Nee.quote:Op maandag 14 september 2020 21:21 schreef PzKpfw het volgende:
Lol voor dat geld kun je net zo goed telkens een nieuwe kopen.
Ik heb 2 Breitlings, ik ga er mee terug naar een Breitling dealer. Die kun je hier vinden. https://www.breitling.com/nl-en/service/centers/nl/quote:Op maandag 14 september 2020 21:09 schreef Ixnay het volgende:
Ze adviseren om iedere 2 jaar je horloge te laten onderhouden ze maken alles schoon, ze vervangen pakkingen, ze controleren alles. Onderhoud kost dan tussen de 250 en de 500 euro.
Om de 4 a 6 jaar worden ook onderdelen in het uurwerk gesmeerd of gereinigd.
Waar kun je dit het beste laten doen? Kan dit niet bij een Breitling dealer zelf? Ik heb meer vertrouwen in hun, want het is hun eigen product.
Maakt het nog wat uit of je het horloge dagelijks draagt? Ik kan me voorstellen dat als het het alleen bij speciale gelegenheden draagt dat het wat anders is dan wanneer je het dagelijks draagt.
Het is een automaat. Hoe lang kan je horloge stil liggen voordat hij echt stopt?
Welke modeltypes heb jij?quote:Op maandag 14 september 2020 21:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Ik heb 2 Breitlings, ik ga er mee terug naar een Breitling dealer. Die kun je hier vinden. https://www.breitling.com/nl-en/service/centers/nl/
Zoals ik het begrepen heb worden ze van daaruit opgestuurd naar een van de paar punten in Nederland waar gecertificeerde medewerkers zijn die Breitling mogen servicen. Zo heb ik het tenminste begrepen. Met andere woorden. Als jij je horloge naar Breitling dealer X brengt, betekent dat niet automatisch dat je horloge ook bij die dealer geserviced wordt.
Ik weet niet of jij dacht dat het ding wordt opgestuurd naar Breitling (in Zwitserland?), maar dat is dus niet zo (tenminste, niet standaard, wederom, voor zover ik begrepen heb, ik ben er natuurlijk niet bij als ze het ding servicen).
Naja, je zou zeggen dat als je hem maar heeeel af en toe draagt, dat je dan langer kunt wachten met een service beurt, maar dat schijnt niet zo te zijn vanwege uitdroging etc. Maar goed, ik ben geen horlogier, dus ik weet het ook allemaal niet zeker.
Hoe dan ook, ik doe het ongeveer elke 3 jaar.
Wat bedoel je met voordat hij echt stopt? Hij stopt toch als de power reserve op is, en dan staat hij stil. Hoeveel uur dat is is afhankelijk van het type Breitling denk ik? Maar iets van 42 tot ergens in de 50 uur ofzo? Geen idee eigenlijk. Of bedoel je wat anders met 'echt stopt' ?
Een Super Avenger 2 met zowel een stalen als een leren band erbij, en een Navitimer World op leer.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:50 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Welke modeltypes heb jij?
Ik ben een Colt aan het overwegen.
Erg mooie klokken. Vooral die eerste.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een Super Avenger 2 met zowel een stalen als een leren band erbij, en een Navitimer World op leer.
Ja die eerste is op staal echt een hele lompe klok, maar op leer wordt dat een totaal ander horloge. Ik heb die stalen band voor de zomer, want zweet is niet lekker voor leer, en dan in de koelere maanden heb ik dat horloge op leer. Volgende maand weer tijd om te wisselenquote:Op dinsdag 15 september 2020 13:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Erg mooie klokken. Vooral die eerste.
Die van mij zit ook in de lagere prijsklasse.
Die colt die ik wil is 41 mm. Als het groter wordt is het zo'n dikke blufklok. Ik houd meer van discreet. Breitling is er goed in om horloges zeer classy en sophisticated uit te laten zien zonder dat het zo'n patser ding wordt.quote:Op [quote]
[b]Op dinsdag 15 september 2020 13:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja die eerste is op staal echt een hele lompe klok, maar op leer wordt dat een totaal ander horloge. Ik heb die stalen band voor de zomer, want zweet is niet lekker voor leer, en dan in de koelere maanden heb ik dat horloge op leer. Volgende maand weer tijd om te wisselen
Met mijn Oris was het toch wel degelijk zo dat ik hem eerst naar een officiele dealer moest brengen die het horloge op zijn beurt weer naar Zwitserland doorstuurde voor onderhoud. Ik laat het zo ongeveer elke 4 jaar doen.quote:Op maandag 14 september 2020 21:36 schreef CoolGuy het volgende:
Zoals ik het begrepen heb worden ze van daaruit opgestuurd naar een van de paar punten in Nederland waar gecertificeerde medewerkers zijn die Breitling mogen servicen. Zo heb ik het tenminste begrepen. Met andere woorden. Als jij je horloge naar Breitling dealer X brengt, betekent dat niet automatisch dat je horloge ook bij die dealer geserviced wordt.
Ik weet niet of jij dacht dat het ding wordt opgestuurd naar Breitling (in Zwitserland?), maar dat is dus niet zo (tenminste, niet standaard, wederom, voor zover ik begrepen heb, ik ben er natuurlijk niet bij als ze het ding servicen).
Voor de mooiheid hoef je geen klok te kopen van 3000-4000.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De techniek terzijde, zie ik regelmatig klokken van 100 euro die ik mooier vind. Dan vind ik 3000-4000 euro nogal wat voor een ding dat zich esthetisch amper onderscheid. Vind die Oris klokken die hier ook genoemd worden er veel beter uitzien. Maarja, ik heb ook niets met horloges en al helemaal niets met status merken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |