abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:45:52 #201
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194999752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:39 schreef Oidipous het volgende:
Testschaarste verklaard door Follow the Money, zie onderstaand.
Het beleid in Nederland wordt dus voor een groot deel bepaald door mensen die hun eigen financiële belangen daarin ook laten meewegen.
Wat een veilig gevoel geeft dat.

Zie ook: https://www.ftm.nl/artike(...)n-arts-microbiologen
[..]

Goed dat FTM de beerput opentrekt. En belachelijk dat Vossen nog steeds in het OMT zit

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194999769
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 september 2020 02:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
India plus 96.000 cases erbij vandaag. Zal deze week wel de 100.000 aantikken gok ik zo. Ben benieuwd waar hun piek gaat liggen.
Ergens in de Himalaya schat ik zo in. ;)

Serieus, het is best wel heftig daar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194999816
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las er iets over en ben benieuwd naar de documentaire.
Ik zag afgelopen week bij een talkshow een stukje. Best heftig vond ik het. Wil het wel zien, maar we hebben geen Videoland. Ik hoop dat het ook nog elders uitgezonden wordt. Zou een goede 2doc kunnen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194999850
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel vrij ongenuanceerd. Er wordt gesteld om bij klachten (hoesten, niezen, keelpijn etc) je te laten testen. Iedereen hoest wel eens, en mensen maken zich er ook gewoon zorgen om. Gevolg: Ze willen het zeker weten.

Ik vind dat de berichtgeving wel om begint te slaan. Vanaf 1 juni kon iedereen getest worden, Nu het systeem vast loopt wordt er steeds pittiger gereageerd. Prettesters, aso's die het systeem vast laten lopen, noem het maar.

We zijn de afgelopen maanden allemaal bang gemaakt door de overheid ('het virus is nog niet klaar met ons'), natuurlijk zijn mensen dan bang en willen ze het zeker weten.

Als je dan hoort dat het tekort aan testmogelijkheden vooral komt doordat er politieke belangen spelen bij vooral arts micro-biologen (vanmorgen op BNR) dan denk ik wel: Ga het probleem oplossen in plaats van valse sentimenten uitdragen.
Ik ergerde me aan de berichtgeving van gisteren waarin werd gezegd door de GGD's dat meer mensen zich laten testen omdat meer mensen symptomen van verkoudheid hebben. Een week geleden was het toch nog zo dat te veel mensen zonder klachten zich lieten testen? Ik vind het heel knullig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194999865
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:46 schreef Salina het volgende:

[..]

Ergens in de Himalaya schat ik zo in. ;)

Serieus, het is best wel heftig daar.
Mwah zelfs als er in India 100 miljoen mensen overlijden hebben ze nog 900 miljoen mensen over :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194999883
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mwah zelfs als er in India 100 miljoen mensen overlijden hebben ze nog 900 miljoen mensen over :p
Ja, bizar dat er in dat land gewoon meer dan een tiende van de bevolking van de hele planeet woont eigenlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195000013
Ook interessant: Mondkapjesplicht verminderde de drukte niet

‘We zien geen enkel effect van de mondkapjesplicht op de drukte’, zegt onderzoeksleider Marie Rosenkrantz Lindegaard van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving. ‘Voor en na invoer van de maatregel zagen we precies hetzelfde aantal bezoekers.’

(...)

Bezoekers van de mondkapjeszones gingen zich gaande de proef steeds beter aan de draagplicht houden, blijkt uit de observaties van in totaal tweeduizend voorbijgangers. Aanvankelijk droeg 55 procent een mondkapje, drie weken later was dat al gestegen tot zo’n 75 procent. ‘Het werd steeds duidelijker wat de bedoeling was’, duidt Lindegaard die bevinding. Zo kwamen er meer borden op straat, werd er meer gecontroleerd en werden er bijvoorbeeld mondkapjes uitgedeeld.

(...)

Andermaal blijkt uit de camerabeelden die de wetenschappers analyseerden, dat het dragen van een mondkapje de onderlinge afstand tussen mensen op straat niet vergroot, maar ook niet verkleint. Vrij vertaald: mensen worden niet ineens roekeloos als ze een mondkapje dragen, maar ook niet extra voorzichtig.

