Wat cool van die muziek.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Ziet er goed uit, line delivery komt wat vlak over en Pink Floyd (ja, tekst past en Jodorowsky's Dune referentie) voelt ontzettend out of place IMO.
Maar ontzettend zin in en vol vertrouwen in Villeneuve.
Het eerste deel is een scifi klassieker. Heb hem zeker een half dozijn keer gelezen. De vervolgen zijn wat minder.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:09 schreef Leonos het volgende:
Is dat Dune boekje wat? Krijgt aardig goede recensies.
Voor zover ik begrijp, is de film gebaseerd op dit boek: https://en.wikipedia.org/wiki/Dune_(novel)quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:09 schreef Leonos het volgende:
Villeneuve is een fan. Hij heeft al diverse keren aangegeven dat een een bijna gelijke verfilming wordt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:15 schreef ElzaElzaE het volgende:
Maar te oordelen naar de commentaren, is het boek slechts als basis genomen
Het luisterboek (engels) is trouwens ook echt goed, als je daar van houdt.quote:
Prisoners, Sicario, Arrival, Blade Runner 2049 en straks Dune. Villeneuve komt in hetzelfde rijtje als Nolan, Tarantino, Scorsese, Kubrick, Spielberg, etc.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:19 schreef Aurelius het volgende:
Villeneuve is een fan. Hij heeft al diverse keren aangegeven dat een een bijna gelijke verfilming wordt.
Je vergeet Enemy. Wmb z'n beste tot nu toe.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Prisoners, Sicario, Arrival, Blade Runner 2049 en straks Dune. Villeneuve komt in hetzelfde rijtje als Nolan, Tarantino, Scorsese, Kubrick, Spielberg, etc.
Ik ben heel erg benieuwd naar zijn toekomstige films. Hij is relatief jong ook nog.
Ik kwam er niet door heen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:09 schreef Leonos het volgende:
in mijn jonge jaren en onlangs nog eens geprobeerd, maar niet doorheen te komen iddquote:Op zaterdag 12 september 2020 08:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik kwam er niet door heen.
Ik heb vorig jaar een mooie versie kunnen kopen. Nu nog lezen. Alleen bekend met de games en de oude films, naast de fantastische documentaire "Jodorowsky's Dune".quote:
Heb wel een oude Nederlandse versie voor je liggen als je wilt.quote:
Kan ook aan het format liggen. Ik heb veel moeite met die tekstmuren.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:26 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
in mijn jonge jaren en onlangs nog eens geprobeerd, maar niet doorheen te komen idd
Zolang het boeiend verteld vind ik veel goed...quote:Op maandag 14 september 2020 17:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kan ook aan het format liggen. Ik heb veel moeite met die tekstmuren.
Nailed it.quote:
Ja de cinematografie is zo bizar goed. Bijna elke shot zou je zo poster voor aan je muur van kunnen maken. Echt elk shot is over na gedacht hoe het er uit zietquote:Op zondag 3 maart 2024 12:30 schreef Document1 het volgende:
Ik heb hem ook gisteren gezien en ondanks dat ze het boek niet helemaal volgen toch een geweldige film. Audio en visueel een meesterwerk.
Hoe ze de planeet van de Harkonnen in beeld brachten alleen al. Subtiele hint naar die nazi promo film. Fantastisch.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja de cinematografie is zo bizar goed. Bijna elke shot zou je zo poster voor aan je muur van kunnen maken. Echt elk shot is over na gedacht hoe het er uit ziet
Wij hanteren denk ik andere definities van subtiel...quote:Op zondag 3 maart 2024 13:11 schreef Document1 het volgende:
[..]
Hoe ze de planeet van de Harkonnen in beeld brachten alleen al. Subtiele hint naar die nazi promo film. Fantastisch.
Nee, vrijmans... (altijd leuk, vertalers die zich aan de literaire vertaling houden)quote:Op zondag 3 maart 2024 13:56 schreef over_hedge het volgende:
ik zat me wel te ergeren aan die vertaling van Great houses trouwens Grote geslachten
Leni Riefenstahl's Triumph des Willens, een film die veel relatief nieuwe (compositie)technieken gebruikte om Nazi Duitsland zo sterk mogelijk over te laten komen in film, een medium wat nog nooit zo sterk ter promotie werd ingezet. De technieken/composities/ideeen die daar in zaten werken nog steeds effectief, vooral als je wil neerzetten dat er een leger meedogenloze psychopaten klaarstaat.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:58 schreef MMaRsu het volgende:
Nazi promo film? Geen idee waar jullie het over hebben
Ze hebben die scene in infrarood gefilmd
Thx heb de film van riefenstahl nog nooit bekeken (en misschien maar beter ook) maar wel tof idd.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Leni Riefenstahl's Triumph des Willens, een film die veel relatief nieuwe (compositie)technieken gebruikte om Nazi Duitsland zo sterk mogelijk over te laten komen in film, een medium wat nog nooit zo sterk ter promotie werd ingezet. De technieken/composities/ideeen die daar in zaten werken nog steeds effectief, vooral als je wil neerzetten dat er een leger meedogenloze psychopaten klaarstaat.
Dat zag je bij de parade van Feyd Rautha, in de arena, tijdens de ceremonie om Arakkis aan hem over te dragen en in bepaalde mate eerder al met de Sardaukar.
Ik twijfel of ik ook nog een keertje ga. Moet hem toch eigenlijk wel in imax zienquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |