Die 18 IC opnames zijn aan de hand van Nice de stijging tov van de vorige keer.. daarvan zitten er een aantal van het weekend bij. Die nu pas worden doorgegeven.quote:Op maandag 21 september 2020 17:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren om 2 uur 18 IC opnames gemeld. Vanmiddag is dat op LCPS al naar 8 bijgesteld en NICE naar 10.
Nog steeds een flinke toename, maar een stuk minder schrikbarend dan de 18 die er eerst stonden (en, binnen de signaalwaarde (wel net aan)).
Oh op die manier. Ik dacht dat die 18 van vandaag inclusief verdacht waren, en dat nu naar 8 is. Maar de netto toename is dus 8?quote:Op maandag 21 september 2020 18:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
Die 18 IC opnames zijn aan de hand van Nice de stijging tov van de vorige keer.. daarvan zitten er een aantal van het weekend bij. Die nu pas worden doorgegeven.
Lcps heeft zijn eigen telling die enkel alleen de toe of afname telt. Dus 8 erbij is netto toename
Die 10 die je later op Nice ziet is het aantal van gisteren zondag.
Ik weet het veel cijfertjes, maar ze kloppen allemaal. Er is niks "bijgesteld" of wat dan ook.
zo zou je het dus kunnen zien, maar LCPS en nice hebben altijd ietwat afwijkende cijfers van elkaar.quote:Op maandag 21 september 2020 20:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh op die manier. Ik dacht dat die 18 van vandaag inclusief verdacht waren, en dat nu naar 8 is. Maar de netto toename is dus 8?
Het goede nieuws is dan wel dat er 10 mensen van de IC af zijn gegaan, dat gaat ook best snel!
Langzaam word je er wel tureluurs van, elke instantie meld cijfers met een andere context. Terwijl wij, simpele burgers, voldoende zouden hebben aantal zekere Corona gevallen op de verpleegafdeling en IC. Toename is dan ook eenvoudig te zien.quote:Op maandag 21 september 2020 18:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik weet het veel cijfertjes, maar ze kloppen allemaal. Er is niks "bijgesteld" of wat dan ook.
quote:Status 22-09
Positief getest 98.240, toename: 2.245
Ziekenhuisopnames 12.467 (12,7% van positief getest), toename: 32
IC-opnames 3.181 (3,2% van positief getest)
Overleden 6.291 (6,4% van positief getest), toename: 10
Kunnen de hoge aantallen voor opnames en overledenen ook weer verband houden met het weekend-effect en met oudere data? Als ik de PDF op de site vna het RIVM zie (Figuur 1C) zie ik dit aantal niet terug in een enkele dag. Wel is er duidelijk ene stijging in het aantal opnames over tijd te zien en komen er steeds meer dagen met een meer dan gemiddeld aantal overlijdens sinds begin juli.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:39 schreef GereDathan het volgende:
Aantal besmettingen stabiel, aantal opnames wat omhoog maar gelukkig nog rond de 30. Aantal overledenen wel triest hoog.
Er zal ongetwijfeld wat met terugwerkende kracht zijn, maar de stijgende lijn is helaas onmiskenbaar. Gelukkig zal de stabilisatie in het aantal nieuwe besmettingen op termijn ook zorgen voor stabilisatie in de overige cijfers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:46 schreef simonblue het volgende:
[..]
Kunnen de hoge aantallen voor opnames en overledenen ook weer verband houden met het weekend-effect en met oudere data? Als ik de PDF op de site vna het RIVM zie (Figuur 1C) zie ik dit aantal niet terug in een enkele dag. Wel is er duidelijk ene stijging in het aantal opnames over tijd te zien en komen er steeds meer dagen met een meer dan gemiddeld aantal overlijdens sinds begin juli.
quote:De Amerikaanse farmaceut Johnson & Johnson begint met het testen van zijn experimentele coronavaccin op 60.000 proefpersonen in de VS, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika. Het gaat om de zogeheten fase 3-studie, de laatste stap op weg naar een effectief en veilig vaccin.
Het gaat om een enkele dosis van het vaccin dat wordt ontwikkeld door dochterbedrijf Janssen in Leiden. Verhoudingsgewijs zullen veel mensen boven de zestig worden getest, omdat zij meer risico lopen op ernstige vormen van Covid-19. Eind dit jaar moeten de eerste resultaten naar buiten worden gebracht.
De aankondiging van de fase 3-studie volgt op tussentijdse resultaten van de fase 1/2a-studie. Die zijn volgens Johnson & Johnson positief. ,,De resultaten toonden aan dat het veiligheidsprofiel en de immuniteit na één dosis verdere ontwikkeling van het vaccin ondersteunen."
Johnson & Johnson wil de eerste doses begin 2021 tegen kostprijs op de markt te brengen, meldt de farmaceut. Het bedrijf is de vierde producent die een vaccin op mensen gaat testen. Andere bedrijven die werken aan een mogelijk vaccin tegen het coronavirus zijn onder meer Moderna, Pfizer en AstraZeneca.
quote:Status 23-09
Positief getest 100.597, toename: 2.357
Ziekenhuisopnames 12.499 (12,4% van positief getest), toename: 32
IC-opnames 3.178 (3,2% van positief getest)
Overleden 6.296 (6,3% van positief getest), toename: 5
Dat is zeer zeker heel positief! Weinig tot geen bijwerkingen en werkzaam. Ze gaan nu naar 60.000 testen toe, dat betekent dat de laatste fase is ingezet. Ik hoop op snel goed resultaat!quote:Op donderdag 24 september 2020 10:40 schreef AlwaysConnected het volgende:
Leids coronavaccin lijkt te werken bij jongeren én ouderen: ‘Tot nu toe alleen maar goed nieuws’
Bron
https://www.ad.nl/binnenl(...)oed-nieuws~a2a1d5af/
Toch weer ff stukje positief nieuws en zelfs uit het AD
Had dit topic ff nodig 😂quote:Op donderdag 24 september 2020 10:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker heel positief! Weinig tot geen bijwerkingen en werkzaam. Ze gaan nu naar 60.000 testen toe, dat betekent dat de laatste fase is ingezet. Ik hoop op snel goed resultaat!
