abonnement Unibet Coolblue
pi_195122771
Wat betreft dat pakje nog, het is ook Holy's kind en hij vindt dat pakje wel leuk, dan kan je als vrouw zijnde ook heus wel een keer een stapje naar achter doen. Uiteindelijk bepalen de moeders toch vaak 95% van alles over de baby :P
pi_195122787
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:50 schreef Aure het volgende:
Wat betreft dat pakje nog, het is ook Holy's kind en hij vindt dat pakje wel leuk, dan kan je als vrouw zijnde ook heus wel een keer een stapje naar achter doen. Uiteindelijk bepalen de moeders toch vaak 95% van alles over de baby :P
Naja, ergens doet ze dat al. Ze vindt prints echt de hel, en heb er al een hele leuke pyjama met kleine olifantjes uitgesleept. Ik vind beesies en dingetjes heel leuk, en zij hardline niet.

Kreeg ook nog een leuke 'als je kleren voor jezelf uitzoekt dan vraag je zelfs of het bij elkaar staat (dat is zo, ben niet zo modebewust :') ), en nu het over de baby gaat wil je ineens zelf alles gaan bepalen'. Beesies / printjes etc wil ze graag voor als het een peutertje wordt, en baby nog graag echt 'baby' laten zijn. En op zich vind ik dat ook wel weer leuk
  vrijdag 18 september 2020 @ 08:54:33 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195122814
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:41 schreef kwakz0r het volgende:
Zie dat seven en ik lij recht tegenover elkaar staan hierin, haha.
Valt wel mee hoor ;), ik ben zelf ook heel makkelijk qua kado's en overal blij mee. Ik heb wel een wensenlijstje uit praktische overwegingen :+ . Maar ik denk dat het hier helemaal niet gaat over kadootjes. Het gaat hier over een schoondochter die doodsbenauwd is dat schoonmoeder zich overal mee gaat bemoeien en haar eigen zin doordrijft.

Mogelijk zijn beide ladies een beetje controlfreaks ;) , maar Holy_Goat zou meer zijn vrouw op één lijn moeten liggen uit principe en ook vooral het onderliggende probleem bespreekbaar moeten maken en daar naar oplossingen zoeken. Als de baby er is, is het wel zo makkelijk als dit soort shit al een tijdje heeft kunnen afkoelen.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 september 2020 @ 08:55:40 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_195122835
Het gaat natuurlijk ook helemaal niet om ruzie maken om kadootjes bij zulke dingen. Het gaat er om dat schoonmoeder haar visie er koste wat kost doorheen wil drukken.

Ik ben normaal niet zo van het schoonmoedertje afkraken, maar ik heb dit conflict ook gehad met mijn schoonmoeder toen ik zwanger was van mijn eerste. Zij had in haar hoofd zitten dat het net zo zou zijn als toen haar dochter zwanger was. Dat ik háár alles zou laten uitzoeken qua kleertjes, dat we háár familiewieg zouden gebruiken (@kwakz0r weet dit drama vast nog wel :+ ), dat ze bij alles intensief betrokken zou worden, etc.
Nou ja, dat wilde ik dus niet. Ik wilde dat zelf uitzoeken, en ik had inderdaad ook nog eens een totaal andere smaak dan zij had. En dat is compleet geëscaleerd toen ik 8 maanden zwanger was ofzo.

Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen hoor, maar dat heeft heel lang geduurd. En het is zeker niet iets wat je gewoon maar moet laten sluimeren. Mijn man vond het ook allemaal maar hysterie en daardoor heb ik me door hem ontzettend in de steek gelaten gevoeld.

Dus, protip van een ervaringsdeskundige: ga gewoon eens met zijn vieren om tafel zitten en leg alle kaarten open en maak duidelijke afspraken. En als de mannen de emotie niet voelen kunnen ze helpen het gesprek een beetje te sturen ZONDER PARTIJ TE KIEZEN OF ANDEREN VOOR DRAMAQUEEN UIT TE MAKEN. succes ;)
disclaimer
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 08:56:23 #130
382129 crew  Donna
pi_195122846
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:40 schreef kwakz0r het volgende:
Nee, niet herkenbaar sorry. Ik neem cadeautjes met liefde aan en als t niet mn smaak is probeer ik t in elk geval een keertje aan te doen voor een fotootje, maar heel eerlijk: t zal me worst wezen of alles mn smaak is, M heeft alles gedragen want ik kon de was toch niet bijhouden :+

Een wipper wilde ik ook niet, kreeg de oude van mijn nicht, bleek superhandig.

Ik vind ruziemaken om cadeautjes een klein beetje ehhh... nou ja...

13 weken vandaag *O*

De maagbeschermer doet t goed, voel me veel beter dus ook hartjes voor dat O+

En over de kinkhoestprik - ik kreeg alles in t mapje met de afsprakenkaart en alle folders erin. Was een brief van de GGD of t RIVM. Volgens mij moet ik m ook zelf bestellen en betalen/aanvragen hoor!
Zelf de afspraak maken bij de GGD, de rest wordt voor je geregeld (en is gratis). :Y

En ik ben het met je eens wat betreft het pakje/wipper/cadeautje/ verhaal van Holy. Wij hebben ook wel dingen gekregen waarbij ik zo zat :X , maar wat geeft het. Ik kan me daar niet druk om maken.
Maar nu ben ik sowieso niet zo'n 'perfecte plaatje' persoon. Niks ten nadele van de vrouw van Holy uiteraard.

*Toevoeging; met bepaalde grote dingen ging ik er wel met gestrekt been in trouwens. Zij wilden ons een kinderwagen cadeau doen en wij (vooral ik, to be honest) hadden al 1 uitgezocht. Die wilde ik en niet anders. Het ging totaal niet om geld, maar toen m'n schoonmoeder vervolgens wekenlang allemaal plaatjes stuurde van complete sets van ¤150 (ik twijfelde soms zelfs of het voor een pop was) werd ik er wel echt zuur van. :D
Was echt bang dat ze van alles meer erdoor wilde drukken, maar uiteindelijk zei ze zelf; het is jullie baby, jullie bepalen. En toen was het klaar.
Ik gok zo dat m'n schoonvader haar dat ingefluisterd heeft. _O_
pi_195122849
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:52 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Naja, ergens doet ze dat al. Ze vindt prints echt de hel, en heb er al een hele leuke pyjama met kleine olifantjes uitgesleept. Ik vind beesies en dingetjes heel leuk, en zij hardline niet.

Kreeg ook nog een leuke 'als je kleren voor jezelf uitzoekt dan vraag je zelfs of het bij elkaar staat (dat is zo, ben niet zo modebewust :') ), en nu het over de baby gaat wil je ineens zelf alles gaan bepalen'. Beesies / printjes etc wil ze graag voor als het een peutertje wordt, en baby nog graag echt 'baby' laten zijn. En op zich vind ik dat ook wel weer leuk
:D maar dat laatste is dan toch niet meteen een reden dat zij dan maar meteen alles te zeggen heeft :D

Nouja goed, ik herken mij hier ook niet zo in. Ik bepaal trouwens ook graag de dingen zelf hoor, maar hou wel ruimte voor mijn vriend. Jip draagt denk ik voor 70% kleding die ik heb uitgezocht, 10% is gekregen en de overige 20 kiest mijn vriend :P Het is ook zijn kind.
pi_195122885
Vk heeft mij informatie gegeven over de kinkhoest vaccinatie (maar ik wist er al van door hier mee te lezen :D). Vervelend dat ze het vergeten lijken te zijn Sun.

(schoon)moeders en cadeautjes, tja... Ik ben niet zo moeilijk dus trok M. gewoon minimaal 1 keer gekregen pakjes aan als ik ze niet zo leuk vond. "Toevallig" op een dag dat we de gever zouden zien uiteraard :+
Verdere bemoeienis van anderen vond en vind ik nog wel moeilijk. De eerste weken na M. haar geboorte was ik erg onzeker en als schoonmoeder dan gaat roepen dat je tepels niet goed zijn voor borstvoeding... Nja dat helpt natuurlijk niet, toen ik ging zitten huilen op de wc had man wel door dat hij even tussenbeide moest komen :P Probeer nu de techniek "ene oor in, andere oor uit", maar dat gaat me de ene keer beter af dan de andere keer.

Hier ook nu controle om de dag (vandaag 41+1 ;().

Fijn dat de baby bibi ligt @SQ !

@Michelangela : Mijn baarmoedermond is sowieso best gevoelig, maar het voelde voor mij anders dan menstruatiepijn (na het strippen voelde ik wel krampen als menstruatiepijn maar niets heftigs :P). Het voelde meer alsof iemand lomp en keihard tegen je baarmoedermond aanstoot :')
Seks heb ik ook geprobeerd, werkte niet ;(

Dus nog steeds geen baby. Ik had gisteravond even goede moed, slijmprop verloren, gestript, seks gehad én ook nog eens een korte wandeling (ik kom niet zo ver meer :P). Maar het leverde mij niets op -O- Ik heb er geen zin meer in. Denk dat deze baby gewoon nooit komt.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:01:27 #133
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195122919
Arrrgh ik krijg al helemaal jeuk van de schoonmoeder verhalen. Ik begrijp haar betrokkenheid en natuurlijk is ze trots dat ze een kleinkind krijgt waar ze dingen voor wilt kopen, maar Ik zou dan de cadeaubehoefte positief framen. Nogmaals benadrukken welke cadeau je graag wilt ontvangen en misschien niet te lastig doen over kleuren. Maar zeker de streep trekken voor zaken die je niet nodig hebt. Dan blijven de cadeaus maar voor gebruik bij oma liggen toch. Als zij het zo handig vindt ;)..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195122940
Ach Miezziej :* wat een geduld moet je hebben, ik hoop dat ie nu toch echt snel naar buiten komt :*
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 09:02:57 #135
382129 crew  Donna
pi_195122944
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:59 schreef Miezziej het volgende:

Dus nog steeds geen baby. Ik had gisteravond even goede moed, slijmprop verloren, gestript, seks gehad én ook nog eens een korte wandeling (ik kom niet zo ver meer :P). Maar het leverde mij niets op -O- Ik heb er geen zin meer in. Denk dat deze baby gewoon nooit komt.
Ik had seks 2 dagen ervoor. Dus wie weet wat er morgenochtend ineens gebeurt! Ik duim voor je.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:04:34 #136
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195122976
Mizziej je bent nu dichterbij dan ooit, snap je irritatie. Misschien duren de dagen nu dan te lang. Is er nog iets dat je kunt of met de VK kunt bespreken?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 09:05:22 #137
382129 crew  Donna
pi_195122986
Mijn eigen moeder kan er met adviezen trouwens soms ook wat van hoor. Het is niet alleen schoonmoeder.
G. was wel een dreumes waar ik m'n handen vol aan had en ik kon haar niet in de box leggen/zetten. Dan ging ze helemaal over de rooie, inclusief spugen.
En dan m'n moeder weer; dan zet je haar toch even in de box. Uh nee, dat kotst ze alles eronder, bedankt. Ohja, zei ze dan, nee dan is dat beter van niet.
3 weken later; dan zet je haar toch even in de box?
Grr.. >:)
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:07:06 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195123011
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:49 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat je die ruimte niet geeft aan jouw moeder? Overigens heb ik inmiddels ook geleerd dat ik het beter niet over de hormonen kan hebben :') Verder denk ik dat je echt wel gelijk hebt dat dit vooral gaat over grenzen (niet) respecteren. Met de bruiloft vorig jaar waren er ook wel een paar van dit soort kleine momentjes. Het is altijd wel goed bedoeld, maar pakt soms vervelend uit.
[..]

Ruzie maken om cadeautjes vind ik ook een beetje :') maar denk idd dat seven hier toch een punt heeft en het uiteidelijk wellicht gewoon niet om het cadeautje gaat. Ik zou ook denken op zich 'keertje een fotootje en klaar' maar aan de andere kant is dat ook wel weer een beetje pleasen. Verder denk ik : de baby boeit het geen hol wat ie aankrijgt.
Mijn moeder is een hartstikke leuke vrouw maar ze was teveel bezig met alle andere kinderen en dingen in haar leven om voor mij een goede moeder te kunnen zijn. Ik ben haar zelfstandige kind. Ik wil ook niet dat ze een hele actieve oma-rol gaat spelen, van oppassen zal ook weinig sprake zijn. Ze heeft ook nog niets gekocht voor mijn zoontje, bedenk ik me net. Van mijn schoonmoeder heb ik al 3 lelijke pakjes gekregen :+ .

Ga praten met je vrouw over het échte probleem, dat geneuzel over kadootjes en ruzietjes over de bruiloft komt ergens vandaan. Misschien moet jij ook wel erkennen dat je vrouw een goed punt heeft in plaats van de kant van je moeder kiezen. Als je dat steevast doet, dan kan ik je wel vertellen dat jij een groot onderdeel bent van het probleem. Het goeie nieuws is dat je dan ook een enorm verschil kunt maken door er zelf slim mee om te gaan ^O^ . Waarschijnlijk kun je bij je moeder wel een potje breken :) .
Resistance is futile.
pi_195123025
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:05 schreef Donna het volgende:
Mijn eigen moeder kan er met adviezen trouwens soms ook wat van hoor. Het is niet alleen schoonmoeder.
G. was wel een dreumes waar ik m'n handen vol aan had en ik kon haar niet in de box leggen/zetten. Dan ging ze helemaal over de rooie, inclusief spugen.
En dan m'n moeder weer; dan zet je haar toch even in de box. Uh nee, dat kotst ze alles eronder, bedankt. Ohja, zei ze dan, nee dan is dat beter van niet.
3 weken later; dan zet je haar toch even in de box?
Grr.. >:)
Ik drink al 27 jaar geen thee en al 27 jaar lang vraagt m’n moeder of ik thee wil drinken. Sommige mensen verleren het gewoon niet. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_195123038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:59 schreef Miezziej het volgende:
Dus nog steeds geen baby. Ik had gisteravond even goede moed, slijmprop verloren, gestript, seks gehad én ook nog eens een korte wandeling (ik kom niet zo ver meer :P). Maar het leverde mij niets op -O- Ik heb er geen zin meer in. Denk dat deze baby gewoon nooit komt.
Ik vind je wel dapper! Slijmprop, strippen, seks en wandelen.. Je kunt niet zeggen dat je niet je best doet! :*
Ik had het je zo gegund dat jij de eerste was die weer eerder kwam, maar je geduld wordt getest.. :9 O+
pi_195123044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:59 schreef Miezziej het volgende:
Vk heeft mij informatie gegeven over de kinkhoest vaccinatie (maar ik wist er al van door hier mee te lezen :D). Vervelend dat ze het vergeten lijken te zijn Sun.

(schoon)moeders en cadeautjes, tja... Ik ben niet zo moeilijk dus trok M. gewoon minimaal 1 keer gekregen pakjes aan als ik ze niet zo leuk vond. "Toevallig" op een dag dat we de gever zouden zien uiteraard :+
Verdere bemoeienis van anderen vond en vind ik nog wel moeilijk. De eerste weken na M. haar geboorte was ik erg onzeker en als schoonmoeder dan gaat roepen dat je tepels niet goed zijn voor borstvoeding... Nja dat helpt natuurlijk niet, toen ik ging zitten huilen op de wc had man wel door dat hij even tussenbeide moest komen :P Probeer nu de techniek "ene oor in, andere oor uit", maar dat gaat me de ene keer beter af dan de andere keer.

Hier ook nu controle om de dag (vandaag 41+1 ;().

Fijn dat de baby bibi ligt @:SQ !

@:Michelangela : Mijn baarmoedermond is sowieso best gevoelig, maar het voelde voor mij anders dan menstruatiepijn (na het strippen voelde ik wel krampen als menstruatiepijn maar niets heftigs :P). Het voelde meer alsof iemand lomp en keihard tegen je baarmoedermond aanstoot :')
Seks heb ik ook geprobeerd, werkte niet ;(

Dus nog steeds geen baby. Ik had gisteravond even goede moed, slijmprop verloren, gestript, seks gehad én ook nog eens een korte wandeling (ik kom niet zo ver meer :P). Maar het leverde mij niets op -O- Ik heb er geen zin meer in. Denk dat deze baby gewoon nooit komt.
Ananashart eten deed hier wonderen. ;)
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:13:10 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195123095
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:59 schreef Miezziej het volgende:

Hier ook nu controle om de dag (vandaag 41+1 ;().

Fijn dat de baby bibi ligt @:SQ !

@:Michelangela : Mijn baarmoedermond is sowieso best gevoelig, maar het voelde voor mij anders dan menstruatiepijn (na het strippen voelde ik wel krampen als menstruatiepijn maar niets heftigs :P). Het voelde meer alsof iemand lomp en keihard tegen je baarmoedermond aanstoot :')
Seks heb ik ook geprobeerd, werkte niet ;(

Dus nog steeds geen baby. Ik had gisteravond even goede moed, slijmprop verloren, gestript, seks gehad én ook nog eens een korte wandeling (ik kom niet zo ver meer :P). Maar het leverde mij niets op -O- Ik heb er geen zin meer in. Denk dat deze baby gewoon nooit komt.
Oh Miezziej, hang in there. Nog max 6-7 dagen, ik hoop zo voor je dat de bevalling snel op gang komt :* .
Resistance is futile.
pi_195123269
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ananashart eten deed hier wonderen. ;)
dat is niet zo goed voor je kind toch?
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:27:52 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_195123372
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:21 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

dat is niet zo goed voor je kind toch?
Nee, maar die hoeft het ook niet te eten :+

Miezziej, hou vol! De laatste dagen duren een jaar! Heb je wat afleiding nog?
disclaimer
pi_195123396
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mijn moeder is een hartstikke leuke vrouw maar ze was teveel bezig met alle andere kinderen en dingen in haar leven om voor mij een goede moeder te kunnen zijn. Ik ben haar zelfstandige kind. Ik wil ook niet dat ze een hele actieve oma-rol gaat spelen, van oppassen zal ook weinig sprake zijn. Ze heeft ook nog niets gekocht voor mijn zoontje, bedenk ik me net. Van mijn schoonmoeder heb ik al 3 lelijke pakjes gekregen :+ .

Ga praten met je vrouw over het échte probleem, dat geneuzel over kadootjes en ruzietjes over de bruiloft komt ergens vandaan. Misschien moet jij ook wel erkennen dat je vrouw een goed punt heeft in plaats van de kant van je moeder kiezen. Als je dat steevast doet, dan kan ik je wel vertellen dat jij een groot onderdeel bent van het probleem. Het goeie nieuws is dat je dan ook een enorm verschil kunt maken door er zelf slim mee om te gaan ^O^ . Waarschijnlijk kun je bij je moeder wel een potje breken :) .
Ik weet wel waar dat vandaan komt. Mn moeder heeft hele goeie bedoelingen maar legt die een beetje te veel op. Bij de bruiloft was het zo dat wij bijvoorbeeld centraal 50 kamers gingen afhuren bij het hotel om korting te fixen en zeker te weten dat het ging lukken. Maar toen had ze toch zelf al de kamer voor hun, en voor mijn zus+man gefixt, want dan was dat maar geregeld, en scheelt ons weer geld, toch? Maar het ging natuurlijk niet om het geld.

Ik ben het mijn hele leven al gewend en haal mijn schouders er over op >> ignore. Bijvoorbeeld vroeger 'doe je je jas aan het is koud, x100. Dat zou ze nog steeds kunnen zeggen nu, maar nu zeg ik gewoon 'nope', of oor in oor uit. Ik wil gewoon niet overal een conflict over maken; ze is nou eenmaal zo en dat gaat niet veranderen. Als ik er wat van zeg is het al snel dat ze denkt dat ze het niet goed gedaan heeft en word ze oprecht verdrietig. En dat vind ik ook weer niet leuk. Haar 'probleem' is vooral dat ze heel graag wil dat alles en iedereen blij en tevreden is, dat ze daar haar best voor doet naar haar gevoel, maar dat het nou eenmaal niet altijd zo uitpakt.

Mijn vrouw is dat totaal niet gewend en heeft er een allergie voor, dus die gaat er natuurlijk wel tegenin. Terecht, natuurlijk, maar af en toe denk ik dan wel 'ik zou willen dat we het gewoon prima vonden om net als seven 3 lelijke pakjes van de schoonmoeder te krijgen'. Zij blij, alleen hebben we er dan niet zo veel aan, want lelijk.

We hebben wel aangegeven dat we het heel goed snappen dat ze als aanstaande oma ook kleertjes wil kopen, maar of ze dan wel een beetje wil luisteren naar wat we aangeven qua wensen. Of een foto sturen voor het kopen, of een bonnetje bewaren, of nog leuker gewoon samen winkelen.
pi_195123420
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:59 schreef Miezziej het volgende:
Vk heeft mij informatie gegeven over de kinkhoest vaccinatie (maar ik wist er al van door hier mee te lezen :D). Vervelend dat ze het vergeten lijken te zijn Sun.

(schoon)moeders en cadeautjes, tja... Ik ben niet zo moeilijk dus trok M. gewoon minimaal 1 keer gekregen pakjes aan als ik ze niet zo leuk vond. "Toevallig" op een dag dat we de gever zouden zien uiteraard :+
Verdere bemoeienis van anderen vond en vind ik nog wel moeilijk. De eerste weken na M. haar geboorte was ik erg onzeker en als schoonmoeder dan gaat roepen dat je tepels niet goed zijn voor borstvoeding... Nja dat helpt natuurlijk niet, toen ik ging zitten huilen op de wc had man wel door dat hij even tussenbeide moest komen :P Probeer nu de techniek "ene oor in, andere oor uit", maar dat gaat me de ene keer beter af dan de andere keer.

Hier ook nu controle om de dag (vandaag 41+1 ;().

Fijn dat de baby bibi ligt @:SQ !

@:Michelangela : Mijn baarmoedermond is sowieso best gevoelig, maar het voelde voor mij anders dan menstruatiepijn (na het strippen voelde ik wel krampen als menstruatiepijn maar niets heftigs :P). Het voelde meer alsof iemand lomp en keihard tegen je baarmoedermond aanstoot :')
Seks heb ik ook geprobeerd, werkte niet ;(

Dus nog steeds geen baby. Ik had gisteravond even goede moed, slijmprop verloren, gestript, seks gehad én ook nog eens een korte wandeling (ik kom niet zo ver meer :P). Maar het leverde mij niets op -O- Ik heb er geen zin meer in. Denk dat deze baby gewoon nooit komt.
Mijn buuf is vorige week bevallen van haar dochter die er na exact 42 weken nog geen zin in had. Om 10 uur gingen ze naar het ziekenhuis, om 1800 waren ze weer thuis met baby :D
pi_195123435
@Miezziejj Je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg, wie weet komt het toch nog op gang, je kan in ieder geval zeggen dat je alle extra activiteiten ondernomen hebt.

Hier ook nog totaal geen wijzigingen. Ga vandaag maar eens een flink eind lopen als dat gaat, al het andere heeft nog niet geholpen ;)

@Holy_Goat Ik denk inderdaad dat het probleem niet zozeer zit in de cadeautjes maar het respecteren van grenzen. Gaat je moeder ook oppassen op de kleine? Ik denk dat het goed is om wel duidelijk te hebben waar de grenzen van je vrouw liggen (los van of ze nu ff redelijk zijn onder invloed van hormonen en het-zit-me-tot-hier :-p) en dan kijken hoe je hier met je moeder mee om kunt gaan. Het is vervelend dat je hier tussen zit maar ik vrees dat het handhaven van eventuele afspraken toch via jou moet gaan. De wipper terugbrengen als ie komt is een helder signaal naar alle partijen als ie komt ;-) Mocht het sentiment iets gezakt zijn dan kun je nog eens met je vrouw het hebben over de redelijkheid van haar grenzen (kleur kleertjes versus bemoeien met opvoeding als uitersten van de schaal zeg maar) maar dat zou ik nu niet aandurven eerlijk gezegd :-p

Ik moet zeggen dat de familie van mijn vriend verrassend relaxt is,ook al is het in hun cultuur gebruikelijk dat schoonma een maand in huis komt om te poetsen en te zorgen. Wij hebben beleefd aangegeven dat wij dat niet zo zien zitten, maar wel ook overleg gehad over bijvoorbeeld de Chinese naam die zij hem graag willen toekennen om hem voor te stellen aan de voorouders. Zij zijn nu ook de enigen die de naam al weten zodat deze een beetje aansluit. Je komt een heel eind als beide partijen bereid zijn om elkaar een beetje te begrijpen en tegemoet te komen. De baby is ook 50% van mijn vriend, maar we hebben wel van te voren bepaalde keuzes gemaakt zoals de opvang bewust volledig via kinderdagverblijf. Mijn schoonmoeder zou zeker op willen passen, maar we willen discussies voorkomen en er zo voor zorgen dat opa en oma echt opa en oma kunnen zijn en hem lekker kunnen verwennen en verpesten zoals alleen opa's en oma's dat kunnen O+

Mijn familie denkt zich overal mee te kunnen bemoeien dus dat levert wel conflict op, maar ik betrek ze gewoon zo min mogelijk bij het hele verhaal en alles wat ik krijg waar ik niet op zit te wachten gaat gewoon richting het goeie doel hier. Maar zij waren al niet goed in het respecteren van mijn grenzen voor dit hele verhaal, heb geprobeerd om het contact wat te verbeteren in verband met het aanstaande kleinkind maar dit mocht helaas niet baten.
pi_195123517
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:21 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

dat is niet zo goed voor je kind toch?
Huh? Waarom niet?
Protège moi de mes désirs.
pi_195123802
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Huh? Waarom niet?
https://www.gezondheidsne(...)te%20bewerkstelligen.

oh, het giftige effect valt kennelijk mee
pi_195123811
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik drink al 27 jaar geen thee en al 27 jaar lang vraagt m’n moeder of ik thee wil drinken. Sommige mensen verleren het gewoon niet. :P
beide herkenbaar. Oh, drink je geen thee? Wat ongezellig.

En ''leer die baby nou eens in de box te gaan, dan heb jij je handen vrij. Wij deden dat vroeger ook, dan kon ik rustig koffie drinken.."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')