(...)

‘Wat we zien, is dat de drukte op straat allesbepalend is voor hoe goed mensen afstand houden. Bij drukte zien we dat 75 procent al binnen een halve minuut de anderhalvemeterregel schendt. Mensen willen zich er wel aan houden en doen dat ook als ze dat kunnen. Maar als het zo druk is dat het niet meer kan, doen ze het ook niet.’
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:01:10 #208
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195000091
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ergerde me aan de berichtgeving van gisteren waarin werd gezegd door de GGD's dat meer mensen zich laten testen omdat meer mensen symptomen van verkoudheid hebben. Een week geleden was het toch nog zo dat te veel mensen zonder klachten zich lieten testen? Ik vind het heel knullig.
Knullig is misschien wel het juiste woord inderdaad. Het geeft geen gevoel van controle als er telkens tegenstrijdige berichten komen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:02:56 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195000124
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:52 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ja, bizar dat er in dat land gewoon meer dan een tiende van de bevolking van de hele planeet woont eigenlijk.
China + India is een derde van de wereldbevolking. Altijd bizar om bij stil te staan ja.

als je het vergelijkt met de VS doet India het zelfs nog goed nu. De VS had op het hoogtepunt 3000 doden op 1 dag volgens mij. Dat zou zich grofweg vertalen naar 12.000 doden per dag in India.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195000157
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

China + India is een derde van de wereldbevolking. Altijd bizar om bij stil te staan ja.

als je het vergelijkt met de VS doet India het zelfs nog goed nu. De VS had op het hoogtepunt 3000 doden op 1 dag volgens mij. Dat zou zich grofweg vertalen naar 12.000 doden per dag in India.
Vraag me af of een land als India daadwerkelijk alle besmettingen en doden weet te traceren, wetende hoeveel mensen daar afgezonderd leven van degelijke faciliteiten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195000162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ook interessant: Mondkapjesplicht verminderde de drukte niet

‘We zien geen enkel effect van de mondkapjesplicht op de drukte’, zegt onderzoeksleider Marie Rosenkrantz Lindegaard van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving. ‘Voor en na invoer van de maatregel zagen we precies hetzelfde aantal bezoekers.’

(...)

Bezoekers van de mondkapjeszones gingen zich gaande de proef steeds beter aan de draagplicht houden, blijkt uit de observaties van in totaal tweeduizend voorbijgangers. Aanvankelijk droeg 55 procent een mondkapje, drie weken later was dat al gestegen tot zo’n 75 procent. ‘Het werd steeds duidelijker wat de bedoeling was’, duidt Lindegaard die bevinding. Zo kwamen er meer borden op straat, werd er meer gecontroleerd en werden er bijvoorbeeld mondkapjes uitgedeeld.

(...)

Andermaal blijkt uit de camerabeelden die de wetenschappers analyseerden, dat het dragen van een mondkapje de onderlinge afstand tussen mensen op straat niet vergroot, maar ook niet verkleint. Vrij vertaald: mensen worden niet ineens roekeloos als ze een mondkapje dragen, maar ook niet extra voorzichtig.

(...)

‘Wat we zien, is dat de drukte op straat allesbepalend is voor hoe goed mensen afstand houden. Bij drukte zien we dat 75 procent al binnen een halve minuut de anderhalvemeterregel schendt. Mensen willen zich er wel aan houden en doen dat ook als ze dat kunnen. Maar als het zo druk is dat het niet meer kan, doen ze het ook niet.’

Apart, want ik hoorde de winkeliers in gebieden met een mondkapjesplicht klagen over lage klandizie.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:05:55 #212
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195000182
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vraag me af of een land als India daadwerkelijk alle besmettingen en doden weet te traceren, wetende hoeveel mensen daar afgezonderd leven van degelijke faciliteiten.
Natuurlijk niet inderdaad. Maar er zijn zoveel factoren. India is ook armer, maar wel weer jonger, waardoor corona misschien minder impact heeft. Maar ook viezer en voller, dus het kan zich wel weer makkelijker verspreiden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195000184
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:04 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Apart, want ik hoorde de winkeliers in gebieden met een mondkapjesplicht klagen over lage klandizie.
Winkeliers klagen altijd over lage klandizie als mensen niet rijen dik voor hun zaak staan te wachten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:07:04 #214
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195000206
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:04 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Apart, want ik hoorde de winkeliers in gebieden met een mondkapjesplicht klagen over lage klandizie.
Dat heb ik ook gelezen. En dat er inderdaad minder mensen waren, omdat velen kozen voor een winkelgebied waar een mondkapje niet verplicht was.

Ben er zelf niet geweest, dus kan niet uit eigen ervaring erover praten.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195000228
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:07 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gelezen. En dat er inderdaad minder mensen waren, omdat velen kozen voor een winkelgebied waar een mondkapje niet verplicht was.

Ben er zelf niet geweest, dus kan niet uit eigen ervaring erover praten.
Ik wel, en ik merkte aanvankelijk dat met name de horeca een stuk rustiger was. Naarmate de tijd vorderde was de boel eigenlijk wel weer als vanouds.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:10:34 #216
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195000273
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:08 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik wel, en ik merkte aanvankelijk dat met name de horeca een stuk rustiger was. Naarmate de tijd vorderde was de boel eigenlijk wel weer als vanouds.
In duitsland waren winkels ook hartstikke vol ondanks mondkapjesplicht. Omdat het daar al lang van kracht was.

Nederland wisselt te veel denk ik. Hadden we direct mondkapjes gedaan dan was het voor iedereen nu al lang normaal geweest.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:20:39 #217
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195000444
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:04 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Apart, want ik hoorde de winkeliers in gebieden met een mondkapjesplicht klagen over lage klandizie.
Tweeduizend voorbijgangers verdeeld over twee steden en een periode van een maand.

Ik neem dat onderzoek met een korreltje zout, te meer omdat de camerabeelden volgens de gemeentes Rotterdam en Amsterdam zelf respectievelijk 14 en 28 dagen bewaard worden en niet door de gemeentes bekeken kunnen worden.

quote:
In Amsterdam mag alleen de gemeente camera's op de openbare weg plaatsen. De beelden worden live bekeken door gemeentelijke cameratoezichthouders en zij worden begeleid door de politie.

Alleen politie kan beelden terugkijken
De beelden worden 24 uur per dag opgenomen en kunnen later door de politie worden teruggekeken. De beelden worden 28 dagen bewaard.
https://www.amsterdam.nl/(...)840C-615BBC5F8B20%7D

quote:
De beelden worden veertien dagen bewaard. Deze kunnen ook achteraf gebruikt worden bij de opsporing van daders van strafbare feiten.
...
Cameratoezicht is aan allerlei regels gebonden. Met de camera’s wordt alleen de openbare ruimte bekeken. Politie en justitie mogen alleen onder strikte voorwaarden gebruik maken van de opgenomen beelden. Ze gebruiken de beelden alleen als ondersteuning van de bewijsvoering bij een strafbaar feit.
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/cameratoezicht/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195000480
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In duitsland waren winkels ook hartstikke vol ondanks mondkapjesplicht. Omdat het daar al lang van kracht was.

Nederland wisselt te veel denk ik. Hadden we direct mondkapjes gedaan dan was het voor iedereen nu al lang normaal geweest.
Vooral van belang was de willekeur: die straat wel en de hoek om weer niet. Voer het overal in (in het centrum) en je zult zien dat de klandizie gelijk zal blijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195000610
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zag afgelopen week bij een talkshow een stukje. Best heftig vond ik het. Wil het wel zien, maar we hebben geen Videoland. Ik hoop dat het ook nog elders uitgezonden wordt. Zou een goede 2doc kunnen zijn.
Eerst week video land is toch gratis daarna opzeggen
pi_195000745
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las er iets over en ben benieuwd naar de documentaire.
Ja moeten ze prime-time uitzenden eigenlijk.
Dan houd je die 2 meter afstand wel erna.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:41:41 #221
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195000789
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:39 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja moeten ze prime-time uitzenden eigenlijk.
Dan houd je die 2 meter afstand wel erna.
2 meter?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195001068
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:20 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Tweeduizend voorbijgangers verdeeld over twee steden en een periode van een maand.

Ik neem dat onderzoek met een korreltje zout, te meer omdat de camerabeelden volgens de gemeentes Rotterdam en Amsterdam zelf respectievelijk 14 en 28 dagen bewaard worden en niet door de gemeentes bekeken kunnen worden.
Insinueer je hier dat de onderzoekers liegen over de resultaten omdat niemand die achteraf kan controleren?

Voor wie meer wil lezen over de methodiek: Mondkapjesplicht | Resultaten Naleving, drukte en social distancing
in Amsterdam & Rotterdam
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:59:27 #223
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195001144
Wat vinden jullie van de nieuwste bevindingen van Follow The Money?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195001319
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:59 schreef Gretzl het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwste bevindingen van Follow The Money?
Ik zou het vast interessant vinden als ik het kon lezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:07:56 #225
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195001386
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou het vast interessant vinden als ik het kon lezen.
Op de dag van publicatie kun je het gratis lezen :)

twitter


quote:
DIT STUK IN 1 MINUUT
Wat hebben we ontdekt?

Speciaal coronagezant Feike Sijbesma vroeg al in het voorjaar of er niet nagedacht moest worden over het verder vergroten van de testcapaciteit dan de toenmalige prognoses. Dat gebeurde niet; nu is er een tekort aan coronatesten.
Ann Vossen, de voorzitter van de beroepsorganisatie van arts-microbiologen en lid van het Outbreak Management Team, had als missie het organiseren van voldoende testcapaciteit. Zij beantwoordde de vraag van de speciaal gezant volgens ingewijden met 'niet nodig'.
De economische belangen van ziekenhuislaboratoria en daaraan verbonden artsen die Vossen vertegenwoordigt, hebben daarbij een rol gespeeld. Grootschalige concurrenten vormen een bedreiging voor de achterban van Vossen. Ook blijken coronatesten - betaald uit publieke middelen - voor een groep vrijgevestigde artsen een goudmijn te zijn.
Waarom moet ik dit lezen?

Testen is van cruciaal belang voor de bestrijding van de pandemie. Het testbeleid moet primair bepaald worden vanuit het belang van de volksgezondheid, en niet gehinderd worden door het belang van arts-microbiologen.
Hoe hebben we dit onderzocht?

Follow the Money sprak met insiders en onderzocht hoe de geldstroom uit publieke middelen voor coronatesten naar de artsen loopt.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195001474
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Op de dag van publicatie kun je het gratis lezen :)

[ twitter ]
[..]

Da's een mooie tip! Die link doet het wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195001530
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 08:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Die proefpersoon van het vaccin wat een ontsteking kreeg is inmiddels weer thuis.
Nee.
pi_195001537
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:14 schreef Za het volgende:

[..]

Nee.
Wat nee?
pi_195001544
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:39 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja moeten ze prime-time uitzenden eigenlijk.
Dan houd je die 2 meter afstand wel erna.
Het virus is zo gevaarlijk dat er getest moet worden of je het hebt. Daarnaast, heb je de grafieken gezien en hoeveel mensen er per dag overlijden?
pi_195001597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Wat nee?
Wat je post klopt niet.
pi_195001608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:16 schreef Za het volgende:

[..]

Wat je post klopt niet.
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-eind-2020-klaar

quote:
Dat ondanks dat testen met het middel zijn stilgelegd vanwege medische problemen met een proefpersoon, zei topman Pascal Soriot van AstraZeneca. Een proefpersoon die ziek werd, is inmiddels weer thuis.
Pascal Soriot van AstraZeneca liegt?
pi_195001649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

https://www.telegraaf.nl/(...)voor-eind-2020-klaar

Pascal Soriot van AstraZeneca liegt?
Pascal Soriot heeft dit nooit gezegd.
pi_195001801
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Op de dag van publicatie kun je het gratis lezen :)

[ twitter ]
[..]

Het is een mooi genuanceerd stuk. Er wordt bijvoorbeeld dieper ingegaan op de twee verschillende organisatievormen van diagnostiek, namelijk grote commerciële labs versus kleine gespecialiseerde labs. In Nederland hebben we klaarblijkelijk dat laatste systeem en dat levert ons ook voordeel op. Het is gemakkelijk om daar overheen te lezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195001834
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:19 schreef Za het volgende:

[..]

Pascal Soriot heeft dit nooit gezegd.
https://www.statnews.com/(...)hold-patient-report/

Een andere bron.

Ik ga toch uit van de reputatie van Statnews ipv de waanzin verhaaltjes van user Z van het FOK!forum.
pi_195002093
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

https://www.statnews.com/(...)hold-patient-report/

Een andere bron.

Ik ga toch uit van de reputatie van Statnews ipv de waanzin verhaaltjes van user Z van het FOK!forum.
Statnews is de enige bron, lees het eens goed door aub.

Anonieme bronnen die beweren te weten wat er tijdens een closed conference call gezegd is...

Ook wordt gezegd dat de patiënte al 2 dagen geleden ontslagen zou worden, hetgeen gewoon niet het geval is.

Kom eens met een bron waarin letterlijk staat dat de patiënt weer thuis is aub zoals jij beweerd, want dat staat zelfs niet op Statnews. Succes!
pi_195002105
quote:
Coronavirus: 0.75 op 100 tests is positief
Publicatie: vr 11 september 2020 13.07 uur
1 reactie
LEEUWARDEN - Er wordt enorm veel getest op Covid-19 in Friesland. "De afgelopen week is een recordaantal van 4965 bezoekers bij de teststraten geweest. Dit zijn er 731 meer dan vorige week." zo laat de GGD Fryslân weten. Het aantal positieve tests blijft relatief laag. In de afgelopen week waren dat 37. De week ervoor waren dat 28. Minder dan 1% van de mensen die zich laat testen, heeft het coronavirus opgelopen.

De druk op de teststraten in Drachten, Leeuwarden en IJlst blijft onverminderd groot. Deze kan pas afnemen als er meer ruimte in laboratoria komt.

Met de 37 besmettingen van deze week zijn nu 869 inwoners van Friesland positief getest op het coronavirus. Het aantal ziekenhuisopnames bleef op 131 staan, het aantal overledenen op 69.

De meeste besmettingen afgelopen week waren in de gemeente Leeuwarden met 12 personen. In Heerenveen waren er 6, in Súdwest-Fryslân 5, Opsterland, Smallingerland en Waadhoeke alle 3, De Fryske Marren en Noardeast-Fryslân 2 en Weststellingwerf 1.
bron Waldnet, hier in het noorden blijft het aardig rustig , ondanks de brandhaardje in Dokkum paar weken terug :)
pi_195002148
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:39 schreef Za het volgende:

[..]

Statnews is de enige bron, lees het eens goed door aub.

Anonieme bronnen die beweren te weten wat er tijdens een closed conference call gezegd is...

Ook wordt gezegd dat de patiënte al 2 dagen geleden ontslagen zou worden, hetgeen gewoon niet het geval is.

Kom eens met een bron waarin letterlijk staat dat de patiënt weer thuis is aub zoals jij beweerd, want dat staat zelfs niet op Statnews. Succes!
:D

Ga toch weg gast. Met je complottheorietjes.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 13:44:49 #238
269689 crew  Viv
pi_195002181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een mooi genuanceerd stuk. Er wordt bijvoorbeeld dieper ingegaan op de twee verschillende organisatievormen van diagnostiek, namelijk grote commerciële labs versus kleine gespecialiseerde labs. In Nederland hebben we klaarblijkelijk dat laatste systeem en dat levert ons ook voordeel op. Het is gemakkelijk om daar overheen te lezen.
Deze week las ik al dat het een bewuste keuze is geweest om de coronatesten aan de kleine labs te gunnen, "omdat die anders zouden omvallen". Maar hoezo? Pre-corona hadden die kleine labs voldoende omzet aan de reguliere zorg, en die is toch allang weer opgestart?
pi_195002204
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

:D

Ga toch weg gast. Met je complottheorietjes.
Zwaktebod.

Kom aub met een deugdelijke bron waarin staat dat de patiënte weer thuis is zoals jij beweerd. BVD
pi_195002207
Kan er ook een verbod komen op gelinkte twitterposts.
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:49:04 #241
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195002282
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Insinueer je hier dat de onderzoekers liegen over de resultaten omdat niemand die achteraf kan controleren?

Voor wie meer wil lezen over de methodiek: Mondkapjesplicht | Resultaten Naleving, drukte en social distancing
in Amsterdam & Rotterdam

Nee, vooral dat ze grote conclusies trekken op basis van zeer weinig data die wel grote implicaties kunnen hebben voor de samenleving.

quote:
We hebben geen relatie gevonden tussen de invoering van de mondkapjesplicht en de drukte in de
mondkapjeszones. Dit suggereert dat een mondkapjesplicht in specifieke gebieden niet aantoonbaar
bijdraagt aan het beperken van drukte
Ze geven het zelf ook al aan zie ik:

quote:
Voor het onderzoek in Amsterdam is gebruik gemaakt van camerabeelden in de openbare ruimte: de
Wallen, Kalverstraat, Plein ’40-’45 en de Albert Cuyp. Voor dit onderzoek was het nodig om
camerabeelden te analyseren van tijdens de pilot én voorafgaand aan de invoering van de pilot.
Omdat van plein ’40-’45 en de Albert Cuyp geen goede beelden beschikbaar waren van voor de pilot,
konden deze niet meegenomen worden. Feitelijk ontbrak de 0-meting waardoor er geen vergelijking
mogelijk was.


Voor het onderzoek in Rotterdam is ook gebruik gemaakt van camerabeelden in de openbare ruimte.
Van de Meent, Koopgoot, Afrikanermarkt, Zuidplein, Witte de Withstraat, Oude Binnenweg en
Kreeftstraat waren beelden beschikbaar van tijdens de pilot. Alleen voor de camera op de Meent
waren beelden beschikbaar van voor de invoering van de mondkapjesplicht. Hierdoor is voor het
Rotterdamse camerabeeld alleen de camera van de Meent meegenomen in het onderzoek.
In Amsterdam hebben ze dus de Wallen en de Kalverstraat en in Rotterdam de Meent kunnen vergelijken met de situatie voor het experiment. De Meent is een belangrijke doorgaande weg die zeker niet alleen winkelend publiek bevat en op de Wallen komen de mensen doorgaans ook niet voor het kopen van een overhemd.

Overigens kan je ook vragen stellen bij hun onderzoek naar het naleven van de anderhalve meter:

quote:
Heeft de mondkapjesplicht invloed op het nakomen van de anderhalvemeter-regel?

Om overtredingen van de anderhalvemeter-regel te meten, hebben wij geobserveerd of iemand
dichter dan anderhalve meter bij iemand anders in de buurt kwam. Het ging daarbij om personen
van wie op grond van observaties kon worden aangenomen dat zij geen relatie tot elkaar hadden
(oftewel geen huishouden vormden).
Knappe onderzoeker die op tientallen meters afstand kan zien dat iemand 1,4 meter ipv 1,6 meter afstand houdt en dat die personen samen geen huishouden vormen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195002307
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Op de dag van publicatie kun je het gratis lezen :)

[ twitter ]
[..]

Dit is toch precies waar Nieuwsuur vorige week een item over had?

Het blijft voor mij onduidelijk waarom de hoeveelheid tests te laag is. Volgens de Jonge door gebrek aan testmateriaal - de capaciteit zelf is het probleem niet. Dat klein- versus grootschalig testen is dan niet relevant.

Waarom is dat punt van Hugo nog niet onderuit gehaald?
pi_195002451
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:49 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Nee, vooral dat ze grote conclusies trekken op basis van zeer weinig data die wel grote implicaties kunnen hebben voor de samenleving.
Och, dat is terechte kritiek. Al is het niet de eerste studie van deze groep. Er verscheen eerder al een studie met vergelijkbare resultaten over de periode dat de plicht net in het openbaar vervoer was ingevoerd. Desalniettemin heb ik meer vertrouwen in onderzoeken die peer reviewed zijn, theoretisch zijn ingebed en die worden bediscussieerd in de context van voorgaande (internationale) studies.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195002482
Ik denk dat we het koningshuis nu ook eens moeten inzetten, zij kunnen de ggd helpen testen af te nemen. :)
pi_195002484
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Deze week las ik al dat het een bewuste keuze is geweest om de coronatesten aan de kleine labs te gunnen, "omdat die anders zouden omvallen". Maar hoezo? Pre-corona hadden die kleine labs voldoende omzet aan de reguliere zorg, en die is toch allang weer opgestart?
Dat wordt in het stuk wel uitgelegd: de deur zou worden opengezet om ook na corona opdrachten toe te kennen aan de grote labs die baat hebben bij een hoge productie en niet bij kwaliteit. En wat de nadelen daarvan zouden kunnen zijn, wordt ook uitgelegd. Ik vond dat wel verhelderend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195002502
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit is toch precies waar Nieuwsuur vorige week een item over had?

Het blijft voor mij onduidelijk waarom de hoeveelheid tests te laag is. Volgens de Jonge door gebrek aan testmateriaal - de capaciteit zelf is het probleem niet. Dat klein- versus grootschalig testen is dan niet relevant.

Waarom is dat punt van Hugo nog niet onderuit gehaald?
Ik houd er niet zo van om het aftreden van politici te eisen, maar het lijkt me wel dat de positie van De Jonge met de dag ongeloofwaardiger en onhoudbaarder wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195002526
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:58 schreef HPoi het volgende:
Ik denk dat we het koningshuis nu ook eens moeten inzetten, zij kunnen de ggd helpen testen af te nemen. :)
De capaciteit om testen af te nemen is het probleem niet, het probleem zit bij de laboratoria die de monsters moet analyseren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:02:52 #248
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195002552
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit is toch precies waar Nieuwsuur vorige week een item over had?

Het blijft voor mij onduidelijk waarom de hoeveelheid tests te laag is. Volgens de Jonge door gebrek aan testmateriaal - de capaciteit zelf is het probleem niet. Dat klein- versus grootschalig testen is dan niet relevant.

Waarom is dat punt van Hugo nog niet onderuit gehaald?
Inderdaad, hetzelfde thema.

quote:
Op 3 september brengt televisieprogramma Nieuwsuur de strijd in beeld. In de uitzending noemt Vossen het gerechtvaardigd om zich in juli te verzetten tegen een dreigende centralisering van de verdeling van testen: ‘Het kan geen kwaad een steuntje in de rug te geven [..] want dat is nu even noodzakelijk in deze situatie.’
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)d-zit-in-de-weg.html

Het gebrek aan testmateriaal is imo een overduidelijke leugen. Want dit wordt gewoon ontkent door de grote laboratoria die gewoon nog behoorlijk wat restcapaciteit hebben.

Volgens mij is het vrij evident dat het probleem bij het abominabele testbeleid hem vooral zit in de capaciteit van de GGD'en (hadden eerder moeten opschalen, is niet gebeurd) en dus de financiële belangen die de kleinere ziekenhuislabs hebben (verhaal van FTM). Een en ander zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat VWS het helemaal niet zo belangrijk vindt dat er meer getest wordt dan nu, omdat er zonder virusverspreiding geen sprake kan zijn van 'immuniteitsopbouw'.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195002582
Wat kost al die testcapaciteit eigenlijk, iemand wat cijfers?
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:07:46 #250
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195002621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:04 schreef Adrie072 het volgende:
Wat kost al die testcapaciteit eigenlijk, iemand wat cijfers?
quote:
Op covid-testen zit dan ook een gezonde marge. De grotere zelfstandige laboratoria zeggen tussen de 30 en 40 euro per test kwijt te zijn, zo meldde Nieuwsuur deze week. Ziekenhuislaboratoria noemen bedragen van tussen de 50 en 60 euro per test. Dit impliceert dat er in ieder geval tot 1 juni, toen de vergoeding nog 95 euro bedroeg, grote winsten zijn geboekt. Op 1 juni zakte de vergoeding naar 65 euro, dus sindsdien zullen de marges zijn gedaald.
quote:
De testmarkt voor corona draait om een grote berg belastinggeld. Tot 1 juni zijn er ruim 360.000 tests verricht, à maximaal 95 euro per stuk. Omgerekend komt dat uit op maximaal 34 miljoen euro omzet. Na 1 juni ging de vergoeding voor een test omlaag naar 65 euro, maar dit is nog altijd bijna een kwart meer dan in Duitsland, waar de overheid 50,50 betaalt.
https://www.ftm.nl/artike(...)n=MicrobiologenTests
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')