abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194983509
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
pi_194983543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef exode het volgende:

[..]

Ik had plek binnen 6 uur op 15 minuten rijden en binnen 25 uur uitslag. Het kan dus wel goed gaan. En daar ter plekke was het hartstikke goed geregeld.
Om even tegengeluid te geven.
Ik kan nu ook morgen op 15 minuten rijden terecht, maar daar ging wel meerdere keren de website checken met allerhande postcodes en twee keer bellen (de eerste keer was het te druk en werd de verbinding automatisch verbroken) aan vooraf. Uiteindelijk komt het wel goed, maar het is allemaal wel wat hoogdrempeliger dan nodig/handig denk ik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 september 2020 @ 10:58:19 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194983564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb het gisteren nog even nagevraagd op mijn werk, maar ik mag/moet gewoon werken als ik verkouden ben, tenzij er vermoedens kunnen zijn van Corona (vanwege bijv. mensen in de omgeving/andere klachten). Mijn kinderen zijn nu allemaal verkouden, dus gegarandeerd dat ik ergens in de komende dagen aan de beurt ben. En dan tot het weer voorjaar wordt elke 1,5e week weer waarschijnlijk. Testen ben ik sowieso pas van plan als iets daadwerkelijk op Corona wijst en daardoor anderen risico zouden lopen, niet enkel bij verkoudheid.

Exode, wat een vervelende situatie. Ik denk dat je de juiste keuze maakt. Stress is ook niet goed voor een al krakkemikkig beestje. Als dat nog levensreddend zou kunnen zijn zou ik het overwegen, maar als al zeker is dat dat niet zo is zou ik er niet aan beginnen. Dat vind ik juist je eigen belang (geen afscheid willen nemen) boven dat van de kat zetten. Wij hebben een paar jaar geleden dezelfde keuze gemaakt, en dat was zelfs met nog zicht op mogelijk grotendeels herstel na een zeer intensieve kuur (25% kans oid). Voor zulke kansen ga ik een kat niet een maand lang traumatiseren en de dierenarts liet duidelijk doorschemeren het daarmee eens te zijn.

Over katten gesproken, wij zijn op zoek naar twee kittens die vanaf half oktober welkom zijn, maar wat een absurde prijzen vragen mensen daar tegenwoordig voor. ¤200 voor een gewone kitten is niet abnormaal, ¤100 is standaard voor niet ingeënt. En het meerendeel is gelijk meenemen ipv eerst kennismaken. Mijn eerdere katten zijn altijd via via geregeld, gratis (of nouja, voor wat kattenvoer meestal) en dan uitgekozen op gedrag ipv vanaf een foto. Boerderij-kittens zijn er meer en vaak wel goedkoper maar op minimaal een uur rijden en dat wil ik zo’n beestje liever ook niet aan doen. Plus dat ik zeker dan wil zien hoe ze zijn qua karakter, ze moeten wel kunnen aarden in een rijtjeswoning met kinderen.
Heeft Cat er geen? Die heeft ook altijd kennismaken als ik het goed heb. Zijn wel opvangmoeders, die de kittens bij haar krijgen. Kijk eens in F&F voor haar topic. F&F / Gastopvang DOC: Cat's 25e nestje#2 Kneusjes, kontjes, knuffels
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194983569
Er is nu natuurlijk een piek door al die snotneuzen, ik hoop toch dat dat weer beter zal gaan.

FF, ken je zwerfkat in nood? Die zitten wel in Belgie overigens. Daar hebben wij 14 jaar geleden onze katjes gehaald. Toen waren ze 5 maanden, 2 broertjes die samen met hun zusje van straat zijn gehaald. Het contact destijds was heel goed en ook achteraf. Goede inlichting over het soort katjes. Ze hebben volgens mij ook wel eens echt jonge kittens.
pi_194983631
Mijn peuter is ziek, 39+ koorts.
Dus. Ik houd netjes kleuter en baby ook thuis, man werkt thuis ipv op kantoor. Tot dusver prima.

Maar goed. Nu het praktische verhaal: we moeten nu dus allemaal thuisblijven tot kind 24 uur klachtenvrij is. Of tot er een negatieve uitslag is.
Nou. Peuter is vaak zo een week koortsig. Dat is niet echt praktisch zo, dan toch maar kijken voor zo’n test.

Uur aan de telefoon voor die testlijn. “Ohja, kleine kinderen gaat via de uw lokale ggd, ik verbind u door”. Beleid lokale ggd; we testen enkel bij langdurig ernstig ziek of op indicatie van uw arts.

Eeh. Wat? Nu moet ik dus iedereen thuishouden tot een negatieve uitslag van een test die ik niet kan laten doen?! Dus we zijn nu allemaal thuis tot peuter 24 uur klachtenvrij is?
Nou. Dan kan ik wel alvast ontslag nemen. Want zo kan ik de hele winter wel thuisblijven..
pi_194983782
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:06 schreef silliegirl het volgende:
Dus. Ik houd netjes kleuter en baby ook thuis, man werkt thuis ipv op kantoor. Tot dusver prima.

Maar goed. Nu het praktische verhaal: we moeten nu dus allemaal thuisblijven tot kind 24 uur klachtenvrij is. Of tot er een negatieve uitslag is.
Nou. Peuter is vaak zo een week koortsig. Dat is niet echt praktisch zo, dan toch maar kijken voor zo’n test.

Uur aan de telefoon voor die testlijn. “Ohja, kleine kinderen gaat via de uw lokale ggd, ik verbind u door”. Beleid lokale ggd; we testen enkel bij langdurig ernstig ziek of op indicatie van uw arts.

Eeh. Wat? Nu moet ik dus iedereen thuishouden tot een negatieve uitslag van een test die ik niet kan laten doen?! Dus we zijn nu allemaal thuis tot peuter 24 uur klachtenvrij is?
Nou. Dan kan ik wel alvast ontslag nemen. Want zo kan ik de hele winter wel thuisblijven..
Weet de huisarts van die lange koorts? Anders zou hij een indicatie kunnen afgeven?

Wel een gedoe zo ..
pi_194983832
@FlyingFish en de asiels? Ik heb 2 gastnestjes gehad onlangs, kittens worden dan liefdevol opgevoed O+ 150 euro per kitten, dat is inclusief alle entingen, ontworming, ontvlooien en later de sterilisatie.
4 kittens van mij (Fryslân) zijn naar Den Haag, Apeldoorn en Hengelo gegaan ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194983858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:06 schreef silliegirl het volgende:

Is inzetten op testen voor jou en je man een optie? Als jullie beiden negatief testen is de kans dat je peuter het wél heeft vrij nihil, denk ik.
pi_194983903
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:21 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Weet de huisarts van die lange koorts? Anders zou hij een indicatie kunnen afgeven?

Wel een gedoe zo ..
Ik ga vanmiddag naar de huisarts met haar, dus dat bespreek ik dan wel. En die weet dat, kind heeft altijd oorontstekingen waardoor zolang koorts...

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:28 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Is inzetten op testen voor jou en je man een optie? Als jullie beiden negatief testen is de kans dat je peuter het wél heeft vrij nihil, denk ik.
Dat kan alleen als je als ouder klachten hebt. Wij hebben niks, dus dan mag je ook niet getest, aldus de ggd mevrouw.

Ik vind dit wel stom. 48 uur voor testen is te overbruggen, maar als ze kleintjes niet testen ben je zo een week allemaal thuis als een jong kind ziek wordt. Zo werken ze het wel een beetje in de hand dat je die regels niet zo strikt kan blijven naleven. Mijn werkgever ziet me aankomen elke keer...
  donderdag 10 september 2020 @ 11:41:29 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194984058
Voel je niet ineens een vervelend gevoel in je keel opkomen dan @silliegirl? ;)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_194984106
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:41 schreef Mariposas het volgende:
Voel je niet ineens een vervelend gevoel in je keel opkomen dan @:silliegirl? ;)
Nou nu je het zegt. En mijn neus voelt misschien toch ook wat vol... :o

Nee, maar serieus. Dat kan toch ook de bedoeling niet zijn zo? Zeker niet met de huidige druk op de teststraten al..
pi_194984357
Sillie, de test is echt vreselijk naar, dat wil je je peuter niet aandoen, wil het al lukken.
Maar lastig is dit allemaal wel ja!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194984378
Als de koorts weg is, mag je er in principe wel vanuit gaan dat het een verkoudheid is, zei GGD tegen ons.
pi_194984417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:58 schreef pinquit het volgende:
Als de koorts weg is, mag je er in principe wel vanuit gaan dat het een verkoudheid is, zei GGD tegen ons.
Natuurlijk laat ik haar liever niet testen, maar... Bollie heeft eigenlijk nog nooit “maar even” koorts gehad. Als ze zo is, zijn we er
Minimaal een week zoet mee. Elke keer met 5 een week thuisblijven is, als ze net zo vaak ziek is komende winter als vorig jaar, is ook echt geen doen... :o
pi_194984431
Oh muh dan wordt het wel lastig ja. Ik hoop dat de huisarts een oplossing heeft.
pi_194984474
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Natuurlijk laat ik haar liever niet testen, maar... Bollie heeft eigenlijk nog nooit “maar even” koorts gehad. Als ze zo is, zijn we er
Minimaal een week zoet mee. Elke keer met 5 een week thuisblijven is, als ze net zo vaak ziek is komende winter als vorig jaar, is ook echt geen doen... :o
Dan kan je echt super vaak Monopoly spelen met z’n allen O+ *nostalgie*

Maar nee, ik snap dat je dit absoluut niet ziet zitten.
pi_194984988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik kan nu ook morgen op 15 minuten rijden terecht, maar daar ging wel meerdere keren de website checken met allerhande postcodes en twee keer bellen (de eerste keer was het te druk en werd de verbinding automatisch verbroken) aan vooraf. Uiteindelijk komt het wel goed, maar het is allemaal wel wat hoogdrempeliger dan nodig/handig denk ik.
Wij hebben zondag gebeld en konden maandag terecht, wel in Amsterdam want Haarlem en Alkmaar hebben te weinig capaciteit. Uitslag hadden we na 20 uur al, dus dat viel ontzettend mee.
pi_194985040
Jeetje....zo ver zijn we dus gekomen:

https://www.nu.nl/coronav(...)eller-te-testen.html

Ik snap echt niet dat er niet met prioriteit getest kan worden. Dat er plekken vrij worden gehouden voor leerkrachten, mensen in de zorg, politie agenten, mensen in de kinderopvang. Natuurlijk ik wil ook snel getest worden, maar hier mag toch wel een soort van hiërarchie in gebracht worden.
pi_194985165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:39 schreef Viv het volgende:
Godver, wat is dat slecht geregeld.

Voor ons was het geen ramp, thuis blijven was geen probleem. Enkel een paar afspraken afgezegd zoals de tandarts, een verjaardag en zwemmen. Er zijn genoeg anderen die niet zo makkelijk thuis kunnen blijven.
En elk nadeel heeft zijn voordeel, ik heb veel in huis kunnen klussen :D

Ik begon me alleen wel te storen aan mensen die boos werden omdat ze pas de volgende dag terecht kunnen, of dat ze 30 minuten moeten reizen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef exode het volgende:

[..]

Ik had plek binnen 6 uur op 15 minuten rijden en binnen 25 uur uitslag. Het kan dus wel goed gaan. En daar ter plekke was het hartstikke goed geregeld.
Om even tegengeluid te geven.
Ik heb ook echt pech gehad hoor. Kennis belde bijvoorbeeld een half uur nadat ik had gebeld en kon dezelfde middag nog terecht.
Wat ook niet hielp was dat ze hier in de buurt bezig waren om twee teststraten te verhuizen en dat ik niet verder dan een uur wilde reizen ivm peuter. Nu schijnen meer plekken te zijn maarja daar had ik afgelopen week niets aan.
pi_194985182
Ik snap het ook echt niet.

De ene na de andere klas moet thuisblijven.
Het is dat manlief ook thuis werkt, maar dit kan niet zo doorgaan. En dus even voor de statistieken, ik weet dus van al 5 klassen (in 4 scholen) dat ze de rest van de week geen school hebben.

Ik heb het begin van de crisis aan de huisarts hooikoortsmedicijnen gevraagd omdat die van de drogist niet Goes hielpen. Ik heb anti histamine gekregen en dat is wonderspul. Als ik ‘s ochtend met mijn kuch, keelpijn en snot wakker word (360 dagen per jaar) neem ik zo’n pilletje en binnen een uur is het oké. Ben nu benieuwd hoe vaak ik deze winter echt verkouden ga worden...
pi_194985246
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:53 schreef Loj het volgende:
Ik snap het ook echt niet.

De ene na de andere klas moet thuisblijven.
Het is dat manlief ook thuis werkt, maar dit kan niet zo doorgaan. En dus even voor de statistieken, ik weet dus van al 5 klassen (in 4 scholen) dat ze de rest van de week geen school hebben.

Ik heb het begin van de crisis aan de huisarts hooikoortsmedicijnen gevraagd omdat die van de drogist niet Goes hielpen. Ik heb anti histamine gekregen en dat is wonderspul. Als ik ‘s ochtend met mijn kuch, keelpijn en snot wakker word (360 dagen per jaar) neem ik zo’n pilletje en binnen een uur is het oké. Ben nu benieuwd hoe vaak ik deze winter echt verkouden ga worden...
Nou ja, en thuis werken met kinderen om je heen (zeker jonge kinderen) is toch ook lang niet zo effectief dan zonder kinderen. In mijn geval dan....
pi_194985268
Als mijn vriendin verkouden is, wordt haar klas ook naar huis gestuurd, er is geen inval. 1 geluk: ze staat maar 2 dagen voor de klas en ze wordt vrijwel nooit verkouden. Sterker nog als het hele huis hier snottert, hoest en proest, heeft zij nog niet eens een snotneus.

Thuiswerken met kinderen is geen doen overigens hoor, tenminste mij lukt het niet. Ik kan wat dingen doen, maar nog niet eens 1/10 van wat ik op een normale dag doe.
pi_194985280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nou ja, en thuis werken met kinderen om je heen (zeker jonge kinderen) is toch ook lang niet zo 8)7 effectief dan zonder kinderen. In mijn geval dan....
Ik krijg het niet voor elkaar met 3 kids thuis waarvan 1 ziek. Ik vind het al een uitdaging om ze alle 3 enigszins verzorgd en vermaakt te houden met 1 zieke, laat staan dat ik ook nog aan werk toekom
  Manager PR/Moderator donderdag 10 september 2020 @ 13:11:55 #24
269689 crew  Viv
pi_194985377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

Voor ons was het geen ramp, thuis blijven was geen probleem. Enkel een paar afspraken afgezegd zoals de tandarts, een verjaardag en zwemmen. Er zijn genoeg anderen die niet zo makkelijk thuis kunnen blijven.
En elk nadeel heeft zijn voordeel, ik heb veel in huis kunnen klussen :D
Ja ik bedoel ook meer slecht geregeld uit volksgezondheid-oogpunt. Jij bent in de gelegenheid (en zo netjes geweest) om thuis te blijven, maar er zijn genoeg mensen (en bijvoorbeeld werkgevers) die dat alleen zouden accepteren als er een positieve test is.
pi_194985429
Ik heb door al dat gestress aan het begin van het Coronagebeuren mn baan opgezegd. Zowel man als ik hadden destijds nog geen vitaal beroep (man inmiddels wel), we hadden geen oppas, scholen en bso's waren dicht, werk en kinderloze collega's had weinig begrip en thuiswerken werd geweigerd. De enige optie die over bleef was onbetaald verlof. Dus dat heb ik dan maar genomen. Voor onbepaalde tijd. 8-) Nog geen moment spijt van gehad btw. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')