abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195236204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, daar ben ik dan toch weer een keer. 8 Oktober hebben we een afspraak bij het consultatiebureau. Onze dochter is inmiddels 26 maanden oud, en praat niet (uit zichzefl).

Ze zegt inmiddels een heleboel woorden ná, maar dat is dus als je er naar vraagt. Als je aan haar vraagt iets te pakken, dan doet ze dat. Maar ze wijst en ze doet, maar ze benoemt dingen niet. Dus als ik haar een appel voor hou, en ik vraag 'wat is dit', dan komt er niets. 0. Ze kan appel zeggen. Ze weet ook wat een appel is want als ik aan haar vraag 'pak eens een appel', dan doet ze dat. Maar ze zegt niet 'appel' als ik aan haar vraag 'wat is dit'.

Dat zou ze inmiddels toch wel moeten kunnen. Mijn vrouw begint het nu ook op te vallen al wil zij dat niet echt toegeven. Ik kan de keren dat ze dat wél heeft gedaan op 1 hand tellen. Ze benoemt haar bal'. Dan zegt ze 'de bal de bal', maar dat is omdat wij steeds zeiden 'dit is de bal'' en zij denkt nu volgens mij dat dat voorwerp 'de bal' heet in plaats van 'bal'.

Ze heeft daarnaast 1x water (wati) benoemd toen ik het bad vol liet lopen, en 'aardbei' heeft ze ook een keer benoemt, dat laatste is een paar maanden geleden, 'bal' zegt ze al ik weet niet hoe lang, maar water heeft ze een paar dagen geleden gedaan.

Ze noemt ons ook niet papa en mama. Ze weet dat ik papa ben, en mama is mama, en ze kan beide woorden zeggen, en ze kijkt die persoon dan meestal ook aan, maar meer komt er niet. Ze heeft 1x een paar maanden (voor mn gevoel) geleden toen ik binnen kwam naar mij gewezen en gezegd 'papa'. Mijn vrouw vertelde me dat ze dat afgelopen week ook deed toen ik lag te slapen en zij de slaapkamer op kwam, toen zei ze tegen mijn vrouw 'papa' terwijl ze bij mij aan het bed stond schijnbaar (ik heb dit niet mee gekregen).

Mijn vrouw zegt dan dat ze dus wél dingen zegt, maar dat is dan toevallig altijd als ik er niet bij ben, want min vrouw claimt dat ze wel eens wijst naar een auto en dan 'auto' zegt (ik weet dat ze dat woord kan zeggen) en dat ze ook 'boot' benoemde toen ze met haar ging fietsen en ze langs een rivier fietste.

Maar, het is volgens mij niet helemaal hoe het hoort te zijn. Nu weet ik wel dat ik me altijd over dit soort dingen druk maak, ik heb dat ook gehad met draaien en kruipen en lopen en dat doet ze ook allemaal meer dan prima. Verder gaat ze nu sinds 3,5 week 2 halve dagen naar het KDV, dus die stimulans heeft ze eerder niet mee gekregen, maar ja, van die 3,5 week is ze al 2 dagen thuis gebleven omdat ze erg grieperig was en oorontsteking, dus ja, dat is pas net in de opstartfase.

Maar, concluderend; ik maak me zorgen. Dat doe ik wellicht omdat ik weet hoe het is om 'anders' te zijn (daar ik een handicap heb waar ik meer dan prima mee kan leven) maar ja, praten is toch wel de basis van alles.

:{ ;(
Ik zou de kinderopvang eens vragen om een observatie te (laten) doen :) zij zien zoveel kinderen en hebben vaak een prima beeld van wat binnen de normen valt en wat evt afwijkt. Die info kan je dan meteen meenemen naar het cb binnenkort.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 16:59:22 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195236248
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik zou de kinderopvang eens vragen om een observatie te (laten) doen :) zij zien zoveel kinderen en hebben vaak een prima beeld van wat binnen de normen valt en wat evt afwijkt. Die info kan je dan meteen meenemen naar het cb binnenkort.
Ja, dat ga ik morgenochtend direct vragen als ik haar daar heen breng. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_195236338
@CoolGuy heb je hierover gesproken met medewerkers van het kdv? Zij weten vaak ook wat normaal is en wat erg traag is. Al voelt ze zich daar nu misschien nog niet helemaal thuis als het heel nieuw is, maar wellicht prikken ze ook daar al doorheen.

Verder wat hier goed werkte was dingen fout zeggen. Dus ‘kijk, een banaan voor jou!’ terwijl je een appel geeft. Dat wilden mijn kinderen altijd verbeteren als ze wisten dat het fout was. Moet je alleen wel zeker weten dat ze de dingen die je gebruikt wel kent. En bij geen reactie wel jezelf verbeteren om te voorkomen dat ze het verkeerd gaat leren en denkt dat appel een ander woord voor banaan is.
pi_195240275
Ik zou idd ook kdv laten meekijken. Zij gaven bij ons ook aan dat hij achter liep qua spraak, maar toen ze zeiden dat hij er zelf last van had dat hij slecht verstaanbaar was, hebben we logopedie ingeschakeld. Al is hij sinds hij naar de basisschool gaat (3 weken nu) sneller vooruit gegaan dan het hele vorig jaar met logopedie. Het heeft wel geholpen om klanken te leren uitspreken. De s en t bijvoorbeeld kon hij echt niet.
pi_195246436
Ik heb een verse peuter *O* Welpje is gisteren 2 geworden. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die overigens ook nog geen woord zegt. Iets wat op ja/nee lijkt en wat dierengeluiden, dat is het wel zo'n beetje. Zijn broer was ook langzaam en dat is met anderhalf jaar logopedie helemaal bijgetrokken, dus ik bereid me maar vast voor op eenzelfde traject met hem. Hoewel onze logopediste ook aangaf dat ze tussen 2 en 2,5 ineens nog een flinke sprong kunnen maken.
pi_195247299
@CoolGuy: Neem ook eens contact op het het CB. Zij hebben ons, ondanks de coronatijd, echt prima geadviseerd.

Spraak:
Onze peuter is nu 2 jaar en 5 maanden. We zijn nu ruim twee maanden bezig met logopedie, omdat hij ook weinig sprak.
En de knop is om. Sinds twee weken iedere dag nieuwe woorden, ook twee- en driewoordszinnen. Duidelijk nog een beginnende prater maar eindelijk echt vooruitgang.

Komt het door de logopedie? De logopediste zegt zelf van niet, dat hij nu gewoon ‘ineens’ die sprong maakt. Maar we gaan nog wel even door met de logopedie, zodat ze het proces volgt.

—————

Welkom Welpje!
pi_195248180
@lunapuella, gefeliciteerd met Welpje en welkom hier. Leuke collage!

@CoolGuy, inderdaad wat anderen ook zeggen, KDV eens mee laten kijken/denken of het CB om advies vragen.

Simon heeft het leuk op de psz, maar is daar na 3 weken nog wel op zichzelf en vrij bedeesd/verlegen. Hij speelt weinig met andere kindjes. Als wij met hem naar een speeltuintje gaan, dan stapt ie gewoon op andere kindjes af en vraagt of ze willen spelen en is best veel interactie, maar op de psz doet ie dat dus niet. Ik vind het vooral sneu voor hem, dat ie dat daar niet doet/durft. Onduidelijk waar het door komt. Verwachten we teveel na 3 weken psz?

Wat wel heel duidelijk is, is dat ie na een ochtend op de psz zich thuis helemaal laat gaan in negatieve zin. Grote mond, om alles huilen, stampvoeten, gillen om niks, niks willen, niet luisteren. Ik snap dat ie dan de indrukken en prikkels van de psz moet verwerken in zijn veilige thuisomgeving, maar merk dat ik het toch lastig vind om mee om te gaan. Iemand tips?
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:54:17 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_195248276
Ja tolstoi, loslaten en tijd gunnen. Voor kinderen van die leeftijd is het echt nogal wat. Dat is niet in 2 weken ineens om ;)

Noud heeft na onze verhuizing bijna 2 maanden gekrijst om alles. En het ging gewoon weer over toen alles weer een beetje normaal voelde voor hem ;) :*
disclaimer
pi_195248284
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Malteser het volgende:
@:CoolGuy: Neem ook eens contact op het het CB. Zij hebben ons, ondanks de coronatijd, echt prima geadviseerd.

Spraak:
Onze peuter is nu 2 jaar en 5 maanden. We zijn nu ruim twee maanden bezig met logopedie, omdat hij ook weinig sprak.
En de knop is om. Sinds twee weken iedere dag nieuwe woorden, ook twee- en driewoordszinnen. Duidelijk nog een beginnende prater maar eindelijk echt vooruitgang.

Komt het door de logopedie? De logopediste zegt zelf van niet, dat hij nu gewoon ‘ineens’ die sprong maakt. Maar we gaan nog wel even door met de logopedie, zodat ze het proces volgt.

—————

Welkom Welpje!
Onze logopedist zegt hetzelfde. De woordenschatexplosie noemde ze dat. Eerste paar keer logopedie zagen we wel dat hij het wel snapte maar hij deed het gewoon niet. Het frustreeerde hem ook niet. Nu praat hij in zinnen en kan alles verbaal duidelijk maken.
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:58:45 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_195248324
Ik heb overigens ook een dingetje.
Noud doet op het kdv kennelijk al zijn plasjes op de wc. Hartstikke goed. Dat wil dus zeggen dat hij zindelijk is.

Thuis, not so much. Alleen als we hem naakt houden gaat ie meestal op het potje. Van de wc wil hij sowieso niets weten. Zodra er iets van kleding om zijn kont zit, pist hij alles vol. Ook als we hem elk uur op het potje zetten. Soms pist bij binnen 3 minuten na een vruchteloze potjespoging zijn broek al helemaal vol.
Kijk, leuk dat het werkt als hij naakt is, maar dat gaat op de lange termijn natuurlijk niet werken. Hij moet echt leren dat het met kleren aan net zo werkt. En hij kan het ook, want op het kdv gaat het probleemloos.

Wat zie ik over het hoofd? En heeft iemand tips?

Hij is 3 jaar en 7 maanden, dus ik ben inmiddels wel een beetje klaar met het "rustig aankijken". :')
disclaimer
pi_195249121
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:58 schreef SQ het volgende:
Ik heb overigens ook een dingetje.
Noud doet op het kdv kennelijk al zijn plasjes op de wc. Hartstikke goed. Dat wil dus zeggen dat hij zindelijk is.

Thuis, not so much. Alleen als we hem naakt houden gaat ie meestal op het potje. Van de wc wil hij sowieso niets weten. Zodra er iets van kleding om zijn kont zit, pist hij alles vol. Ook als we hem elk uur op het potje zetten. Soms pist bij binnen 3 minuten na een vruchteloze potjespoging zijn broek al helemaal vol.
Kijk, leuk dat het werkt als hij naakt is, maar dat gaat op de lange termijn natuurlijk niet werken. Hij moet echt leren dat het met kleren aan net zo werkt. En hij kan het ook, want op het kdv gaat het probleemloos.

Wat zie ik over het hoofd? En heeft iemand tips?

Hij is 3 jaar en 7 maanden, dus ik ben inmiddels wel een beetje klaar met het "rustig aankijken". :')
Nou zit ik hier toevallig in EXACT de zelfde situatie ;(
Ik lees graag mee voor tips

Naakt laten lopen weiger ik nu gewoon. Ik doe hem een luier aan als we weg gaan en na het avondeten (want poep) En verder zet ik hem vaak op de wc en laat ik hem in zijn broek plassen. En dan geef ik rustig aan dat dit niet goed is. Ik weet niet hoe ik het anders moet doen.

Maar ik troost mezelf dat ie het in ieder geval wel kan.
We waren net bij mijn opa en oma en toen gaf hij aan dat hij moest plassen en ging naar de wc en ging plassen. Dat was de eerste keer dat ik er bij was. Ik was al bijna het KDV aan het verdenken van liegen, omdat ze al een aantal weken zeggen dat hij het zelf prima aangeeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Adrian4 op 25-09-2020 13:02:26 ]
pi_195249386
SQ, het is een jongen...nee flauw. B was op het KDV ook snel zindelijk en thuis gedoe.

Vast al geprobeerd maar: belonen? Zo mocht B na 5 dagen droog een Hotwheel uitkiezen. Uiteindelijk ging het steeds beter, zonder cadeaus.

Wij hebben gisteren een gesprekje met de mentor leidster van Juul aangevraagd. Ze zit nu een maand bij haar nieuwe groepje en we zijn niet zo blij. Geen idee wie haar leidsters zijn, er komt altijd iemand anders met haar naar buiten. Overdracht 0 omdat degene die Juul naar buiten dirigeert dus niet haar leidster is. In de App wordt niets ingevuld. Geen idee of ze er slaapt of niet. En vrijwel elke keer heeft ze een poepluier inclusief rode billen.
Het voelt extra vervelend omdat we nu natuurlijk niet naar binnen kunnen en echt niets meekrijgen van de dagen. Ik hoef geen dagboek maar even wat steekwoorden zijn wel fijn.
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:29:44 #163
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195249606
Mijn oudste zoon was ineens zindelijk met 3 jaar en 9 maanden. Opeens tijdens de kraamweek, van de jongste. Misschien dat het kwam omdat ik wel een aantal keer had gemopperd dat luiers voor baby’s zijn en dat grote jongens naar de wc gaan. >:)
Ik zou het eerlijk gezegd voor nu loslaten, als hij zindelijk is op het kdv dan denk ik dat hij dat ook wel doortrekt naar school (wat pas over een maand of 5 is). Los daarvan is het wel echt irritant, want op een gegeven moment ben je er wel klaar mee, en hoogzwanger luiers verschonen bij zo’n groot kind is ellende. :X Ik vermoed dat mijn zoon het gewoon wel lekker makkelijk vond, die luiers. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:31:50 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195249644
@SQ Guppy is net 4 weken zindelijk. Over 6 weken is hij jarig :+.
Heb je Noud verteld dat hij niet naar school mag met een luier? Dat bleek hier uiteindelijk een doorslaggevend argument :P.
KuikenGuppy
pi_195283973
Simon is nu een week of 3 plaszindelijk overdag. Poepen doet ie alleen in een luier en dat is voor nu prima. Echter zegt ie wel eens dat ie moet poepen, terwijl dat niet zo is, maar dan plast ie wel in de luier. Of hij zegt dat ie moet plassen en vervolgens rent ie weg of verstopt zich als we met hem naar de wc willen lopen.
Of hij ziet het plassen als vertragingstechniek bij bv. het tandenpoetsen, want dat wil ie niet en dan roept hij 5 keer dat ie moet plassen (soms echt, soms perst ie er een paar druppeltjes uit).
Moeten we hem maar gewoon laten? Is het normaal experimenteergedrag?

Ik wil hem serieus kunnen nemen in wat hij zegt, maar dit soort 'grappen' maken het wel lastig :)
pi_195287932
James doet het op psz perfect met af en toe een ongelukje, thuis plast ie zo 3x achter elkaar in zn broek en wil meneer t liefst een luier aan... hij zegt "als ik naar school ga ben ik een echt grote jongen en dan hoef ik geen luier meer.... zn zus deed t ook ongeveer zo...nog 4 weken tot school *tiktaktiktak*
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 september 2020 @ 16:13:33 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_195288144
Bedankt voor de reacties!

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:31 schreef Burdie het volgende:
@:SQ Guppy is net 4 weken zindelijk. Over 6 weken is hij jarig :+.
Heb je Noud verteld dat hij niet naar school mag met een luier? Dat bleek hier uiteindelijk een doorslaggevend argument :P.
Noud is iéts ( :') ) minder geavanceerd dan de jouwe, die is nog totaal ongevoelig voor dit soort argumenten :D
Maar het stelt me ook weer wat gerust dat ook geavanceerde kinderen er laat mee kunnen zijn O+

Ook beloningen werken hier nog niet. Momenteel is er ook weer totale regressie, dus ik laat het maar weer even.
Het is fijn dat het werkt bij het strikte plasschema regime van het kdv, maar op school hebben ze natuurlijk geen plasschema :') maar goed, inderdaad, nog 5 maanden, we houden maar gewoon hoop :X
disclaimer
pi_195289093
Heeft hij thuis dezelfde soort kleding aan als op het kdv? Misschien dat daar nog verschil in zit (wel/niet zelf de broek en onderbroek naar beneden kunnen doen bijvoorbeeld). Anders is het gewoon een trollkind...
  zondag 27 september 2020 @ 16:51:26 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_195289106
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 16:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
Heeft hij thuis dezelfde soort kleding aan als op het kdv? Misschien dat daar nog verschil in zit (wel/niet zelf de broek en onderbroek naar beneden kunnen doen bijvoorbeeld). Anders is het gewoon een trollkind...
Uiteraard! :D wat ik al zei... met kúnnen heeft het niets te maken ;)

Sterker nog, thuis draagt hij vaak minder dan op de opvang :')
disclaimer
pi_195289455
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Uiteraard! :D wat ik al zei... met kúnnen heeft het niets te maken ;)

Sterker nog, thuis draagt hij vaak minder dan op de opvang :')
Hier zat het verschil in drukknopjes of schuifknoopjes op de broek... vandaar mijn vraag ;)
  zondag 27 september 2020 @ 18:42:35 #171
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195291243
@SQ mijn stress bij J komt weer helemaal boven. Die werd zindelijk met kerst, na de kerstvakantie ging ie naar school... en die deed dus op de PSZ ook niets op de wc...

Bij J ging t pas dagen toen hij op school mocht gaan kijken en daar bleek dat ie de enige was met een luierbroekje. Een week later viel t kwartje. Blijkbaar kon ie t dus al lang reguleren, maar had ie er gewoon geen zin in.

Echt, bij de meeste kinderen komt t goed.
  zondag 27 september 2020 @ 18:55:13 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_195291465
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 18:42 schreef mousemicky het volgende:
@:SQ mijn stress bij J komt weer helemaal boven. Die werd zindelijk met kerst, na de kerstvakantie ging ie naar school... en die deed dus op de PSZ ook niets op de wc...

Bij J ging t pas dagen toen hij op school mocht gaan kijken en daar bleek dat ie de enige was met een luierbroekje. Een week later viel t kwartje. Blijkbaar kon ie t dus al lang reguleren, maar had ie er gewoon geen zin in.

Echt, bij de meeste kinderen komt t goed.
Oh, dat biedt ook weer hoop! Thanks O+
disclaimer
  zondag 27 september 2020 @ 19:32:41 #173
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195292197
Ja volgens mij is dat “er aan toe zijn” bij jongens zoiets als studenten die de vaat doen... Op een gegeven moment moet je wel. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:13:50 #174
269689 crew  Viv
pi_195292774
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:32 schreef Mariposas het volgende:
Ja volgens mij is dat “er aan toe zijn” bij jongens zoiets als studenten die de vaat doen... Op een gegeven moment moet je wel. :')
:D

Hier nooit actief bezig geweest om ZZ zindelijk te krijgen. Ze had een krukje en een zitverkleiner en mocht naar de wc als ze daar zelf om vroeg. Aangezien ze in oktober naar school gaat, was mijn plan om er in de zomervakantie toch eens "werk van te maken." Dat hoefde niet, want in mei bleek ineens dat ze prima zonder luier kan overdag, zonder dat ik haar aan de wc hoef te herinneren. Hurray for lazy parenting. 8-)
  zondag 27 september 2020 @ 20:16:08 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_195292804
Ja, mijn dochter werd ook vanzelf zindelijk. Deze piemel not so much _O-
disclaimer
  zondag 27 september 2020 @ 20:21:44 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195292904
Zoveel kinderen zoveel smaken :+.
KuikenGuppy
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:22:17 #177
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_195292921
Altijd zo apart dat een jongetje hier piemel genoemd wordt maar een meisje gewoon meisje/dochter.....
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  zondag 27 september 2020 @ 20:25:00 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195292971
quote:
84s.gif Op zondag 27 september 2020 20:22 schreef Peejtur het volgende:
Altijd zo apart dat een jongetje hier piemel genoemd wordt maar een meisje gewoon meisje/dochter.....
Altijd, ja.
KuikenGuppy
pi_195293002
Het is mij nog niet eerder opgevallen :P
pi_195293013
Dat zindelijk gedoe, man wat was dat ingewikkeld. En eigenlijk toch ook weer niet :+ Beloningen werkte hier niet. In die zin dat ze een beloning bij elkaar plaste op de wc en eenmaal beloning binnen was het weer luiertijd }:| Potje werkte ook niet, naakt laten lopen ook niet. Toen ze 3,5 was kreeg ik zo'n extreem vieze poepluier voor mijn kiezen dat ik haar vriendelijk doch dringend gezegd heb dat het echt eens tijd wordt om op de wc te plassen en te poepen. Geloof het of niet, vanaf dat moment was ze overdag zindelijk en niet veel later snachts ook.
  zondag 27 september 2020 @ 20:41:09 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_195293293
quote:
84s.gif Op zondag 27 september 2020 20:22 schreef Peejtur het volgende:
Nou, dat is volgens mij echt de allereerste keer dat ik dat hier doe :D maar geef me vooral een stapel voorbeelden, dan zal ik er op letten :P
disclaimer
pi_195294179
Geef maar toe, wie noemt zijn zoon piemel? Ik heb wel een dochter die heel vaak piemel roept, maar dat is nogal random.

Juul kan de Google home bedienen....dus mevrouw zet steeds muziek aan. 'Eej Koekol zet Banana aan' en dan heeeeel hard lachen. En er achteraan 'harder harder!' Sorry buren....
  zondag 27 september 2020 @ 21:26:13 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_195294217
Het zou misschien ook wel schelen als hij niet zodra hij geen luier of broek aanheeft CONSTANT maar dan ook echt zonder pauze aan zijn gereedschap zou zitten :')
Maar goed... hopelijk groeien ze daar ook overheen :')
disclaimer
pi_195294726
Die van mij heeft het ook continu over zijn piemel. En tegenwoordig moet ie tijdens het douchen benadrukken dat ik geen piemel heb en hij en papa wel :')
pi_195294746
Oh en z'n navel! Die is ook de bom.
pi_195294887
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 21:50 schreef Aure het volgende:
Die van mij heeft het ook continu over zijn piemel. En tegenwoordig moet ie tijdens het douchen benadrukken dat ik geen piemel heb en hij en papa wel :')
Check. Inclusief priemende vingertje tussen mijn schaamlippen als ik niet oppas :') Hij is volgens mij nog altijd op zoek naar mijn piemel. Om vervolgens heel mistroostig 'nee' te schudden.
pi_195295058
Momenteel heeft iedereen volgens Juul een piemol. Totnogtoe roept ze het binnenshuis, ik wacht op het moment dat ze het bij de Appie gaat roepen: mama heeft een piemooool!
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 22:41:49 #188
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_195295721
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 20:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou, dat is volgens mij echt de allereerste keer dat ik dat hier doe :D maar geef me vooral een stapel voorbeelden, dan zal ik er op letten :P
Sorry bedoelde niet dat het altijd zo gezegd wordt. Meer dat als er een ander woord voor jongen/meisje genoemd wordt, het altijd piemel is voor de jongen. Nooit vagina voor een meisje. Met andere woorden: ik vind het vreemd dat een jongetje zo genoemd wordt. Niet vreemd dat een meisje geen vagina genoemd wordt btw. Noem me oudbollig ofzo maar ja. Zo denk ik.

Oww en ik ren weer weg. Hoor hier pas over 5 maandjes. Sjees 5 maandjes alweer. :o
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_195295924
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 21:26 schreef SQ het volgende:
Het zou misschien ook wel schelen als hij niet zodra hij geen luier of broek aanheeft CONSTANT maar dan ook echt zonder pauze aan zijn gereedschap zou zitten :')
Maar goed... hopelijk groeien ze daar ook overheen :')
Dat hebben alle kinderen toch? Dat had mijn zoon ook, en mijn dochters nu ook (het lijkt zelfs nog een tandje erger dan bij zoon, die groeide daar sneller overheen). Op een gegeven moment is het nieuwe er vanaf. Hoop ik...

Wij hebben vandaag een rondje fietsles gedaan. Kleuter voor het eerst zonder zijwieltjes, de meiden weer een keer op hun echte fietsjes. Ze begrijpen alleen dat trappen echt nog niet, bewegen een beetje voor en achteruit op die dingen, maar verder niets. Van de week dus even twee stenen zoeken voor onder de zijwieltjes en een poging luchtfietsen doen. Loopfietsen gaat al lang heel soepel, maar dit begrijpen ze maar niet.
pi_195295959
Oja, piemels. Fascinerende dingen zijn het toch. Dirk kwam een poos terug in bad tot de conclusie dat er veel verschillende piemels waren. Grote zoals papa en kleine zoals die van hem. En ook wegpiemels. Die heb ik, blijkbaar. :+ Ik heb hem toch wel even verteld hoe we dat bij vrouwen noemen, maar het blijft tot nu toe nog niet hangen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator zondag 27 september 2020 @ 23:05:53 #191
269689 crew  Viv
pi_195296100
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:56 schreef Nanuke het volgende:
En ook wegpiemels. Die heb ik, blijkbaar. :+
:D
  maandag 28 september 2020 @ 06:15:52 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_195297931
Haha, nee, mijn dochter doet dat dus helemaal niet _O-
Die flasht wel te pas en te onpas haar billen momenteel, maar aan haar vagina zit ze amper :P

@Peejtur, mocht het je geruststellen, ik noem mijn dochter ook wel eens kutje :P

Vagina zal ik niet zo snel gebruiken als benaming, maar penis daarentegen ook niet :+
disclaimer
pi_195297969
Brr penis. Op de een of andere manier vind ik dat zo'n naar woord :P

Hier is 't overigens gewoon piemel voor de jongens en vulva voor de meisjes hoor.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195298429
Piemels _O- hier moet tijdens het douchen altijd trots in allerhande bakjes (er slingert een stapeltoren) worden geplast :D "kijk mama, goed gemikt van ik he!!" Ja hoor kind, prachtig :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195299398
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:10 schreef littledrummergirl het volgende:
Piemels _O- hier moet tijdens het douchen altijd trots in allerhande bakjes (er slingert een stapeltoren) worden geplast :D "kijk mama, goed gemikt van ik he!!" Ja hoor kind, prachtig :D
Hahah hier ook al is het niet om het mikken maar er moet blijkbaar worden gegeten of gedronken :D
pi_195319343
Trollkind hier.
Altijd vroeg wakker waardoor ik echt al tijden geen wekker heb gezet, gisteren ineens uitslapen en vandaag natuurlijk weer. Nu had ik wel een wekker gezet.
pi_195320242
Ik heb een versche 3-jarige peuter met eenzelfde fascinatie voor zijn geslachtsdeel. En een treurige blik als hij naar mij kijkt. Het is natuurlijk ook hartstikke sneu dat ik niet zo’n fantastisch ding tussen mijn benen heb hangen :')

Hij was zondag echt zo jarig, genieten! En super trots, want hij kreeg een grote-jongens-bed. Wel lichte teleurstelling toen hij er in ging liggen, want ‘waar is mijn grote-jongens-kussen?’ Die ga ik straks maar even halen bij de Hema :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195320314
Nog gefeliciteerd, @LeSage!

Hier niet echt interesse in zijn geslachtsdeel. Wel in mijn ontbloot bovenlichaam. Hij rent dan achter me aan en roept “Melk! Melk! Melk!”. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_195327374
Zal er dan maar even wat tegengewicht tegenaan gooien; niet alleen voor de piemels! :9 Onze jongedame heeft zeker wel interesse in wat er (niet) tussen haar benen hangt. Zodra de luier uit is is het ook wel ontdekken wat daar allemaal gebeurt. En ook wel de interesse al in ons, wat er allemaal wel of niet anders is als we samen onder de douche staan.
pi_195327748
Ah ja, al die gesprekken die ik de afgelopen drie jaar over de piemel heb gevoerd.., nooit gedacht dat ik zo veel over dat ding zou praten.

Kevins interesse in dat ding is wel beduidend minder groot dan die van Willem

[ Bericht 24% gewijzigd door Adrian4 op 29-09-2020 16:51:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')