abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 september 2020 @ 12:00:41 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195054037
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:03 schreef UitStraling het volgende:
Mensen die graag kamperen zijn erg lelijk en hebben meestal een volwassen zoon bij die niet helemaal in orde is.
Hoi O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 12:05:27 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195054095
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 11:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Inclusief vliegen, autohuur etc??

Maar dit was Corsica hoogseizoen

Net even een redelijk luxueuze camping in de buurt van st Tropez gecheckt... Simpelste stacaravan (chalet)... 193¤ p/n in augustus

Zit ik liever in een eigen villa
Inclusief alles ja :Y Het duurste zijn de vliegtickets en de autohuur. Hotels kun je met goed zoeken aardige deals voor vinden maar het eten en de national parks zijn vooral goedkoop. Dus met dit budget kan ik daar zeker een maand mee reizen met z'n tweeën :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_195054152
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Inclusief alles ja :Y Het duurste zijn de vliegtickets en de autohuur. Hotels kun je met goed zoeken aardige deals voor vinden maar het eten en de national parks zijn vooral goedkoop. Dus met dit budget kan ik daar zeker een maand mee reizen met z'n tweeën :Y
Helaas zaten wij tot dit jaar vast aan schoolvakanties en dus 4 personen. Dan gaat het budget een stuk harder.
Maar dan nog denk ik dat jouw budget erg krap is voor hoe ik een vakantie zie.
Zal voor volgend jaar iig eens kijken
Een heel snelle check leert mij dat alleen het vliegen in juli naar LAX zo'n 1500¤ kost

[ Bericht 2% gewijzigd door devlinmr op 14-09-2020 12:23:01 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 12:58:05 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195054758
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 12:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Helaas zaten wij tot dit jaar vast aan schoolvakanties en dus 4 personen. Dan gaat het budget een stuk harder.
Maar dan nog denk ik dat jouw budget erg krap is voor hoe ik een vakantie zie.
Zal voor volgend jaar iig eens kijken
Een heel snelle check leert mij dat alleen het vliegen in juli naar LAX zo'n 1500¤ kost
Met z'n vieren scheelt natuurlijk een boel, wij reizen met z'n tweeën en buiten het hoogseizoen. Het ligt er ook heel erg aan waar je heen gaat, grote steden zijn uiteraard duurder dan kleinere maar ook in de steden kun je met goed zoeken goeie deals vinden. Ik maak er ook wel echt een sport van, in zo'n reis zit maanden aan voorbereiding.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_195057004
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Met z'n vieren scheelt natuurlijk een boel, wij reizen met z'n tweeën en buiten het hoogseizoen. Het ligt er ook heel erg aan waar je heen gaat, grote steden zijn uiteraard duurder dan kleinere maar ook in de steden kun je met goed zoeken goeie deals vinden. Ik maak er ook wel echt een sport van, in zo'n reis zit maanden aan voorbereiding.
Maanden voorbereiding hou ik niet van.. nu ook op de goed geluk door Italië aan het trekken zonder voorbereiding... Terwijl ik dit type zit ik op een terras in het cinque terre gebied
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195060557
Lol, sneue types die menen dat hun mening over kamperen dermate relevant is dat ze hun afkeer daarvan ventileren op het internet. Alsof dat ook maar iemand interesseert.

Ik heb deze zomer een aantal weken wild gekampeerd in Noorwegen, fantastisch. Een ander gaat naar een all-inclusive oord waar ik nog niet dood gevonden wil worden. Lekker boeiend allemaal, laat iedereen gewoon doen waar hij zin in heeft.
pi_195062492
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 19:56 schreef heite het volgende:
Lol, sneue types die menen dat hun mening over kamperen dermate relevant is dat ze hun afkeer daarvan ventileren op het internet. Alsof dat ook maar iemand interesseert.

Ik heb deze zomer een aantal weken wild gekampeerd in Noorwegen, fantastisch. Een ander gaat naar een all-inclusive oord waar ik nog niet dood gevonden wil worden. Lekker boeiend allemaal, laat iedereen gewoon doen waar hij zin in heeft.
Schijten in een zelfgegraven gat... Leuk hoor
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195067635
Zeker.
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 22:16:45 #59
45833 crew  Fogel
pi_195079908
Denk dat het verschil vooral zit tussen in een tent op een ‘familiecamping’ of ergens op een berg zonder verdere voorzieningen. Beide varianten van camperen, wel totaal anders.
Ben zelf meer van de hotels/huizen/hutten, maar zo nu en dan een nacht of twee ergens in een tent is prima te doen. Het geeft een soort van gevoel van vrijheid, maar is tegelijk stukken minder comfortabel dan andere overnachtingsplekken.
Buiten de tent lekker een fik stoken, da’s een mooi voordeel, als je in een hotel iets in de hens zet gaan ze daar minder blij van worden :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_195080589
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:16 schreef Fogel het volgende:
Denk dat het verschil vooral zit tussen in een tent op een ‘familiecamping’ of ergens op een berg zonder verdere voorzieningen. Beide varianten van camperen, wel totaal anders.
Ben zelf meer van de hotels/huizen/hutten, maar zo nu en dan een nacht of twee ergens in een tent is prima te doen. Het geeft een soort van gevoel van vrijheid, maar is tegelijk stukken minder comfortabel dan andere overnachtingsplekken.
Buiten de tent lekker een fik stoken, da’s een mooi voordeel, als je in een hotel iets in de hens zet gaan ze daar minder blij van worden :P
Of er iets tussenin ;)

Ik hou van kamperen met ons tentje Tussen de bergen aan een rivier of meer... Wil wel graag een warme douche, ik vind wildkamperen leuk voor een of twee nachtjes.

We gaan eigenlijk altijd in het voor of naseizoen. Alleen dit jaar toch op een wat te drukke camping terechtgekomen. Het hoogseizoen loopt hier wat langer door. Geen animatieteam, maar toch allemaal net wat te dicht op elkaar. De dagen ervoor wel heerlijk gestaan, en morgen verhuizen we weer, dat is het voordeel van een tentje in je auto gooien en gewoon zien waar je uitkomt.


De ene keer betalen we 15 euro per nacht, de andere keer 35, volledig afhankelijk van locatie / periode .

En met een wc rol heb ik al járen niet meer over een camping hoeven lopen.
pi_195080751
Ik vind het heerlijk. Liefst kleine campings hoog op een berg. Of midden in de natuur en weinig tikkie vertier. Want daar komen dan geen aso’s.

Voor kinderen fantastisch want lekker spelen in de natuur. En snel vriendjes en vriendinnetjes.

Ik associeer hotels en vliegvelden met werk. En als
Ik vakantie heb dan wil ik lekker buiten zijn in de natuur. Daarnaast ben je zo gewend aan ‘minder’ luxe. E-reader mee en een beetje kutten op een gasbrander. Prima. Ik eet als ik kampeer ook alles wat ik normaal te min vind. Blikken cassoulet zijn favoriet bijvoorbeeld.

Ik haat campings met vaste plaatsen en te veel stacaravans. Liefst een camping met veel tenten, wandelaars en klimmers, fietsers. Want leukste sfeer. Liefst gaan we tussendoor nog ergens wildkamperen. In Zweden heel tof- met aan kano naar een onbewoond eilandje of in de Alpen met de kinderen naar een onbemande hut klimmen en daar dan sterren kijken in de avond.
Whatever...
  dinsdag 15 september 2020 @ 23:29:59 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_195080970
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:04 schreef Brybry het volgende:


Kan iemand mij uitleggen wat hier leuk aan is?
Ik meen het serieus, ik zie het gewoon echt niet. Voor dezelfde kosten kun je een heerlijke vakantie hebben vol comfort!
Dezelfde kosten? Kampeerplek in het hoogseizoen kost misschien rond de 50 euro per nacht. Probeer in het hoogseizoen maar eens voor die prijs wat anders te vinden als je een aantal kids hebt rondlopen.

En ja, in Azie kun je goedkoper overnachten, maar dan ben je in het hoogseizoen weer 1000 euro kwijt voor een vliegticket.

Dus los van dat kamperen best aangenaam is, zijn kosten zeker een belangrijke factor

Edit: en dan heb ik het dus over kamperen met je eigen tent en niet een safaritent of stacaravan ergens huren
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 23:34:55 #63
45833 crew  Fogel
pi_195081022
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Of er iets tussenin ;)

Ik hou van kamperen met ons tentje Tussen de bergen aan een rivier of meer... Wil wel graag een warme douche, ik vind wildkamperen leuk voor een of twee nachtjes.

We gaan eigenlijk altijd in het voor of naseizoen. Alleen dit jaar toch op een wat te drukke camping terechtgekomen. Het hoogseizoen loopt hier wat langer door. Geen animatieteam, maar toch allemaal net wat te dicht op elkaar. De dagen ervoor wel heerlijk gestaan, en morgen verhuizen we weer, dat is het voordeel van een tentje in je auto gooien en gewoon zien waar je uitkomt.


De ene keer betalen we 15 euro per nacht, de andere keer 35, volledig afhankelijk van locatie / periode .

En met een wc rol heb ik al járen niet meer over een camping hoeven lopen.
Mja, in woon op een berg grenzend aan een bos (een écht bos, zoeen van honderden km2), dus veel van de ‘natuurdingen’ kan ik gewoon vlakbij mijn huis doen, inclusief een waterval bezoeken en alles. Denk dat dat iets met mijn opvatting doet.

Prijs is wel een beetje een ding, 35 euro voor een kampeerplek vind ik eigenlijk best veel, zeker als je voor ‘slechts het dubbele’ in bv een hut of hotel met betere faciliteiten zit.
Mijn broer zat eens op zo’n full service camping waar ze zelfs ‘room service’ bij de tent hadden _O-
Was een mooie plek met goede zwemfaciliteiten en vanalles, prima plek, maar ik schrok toen ik hoorde wat hij ervoor kwijt was. Ik vond het, zelfs gewend aan Noorse prijzen, gewoonweg duur! Natuurlijk kost alles tip top in orde houden het een en ander, maar overdrijven is ook een kunst.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 16 september 2020 @ 11:10:47 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_195085492
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 11:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Diezelfde camping... 90¤ p/n voor de meest skere plek om je katoenen sauna met rugbrekende matjes neer te zetten

Inclusief genieten van de wc geluiden en douche gerochel als je met zijn allen in een rijtje met wc rol bij het sanitair blok staat te wachten op een leeg hok van 1 bij 1waar je voorganger net onder de douche heeft staan zeiken.

En dan hoop je maar dat je vrouw of dochter niet gefilmd worden terwijl ze staan te douchen
Sowieso een vrij kromme vergelijking om St. Tropez te gaan vergelijken met Corsica. Probeer diezelfde villa maar eens te boeken in omgeving St. Tropez in dezelfde periode en vergelijk de kosten dan nog een keer.
pi_195093816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Sowieso een vrij kromme vergelijking om St. Tropez te gaan vergelijken met Corsica. Probeer diezelfde villa maar eens te boeken in omgeving St. Tropez in dezelfde periode en vergelijk de kosten dan nog een keer.
Corsica is één van de duurdere plekken in Frankrijk
Omgeving Nice precies hetzelfde betaald

Hier Ramatuelle naast st Tropez
https://www.homeaway.nl/v(...)09-27&uni_id=2061648

Zal in hoogseizoen iets duurder zijn maar ze bestaan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 16 september 2020 @ 18:10:03 #66
62913 Blik
The one and Only!
pi_195094046
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Corsica is één van de duurdere plekken in Frankrijk
Omgeving Nice precies hetzelfde betaald

Hier Ramatuelle naast st Tropez
https://www.homeaway.nl/v(...)09-27&uni_id=2061648

Zal in hoogseizoen iets duurder zijn maar ze bestaan

Iets dat eind september 1200+ is gaat in hartje hoogseizoen sowieso voor minimaal het dubbele weg. En ik denk zelfs 3000
pi_195094053
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Iets dat eind september 1200+ is gaat in hartje hoogseizoen sowieso voor minimaal het dubbele weg. En ik denk zelfs 3000
Joh, dan geloof je me niet... Mij best
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 16 september 2020 @ 18:45:46 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_195094602
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Joh, dan geloof je me niet... Mij best
Lekker naief om te denken dat er 300 euro bovenop komt in het meest toeristische gebied van Frankrijk.

Je bent gewoon appels met peren aan het vergelijken, en dan nog is het verschil 800+ euro per week. Dat is voor een heleboel mensen alsnog een heleboel geld en die kunnen geen 4500 euro neerleggen voor enkel de accommodatie voor 3 weken zomervakantie.
pi_195094702
Dat je met je tentje de natuur in wilt trekken, snap ik helemaal, zelf ook gedaan...
Wat ik niet snap is om met je gezin een chalet te huren op bijvoorbeeld een camping, of dat nou in Nederland of buitenland is.
Heel jaar werken over vervolgens met z'n allen in een gammele stacaravan of safaritent te zitten.

Doe mij maar een resort ofzo en vanuit daar allerlei uitstapjes maken.

Maar iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/zij zelf zin in heeft ^O^
  woensdag 16 september 2020 @ 18:56:46 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195094884
Ik hou enorm van kamperen. De gemiddelde Hollandse camping is wel dikke horror, maar die pik je er snel genoeg uit.
Met je tent of caravan op een veredelde parkeerplaats staan met heggetjes ertussen. Zelfs een keer ergens nepgras meegemaakt toen ik een nachtje in coronatijd even er tussenuit ging, op zo'n camping want één van de weinigen met eigen sanitair per plek.
Of vol animatie en zulks.

Nee bedankt. Gewoon lekker stuk gras, liefst in het bos aan een meer. Toilet en douche vlakbij en verder hoef ik niks, tegenwoordig zelfs geen stroom meer.
We hebben zat goeie kampeerspullen om overal comfortabel te kunnen staan.
Hopelijk snel weer, naar Zweden ofzo _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195096422
Ja, Zweden is top. Franse Alpen is ook goed, ook Zwitserland was tof, Noord Italië moet je goed zoeken. Geld is niet het motief. Was het duurder dan een huis zou ik het ook zo doen.

De drukke gebieden in de Provence oid zul je me niet vinden. Niet leuk.
Whatever...
  woensdag 16 september 2020 @ 20:25:33 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195097100
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:59 schreef Spanky78 het volgende:
Ja, Zweden is top. Franse Alpen is ook goed, ook Zwitserland was tof, Noord Italië moet je goed zoeken. Geld is niet het motief. Was het duurder dan een huis zou ik het ook zo doen.

De drukke gebieden in de Provence oid zul je me niet vinden. Niet leuk.
Mee eens

Noord italie is top, Zuid Tirol zeg maar, maar wel veel weird volk en gekke kampeerplekken daar.

Voor mij is geld ook absoluut geen overweging. Dan zou kamperen in Noorwegen er iig nooit van zijn gekomen _O-

Vroeger was dat trouwens wel anders. Dan ging ik met tentje vlakbij Rome of Parijs staan om goedkoop een citytrip te kunnen doen. Daar heb ik nu echt geen zin meer in, hotel/appartement is dan veel relaxter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195097676
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Mee eens

Noord italie is top, Zuid Tirol zeg maar, maar wel veel weird volk en gekke kampeerplekken daar.

Voor mij is geld ook absoluut geen overweging. Dan zou kamperen in Noorwegen er iig nooit van zijn gekomen _O-

Vroeger was dat trouwens wel anders. Dan ging ik met tentje vlakbij Rome of Parijs staan om goedkoop een citytrip te kunnen doen. Daar heb ik nu echt geen zin meer in, hotel/appartement is dan veel relaxter
Zuid-Tirol is zeker mooi de Aosta vind ik ook bijzonder. Zeker als
Je van wandelen houdt.

Steden doen we uiteraard wel in een hotel, of appartement.
Whatever...
pi_195098109
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Lekker naief om te denken dat er 300 euro bovenop komt in het meest toeristische gebied van Frankrijk.

Je bent gewoon appels met peren aan het vergelijken, en dan nog is het verschil 800+ euro per week. Dat is voor een heleboel mensen alsnog een heleboel geld en die kunnen geen 4500 euro neerleggen voor enkel de accommodatie voor 3 weken zomervakantie.
Ik geef je de bedragen die ik betaald heb de afgelopen jaren.
Wat ik postte was een voorbeeld van nu en zoals ik al zei . In het hoogseizoen zal dat vast duurder zijn.

Dat jij niet wil geloven dat je voor hetzelfde geld als een stacaravan een week in en huis met privé zwembad kan zitten in min of meer dezelfde omgeving is jouw probleem

Dat niet iedereen dat kan betalen is weer wat anders
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 16 september 2020 @ 21:10:24 #75
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_195098195
Nu onze laatste nacht van 2,5 weken kamperen. We hadden een opblaastent gekocht en zijn met de auto vertrokken richting het goede weer. Na Zwitserland ( Appenzell ) , Italië ( Lagunameer ) terug via Zwitserland ( omgeving Brunnen ) en nu op een leuke camping aan de titisee aan het zwarte woud in Duitsland. Heerlijk genoten en heerlijk weer gehad. Veel gewandeld, vooral in de de bergen. En wat is het heerlijk om in Zwitserland met 30 graden in het glasheldere koude water te springen. Ik zeg kamperen ja, maar niet in het hoogseizoen en al helemaal niet op een camping met 400 plaatsen. Normaal doen we verre reizen, auto huren of backpacken. Nu door de Corona Europa ingetrokken wat zeker goed bevallen is. En ook dicht bij huis.
  woensdag 16 september 2020 @ 21:24:05 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_195098561
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik geef je de bedragen die ik betaald heb de afgelopen jaren.
Wat ik postte was een voorbeeld van nu en zoals ik al zei . In het hoogseizoen zal dat vast duurder zijn.

Dat jij niet wil geloven dat je voor hetzelfde geld als een stacaravan een week in en huis met privé zwembad kan zitten in min of meer dezelfde omgeving is jouw probleem

Dat niet iedereen dat kan betalen is weer wat anders
Ik wacht nog op de voorbeelden die gewoon in dezelfde omgeving zijn.

En je had het over een kampeerplaats voor 90 euro per nacht, nu is het opeens een stacaravan?

Maar ik zal je even helpen. Een stacaravan in de omgeving van st. Tropez op een 4-sterren camping met alle faciliteiten kost tussen de 400-500 euro gedurende half september, jouw voorbeeldvilla kostte 1200 euro.

[ Bericht 9% gewijzigd door Blik op 16-09-2020 21:29:50 ]
pi_195103174
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik wacht nog op de voorbeelden die gewoon in dezelfde omgeving zijn.

En je had het over een kampeerplaats voor 90 euro per nacht, nu is het opeens een stacaravan?

Maar ik zal je even helpen. Een stacaravan in de omgeving van st. Tropez op een 4-sterren camping met alle faciliteiten kost tussen de 400-500 euro gedurende half september, jouw voorbeeldvilla kostte 1200 euro.
https://www.homeaway.nl/v(...)09-26&uni_id=5735580

https://www.homeaway.nl/v(...)LLERY&uni_id=5732909

https://www.homeaway.nl/v(...)09-26&uni_id=5747696

:O
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:34:09 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_195104931
quote:
Knap, van een mooie villa met prive-zwembad in je eerste post die 1200 euro kostte val je nu opeens terug op mini-huisjes op een vakantiepark die geadverteerd zijn als villa met een gezamenlijk zwembad. Sommige zijn zelfs zo klein dat er niet eens een eettafel inpast :D

Dus laten we het even samenvatten, zelfde omgeving in het laagseizoen (half september), per nacht en dan ook voor 3 weken vakantie:

Campingplaats met eigen tent: vanaf 30 euro per nacht (630 voor 3 weken)
Stacaravan/safaritent in het laagseizoen op camping: 60 euro per nacht (1260 voor 3 weken)
Klein huisje op een vakantiepark (dus ook alles gezamenlijk): 80 euro per nacht (1680 voor 3 weken)
Villa met eigen zwembad: 150 euro per nacht (3200 voor 3 weken)

Ik kom nog steeds tot de conclusie dat je niet voor hetzelfde geldt in een villa kan zitten met zwembad, laat staan een eigen zwembad. Ja, je kan wel voor iets meer geld in een klein appartementje op een vakantiepark zitten met een gedeeld zwembad. Wel gezegd hebbende dat je dan op een 4*-camping een hoop meer faciliteiten hebt
  donderdag 17 september 2020 @ 11:57:37 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195107276
Die overzichten met zogenaamde vergelijkingen qua kosten voegen echt compleet níets toe aan dit topic
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195114010
Villa is blijkbaar een erg rekbaar begrip. :')

Dit maakt je commentaar op kamperen alleen nog maar sneuer zo.
  donderdag 17 september 2020 @ 21:28:43 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_195117404
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef Molo het volgende:
Die overzichten met zogenaamde vergelijkingen qua kosten voegen echt compleet níets toe aan dit topic
Ik debunk alleen een paar opmerkingen die hier als feiten werden neergezet. Ik snap verder heel goed dat mensen niet willen kamperen. Maar dan moet je niet komen met het argument dat het hetzelfde kost als een villa met zwembad
pi_195221329
Kamperen is tof :)

En dan bedoel ik kamperen als in rondtrekken met tentje (wandelend/fietsend/auto/motor you name it) . Met je caravan/voortent/camper 4 weken op een resort staan noem ik geen kamperen.

Het leukste aan kamperen vind ik de vrijheid. Zeker als wandelaar of fietser heb je zo goed als altijd wel plek, want die kleine tentjes passen altijd wel. Die ervaring heb ik met auto+tent trouwens ook altijd wel. Dan hoef je echt niet in november al te gaan beslissen waar je de komende zomervakantie 3 weken wilt gaan staan.

Verder heb ik ook altijd dat zodra ik meer dan een week op rij gekampeerd heb, ik daarna moeite heb om in een gebouw (thuis/hotel etc) te slapen. Die frisse lucht die je met kamperen hebt is goud waard.

Leukste is trouwens idd wel als je op een tentenveldje staat met andere outdoor mensjes. Met je koepeltentje omsingeld zijn door witte dozen is ook suf :)


Ik vind je topicstart dus een beetje gezeur. Oordelen op hoe iemand anders zijn vakanties doorbrengt is zoooooo 1940...

* polariteit is nu voor 4e week op rij aan het fietsen door Nld en Dld met tentje achterop :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_195221485
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 19:56 schreef heite het volgende:
Lol, sneue types die menen dat hun mening over kamperen dermate relevant is dat ze hun afkeer daarvan ventileren op het internet. Alsof dat ook maar iemand interesseert.

Ik heb deze zomer een aantal weken wild gekampeerd in Noorwegen, fantastisch. Een ander gaat naar een all-inclusive oord waar ik nog niet dood gevonden wil worden. Lekker boeiend allemaal, laat iedereen gewoon doen waar hij zin in heeft.
Anderzijds zijn er bijna evenveel mensen die denken dat hun mening over all inclusive resorts relevant is.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 19:27:22 #84
45833 crew  Fogel
pi_195222207
Voor alle vakantievormen is wat te zeggen. Is erg afhankelijk van familiesituatie, budget en voornamelijk: wat je zelf leuk vind. Gelukkig verschillen we daar allemaal in, anders was het wel heel druk geweest op de camping of juist op dat all-inclusive hotel.

Maar dit topic gaat specifiek over wat er leuk is aan kamperen, dus laten we het daar op proberen te houden :Y
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_195226927
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:41 schreef Chia het volgende:

[..]

Anderzijds zijn er bijna evenveel mensen die denken dat hun mening over all inclusive resorts relevant is.
Ik denk niet dat mijn mening daarover relevant is voor iemand anders hoor. Ik noemde het alleen maar als tegenhanger/andere uiterste ten opzicht van kamperen.

Ik zeg juist dat ieder zijn vakantie moet vieren op de manier zoals diegene dat leuk vindt.
  donderdag 24 september 2020 @ 16:10:30 #86
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195235212
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:04 schreef Brybry het volgende:
Nederlanders, Duitsers, Belgen....Ze zijn allen dol op kamperen!

Dus... je hebt een jaar lang hard gewerkt voor je werkgever of je eigen bedrijf. Dan verdien je het om eens lekker te ontspannen...
Lekker eten, mooi weer (zon of sneeuw),sightseeing. Je kent het wel.

En dan zijn er hele volksstammen die na een jaar hard werken ervoor kiezen om al het gemak en comfort achter zich te laten. Op naar Camping de Hooibaal. -O-

Als Camping de Hooibaal uitzicht geeft op een waanzinnig toffe vallei of klif (kan ik me niet voorstellen), snap ik het wel. Maar als ze er elk jaar heengaan, alleen maar in de voortent op een stoel zitten en verder niets zien, snap ik het ook niet.

Ik ben zelf te oud en krakkemikkig om te kamperen in een tent, denk ik. Vorig jaar september 10 dagen in een camper rondgetoerd in Zwitserland en het bed was eigenlijk een veredelde skaileren bank waar ik meerdere malen per nacht op wakker werd. Het slechte slapen begon me na een tijd op te breken. Een tent + luchtbed zou dan waarschijnlijk nog slopender zijn.

Ben zelf ook geen fan van all-inclusive resorts of resorts waarbij je niets van de omgeving van een land ziet of alleen een strookje strand. Van die mensen die speciaal naar Turkije gaan, maar dan alleen in het resort blijven of in het zwembad hangen. Waarom ga je er dan heen?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195236592
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als Camping de Hooibaal uitzicht geeft op een waanzinnig toffe vallei of klif (kan ik me niet voorstellen), snap ik het wel. Maar als ze er elk jaar heengaan, alleen maar in de voortent op een stoel zitten en verder niets zien, snap ik het ook niet.

Ik ben zelf te oud en krakkemikkig om te kamperen in een tent, denk ik. Vorig jaar september 10 dagen in een camper rondgetoerd in Zwitserland en het bed was eigenlijk een veredelde skaileren bank waar ik meerdere malen per nacht op wakker werd. Het slechte slapen begon me na een tijd op te breken. Een tent + luchtbed zou dan waarschijnlijk nog slopender zijn.

Ben zelf ook geen fan van all-inclusive resorts of resorts waarbij je niets van de omgeving van een land ziet of alleen een strookje strand. Van die mensen die speciaal naar Turkije gaan, maar dan alleen in het resort blijven of in het zwembad hangen. Waarom ga je er dan heen?
Als je wat ouder bent en het allemaal niet zo soepel meer gaat, zal kamperen vast ook wel z'n appeal verliezen :Y

Mijn ouders gingen altijd kamperen, vandaar dat ik er compleet aan gewend ben (heel vroeger nog met een vouwwagen, daarna een grote katoenen tent). Maar het zijn niet zulke kwieke, actieve mensen dus een jaar of 9 geleden zijn ze wel overgestapt naar een ander, iets luier type vakantie. Van caravans moeten ze niets hebben, camper kunnen ze niet in rijden, en ik zie ze inderdaad echt niet meer een slaapzak op een luchtbed inkruipen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')