Wel eens dat we daar niet op zouden moeten sturen, maar zo laag is die capaciteit niet meer. Is dat niet opgeschaald naar 2500-3000 bedden?quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:07 schreef Gretzl het volgende:
Een grote kern van waarheid vermoed ik zo
[ twitter ]
Geen glazen bolquote:
Er zijn geen ernstige of minder ernstige besmettingen, wel ernstig zieken en niet-ernstig zieken.quote:
Toch zo'n duizend mensen per dag die nauwelijks ziek worden, mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn geen ernstige of minder ernstige besmettingen, wel ernstig zieken en niet-ernstig zieken.
Je hebt Covid of je hebt het niet. Als je lichaam goed reageert heb je weinig klachten, als je lichaam niet goed reageert kan je in de IC terechtkomen of erger.
Eh... nee?quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Wel eens dat we daar niet op zouden moeten sturen, maar zo laag is die capaciteit niet meer. Is dat niet opgeschaald naar 2500-3000 bedden?
Ja. Maar die zijn wel ziek en wel besmettelijk en covid is helaas een virus waarbij je het kan verspreiden zonder, initieel, zelf ziek te zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toch zo'n duizend mensen per dag die nauwelijks ziek worden, mooi meegenomen.
Daarom tijd om het land volledig op slot te gooien. Dat pappen en nathouden zoals nu houdt het virus alleen maar in standquote:Op dinsdag 15 september 2020 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Maar die zijn wel ziek en wel besmettelijk en covid is helaas een virus waarbij je het kan verspreiden zonder, initieel, zelf ziek te zijn.
https://www.nu.nl/coronav(...)tter_impression=truequote:In de afgelopen week werd bij 433 zeventigplussers het coronavirus vastgesteld, een forse stijging ten opzichte van een week eerder (253). Volgens Timen is er nu nog geen sprake van een probleem, maar moet de situatie scherp in de gaten gehouden worden.
Zit nog wel wat tussen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daarom tijd om het land volledig op slot te gooien. Dat pappen en nathouden zoals nu houdt het virus alleen maar in stand
Waarschuwen heeft weinig zin, zie de post boven je.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zet vast in op een persco voor a.s. dinsdag 19u.
Al gaan ze maar waarschuwen en dreigende taal uitslaan. Er moet echt iets gebeuren want we zijn in 10 weken tijd van “he he we mogen weer..” naar “dit begint er weer zorgelijk uit te zien” gegaan.
Ja dat waarschuwen heeft niets geholpen. En wie niet horen wilt moet voelenquote:Op dinsdag 15 september 2020 20:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarschuwen heeft weinig zin, zie de post boven je.
Waarom niet eens proberen iedere dag de cijfers toe te lichten via tv en radio? Creëer bewustzijn en bespreek mogelijke gevolgen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarschuwen heeft weinig zin, zie de post boven je.
Jij weet zelf ook wel dat dat geen optie is.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daarom tijd om het land volledig op slot te gooien. Dat pappen en nathouden zoals nu houdt het virus alleen maar in stand
Precies, er is een zeer grote kans op 2de golf!quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:59 schreef quirina het volgende:
Wacht maar totdat het weer regenachtig koud en donker is.
Iedereen verkouden, griep, weer hutjemutje binnen met de verwarming aan en elkaar weer aansteken met van alles. En nu dus ook de Corona .
De kritieke maanden moeten nog komen.
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander daar op zit te wachten of er naar gaat luisteren.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom niet eens proberen iedere dag de cijfers toe te lichten via tv en radio? Creëer bewustzijn en bespreek mogelijke gevolgen.
Scherp in de gaten houden tot het vanzelf een probleem is geworden dus? Roger!quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)tter_impression=true
Nieuwe maatregelen om sociale bubbels te verkleinen. Flink benadrukken dat mensen die kun thuiswerken dit ook echt blijven doen, zodat de ongewenste ontwikkeling van steeds vollere kantoren wordt veranderd en het is rustiger wordt in het OV. Kijken of er toch iets van afstandsmaatregels voor middelbare scholen kan worden ingevoerd. Evenementen beperken tot 50 mensen zoals in Zweden. Ben zelf voorstander van een mondkapjesplicht op plekken binnen waar de mensen geen afstand kunnen/willen houden. Dat is wettelijk gezien op dit moment echter niet mogelijk en weer ook niet of er draagvlak voor is.quote:
Afstandsregels op middelbare scholen.. en zodra de bel gaat, gaan ze in drommen van tientallen tegelijk richting fietsenstalling en over de fietspaden en is het gedaan met afstand houden. Reed vandaag nog bijna een heel peloton van de sokken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nieuwe maatregelen om sociale bubbels te verkleinen. Flink benadrukken dat mensen die kun thuiswerken dit ook echt blijven doen, zodat de ongewenste ontwikkeling van steeds vollere kantoren veranderd en het is rustiger wordt in het OV. Kijken of er toch iets van afstandsmaatregels voor middelbare scholen kan worden ingevoerd. Evenementen beperken tot 50 mensen zoals in Zweden. Ben zelf voorstander van een mondkapjesplicht op plekken binnen waar de mensen geen afstand kunnen/willen houden. Dat is wettelijk gezien op dit moment echter niet mogelijk en weer ook niet of er draagvlak voor is.
Jij dan?
Ja prima analyse weer van Jelmer Visser. Zoals hij in het artikel voorspeld zijn we inderdaad boven de kritieke waarde van 3% positieve tests gekomen, met 3.9%.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:13 schreef Gretzl het volgende:
Ik vind dit een erg interessante analyse, ook van een Nederlandse datajournalist die al vanaf het begin van de pandemie veel werk stopt in kaartjes en statistieken:
Toch gaat zoiets wel nodig zijn. Het aantal scholen met besmettingen is al boven de 200 gestegen, en we hebben pas twee volledige weken gehad.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Afstandsregels op middelbare scholen.. en zodra de bel gaat, gaan ze in drommen van tientallen tegelijk richting fietsenstalling en over de fietspaden en is het gedaan met afstand houden. Reed vandaag nog bijna een heel peloton van de sokken.
Ik vind het heel lastig. Het probleem zit achter de voordeur. Bij studentenhuizen. Bij familliebijeenkomsten etc. En ingrijpen achter de voordeur is lastig en bovendien een heel zwaar middel. Ik weet niet of je zover moet gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nieuwe maatregelen om sociale bubbels te verkleinen. Flink benadrukken dat mensen die kun thuiswerken dit ook echt blijven doen, zodat de ongewenste ontwikkeling van steeds vollere kantoren wordt veranderd en het is rustiger wordt in het OV. Kijken of er toch iets van afstandsmaatregels voor middelbare scholen kan worden ingevoerd. Evenementen beperken tot 50 mensen zoals in Zweden. Ben zelf voorstander van een mondkapjesplicht op plekken binnen waar de mensen geen afstand kunnen/willen houden. Dat is wettelijk gezien op dit moment echter niet mogelijk en weer ook niet of er draagvlak voor is.
Jij dan?
Een paar individuele gevallen op een school zeggen mij niets. Lopen ze daar de infectie op of elders? Dit kan net zo goed bij de voetbalclub gebeuren.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Toch gaat zoiets wel nodig zijn. Het aantal scholen met besmettingen is al boven de 200 gestegen, en we hebben pas twee volledige weken gehad.
Ze hebben het onder controle, net alsof ze enig invloed hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)tter_impression=true
Allemaal verplaatsen van problemen ben ik bang.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het heel lastig. Het probleem zit achter de voordeur. Bij studentenhuizen. Bij familliebijeenkomsten etc. En ingrijpen achter de voordeur is lastig en bovendien een heel zwaar middel. Ik weet niet of je zover moet gaan.
Ik denk dan toch meer aan een dingend advies. Wat meer out of the box zou je kunnen denken aan een verkoopverbod voor alcohol. Of een soort avondklok.
Hoe gaat het in andere landen dan waar ze wel afstandsregels hebben bij middelbare scholen? Wij zijn samen met Zweden de enige twee landen die niet hebben. En in Zweden zijn de klassen van wat ik begrepen heb gemiddeld veel kleiner...quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Afstandsregels op middelbare scholen.. en zodra de bel gaat, gaan ze in drommen van tientallen tegelijk richting fietsenstalling en over de fietspaden en is het gedaan met afstand houden. Reed vandaag nog bijna een heel peloton van de sokken.
Diezelfde opa’s en oma’s zijn ook vaak onverantwoord bezig omdat ze toch hun kleinkinderen willen knuffelen en denken dat het zo’n vaart niet zal lopen met ziek worden door Corona,quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:15 schreef Noordzijde het volgende:
Mensen moeten gewoon stoppen om op bezoek te gaan bij opa en oma / papa en mama.
Zie iedereen om me heen gewoon rustig naar opa en oma gaan.
Wat stel jij voor dan? Gelijk weer een Lockdown?quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal verplaatsen van problemen ben ik bang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |