abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195456655
Wat goed al die zindelijke kindjes ineens. *O*

Bij Banaan gaat het ook redelijk alleen poep gaat altijd mis. Vandaag wel een ongelukje maar hij had dan ook meer dan een halve beker water op. :D

Hij blijft wel heel moeilijk te motiveren om op het potje te gaan. Soms echt spartelend en nee roepend maar dan wel plassen. Nou probeer ik hem zover te krijgen dat hij zelfstandig kan, hopelijk is er dan wat minder strijd.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_195460475
Werkte het BelleFleur?

Juul heeft nog steeds 0 interesse voor het potje of wc. Ze wilt altijd mee naar de wc met haar grote broer maar dat ze er zelf ook op kan zitten, dringt nog niet door.
Praten daarentegen....hele verhalen komen eruit. En ze snapt zoveel en onthoudt zoveel. Supergezellig. De interactie tussen Juul en B is weer wat beter, ze hebben niet meer non stop ruzie. Juul haar interesse trekt wat weg van de auto's van B naar haar poppen en aanverwanten dus ze zitten elkaar minder in de weg. Dat genderneutraal gaat hem hier niet worden ;)
pi_195460709
Ik heb het niet nodig gehad gelukkig ( *O*) maar volgens mij heeft ie er in ieder geval geen last van gehad met slapen.

Fijn dat het beter gaat! Hier ook geen genderneutraal kind al zou ik t willen, hij loopt de hele dag met auto’s in z’n hand en ‘s nachts moeten ze bij hem in bed liggen dus ja :')
pi_195483522
Ik wil even iets voorleggen hier.

T. is inmiddels 3,5 en plast sinds juni heel goed op de wc/op het potje. Het gaat heel af en toe nog wel mis omdat hij te druk zit te spelen, maar hij doet het over het algemeen heel erg goed. Wat ie absoluut niet doet is poepen. Hij slaapt met een luierbroekje, wat we over het algemeen aanhouden tot hij gepoept heeft. Maar ook al doen we het wel uit (of moet hij twee keer op een dag), hij poept gerust zijn onderbroek vol. Hij geeft geen duidelijke poepsignalen, het is een enorm snelle poeper volgens mij. Ik twijfel of hij überhaupt aandrang voelt, of dat hij dat gevoel als aandrang herkent.

Nu gaat hij natuurlijk pas over een half jaar naar school, maar over een maand of drie wordt kind nummer 2 geboren en ik vraag me toch steeds vaker af of ik hier niet iets mee moet, of ik hem niet meer moet stimuleren ofzo. Maar hoe dan? Hij vindt het zelf totaal geen probleem en is ook niet zo onder de indruk dat ie op school straks toch echt op de wc moet gaan poepen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kinderen die wel goed plaszindelijk zijn, maar niet op het gebied van poepen? Heb je er iets aan gedaan om het te stimuleren of kwam het vanzelf goed? Heeft het zin om hier expliciet aandacht aan te besteden of moet ik het toch echt laten rusten en tijd geven? School geeft op de website aan dat ze alleen zindelijke kinderen laten starten, dus ik knijp 'm inmiddels een beetje, zeker met de verandering die er over drie maanden nog aan gaat komen.
pi_195485105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:21 schreef Gogo83 het volgende:

T. is inmiddels 3,5 en plast sinds juni heel goed op de wc/op het potje. Het gaat heel af en toe nog wel mis omdat hij te druk zit te spelen, maar hij doet het over het algemeen heel erg goed. Wat ie absoluut niet doet is poepen. Hij slaapt met een luierbroekje, wat we over het algemeen aanhouden tot hij gepoept heeft. Maar ook al doen we het wel uit (of moet hij twee keer op een dag), hij poept gerust zijn onderbroek vol. Hij geeft geen duidelijke poepsignalen, het is een enorm snelle poeper volgens mij. Ik twijfel of hij überhaupt aandrang voelt, of dat hij dat gevoel als aandrang herkent.

Nu gaat hij natuurlijk pas over een half jaar naar school, maar over een maand of drie wordt kind nummer 2 geboren en ik vraag me toch steeds vaker af of ik hier niet iets mee moet, of ik hem niet meer moet stimuleren ofzo. Maar hoe dan? Hij vindt het zelf totaal geen probleem en is ook niet zo onder de indruk dat ie op school straks toch echt op de wc moet gaan poepen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kinderen die wel goed plaszindelijk zijn, maar niet op het gebied van poepen? Heb je er iets aan gedaan om het te stimuleren of kwam het vanzelf goed? Heeft het zin om hier expliciet aandacht aan te besteden of moet ik het toch echt laten rusten en tijd geven? School geeft op de website aan dat ze alleen zindelijke kinderen laten starten, dus ik knijp 'm inmiddels een beetje, zeker met de verandering die er over drie maanden nog aan gaat komen.
Ervaringsdeskundige hier! :Y
Ik stuur je vnvd een PM Want het is een heel verhaal en heb weinig tijd nu
Het komt goed! Ook met school.
Volgens mij hebben @FlyingFish en @pinquit ook ervaring.
pi_195485157
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:15 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik heb het niet nodig gehad gelukkig ( *O*) maar volgens mij heeft ie er in ieder geval geen last van gehad met slapen.

Fijn dat het beter gaat! Hier ook geen genderneutraal kind al zou ik t willen, hij loopt de hele dag met auto’s in z’n hand en ‘s nachts moeten ze bij hem in bed liggen dus ja :')
Kevin speelt ook het liefst met alles op wielen, maar zijn lievelingskleur is roze en naast helemaal niks draagt hij het liefst een jurk uit de verkleedkist van het KDV O+
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:43:44 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195485192
Gogo! :W Komt nummer 2 al bijna ja? *O*

Er zijn geloof ik genoeg ervaringsdeskundigen idd.

Max heeft gewoon besloten: op school poep ik niet. Ook een oplossing :') Die gaat thuis eerst eens even lekker poepen.

Ter geruststelling: als er ongelukjes zijn in de kleuterklas (het 2x gebeurd bij Max) is er ook een reservesetje aan kleding. Ik vind dat allemaal minder strict dan het er vaak vanaf straalt.
pi_195485315
B is zes en poept pas sinds kort op de schoolwc daarvoor hield ie het gewoon op.

Ja dat genderneutraal...Juul is gek op Paw Patrol maar alleen op de vrouwelijke karakters erin. Ze speelt enorm graag met Lego maar haar pop is heilig en ze houdt enorm van haar speelkeukentje. Ze puzzelt en kleurt, houdt van freubelen en meehelpen in het huishouden. B was zoooooo anders en nog steeds. Echt zo grappig om te zien. Overigens zijn haar lievelingsschoenen dan weer groen/blauw Adidas sneakers die van haar neef zijn geweest.
pi_195485574
@Adrian4: Ik ben benieuwd, thanks alvast!

Over dat niet op school poepen: ik weet niet of T dat zou kunnen, hij lijkt het niet echt aan te voelen ofzo.. Wel goed om te horen dat het vaak minder streng is dan het lijkt.
pi_195486876
Gogo, mijn kleuter was ook met 3,5 plaszindelijk, maar poep-zindelijk was hij ongeveer tegelijk met de meiden (die deden het beide tegelijk met plaszindelijk), maar toen was hij al bijna vijf. We hebben echt ons best gedaan om het te stimuleren met stickers, beloningen etc, maar dat had 0 effect. Hij heeft heel incidenteel eens op de wc gepoept, wat meer een toevalstreffer leek. Wel poepte hij alleen in zijn nachtluier, s avonds voor hij ging slapen of zodra hij wakker werd. Op een gegeven moment ging de knop om in zijn hoofd (wellicht door mijn verhaal over poepjes in de luier die daar in blijven en dan helemaal alleen in de vuilnisbak gaan, en poep in de wc die naar zijn vriendjes kan gaan).
Kortom, ik zou hem gewoon duidelijk vertellen dat hij op school niet in zijn broek mag poepen want dan mag hij niet meer komen, en verder gewoon afwachten. Je kunt er weinig meer aan doen, en het belangrijkste is dat hij gewoon naar school kan.

Overigens moet kleuter nu nog steeds elke avond voor het naar bed gaan verplicht poepen op de wc (of het iig goed proberen), maar hij poept nu ook elders en heeft zelfs al op school een keer gepoept. Maar toen we het verplicht poepen een tijdje loslieten kreeg hij obstipatie, wat juist de oorzaak voor dit hele gedoe leek te zijn, dus blijf ik hem nog maar even helpen eraan te denken.
pi_195487401
Ik was net voor het eerst met kapitein bij de kinderfysio/sensomotorisch integratie chick. We hadden een intake dus vooral veel gepraat. Toen ik vertelde dat kaptein (net drie) nog niet zindelijk is en ook het gevoel niet lijkt te herkennen, gaf ze aan dat bekkenbodemfysio daar bij sommige kindjes bij kan helpen. Het zou niet mijn eerste go-to zijn, maar ik kan me voorstellen dat het, wanneer het op een gegeven moment echt "moet" het wellicht de moeite waard kan zijn om te kijken of het wat kan doen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195488665
Wij hebben na aanleiding van dit onderwerp ook weer eens een luierloze dag gedaan. Ik moet zeggen, er zit wel vooruitgang in. Het zijn niet meer 4 kleine plasjes in anderhalf uur, die dan ook nog eens op de grond eindigen. Hij lijkt alleen de aandrang nog heel laat (eigenlijk te laat) te herkennen. Vragen of hij moet en het laten proberen op mijn intiatief doet helaas weinig, en levert al snel weerstand op.

Nouja. Kleine stapjes zijn ook stapjes toch? ik zou het alleen zelf zo prettig vinden, die buik begint aardig in de weg te zitten met verschonen. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_195491905
Hier ook een peuter, die wel plaszindelijk is (overdag) en niet poepzindelijk. Simon is nu 3j3m en hij wil alleen poepen in zijn luier. Hij voelt de aandrang wel heel goed, want dan vraagt hij om een luier. Bij enkele pogingen om toch op de wc of het potje te poepen, raakt hij helemaal overstuur. Daarom hebben we afgesproken dat hij in een luier mag poepen.

De leidsters van de psz geven aan dat het vanzelf komt en er nu geen punt van te maken en hem gewoon in een luier te laten poepen. Het schijnt dat jongetjes meer moeite hebben om de poep "los te laten" in de wc (maar wel in een luier of onderbroek poepen).

Geen ervaring met een kind dat geen aandrang lijkt te voelen. Ik hoop dat je goede tips krijgt.
pi_195495033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:21 schreef Gogo83 het volgende:

Hoi, ervaringsdeskundige hier. Ik weet niet of je er blij van wordt, want het heeft 8 maanden geduurd. Plassen ging prima. Na 4 maanden zelfs nachtzindelijk. Alleen poepen altijd kleine beetjes in zijn onderbroek. Eerst elke paar dagen, later echt elke dag. Hij leek het niet te voelen en altijd als hij aan het spelen was (later niet meer, toen te pas en te onpas). En als ik hem daarna gelijk op het potje of de wc zette kwam er niks. Hoe hij ook probeerde. Op een gegeven moment kon hij helemaal niet meer poepen, behalve de kleine beetjes in zijn onderbroek. Toen zijn we gestart met lactulose totdat hij weer normaal kon poepen (met nog steeds elke dag vieze onderbroeken). Dit was in juli denk ik. Eind augustus weer begonnen met lactulose want ik wilde hem graag zonder stinkende onderbroeken op de basisschool hebben. Na 3 weken had hij ineens een dag een schone onderbroek! Wow, al maanden niet meer gezien. We hadden soms 6 vieze onderbroeken op een dag. Sinds die ene dag gaat het goed (1.5 week nu, dus nog vers) en als hij 10 schone dagen heeft krijgt hij een verrassing van ons, in de hoop op motivatie om het zo te houden en hopelijk is hij daarna er doorheen.

Sorry heel verhaal. Hij is nu 4y2m en dus 1.5 week poep zindelijk.

We hebben trouwens een beloningssysteem sinds zindelijk worden met winegums. Poepen op wc=1 winegum
Zonder vieze onderbroek is 2 winegums
Zelf afvegen is 3 winegums in totaal :+
als hij zin in snoep heeft gaat hij even poepen ;( maar poepen an sich was mij toen meer waard dan die snoepjes.
pi_195501822
;( Vandaag moest Simon huilen toen ik hem naar de psz bracht. Eerst rode oogjes en met een piepstemmetje vragen of ik hem wel weer op kwam halen. Toen ik de deur uitliep moest hij helemaal huilen en nog eens vragen of ik hem wel écht weer kwam ophalen. :'(
pi_195507784
Ach, Tolstoi, wat sneu..

Ik kom even binnenwalsen en aanhaken op de zindelijkheidsverhalen. Wij zitten er met Ysje ook middenin. En het is vrij sneu. Plassen gaat heel goed, hij heeft geen ongelukjes. Hij krijgt 's nachts nog wel een luier om, maar die blijft eigenlijk altijd droog. Uit bed wil hij ook meteen op het potje. Maar poepen is een ander verhaal..

Hij is nu 3 jaar en 4 maanden. Een maand geleden wilden we actief gaan werken aan het zindelijk worden. We gingen ook werken met stickers als beloning. Dat leek goed te gaan, behalve dat Ysje niet goed op het potje durfde te poepen. Af en toe deed hij het wel, en ook een beetje op de wc. Wij dachten dus: komt wel goed.
Maar kennelijk was het toen toch wat verstopt geraakt bij hem en werd poepen pijnlijk. En vanaf dat moment raakt hij in paniek als hij voelt dat hij moet poepen. Schreeuwen, huilen, dramatisch om hulp roepen. Het is echt heel zielig.
Doordat we hem dingen gaven (kiwi's!!) die helpen bij verstopping kwam er wel poep, omdat hij het op een gegeven moment niet meer kan tegenhouden. Maar dit is voornamelijk op het kdv. Daar trekken ze hem dan snel een luier aan (hij wil eigenlijk geen luier mee om ook, maar durft dus ook niet naar de wc om te poepen) en dan gebeurt het gewoon. Maar thuis, waar hij zich ook meer durft te laten gaan, is het elke keer dikke paniek, schreeuwen, jammeren, verkrampen, hij probeert het tegen te houden.

Ik vind het zo zielig, we zitten er best een beetje mee. Iemand hier ervaring met zo'n angstige peuter en wat de beste aanpak is? Uiteraard leggen we er helemaal geen druk op, hij mag poepen waar en hoe hij wil, als hij maar poept en dat zeggen we ook voortdurend tegen hem. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_195507982
Ik heb er geen ervaring mee zelf, maar toevallig afgelopen week de nieuwste podcast van ‘ik ken iemand die’ geluisterd en daar gaat het helemaal over poepen. Heel interessant!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195522904
Oh dat klinkt leuk, LeSage, een hele aflevering over poepen. Ik denk dat mijn zesjarige dat ook supertof vindt! :') . :D .
Wordt dit onderwerp (angst voor) er ook in behandeld?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:51:38 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195523285
Ik heb geleerd dat je de ontlasting dan juist een poos goed dun moet houden zodat ze het niet meer op kunnen houden, geen pijn meer hebben en de associatie kwijt raken. Dus ik zou zelf zakjes hiervoor bij de huisarts halen.

Sneu!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:58:45 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195523389
Ja de gast in de podcast (de superpoeper) zegt ook dat je altijd moet laxeren om een poepprobleem op te lossen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195523720
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 10:26 schreef Franny_G het volgende:
Oh dat klinkt leuk, LeSage, een hele aflevering over poepen. Ik denk dat mijn zesjarige dat ook supertof vindt! :') . :D .
Wordt dit onderwerp (angst voor) er ook in behandeld?
Daar gaat het juist heel veel over. Dat het vaak geen fysiek probleem is, maar een ‘gedragsprobleem’ als angst of schaamte. De deskundige die aan tafel zit heeft er een hele methode voor ontwikkeld, nadat ze zelf haar hele jeugd poepproblemen had. Haar verhaal is wel heel schrijnend eigenlijk.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:21:52 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195523748
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:19 schreef LeSage het volgende:

[..]

Daar gaat het juist heel veel over. Dat het vaak geen fysiek probleem is, maar een ‘gedragsprobleem’ als angst of schaamte. De deskundige die aan tafel zit heeft er een hele methode voor ontwikkeld, nadat ze zelf haar hele jeugd poepproblemen had. Haar verhaal is wel heel schrijnend eigenlijk.
Ohh ik schrok wel echt van haar verhaal ja! Poehpoeh
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195523887
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:01 schreef Franny_G het volgende:
Ach, Tolstoi, wat sneu..

Ik kom even binnenwalsen en aanhaken op de zindelijkheidsverhalen. Wij zitten er met Ysje ook middenin. En het is vrij sneu. Plassen gaat heel goed, hij heeft geen ongelukjes. Hij krijgt 's nachts nog wel een luier om, maar die blijft eigenlijk altijd droog. Uit bed wil hij ook meteen op het potje. Maar poepen is een ander verhaal..

Hij is nu 3 jaar en 4 maanden. Een maand geleden wilden we actief gaan werken aan het zindelijk worden. We gingen ook werken met stickers als beloning. Dat leek goed te gaan, behalve dat Ysje niet goed op het potje durfde te poepen. Af en toe deed hij het wel, en ook een beetje op de wc. Wij dachten dus: komt wel goed.
Maar kennelijk was het toen toch wat verstopt geraakt bij hem en werd poepen pijnlijk. En vanaf dat moment raakt hij in paniek als hij voelt dat hij moet poepen. Schreeuwen, huilen, dramatisch om hulp roepen. Het is echt heel zielig.
Doordat we hem dingen gaven (kiwi's!!) die helpen bij verstopping kwam er wel poep, omdat hij het op een gegeven moment niet meer kan tegenhouden. Maar dit is voornamelijk op het kdv. Daar trekken ze hem dan snel een luier aan (hij wil eigenlijk geen luier mee om ook, maar durft dus ook niet naar de wc om te poepen) en dan gebeurt het gewoon. Maar thuis, waar hij zich ook meer durft te laten gaan, is het elke keer dikke paniek, schreeuwen, jammeren, verkrampen, hij probeert het tegen te houden.

Ik vind het zo zielig, we zitten er best een beetje mee. Iemand hier ervaring met zo'n angstige peuter en wat de beste aanpak is? Uiteraard leggen we er helemaal geen druk op, hij mag poepen waar en hoe hij wil, als hij maar poept en dat zeggen we ook voortdurend tegen hem. :') .
O had dit ook, wij hebben ook van die zakjes gehaald via de huisarts maar om die op te laten drinken was net zoveel gedoe. Wij hebben hem vooral veel pruimen laten eten, en hij heeft een tijdje geen banaan meer gekregen. Toen was het dramatische er wel vanaf, maar op de wc poepen weigerde hij alsnog heel lang. Hij gebruikte gewoon zijn nachtluier.

Er was ook een speciaal poep/plastopic met wat tips er in btw, volgens mij een half jaar geleden nog.
pi_195531923
Wat is geschikter om je peuter achter te plakken: vinyl of glasweefselbehang?

Echt, elke dag na zijn middagdutje URENLANG extreem gevoelig. -O-
Middagdutje overslaan verzacht het probleem wel, maar dat lukt ook niet altijd.

Buiten dat is hij hartstikke vrolijk en actief, met name 's avonds laat (nog steeds! _O- ).
Op de dagopvang en met zijn vriendinnetje gaat het ook super. Voor zijn vriendinnetje is hij alleen ineens ongelooflijk verlegen! _O- (Omdat ze laatst een paar daagjes niet geweest is.)

Behalve eten....dat blijft wel een enorme ramp. -O- En hem in zijn bedje leggen; dan is hij meteen volledig wakker. Is 's avonds wel ff een dingetje. ELKE! AVOND! :')
pi_195577208
Ok, na 7,5 jaar en vele vele uren slaaptekort ben ik er nu toch maar voor gegaan...
Gecontroleerd laten huilen :’(

Manlief en ik hebben nu bijna een maand geen avond meer samen beneden hebben gehad, en we zijn beiden’s nachts ook nog 4 uur lang bezig met een schoppende en spelende Li. We zijn we er echt klaar mee....

Het is niet eens echt het slaaptekort dat we hebben, want in het weekend slapen we beide 1 dag uit. Oh en het klinkt stom, maar we zijn het gewend om maar 5 a 6 uur slaap per nacht te hebben na 7,5 jaar slaapleed.
Maar nu bij Li hebben we echt geen minuut meer samen ‘s avonds en dat missen we enorm. (En natuurlijk door Corona gebruiken we de oppassen alleen ik noodgevallen).

Li ligt nu naast me in haar eigen bed en is eindelijk kalm na anderhalf uur.. wat voelt dit toch verschrikkelijk.

Maar nog max 2 jaar :D want mijn jongens sliepen vanaf het moment dat ze naar school gingen echt prima! Dus dan, nooit meer slaapgebrek :)

#dagliefdagboek ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 12-10-2020 21:57:40 ]
pi_195595415
Nou ik vind dat ook heel zwaar klinken hoor! Slaapt ze overdag nog?
pi_195597818
Nou soms...
Op het kdv dus niet meer en thuis geeft ze het soms zelf aan. Als ze het zelf aangeeft slaapt ze trouwens binnen 5 min (en helaas, ‘s avonds werkt dat niet, dan wil ze gewoon niet).

Maar als ze overdag slaapt, dan is het ‘s avonds nog dramatischer.

Ik kwam een half uur geleden thuis na oudergesprekken, heb wat gedronken en ga nu manlief aflossen ...
pi_195598826
Pittig zo, @Loj Snap best dat je dan die keuze maakt. Oudste was hier met een jaar of twee wel klaar met slaapdrama, en als die ‘s nachts nog wakker werd, sliep ie na een aai over de bol na vijf minuten weer. Met Phi zijn we nog steeds uuuuuren bezig als ze wakker wordt: die zingt en schreeuwt en danst en schopt en speelt en is echt Wakkerrrrrr. Zoals Li dus *) Ik vind dat echt zwaar, ook om zelf cool te blijven (‘want ga nou toch ‘ns slapen, kind }:| !’ ). Maar bij ons is het af en toe, als het bij jullie vaste prik is... pfoe. Respect dat je überhaupt nog tot werken komt dan. Succes, hopelijk valt het kwartje snel bij Li.
pi_195599366
Sterkte @Loj :* Wij hebben begin dit jaar een paar nachten slaaptraining toegepast bij Welpje. Het ging tegen al mijn principes in en ik vond het afschuwelijk, maar ik kon niet meer. ;( Het werkte wel - hij slaapt sindsdien de meeste nachten door. Ik hoop op snel resultaat bij jullie.
pi_195599871
Sterkte Loj, lijkt me pittig. Wij hebben alleen incidenteel een slaapweigeraar (of twee meiden die het heel gezellig hebben), en dan pluk ik er een uit en ga zelf in bed tv kijken terwijl ze naast me ligt en ik haar negeer. Meestal slaapt ze dan alsnog redelijk snel en zo niet heb ik er niet zoveel last van want ik kijk gewoon tv. Maar ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt als je zoiets elke avond hebt. Hopelijk valt het kwartje snel.
pi_195602553
@Loj, ik snap je frustratie enorm. Na 4,5 jaar slaapgedoe ben ik er ooit zó klaar mee. En dan is dat (gelukkig) vaak niet eens midden in de nacht. Jarenlang sliep S. alleen maar als wij er bij bleven en Mijm heeft dit ook een tijdje gehad. Mijm ging er dan ook nog bij feesten, dat vond ik nog vervelender.
En S. heeft jarenlang ‘s nachts bij ons gelegen, soms vanaf 11 uur, soms half 7 in de ochtend. Maar ook daar had ik genoeg van en dit zijn we vorige week af gaan schaffen. Ik vermoedde heel veel drama. Ik besloot om dan maar naar hem toe te gaan en in zijn bed te troosten en dit heb ik vorige week 2 keer moeten doen en toevallig vannacht nog een keer. Verder alle avonden geslapen.
Er is hoop.
En het is echt helemaal geen schande dat je deze situatie wil veranderen. Jullie worden er ook geen leukere mensen van als je elkaar nooit meer kunt spreken samen.
Ik hoop dat Li snel de stap maakt om gewoon lekker te gaan slapen. Wat een rust levert dat voor iedereen op.

Daarnaast een kleine sidenote voor alle peuters: doe eens niet zo moeilijk met slapen, want O+ slapen O+
Gekke wezens 8)7
pi_195605257
Jeetje dat klinkt ook gewoon enorm zwaar Loj!
Juul was niet zo erg zeg maar, maar heeft wel sinds de zomer ineens een switch gemaakt. Die kon meerdere keren per nacht dramatisch wakker worden. We hebben halfslachtig aan slaaptraining gedaan, maar ze maakte zelf de omslag ineens. Alsof er een knop omging of zo.
Misschien heeft het peuterbed ook bijgedragen, geen idee.

Hopelijk werkt de slaaptraining snel en kunnen jullie weer wat tijd samen doorbrengen! :*
pi_195619596
Ik zet even de wereld stil, dit moment .. O+ O+ O+

Je krijgt de essentie niet op de foto, laat staan twee kinderen charmant op de foto. :9
pi_195622756
NJ O+ Wacht maar tot je peuter de mooiste glimlachen krijgt van je baby bij (bijna dan :+ ) alles wat ze doet. O+

Ik kom even voor Loj. :* slaapgebrek is killing en dat al 7,5 jaar, jeetje!
Onze peuter is van baby af aan een slechte slaper geweest. Dag- nachtritme omgedraaid; op 1 hand te tellen langere dutjes dan 45 minuten-1 uur toen ze iets ouder was. Viel/valt nooit alleen in slaap (Eerst drinken, toen wiegend, toen ernaast in een stoel en nu ernaast in bed)en eindigt nog steeds regelmatig in ons bed. Wat een frustratie voelden wij af en toe. Ook wij zijn vanaf 2 jaar begonnen met haar leren alleen in slaap te vallen, ze begrijpen dan al zoveel. Dat ging verrassend snel best goed, maar leuk is anders. Maar sinds een half jaar (verbouwing, ergens anders wonen, baby erbij) liggen wij weer bij haar tot ze slaapt. Waar dat eerst wel eens heel lang duurde, slaapt ze nu vaak binnen 5 minuten! Als dat het dan is, vind ik het prima. Vandaag moest baby ook naar bed en ik vroeg haar goed haar best te doen en zei dat ik daarna weer zou komen. Toen ik even later baby in bed had was ze ook al in diepe slaap. Dus ze kan het wel. Ik had verwacht dat ze meteen weer naast me zou staan dus ben best verbaasd.De laatste tijd moet ze ook echt vroeg (voor haar doen) naar bed, anders lukt het niet. En dan nog had ze gisteren een krijsavond ‘ik wil mama’!!! Toen vriend haar naar bed bracht. Ze hield het gekrijs het hele ritueel vol. Op die momenten (en die zijn er heel wat geweest tussen 1,5 en 2,5) ben ik erg blij met onze vrijstaande woning. :+

Wij zitten inmiddels dus in een betere situatie en 2,5 jaar is geen 7,5 jaar. Maar ik wil vooral aangeven dat het herkenbaar is en het vaak hopeloos lijkt / voelt. Het wordt echt beter zoals je zelf weet en ik hoop dat dat eerder zal zijn dan pas over 2 jaar voor jullie. :*
pi_195623405
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:38 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]

Je krijgt de essentie niet op de foto, laat staan twee kinderen charmant op de foto. :9
O+
pi_195626665
Oh NJ, ik smelt O+
Gelukkig hebben jullie ook dit soort mooie momenten! Maar heel vaak die foto bekijken wanneer het zwaar is :*

@ Loj, hopelijk valt het kwartje snel bij haar!
pi_195628514
Slapen gaat hier prima, inslapen daarentegen blijft een probleem. Gelukkig de meeste avonden zonder drama en zit ik gewoon naast het bed een boek te lezen maar op die manier blijft er geen avond over dus hopelijk is deze fase snel ten einde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:38 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]

Owje rammelmateriaal O+
pi_195628675
NJ, stop. Ik rammel al zo hard voor een derde.

Ookal is mijn 2e momenteel een monster. Van de week bij het consultatiebureau moest hij bij mij op schoot zitten. Meneer vertikte het, ging met z'n rug naar mij en de verpleegster toe staan, met dramatisch zijn handen over elkaar gevouwen en een boze blik. Ook op de creche hebben ze hun handen vol aan hem.

Het middagslaapje is er thuis ook af meestal. We proberen het, maar geven ook makkelijk op. Op de creche moet hij verplicht in bed, daar hebben ze geen uitzonderingsmogelijkheid. Vind ik wel lastig, maar goed, het is zo.

Op het consultatiebureau bleek m'n monster van net 2 ook al 15 kg, en 97 cm. Best groot, vond ik.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:35:29 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195629903
Mooie foto NJ O+ .

Verder: slaap voor iedereen graag. Voor peuters maar vooral graag voor ouders. Ik had de illusie dat ik met een doorslapend kind gewoon fit zou zijn maar had gerekend buiten een paar keer per week ikmoetplassen/knuffelkwijt/snot/droom/magikaleruit. }:| . Kind, draai je om, laat me. Maar nee hoor, een moeder met een zachte stem en een arm om hem heen, dat is wat ie wil, dan slaapt hij met gemak verder en daarna mag ik een uur lang wakker liggen.

/klaag

Hee @SQ ik vraag het een hier: hoe reageren je peuter en kleuter op hun broertje?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:41:11 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_195630018
Dan ben je nog niet moe genoeg lemijn _O- ik kan inmiddels slapend de baby verschonen geloof ik :P maar inderdaad, wel frustrerend.
Wij hadden vannacht ook de nodige peuter- en kleuterbezoekjes aan bed. Precies op de momenten dat de baby wél sliep uiteraard :')

Noud kan nog niet zo veel met de baby geloof ik, behalve heel vaak roepen hoe hij heet. Komt vanzelf. Mauwtje vindt m echt helemaal het einde. Krult zich er helemaal omheen en fluistert lieve dingen in z'n oortjes. Dan smelt ik wel een beetje tot een plasje O+
disclaimer
pi_195630182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:25 schreef Jag�rtrut het volgende:

Op het consultatiebureau bleek m'n monster van net 2 ook al 15 kg, en 97 cm. Best groot, vond ik.
Best groot inderdaad maar hij is daarmee nog steeds net zo groot als L ;) L is alleen ietsjes lichter.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:49:48 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195630240
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef SQ het volgende:
Mauwtje vindt m echt helemaal het einde. Krult zich er helemaal omheen en fluistert lieve dingen in z'n oortjes. Dan smelt ik wel een beetje tot een plasje O+
Kijk, dat wou ik horen O+ . Fijn!

Mijn gezin van herkomst is ook m-j-j. In mijn herinnering waren mijn broertjes altijd samen aan het voetballen en ze delen nu nog steeds een vriendenkring, ondanks leeftijdsverschil vergelijkbaar met bij jullie.
pi_195631940
Ik heb slaap zo ondergewaardeerd toen ik nog geen kind had... En hoewel ik dolblij met de zwangerschap en straks weer een baby, zie ik als een berg op tegen die eerste tijd (die bij T. 2,5 jaar duurde).

Nog bedankt voor de ervaringen over poepende peuters, ik had er niet meer op gereageerd. Heb die podcast geluisterd en we zijn nu iets vaker bewust even wat langer op het potje/de wc aan het oefenen. Met z'n voeten op een krukje, verhaaltje erbij. Hij heeft er alleen niet altijd zin in en ik wil ook niet te veel pushen. Even afwachten wat dit doet.
pi_195632620
slaap O+

Ik geloof dat we vanmorgen, voor het eerst in 2.5 jaar tijd allemaal wakker werden van de wekker om 7 uur. Die wekker staat altijd 'voor het geval dat', maar dit is de eerste keer dat we een geval dat hadden.... *O* *O*
pi_195632734
Sinds er bij Juul een knop om is, hebben wij vrij weinig klagen meer. Natuurlijk is er wel eens een mindere nacht en meestal wisselen B (nachtmerries) en Juul (geen idee wat er dan is) elkaar dan ook nog eens af in 1 nacht, maar dat is echt uitzondering geworden.

Juul is wel echt stoer, B slaapt met een nachtlampje en gaat nog steeds niet zelf zijn bed uit, Juul komt als ze wakker is 's ochtends naar ons toe in het pikkedonker. Gaat haar bed dus uit in het donker, verzamelt wat knuffels, opent haar deur, gaat door de donkere gang heen naar onze kamer, opent de deur en kruipt bij ons in bed. Met een lachend koppie 'Juul wakker! Juul uit bed!'.

Oh heerlijke foto NJ O+
En dat klinkt echt enorm zoet SQ.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:46:09 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195633911
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:33 schreef Jagärtrut het volgende:
slaap O+

Ik geloof dat we vanmorgen, voor het eerst in 2.5 jaar tijd allemaal wakker werden van de wekker om 7 uur. Die wekker staat altijd 'voor het geval dat', maar dit is de eerste keer dat we een geval dat hadden.... *O* *O*
Wat heerlijk! *O* .

En Gogo, je hebt er waarschijnlijk geen bal aan, maar Jacob vindt het enorm leuk om met zijn zaklamp naar de inhoud van potje of wc te kijken :') :P . Poep onder water, fascinerend. Dus die hoopt altijd op poep. Die suffe zaklamp maakt hem echt fan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 14-10-2020 15:14:12 ]
pi_195657162
Ik kom deze nog even spammen, want we trekken morgen al lootjes!

OUD / OUD Secret Santa 2020 - alle lootjes verzamelen!
pi_195657397
Dank voor alle lieve reacties op de foto's!

En ja, rammelze, haha. :9 Vooral even de verhalen dan níet lezen waarin het niet zo wil. :D Ik zal nog wel wat foto's delen binnenkort. :P
pi_195720152
Denk dat er hier nog ergens een verdwaalde kies doorkomt. Het gekwijl begint weer, beetje hangerig, 'au' in de mond, fijne luiers, verhoging. Dus i.c.m. de verkoudheid mogelijk dan ook geen opvang, want verhoging+verkouden = no-go. Ben benieuwd of we iets gaan voelen binnenkort!
pi_195720205
Ja dan sluit ik dit topic maar even voordat ik er rammel foto's bijgooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')