog niet zomaar accepteren als uitleg.
Over paar weken kan het wel eens te laat zijn door uitstel
Ja oké, maar niemand kan zeggen of er snel een moment komt dat dergelijk zorg verder in de knel komt door oplopende bezetting ziekenhuis door covidquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:38 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Over het algemeen kan een cardioloog een vrij goede inschatting maken, o.b.v. linkerventrikelfunctie, mate van regurgigatie en mate van stenose in de coronairarterieen.
Ik sta ook een beetje versteld dat het al weer zover is dat de reguliere zorg aan de kant geschoven moet worden. En dan lijken me dit soort operaties ook nog niet de eerste die opgeschoven worden.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja oké, maar niemand kan zeggen of er snel een moment komt dat dergelijk zorg verder in de knel komt door oplopende bezetting ziekenhuis door covid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |