abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194982098
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Goed geregeld dan idd. Zeker geen standaard basic fit?
Is het een idee om het gewoon eens te vragen aan je sportschool (indien je dat nog niet hebt gedaan)? Hoe het geregeld is allemaal, en dan in het bijzonder m.b.t. de ventilatie waar je nog het meest mee zit?

Bij mij verder hetzelfde als _serial_. Alleen nog maar verse lucht waar het voorheen 50/50 was als ik het goed begreep (helft vers, helft gerecirculeerd).
Prima te doen allemaal, netjes en veilig. Geen BF of FFF maar ook die zouden zich aan de regels moeten houden.

Alleen toen het buiten 38 graden was, was het even aanpoten binnen (met alleen maar buitenlucht geventileerd). :P
Hoe dat in de herfst en winter wordt zien we dan wel weer.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194982614
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:03 schreef Jazeg het volgende:
Altijd besmettelijk bij positieve coronatest? Dat wordt nu onderzocht

https://nos.nl/artikel/23(...)t-nu-onderzocht.html

Ze lezen gewoon mee hier. _O_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194982749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ze lezen gewoon mee hier. _O_
Zeker!
Dat zoiets onderzocht moet worden, kunnen wetenschappers echt niet zelf bedenken. Daar hebben de de knappe koppen van FOK! voor nodig *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194982844
Ging vorig weekend met een maatje van me naar Tenet in de bios. De grootste vrouwelijke studentenvereniging van de stad had op datzelfde moment ook een zaal in de bios afgehuurd voor een eigen evenement. Daar kwamen denk ik zo'n 200 studentes op af die in grote groepen van 6 a 7 tegelijk werkelijk door alles en iedereen heen liepen. Voor het pand hielden ze al helemaal geen afstand en stonden ze makkelijk met een stuk of 60 bij elkaar. Personeel was ook totaal hopeloos en kon er niets aan doen.

Afijn, ik heb een beetje afstand gehouden van ze maar als het in het openbaar al zo gaat, dan weet je gewoon zeker dat achter de gesloten deuren van de sociëteit alle coronaregels gewoon linea recta de prullenbak ingaan.

Eigenlijk kan ik ze in dat laatste ook geen ongelijk geven. Je bent jong en je wilt (naast het studeren) ook gewoon lol hebben, los gaan en feesten. Daarbij loop je zelf amper risico. Formeel wachten op toestemming van de minister kan nog wel eens heel lang gaan duren, dus dan maar zo. Maar wel jammer dat je in openbare gelegenheden daar dan gewoon mee doorgaat, dat dan weer wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 09:56:09 ]
pi_194982863
quote:

Goed en genuanceerd artikel. Duidelijk is dat niet iedereen met een positieve test besmettelijk is, maar het vooral lastig is om een grenswaarde te bepalen. Sommige mensen zullen boven de grenswaarde nog besmettelijk zijn, terwijl andere onder de grenswaarde het niet zijn. Het is in ieder geval positief dat er aandacht voor is.
pi_194982946
https://www.ioresearch.nl(...)vlak-september-2020/

quote:
Een groot aantal Nederlanders staat nog steeds achter het coronabeleid van het kabinet, maar de verdeeldheid over de aanpak neemt toe. Dat meldt het bureau I&O Research na een eigen onderzoek naar het draagvlak van het coronabeleid.
Enkele conclusies:
37 procent vindt het goed zo, eveneens 37 procent wil een strengere aanpak, 26 procent vindt dat het losser mag.
Kiezers van de PVV en GroenLinks zijn met 47 procent het vaakst voor een strengere aanpak.
De kiezers van Forum voor Democratie (56 procent) willen liever een minder streng beleid.
63 procent van alle Nederlanders heeft vertrouwen in het RIVM, 16 procent niet.
Onder degenen die het coronabeleid van het kabinet niet steunen heeft slechts 24 procent vertrouwen in het RIVM en vindt 60 procent dat het kabinet te veel naar het RIVM en te weinig (65 procent) naar critici luistert.
Onder degenen die het kabinet wel steunen heeft 77 procent vertrouwen in het RIVM en vindt 35 procent dat het kabinet te veel naar het RIVM luistert.
In juni zei nog bijna 73 procent zich (zeker of waarschijnlijk) te laten vaccineren als er een vaccin beschikbaar is, nu is dat nog 65 procent.
  donderdag 10 september 2020 @ 10:14:59 #57
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194983085
quote:
quote:
In juni zei nog bijna driekwart (73%) zich (zeker of waarschijnlijk) te laten vaccineren als er een vaccin beschikbaar is, nu is dat nog 65 procent. Het percentage ‘zeker wel’ is doorgaans een redelijke indicatie van te verwachten gedrag. Dit aandeel daalde van 43 naar 34 procent.

De intentie zich te laten vaccineren daalde in alle leeftijdsgroepen, maar het meest in de groep 50-64 jaar, gevolgd door de 65-plussers.
De solidariteit is weer ver te zoeken bij de groep die het meeste risico loopt.

Overigens vond dit onderzoek plaats voor het nieuws over Astrazeneca naar buiten kwam, dus die bereidheid zal nu nog wel iets lager liggen.

quote:
Dit onderzoek in opdracht van de NOS vond plaats van donderdag 3 september tot dinsdagochtend 8 september 2020.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194983159
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

Overigens vond dit onderzoek plaats voor het nieuws over Astrazeneca naar buiten kwam, dus die bereidheid zal nu nog wel iets lager liggen.
[..]

Die mensen willen dat gewoon niet, we zullen er aan moeten wennen dat er geen horeca/vakanties/festivals meer zijn. Anders kunnen zij niet meer naar buiten, we moeten gewoon solidair zijn.
pi_194983184
Hoe is het hier met de solidariteit dan?
Wie laat zich gelijk vaccineren wanneer het mogelijk is?
Go hard or go home
pi_194983267
quote:

[..]

[..]

[..]

Ik weet niet of dat een gebrek aan solidariteit is, of een gebrek aan kennis en teveel nare verhalen die de rondte doen en mensen angstig maken om zich te laten vaccineren.
Als die indianenverhalen over hoe gevaarlijk het is, mogelijke bijwerkingen, zullen niet bijdragen aan de wil zich te laten vaccineren. Voor die leeftijdsgroep is zichzelf informeren ook een stuk moeilijker, over het algemeen. Je hebt natuuriljk zeker nog mensen die via kranten, tv en internet op de hoogte blijven, maar ook een hele grote groep die die mogelijkheden niet of nauwelijks heeft, om diverse redenen.
pi_194983270
quote:

[..]

[..]

[..]

In die leeftijdscategorie zit ook de grootste groep die alles wat op Social Media staat als absolute waarheid aannemen. Echt verbaasd ben ik hier dan ook niet over.
pi_194983387
quote:
5s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:24 schreef Noek het volgende:
Als het een gedegen onderzocht vaccin is heb ik daar wel vertrouwen in. Dus ja, ik laat me vaccineren.
  donderdag 10 september 2020 @ 10:46:36 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194983430
quote:
5s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:24 schreef Noek het volgende:
Ik. Maar ik werk niet in de zorg en ik behoor niet tot een risicogroep, dus ik verwacht niet dat ik snel aan de beurt ben.
Géén kloon van tvlxd!
pi_194983438
Benieuwd wanneer we hier eindelijk wat steden op slot gaan gooien zoals De Jonge van plan was.
Als je Rotterdam, Amsterdam en Den Haag buiten beschouwing laat zijn er amper besmettingen, al blijft dat natuurlijk ook niet eindeloos door gaan.
blablablabla
pi_194983448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:46 schreef Montov het volgende:

[..]

ik verwacht niet dat ik snel aan de beurt ben.
Laatst kon een vriendin die niet in de zorg werkt of tot een risico groep behoort de volgende dagmeteen getest worden. Omgeving Den Haag
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194983452
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:47 schreef Elan het volgende:
Benieuwd wanneer we hier eindelijk wat steden op slot gaan gooien zoals De Jonge van plan was.
Als je Rotterdam, Amsterdam en Den Haag buiten beschouwing laat zijn er amper besmettingen, al blijft dat natuurlijk ook niet eindeloos door gaan.
Prima idee om Amsterdam op slot te gooien.
pi_194983462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Prima idee om Amsterdam op slot te gooien.
Amsterdam op slot.
Bommen op Rotterdam
Den Haag geven we terug aan de zee.

Opgelost.
blablablabla
pi_194983477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:47 schreef Elan het volgende:
Je kan hele landen op slot gooien zonder dat je garanties hebt op verspreiding. Kleine plaatsen maak je nog een kans om het pot dicht te gooien maar grote steden no way
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194983495
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:56 schreef Rlz12 het volgende:
Het is in ieder geval positief dat er aandacht voor is.
Pun intended?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194983517
quote:

[..]

[..]

Dus de jongeren moeten zich laten inenten om de ouderen te beschermen die zich niet willen laten inenten? :P

Nou ja, het kan natuurlijk ook zijn dat jongeren al bij de 30% hoorden die zich in eerste instantie niet wilden laten inenten, dus zij kunnen niet zakken, omdat ze al laag zaten qua percentage.
pi_194983529
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Amsterdam op slot.
Bommen op Rotterdam
Den Haag geven we terug aan de zee.

Opgelost.
Van deze drie ingrepen ben ik blij in Amsterdam te wonen. :P
  donderdag 10 september 2020 @ 10:57:08 #72
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194983550
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

Laatst kon een vriendin die niet in de zorg werkt of tot een risico groep behoort de volgende dagmeteen getest worden. Omgeving Den Haag
Het ging over een vaccin. Ik denk niet dat er direct voor iedereen eentje beschikbaar is, en het toedienen zal ook tijd vergen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_194983586
quote:
6s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:55 schreef Nielsch het volgende:
Ging vorig weekend met een maatje van me naar Tenet in de bios. De grootste vrouwelijke studentenvereniging van de stad had op datzelfde moment ook een zaal in de bios afgehuurd voor een eigen evenement. Daar kwamen denk ik zo'n 200 studentes op af die in grote groepen van 6 a 7 tegelijk werkelijk door alles en iedereen heen liepen. Voor het pand hielden ze al helemaal geen afstand en stonden ze makkelijk met een stuk of 60 bij elkaar. Personeel was ook totaal hopeloos en kon er niets aan doen.

Afijn, ik heb een beetje afstand gehouden van ze maar als het in het openbaar al zo gaat, dan weet je gewoon zeker dat achter de gesloten deuren van de sociëteit alle coronaregels gewoon linea recta de prullenbak ingaan.

Eigenlijk kan ik ze in dat laatste ook geen ongelijk geven. Je bent jong en je wilt (naast het studeren) ook gewoon lol hebben, los gaan en feesten. Daarbij loop je zelf amper risico. Formeel wachten op toestemming van de minister kan nog wel eens heel lang gaan duren, dus dan maar zo. Maar wel jammer dat je in openbare gelegenheden daar dan gewoon mee doorgaat, dat dan weer wel.
Ik snap ze ook wel, maar inderdaad nogal aso om met zulke grote groepen openbare plekken te betreden. Terwijl de bioscopen imo juist zo hun best doen om het zo veilig mogelijk te houden daar, om überhaupt open te mogen blijven. Al hadden ze dat zaaltje ook niet moeten verhuren als ze wisten dat er zoveel man op af zou komen natuurlijk.
pi_194983596
quote:

EINDELIJK. *O*

Dit roep om dit verder te onderzoeken gaat al ongeveer 3 weken rond in de rest van de wereld.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194983604
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:56 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Goed en genuanceerd artikel. Duidelijk is dat niet iedereen met een positieve test besmettelijk is, maar het vooral lastig is om een grenswaarde te bepalen. Sommige mensen zullen boven de grenswaarde nog besmettelijk zijn, terwijl andere onder de grenswaarde het niet zijn. Het is in ieder geval positief dat er aandacht voor is.
Inderdaad. maar je kan er wel een risico aanhangen. Iemand die 1 PCR cycle nodig heeft om positief te testen is waarschijnlijk van een veel groter risico die 40 PCR cycles nodig heeft om maar een klein beetje RNA te vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194983606
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je kan hele landen op slot gooien zonder dat je garanties hebt op verspreiding. Kleine plaatsen maak je nog een kans om het pot dicht te gooien maar grote steden no way
Hoezo no way?
Ik lees net dat Birmingham (1,1 miljoen inwoners) zo goed als zeker in enige vorm van lockdown gaat.

Op slot is misschien ook niet helemaal de juiste term, laten we zeggen niet noodzakelijke winkels dicht, horeca dicht, zo veel mogelijk alleen noodzakelijke reizen. Zeg maar de situatie van pre 1 mei op lokaal of regionaal niveau.

Je hoeft de stad niet volledig te barricaderen om dat effect te laten hebben.
blablablabla
  donderdag 10 september 2020 @ 11:06:55 #77
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194983633
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo no way?
Ik lees net dat Birmingham (1,1 miljoen inwoners) zo goed als zeker in enige vorm van lockdown gaat.

Op slot is misschien ook niet helemaal de juiste term, laten we zeggen niet noodzakelijke winkels dicht, horeca dicht, zo veel mogelijk alleen noodzakelijke reizen. Zeg maar de situatie van pre 1 mei op lokaal of regionaal niveau.

Mag hopen dat die onzin niet naar Nederland overwaait. Als ze hier in Den Haag zaken weer dichtgooien, ga ik (en velen met mij) wel weer naar een andere stad. :{w
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_194983693
BERLIJN - In Duitsland is in het afgelopen etmaal bij 1892 personen het nieuwe coronavirus vastgesteld, een fikse toename in vergelijking met het aantal dat woensdagochtend werd gemeld. Toen maakte het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), 1176 nieuwe besmettingen bekend.

Ik ben benieuwd waar Gretzl is nu zijn Duitse helden in de problemen komen.
pi_194983698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:06 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Mag hopen dat die onzin niet naar Nederland overwaait. Als ze hier in Den Haag zaken weer dichtgooien, ga ik (en velen met mij) wel weer naar een andere stad. :{w
Wat is er mis met lokale hotspots van besmettingen in de kiem aanpakken? In Engeland zie je hetzelfde beeld als in Nederland, grootste gedeelte van het land gaat goed qua besmettingen, regionaal of zelfs lokaal zijn er wat probleemgebieden.

Duitsland heeft ook al een paar lokale lockdowns gehad, Gütersloh o.a. zo'n big deal is dat niet zolang het van korte duur is.

Landelijk restricties opleggen zijn veel ingrijpender en brengen economisch veel meer schade met zich mee.
blablablabla
pi_194983715
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
BERLIJN - In Duitsland is in het afgelopen etmaal bij 1892 personen het nieuwe coronavirus vastgesteld, een fikse toename in vergelijking met het aantal dat woensdagochtend werd gemeld. Toen maakte het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), 1176 nieuwe besmettingen bekend.

Op 83 miljoen inwoners is dat aantal nog steeds marginaal.
blablablabla
  donderdag 10 september 2020 @ 11:15:10 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194983724
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat is er mis met lokale hotspots van besmettingen in de kiem aanpakken? In Engeland zie je hetzelfde beeld als in Nederland, grootste gedeelte van het land gaat goed qua besmettingen, regionaal of zelfs lokaal zijn er wat probleemgebieden.
[ afbeelding ]

Duitsland heeft ook al een paar lokale lockdowns gehad, Gütersloh o.a. zo'n big deal is dat niet zolang het van korte duur is.

Landelijk restricties opleggen zijn veel ingrijpender en brengen economisch veel meer schade met zich mee.
steden afsluiten lijkt me toch niet zo'n goed plan
pi_194983737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

Op Twitter.
Go hard or go home
pi_194983744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Nog wel ja, maar over.........
  donderdag 10 september 2020 @ 11:18:25 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194983751
Vanochtend even bij de mondhygienieste geweest. Geen spatschermen meer voor, alleen nog mondmaskers. Wel nog mond spoelen met waterstofperoxide en handjes ontsmetten.
pi_194983753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is 1140 op 17 miljoen ook nog steeds.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194983756
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

steden afsluiten lijkt me toch niet zo'n goed plan
Mij wel al hoeft dat niet letterlijk en op z'n Spaans met het leger er voor.
blablablabla
  donderdag 10 september 2020 @ 11:20:29 #87
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194983770
Zolang de ziekenhuizen en de ic niet volstromen lijkt mij een lokale lockdown complete onzin.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 10 september 2020 @ 11:20:52 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194983776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Mij wel al hoeft dat niet letterlijk en op z'n Spaans met het leger er voor.
hoe zie je dat dan voor je?
pi_194983779
quote:

[..]

Hoezo no way?

Het is inmiddels vastgesteld dat de winkels, sportscholen, horeca etc. Niet voor noemenswaardige stijgingen zorgen. Dit kan dus gewoon open blijven, aangezien mensen elkaar toch wel gaan opzoeken bij elkaar thuis. En daar houdt men helemaal geen afstand van elkaar. Het werkt dus averrechts plus je geeft de ondernemers nog even een schop na, terwijl dit niet nodig is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194983796
quote:

[..]

Hoezo no way?

Op slot bestaat niet zoals ik zei, maar lokale maatregelen is wel de juiste manier om te gaan.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 september 2020 @ 11:22:58 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194983797
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is inmiddels vastgesteld dat de winkels, sportscholen, horeca etc. Niet voor noemenswaardige stijgingen zorgen. Dit kan dus gewoon open blijven, aangezien mensen elkaar toch wel gaan opzoeken bij elkaar thuis. En daar houdt men helemaal geen afstand van elkaar. Het werkt dus averrechts plus je geeft de ondernemers nog even een schop na, terwijl dit niet nodig is.
Steden afsluiten in Nederland voor een handjevol ziekenhuisopnames :')
pi_194983805
quote:

[..]

Dit dus, de GGD in Utrecht constateerde al dat de besmettingen aldaar grotendeels van bruiloften en prive aangelegenheden kwamen. Het sluiten van de horeca/kledingwinkels/sportscholen/etc gaat dus niets oplossen.
pi_194983806
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is 1140 op 17 miljoen ook nog steeds.
We kunnen met dat riedeltje net zo goed helemaal kappen en de focus puur leggen op de ziekenhuisopnames.
Als je dagelijks maar 600 besmettingen registreert en de IC's zouden op een of andere bijzondere manier toch volstromen is dat teveel. Aan de andere kant kun je er 10.000 registreren en als die geen druk leggen op de zorg is er nog niks aan de hand.
blablablabla
  donderdag 10 september 2020 @ 11:23:53 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194983812
lijkt me toch wat overdreven om de hele stad hiervoor dicht te gooien

https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/
pi_194983836
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe zie je dat dan voor je?
Dat zeg ik net die specifieke gebieden tijdelijk terug naar pre 1 mei qua restricties dus even geen feestjes en samenkomsten en kroegentochten enzovoort. Reizen ook alleen noodzakelijk.
blablablabla
  donderdag 10 september 2020 @ 11:27:47 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194983853
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zeg ik net die specifieke gebieden tijdelijk terug naar pre 1 mei qua restricties dus even geen feestjes en samenkomsten en kroegentochten enzovoort. Reizen ook alleen noodzakelijk.
als bijvoorbeeld in zuidoost de besmettingen het hoogst zijn in huiselijke kring dan is het toch zinloos om kroegen af te sluiten? Ik weet de details niet hoor maar gericht handelen lijkt me toch beter dan we gooien daar alles maar dicht.
pi_194983856
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit dus, de GGD in Utrecht constateerde al dat de besmettingen aldaar grotendeels van bruiloften en prive aangelegenheden kwamen. Het sluiten van de horeca/kledingwinkels/sportscholen/etc gaat dus niets oplossen.
Vastgesteld is wel wat veel gezegd.
Van circa 65-70% van de positieve testen is de bron niet achterhaald. Van de 30-35% waarvan de bron wel is achterhaald, is duidelijk dat winkels, sportscholen en horeca zeker niet het grootste aandeel hebben..
pi_194983884
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Vastgesteld is wel wat veel gezegd.
Van circa 65-70% van de positieve testen is de bron niet achterhaald. Van de 30-35% waarvan de bron wel is achterhaald, is duidelijk dat winkels, sportscholen en horeca zeker niet het grootste aandeel hebben..
Nu is achterhalen in de thuiskring natuurlijk per definitie veel makkelijker dan in een winkel, sportschool of horeca.
  donderdag 10 september 2020 @ 11:32:26 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194983913
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nu is achterhalen in de thuiskring natuurlijk per definitie veel makkelijker dan in een winkel, sportschool of horeca.
plus dat het gewoon het makkelijkste antwoord is
pi_194983926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

als bijvoorbeeld in zuidoost de besmettingen het hoogst zijn in huiselijke kring dan is het toch zinloos om kroegen af te sluiten? Ik weet de details niet hoor maar gericht handelen lijkt me toch beter dan we gooien daar alles maar dicht.
Je wordt toch niet zomaar uit het niets thuis besmet. Iemand uit je huishouden moet dan ergens geweest zijn waar het risico hoger lag, een feestje bijvoorbeeld.

Thuis is de regel, nouja advies , al maximaal 6 mensen maximaal, maar er zijn ondertussen nog steeds grote evenementen met honderden mensen aan de gang terwijl de besmettingen gestaag oplopen. Lijkt me dus een logische vervolgstap.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')