abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195043881
Hoi TS,

Ik zit zelf middenin in een liposuctie traject. Dit wordt ook gezien als cosmetisch, maar is het in mijn geval absoluut niet. Ik heb namelijk de ziekte lipoedeem en zit met vet dat ik helaas zelf niet kan afvallen en wat mij ontzettend in de weg zit.

Ik betaal al deze operaties ook zelf. Ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik twee weken per operatie uit de running ben. En de dagen delen we 50/50. Dus helft verlof en helft ziek. Prima regeling vind ik zelf.

Veel succes met de operatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lief17 op 13-09-2020 18:06:59 (Typo) ]
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_195044011
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:24 schreef Summer25 het volgende:
Daarnaast fijn dat mensen mij voorstellen als een of andere morbide obese persoon welke mega overgewicht had. Gelukkig is/was dat niet zo. Mijn gewicht kwam doordat ik 8 jaar aan 1 stuk hormonen heb moeten spuiten in combinatie met periodes van prednison om er voor te zorgen om überhaupt ooit kinderen te kunnen krijgen. Nu is gezin compleet en werk ik aan een gezond lijf zonder medicatie ;)
Oftewel allemaal door eigen wensen en toedoen, lijkt me niets medisch aan dit alles.
  zondag 13 september 2020 @ 18:15:08 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195044014
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:05 schreef Lief17 het volgende:
Hoi TS,

Ik zit zelf middenin in een liposuctie traject. Dit wordt ook gezien als cosmetisch, maar is het in mijn geval absoluut niet. Ik heb namelijk de ziekte lipoedeem en zit met vet dat ik helaas zelf niet kan afvallen en wat mij ontzettend in de weg zit.

Ik betaal al deze operaties ook zelf. Ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik twee weken per operatie uit de running ben. En de dagen delen we 50/50. Dus helft verlof en helft ziek. Prima regeling vind ik zelf.

Veel succes met de operatie.
Fijn dat jullie dat in goed overleg zo opgelost hebben ^O^
Resistance is futile.
  zondag 13 september 2020 @ 18:16:11 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195044034
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:14 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Oftewel allemaal door eigen wensen en toedoen, lijkt me niets medisch aan dit alles.
Onvruchtbaarheid is niet medisch in jouw professionele medisch onderlegde opinie?
Resistance is futile.
pi_195044069
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2020 18:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Onvruchtbaarheid is niet medisch in jouw professionele medisch onderlegde opinie?
Inderdaad. Kinderen krijgen is niet medisch noodzakelijk.
pi_195044092
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2020 18:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fijn dat jullie dat in goed overleg zo opgelost hebben ^O^
Vind ik ook inderdaad. Heel blij mee.
  zondag 13 september 2020 @ 18:19:39 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195044107
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:17 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nee maar gelukkig mag je je daar als werkgever niet mee bemoeien ^O^. Vind je zwangerschapsverlof ook onzin.
Resistance is futile.
pi_195044111
quote:

[..]

Wat een kutopmerking. Ik ben zelf ongewenst kinderloos. Enig idee wat het met iemand doet die geen kinderen kan krijgen, maar ze zelf graag wil.
pi_195044169
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2020 18:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee maar gelukkig mag je je daar als werkgever niet mee bemoeien ^O^. Vind je zwangerschapsverlof ook onzin.
Wat mij betreft zou dat ook gewoon van vrije dagen dan wel onbetaald verlof moeten. Heb er nu ook twee in m'n team, en ik maar de lage declarabiliteit verantwoorden elke week. Dit is een politieke mening, dus ik weet dat ik er niets mee mag op het werk.
pi_195044223
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:19 schreef Lief17 het volgende:

[..]

Wat een kutopmerking. Ik ben zelf ongewenst kinderloos. Enig idee wat het met iemand doet die geen kinderen kan krijgen, maar ze zelf graag wil.
Ik wil hier wel op reageren, maar dat gaat te veel offtopic. Heb er een jaar of twee terug een topic over gehad, je kan daar mn onderbouwde mening vinden.
  zondag 13 september 2020 @ 18:30:21 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195044334
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:22 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou dat ook gewoon van vrije dagen dan wel onbetaald verlof moeten. Heb er nu ook twee in m'n team, en ik maar de lage declarabiliteit verantwoorden elke week. Dit is een politieke mening, dus ik weet dat ik er niets mee mag op het werk.
Ik ben zelf voorstander van uitbreiding van het verlof, en wat mij betreft zouden vaders evenveel verlof moeten krijgen als moeders.

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:19 schreef Lief17 het volgende:

[..]

;(
Resistance is futile.
pi_195044847
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2020 18:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vind je zwangerschapsverlof ook onzin.
Ik absoluut. Je kiest er zelf voor om zwanger te worden doorgaans. Net zoals je zelf kiest om een operatie te ondergaan om huidplooien te verwijderen.

Dus waarom moet je baas het een wel dokken en het ander niet?

En ja ik weet dat zwangerschapsverlof wettelijk geregeld is, maar met de door jouw eerder aangehaalde argumenten is dit een mooi vergelijk.

Beidenkies je zelf voor.

Beiden geen medische noodzaak. 2 weken na werpen kan je in principe gewoon weer arbeiten!! Arbeit macht frei! Ein bedrijf, ein team, ein manager! Heil Seven. ! _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 13 september 2020 @ 19:41:50 #163
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195045543
Wat verrassend dat mannen zwangerschapsverlof onzin vinden :')
  zondag 13 september 2020 @ 19:45:12 #164
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195045603
quote:
6s.gif Op zondag 13 september 2020 19:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik absoluut. Je kiest er zelf voor om zwanger te worden doorgaans. Net zoals je zelf kiest om een operatie te ondergaan om huidplooien te verwijderen.

Dus waarom moet je baas het een wel dokken en het ander niet?

En ja ik weet dat zwangerschapsverlof wettelijk geregeld is, maar met de door jouw eerder aangehaalde argumenten is dit een mooi vergelijk.

Beidenkies je zelf voor.

Beiden geen medische noodzaak. 2 weken na werpen kan je in principe gewoon weer arbeiten!! Arbeit macht frei! Ein bedrijf, ein team, ein manager! Heil Seven. ! _O_
Heb jij zelf kinderen?
pi_195045797
quote:

[..]

Mensen die zwanger zijn zijn dan ook niet ziek (tenzij complicaties). Daar zijn andere regels voor.
zie email 27 oktober
  zondag 13 september 2020 @ 19:59:04 #166
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195045818
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 19:41 schreef Sway- het volgende:
Wat verrassend dat mannen zwangerschapsverlof onzin vinden :')
Zeker op fok. Zeer verrassend. :Y
pi_195046082
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 19:45 schreef Sway- het volgende:

[..]

Heb jij zelf kinderen?
Dat doet er niet toe.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195052211
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 15:24 schreef Summer25 het volgende:
Of het medisch is. Sja. Ligt er aan hoe je bekijkt. Op ten duur kan je smetplekken enz krijgen. Alleen voor mij is vooral psychisch voor nu.

Dat kan dan toch net toch net zo goed medisch zijn? Tenminste, als 'vooral psychisch' betekent fdat je er daadwerkelijk mentaal onder gebukt gaat. En dat is dan weer aan een arts om vast te stellen, lijkt me zo.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 14 september 2020 @ 13:18:10 #169
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_195055024
Zoals gewoonlijk snijdt het mes aan 2 kanten. Maar ik wil even een ding meegeven aan de puristen in deze discussie.

1) als je zegt "alle verlof is voor de werknemer", dan kweek je zelf dat werkenemrs of overspannen raken omdat ze niet genoeg tot rust komen of gewoon niet willen blijven. Ben jij een manager van "voor jou zo weer een ander" en "ik ben er voor mijn doelen", pas dan maar op. Loyale werknemers verdienen zich vaak weer terug.

2) Als je zegt "Gaat mijn werkgever niets aan, het is medisch" dan loop je mogelijk een risico want ls een arbo-arts er toch bij wordt gehaald en het blijkt een keuze te zijn.....werkegevers die zich genaaid voelen, die zijn niet loyaal naar jou met alle nadelen van dien.

Oftewel - wel polderen als het kan. Maar dat is echt een inschatting maken van je werkgever. en meedenken. Het gaat ws om 8 tot 10 dagen dat je dus echt uit de running bent, en daarna is het dus met wat rekening houden. Dat moet toch op te lossen zijn, want niemand zou het leuk vinden om 10 dagen verlof hieraan kwijt te zijn. En dat is wel bijn de helft van je verlof (in sommige banen).

Succes met het overleg. Voor als je manager er 1 in de eerste categorie is, zoek steun in ander lagen van de organisatie (zoals HR of zelfs directie, nee heb je, ja kan je krijgen, dierectie kan soms echt een andere keuze maken dan een manager die de druk voelt). En je mag dan best je teleurstelling laten blijken in de organisatie als er geen steun is voor deze operatie die mogelijk wel een keuze is, maar die ook preventief kan worden gezien.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')