Jammer dat dat niet binnen komt bij sommigen ja. Niemand ontkent dat jongeren het meest besmet worden. Betekent niet dat alle oudjes dan maar massaal braaf zijn.quote:Op zondag 13 september 2020 10:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn aan elke kant uitschieters. De polarisatie van jongeren/jongvolwassenen en dat ouderen heilig zijn neem ik in elk geval aanstoot aan. In elke groep zijn er mensen die schijt hebben aan de regels en adviezen, mensen die zeggen: "Mij gaat het toch niet raken, dus boeiend"
We mogen constateren dat de solidariteit behoorlijk groot is geweest het afgelopen half jaar, negatieve uitzonderingen in beide kampen even daargelaten.quote:Op zondag 13 september 2020 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh begrijp me niet verkeerd, ik stoor me er niet aan dat ze samen staan te kletsen. Ik denk alleen wel: Ik werk nu al 6 maanden thuis zodat (vooral) die leeftijdscategorie veiliger is. Als ik op dat moment de keuzes voor hun moet maken om een stap opzij te zetten omdat zij het niet doen, of om niet een pad in te lopen om mijn boodschappen te halen omdat zij er staan te kletsen dan vraag ik me wel af: Waar doe ik het voor als je het zelf niet serieus neemt?
Die eenzaamheid is natuurlijk overal. Tuurlijk wil ik het feesten van jongeren niet goed praten, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Het constante na moeten denken: "is dit slim om te doen?" word ik soms ook gek van.
Nou, omdat zoveel mogelijk thuis werken het advies is.quote:Op zondag 13 september 2020 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Snap niet zo goed waarom bedrijven daar zo enorm aan vast blijven klampen.
Je pakt er de fileproblemen en stikstofcrisis ook nog eens mee aan. Alleen maar winnaars.quote:Op zondag 13 september 2020 11:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, omdat zoveel mogelijk thuis werken het advies is.
Op welke impact doel je? Ik zie vooral voordelen. Daarnaast is het advies werk zoveel mogelijk thuis.quote:Op zondag 13 september 2020 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag je dan ook eens af waarom je al 6 maanden thuis werkt en of dat wel ‘zo slim is om te doen’? Er wordt nogal veel voorbij gegaan aan de impact van langdurig thuiswerken. Snap niet zo goed waarom bedrijven daar zo enorm aan vast blijven klampen.
Ja en ik ervaar dat als onzinnig en ben blij dat mijn werkgever daar, op 3-4 weken in het begin na, geen navolging aan geeft.quote:Op zondag 13 september 2020 11:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En omdat het niet voor iedereen zo dramatisch 'slecht' werkt als maar steeds geroepen wordt.quote:Op zondag 13 september 2020 11:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hoe langer het duurt, hoe minder de solidariteit wordt. Naast jongeren wordt die campagne trouwens ook gericht op allochtonen, het lijkt erop dat die groep ook oververtegenwoordigd is in de besmettingscijfers als ik dat meest recente bericht mag geloven.quote:Op zondag 13 september 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
We mogen constateren dat de solidariteit behoorlijk groot is geweest het afgelopen half jaar, negatieve uitzonderingen in beide kampen even daargelaten.
Punt is alleen dat je nu geconfronteerd wordt met die oplopende aantallen, waarbij jongeren de boel behoorlijk aanwakkeren door hun gedrag. Er komt blijkbaar een overheidscampagne gericht op jongeren maar een tijdelijke inperking op samenkomsten ontkom je misschien niet meer aan. De vraag is of die solidariteit er nog is, ik denk van wel eigenlijk.
Impact op gezamenlijke projecten, sociaal contact, direct overleg zonder in te moeten plannen. Daadwerkelijk naar een pand gaan waar je werk is ipv thuis in je privé omgeving aan de slag moeten.. etcquote:Op zondag 13 september 2020 11:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op welke impact doel je? Ik zie vooral voordelen. Daarnaast is het advies werk zoveel mogelijk thuis.
Daar ging het niet over, het gaat om onze vriend elan's stokpaardje dat alle besmettingen door jongeren komen. Dat ze meer in de cijfers voorkomen is duidelijk, ze hebben meer contacten, gaan naar scholen en studeren, werken op plaatsen met veel mensen (supermarkt, bouwmarkt, horeca etc). En ja, ze hebben ook meer feestjes.quote:Op zondag 13 september 2020 10:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Percentage besmettingen is afgelooen tijd veruit het hoogst onder jongeren.
Kijk de cijfers van het rivm er maar op na.
15-34 met 20-24 als hoogste uitschieter. Zolang ze over vertegenwoordigd zijn in de statistieken blijft de vraag waar die aantallen door komen?
Zijn het feestjes en overal schijt aan hebben dan is de kritiek gewoon gegrond.
Massaal nog wel en dan toch amper besmettingen, doen ze goed dan.quote:Op zondag 13 september 2020 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat niet om de aantallen besmettingen, maar om het gedrag. En die senioren zijn dus al een half jaar gewoon weer massaal op stap, die zitten echt niet de hele dag binnen.
Ik heb ook sociale contact buiten mijn werk, direct overleg kan ook via bellen of chat berichten. Daadwerkelijk naar het pand gaat vind ik verspilde (reis)tijd. Ik kan thuiswerk en privé heel goed scheiden. Thuiswerken zorgt er voor dat het OV minder druk is en er minder files zijn. Doordat het OV en kantoren leger zijn neemt het risico op besmettingen daar ook af. Alleen maar goed dat dit advies is verlengd.quote:Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Impact op gezamenlijke projecten, sociaal contact, direct overleg zonder in te moeten plannen. Daadwerkelijk naar een pand gaan waar je werk is ipv thuis in je privé omgeving aan de slag moeten.. etc
Over allochtonen durf ik al helemaal niet te beginnen, die zijn nog erger dan de snowflakes.quote:Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hoe langer het duurt, hoe minder de solidariteit wordt. Naast jongeren wordt die campagne trouwens ook gericht op allochtonen, het lijkt erop dat die groep ook oververtegenwoordigd is in de besmettingscijfers als ik dat meest recente bericht mag geloven.
Kerel, wat jij wilt.quote:Op zondag 13 september 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Massaal nog wel en dan toch amper besmettingen, doen ze goed dan.
Hoeveel procent zal daadwerkelijk thuiswerken denk je?quote:Op zondag 13 september 2020 11:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik heb ook sociale contact buiten mijn werk, direct overleg kan ook via bellen of chat berichten. Daadwerkelijk naar het pand gaat vind ik verspilde (reis)tijd. Ik kan thuiswerk en privé heel goed scheiden. Thuiswerken zorgt er voor dat het OV minder druk is en er minder files zijn. Doordat het OV en kantoren leger zijn neemt het risico op besmettingen daar ook af. Alleen maar goed dat dit advies is verlengd.
Is ook vanaf dag 1 gebleken dat dat geen enkel gevaar met zich mee brengt, maar volgens W is dat reuze onverantwoord al die oudjes die de Veluwe onveilig maken.quote:Op zondag 13 september 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat naar buiten gaan niet zo’n probleem is. Afstand houden, niet zoenen, knuffelen en handen schudden daarentegen heeft wel degelijk het gewenste effect. Verder zijn het met name jongeren die in kroegen in elkaars oor staan te tetteren, oudere doelgroepen doen dat een stuk minder tot niet.
Verschilt natuurlijk enorm per persoon hoe dat wordt ervaren en hoe je daarmee omgaat. De gemiddelde codeklopper die toch al niet zoveel van mensen en obligaat sociaal contact moest hebben vindt dit geweldig. Veel anderen niet, ik ben ook dolblij dat ik weer gewoon full time naar kantoor kan. De "het werkt voor mij, dus anderen moeten niet zeuren"-instelling die je nog wel eens langs ziet komen is daarom ook zo vermoeiend.quote:Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Impact op gezamenlijke projecten, sociaal contact, direct overleg zonder in te moeten plannen. Daadwerkelijk naar een pand gaan waar je werk is ipv thuis in je privé omgeving aan de slag moeten.. etc
Heb ik totaal geen zicht op. Weet in ieder geval wel dat bij de overheid/rechtspraak waarin ik werk het merendeel nog volledig thuiswerkt tot minimaal januari 2021. Denk ook dat voor kantoorbanen dit de toekomst is. Grotendeels thuiswerken en af en toe op kantoor.quote:Op zondag 13 september 2020 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel procent zal daadwerkelijk thuiswerken denk je?
Draai het eens om, waarom moet je per se op kantoor werken terwijl je thuis op het bedrijfsnetwerk kan inloggen om precies hetzelfde werk te doen.quote:Op zondag 13 september 2020 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel procent zal daadwerkelijk thuiswerken denk je?
Ook even op je eerdere reply op mijquote:Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal vermoeiend ja. En de utopische gedachte dat 3/4 van de maatschappij om zal schakelen naar thuiswerken etc is al van de baan, want als puntje bij paaltje komt stappen we allemaal weer massaal in de auto of trein (ook van hogeraf opgelegd), want dat is nou eenmaal hoe we het doen hier in Nederland.quote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Verschilt natuurlijk enorm per persoon hoe dat wordt ervaren en hoe je daarmee omgaat. De gemiddelde codeklopper die toch al niet zoveel van mensen en obligaat sociaal contact moest hebben vindt dit geweldig. Veel anderen niet, ik ben ook dolblij dat ik weer gewoon full time naar kantoor kan. De "het werkt voor mij, dus anderen moeten niet zeuren"-instelling die je nog wel eens langs ziet komen is daarom ook zo vermoeiend.
Voor de andere groep is we moeten allemaal terug naar kantoor want we missen het sociale contact net zo vermoeiend. Zou fijn zijn als iedereen wat meer begrip voor elkaar had.quote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Verschilt natuurlijk enorm per persoon hoe dat wordt ervaren en hoe je daarmee omgaat. De gemiddelde codeklopper die toch al niet zoveel van mensen en obligaat sociaal contact moest hebben vindt dit geweldig. Veel anderen niet, ik ben ook dolblij dat ik weer gewoon full time naar kantoor kan. De "het werkt voor mij, dus anderen moeten niet zeuren"-instelling die je nog wel eens langs ziet komen is daarom ook zo vermoeiend.
Zie mijn post hierboven, daar geloof ik dus totaal niet in.quote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb ik totaal geen zicht op. Weet in ieder geval wel dat bij de overheid/rechtspraak waarin ik werk het merendeel nog volledig thuiswerkt tot minimaal januari 2021. Denk ook dat voor kantoorbanen dit de toekomst is. Grotendeels thuiswerken en af en toe op kantoor.
Grappig, daar heb ik 'vroegah' ook gewerkt in de ITquote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb ik totaal geen zicht op. Weet in ieder geval wel dat bij de overheid/rechtspraak waarin ik werk het merendeel nog volledig thuiswerkt tot minimaal januari 2021. Denk ook dat voor kantoorbanen dit de toekomst is. Grotendeels thuiswerken en af en toe op kantoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |