abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2020 @ 13:55:01 #226
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194985971
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb vooral behoefte aan minder tweets van Slagter en Van Zelst in deze topicreeks.
Welke Slagter? :D
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194985975
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Die suggestie van die hypochonders kwam niet bij mij vandaan maar werd geopperd maar goed.
Wat is volgens jou een plausibele verklaring dan dat mensen zich zonder klachten laten testen? Gewoon "zomaar" , of.... ?

Je schijnt bijzonder stellig te zijn in je talrijke argumenten waarom mensen het volgens jou niet zullen doen, maar vervolgens is het kennelijk in de realiteit schering en inslag bij de teststraten.
Waaruit maak je op dat het in de realiteit schering en inslag is dat mensen zich laten testen zonder een enkele klacht en zonder een voor op zich logische reden als een afspraak waarvoor ze graag willen weten of ze besmet zijn, contact met iemand die zich laat testen of zelfs contact met een positief getest persoon?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194985981
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb vooral behoefte aan minder tweets van Slagter en Van Zelst in deze topicreeks.
Waarom heb je specifiek van hen minder tweets nodig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194985985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan heb je pech want ze zijn met hun data verwerking juist zeer goed en objectief bezig m.i.
Lol je kunt veel over die lui zeggen maar objectief? Kom op he :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194985991
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:47 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

^O^
Hij mag het verlaten, maar kan het niet omdat hij verlamd is. Hahaatjes! :+ :@
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_194985995
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom heb je specifiek van hen minder tweets nodig?
Omdat bepaalde users deze tweets er nogal vaak bijhalen. Nergens voor nodig.
In Southern Sun
pi_194985998
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:55 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Welke Slagter? :D
De bassist van Blof.
In Southern Sun
pi_194986017
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:48 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Helaas wordt die premisse dus ook in bepaalde gedeeld door GGD GHOR-woordvoerder Sonja Kloppenburg, zoals in het Trouw-stuk beschreven is.
[..]

Waar ik me zelf aan stoor is dat de zogenoemde 'prettesters' nu als excuus worden gebruikt voor het capaciteitsprobleem in de teststraten. Ik zie dat als een grote drogreden.
In Nederland wordt het minst getest van heel west-europa. Dichtsbijzijnde landen die minder testen zijn Polen en Tsjechië.

https://www.nieuwnieuws.n(...)et-op-corona-testen/
pi_194986021
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Wie zegt overigens dat het mensen zonder klachten zijn? Er wordt opgeroepen te testen met milde klachten. Dus gaat iedereen met een snotneusje testen. Zo gek niet toch?
En nu de temperatuur wat daalt heb je eerder een snotneus. De mijne is ook weer terug, als ik even buiten gelopen of gefietst heb begint hij meteen een beetje te lopen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_194986031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waaruit maak je op dat het in de realiteit schering en inslag is dat mensen zich laten testen zonder een enkele klacht en zonder een voor op zich logische reden als een afspraak waarvoor ze graag willen weten of ze besmet zijn, contact met iemand die zich laat testen of zelfs contact met een positief getest persoon?
Edit nvm, je moet dan alleen in quarantaine.

Zou kunnen, maar er worden dagelijks niet meer dan duizend mensen positief getest op dit moment. Dus dat zou van de 180.000 maar een heel laag aantal betreffen die door dat specifieke criterium in aanmerking komt.
blablablabla
pi_194986037
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:54 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, bizar omdat aan de analyse van Trouw geen touw vast te knopen is. Niet bizar omwille om van de nieuwfeiten die er worden gedeeld.

Hopelijk is het nu volledig duidelijk :)
Oh ik dacht dat het om de achterliggende draad ging. Snap je jezelf nog?
In Southern Sun
  donderdag 10 september 2020 @ 14:00:34 #237
473584 Gretzl
pi_194986041
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Naar het beleid kun je uiteraard niet objectief kijken. Dat is per definitie onmogelijk.

Je kunt wel zo goed als mogelijk objectief proberen te kijken naar de feitelijke cijfers. Dat is wel wat datawetenschappers zoals de heren Slagter, Van Zelst en Veldhuizen doen.

Besef wel dat objectief beleid in feite ook niet bestaat (politieke partijen kiezen op basis van hun overtuigingen voor een bepaalde aanpak). Adviseurs binnen het OMT zijn ook verre van objectief. Is geen verwijt, want dat is onvermijdelijk in een wereld waar de opvattingen over een nieuw virus nog zo ver uiteenlopen.

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_194986078
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ze presenteren cijfers (met name van Zelst, alsmede https://twitter.com/edwinveldhuizen). Gewoon zeer nuttige en objectieve informatie, waarbij ze kijken naar trends etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194986079
Even een voorspelling droppen:

Als de testcapaciteit niet snel voldoende opgeschaald kan worden gaat men vanuit de politiek het testadvies veranderen en mensen oproepen om terughoudender te zijn met testen. Daar hameren ze een tijdje op en voor je het weet zit de GGD weer duimen te draaien omdat alleen mensen die hondsberoerd zijn zich nog laten testen :P
  donderdag 10 september 2020 @ 14:04:04 #240
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_194986083
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je contact hebt gehad met iemand die positief getest is dan mag, nee moet je je laten testen, dus over die groep gaat het sowieso niet.
Dat is dus niet meer zo, in verband met de capaciteitsproblemen mag ook die groep zich alleen laten testen bij klachten.

Bron: https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patient
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_194986102
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Even een voorspelling droppen:

Als de testcapaciteit niet snel voldoende opgeschaald kan worden gaat men vanuit de politiek het testadvies veranderen en mensen oproepen om terughoudender te zijn met testen. Daar hameren ze een tijdje op en voor je het weet zit de GGD weer duimen te draaien omdat alleen mensen die hondsberoerd zijn zich nog laten testen :P
Dat zou kunnen, ik verwacht dat men snel gaat werken met een lijst met 'essentiële beroepen'.
pi_194986107
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:04 schreef Arizona het volgende:

[..]

Dat is dus niet meer zo, in verband met de capaciteitsproblemen mag ook die groep zich alleen laten testen bij klachten.

Bron: https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patient
Thx! Had hem al aangepast. Je hoeft inderdaad alleen in quarantaine.
blablablabla
pi_194986119
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:00 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Naar het beleid kun je uiteraard niet objectief kijken. Dat is per definitie onmogelijk.

Je kunt wel zo goed als mogelijk objectief proberen te kijken naar de feitelijke cijfers. Dat is wel wat datawetenschappers zoals de heren Slagter en Van Zelst doen.

Besef wel dat objectief beleid in feite ook niet bestaat (politieke partijen kiezen op basis van hun overtuigingen voor een bepaalde aanpak). Adviseurs binnen het OMT zijn ook verre van objectief. Is geen verwijt, want dat is onvermijdelijk in een wereld waar de opvattingen over een nieuw virus nog zo ver uiteenlopen.

[ twitter ]
Bert Slagter is geen wetenschapper. Hij is 2 keer een opleiding begonnen en heeft deze niet af gemaakt. Daar is die ook op gewezen en toen heeft die snel dat verandert op zijn twitter en linkedin.
pi_194986125
Ach ja, het gaat nog altijd beter dan in maart toen niemand van mijn vriendengroep van 25 man getest kon worden na terugkomst van wintersport (>80% had serieuze klachten) :')
pi_194986136
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ze presenteren cijfers (met name van Zelst, alsmede https://twitter.com/edwinveldhuizen). Gewoon zeer nuttige en objectieve informatie, waarbij ze kijken naar trends etc.
Dit is niet cijfers presenteren:
quote:
Ik begrijp de limieten aan testcapaciteit. Aan menselijke capaciteit. Ik begrijp zelfs het gebrek aan het vermogen tot anticiperen. Echt.

Maar: Stop met vingerwijzen naar de burger. Dit soort uitspraken leveren alleen maar verliezers op. Vooral in de samenleving zelf.
In Southern Sun
pi_194986147
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik begrijp de limieten aan testcapaciteit. Aan menselijke capaciteit. Ik begrijp zelfs het gebrek aan het vermogen tot anticiperen. Echt.

Maar: Stop met vingerwijzen naar de burger. Dit soort uitspraken leveren alleen maar verliezers op. Vooral in de samenleving zelf.
Ok, dan niet.. :')
pi_194986165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ok, dan niet.. :')
Och het wordt weer te ingewikkeld :')
In Southern Sun
pi_194986175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Och het wordt weer te ingewikkeld :')
Heb je soms een vorm van autisme (oprechte vraag), want je neemt alles zo vreselijk letterlijk altijd..?
Ze presenteren toch objectieve cijfers of niet?
  donderdag 10 september 2020 @ 14:10:12 #249
473584 Gretzl
pi_194986176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Bert Slagter is geen wetenschapper. Hij is 2 keer een opleiding begonnen en heeft deze niet af gemaakt. Daar is die ook op gewezen en toen heeft die snel dat verandert op zijn twitter en linkedin.
Wat wil je nu met deze aanval bereiken?

Slagter heeft de afgelopen maanden bewezen deskundig genoeg te zijn inzake de complexiteitsvraagstukken rondom Corona. Lijkt me sterk dat Op 1 en Radio 1 een nobody blijven uitnodigen die er de ballen verstand van heeft. Bovendien zou Follow The Money nooit zijn opiniestukken publiceren als hij ook maar iets zou beweren dat aantoonbaar onjuist in wetenschappelijk opzicht.
  donderdag 10 september 2020 @ 14:11:31 #250
473584 Gretzl
pi_194986192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

En jij hebt ook een persoonlijke mening @Da_Sandman, net als Jaap van Dissel, Sjaak de Gouw, Hugo de Jonge, Ferd Grapperhaus, Mark Rutte en +17 miljoen andere Nederlanders. Mag het soms? :D

Misschien even in Jip-en-Janneketaal proberen:

Een mens kan zowel objectieve cijfers als een subjectieve mening delen. Het een staat het ander niet in de weg ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')