abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 september 2020 @ 21:09:46 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195062015
Ze adviseren om iedere 2 jaar je horloge te laten onderhouden ze maken alles schoon, ze vervangen pakkingen, ze controleren alles. Onderhoud kost dan tussen de 250 en de 500 euro.

Om de 4 a 6 jaar worden ook onderdelen in het uurwerk gesmeerd of gereinigd.

Waar kun je dit het beste laten doen? Kan dit niet bij een Breitling dealer zelf? Ik heb meer vertrouwen in hun, want het is hun eigen product.

Maakt het nog wat uit of je het horloge dagelijks draagt? Ik kan me voorstellen dat als het het alleen bij speciale gelegenheden draagt dat het wat anders is dan wanneer je het dagelijks draagt.

Het is een automaat. Hoe lang kan je horloge stil liggen voordat hij echt stopt?
  maandag 14 september 2020 @ 21:21:22 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_195062265
Lol voor dat geld kun je net zo goed telkens een nieuwe kopen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 21:36:55 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195062556
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 21:21 schreef PzKpfw het volgende:
Lol voor dat geld kun je net zo goed telkens een nieuwe kopen.
Nee.

quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 21:09 schreef Ixnay het volgende:
Ze adviseren om iedere 2 jaar je horloge te laten onderhouden ze maken alles schoon, ze vervangen pakkingen, ze controleren alles. Onderhoud kost dan tussen de 250 en de 500 euro.

Om de 4 a 6 jaar worden ook onderdelen in het uurwerk gesmeerd of gereinigd.

Waar kun je dit het beste laten doen? Kan dit niet bij een Breitling dealer zelf? Ik heb meer vertrouwen in hun, want het is hun eigen product.

Maakt het nog wat uit of je het horloge dagelijks draagt? Ik kan me voorstellen dat als het het alleen bij speciale gelegenheden draagt dat het wat anders is dan wanneer je het dagelijks draagt.

Het is een automaat. Hoe lang kan je horloge stil liggen voordat hij echt stopt?
Ik heb 2 Breitlings, ik ga er mee terug naar een Breitling dealer. Die kun je hier vinden. https://www.breitling.com/nl-en/service/centers/nl/

Zoals ik het begrepen heb worden ze van daaruit opgestuurd naar een van de paar punten in Nederland waar gecertificeerde medewerkers zijn die Breitling mogen servicen. Zo heb ik het tenminste begrepen. Met andere woorden. Als jij je horloge naar Breitling dealer X brengt, betekent dat niet automatisch dat je horloge ook bij die dealer geserviced wordt.

Ik weet niet of jij dacht dat het ding wordt opgestuurd naar Breitling (in Zwitserland?), maar dat is dus niet zo (tenminste, niet standaard, wederom, voor zover ik begrepen heb, ik ben er natuurlijk niet bij als ze het ding servicen).

Naja, je zou zeggen dat als je hem maar heeeel af en toe draagt, dat je dan langer kunt wachten met een service beurt, maar dat schijnt niet zo te zijn vanwege uitdroging etc. Maar goed, ik ben geen horlogier, dus ik weet het ook allemaal niet zeker.

Hoe dan ook, ik doe het ongeveer elke 3 jaar.

Wat bedoel je met voordat hij echt stopt? Hij stopt toch als de power reserve op is, en dan staat hij stil. Hoeveel uur dat is is afhankelijk van het type Breitling denk ik? Maar iets van 42 tot ergens in de 50 uur ofzo? Geen idee eigenlijk. Of bedoel je wat anders met 'echt stopt' ?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 14 september 2020 @ 21:41:06 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195062630
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:50:56 #5
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195070139
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 21:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Ik heb 2 Breitlings, ik ga er mee terug naar een Breitling dealer. Die kun je hier vinden. https://www.breitling.com/nl-en/service/centers/nl/

Zoals ik het begrepen heb worden ze van daaruit opgestuurd naar een van de paar punten in Nederland waar gecertificeerde medewerkers zijn die Breitling mogen servicen. Zo heb ik het tenminste begrepen. Met andere woorden. Als jij je horloge naar Breitling dealer X brengt, betekent dat niet automatisch dat je horloge ook bij die dealer geserviced wordt.

Ik weet niet of jij dacht dat het ding wordt opgestuurd naar Breitling (in Zwitserland?), maar dat is dus niet zo (tenminste, niet standaard, wederom, voor zover ik begrepen heb, ik ben er natuurlijk niet bij als ze het ding servicen).

Naja, je zou zeggen dat als je hem maar heeeel af en toe draagt, dat je dan langer kunt wachten met een service beurt, maar dat schijnt niet zo te zijn vanwege uitdroging etc. Maar goed, ik ben geen horlogier, dus ik weet het ook allemaal niet zeker.

Hoe dan ook, ik doe het ongeveer elke 3 jaar.

Wat bedoel je met voordat hij echt stopt? Hij stopt toch als de power reserve op is, en dan staat hij stil. Hoeveel uur dat is is afhankelijk van het type Breitling denk ik? Maar iets van 42 tot ergens in de 50 uur ofzo? Geen idee eigenlijk. Of bedoel je wat anders met 'echt stopt' ?
Welke modeltypes heb jij?

Ik ben een Colt aan het overwegen.
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 12:53:47 #6
16180 crew  CoolGuy
pi_195070172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:50 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Welke modeltypes heb jij?

Ik ben een Colt aan het overwegen.
Een Super Avenger 2 met zowel een stalen als een leren band erbij, en een Navitimer World op leer.
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:10:18 #7
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195070376
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een Super Avenger 2 met zowel een stalen als een leren band erbij, en een Navitimer World op leer.
Erg mooie klokken. Vooral die eerste.

Die van mij zit ook in de lagere prijsklasse.
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 13:19:41 #8
16180 crew  CoolGuy
pi_195070506
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:10 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Erg mooie klokken. Vooral die eerste.

Die van mij zit ook in de lagere prijsklasse.
Ja die eerste is op staal echt een hele lompe klok, maar op leer wordt dat een totaal ander horloge. Ik heb die stalen band voor de zomer, want zweet is niet lekker voor leer, en dan in de koelere maanden heb ik dat horloge op leer. Volgende maand weer tijd om te wisselen :)
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:20:33 #9
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195072508
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op dinsdag 15 september 2020 13:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja die eerste is op staal echt een hele lompe klok, maar op leer wordt dat een totaal ander horloge. Ik heb die stalen band voor de zomer, want zweet is niet lekker voor leer, en dan in de koelere maanden heb ik dat horloge op leer. Volgende maand weer tijd om te wisselen :)
Die colt die ik wil is 41 mm. Als het groter wordt is het zo'n dikke blufklok. Ik houd meer van discreet. Breitling is er goed in om horloges zeer classy en sophisticated uit te laten zien zonder dat het zo'n patser ding wordt.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:23:00 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_195072533
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 21:36 schreef CoolGuy het volgende:

Met mijn Oris was het toch wel degelijk zo dat ik hem eerst naar een officiele dealer moest brengen die het horloge op zijn beurt weer naar Zwitserland doorstuurde voor onderhoud. Ik laat het zo ongeveer elke 4 jaar doen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:21:18 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195080879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:19 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

De techniek terzijde, zie ik regelmatig klokken van 100 euro die ik mooier vind. Dan vind ik 3000-4000 euro nogal wat voor een ding dat zich esthetisch amper onderscheid. Vind die Oris klokken die hier ook genoemd worden er veel beter uitzien. Maarja, ik heb ook niets met horloges en al helemaal niets met status merken.
Voor de mooiheid hoef je geen klok te kopen van 3000-4000.

Als alleen mooiheid je boeit heb je voor 300-400 al een heel mooi ding om je pols. En die gaat ook nog eens met gemak 20 jaar mee als je er goed mee omgaat. Als je geluk hebt gaat een klok van 500 meer dan heel je leven mee.

Voor 3000-4000 heb je een klok die zeker heel je leven meegaat als je hem maar niet van de Mont Blanc gooit. En mocht er wat mee zijn, dan is het altijd te maken. Zo'n Breitling bouw je een band mee op en ga je door de jaren heen alleen maar mooier vinden en meer respect voor krijgen omdat je weet hoe betrouwbaar het is.

Maar goed, ieder zijn ding he.
pi_195084924
Wat geveegd. Gewoon ontopic. Vind je hem lelijk? Sla dit topic over.
  woensdag 16 september 2020 @ 19:11:35 #13
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195095257
Ik heb er niks van meegekregen. ^O^
pi_195099143
Iedere twee jaar onderhoud is wel extreem veel no? Daar wordt een uurwerk ook niet beter van. Mij is verteld om de zeven jaar een servicebeurt uit te laten voeren.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')