abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194951665
Laatste posting
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als die "iEDerEEn MOet kUnnEN WinnEN!! echt een doel is dan GEbeUrT zO'N rOdE VlAg wEl VaKEr hE
Ik kIJk uIt naAr je VoLGeNdE PoSTInG
Én lokale notabele is op tilt _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 08-09-2020 13:40:26 ]
pi_194951683
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
Laatste posting
[..]

Lokale notabele op tilt _O-
Wat bedoel je? Je quote jezelf?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_194951884
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk aan de binnenkant van een bocht na de apex.

Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en volledige races onder 'groen' dus een zeldzaamheid worden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lokale_Notabele op 08-09-2020 13:38:11 ]
pi_194951977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Je quote jezelf?
Ik had het natuurlijk niet over mijn eigen postings, maar over jouw laatste postings

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk in de binnenkant van een bocht na de apex.

Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en races onder groen dus een zeldzaamheid worden?
Ik geloof dat de regel is dat een stilgevallen auto van de baan moet. Dus achter het hek.

Waar Magnussen stond was geen plek en dus moest de auto naar de pit geduwd worden. Dus gevaarlijke situatie waar gele vlag onvoldoende voor was, dus safetycar. Dat is toch niet zo gek?

Ik pleit niet voor Amerikaanse toestanden. Gekke redenering
pi_194952017
quote:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk aan de binnenkant van een bocht na de apex.

Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en volledige races onder 'groen' dus een zeldzaamheid worden?
Die auto kon daar niet weg. Kon niet achter de vangrail, tis niet voor niets dat de pitstraat dichtging omdat die wagen daarheen gedrukt moest worden. Het gaat hier niet om een levensgevaarlijke situatie, het gaat hier om de meest veilige situatie creëren voor de verdere race.

Hoe groot is de kans dat een auto onder een tractor glijdt?

Juist.
pi_194952039
Docu over SennaGOAT in 2022 van Netflix: 8 delen.

pi_194952069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Die auto kon daar niet weg. Kon niet achter de vangrail, tis niet voor niets dat de pitstraat dichtging omdat die wagen daarheen gedrukt moest worden. Het gaat hier niet om een levensgevaarlijke situatie, het gaat hier om de meest veilige situatie creëren voor de verdere race.

Hoe groot is de kans dat een auto onder een tractor glijdt?

Juist.
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.

Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden. Totaal onvergelijkbaar met het bergen van de auto van Magnussen.
pi_194952140
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.

Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden.
Dit was gewoon een ruk marshallpost. In die zin, die auto kon niet achter de vangrail gedrukt worden. Normaalgesproken is dat geen enkel probleem. Dan wel met de hand, dan wel ff snel met een kraan. Was nu gewoonweg onmogelijk.

En ik pleit nergens voor Amerikaanse toestanden. Dit was gewoon uitzondering op de regel.
pi_194952149
quote:

[..]

Jij kijkt toch al bijna dertig jaar F1? Is het jou serieus nooit opgevallen dat als iemand zijn auto stil zet er vaak geen safetycar volgt?
pi_194952178
quote:

Ik had eerder een virtual safety car verwacht, waarbij de pitlane closed is. Is er wel door de opvolger van Charlie Whiting in een F1 race de virtual safety car ingezet.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_194952194
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij kijkt toch al bijna dertig jaar F1? Is het jou serieus nooit opgevallen dat als iemand zijn auto stil zet er vaak geen safetycar volgt?
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.
pi_194952197
quote:

[..]

Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden. Totaal onvergelijkbaar met het bergen van de auto van Magnussen.
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_194952206
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Inderdaad ja.
pi_194952325
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.
Auto's blijven tegenwoordig niet meer op de baan staan. Ook al staat ie zogenoemd veilig. Is ook maar een begrip in de autosport waar je mee moet uitkijken.

Auto moest dus geborgen worden. Ook volgens het regelboekje van de F1 hedemnaags. Pistraat was de dichtsbijzijnde optie.

Je moet niet doen alsof dit elke keer gebeurd en met dat ellendige 'Amerikaanse toestanden' stokpaardje komen. Ik zeg het je bij deze. Het komende jaar maak je dit niet meer mee.
  dinsdag 8 september 2020 @ 14:11:10 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194952390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

om die auto te bergen moesten mensen die duwen dus niet meer dan logisch dat daarvoor een safety car is ingezet, hadden ze de auto kunnen laten staan? Misschien, al is ieder object wat niet op het circuit hoort een gevaar.

dinsdag 8 september 2020 @ 15:08:26 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194953306
De software van Mercedes is kennelijk niet ingesteld op het sluiten vd pitstraat. Knullig wel:
https://racingnews365.nl/(...)overwinning-in-italië
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!fotograaf dinsdag 8 september 2020 @ 15:27:06 #18
842 Zorro
Z
pi_194953781
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Was het misschien ook wel, ik heb het lokale weerbericht niet gelezen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:27:31 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_194953790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Auto moest dus geborgen worden. Ook volgens het regelboekje van de F1 hedemnaags. Pistraat was de dichtsbijzijnde optie.

Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...

Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_194953912
De internet warriors weten het weer beter _O-
pi_194954016
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.

[ afbeelding ]
Och jezus. Nee.

Zoek een luchtfoto op, dan zie je het. Dat past niet, en als ie al door het gat past aldaar is er verder geen ruimte om die auto te laten staan.

Simpele marshallpost te zien aan de korte oranje streep. Past geen auto door.

SC was gewoon terecht.
pi_194954285
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:33 schreef Smacked_Actor het volgende:
De internet warriors weten het weer beter _O-
Jij denkt nooit ergens kritisch over na? Jij gaat er klakkeloos vanuit dat beslissingen die anderen nemen de beste zijn? Als we onze persoonlijke mening niet meer mogen ventileren dan kunnen we dit forum wel sluiten!
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.
pi_194954315
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
De software van Mercedes is kennelijk niet ingesteld op het sluiten vd pitstraat. Knullig wel:
https://racingnews365.nl/(...)overwinning-in-italië
Ik doe even aanname dat de software van RBR hier wel op ingesteld is. Het kostte RBR 19 seconden om Verstappen te informeren (en hiermee waren ze de allersnelste van iedereen) en Hamilton had vanaf moment safetycar tot pitingang 20 seconden de tijd.

Stel Verstappen had op die positie gereden dan is het maar de vraag of hij wel op tijd doorhad dat de pitstraat gesloten was.

Ik denk dat dit verklaart waarom de stewards meer tijd dan bij GIO nodig hadden om te besluiten of Hamilton ook bestraft diende te worden.
pi_194954450
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Jij denkt nooit ergens kritisch over na? Jij gaat er klakkeloos vanuit dat beslissingen die anderen nemen de beste zijn? Als we onze persoonlijke mening niet meer mogen ventileren dan kunnen we dit forum wel sluiten!
[..]

Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.
Openingen zullen ook voor hulpdiensten ed zijn, kun je niet zomaar auto’s voor zetten lijkt me.

Je ziet idd vaak genoeg dat men zonder sc dingen oplossen, reden temeer om aan te nemen dat dit de juiste manier was.
pi_194954702
https://m.gpupdate.net/nl(...)-en-wint-33000-euro/

Goedkoper en meer winkans dan de lotto..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')