Gisteren waren het er uiteindelijk 120, al wordt dat nog bijgesteld.quote:Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 119
Gisteren was dit 474. Dat betekent een daling van 23. Dat is echt een mooi getal en het zal er voor zorgen dat de instroom van de IC ook omlaag gaat.quote:Totaal aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten op de verpleegafdelingen op dit moment: 451
Ja, er zijn zoveel negatieve berichten de laatste dagen. Ook weinig positiefs uit andere landen. Al met al een vervelende situatie, laten we hopen dat de sporadische positieve berichten in dit topic de mensen wat vrolijker kan stemmen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:54 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Had dit topic ff nodig 😂
Qua besmettingen en overledenen niet positief. Maar het aantal ziekenhuisopnames lijkt wel wat te zakken, wat positief is.quote:Status 24-09
Positief getest 103.141, toename: 2.544
Ziekenhuisopnames 12.524 (12,1% van positief getest), toename: 25
IC-opnames 3.210 (3,1% van positief getest)
Overleden 6.312 (6,1% van positief getest), toename: 16
ik wil de sfeer in dit topic niet verpesten.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Qua besmettingen en overledenen niet positief. Maar het aantal ziekenhuisopnames lijkt wel wat te zakken, wat positief is.
We kijken enkel naar de dagcijfers hier, met terugwerkende kracht worden er soms maanden na dato nog cijfers veranderd.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik wil de sfeer in dit topic niet verpesten.
Maar volgens NIce en LCPS stijgt het aantal ziekenhuisopnames.
Het RIVM meldt het aantal door de GGD"s doorgeven opnames, en dat is gewoon niet up to date.
zo zag je na de eerste golf steeds opname meldingen van weken/ maanden eerder. Zo zitten nu veel opname meldingen er gewoon niet in.
ja dat is positief.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We kijken enkel naar de dagcijfers hier, met terugwerkende kracht worden er soms maanden na dato nog cijfers veranderd.
Het aantal opnames, 25, is lager dan de afgelopen dagen (32, 35 en 27) en dat is gewoon positief.
En zoals eerder gezegd, we houden het graag positief. We belichten enkel de positieve getallen en ontwikkelingen. Waarmee we niet vergeten dat er ook een hoop negatief is, maar dat is voor andere topics.
Het is een bewuste keuze om hier enkel positieve zaken te benoemen, hoe naar de andere kant van de medaille ook mag zijn. Voor negatief nieuws kan je terecht op het hele internet, iedereen schreeuwt moord en brand. Dat willen wij niet doen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:52 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja dat is positief.
Ik kan ook melden dat ik hier in de straat geen een opname heb gezien, das ook positief.
sterker nog in het ziekenhuis waar ik werk heb ik deze hele week nog geen opname gezien.
Dat komt ook omdat ik niet ben wezen kijken, was ik wel wezen kijken dan weet ik dat het aantal opnames in een week meer dan verdrievoudigd is. De opname cijfers van het RIVM slaan als kut op dirk.
Mocht deze golf straks over zijn, dan ga je de opname cijfers heel anders interpreteren namelijk als "ja maar er is veel achterstallige data, dus die 40 opnames zijn er eigenlijk maar 28 en das minder dan de 32 van gisteren dus positief".
en ja ik snap dat dit het positiviteitstopic is, maar als het is niet positief, enkel een getalletje wat niks met de werkelijkheid te maken heeft is positief.
Klopt, dat is heel positief. Helaas zijn de gegevens nog te vers om er echt een oordeel over te vellen, ik volg het met veel interesse. Ik verwacht dat we met een dag of 10 wat meer inzicht hebben in hoe het nu allemaal verloopt.quote:edit
wat wel positief is, is dat de hockeystick curve niet zo stijl lijkt te lopen als in maart.
Dat is mooi nieuws! De stijging van de laatste dagen lijkt er, vooralsnog, dus even uit te zijn. Natuurlijk deels door de uitstroom.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:50 schreef koemleit het volgende:
De IC cijfers van lcps zijn positief. Een toename van slechts 2 dwz dat niet alleen de instroom snel gaat, maar ook de uitstroom.
Ik ga gewoon van het ergste uit, dan kan het alleen nog maar meevallen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is mooi nieuws! De stijging van de laatste dagen lijkt er, vooralsnog, dus even uit te zijn. Natuurlijk deels door de uitstroom.
Zelf verwacht ik dat we een plateau gaan bereiken, 10 in en 10 uit zeg maar. Af en toe zal er wat meer instroom zijn en af en toe wat meer uitstroom.
Op dit moment zitten we nog niet op dat plateau in mijn ogen, mijn schatting is dat we dat eind volgende week gaan bereiken. Mijn inschatting is dat we dan rond de 150 IC bedden schommelen. Let op, dit is slechts een voorspelling zonder echte onderbouwing van mijn kant.
Ik heb geen idee wat het ergste is. Sowieso zitten we nog lang niet aan een grens, we kunnen nog 13x meer IC patiënten hebben is in het voorjaar gebleken. En zelfs toen hadden we nog capaciteit over. Ook kunnen we altijd uitwijken naar Duitsland, daar zijn meer dan voldoende bedden.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga gewoon van het ergste uit, dan kan het alleen nog maar meevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |