abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:04:52 #251
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196395770
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:59 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, want op sparen zit lekker veel rendement? Als je op je 40ste een dik huis wil kopen is het beter je 6de huis dan je eerste. Of je gaat beleggen, maar wat je niet gaat doen is het verschil tussen kostgeld en huur tegen nul procent 20 jaar sparen terwijl je bij je ouders woont. Je kunt tegen de huizenprijsstijging niet aansparen.

On topic, boven de 20 is thuiswonen een afknapper. Nou ja, was het een afknapper voor mij 20 jaar geleden. Want doordat ik 23 jaar geleden met 17 jaar op mezelf ging is de basis geweest voor mijn financiele zelfstandigheid en persoonlijke ontwikkeling nu en juist daardoor heb ik als bijna 40 jarige een kast van een huis op een grote lap grond. Ik kan me haast niet voorstellen hoe mijn leven eruit zou zien als ik 10 jaar langer thuis had gewoond. Een stuk saaier, dat is zeker!
Tsja dan moet je wel een dik loon verdienen natuurlijk.

Ik woon al 10 jaar op mezelf maar geld voor een kast van een huis met een grote lap grond in Nederland heb ik in de verste verte niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:12:30 #252
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_196395845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik woon al 10 jaar op mezelf maar geld voor een kast van een huis met een grote lap grond in Nederland heb ik in de verste verte niet.
Ik ben ervan overtuigd dat als ik op mijn 24ste thuis had gewoond en na mijn studie met een eerste baan op zak op mezelf was gegaan. Dat ik dan lui was geworden door nooit zonder geld te zitten. Op je 17de met 3 guldens en een kwartje naar AH gaan om eten te kopen voor 2 dagen betaalt zich terug bij je eerste salarisonderhandeling.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:16:43 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_196395908
Zelfstandigheid van iemand meten door te kijken of ie wel of niet thuis woont :')

Ik heb vrienden die zelfstandig wonen en ze kunnen nog maar net shoarma bakken. Rijst koken lukt al niet. Hoezo zelfstandig? Dan heb ik het nog niet over huishouden...

Leer gewoon maar eerst iemand kennen voordat je met oppervlakkige vooroordelen komt.
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:58:22 #254
493385 DarkTimes
Verder dan de tijd.
pi_196396516
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Precies dit, wat hij zei had überhaupt niks te maken met de onderwerp van dit topic. Maar goed, tussendoor even opscheppen is blijkbaar normaal op Fok.
The darkest nights produce the brightest stars.
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:07:54 #255
493385 DarkTimes
Verder dan de tijd.
pi_196396662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:48 schreef Mishu het volgende:
De kans dat iemand die nog bij zijn ouders woont binnen korte termijn klaar is voor 'volwassen stappen' is gewoon erg klein.
:')

Hierdoor alleen al kan ik je niet meer serieus nemen. Ga slapen ofzo, je maakt mensen zomaar onzeker met jouw bekrompen denkwijze.
The darkest nights produce the brightest stars.
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:15:53 #256
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196396811
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan heb ik het nog niet over huishouden...
Herkenbaar. Vooral bij mannen alleen.
Kameraad van me had ooit maden in de vuilnisbak zitten. _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196399876
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zelfstandigheid van iemand meten door te kijken of ie wel of niet thuis woont :')

Ik heb vrienden die zelfstandig wonen en ze kunnen nog maar net shoarma bakken. Rijst koken lukt al niet. Hoezo zelfstandig? Dan heb ik het nog niet over huishouden...

Leer gewoon maar eerst iemand kennen voordat je met oppervlakkige vooroordelen komt.
Dit ja.
Vroeger was het trouwens de normaalste zaak van de wereld dat je eerst ging trouwen voordat je überhaupt het ouderlijk huis uit kwam. Geen idee waarom een relatie met iemand die nog thuis woont tegenwoordig dan wel haast gedoemd zou moeten zijn om te mislukken.
  woensdag 25 november 2020 @ 00:02:28 #258
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_196400196
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:48 schreef Mishu het volgende:
De kans dat iemand die nog bij zijn ouders woont binnen korte termijn klaar is voor 'volwassen stappen' is gewoon erg klein. Iemand heeft 14 jaar de tijd gehad om enige stappen vooruit te zetten en blijkbaar is er nog niks gelukt dan. Wat maakt dat ik er vertrouwen in heb dat iemand nu wel stappen gaat zetten? Don't fall in love with potential.
Dit is wel echt enorme onzin hoor..... mijn broer van 29 woont sinds zijn studietijd voorbij is onvrijwillig thuis (nu 2 jaar). Hij heeft z'n zaken prima op orde met o.a. een eigen bedrijf en binnenkort een eigen bedrijfspand. Enige wat eraan schort is een eigen woonplek. Hij is zelfstandiger dan menig ander persoon, bekrompen gedachtegang zo.
pi_196402981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 00:02 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Dit is wel echt enorme onzin hoor..... mijn broer van 29 woont sinds zijn studietijd voorbij is onvrijwillig thuis (nu 2 jaar). Hij heeft z'n zaken prima op orde met o.a. een eigen bedrijf en binnenkort een eigen bedrijfspand. Enige wat eraan schort is een eigen woonplek. Hij is zelfstandiger dan menig ander persoon, bekrompen gedachtegang zo.
* Johan_de_1e mompelt iets met uitzondering en regel
pi_196404327
Aangezien ik op m'n 18de al op kamers ging en me volledig onderdompelde in 't studentenleven heb ik eigenlijk alleen maar meiden gekend die ook al op hun 18de op kamers gingen. Alles ouder dan dat vond ik raar. Ik ga m'n eigen dochters ook aanmoedigen om lekker op kamers te gaan vanaf hun eerste studiejaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2020 11:34:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')