Ja precies dus iets wat mij helemaal niks doet. Een auto moet het doen en geen multipla zijn en dan voldoet het al aan mijn voorwaarden.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Onlangs een cabrio gekocht als 3de auto voor de leuk voor erbij. Totaal overbodig. Compleet niet nodig. En dat had ik niet kunnen doen met kinderen. Ofja, dat had wel gekund, maar dan had ik er voor moeten sparen.
Nu dacht ik, hey een cabrio, dat lijkt me wel wat. En heb ik die vervolgens gewoon gekocht.
Om maar een voorbeeldje te noemen
Ik zou dit best kunnen doen als ik daar zin in zou hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Onlangs een cabrio gekocht als 3de auto voor de leuk voor erbij. Totaal overbodig. Compleet niet nodig. En dat had ik niet kunnen doen met kinderen. Ofja, dat had wel gekund, maar dan had ik er voor moeten sparen.
Nu dacht ik, hey een cabrio, dat lijkt me wel wat. En heb ik die vervolgens gewoon gekocht.
Lijkt mij een intressante hypothese.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Arrogantie hoeft van beide kanten nietMaar zeggen dat mensen zonder kinderen minder altruïstisch zijn slaat natuurlijk nergens op.
Ik quotte iemand die zei dat het nemen van kinderen zichzelf economisch terug verdient. En dat het zelfs beter dan welke aandelenpot dan ook zou zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2020 10:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ook jij wordt oud. En als je pech hebt eenzaam. Dan zijn kinderen en kleinkinderen heel wat meer waard dan ‘vrienden’. Als je die al hebt.
Niet alles druk je uit in geld. Als je alleen bent zijn de regelmatige bezoekjes van kinderen en kleinkinderen iets om je op de been te houden. Ook al is dat dan niet elke week.
Zoals ik zei; het is welke waarde je waaraan toekent. Je kunt nu misschien een keer extra naar Thailand vliegen om te feesten zonder kinderen.
In geld kosten kinderen je tonnen. Maar in ‘waarde’ verdienen ze zichzelf terug voor velen, niet voor iedereen. Het is maar net hoe breed je waarde ziet.quote:Op zaterdag 12 september 2020 10:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik quotte iemand die zei dat het nemen van kinderen zichzelf economisch terug verdient. En dat het zelfs beter dan welke aandelenpot dan ook zou zijn.
Me dunkt dat die persoon het gewoon over geld had. En vervolgens geen antwoord op mijn vraag geeft.
Dat niet alles in geld uit te drukken is weetik ook heus wel, maar degene die ik quotte deed dat dus wel.
Als je als je het over "waarde" hebt termen bezigt als zijnde "economisch" en "beter dan welke aandelen pot dan ook" dan heb je het linksom of rechtsom gewoon over keiharde pecunia.quote:Op zaterdag 12 september 2020 10:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
In geld kosten kinderen je tonnen. Maar in ‘waarde’ verdienen ze zichzelf terug voor velen, niet voor iedereen. Het is maar net hoe breed je waarde ziet.
Hangt van de bruidsschat af natuurlijkquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:05 schreef Marsenal het volgende:
Ik weet niet hoe je dat voor je ziet vosss, maar een slimme jongen krijgt die pecunia gewoon terug. Een jaar lang verhandelen als slaaf is al gauw een ton, en dan de organen los verkopen is al gauw 40-50.000 euro. Voordat ze 20 zijn heb je het twee keer terugverdiend.
Maak er maar een lolletje van en doe maar net of ik de domme jongen ben, onder de streep heb ik gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:05 schreef Marsenal het volgende:
Ik weet niet hoe je dat voor je ziet vosss, maar een slimme jongen krijgt die pecunia gewoon terug. Een jaar lang verhandelen als slaaf is al gauw een ton, en dan de organen los verkopen is al gauw 40-50.000 euro. Voordat ze 20 zijn heb je het twee keer terugverdiend.
Misschien creëert die user topmannen en vrouwen en verwacht die een deel van het salaris ofzo.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je als je het over "waarde" hebt termen bezigt als zijnde "economisch" en "beter dan welke aandelen pot dan ook" dan heb je het linksom of rechtsom gewoon over keiharde pecunia.
En dat is dus gewoon klinkklare onzin. Een kind levert je qua geld NIET meer op dan het kost.
Dus het is dan ook totaal niet vreemd dat mijn vraag aan die user totaal niet beantwoord werd.
Ben ik ook wel met je eens hoord, financieel gezien zijn die kinderen een strop. Als ouder moet je geld wel minder belangrijk vinden dan de individuen, anders ga je altijd zuur zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Maak er maar een lolletje van en doe maar net of ik de domme jongen ben, onder de streep heb ik gewoon gelijk.
Of je hebt gewoon een goede baan en hoest die ton zonder problemen op.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ben ik ook wel met je eens hoord, financieel gezien zijn die kinderen een strop. Als ouder moet je geld wel minder belangrijk vinden dan de individuen, anders ga je altijd zuur zijn.
