abonnement Unibet Coolblue
  Beste/leukste mod 2022 zondag 13 september 2020 @ 00:18:34 #1
319979 Fok-it
All is well
pi_195031095
Gezien Corona ervoor gezorgd heeft dat al het reizen een stuk lastiger al dan niet onmogelijk wordt, dacht ik dat een leuk dagdroom-topic de wanderlust in sommigen wel weer zal laten opborrelen O+

Natuurlijk is er altijd nog de mogelijkheid om met mondkap en al de wijde wereld in te trekken, maar het is toch net even wat anders. Dusss reislustige FOK!-mannen en FOK!-vrouwen, mocht de wijde wereld voor je open liggen zonder zorgen over geld en enge virusjes wat zijn dan jullie reisdromen?

TS begint, as usual

1: Alle 50 staten van de VS bezoeken.

Nu ben ik al in New York geweest, wat geweldig was en ik kan niet wachten tot ik er weer terugkeer _O_, maar de Verenigde Staten heeft natuurlijk nog zoveel meer. En als ik toch het geld en de tijd er voor had, waarom dan maar niet gelijk all in one. Zonder auto, want geen rijbewijs. Maar als je wat kiekjes van de Amtrak ziet, is het per trein net zo magisch:







2: Japan

Het eten, de cultuur, hamburgers en bier uit vending machines en pratende toiletten. _O_ Waarom zou je er niet heen willen?



3: India/Nepal

Curry eten, beetje mediteren en prachtige hikes maken in de Himalaya. Vrij weinig aan toe te voegen.

Your turn O+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195031137
Zwemmen in Jellyfish Lake op Palau

  Beste/leukste mod 2022 zondag 13 september 2020 @ 00:26:33 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_195031169
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 00:23 schreef Fugue het volgende:
Zwemmen in Jellyfish Lake op Palau

[ afbeelding ]
Dat wordt flinke huiduitslag dan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195031178
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat wordt flinke huiduitslag dan
Deze steken niet :')
  Beste/leukste mod 2022 zondag 13 september 2020 @ 00:33:51 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_195031241
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 00:27 schreef Fugue het volgende:

[..]

Deze steken niet :')
:D

Palau is niet de meest makkelijke plek om te bezichtigen helaas
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195031273
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

:D

Palau is niet de meest makkelijke plek om te bezichtigen helaas
Voordeel is dat je ook geen Ria’s ziet op hun D-reizen pakketreis
pi_195031344
Rondje rond de wereld.
Ik zou nu weg zijn :(
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † zondag 13 september 2020 @ 01:00:07 #8
88815 The_Emotion
98.3
pi_195031448
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 00:23 schreef Fugue het volgende:
Zwemmen in Jellyfish Lake op Palau

[ afbeelding ]
Soort zoekt soort :')

Veel van mijn reisdromen heb ik kunnen verwezenlijken, van de Chinese muur tot Machu Picchu.
Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië staan alsnog op mijn bucketlist
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 13 september 2020 @ 01:31:19 #9
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_195031640
Ik zou nog wel eens naar Zuid-Amerika willen. Dan heb ik alle werelddelen gehad (minus Antarctica) al was mijn tijd in Azië slechts een middag rondzwerven in Hong Kong, dus daar heb ik ook nog wel wat te zien.

Wil ook nog wel eens naar Canada.

Maar wat ik eigenlijk liever wil doen is alle landen in Europa bezoeken, dan heb ik vooral in Oost-Europa nog wat te gaan.

Nu ik er zo over nadenk is in mijn ervaring vooral het gewone leven, interactie met de gewone bevolking, het mooie van de reizen. Al die toeristische trekpleisters het zal allemaal wel. Het enige wat je over die dingen zegt later is "oja, ook gezien/geweest". Het is vaak niet waar je echt verhalen over kunt vertellen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_195031656
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 00:23 schreef Fugue het volgende:
Zwemmen in Jellyfish Lake op Palau

[ afbeelding ]
Je kan ook naar Pulau Kakaban in Indonesie gaan, zelfde kwallen, minstens zo mooi, maar iets makkelijker bereikbaar.

Op mijn bucket list staat een overland tocht van Cairo naar Kaapstad, door het oosten van Afrika. Per openbaar vervoer, of liever nog (als je toch de tijd hebt) per fiets.
pi_195031786
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:18 schreef Fok-it het volgende:

1: Alle 50 staten van de VS bezoeken.

Nu ben ik al in New York geweest, wat geweldig was en ik kan niet wachten tot ik er weer terugkeer _O_, maar de Verenigde Staten heeft natuurlijk nog zoveel meer. En als ik toch het geld en de tijd er voor had, waarom dan maar niet gelijk all in one. Zonder auto, want geen rijbewijs. Maar als je wat kiekjes van de Amtrak ziet, is het per trein net zo magisch:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

2: Japan

Het eten, de cultuur, hamburgers en bier uit vending machines en pratende toiletten. _O_ Waarom zou je er niet heen willen?

[ afbeelding ]

Ik ga wel mee om deze dingen af te strepen! Daarnaast staat IJsland nog steeds op mijn lijstje en terug naar Schotland en Noorwegen.
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_195032389
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:46 schreef marcb1974 het volgende:
Rondje rond de wereld.
Ik zou nu weg zijn :(
Het is een teken
pi_195035003
Heb een snel interrail rondje Duitsland gedaan.. dus echt onmogelijk is het niet om te reizen.
Maar mn reisdroom is van Europa naar Indonesie via de zijderoute zonder te vliegen.
pi_195046823
Heb al veel mooie reizen mogen maken, maar zou graag naar Hawaii gaan, de west kust van Amerika, Patagonië, Peru en Zuid Afrika.
En er kan maar zo weer iets bij komen ;)
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 21:49:56 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_195047922
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 01:35 schreef Farenji het volgende:
Je kan ook naar Pulau Kakaban in Indonesie gaan, zelfde kwallen, minstens zo mooi, maar iets makkelijker bereikbaar.
Zat net te denken dat ze ook in Indonesië te zien zijn. Maar daar dus inderdaad.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_195052586
Alle Europese landen bezoeken. Ben al aardig op weg _O_
Verder nog roadtrips in Australië, VS, Canada, Latijns Amerika op de motor.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 11:00:55 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195053247
Alle 50 Staten van de VS bezoeken is ook ons doel, we zijn ook al aardig op weg (denk op de helft nu).

Japan staat ook hoog op mijn lijst, vooral als het land in bloei staat, dat lijkt me zo magisch O+

Maar mijn allergrootste droom is de Transsiberië expres van Moskou naar Peking _O_ O+ _O_

Realistisch gezien zal het de komende jaren met een kleine op komst vooral reisjes in Europa zijn :D maar ook daar valt genoeg te (her)ontdekken.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195060678
Patagonië staat wel erg hoog mijn lijstje.

Maar voorlopig is het alleen maar hopen dat verre reizen binnen afzienbare tijd weer mogelijk zijn.
pi_195061471
1. Transsiberie expres met de trein naar China _O_
2. China zelf want bijzonder land
3. Nieuw Zeeland want lijkt me zeer bijzonder
pi_195062585
Dit jaar heb ik tientallen duizenden kilometers kunnen afleggen met vliegtuigen en bussen, dus ik klaag niet. Op mijn wensenlijstje staan nog:

- Californië en/of Arizona
- Noorderlicht (ergens in Noorwegen of Finland?)
- Montenegro
pi_195062620
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2020 20:44 schreef Flippiee het volgende:
1. Transsiberie expres met de trein naar China _O_
2. China zelf want bijzonder land
3. Nieuw Zeeland want lijkt me zeer bijzonder
China is leuk ja. Zou er nu niet meer heen gaan tho
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 september 2020 @ 22:07:16 #22
319979 Fok-it
All is well
pi_195063144
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:00 schreef MaJo het volgende:
Alle 50 Staten van de VS bezoeken is ook ons doel, we zijn ook al aardig op weg (denk op de helft nu).
Hoe oud ben je? Als in, hoe lang heb je daar over gedaan? :7 Helft is al best veel. Of heb je een flinke roadtrip al gemaakt?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 22:27:54 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195063580
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Als in, hoe lang heb je daar over gedaan? :7 Helft is al best veel. Of heb je een flinke roadtrip al gemaakt?
38 jaar. Inmiddels 6x in de VS geweest waarvan 5 roadtrips met meerdere staten :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 september 2020 @ 22:39:37 #24
319979 Fok-it
All is well
pi_195063843
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

38 jaar. Inmiddels 6x in de VS geweest waarvan 5 roadtrips met meerdere staten :Y
Netjes :7 Ga ik op mijn 38ste niet redden denk ik. Wat waren je favoriete staten?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 23:10:02 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195064351
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Netjes :7 Ga ik op mijn 38ste niet redden denk ik. Wat waren je favoriete staten?
Bijna alle staten hebben wel iets maar meest bijzonder vind ik denk ik Utah en Arizona. Die rode stenen, dat is echt bizar gaaf O+ En de Grand Canyon is wel het gaafste wat ik ooit gezien heb. Washington state vond ik ook heel mooi (totaal anders!) en natuurlijk Wyoming met Yellowstone. Aan de oostkust vond ik Maine het gaafst, we waren er toen in de herfst, die kleuren van de bomen waren echt magisch O+

Als je interesse hebt kan ik je wel een PM sturen naar mijn reisblog, daar staan de laatste 4 VS reizen op :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Beste/leukste mod 2022 maandag 14 september 2020 @ 23:11:25 #26
319979 Fok-it
All is well
pi_195064375
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 23:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bijna alle staten hebben wel iets maar meest bijzonder vind ik denk ik Utah en Arizona. Die rode stenen, dat is echt bizar gaaf O+ En de Grand Canyon is wel het gaafste wat ik ooit gezien heb. Washington state vond ik ook heel mooi (totaal anders!) en natuurlijk Wyoming met Yellowstone. Aan de oostkust vond ik Maine het gaafst, we waren er toen in de herfst, die kleuren van de bomen waren echt magisch O+

Als je interesse hebt kan ik je wel een PM sturen naar mijn reisblog, daar staan de laatste 4 VS reizen op :)
Klinkt goed _O_ Ja je mag zeker een pm sturen :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 23:26:45 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195064554
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 23:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Klinkt goed _O_ Ja je mag zeker een pm sturen :Y
Ik heb je een berichtje gestuurd :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195068829
Trein van Moskou naar Peking pakken, heel Japan doorreizen, badhuis bezoeken aldaar (ook al kom ik er misschien niet in), land doorkruisen met zo'n vierkante lelijke auto en uit van die machines eten. En 3 maanden alles van Colombia bekijken.
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 22:29:32 #29
45833 crew  Fogel
pi_195080112
Een keer first class vliegen. Zou dat eigenlijk volgende maand doen, maarja, covid -O-
Een keer douchen in een vliegtuig lijkt me wel wat...

Verder wil ik een keer de kersenbloesem zien in Tokio, dus dat heb ik voor maart geboekt (maar ga er vanuit dat het niet doorgaat).

RTW ticket wil ik een keer boeken, maar is eigenlijk niet zo heel belangrijk.

Safari in Afrika, vanuit een eigen wagon bij Rovos rail oid. In dezelfde stijl lijkt Orient Express me wel wat.

Mja, da’s waar ik zo op kom. Meestal droom ik niet zo lang maar doe ik gewoon dingen. Uitzondering daarop was Svalbard, dat had ik 20 jaar uitgesteld, maar daar ben ik «dankzij covid» deze zomer wel heen geweest, want vakantie in eigen land.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_195081061
Duiken op Sulawesi
Japan
Mexico
Faeroer
IJsland
Overland van Amsterdam naar Singapore via de Stans
Canada
Namibie
Alaska
Sri Lanka

Nog zoveel bestemmingen op het wensenlijstje :9
pi_195081989
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:29 schreef Fogel het volgende:
Een keer first class vliegen. Zou dat eigenlijk volgende maand doen, maarja, covid

Maar dan niet zomaar first class, maar echt gewoon Emirates ofzo. Zo'n suite met woonkamer, badkamer, heel de rambam.
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 08:31:37 #32
45833 crew  Fogel
pi_195083220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 04:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Maar dan niet zomaar first class, maar echt gewoon Emirates ofzo. Zo'n suite met woonkamer, badkamer, heel de rambam.
Mijn bonuspunten horen daarvoor helaas bij de verkeerde alliantie... The Residence vind ik te duur om zelf voor te betalen.
Maar ja, als ik ooit de kans krijg zou ik het graag testen natuurlijk :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_195083664
italie/zuid frankrijk staat bovenaan mn lijstje op het moment. al beetje geweest, maar als echte reis, die twee.

maar even als fantasie;
jemen
ethiopie
met de trein naar japan (moskou, trans siberie, vladivostok, dna met de boot naar hokkaido)
nieuw zeeland- eilandjes in oceanie
brazil
LA/new york/chicago etc
indonesie
india
pi_195090433
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 04:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Maar dan niet zomaar first class, maar echt gewoon Emirates ofzo. Zo'n suite met woonkamer, badkamer, heel de rambam.
Ik vond de business class van Emirates al geweldig :@
pi_195090512
Op het moment Bangladesh, waar ik als alles goed gaat met corona maatregelen enzo in december weer 4 weken heen ga.

Verder zou ik ontzettend graag jordanie, Syrie, Iraq en Iran bezoeken. Prachtige architectuur daar, en lekker eten!
  donderdag 24 september 2020 @ 16:16:20 #36
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195235333
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:18 schreef Fok-it het volgende:
Gezien Corona ervoor gezorgd heeft dat al het reizen een stuk lastiger al dan niet onmogelijk wordt, dacht ik dat een leuk dagdroom-topic de wanderlust in sommigen wel weer zal laten opborrelen O+

Natuurlijk is er altijd nog de mogelijkheid om met mondkap en al de wijde wereld in te trekken, maar het is toch net even wat anders. Dusss reislustige FOK!-mannen en FOK!-vrouwen, mocht de wijde wereld voor je open liggen zonder zorgen over geld en enge virusjes wat zijn dan jullie reisdromen?

TS begint, as usual

1: Alle 50 staten van de VS bezoeken.

Nu ben ik al in New York geweest, wat geweldig was en ik kan niet wachten tot ik er weer terugkeer _O_, maar de Verenigde Staten heeft natuurlijk nog zoveel meer. En als ik toch het geld en de tijd er voor had, waarom dan maar niet gelijk all in one. Zonder auto, want geen rijbewijs. Maar als je wat kiekjes van de Amtrak ziet, is het per trein net zo magisch:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik deze trein voorbij zien komen in Railaway (al waren het beelden uit 1996).

Ik heb nog wel concrete wensen. Excuses alvast, alle trema's in mijn post ontbreken omdat ik die niet zo goed kan vinden op mijn laptop). De eerstvolgende grote internationale reis, als er een Corona vaccin is of het virus enigszins onder controle zijn Shanghai, Hong Kong en Macau (1 reis).

Toekomst dromen:
Roadtrip Chili + vliegreis Paaseiland:


Zuid-Korea. Veel dagen Seoul, Busan, Pocheon, Bukchon, hiken, etc.


Stedentrip Bangkok - (wilde ik eigenlijk dit jaar met mijn verjaardag al)


New Mexico, mogelijk met Arizona en Utah erbij - wilde daar eigenlijk ook dit voorjaar een marathon lopen, maar liep een blessure op en corona happened. Anders had ik hier gelopen (Shiprock):


San Diego + the Salton sea


Rondreis Taiwan


Rondreis New Orleans - Florida - Key West


Rondreis Georgie + Batumi


Centraal Azie rondreis (Kazakhstan, Kyrgyzstan, pamir highway


Socotra, Yemen - valt onder Yemen, maar de oorlog woedt er niet. Kan, meen ik, bevlogen worden ia Abu Dhabi


Roadtrip Balkan
van Slovenie, delen van Kroatie, Bosnie naar Montenegro.


..verder zou ik nog wel meer landen in de South Pacific / Oceanie willen bezoeken. Ik vind de mensen superlief en sommige landen zijn langzaam aan het verdwijnen in de oceaan en over tientallen jaren misschien wel verdwenen.

Genoeg dromen en ik heb nog niet eens mijn gehele wishlist gepost. Laat eerst de wereld maar weer gezond worden.

[ Bericht 25% gewijzigd door SEMTEX op 24-09-2020 17:05:24 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 24 september 2020 @ 16:38:26 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195235858
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 00:23 schreef Fugue het volgende:
Zwemmen in Jellyfish Lake op Palau

[ afbeelding ]
Yup, dit land staat ook nog op mijn listje O+ . Dan wil ik eigenlijk eerst leren duiken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 september 2020 @ 16:42:00 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_195235936
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik deze trein voorbij zien komen in Railaway (al waren het beelden uit 1996).

Ik heb nog wel concrete wensen. De eerstvolgende grote internationale reis, als er een Corona vaccin is of het virus enigszins onder controle zijn Shanghai, Hong Kong en Macau (1 reis).

Toekomst dromen:
Roadtrip Chili + vliegreis Paaseiland:
[ afbeelding ]

Zuid-Korea. Veel dagen Seoul, Busan, Pocheon, Bukchon, hiken, etc.
[ afbeelding ]

Stedentrip Bangkok - (wilde ik eigenlijk dit jaar met mijn verjaardag al)
[ afbeelding ]

New Mexico, mogelijk met Arizona en Utah erbij - wilde daar eigenlijk ook dit voorjaar een marathon lopen, maar liep een blessure op en corona happened. Anders had ik hier gelopen (Shiprock):
[ afbeelding ]

San Diego + the Salton sea
[ afbeelding ]

Rondreis Taiwan
[ afbeelding ]

Rondreis New Orleans - Florida - Key West
[ afbeelding ]

Rondreis Georgie + Batumi
[ afbeelding ]

Centraal Azie rondreis (Kazakhstan, Kyrgyzstan, pamir highway
[ afbeelding ]

Socotra, Yemen - valt onder Yemen, maar de oorlog woedt er niet. Kan, meen ik, bevlogen worden ia Abu Dhabi
[ afbeelding ]

Roadtrip Balkan
van Slovenie, delen van Kroatie, Bosnie naar Montenegro.
[ afbeelding ]

..verder zou ik nog wel meer landen in de South Pacific / Oceanie willen bezoeken. Ik vind de mensen superlief en sommige landen zijn langzaam aan het verdwijnen in de oceaan en over tientallen jaren misschien wel verdwenen.

Genoeg dromen en ik heb nog niet eens mijn gehele wishlist gepost. Laat eerst de wereld maar weer gezond worden.
Lijkt me aardig pittig om in dat Shiprock een marathon te lopen :D

Mooie plekjes _O_ Je kan je toch echt niet voorstellen dat er mensen zijn die het prima vinden om hun hele leven alleen in hun thuisland te blijven met zoveel mooie plekjes op de wereld
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 24 september 2020 @ 16:59:28 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195236252
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Lijkt me aardig pittig om in dat Shiprock een marathon te lopen :D
Je loopt er maar ten dele langs, niet de berg zelf op:
http://www.shiprockmarath(...)03/marathonmap20.pdf
[edit: ah wrong, het parcours is best wat zwaarder geworden :o ]

quote:
Mooie plekjes _O_ Je kan je toch echt niet voorstellen dat er mensen zijn die het prima vinden om hun hele leven alleen in hun thuisland te blijven met zoveel mooie plekjes op de wereld
Ik weet niet of het onwetendheid is of gewoon geen interesse in de rest van de wereld (zoals mijn moeder en broer). Sommige mensen ervaren stress om van huis weg te zijn ipv verrukking over een land of cultuur die totaal anders is dan de hunne, die zullen er dus nooit plezier aan beleven om te reizen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:27:48 #40
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195246389
Er staan hier nog heel veel bestemmingen op het lijstje. Veel steden in Europa zou ik niet bestempelen als een droom, gezien de kans vrij groot is dat we daar wel aan toe gaan komen. De grotere dromen:

- Japan. Vooral Tokyo en de natuur van Japan zelf. Heb niks met Azië, maar Japan is wel echt de uitzondering.
- Nieuw Zeeland, reis van zes weken of zo.
- Wat steden in de VS nog. Al wel veel gezien.
- Canada
- Antarctica
- Noorderlicht zien
- Ijsland rondreis
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 25 september 2020 @ 16:43:30 #41
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_195252890

Lijkt me leuk de aarde in van een grote afstand te zien.

Als ik op aarde moet blijven: de Sebald eilanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Individual op 25-09-2020 17:22:24 ]
reset
pi_195255027
Suriname, Martinique, Guadeloupe.

Tour door Afrika doen.

New York bezoeken.

Vietnam een paar maanden rondtrekken.

Misschien Toronto bezoeken :)

Canada zou ik wel een paar jaar willen blijven.
pi_195255033
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:23 schreef illusions het volgende:
Trein van Moskou naar Peking pakken, heel Japan doorreizen, badhuis bezoeken aldaar (ook al kom ik er misschien niet in), land doorkruisen met zo'n vierkante lelijke auto en uit van die machines eten. En 3 maanden alles van Colombia bekijken.
Ja man die trein van Moskou naar Peking :7
  zondag 27 september 2020 @ 13:17:56 #44
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195283784
Ik heb er meerdere die ik graag nog wel eens zou willen doen.

Deze heb ik al eens aangedaan en daar ben ik uitermate fier op:

1. Nieuw Zeeland
2. Argentinie
3. Colombia
4. Italie
5. Brazilie
6. Spanje
7. Istanbul

Welke landen/streken ik nog graag zou willen zien:

1. Iran
2. Anatolie
3. Kaukasus
4. China
5. Mexico
6. Egypte
7. Levant
8. Balkan
9. Marokko
10. Mother Russia
11. Meso- America
12. Cuba
13. India
14. Peru
15. Bolivia
16. Venezuela
17. Korea
18. Centraal Azie.
19. Trans- Siberie express.
20. Fietstochten Europa/West Azie
21. Ancient Greece
22. Ierland
23. Schotland

Op de 1 of andere manier trekt Sub Sahara Afrika mij heel erg weinig. Weinig ancient culture, weinig mooie dames (ben single dus ik kijk ook daarnaar), gevaarlijk enzo. Madagaskar en Tanzania lijken mij fantastisch mbt natuur, maar het zijn toch geen gebieden die ik perse moet hebben aangedaan. Volgens mij is dat voor velen vrij herkenbaar, of niet?
  zondag 27 september 2020 @ 13:32:08 #45
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_195284151
Ik zou graag het kerstconcert in Maastricht nog eens meemaken. Voorgaande jaren kon ik niet vanwege ontbrekende financieele middelen. Dit jaar gaat het niet door vanwege corona. Ik heb inmiddels wel flink gespaard en hoop het in 2021 mee te kunnen maken.

pi_195284762
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:17 schreef Ciclon het volgende:
Ik heb er meerdere die ik graag nog wel eens zou willen doen.

Deze heb ik al eens aangedaan en daar ben ik uitermate fier op:

1. Nieuw Zeeland
2. Argentinie
3. Colombia
4. Italie
5. Brazilie
6. Spanje
7. Istanbul

Welke landen/streken ik nog graag zou willen zien:

1. Iran
2. Anatolie
3. Kaukasus
4. China
5. Mexico
6. Egypte
7. Levant
8. Balkan
9. Marokko
10. Mother Russia
11. Meso- America
12. Cuba
13. India
14. Peru
15. Bolivia
16. Venezuela
17. Korea
18. Centraal Azie.
19. Trans- Siberie express.
20. Fietstochten Europa/West Azie
21. Ancient Greece
22. Ierland
23. Schotland

Op de 1 of andere manier trekt Sub Sahara Afrika mij heel erg weinig. Weinig ancient culture, weinig mooie dames (ben single dus ik kijk ook daarnaar), gevaarlijk enzo. Madagaskar en Tanzania lijken mij fantastisch mbt natuur, maar het zijn toch geen gebieden die ik perse moet hebben aangedaan. Volgens mij is dat voor velen vrij herkenbaar, of niet?
Mooie reizen Ciclon! Ik ben onlangs een jaar naar Australië gereisd en heb spijt dat ik Nieuw Zeeland niet heb bezocht aangezien ik er toch, naar Australische normen, in de buurt was.

Zuid Amerika heb ik nooit bezocht, staat ook hoog op mijn verlanglijstje.
pi_195284839
Iemand Suriname al bezocht?
  zondag 27 september 2020 @ 14:06:54 #48
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195285200
1. Alle Staten van de VS zien (36 gehad nu, zomer zouden we New Mexico doen).
2. Noorderlicht vanuit IJsland.
3. Australië (ooit, maar dan wel meer dan 3 weken vrij hebben, Bangkok & Singapore).
4. Peking / muur (zouden we dit voorjaar doen op weg naar Japan, maar ja. Corona).
5. Taiwan, misschien icm een volgende keer Japan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195293075
Ben een route aan het uitstippelen van thuis naar Indonesie via Oezbekistan en Kazachstan zonder te vliegen.
Doel is om hier over 2 jaar aan te beginnen.
Tot en met Urumqi weet ik wat ik wil zien en hoe lang de reistijden zijn, Wat ik verder in China wil zien weet ik nog niet (in 2008 oa al in Peking en xi'an geweest).
Budget bepalen is natuurlijk ook zeer belangrijk
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 september 2020 @ 20:33:47 #50
319979 Fok-it
All is well
pi_195293158
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:29 schreef gijsman het volgende:
Ben een route aan het uitstippelen van thuis naar Indonesie via Oezbekistan en Kazachstan zonder te vliegen.
Doel is om hier over 2 jaar aan te beginnen.
Tot en met Urumqi weet ik wat ik wil zien en hoe lang de reistijden zijn, Wat ik verder in China wil zien weet ik nog niet (in 2008 oa al in Peking en xi'an geweest).
Budget bepalen is natuurlijk ook zeer belangrijk
Wat voor route reis je dan? Turkije -Iran-Turkmenistan,Oezbekistan en Kazachstan-Mongolië-China?

De treinreis van Ankara naar Teheran schijnt een hele mooie te zijn :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195293287
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 20:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat voor route reis je dan? Turkije -Iran-Turkmenistan,Oezbekistan en Kazachstan-Mongolië-China?

De treinreis van Ankara naar Teheran schijnt een hele mooie te zijn :Y
Amsterdam-Berlijn-Warschau-Kiev-Moskou-Volgograd-Oezbekistan Kazachstan.
De route via Turkije kan ook nog via Georgie dan met de boot via Baku naar Turkmenistan
Maar de boot is lastig vanwege het ontbreken van fatsoenlijke dienstregeling.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 september 2020 @ 21:36:43 #52
319979 Fok-it
All is well
pi_195294434
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:40 schreef gijsman het volgende:

[..]

Amsterdam-Berlijn-Warschau-Kiev-Moskou-Volgograd-Oezbekistan Kazachstan.
De route via Turkije kan ook nog via Georgie dan met de boot via Baku naar Turkmenistan
Maar de boot is lastig vanwege het ontbreken van fatsoenlijke dienstregeling.
Interessant :) zou denk ik zelf inderdaad via Turkije reizen maar dat is puur gevoelsmatig
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195294550
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:29 schreef gijsman het volgende:
Ben een route aan het uitstippelen van thuis naar Indonesie via Oezbekistan en Kazachstan zonder te vliegen.
Doel is om hier over 2 jaar aan te beginnen.
Tot en met Urumqi weet ik wat ik wil zien en hoe lang de reistijden zijn, Wat ik verder in China wil zien weet ik nog niet (in 2008 oa al in Peking en xi'an geweest).
Budget bepalen is natuurlijk ook zeer belangrijk
Laten ze nog buitenlanders toe in Urumqi? Ik had gehoord dat het daar redelijk op slot was (nog voor Corona).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_195294811
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:42 schreef miro86 het volgende:

[..]

Laten ze nog buitenlanders toe in Urumqi? Ik had gehoord dat het daar redelijk op slot was (nog voor Corona).
Heb ook gelezen dat veel hotels geen buitenlanders toe laten daar. Nederlandse reizigers hebben dat ook ervaren.
Hotels zijn of te duur of ranzig.
pi_195294840
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Interessant :) zou denk ik zelf inderdaad via Turkije reizen maar dat is puur gevoelsmatig
Via Turkije zou ook nog kunnen maar dan zou ik Iran willen overslaan.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 september 2020 @ 21:58:21 #56
319979 Fok-it
All is well
pi_195294860
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:57 schreef gijsman het volgende:

[..]

Via Turkije zou ook nog kunnen maar dan zou ik Iran willen overslaan.
Bepaalde reden voor?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195294928
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Bepaalde reden voor?
Omdat Iran simpelweg niet op mijn lijstje staat.
Waarom zou ik dan wel naar Iran gaan volgens jou?
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 september 2020 @ 22:07:39 #58
319979 Fok-it
All is well
pi_195295029
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:02 schreef gijsman het volgende:

[..]

Omdat Iran simpelweg niet op mijn lijstje staat.
Waarom zou ik dan wel naar Iran gaan volgens jou?
Geen idee, was maar een vraag rustig maar. Kan toch dat je er een bepaalde afkeer tegen hebt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 september 2020 @ 22:09:54 #59
319979 Fok-it
All is well
pi_195295075
Iran heeft een interessante cultuur, geschiedenis, natuur, lekker eten en naar het schijnt aardige bevolking. Dus voor mij persoonlijk zou dat geen land zijn wat ik pertinent zou willen overslaan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195295733
Dromen - voor mij zijn dat reizen die heel veel tijd/geld/planning eisen. Reizen die je niet zomaar in je zomervakantie doet.

1. Murmansk-Bishkek met de trein Ik heb al de Trans-Siberië of eigenlijk Trans-Mongolië gedaan. Ik vond het eigenlijk vrij jammer dat je eigenlijk bijna de hele tijd in een klimaatzone blijft. Het lijkt dus vrij veel op elkaar tot je bij Irkutsk komt. De bedoeling hier is dat je van het uiterste noorden naar het zuidoosten van de voormalige Sovjet Unie gaat en dus ook van de taiga naar de woestijn. De oude Sovjet treinen zijn een avontuur aan zich.

2. Een 4x4 met een rooftop-tent kopen in Cape Town en deze weer verkopen in Nairobi. Eigenlijk zou ik het nog bonter willen maken (Beginnen in Nederland en dan eerst naar het zuiden aan de westkant en dan terug naar het noorden langs de oostkant), maar dat is niet veilig.

3. Een zeiljacht kopen en rond de wereld gaan. Dit stond tot voor kort bovenaan mijn lijstje met ideeën voor als ik over 33+ jaar met pensioen kan. Echter blijk ik geen goede zeebenen te hebben en is zeilen misschien toch niets voor mij.

4. De Mongol rally. Met een tweedehands auto'tje (max een 1.0) rijden naar Ulan Ude in Rusland.

5. De Panamericana afgaan. Ik heb al een groot deel gedaan in Midden-Amerika, maar eigenlijk wil ik 'm helemaal doen, incl bootje tussen Panama en Colombia.

6. Door de VS en Canada toeren met een camper.

Middellange termijn - Dit zijn reisjes die mogelijk zijn tijdens de gewone vakanties. Mischien niet voor 2021, maar voor over een paar jaar:
1. Georgië
2. Balkan roadtrip
3. Rondje Taiwan
4. Finland in de zomer (op z'n Fins)
5. Ijsland
6. Schotland
7. Indonesië (de minder toeristische eilanden)
8. India (noordoost en noordwest)
9. Iran

Waar zou ik nog terug naartoe willen:
1. Japan
2. Peru/Bolivia
3. De Filipijnen
4. Zuid Afrika
5. Mexico & Guatemala
6. Vietnam
7. India (zuid)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 30 september 2020 @ 02:03:10 #61
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_195336115
Hm, ik zie Argentinië, Chili (en Paaseiland), Peru en Antarctica voorbij komen hier. Ik zie tzt de offerteaanvragen wel verschijnen neem ik aan? O+

Zelf: Colombia en Ecuador staan op de lijst om daarna toe te voegen aan landen die ik aanbied :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 30 september 2020 @ 07:25:48 #62
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_195337457
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:42 schreef miro86 het volgende:
[u]
[b]5. De Panamericana afgaan.
Ik heb al een groot deel gedaan in Midden-Amerika, maar eigenlijk wil ik 'm helemaal doen, incl bootje tussen Panama en Colombia.

Echte avonturiers hebben geen bootje nodig! :p
reset
pi_195370113
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:23 schreef illusions het volgende:
Trein van Moskou naar Peking pakken, heel Japan doorreizen, badhuis bezoeken aldaar (ook al kom ik er misschien niet in), land doorkruisen met zo'n vierkante lelijke auto en uit van die machines eten. En 3 maanden alles van Colombia bekijken.
ivm tatoeage?
pi_195370271
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:53 schreef Jolige_Joffer het volgende:

[..]

ivm tatoeage?
Yes.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 19:04:59 #65
319979 Fok-it
All is well
pi_195370344
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:01 schreef illusions het volgende:

[..]

Yes.
Denk dat ze daar de laatste jaren wel wat makkelijker mee omgaan hoor, gezien opkomende toerisme enzo
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195370357
Great American Divide.
pi_195370457
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Denk dat ze daar de laatste jaren wel wat makkelijker mee omgaan hoor, gezien opkomende toerisme enzo
In heel veel badhuizen nog niet, volgens travel vlogs die ik heb gezien ("Only in Japan"), maar ze zijn er inderdaad wel.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 19:26:29 #68
319979 Fok-it
All is well
pi_195370773
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:11 schreef illusions het volgende:

[..]

In heel veel badhuizen nog niet, volgens travel vlogs die ik heb gezien ("Only in Japan"), maar ze zijn er inderdaad wel.
Leuk kanaal wel. Kende die nog niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195415394
Ik ben twee jaar geleden op safari geweest in Noord-Tanzania (dus onder andere Serengeti en Lake Manyara). Dat was echt een van mijn mooiste reizen. Bovenaan mijn wishlist staat nu iets bijzonders in Afrika, namelijk het bezoeken van wilde Berggorilla’s in Rwanda of Oeganda:



Daarnaast ben ik een groot fan van vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog. Daarom zou ik nog eens een rondvlucht met een bommenwerper uit die periode willen maken (zoals deze B24):

Zoiets kan alleen nog in de Verenigde Staten. Dit stond eigenlijk voor afgelopen zomer op de planning (in combinatie met een rondreis), maar dit ging door covid-19 helaas niet door. Hopelijk komt zo’n rondvlucht er nog eens van 😎.
pi_195415794
Weer een rondreis met de camper door West USA met onze 3 kinderen :).
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:06:33 #71
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_195433844
Oeh, dat zijn er wel wat:

- Een gigantische roadtrip door de hele USA.
- Naar de Noordkaap in de zomer (want middernachtzon)
- Kerst vieren in een sneeuwzeker gebied (Lapland o.i.d.)
- Een keer lekker lui op Curacao
- Heel veel streken in Frankrijk nog zien.
(maar dat gaat vast nog wel gebeuren)
- Een keer naar Egypte en dan met mijn stiefvader, hij is Egyptenaar namelijk en dan zie je waarschijnlijk andere plekken dan de gemiddelde toerist.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_195434622
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:20 schreef Korreltje-zout het volgende:
Ik ben twee jaar geleden op safari geweest in Noord-Tanzania (dus onder andere Serengeti en Lake Manyara). Dat was echt een van mijn mooiste reizen. Bovenaan mijn wishlist staat nu iets bijzonders in Afrika, namelijk het bezoeken van wilde Berggorilla’s in Rwanda of Oeganda:

[ afbeelding ]

Daarnaast ben ik een groot fan van vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog. Daarom zou ik nog eens een rondvlucht met een bommenwerper uit die periode willen maken (zoals deze B24):
[ afbeelding ]
Zoiets kan alleen nog in de Verenigde Staten. Dit stond eigenlijk voor afgelopen zomer op de planning (in combinatie met een rondreis), maar dit ging door covid-19 helaas niet door. Hopelijk komt zo’n rondvlucht er nog eens van 😎.
Nice dat van die gorilla's bezoeken in Rwanda zou ik ook willen doen 😎
pi_195435303
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:48 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Nice dat van die gorilla's bezoeken in Rwanda zou ik ook willen doen 😎
Ah, ja. Ook op mijn bucket list - DR Congo en dan de Virunga NP - gorilla's, de Rwenzori's en Nyiragongo. Maar eigenlijk zou ik veel meer willen zien. Het is gewoon zo'n gat in mijn mentale kaart van de wereld...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:14:58 #74
492919 Zonnestraaltje21
Laat de zon maar schijnen
pi_195453717
Denk toch echt op de motor door Amerika en Azië. Twee verschillende landen, maar staan toch allebei op mijn droomlijst.
pi_195651373
Nou ben ik dol op lange zware ploetertochten met zware rugzakken enzo, dus even lekker dromen:

- Ellesmere Island van noord naar zuid oversteken;
- Eindelijk eens een lange tocht door een regenwoud maken;
- Iets met kamelen in west China.
- Lange tochten in Alaska en NW Australië.
- Groenland overskieën.

Verder:
- Fietsen naar Kaapstad;l
- In het noordpoolgebied, bijvoorbeeld op Spitsbergen, overwinteren in een blokhutje;
- M'n Renault 4 ombouwen en er mee door Afrika reizen;
- Zeekanoën bij de Solomon eilanden.

Verder zou ik nog wel eens terug willen naar het Pakistaanse gedeelte van Kashmir, want nergens heb ik zulke spectaculaire bergen gezien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195651693
Op dit moment lijkt me een weekje Duitsland al lekker -O-
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')