abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:50:11 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195012384
De Amsterdams-Ghanese rapper Akwasi (32) krijgt vandaag een stortvloed aan negatieve reacties over zich heen nadat er oude Twitter-berichten van zijn account zijn opgedoken waarin wordt gerept over het vermoorden van Zwarte Piet. Akwasi ontkent verantwoordelijk te zijn voor de reeks gewelddadige tweets. Uit internetdata blijkt echter dat de berichten weldegelijk vanuit zijn account zijn verstuurd. Akwasi wilde niet bevestigen of zijn account was gehackt. ,,We vinden het jammer dat de media wederom leugens verspreidt”, laat zijn woordvoerder weten.

In de berichten, die in 2011 en 2012 zijn geplaatst op het Twitteraccount van Akwasi, wordt melding gemaakt van het vermoorden van Zwarte Piet. ‘Gaat er iemand nou nog een zwarte piet knallen, of moet ik het doen?’, klinkt het geïrriteerd. Een jaar later verschijnen er berichten met dezelfde strekking: ‘Zwarte Piet moet dood man. Serieus’ en ‘Wat lok ik uit als ik een Zwarte Piet vermoord?’

Akwasi, die afgelopen juni onder vuur kwam te liggen nadat hij in een toespraak dreigde een Zwarte Piet in het gezicht te schoppen, wil telefonisch niet reageren op de commotie en verwijst door naar zijn woordvoerder. Die zegt het jammer te vinden dat de media op de kwestie duiken. Volgens haar worden er opnieuw onwaarheden over de rapper verkondigd. ,,We vinden het jammer dat de media wederom leugens verspreidt”, klinkt het geïrriteerd. ,,Akwasi is niet verantwoordelijk voor deze tweets en voelt zich ook niet geroepen om zich te verantwoorden.”

‘We willen er niets over kwijt’
Uit informatie in het zogeheten cachegeheugen blijkt echter weldegelijk dat de berichten van het account van Akwasi afkomstig zijn. Verwijderde tweets kunnen door websites of zoekmachines in een cachegeheugen worden opgeslagen of opnieuw worden geplaatst. De tweets van Akwasi zijn via de achterkant van het internet dus nog gewoon zichtbaar. De rapper wil geen verklaring geven hoe dat kan.

Saillant detail is dat de tweets vandaag direct na de ontstane ophef offline zijn gehaald. Of Akwasi dat zelf heeft gedaan, wil hij niet zeggen. ,,Verder willen we er niets over kwijt”, laat zijn woordvoerder in een schriftelijke reactie weten. Telefonisch wilde ze geen interview geven.

Verbinding
De berichten van Akwasi vallen bij veel mensen verkeerd, temeer omdat hij vandaag juist in een interview met het AD vertelde dat hij continu ‘de drang naar verbinding’ probeert te zoeken. ,,Verbinding komt tot stand door met elkaar te praten, daarvan ben ik overtuigd. Dat is waarom ik als artiest zoveel pijnlijke zaken benoem, op die manier wil ik verbinding zoeken”, stelde de rapper vandaag.

Onder andere Theo Hiddema (Forum voor Democratie) haalt om die reden hard uit naar Akwasi. ,,Die griezel zal toch maar voor je deur staan met de boodschap dat hij komt om zich met jou te verbinden.”

Speech op Dam
Het Openbaar Ministerie onderzoekt momenteel nog of de uitspraken van Akwasi op de Dam strafbaar zijn. De omstreden speech kwam de rapper op bedreigingen en aangiftes te staan. Critici vonden zijn uitspraken oproepen tot geweld. Zelf zag Akwasi zijn uitlatingen als beeldspraak. ,,Woordkunstenaars spelen met woorden, spelen met zinnen’’, verklaarde hij. ,,Met metaforen, met homerische vergelijkingen, woordspelingen.”

Britt Dekker over ‘Aquarium’ Akwasi: ze noemden mij lui varken
Britt Dekker reageerde vanmiddag ook nog op het interview met Akwasi op deze site. De rapper had ‘s ochtends in een artikel op deze site verteld dat zijn juf hem vroeger Aquarium noemde, met een lachende klas als gevolg. Britt lijkt het allemaal een beetje overdreven te vinden.

,,Ja en, mijn docent noemde me een onhandelbaar lui varken haha! Moet ik nu ook gaan huilen? Deze man...”, schrijft de presentatrice op Twitter waarbij ze het artikel over Akwasi citeert. Ook zangeres Marga Bult vindt de boodschap van Akwasi maar niks. ,,En ze noemden mij spillebeen met ‘n konijnengebit! Grow up man, wordt je alleen maar sterker van.”

Zaterdagmiddag waren zowel de zoektermen Akwasi als Aquarium trending op Twitter. Gebruikers deelden onder meer foto’s van hun aquarium (“Ik denk dat ik vandaag mijn #akwasi maar even ga schoonmaken), deelden hun eigen verhaspelde namen en schreven ook dat de rapper met Ghanese roots zich niet aan moet stellen.

https://www.ad.nl/show/ak(...)uw-leugens~a433f3f9/

Johan Derksen heeft nu pijn in zijn buik van het lachen *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195012435
Komt er toch wel mee weg.
pi_195012682
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:52 schreef phoenyx het volgende:
Komt er toch wel mee weg.
Hij is er al mee weggekomen...
Facts don't care about your feelings
pi_195013607

[ Bericht 100% gewijzigd door Holy_Goat op 12-09-2020 00:03:44 ]
  zaterdag 12 september 2020 @ 00:04:18 #5
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195013615
Zijn denkwijze zal nooit veranderen.
  zaterdag 12 september 2020 @ 08:01:26 #6
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195015516
Lekker publiekelijk vernederen deze man. Keihard voor de gek houden. Zoals het filmpje van Hans Teeuwen. Prachtig zoals hij de draak met Akwasi steekt.
pi_195015594
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 08:01 schreef Mubassie het volgende:
Lekker publiekelijk vernederen deze man. Keihard voor de gek houden. Zoals het filmpje van Hans Teeuwen. Prachtig zoals hij de draak met Akwasi steekt.
Deze man _O_
pi_195022006
Jacobien Vreekamp is dus de officier van justitie geweest die de zaak tegen Akwasi heeft laten seponeren.

Diezelfde Jacobien Vreekamp is voorzitster van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam. Dat meldpunt houdt zich ook actief bezig met het anti Zwarte Piet activisme. Zo houdt het namens Kick Out Zwarte Piet bij wie zich schuldig maakt aan “Zwarte Piet-gerelateerde discriminatie”. Daaronder verstaat het bureau al het verkleed gaan als Zwarte Piet.

In datzelfde meldpunt zit ook ene Mitchell Esajas als bestuurslid.

En zo is het cirkeltje weer rond.

Echt he. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:32:32 #9
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_195022292
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:10 schreef Montagui het volgende:
Jacobien Vreekamp is dus de officier van justitie geweest die de zaak tegen Akwasi heeft laten seponeren.

Diezelfde Jacobien Vreekamp is voorzitster van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam. Dat meldpunt houdt zich ook actief bezig met het anti Zwarte Piet activisme. Zo houdt het namens Kick Out Zwarte Piet bij wie zich schuldig maakt aan “Zwarte Piet-gerelateerde discriminatie”. Daaronder verstaat het bureau al het verkleed gaan als Zwarte Piet.

Een officier van justitie die zich met dat soort dingen bezighoudt, koekoek
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_195022300
twitter

Hmm...

(OK, geen onbevooroordeelde bron ;) )

-edit-
Véél te laat dus :@
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:33:05 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_195022302
quote:

Jaja, je verwacht het niet in bananenrepubliek Nederland _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_195022339
quote:

:')

Moet allemaal kunnen, is allemaal heel normaal!
pi_195022356
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:04 schreef Stray_cat het volgende:
Zijn denkwijze zal nooit veranderen.
exact. het OM kan niet eeuwig de boel weglachen en vragen ontwijken.
zodra aquarium opnieuw publiekelijk uitspraken doet dan zal 'ie aangepakt worden. dan komt hij er niet mee weg door het terug te nemen en sorry te zeggen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:52:17 #14
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_195022601
quote:

Baudet werd uitgelachen om zijn term dikastocratie.

Het is tijd voor Pools-Hongaarse toestanden als het gaat om ambtenaren, rechters, OvJ, het journaille en andere angehauchte van de kartelelite die de toekomst van Nederland gijzelt: Massaontslagen, publieke vernedering, hoofdelijke aansprakelijkheid en een soort Neurenbergprocessen om orde op zaken te stellen in dit achterlijke bavianenland.

Wat een arm, arm land.
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:59:19 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195022683
quote:

Onacceptabel. En niets anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 12 september 2020 @ 17:27:57 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195023131
quote:

Serieus?? :{
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195023148
quote:
84s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:27 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Serieus?? :{
Ja
pi_195023192
quote:

Dat valt toch onder belangenverstrengeling.

Hoe krijgt een OvJ een zaak toegespeeld? Kiezen ze die zelf uit? Dit is in ieder geval geen objectieve zaak meer als je zon achtergrond hebt.
  zaterdag 12 september 2020 @ 17:36:14 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195023303
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja
|:(
Dit kan echt niet.... belangenverstrengeling!
  zaterdag 12 september 2020 @ 17:36:37 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195023322
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:31 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Dat valt toch onder belangenverstrengeling.

Hoe krijgt een OvJ een zaak toegespeeld? Kiezen ze die zelf uit? Dit is in ieder geval geen objectieve zaak meer als je zon achtergrond hebt.
Lijkt mij ook belangenverstrengeling idd.
pi_195023351
Schijnt overigens dat mevrouw sinds 20 juli niet meer in het bestuur zit, dus men zal het daar wel weer op gooien dat er 'niks aan de hand is'.
pi_195023407
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:31 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Dat valt toch onder belangenverstrengeling of ben ik nou gek
We hebben al heel lang een OM dat vertrouwd wordt als onderdeel van de (verder ook niet zo kwalitatief hoogstaande of integere) rechterlijke macht, terwijl het opereert als een uitvoerende macht en dus politiek opereert. Er is best veel strafbaar gesteld in dit land, maar het OM heeft het opportuniteitsbeginsel en hoeft niet te vervolgen en hoeft ook niet te motiveren waarom het wel of niet vervolgd.

De rechter toetst het wel vervolgen vervolgens niet aan willekeur, en tegen het niet vervolgen kan doorgaans geen art 12 procedure gestart worden, want daarvoor moet je persoonlijk belanghebbende zijn. Een ander gezamenlijk maakt dat het OM in de gelegenheid is om uit politieke overwegingen en persoonlijke overtuigingen selectief te vervolgen, en dan hoeft niemand verbaasd te zijn dat het OM dat ook doet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195023465
quote:

wtf 8)7
pi_195023508
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We hebben al heel lang een OM dat vertrouwd wordt als onderdeel van de (verder ook niet zo kwalitatief hoogstaande of integere) rechterlijke macht, terwijl het opereert als een uitvoerende macht en dus politiek opereert. Er is best veel strafbaar gesteld in dit land, maar het OM heeft het opportuniteitsbeginsel en hoeft niet te vervolgen en hoeft ook niet te motiveren waarom het wel of niet vervolgd.

De rechter toetst het wel vervolgen vervolgens niet aan willekeur, en tegen het niet vervolgen kan doorgaans geen art 12 procedure gestart worden, want daarvoor moet je persoonlijk belanghebbende zijn. Een ander gezamenlijk maakt dat het OM in de gelegenheid is om uit politieke overwegingen en persoonlijke overtuigingen selectief te vervolgen, en dan hoeft niemand verbaasd te zijn dat het OM dat ook doet.
Volgens de nos kunnen de mensen die aangifte hebben gedaan, alsnog vervolging vragen via een artikel-12-procedure. Dit is bij Wilders ook zo gegaan. Nos noemt de kans zelfs 'levensgroot' dat de zaak toch nog bij de rechter komt.

https://nos.nl/artikel/23(...)vaker-toegepast.html
pi_195023605
Maar eigenlijk is deze oplossing - voorwaardelijk sepot (?) - waarbij Akwasi een jaar lang op zijn woorden moet letten, te verkiezen boven een langslepend proces met alle bijbehorende media-aandacht voor Akwasi en zijn denkbeelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')