Kan je beter een topsporter makenquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:20 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Misschien creëert die user topmannen en vrouwen en verwacht die een deel van het salaris ofzo.
Of je hebt diezelfde goeie baan en hebt per kind die ton extra bovenop al dat geld wat je eigenlijk al niet meer op krijgtquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:23 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon een goede baan en hoest die ton zonder problemen op.
Ik merk dat ik geen vreugde krijg van het saldo van de spaarrekeningen. Wel van mijn kind, ook al weet ik hoe duur hij is.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Of je hebt diezelfde goeie baan en hebt per kind die ton extra bovenop al dat geld wat je eigenlijk al niet meer op krijgt
En dan een psychisch beschadigd mens in de maatschappij achterlaten?quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:24 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Kan je beter een topsporter maken
Daarom gewoon opbrassen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:25 schreef Zilverberk het volgende:
Ik merk dat ik geen vreugde krijg van het saldo van de spaarrekeningen.
Voordeel?quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik doe datzelfde met mijn vriendinquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:40 schreef GereDathan het volgende:
Weet je welk voordeel ik wel heb? Lekker met het kind genieten van de cabrio. Lekker op pad, lekker uitwaaien en quality time met iemand die je liefhebt.
Parttime werken. Beste keuze die ik ooit gemaakt hebquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:40 schreef GereDathan het volgende:
Van 80 uur per week naar 32 uur per week, genoeg centjes om een leuk leven te leiden en hoef niets te laten.
vosss die zit gewoon nu al op het level wat de gemiddelde mens pas bereikt als ze 60+ zijn, beetje rondrijden met je cabrio met de vrouw ernaast.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik doe datzelfde met mijn vriendin
Praat je je zelf niet een beetje tegen nu of..je bedoeld 10 tallen miljoenen ofzo..maja dat is ook maar weggelegd voor enkelenquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Voordeel?
Ik heb ook 3 auto’s, waaronder een cabrio oldtimer (compleet gerestaureerd). Die heb ik ook gewoon gekocht toen ik hem zag en leuk vond. En heb ook een kind. Dus welk voordeel heb jij dan precies?
Weet je welk voordeel ik wel heb? Lekker met het kind genieten van de cabrio. Lekker op pad, lekker uitwaaien en quality time met iemand die je liefhebt.
Blij dat mijn leven niet bestaat uit centjes tellen. Geld is onbelangrijk in het leven, een les die ik wel geleerd heb toen ik vader werd. Van 80 uur per week naar 32 uur per week, genoeg centjes om een leuk leven te leiden en hoef niets te laten.
Wat overigens geen oordeel is over andermans leven. Iedereen moet het zo invullen als hij of zij wil.
Mijn partner zou dat een slecht idee vinden denk ik. Die duldt er geen vriendinnen naastquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik doe datzelfde met mijn vriendin
Als ik moet kiezen tussen geld en mijn dierbaren, dan mag je het geld ergens duwen waar de zon niet schijnt. Ik verdien genoeg om een leuk leven te leiden, maar zou dat binnen 1 seconde opgeven. Zonder twijfel.quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Praat je je zelf niet een beetje tegen nu of..je bedoeld 10 tallen miljoenen ofzo..maja dat is ook maar weggelegd voor enkelen
Joah dat snap ik..ik ben alleen ik vind het wel lekker die centen kom maar door!! Altijd late diensten extra werken..mooi onregelmatigheid harken ..jaartje sparen koop ik weer een nieuwe motor..of hypo weer wat aflossen, maja met deze lage rente vind ik het eigenlijk beetje zonde heb je al je geld in stenen zitten en mijn maandlasten zijn maar 350 voor een tussen woning, moet je 10k tegenaan gooien voor weet ik veel noem iets 15 euro minder per maand..quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen geld en mijn dierbaren, dan mag je het geld ergens duwen waar de zon niet schijnt. Ik verdien genoeg om een leuk leven te leiden, maar zou dat binnen 1 seconde opgeven. Zonder twijfel.
Klinkt echt als een rijk en gevuld leven.quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:47 schreef Geerd het volgende:
[..]
Joah dat snap ik..ik ben alleen ik vind het wel lekker die centen kom maar door!! Altijd late diensten extra werken..mooi onregelmatigheid harken ..jaartje sparen koop ik weer een nieuwe motor..of hypo weer wat aflossen, maja met deze lage rente vind ik het eigenlijk beetje zonde heb je al je geld in stenen zitten en mijn maandlasten zijn maar 350 voor een tussen woning, moet je 10k tegenaan gooien voor weet ik veel noem iets 15 euro minder per maand..
Heb ik het nu nog liever op de rekening staan...kijk over 20 jaar wel weer. YOLO genieten !!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |