Ik zie in alle leeftijdscategorieën besmettingen. Maar dat komt natuurlijk door al die jongeren.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Uit geen enkele relevante statistiek blijkt dat ouderen zich niet aan de coronaregels zouden houden.
Omdat het zwart/wit is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie in alle leeftijdscategorieën besmettingen. Maar dat komt natuurlijk door al die jongeren.![]()
Er zijn natuurlijk absoluut geen ouderen die in bv de supermarkt dicht op je komen staan. Er zijn absoluut geen ouderen die toen het eigenlijk niet mocht er toch lekker op uit gingen in de trein. Er zijn absoluut geen ouderen die hun kleinkinderen of vrienden zoveel misten dat ze toch afspraken.
Je uitspraak komt nogal wereldvreemd over. Alle jongeren hebben schijt aan de regels, maar ouderen zijn allemaal braaf. Nogal zwart/wit.
Kijk in de tabel van de laatste weken waarin het aantal besmettingen per leeftijdsgroep staan, dan kun je toch zo zien dat ook voor ouderen het aantal besmettingen oploopt?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het zwart/wit is.
Er zijn bijna 3.5 miljoen ouderen in Nederland, in theorie allemaal risicogroep. Er liggen 36 mensen op de IC's met Corona, waarbij er ook nog verzorgingshuizen besmet zijn geraakt.. Als wat jij stelt een correcte weergave van de feiten zou zijn hadden de ziekenhuizen vol moeten liggen met ouderen. Je verhaaltje over recalcitrant gedrag bij ouderen raakt kant noch wal...
Ik stel'm ook vragend hé? Ik weet niet of er wel of niet geknuffeld wordt, sowieso heb ik geen beeld bij de compliance van de maatregelen in die instellingen. Wel frappant dat soms substantiële percentages van zo'n instelling besmet raken.quote:Op vrijdag 11 september 2020 20:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onbedoeld generaliseer je denk ik. Onderscheid maken tussen wel of niet wilsbekwaam. In dit laatste geval zijn hun verzorgers, doorgaans zorginstituten, verantwoordlijk voor hun algehele status die dan uitgaat van bescherming bieden.
Lastig wordt dan voor instellingen waar gelijktidig "groepen" zijn die zelf willen bepalen wat zij doen en zij die dat niet meer kunnen. In die zorgsetting zal dan een bestuur snel overgaan tot de kleinst gemene deler van hun verantwoording.
Je wilt het ook gewoon echt niet zien/lezen he.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het zwart/wit is.
Er zijn bijna 3.5 miljoen ouderen in Nederland, in theorie allemaal risicogroep. Er liggen 36 mensen op de IC's met Corona, waarbij er ook nog verzorgingshuizen besmet zijn geraakt.. Als wat jij stelt een correcte weergave van de feiten zou zijn hadden de ziekenhuizen vol moeten liggen met ouderen. Je verhaaltje over recalcitrant gedrag bij ouderen raakt kant noch wal...
Er al ongetwijfeld een ratio zijn dat van de 100 besmette ouderen er bijvoorbeeld 20 worden opgenomen, en van die 20 stromen er 5 door naar de ic.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je wilt het ook gewoon echt niet zien/lezen he.
Alsof elke overtreding meteen gelijk staat aan een opname bij alle ouderen.![]()
Dit moet wel slecht getroll zijnIk geef het op.
Ja, ik snap dat hoorquote:Op vrijdag 11 september 2020 21:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er al ongetwijfeld een ratio zijn dat van de 100 besmette ouderen er bijvoorbeeld 20 worden opgenomen, en van die 20 stromen er 5 door naar de ic.
Bovendien zijn de patiënten met covid op de ic dikwijls allemaal ouderen.
Dat idee heb ik bij jou ook al een poosje eigenlijk. Je negeert werkelijk alle relevante statistieken en blijft maar doordrammen dat ouderen volgens jou toch ook echt OOK lak hebben aan de regels. Terwijl dat verder helemaal nergens uit blijkt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je wilt het ook gewoon echt niet zien/lezen he.
Alsof elke overtreding meteen gelijk staat aan een opname bij alle ouderen.![]()
Dit moet wel slecht getroll zijnIk geef het op.
De discussie of vaccins überhaupt op korte termijn zijn te verwachten is, leg ik voor het gemak van het gesprek even terzijde.quote:
"The ACT Access to COVID-19 Accelerator is a ground-breaking global collaboration to accelerate the development, production, and equitable access to COVID-19 tests, treatments, and vaccines. COVAX is co-led by Gavi, the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI) and WHO. Its aim is to accelerate the development and manufacture of COVID-19 vaccines, and to guarantee fair and equitable access for every country in the world."
....
"At an early stage during this pandemic, it quickly became apparent that to end this global crisis we don’t just need COVID-19 vaccines, we also need to ensure that everyone in the world has access to them. "
Er liggen 36 mensen met corona op de IC, op 3.5 miljoen ouderen. Die gozer zoekt spijkers op laag water met zo'n claim over schijt aan corona bij die oudjes..quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er al ongetwijfeld een ratio zijn dat van de 100 besmette ouderen er bijvoorbeeld 20 worden opgenomen, en van die 20 stromen er 5 door naar de ic.
Bovendien zijn de patiënten met covid op de ic dikwijls allemaal ouderen.
Waarom kijk je hier naar IC cijfers? Van die 36 IC klanten zullen er weinig onder de jongeren vallen, die zijn dus nog braver?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Er liggen 36 mensen met corona op de IC, op 3.5 miljoen ouderen. Die gozer zoekt spijkers op laag water met zo'n claim over schijt aan corona bij die oudjes..
Vorige topic gepost, piek qua besmettingen ligt vooral bij de groep 19-29. 65+ amper, terwijl het er 3.5 miljoen zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk in de tabel van de laatste weken waarin het aantal besmettingen per leeftijdsgroep staan, dan kun je toch zo zien dat ook voor ouderen het aantal besmettingen oploopt?
Omdat het risico bij ouderen om daar terecht te komen een stuk reëeler is. Dus als zij zich totaal niet aan de regels zouden houden zouden de ziekenhuizen vol moeten liggen gezien de relatief grote groep die daar in zit qua leeftijd.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarom kijk je hier naar IC cijfers? Van die 36 IC klanten zullen er weinig onder de jongeren vallen, die zijn dus nog braver?
Voor vorige week zie ik 1700+ besmettingen voor 20-29, voor 60+ zie ik 500+ besmettingen, dat noem ik niet amper.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorige topic gepost, piek qua besmettingen ligt vooral bij de groep 19-29. 65+ amper, terwijl het er 3.5 miljoen zijn.
Wat een gelul, bij jongeren naar besmettingen kijken en bij de ouderen naar IC opnames....quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het risico bij ouderen om daar terecht te komen een stuk reëeler is. Dus als zij zich totaal niet aan de regels zouden houden zouden de ziekenhuizen vol moeten liggen gezien de relatief grote groep die daar in zit qua leeftijd.
Och wat oneerlijk zeg!quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voor vorige week zie ik 1700+ besmettingen voor 20-29, voor 60+ zie ik 500+ besmettingen, dat noem ik niet amper.
[..]
Wat een gelul, bij jongeren naar besmettingen kijken en bij de ouderen naar IC opnames....
Precies, we moeten het met zijn allen doen en in alle groepen zitten mensen die het niet zo nauw nemen met de regeltjes.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:41 schreef capricia het volgende:
Zullen we ophouden met elkaar de schuld te geven? Het lost niets op. We zitten met zijn allen in deze maatschappij. We moeten het met zijn allen doen.
Nee, want het gros zit in 60-69, wat niet de verzorgingshuisleeftijd is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Och wat oneerlijk zeg!
Jongeren komen over het algemeen niet op de IC , snap je dit echt niet, of doe je alsof?
Er zijn ook weer een bult verzorgingshuizen besmet geraakt, zou het daarmee te maken kunnen hebben denk je ?
Ja, flauwekul en nondiscussie zeg. Iedereen gaat wel eens buiten die 1,5 m. en sowieso is die afstand niet heilig. Jongeren hebben nu eenmaal wat meer contacten en meer lichamelijk contact. Nah, klaar. Raar ook om iemand de schuld te willen geven, ging er niet gewoon een virus rond?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:41 schreef capricia het volgende:
Zullen we ophouden met elkaar de schuld te geven? Het lost niets op. We zitten met zijn allen in deze maatschappij. We moeten het met zijn allen doen.
Dit dus, ik wil ouderen niet afzeiken, maar om alles naar jongeren te schuiven slaat nergens op.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, flauwekul en nondiscussie zeg. Iedereen gaat wel eens buiten die 1,5 m. en sowieso is die afstand niet heilig. Jongeren hebben nu eenmaal wat meer contacten en meer lichamelijk contact. Nah, klaar. Raar ook om iemand de schuld te willen geven, ging er niet gewoon een virus rond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |