abonnement Unibet Coolblue
pi_195087907
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat doe alleen jij, nu.
Bij mijn vrouw op haar werk is Marijnissen anders dankzij deze retoriek totaal niet populair.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195087922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Niet uitgewerkt, effecten onbekend. Maar toch is het zeer hard nodig, meer dan lastenverlichting voor de burger.

:N
Het is toch duidelijk dat het mkb een impuls nodig heeft?? Daarnaast moet je personeel hebben en ik hoorde een maximale omzet van 4 ton. Dit is een hele juiste injectie.
speak only if it improves the silence.
pi_195087929
Zit morgen de andere helft dan het kabinet in vak k?
pi_195087949
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:57 schreef probeer het volgende:
Goh, de VVD lult weer over magische trickle down economie, en heeft nul onderbouwing voor hun keuze om 2 miljard aan het bedrijfsleven te schenken.

En de oppositie moppert wat, en het gaat weer door. Al 10 jaar lang.
Ik stel al tien jaar vast dat zo'n beetje elk VVD-plan geld verplaatst van hen die ervoor moeten werken naar hen die bezitten.

quote:
Het kabinet stimuleert bedrijven om investeringen te doen met een nieuwe investeringskorting vanaf 2021, de baangerelateerde investeringskorting (BIK). Als bedrijven een investering doen, zoals de aankoop van een nieuwe machine krijgen ze een korting die ze kunnen verrekenen via de loonheffing. Details van de regeling worden nog verder uitgewerkt.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Doen ze in principe ook nooit, als ze dat wel doen is dat een technische fout en hebben ze waarschijnlijk NPO politiek per ongeluk gekoppeld aan NPO 1.
Uiteraard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 16 september 2020 @ 13:10:10 #30
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195087967
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Niet uitgewerkt, effecten onbekend. Maar toch is het zeer hard nodig, meer dan lastenverlichting voor de burger.

:N
quote:
Maatregelen voor ons allemaal
Het kabinet verbetert de toegang voor starters tot de woningmarkt. Vanaf 2021 betalen huizenkopers van 18 tot 35 jaar geen overdrachtsbelasting meer. Beleggers gaan juist meer betalen: van 6% naar 8%.

Het kabinet biedt ook lastenverlichting. Spaarders en kleine beleggers met een vermogen tot ¤ 50.000 (of ¤ 100.000 met fiscaal partner) betalen vanaf 2021 geen belasting meer over dat vermogen. Het tarief van de belasting gaat wel iets omhoog van 30% naar 31%. Het aantal kleine spaarders en beleggers dat box 3-belasting betaalt daalt hierdoor met bijna 1 miljoen mensen. En het betekent dat iedereen met spaargeld of belegd vermogen tot ¤ 220.000 (of ¤ 440.000 met fiscaal partner) daarover minder belasting gaat betalen.

Door de verhoging van de arbeidskorting uit 2022 een jaar naar voren te halen, gaat werken komend jaar meer lonen. Zowel werknemers als zelfstandigen profiteren hiervan. Deze verhoging komt bovenop een al eerder geplande verhoging voor 2021. Ook de algemene heffingskorting wordt extra verhoogd met ¤ 22, bovenop de ¤ 60 die al gepland was. In 2021 daalt het basistarief in de inkomstenbelasting van 37,35% naar 37,10%. Het kabinet verlaagt dit tarief tussen 2022 en 2024 verder, tot uiteindelijk 37,03%. Tot slot wordt ook de ouderenkorting verhoogd.
https://www.rijksoverheid(...)rzamer-uit-de-crisis
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195087981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bij mijn vrouw op haar werk is Marijnissen anders dankzij deze retoriek totaal niet populair.
Ok. Kan je verder ook daadwerkelijk aangeven waar de SP zorgmedewerkers wegzet als graaiers? Of is dat toch voornamelijk jouw invulling?
"Pools are perfect for holding water"
pi_195087990
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik stel al tien jaar vast dat zo'n beetje elk VVD-plan geld verplaatst van hen die ervoor moeten werken naar hen die bezitten.
[..]

[..]

Uiteraard.
Alsof het mkb niet werkt en dit geld lekker als dividend uitkeert..........
speak only if it improves the silence.
pi_195088002
quote:
Ik doelde op die bedrijfsinvesteringskorting.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195088024
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik stel al tien jaar vast dat zo'n beetje elk VVD-plan geld verplaatst van hen die ervoor moeten werken naar hen die bezitten.
[..]

Dat ben ik dan ook helemaal met je eens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195088041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok. Kan je verder ook daadwerkelijk aangeven waar de SP zorgmedewerkers wegzet als graaiers? Of is dat toch voornamelijk jouw invulling?
Het koppelen van het denken aan vertrekken uit de zorg aan de salarisbetaling. Ik ben nog nooit een zorgmedewerker tegen gekomen die vertrok uit de zorg met als hoofdreden dat hij/zij ergens anders meer kon verdienen. Die koppeling zet ze weg als graaiers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195088077
Die bedrijfsinvesteringskorting klinkt op zich wel logisch. Bedrijven die investeren in deze moeilijke tijd helpen en dat alleen indien ze mensen in loondienst hebben. Wel alleen vaag dat ze de berekening er niet achter hebben liggen, die zou ik graag zien. Want het klinkt best goed (we moeten banen redden, dat doe je zo 2 kanten op), ik ben alleen wel benieuwd wat het nu daadwerkelijk op zou leveren in investeringen en banen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195088103
quote:
3s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:07 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk dat het mkb een impuls nodig heeft??
Ooow, die subsidie is alleen voor het mkb? Dan weet jij toch meer dan de TK leden, die net nog noemen dat dat plan uitgewerkt moet worden.

quote:
Daarnaast moet je personeel hebben en ik hoorde een maximale omzet van 4 ton. Dit is een hele juiste injectie.
Bron?

Verder natuurlijk een enorme dooddoener. Ik kan ook zeggen dat dat personeel een dak boven hun hoofd nodig heeft, ergo huurverlaging.

VVD kiest al 10 jaar lang voor het bedrijfsleven boven de burger.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 16 september 2020 @ 13:20:47 #38
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195088188
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195088191
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het koppelen van het denken aan vertrekken uit de zorg aan de salarisbetaling. Ik ben nog nooit een zorgmedewerker tegen gekomen die vertrok uit de zorg met als hoofdreden dat hij/zij ergens anders meer kon verdienen. Die koppeling zet ze weg als graaiers.
"Ik ben ze niet tegengekomen, dus bestaan ze niet."

Erg sterk man.

Maar hej, op die fiets; Ik ben ook nog nooit een rationele christen tegen gekomen, daar ze allemaal 'geloof' gelijk stellen aan 'waarheid'.

Verder kan je me vast wel laten zien waar de SP (of bij monde van de SP, Marijnissen) die koppeling maakt. En dan ook nog waar ze stelt dat vertrekken uit de zorg dus louter uit economische motieven gebeurt.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 16 september 2020 @ 13:25:05 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195088268
Ben dat gezeur over huurverlaging meer dan zat. Wie springt er in de bres voor mijn immer stijgende avfalstoffenheffing, waterschappen en dat soort gemeentelijke falen die het op ons als burger doorberekenen?

Waarom moeten de huurders nu ineens ontzien worden?
pi_195088286
quote:
19s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:25 schreef Gunner het volgende:
Ben dat gezeur over huurverlaging meer dan zat. Wie springt er in de bres voor mijn immer stijgende avfalstoffenheffing, waterschappen en dat soort gemeentelijke falen op ons als burger doorberekenen?

Waarom moeten de huurders nu ineens ontzien worden?
Laten we niet vergeten dat er nauwelijks huurwoningen zijn, huren aantrekkelijker maken is een no go.
speak only if it improves the silence.
pi_195088288
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Verder kan je me vast wel laten zien waar de SP (of bij monde van de SP, Marijnissen) die koppeling maakt. En dan ook nog waar ze stelt dat vertrekken uit de zorg dus louter uit economische motieven gebeurt.
Haar laatste interruptie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 september 2020 @ 13:27:44 #43
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195088310
quote:
19s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:25 schreef Gunner het volgende:
Ben dat gezeur over huurverlaging meer dan zat. Wie springt er in de bres voor mijn immer stijgende avfalstoffenheffing, waterschappen en dat soort gemeentelijke falen die het op ons als burger doorberekenen?

Waarom moeten de huurders nu ineens ontzien worden?
Ja, heel zwaar, die afvalstoffenheffing terwijl de hypotheekrente historisch laag staat. Wat zwaar.
pi_195088326
quote:
19s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:25 schreef Gunner het volgende:
Ben dat gezeur over huurverlaging meer dan zat. Wie springt er in de bres voor mijn immer stijgende avfalstoffenheffing, waterschappen en dat soort gemeentelijke falen die het op ons als burger doorberekenen?

Waarom moeten de huurders nu ineens ontzien worden?
De gemeentelijke belastingen zijn bij mij hoger dan wat ik per maand aan hypotheek betaal. ;(
Definitely not CIA
  woensdag 16 september 2020 @ 13:30:17 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195088348
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef capricia het volgende:

[..]

De gemeentelijke belastingen zijn bij mij hoger dan wat ik per maand aan hypotheek betaal. ;(
Maar die zijn jaarlijks toch? :P
  woensdag 16 september 2020 @ 13:30:24 #46
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195088349
Wtf is die out of the blue rant van Dijkhof over gelovigen nu weer.
  woensdag 16 september 2020 @ 13:30:55 #47
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195088353
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, heel zwaar, die afvalstoffenheffing terwijl de hypotheekrente historisch laag staat. Wat zwaar.
jammer voor je. had ik maar een hystorisch lage rente :')
mag nog 8 jaar bijna 5% betalen. heb er dus geen fuck aan

oversluiten of rentemiddelen is ook niet interessant for that matter

maar goed met mij hoef je geen medelijden te hebben hoor. heb een lage schuld en binnenkort weer maximaal aflossen. op naar de nul.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 16-09-2020 13:37:19 ]
pi_195088366
quote:
3s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:26 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Laten we niet vergeten dat er nauwelijks huurwoningen zijn, huren aantrekkelijker maken is een no go.
3,3 miljoen van de 8 miljoen woningen is huur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 september 2020 @ 13:33:17 #49
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195088395
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

4,5 miljoen van de 8 miljoen woningen is huur.
En toch komen we nu al ruim te kort Zowel huur als koop.
Met het aantrekkelijke maken van huren los je het wonong probleem niet op.
Als er meer woningen zijn, wordt de huur vanzelf ook lager. iets met marktwerking.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195088400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar die zijn jaarlijks toch? :P
Ik betaal het maandelijks. :D
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')