https://www.ad.nl/ad-werk(...)dt-de-norm~ae6ec10c/quote:Op zondag 13 september 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven, daar geloof ik dus totaal niet in.
Daar heb je wel gelijk in. Het overleggen met collega's mis ik soms wel. Is via Skype for Business toch anders. De rechters en juridisch medewerkers zijn alleen op locatie tijdens de dagen dat ze zittingen hebben. De griffie is wel zoveel mogelijk aanwezig nu.quote:Op zondag 13 september 2020 11:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig, daar heb ik 'vroegah' ook gewerkt in de IT
Voor zover ik de rechtspraak nog een beetje ken is dat juist een plek waar fysiek samenkomen fijn is. De griffie die even snel kan schakelen met de rechter, de juridisch medewerkers die onderling even snel wat met elkaar kunnen checken. Tuurlijk kan dat ook digitaal, maar dat werkt echt anders merk ik overal.
Natuurlijk gaat dat zo gebeuren. Er zal best wat overblijven hoor: ik denk dat je voor veel meetings bijvoorbeeld hebt ervaren dat die wél net zo goed via Teams kunnen, soms zelfs efficiënter. En een heel aantal andere besprekingen geldt dan weer absoluut niet voor. Het zal een mix worden waarbij gedeeltelijk thuiswerken een hogere acceptatiegraad heeft, maar dat thuiswerken de norm gaat worden geloof ik niet in.quote:Op zondag 13 september 2020 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Nogal vermoeiend ja. En de utopische gedachte dat 3/4 van de maatschappij om zal schakelen naar thuiswerken etc is al van de baan, want als puntje bij paaltje komt stappen we allemaal weer massaal in de auto of trein (ook van hogeraf opgelegd), want dat is nou eenmaal hoe we het doen hier in Nederland.
Ja weet je ik snap de gedachtes nu in deze tijden van crisis en malaise. Als straks de economie weer terugveert en dit allemaal achter de rug is, zie ik dit soort gedachtes en ideeën als sneeuw voor de zon verdwijnen. Just my two cents.quote:Op zondag 13 september 2020 11:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/ad-werk(...)dt-de-norm~ae6ec10c/
Dat heb ik dus ook. Bij mij op kantoor gaan nu de discussies ook of er locaties gesloten moeten worden of niet. Ze willen veel werkplekken opofferen voor (grotere) meetingruimtes bijvoorbeeld, en dat mensen naar kantoor kunnen komen als ze meetings/workshops hebben. Daar zou ik me opzich wel in kunnen vinden, maar altijd thuiswerken is denk ik niet ideaal.quote:Op zondag 13 september 2020 11:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Het overleggen met collega's mis ik soms wel. De rechters en juridisch medewerkers zijn alleen op locatie tijdens de dagen dat ze zittingen hebben. De griffie is wel zoveel mogelijk aanwezig nu.
Dit. Voor mijn werk geldt dit dus idd voor 99%quote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Draai het eens om, waarom moet je per se op kantoor werken terwijl je thuis op het bedrijfsnetwerk kan inloggen om precies hetzelfde werk te doen.
3/4 is ook best veel maar dat er meer thuisgewerkt zal blijven worden lijkt me toch ook wel duidelijkquote:Op zondag 13 september 2020 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal vermoeiend ja. En de utopische gedachte dat 3/4 van de maatschappij om zal schakelen naar thuiswerken etc is al van de baan, want als puntje bij paaltje komt stappen we allemaal weer massaal in de auto of trein (ook van hogeraf opgelegd), want dat is nou eenmaal hoe we het doen hier in Nederland.
Oh dat is ook zo, dat vind ik ook wel een verademing. Daar staat wel tegenover dat dingen die normaal gesproken een kwestie waren van even naar iemands bureau lopen en afstemmen nu ineens een meeting kosten. Ik weet niet hoe ‘t bij jou zit, maar sinds ik thuis werk is de hoeveelheid mensen die ‘catch up’ meetings willen hebben geëxplodeerd. Vorige week had ik 2x een workshop van een halve dag, en iedereen bij elkaar met een whiteboard werkt dan wel echt fijner.quote:Op zondag 13 september 2020 11:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Voor mijn werk geldt dit dus idd voor 99%
En die paar dingen die beter op kantoor kunnen, ja daar moet je een beetje mee klooien af en toe.
Wat ik in mijn team merk is dat de teamleden die in het verleden serieus altijd het meest zaten te ouwehoeren, tachtig keer per dag koffie halen, elke scheet die ze deden persé moesten overleggen met drie andere teamleden...DAT zijn de lui die nu ook het hardste piepen dat ze het thuiswerken niet meer leuk vinden en het 'contact' en naar kantoor gaan missen.
Jah. Omdat kantoor voor deze lui ook voor 80% een soort sociale werkplaats was.En aangezien het lui zijn/waren waar ik nul interesse in had om elke dag mee te socializen en onzin mee te overleggen, had ik voornamelijk last van ze en vind ik het feit dat ik niet elke dag meer omringd ben door deze figuren, een geschenk uit de hemel
Ik denk eerder dat de taboe eraf gaat en vooral (middle-)management die het als middel gebruikt om te 'controleren' of mensen werken gaat verdwijnen waardoor mensen meer keuze en mogelijkheden hebben.quote:Op zondag 13 september 2020 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
3/4 is ook best veel maar dat er meer thuisgewerkt zal blijven worden lijkt me toch ook wel duidelijk
Uit wetenschappelijk onderzoek bleek wel iets anders en uit mijn persoonlijke observaties ook.quote:Op zondag 13 september 2020 10:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dan? Niet uit de cijfers in elk geval.
https://www.parool.nl/ned(...)gen-corona~be910b6b/
Gaat het goed met je? Mensen snowflakes noemen, zeggen dat "W" in de Veluwe een groot gevaar ziet en dat je niet over allochtonen mag beginnen...misschien moet je inderdaad zelf eens wat meer naar buiten gaan zoals een andere user schetste, denk dat je daar wel wat vrolijker van wordt.quote:Op zondag 13 september 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook vanaf dag 1 gebleken dat dat geen enkel gevaar met zich mee brengt, maar volgens W is dat reuze onverantwoord al die oudjes die de Veluwe onveilig maken.
Ik ook niet zo...er zal vast een groter deel gaan thuiswerken en dan gok ik hooguit 1-2 dagen per week ipv 5 op kantoor. Ikzelf ben ook blij dat ik weer naar kantoor kan, voor 3 dagen in de week nu. Voor corona werkte ik al 1 dag per week thuis en dat vond ik prima, als het weer mogelijk is ga ik gewoon voor de 4 dagen naar kantoor.quote:Op zondag 13 september 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven, daar geloof ik dus totaal niet in.
Klopt, maar ook daar merk ik, dat wederom die niet-zo-productieve en tevens niet-zo-capabele medewerkers nu juist steeds degenen zijn die tig keer per dag een teams meeting willen om "dingen af te stemmen" ....quote:Op zondag 13 september 2020 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat is ook zo, dat vind ik ook wel een verademing. Daar staat wel tegenover dat dingen die normaal gesproken een kwestie waren van even naar iemands bureau lopen en afstemmen nu ineens een meeting kosten. Ik weet niet hoe ‘t bij jou zit, maar sinds ik thuis werk is de hoeveelheid mensen die ‘catch up’ meetings willen hebben geëxplodeerd. Vorige week had ik 2x een workshop van een halve dag, en iedereen bij elkaar met een whiteboard werkt dan wel echt fijner.
[..]
Klinkt plausibel.quote:Op zondag 13 september 2020 12:02 schreef capricia het volgende:
Als ik bij de Corona Locator Nederland kijk,
Dan is het op zich wel duidelijk waar de meeste recente clusters zijn:
31% school en opleiding (geen basisschool).
Dit is de grootste bron.
Zou kunnen, of misschien moet jij je wereldbeeld gewoon niet laten zo bepalen door kortzichtige observaties uit je dagelijks leven maar de trends volgen in de cijfers.quote:Op zondag 13 september 2020 12:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat het goed met je? Mensen snowflakes noemen, zeggen dat "W" in de Veluwe een groot gevaar ziet en dat je niet over allochtonen mag beginnen...misschien moet je inderdaad zelf eens wat meer naar buiten gaan zoals een andere user schetste, denk dat je daar wel wat vrolijker van wordt.
Daar staat dan ook maar 1 a 2% van de clusters in.quote:Op zondag 13 september 2020 12:02 schreef capricia het volgende:
Dit is de grootste bron.
Tyfus dom en dan over de zuurheid van anderen beginnen? Gaat alles helemaal goed met je ?quote:Op zondag 13 september 2020 11:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf even naar buiten, wat frisse lucht inademen.
Met de dag word je zuurder en ga je meer en meer generaliseren.
Dat gedweep met deskundigen zonder een deskundige bij naam te noemen is gewoon tyfus dom en genant.
"ja maar er zijn deskundigen..."
Bron: Facebook of Twitter
Hou op!
Kennelijk was het nog te vroeg om de scholen al geheel te heropenen. Volgens mij zijn we ook het enige land waar we alle middelbare scholieren zonder maatregelen weer in een klaslokaal proppen.quote:Op zondag 13 september 2020 12:02 schreef capricia het volgende:
Dit is de grootste bron.
Niet het enige. In Zweden ook.quote:Op zondag 13 september 2020 12:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kennelijk was het nog te vroeg om de scholen al geheel te heropenen. Volgens mij zijn we ook het enige land waar we alle middelbare scholieren zonder maatregelen weer in een klaslokaal proppen.
Gelukkig maar. Over tien jaar wordt met afschuw teruggekeken op hoe miljoenen kinderen en jongeren onnodig veel schade is berokkend door overdreven hysterie en angst van volwassenen.quote:Op zondag 13 september 2020 12:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kennelijk was het nog te vroeg om de scholen al geheel te heropenen. Volgens mij zijn we ook het enige land waar we alle middelbare scholieren zonder maatregelen weer in een klaslokaal proppen.
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je wetenschappelijke onderbouwing. Kun je daar wat bronnen van posten hier?quote:Op zondag 13 september 2020 11:58 schreef xminator het volgende:
[..]
Uit wetenschappelijk onderzoek bleek wel iets anders en uit mijn persoonlijke observaties ook.
Amenquote:Op zondag 13 september 2020 01:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja breng maar in kaart waar het dan is? Ik heb mijn vraagtekens bij contact tracing met een incubatietijd van 5/6 dagen en veel contacten gedurende de dag. Succes met het uitvogelen onder druk. Ze weten het gewoon niet.
In andere landen wordt de grote stijging ook gelinked aan huisfeestjes, bijeenkomsten en andere manieren van samenkomst.
Binnen met veel mensen in een slecht geventileerde ruimte voor langere tijd lijkt toch steeds de rode draad te zijn.
Het is frustrerend dat wanneer dit de aanjager is onder de grote hoeveelheid besmettingen bij jongeren er laconiek en kortzichtig op gereageerd wordt.
Groter aantal besmettingen leidt tot meer ic opnamens, meer persoonlijk leed waar je een bijdrage aan levert, langer durende crisis, meer kosten,slechtere economie, hogere werkeloosheid en slechtere toekomst voor uitgerekend jongeren. En dat is nog los van de gezondheidsklachten op lange termijn.
Maar veel komen niet verder dan "yolo, zuipen!".
Het is voor iedereen kut maar zelfs de meest simpele maatregelen zijn blijkbaar al te veel gevraagd.
Die hele verongelijkte mindset alleen is al irritant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |