De signaalwaarden zijn allemaal nietszeggend op zichzelf. Het gaat altijd om de samenhang van een aantal signaalwaarden, zoals ze in het begin hebben aangegeven.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:06 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Aantal besmettingen van vandaag ligt boven het maximum dat het kabinet hanteert om eventueel extra maatregelen te nemen. Was net op de radio. In die zin zeggen de cijfers weer wel veel.
De signaalwaarde, zie mijn laatste post of het coronadashboard.quote:
Je gaat van de hak op de tak. Ik verwacht dat tot in ieder geval november cijfers laag blijven, maar licht kunnen toenemen, niks waardoor de zorg onder druk zou komen te staan.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat speldenprikje op de IC's in augustus staat in behoorlijk schril contrast met de aantallen die we nu registreren qua besmettingsgevallen. Eerlijk, verwacht jij zonder maatregelen binnen afzienbare tijd weer een dalende trend, zowel qua besmettingsgevallen als de ziekenhuizen als op de IC's?
Dat komt omdat er met jouw beperkt visie op het geheel nooit wat aan de hand is, alles gaat ongeacht de realiteit gewoon goed. Altijd. Besmettingsgevallen zeggen niks, toenames op de IC zijn irrelevant. Je weet niet precies hoe lang mensen in ziekenhuizen liggen, maar dat zal vast niet al te lang zijnquote:Op vrijdag 11 september 2020 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij jou weet ik soms niet of je nu serieus bent of sarcastisch of cynisch.
Mijn hemel, gaat het met je?quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Helemaal niet.
Als je uitgaat van een vertraging t.o.v. het aantal besmettingsgevallen dan loopt dat aantal nog substantieel op. Herverdeling lijkt het dan op aan te gaan komen. Reken maar binnen 48 uur op een persconferentie en een bak maatregelen. Ik hoor een (verkouden) Mark Rutte net zeggen dat hij verwacht dat het draagvlak daarvoor binnen de samenleving nog steeds groot is
Zie je, dit bedoelde ik nou met mijn post.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat komt omdat er met jouw beperkt visie op het geheel nooit wat aan de hand is, alles gaat ongeacht de realiteit gewoon goed. Altijd. Besmettingsgevallen zeggen niks, toenames op de IC zijn irrelevant. Je weet niet precies hoe lang mensen in ziekenhuizen liggen, maar dat zal vast niet al te lang zijn
Dit zijn gewoon klote cijfers, de signaalwaarde is overschreden dus komen er maatregelen aan.
Hoezo overdrijven?quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een bak maatregelen nog wel. Je kan ook overdrijven. Als de ziekenhuizen niet al te snel stijgen dan ga je steeds minder mensen mee krijgen.
Het is wel goed om de situatie in de gaten te blijven houden natuurlijk.
Daarnaast grappig dat de situatie in maart nu voor sommigen opeens niet telt, maar dat die wél belangrijk was als het hun uit kwam bij andere argumenten. Dat terzijde.
Boven het maximum? Boven het minimum dan...quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:06 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Aantal besmettingen van vandaag ligt boven het maximum dat het kabinet hanteert om eventueel extra maatregelen te nemen. Was net op de radio. In die zin zeggen de cijfers weer wel veel.
Ik zie de heren alweer staan. Dat nú dan toch écht het moment is dat we het met z'n allen moeten doen. In alle ernst. En daarna mooi aanhoren wie er welke straf gaan krijgen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Elke 12 of 14 dagen een persco is ook totaal niet meer serieus te nemen, niemand weet onderhand nog wat de bedoeling is dan.
Dan niet. Ga lekker door met de zaken constant lopen bagatelliseren alsof er niets aan de hand is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zie je, dit bedoelde ik nou met mijn post.
Je hebt natuurlijk 100% gelijk, maar een (te) afwachtende houding is gevaarlijk, vooral omdat wij heel goed weten hoe snel het uit de hand kan lopen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het aantal kan inderdaad nog substantieel oplopen. Dat kan ook veel meer gespreid in de tijd gaan plaatsvinden. Waardoor er geen veel te hoge druk op de ziekenhuizen en ic's komt te liggen. Het is allemaal koffiedik kijken, en dat is zoals het is. Opmerkingen als "daar gaan we al" vind ik dan onnodig pessimistisch en niet constructief.
Als je nu niet in de paniekmodus schiet en met superlatieven gooit ben je gelijk aan het bagatelliseren? Relativeren =/= bagatelliseren.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan niet. Ga lekker door met de zaken constant lopen bagatelliseren alsof er niets aan de hand is.
Inderdaad. Intussen lappen burgemeesters en ministers de regels zelf aan hun laars, is het een puinhoop bij de GGD's en is de deadline voor de app ook niet gehaald. Maar wij zijn de ongehoorzamen natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie de heren alweer staan. Dat nú dan toch écht het moment is dat we het met z'n allen moeten doen. In alle ernst. En daarna mooi aanhoren wie er welke straf gaan krijgen.
Nee dankje, geen behoefte aan weer zo'n persco.
Hoe gaat het aantal niet oplopen bij deze aantallen dan? Er is hier maandenlang geroepen door bepaalde users dat de besmettingsgevallen totaal niet relevant zijn. Nu zien er een toename in de ziekenhuizen en op de IC's én het aantal besmettingen, is er nog niks aan de hand.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het aantal kan inderdaad nog substantieel oplopen. Dat kan ook veel meer gespreid in de tijd gaan plaatsvinden. Waardoor er geen veel te hoge druk op de ziekenhuizen en ic's komt te liggen. Het is allemaal koffiedik kijken, en dat is zoals het is. Opmerkingen als "daar gaan we al" vind ik dan onnodig pessimistisch en niet constructief.
Zet het nou eens in perspectief: in maart/april 25.000 besmettingen per dag. Vandaag 1200.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan niet. Ga lekker door met de zaken constant lopen bagatelliseren alsof er niets aan de hand is.
Ik mag hopen dat ze er realistisch naar kijken. Zich niet blindstaren op het aantal besmettingen en de ''over twee weken'' redenatie dooddoeners. En de situatie in maart ook echt meenemen als vergelijking..quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo overdrijven?
Rutte kwam met een persco en maatregelen toen we op +700 besmettingsgevallen zaten en er op het dashboard nog niks aan de hand is was. Hoe denk je dat ze in den Haag de huidige stand van zaken zullen interpreteren? 1200+, laat gaan joh?
Behalve dat die +6 door sommigen hier nu gelinkt wordt aan het aantal positieve testen van vandaag. Dat slaat hoe dan ook nergens op, want de mensen die vandaag positief testen zie je in principe niet eerder dan een week terug. Een paar dagen terug zat het ook rond de 1000 en nam het aantal IC-patiënten zelfs af. Eén week geleden stond de teller op 35 patiënten.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
Natuurlijk zegt die +6 van vandaag nog niet genoeg, maar het is wel een behoorlijke stijging en daar mag best iets mee gedaan worden.
Volgens het dashboard is de tijd om te grijpen nu gekomen. Lijkt me toch niet echt het juiste moment om zaken te relativeren, maar van mij mag je hoor.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je nu niet in de paniekmodus schiet en met superlatieven gooit ben je gelijk aan het bagatelliseren? Relativeren =/= bagatelliseren.
31 augustus: +5 ICquote:Op vrijdag 11 september 2020 16:17 schreef Elan het volgende:
Nu zien er een toename in de ziekenhuizen en op de IC's én het aantal besmettingen, is er nog niks aan de hand.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens het dashboard is de tijd om te grijpen nu gekomen. Lijkt me toch niet echt het juiste moment om zaken te relativeren, maar van mij mag je hoor.
Signaalwaardes zijn signaalwaardes, geen harde knip voor wel/geen maatregelen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:10 schreef DireStraits7 het volgende:
En dit geeft weer precies aan waarom zo'n signaalwaarde eigenlijk een dom idee is. Men denkt dat als het daarboven komt dat er gelijk maatregelen moeten volgen. Alsof er bij 6,9 niets aan de hand is en bij 7,1 maatregelen moeten volgen...
Heb even de cijfers niet bij de hand. Te druk geweest laaste weken.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dat die +6 door sommigen hier nu gelinkt wordt aan het aantal positieve testen van vandaag. Dat slaat hoe dan ook nergens op, want de mensen die vandaag positief testen zie je in principe niet eerder dan een week terug. Een paar dagen terug zat het ook rond de 1000 en nam het aantal IC-patiënten zelfs af. Eén week geleden stond de teller op 35 patiënten.
Sowiesoquote:Op vrijdag 11 september 2020 16:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En je wil ook dat dat mogelijk blijft, natuurlijk. Dat was een paar maanden geleden niet zo, en daar wil je niet naar terug. Dus de boel goed monitoren is wel van belang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |