Wat hebben ze voor zin als er geen consequenties aan worden verbonden?quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Signaalwaardes zijn signaalwaardes, geen harde knip voor wel/geen maatregelen.
Met halfslachtige maatregelen van vorige keer kom je er niet is inmiddels wel gebleken.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze er realistisch naar kijken. Zich niet blindstaren op het aantal besmettingen en de ''over twee weken'' redenatie dooddoeners.
Verwacht best een persconferentie volgende week, maar ''bakken maatregelen'' is gewoon overdrijven imo. Ze hebben sowieso geroepen dat ze het liefst regionaal ingrijpen en dat hebben ze nog niet eens gedaan. Er is gewoon geen draagvlak om landelijk in te grijpen.
Ziekenhuisopnames en doden tellen nou eenmaal ook mee, sorry.
Wat snap je niet aan het woord signaalwaarde?quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat hebben ze voor zin als er geen consequenties aan worden verbonden?
Welke maatregelen verwacht je dat ze gaan nemen als alle seinen in het dashboard op rood zouden staan?quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze er realistisch naar kijken. Zich niet blindstaren op het aantal besmettingen en de ''over twee weken'' redenatie dooddoeners. En de situatie in maart ook echt meenemen als vergelijking..
Verwacht best een persconferentie volgende week, maar ''bakken maatregelen'' is gewoon overdrijven imo. Ze hebben sowieso geroepen dat ze het liefst regionaal ingrijpen en dat hebben ze nog niet eens gedaan. Er is gewoon geen draagvlak om landelijk in te grijpen.
Ziekenhuisopnames en doden tellen nou eenmaal ook mee, sorry.
Ze hebben er ook kleuren aan verbonden. Niet zonder reden lijkt me.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord signaalwaarde?
Zo werkt het niet. Deze +6 kan evengoed een statistische outlier zijn, zoals we er meerdere hebben gehad de afgelopen weken (zoals in een post van mij hierboven al opgesomd).quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:22 schreef Kyran het volgende:
Hoevel besmettingen hadden wij gemiddeld per dag twee weken gelden? Deze +6 is eerder aan ongeveer twee weken geleden toe te schrijven en niet aan de cijfers van vandaag inderdaad.
En waarom denk je dat het een kleurenspectrum is?quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze hebben er ook kleuren aan verbonden. Niet zonder reden lijkt me.
Mwa, de ziekenhuis cijfer is het enige dat echt echt echt belangrijk is. Als de testbereidheid heel laag zou zijn vond je geen gevallen. Maar die zijn er dan natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens het dashboard is de tijd om te grijpen nu gekomen. Lijkt me toch niet echt het juiste moment om zaken te relativeren, maar van mij mag je hoor.
Wat heb je aan een hoge testbereidheid als de teststraten de toestroom niet eens aankunnen?quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mwa, de ziekenhuis cijfer is het enige dat echt echt echt belangrijk is. Als de testbereidheid heel laag zou zijn vond je geen gevallen. Maar die zijn er dan natuurlijk wel.
Ik ben met je eens waakzaam zijn. Maar zolang de stijging in de ziekenhuizen nog te overzien is, vooral niet in paniek raken. Een virus komt altijd in golven, het is zaak dat deze alleen niet te hoog zijn.
We zitten alweer een poosje op hoge aantallen, volgens mij was vorige week vrijdag de eerste 1000+quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Deze +6 kan evengoed een statistische outlier zijn, zoals we er meerdere hebben gehad de afgelopen weken (zoals in een post van mij hierboven al opgesomd).
Ik vind het echt verbijsterend dat ik na een half jaar nog steeds moet zeggen dat de dagkoersen veel te specifiek zijn en je naar trends moet kijken...
Ja dit staat compleet los van m'n punt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat heb je aan een hoge testbereidheid als de teststraten de toestroom niet eens aankunnen?
Ik verwacht niks, dat is niet mijn taak. Is ook helemaal niet relevant verder, gezien niet alles op rood staat. Verre van.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Welke maatregelen verwacht je dat ze gaan nemen als alle seinen in het dashboard op rood zouden staan?
Agree to disagree.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Met halfslachtige maatregelen van vorige keer kom je er niet is inmiddels wel gebleken.
Gommers, iemand die van de week nog pleitte voor versoepelingen voor jongeren heeft gewaarschuwd dat je het binnen twee weken volledig kan laten escaleren als je niet tijdig ingrijpt. Ik wil echt dat er wat gedaan gaat worden nu. Ook een plan voor het onderwijs, zodat die niet in deze belangrijke fase weer cruciale achterstanden oplopen.
Hoog is relatief.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
We zitten alweer een poosje op hoge aantallen, volgens mij was vorige week vrijdag de eerste 1000+
Ja, en dat is reden om waakzaam te zijn. Maar de stijging van de afgelopen dagen koppelen aan de ziekenhuiscijfers van vandaag slaat nergens op. "Zie je wel +6 op de IC" heeft niets te maken met de positieve testen van vandaag.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
We zitten alweer een poosje op hoge aantallen, volgens mij was vorige week vrijdag de eerste 1000+
In de ziekenhuizen is toch ook sprake van een toename? Of moeten dat er eerst weer honderden zijn voor we ook maar gaan overwegen om in te grijpen?quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:30 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja dit staat compleet los van m'n punt.
Dat de teststraten het niet aankunnen is belachelijk.
Maar dat heeft niets te maken met het feit dat de cijfers omtrent ziekenhuisopname veel belangrijker en betrouwbaarder zijn dan die van besmettingen. (Bij besmettingen zijn er vermoedelijk nog veel meer, maar niemand weet precies hoeveel. Ziekenhuisopnames zijn "gewoon" harde feiten)
Griepgolf van paar jaar terug zorgde ook voor honderden IC-opnames. Niets van maatregelen gemerkt toen. Lijkt mij een beetje de toelaatbare speelruimte aangeven.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:32 schreef Elan het volgende:
[..]
In de ziekenhuizen is toch ook sprake van een toename? Of moeten dat er eerst weer honderden zijn voor we ook maar gaan overwegen om in te grijpen?
Aantal ziekenhuisopnames vandaag: IC: 36, niet-IC: 136quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:32 schreef Elan het volgende:
In de ziekenhuizen is toch ook sprake van een toename?
Ben ik met je eens, maar dit is niet van vandaag die aantallen lopen alweer even op natuurlijk. Ben vooral erg benieuwd naar het reproductiegetal over de afgelopen week.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en dat is reden om waakzaam te zijn. Maar de stijging van de afgelopen dagen koppelen aan de ziekenhuiscijfers van vandaag slaat nergens op. "Zie je wel +6 op de IC" heeft niets te maken met de positieve testen van vandaag.
Persconferentie Rutte was op 18 augustus n.a.v. het oplopende aantal besmettingen de week daarvoor. Een schijntje van de aantallen die we deze week voorbij hebben zien komen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aantal ziekenhuisopnames vandaag: IC: 36, niet-IC: 136
Aantal ziekenhuisopnames 20 augustus: IC: 39, niet-IC: 138.
Het aantal testen loopt ook op. Ivm half augustus (~120k) wordt er nu 50% meer getest (~180k). Kortom, je moet die stijging meenemen als je het aantal testen vergelijkt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar dit is niet van vandaag die aantallen lopen alweer even op natuurlijk. Ben vooral erg benieuwd naar het reproductiegetal over de afgelopen week.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:37 schreef Daario het volgende:
Hopelijk gaat alles nu weer op slot voordat het erger wordt. De overheid moet nu echt gaan ingrijpen
Zie mijn post hierboven.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:38 schreef Elan het volgende:
Een schijntje van de aantallen die we deze week voorbij hebben zien komen.
Geen idee. Geen landelijke maatregelen in ieder geval. Ik heb gisteren ook al gezegd dat ik pleit voor meer experimenten met regionale maatregelen. Zeker in de Randstad zijn er wel wat regio's waarin regionale maatregelen best te begrijpen zijn.quote:Wat verwacht jij volgende week (eerlijk) ?
Het staat je vrij hierin je eigen bijdrage te leveren en jezelf op te sluiten. Maar dat zal hem waarschijnlijk ook niet worden. Nee, wachten tot de overheid pas met iets komt en daarna dociel de nieuwe regeltjes volgen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:37 schreef Daario het volgende:
Hopelijk gaat alles nu weer op slot voordat het erger wordt. De overheid moet nu echt gaan ingrijpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |