Ja nogal, tenminste de meesten vinden het maar een beperking maar dat vind ik ook niet echt typische ouders, een nichtje zou veeeeeeel liever dagelijks lunchen en om de twee dagen een stedentripje maken met vriendinnen en een wild neefje die is gewoon nog lang niet uit-gefeest maar is wel al twee keer vader, een ander heeft nog grootste carrièredromen maar die zit met een tweeling en een kind met een handicap, het wringt allemaal een beetje.quote:
Is het trouwens een taboe om een paar dagen zonder kinderen weg te gaan? Ik heb een nichtje dat dit weleens doet, die gaat dan met haar man of met vriendinnen een stedentrip doen en tantes enzo spreken er schande vanquote:Op vrijdag 11 september 2020 11:24 schreef Brybry het volgende:
Ik baal eigenlijk alleen van m'n kinderen als ik op vakantie ben; Rustig een boek lezen of een nachtclub induiken is verleden tijd.
Ik snap niet goed waarom mensen die hun vrijheid waarderen altijd worden neergezet alsof ze bindingsangst hebben? Alsof je je per se aan allerlei dingen moet binden in het leven en anders bang bent ofzo. Ik vind dat echt onzin.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:02 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Je hebt wel een erg verknipt beeld van mensen die er voor kiezen om vader of moeder te worden zeg. Of je trollt of je hebt flinke bindingsangst.
Ik kan nog zo geïrriteerd zijn, zodra mijn kind duf omhoog kijkt vanuit bed en begint te lachen ben ik dat al weer vergeten.
Nee hoor, geen taboe. Maar vooral het vinden van een oppas voor drie kinderen voor vijf dagen is praktisch onmogelijk.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is het trouwens een taboe om een paar dagen zonder kinderen weg te gaan? Ik heb een nichtje dat dit weleens doet, die gaat dan met haar man of met vriendinnen een stedentrip doen en tantes enzo spreken er schande van
Oh nee hoor, ik probeer elk jaar een weekje zonder kids weg te gaan.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is het trouwens een taboe om een paar dagen zonder kinderen weg te gaan? Ik heb een nichtje dat dit weleens doet, die gaat dan met haar man of met vriendinnen een stedentrip doen en tantes enzo spreken er schande van
Ikzelf zou het niet doen, en ik denk wel dat daar een taboe over heerst. Ik denk dat andere ouders het lastig vinden dat anderen blijkbaar minder hun kind zouden 'missen' als ze een paar dagen weg zijn. Ofzo. Allemaal invulling natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je dit omdraait dan snap je me ineens, ik overweeg wel om straks gewoon eens per jaar een paar dagen met mijn kinderen de hort op te gaan. Heerlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor, geen taboe. Maar vooral het vinden van een oppas voor drie kinderen voor vijf dagen is praktisch onmogelijk.
Ik overweeg wel om als ik straks definitief uit de luiers ben gewoon eens per jaar een paar dagen zonder man en kinderen de hort op te gaan. Heerlijk.
Als je oud en single bent ook hoorquote:Op vrijdag 11 september 2020 11:35 schreef SQ het volgende:
Soberso heeft iedereen altijd een mening over alles wat je doet zodra je kinderen hebt, dus ach, op alles valt wel iets aan te merken
Whehehe ja de oudere generatie kan er nog steeds niet mee omgaan dat we niet meer trouwen en werpen voordat we 25 zijnquote:Op vrijdag 11 september 2020 11:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je oud en single bent ook hoorkreeg er nog commentaar op van m'n grootvader op z'n sterfbed.
Of dat uberhaupt niet doen, everquote:Op vrijdag 11 september 2020 11:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Whehehe ja de oudere generatie kan er nog steeds niet mee omgaan dat we niet meer trouwen en werpen voordat we 25 zijn
'Wat zeg je, wil je snoep? Fak it, neem de hele zak maar. Hier neem er een chocomel bij, en hier is je ipad. Papa komt je over een uur weer halen'quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:37 schreef UitStraling het volgende:
Ik ken ook aardig wat mensen die opa en oma zijn duizendmaal zo leuk vinden als vader en moeder zijn.
Dat is denk ik ook wel zo. Het is een stuk minder stressvol. Het is niet meer je eindverantwoordelijkheid. En je bent zelf alweer zoveel ouder en wijzer in veel dingen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:37 schreef UitStraling het volgende:
Ik ken ook aardig wat mensen die opa en oma zijn duizendmaal zo leuk vinden als vader en moeder zijn.
Wel de lusten, niet de lasten.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:37 schreef UitStraling het volgende:
Ultieme kans om je eigen lastige kutkinderen een loer terug te draaien natuurlijkquote:Op vrijdag 11 september 2020 11:39 schreef Marsenal het volgende:
[..]
'Wat zeg je, wil je snoep? Fak it, neem de hele zak maar. Hier neem er een chocomel bij, en hier is je ipad. Papa komt je over een uur weer halen'
Mijn vader vind opa zijn ook veel leuker, maar dat betekend niet dat hij vader zijn veel minder leuk vind.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:37 schreef UitStraling het volgende:
Dit is een rare stellingquote:Op vrijdag 11 september 2020 11:41 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Mijn vader vind opa zijn ook veel leuker, maar dat betekend niet dat hij vader zijn veel minder leuk vind.
Deze zin kan niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:41 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Mijn vader vind opa zijn ook veel leuker, maar dat betekend niet dat hij vader zijn veel minder leuk vind.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:39 schreef Marsenal het volgende:
[..]
'Wat zeg je, wil je snoep? Fak it, neem de hele zak maar. Hier neem er een chocomel bij, en hier is je ipad. Papa komt je over een uur weer halen'
Ik denk dat je bedoelt dat het niet betekent dat hij zijn eigen vader helemaal niet leuk vindt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:43 schreef Framblij89 het volgende:
Ja sorry ik kan het zelf niet even onder andere woorden brengen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |