abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 september 2020 @ 22:36:00 #26
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195295616
Yes, heel fijn en ook hard nodig. Ben benieuwd hoe ver we komen voor de due date :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195296479
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 15:53 schreef monsterd. het volgende:
Nog geen keuze gemaakt voor een vloer. We willen graag pvc (en ik, manlief uitdrukkelijk niet :P ) wil graag visgraatpatroon weer. Alleen wil ik niet teveel budget erop stukslaan, dus tot nu toe heb ik nog niet een vloer gevonden die tegen een laag budget (graag ruim onder de 20 m2) dat mogelijk maakt :')

We zullen binnenkort toch iets moeten kiezen; sluit niet uit dat het gewoon een neutrale vloer wordt hoor. Vind de kwaliteit van de vloer belangrijker dan een mooi patroontje; deze les hebben we geleerd met de eerste keer dat we el cheapo pvc :P

Suggesties zijn welkom dus :)
Ik heb goede ervaring met novilon. In de tijd dat ik dat kocht was het geloof ik 20-25 euro per m2.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 17:41:33 #28
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195789932
Ik heb niet echt meer ge-update zie ik. De stucadoor is inmiddels klaar. Voordat we verder gaan met afwerken gaan we eerst door met de vloer en de badkamer. Onlangs hebben we de vloerverwarming doorgelegd in de hal en badkamer en daarna meteen een nieuwe zandcementvloer erop. Dat gaan we binnenkort egaliseren.
In de tussentijd ben ik ook begonnen aan het schuren van de babymeubels voor een nieuwe verflaag en pak ik ook even de oude trapleuningen mee :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 18:44:03 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195790946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:41 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb niet echt meer ge-update zie ik. De stucadoor is inmiddels klaar. Voordat we verder gaan met afwerken gaan we eerst door met de vloer en de badkamer. Onlangs hebben we de vloerverwarming doorgelegd in de hal en badkamer en daarna meteen een nieuwe zandcementvloer erop. Dat gaan we binnenkort egaliseren.
In de tussentijd ben ik ook begonnen aan het schuren van de babymeubels voor een nieuwe verflaag en pak ik ook even de oude trapleuningen mee :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie vooruitgang weer en die vloer ziet er al heel netjes uit. Wat voor een vloer komt erop?

Mooi kleurenpalet trouwens.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 18:47:03 #30
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195790997
Mooie vooruitgang hier ! Lekker bezig weer :)

Viel mij op dat je geen douchegoot hebt in de douche ? Of komt daar later een bak onder.
Verder lijkt die wc pot wat laag te hangen, maar dat komt vast door de foto zelf en niet doordat de pot zo laag hangt :+ :@
pi_195791035
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie vooruitgang hier ! Lekker bezig weer :)

Viel mij op dat je geen douchegoot hebt in de douche ? Of komt daar later een bak onder.
Verder lijkt die wc pot wat laag te hangen, maar dat komt vast door de foto zelf en niet doordat de pot zo laag hangt :+ :@
Rechts onder het raam zit de goot ;)

Verder, ziet er goed uit ^O^
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:44:24 #32
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195792212
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie vooruitgang hier ! Lekker bezig weer :)

Viel mij op dat je geen douchegoot hebt in de douche ? Of komt daar later een bak onder.
Verder lijkt die wc pot wat laag te hangen, maar dat komt vast door de foto zelf en niet doordat de pot zo laag hangt :+ :@
Recht achterin is de afvoer al aangelegd idd, misschien wat lastig te zien. En de pot hangt hoger dan gemiddeld trouwens. Alles in ons huis staat paar cm hoger, vind ik als lang mens net wat lekkerder werken (en zitten op de pot :+)


@Seven, we denken aan plak pvc maar ik zoek nog een goedkope redelijk kwalitatieve partij die ik visgraat kan plakken. Nog niet gevonden waar ik tevreden mee ben iig. Wacht nog even op een buitenkansje. We willen 34m2 vloer inclusief egaliseren onder de 1000 euro klaar hebben met pvc. Dus dat blijft even goed zoeken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195806300
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:44 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Recht achterin is de afvoer al aangelegd idd, misschien wat lastig te zien. En de pot hangt hoger dan gemiddeld trouwens. Alles in ons huis staat paar cm hoger, vind ik als lang mens net wat lekkerder werken (en zitten op de pot :+)


@:seven, we denken aan plak pvc maar ik zoek nog een goedkope redelijk kwalitatieve partij die ik visgraat kan plakken. Nog niet gevonden waar ik tevreden mee ben iig. Wacht nog even op een buitenkansje. We willen 34m2 vloer inclusief egaliseren onder de 1000 euro klaar hebben met pvc. Dus dat blijft even goed zoeken.
De ongeveer 40m2 egaliseren hier heeft gekost 50 euro gereedschap, 30 euro primer en 165 euro egalisatiemortel.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:12:27 #34
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195808501
Thx, we hebben vergelijkbare oppervlakte. Hier kan ik wat mee :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195810856
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:41 schreef monsterd. het volgende:

En ik heb inmiddels beetje beeld van het kleurengebruik in de slaapkamer. Dit lijkt me wel tof, iig een rustig palet. Eens zien of Ikea dit effect kan creëeren ;).
[ afbeelding ]
[/spoiler]
Je bedoelt grijs met zwarte accenten en houten meubilair? Heb je al meubilair voor de slaapkamer? Een palet van grijs en zwarte accenten is eenvoudig te bereiken met beddengoed, sprei, gordijnen, verlichting.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:01:50 #36
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195811019
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bedoelt grijs met zwarte accenten en houten meubilair? Heb je al meubilair voor de slaapkamer? Een palet van grijs en zwarte accenten is eenvoudig te bereiken met beddengoed, sprei, gordijnen, verlichting.
We hebben alleen een donkerbruin bed, maar die willen we eigenlijk vervangen. Dus dat komt an sich uit. Een nieuwe kast gaat er hoe dan ook komen, we hebben de afgelopen jaren geen losse kledingkast in gebruik gehad. We proberen het budget ook wel te beheersen, dus dat wordt nog goed nadenken over wat we kopen.

En je hebt helemaal gelijk wat de accessoires betreft ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195811246
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:01 schreef monsterd. het volgende:

[..]

We hebben alleen een donkerbruin bed, maar die willen we eigenlijk vervangen. Dus dat komt an sich uit. Een nieuwe kast gaat er hoe dan ook komen, we hebben de afgelopen jaren geen losse kledingkast in gebruik gehad. We proberen het budget ook wel te beheersen, dus dat wordt nog goed nadenken over wat we kopen.

En je hebt helemaal gelijk wat de accessoires betreft ^O^
Oh, dan wordt de keuze voor je meubels doorslaggevend! Mijn schoonzus heeft ooit voor haar kledingkast standaard binnenkasten gebruikt (van de Ikea ongetwijfeld) en er kamerhoge deuren bij laten maken (van bamboe geloof ik). Dat zag er mooi en chique uit. Goedkoop zal het dan al met al niet worden, maar wel relatief goedkoop.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 november 2020 @ 22:15:42 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196326627
Zo we hebben ondertussen geëgaliseerd en zijn ook begonnen met schilderen en de vloer.

Eerst het egaliseren, dat viel nog fors tegen. We hadden een leuke deal voor egaline; alleen het vloeide niet zoals we verwachten. Op de verpakking stond 6 liter water per 25 kilo, we gebruikten uiteindelijk het dubbele. En we hebben ook twee keer moeten egaliseren, want de eerste keer vloeide het niet goed genoeg en voelde je prikrolgaten. Die waren niet terug gevloeid :'). De tweede keer was stukken beter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de test had ik de gekochte vloer even neergelegd. Die kan zowel traditioneel worden gelegd als visgraat. Ik had wel de voorkeur voor visgraat, maar vind de planken die we hebben gekozen daarvoor te fors. Uiteindelijk gaan we de vloer waarom "gewoon" leggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed na de tweede laag, was het stukken beter.. We konden daarom gauw beginnen met schilderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het idee in de slaapkamer was subtle marble samen met brave ground. Ik vond het uiteindelijk resultaat niet mooi. Dus helaas pindakaas, alles nogmaals geschilderd :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De babykamer is overigens gewoon wit geschilderd. Na alle gedoe met onze slaapkamer, ben ik even kleurenmoe. Dus voor nu wit en kan de baby als hij wat ouder is zelf wat kiezen :+

Maargoed, daarna "vandaag" doorgegaan met een test van de vloerplanken over de lengte van de slaapkamer. En dit heb ik vandaag gedaan (de muur voor de 4e keer geschilderd, begonnen aan het leggen van de vloer) terwijl ik zwanger ben, blaasonsteking heb en gedurende de dag mijn enkel heb verstuikt. |:(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 20 november 2020 @ 00:08:26 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196328384
Haha! 3 keer verven!! Maar wel prachtig kleurtje uiteindelijk _O_ . En wat een spektakel met het egaliseren joh...

Nou ja, geen halve maatregelen zie ik! Mooie update ^O^
Resistance is futile.
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:50:10 #40
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196507004
We zijn weer een stukje verder en slapen in onze slaapkamer *O* *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:51:40 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196507036
Naais! Wat een ruimte zo! :o
  dinsdag 1 december 2020 @ 22:25:38 #42
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196507718
Het is ook wel de groothoeklens hè. Maar de kamer is van 12m naar 16m gegaan.

Dezelfde kamer in 2017 :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 2 december 2020 @ 00:57:32 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196509324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:50 schreef monsterd. het volgende:
We zijn weer een stukje verder en slapen in onze slaapkamer *O* *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mooi monsterd.! Ziet er nu al heel gaaf uit ^O^ .

Zwarte plint :o +O
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 06:23:34 #44
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_196510331
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:50 schreef monsterd. het volgende:
We zijn weer een stukje verder en slapen in onze slaapkamer *O* *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw ! Netjes :)
  woensdag 2 december 2020 @ 08:00:12 #45
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196510788
Thanks, het is in ieder geval weer leefbaar. De kast moeten we binnenkort maar kopen. Ikea heeft leveringsproblemen en de kast die ik voor ogen had is niet beschikbaar. Dus moeten wat alternatiefs bedenken. Kasten van andere aanbieders spreken mij ook niet zo aan en zit dus ook niet te wachten op een levertijd van 12 weken :+

Vooralsnog gaan we de komende periode verder met de badkamer. Mijn vader is de afgelopen twee weken daar al druk, maar alleen bezig geweest. Samen komen we sneller verder en kunnen hopelijk vlot richting afwerken toe. Ik zal binnenkort wel update maken van de badkamer. En beschamend moet ik toegeven dat we in juli 2018 al aan de badkamer zijn begonnen, maar een lange tijd hebben laten rusten doordat de kranen uiteindelijk een levertijd hebben gehad van een jaar :( (iets met Grohe en toch specifiek die kranen willen hebben)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 2 december 2020 @ 08:56:57 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196511240
Waren dat die donkergrijze kranen?
Resistance is futile.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:59:38 #47
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196512108
Jep, we hebben de hard graphite brushed serie van Grohe. Destijds hadden zij een dermate grote vraag dat hun productie het niet aan kon. Had ook te maken met het op kleur brengen van het metaal vertelde onze badkamerboer. Ze hadden bij Grohe één machine die dat kon en die was dus al aan de lopende band aan het draaien. Met de komst van een tweede machine is de productie toen sneller gegaan maar toen was de levertijd van 6 weken al gestegen naar een jaar. Ik wilde geen andere kranen erop want bang dat de badkamerboer dan helemaal niet meer zou leveren en zijn we toen verder gegaan met beneden verder verbouwen :+. Het scheelt dat we ook een tweede functionele badkamer hebben dus de noodzaak was eerder ook lager.

Deze kleur dus:
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_196512381
Mooie kraan :Y wachten wel waard gok ik zo :P

En die zwarte plint is ook een mooi detail :Y
pi_196514861
Mooie kleur in jullie slaapkamer!

Ik blijf een tv in de slaapkamer bevreemdend vinden (ik moet er niet aan denken!).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 6 december 2020 @ 15:06:32 #50
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196581840
Oh ja, wij zijn wel tv mensen ja :P.

Dit weekend weer voortgang gemaakt hoor. De kast in de slaapkamer is opgebouwd en in de badkamer hebben mijn vader en manlief het plafond dicht gemaakt. Nu moet het plafond nog wel afgesmeerd worden, maar wil niet de hele oppervlakte stucen. Ben benieuwd of het lukt om alleen de sleufjes dicht te maken. Volgende week gaan we de badkamer voorbereiden op het tegelwerk. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')