Wat cool, heb je daar een handig tooltje voor of zo? Mooie planten!quote:Op maandag 19 oktober 2020 21:58 schreef bleiblei het volgende:
Kijk, oplossing gevonden.
Dit is de border links van het terras:
[ afbeelding ]
En waar kijk je dan naar?
Van links naar rechts staat dit er nu in:
[ afbeelding ]
Border rechts van het terras:
[ afbeelding ]
En daar staat nu in:
[ afbeelding ]
Heerlijk! Hier ook een zelfde soort opstelling (3 + lounge) en kan je zeggen, dat gaat echt bevallen! Heerlijk om beide languit op de bank te liggen als de drie kinderen op bed liggen 😊 of om gewoon lekker met zijn allen op de lounge te liggen en filmpje te kijken... als ze klein zijn past dat met gemak 👍🏻quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Hehehe, we grappen ook al een beetje over onze turkenbank![]()
![]()
maar het lijkt me zo zalig om gewoon allemaal onderuit te kunnen hangen zonder dat je andermans voeten onder je neus hebt
![]()
Nee, gewoon photoshopquote:Op maandag 19 oktober 2020 23:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat cool, heb je daar een handig tooltje voor of zo? Mooie planten!
Nee, nog lang niet. Ben nog wel een dag bezig. Ik moet nog de grote border achter het terras en de hele lange border langs de schutting.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 07:45 schreef monsterd. het volgende:
Fijn al dat groen! Zitten alle 8 ladingen er al in? Ik zou niet eens verbaasd zijn
Ik zag het inderdaad. Moest eerst huilen, omdat alles 60cm onder de grond zit, maar zag later dat het om de voeding gaat. En alleen als ie nat wordt. Dus geen probleem hier. De voeding zit in die groene box op de foto. Dus nat wordt ie niet. En mocht ik em toch moeten vervangen, hoef ik niet alles weer op te gravenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:23 schreef ArTiC het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)rtsluiting~a33b1238/
Heb je je lampen al gecheckt? niet aan de kabels komen
Ik kan het aanradenquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Hehehe, we grappen ook al een beetje over onze turkenbank![]()
![]()
maar het lijkt me zo zalig om gewoon allemaal onderuit te kunnen hangen zonder dat je andermans voeten onder je neus hebt
![]()
Jep, het is gebouwd als huis ergens rond 1926, in 1958 gesplitst in 2 woonhuizen en pas ergens sinds eind jaren 90 tot vorig jaar in gebruik geweest als kantoor. Om ons huis staan ook alleen maar huizen/percelen met woonbestemming en de gemeente is ook positief (over de bestemming, nok & goothoogte is een ander verhaalquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:35 schreef Leandra het volgende:
Is het oorspronkelijk een huis geweest? Dan heb je wellicht meer kans dan wanneer het altijd een bedrijfspand was.
Wat een ellende zeg, dat soort dingen![]()
Ik wil het in fases doen. En eigenlijk was het plan om volgend jaar zomer met de fundering te beginnen. Dus boel uitgraven, leidingwerk, isolatiemateriaal etc. er in. Beton erop. Om dan te gaan sparen voor de bakstenenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:53 schreef FranticDJ het volgende:
Pf gedoe..
Op wat voor termijn wil je de bleicave bouwen :p?
*als het aan jou ligt
Als het tot 1990 een woonbestemming heeft gehad dan moet dat idd wel goed komen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jep, het is gebouwd als huis ergens rond 1926, in 1958 gesplitst in 2 woonhuizen en pas ergens sinds eind jaren 90 tot vorig jaar in gebruik geweest als kantoor. Om ons huis staan ook alleen maar huizen/percelen met woonbestemming en de gemeente is ook positief (over de bestemming, nok & goothoogte is een ander verhaal) dus qua bestemmingsplan maak ik mij geen zorgen. Ik heb alleen begrepen dat het duurrrr is en erg lang duurt allemaal. Maar goed, dat overleven we ook wel.
Vermoedelijk zit dit probleem meer in het bestemmingsplan; dan in de plannen die hij heeft.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 16:12 schreef Leandra het volgende:
Welke nok- en goothoogte zijn problematisch trouwens? Die van de Bleicave?
Waarom maak je daar niet een souterrain onder bij dan? (Als de ondergrond daar geschikt voor is)
Kun je ook nog een ietwat verhoogde veranda maken waar je op kunt zitten.
Nou, eh, dit is mijn droomquote:Op donderdag 29 oktober 2020 16:12 schreef Leandra het volgende:
Welke nok- en goothoogte zijn problematisch trouwens? Die van de Bleicave?
Waarom maak je daar niet een souterrain onder bij dan? (Als de ondergrond daar geschikt voor is)
Kun je ook nog een ietwat verhoogde veranda maken waar je op kunt zitten.
quote:Het gaat om een serieus bouwwerk, met de inhoud van een royaal "rijtjeshuis".
Oh, een tweede woning in de achtertuinquote:Op donderdag 29 oktober 2020 20:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, eh, dit is mijn droom![]()
De bevriende architect die hopelijk mee gaat helpen met dat bestemmingsplan gedoe reageerde met:
[..].
Enne, max goothoogte hier is 3.20m en max nokhoogte 4.50m. En ik heb nu getekend met een goothoogte van 3.80m (vierkante blok aan de achterkant) en nokhoogte rond de 5.5m.
Mijn ideale werkplaats/garage/mancave heeft dit sfeertje:quote:Op donderdag 29 oktober 2020 20:48 schreef FranticDJ het volgende:
Dit lijkt me een gaaf bouwsel voor grove zware eiken gebinten enzo
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 21:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn ideale werkplaats/garage/mancave heeft dit sfeertje:
[ afbeelding ]
Heel anders dan de space-werkplaats van Atmoz, die ook wel echt baas is, maar ik zoek dan toch wat meer in het groezelige, gebruikte gevoel van een werkplaats die al jaren in gebruik is vol metverzamelingen van vanalles en nog wat... Heerlijk
.
En het scheelt opruimen & schoonmaken.
Ik neem het mee! Maar.... Ik ga eerst gewoon proberen om mijn zin te krijgenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 21:19 schreef Leandra het volgende:
Overigens, de kavels waar wij niet voor gekozen hebben hebben we onder andere niet voor gekozen omdat de eis daar een maximale goothoogte van 3 meter was, en gezien ik een mansardekap niets vind was dat dus geen optie.
Nu wordt er een huis gebouwd waarvan de goot aan de ene kant op 3 meter zit en de andere kant op zeker 5 maar ik denk zelfs hoger.... dus wellicht kun je daar nog iets mee, dat ze daar wel akkoord mee gaan.
Aan de ene kant is het een huis met een mansardekap en aan de andere kant een gewoon huis met een dak dat boven de eerste verdieping begint. Het verbaast me echt dat ze daar een vergunning voor hebben gekregen.
Kun je anders iets doen met zo'n idee:
[ afbeelding ]
Ja! Dit toch fantastisch!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 21:24 schreef FranticDJ het volgende:
[..]werkplaats van adam Savage/jimmy diresta
Uiteraard, eerst altijd voor het perfecte beeld gaan, als je dat echt niet voor elkaar krijgt kun je je plannen altijd nog aanpassen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 21:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik neem het mee! Maar.... Ik ga eerst gewoon proberen om mijn zin te krijgen.
Mocht dat niet lukken gaan we over op alternatieven. Buurman vindt het in ieder geval prima. Dus daar zal het niet aan liggen.
Ik heb er wel mijn mening over hoor.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 01:11 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn hoofdgedachte is vooral: je vrouw moet wel heel veel van je houden!
Ik heb er 1 (professionele) op accu, werkt perfect maar ook daar ben je wel ff mee aan het blazen.quote:
Is dat niet ontzettend onderhoudsgevoelig houtskeletbouw ? Niet dat ik er verder ervaring in heb; maar in de omvang waarin je wilt bouwen zou ik zo onderhoudsarm mogelijk iets willen bij bouwen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:11 schreef bleiblei het volgende:
Zelf had ik mijn ontwerpjevan dat "tuinhuis" trouwens gebaseerd op een match met ons huis. De architect zegt "moet je niet doen, dat gaat niet werken door verschil in schaal" en hij is nu qua ontwerp iets aan het maken dat geen link heeft met ons huis, maar meer "blend" in de tuin (geen bakstenen, geen details die in het huis zitten etc.) maar houtskeletbouw op een stenen muurtje van 30-40cm hoog.
Ik weet alleen nog niet wat ik daar van vind. Wat denken jullie?
In België zie je het veel. Ook met huizen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:11 schreef bleiblei het volgende:
Zelf had ik mijn ontwerpjevan dat "tuinhuis" trouwens gebaseerd op een match met ons huis. De architect zegt "moet je niet doen, dat gaat niet werken door verschil in schaal" en hij is nu qua ontwerp iets aan het maken dat geen link heeft met ons huis, maar meer "blend" in de tuin (geen bakstenen, geen details die in het huis zitten etc.) maar houtskeletbouw op een stenen muurtje van 30-40cm hoog.
Ik vind dat een goed idee van de architect. Dat je bij restauratie zoveel mogelijk de oude stijl intact wilt houden is lovenswaardig, maar als je iets nieuws bouwt of toevoegt dan is het al gauw vlees noch vis.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:11 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind dat bijgebouwen 'in stijl' heel goed kunnen uitpakken, en ik vind je ontwerp erg mooi.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:11 schreef bleiblei het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |