Én lokale notabele is op tiltquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als die "iEDerEEn MOet kUnnEN WinnEN!! echt een doel is dan GEbeUrT zO'N rOdE VlAg wEl VaKEr hE
Ik kIJk uIt naAr je VoLGeNdE PoSTInG
Wat bedoel je? Je quote jezelf?quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
Laatste posting
[..]
Lokale notabele op tilt
Ik had het natuurlijk niet over mijn eigen postings, maar over jouw laatste postingsquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Je quote jezelf?
Ik geloof dat de regel is dat een stilgevallen auto van de baan moet. Dus achter het hek.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk in de binnenkant van een bocht na de apex.
Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en races onder groen dus een zeldzaamheid worden?
Die auto kon daar niet weg. Kon niet achter de vangrail, tis niet voor niets dat de pitstraat dichtging omdat die wagen daarheen gedrukt moest worden. Het gaat hier niet om een levensgevaarlijke situatie, het gaat hier om de meest veilige situatie creëren voor de verdere race.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk aan de binnenkant van een bocht na de apex.
Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en volledige races onder 'groen' dus een zeldzaamheid worden?
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die auto kon daar niet weg. Kon niet achter de vangrail, tis niet voor niets dat de pitstraat dichtging omdat die wagen daarheen gedrukt moest worden. Het gaat hier niet om een levensgevaarlijke situatie, het gaat hier om de meest veilige situatie creëren voor de verdere race.
Hoe groot is de kans dat een auto onder een tractor glijdt?
Juist.
Dit was gewoon een ruk marshallpost. In die zin, die auto kon niet achter de vangrail gedrukt worden. Normaalgesproken is dat geen enkel probleem. Dan wel met de hand, dan wel ff snel met een kraan. Was nu gewoonweg onmogelijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden.
Jij kijkt toch al bijna dertig jaar F1? Is het jou serieus nooit opgevallen dat als iemand zijn auto stil zet er vaak geen safetycar volgt?quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Ik had eerder een virtual safety car verwacht, waarbij de pitlane closed is. Is er wel door de opvolger van Charlie Whiting in een F1 race de virtual safety car ingezet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk aan de binnenkant van een bocht na de apex.
Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en volledige races onder 'groen' dus een zeldzaamheid worden?
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij kijkt toch al bijna dertig jaar F1? Is het jou serieus nooit opgevallen dat als iemand zijn auto stil zet er vaak geen safetycar volgt?
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden. Totaal onvergelijkbaar met het bergen van de auto van Magnussen.
Inderdaad ja.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.
Auto's blijven tegenwoordig niet meer op de baan staan. Ook al staat ie zogenoemd veilig. Is ook maar een begrip in de autosport waar je mee moet uitkijken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.
om die auto te bergen moesten mensen die duwen dus niet meer dan logisch dat daarvoor een safety car is ingezet, hadden ze de auto kunnen laten staan? Misschien, al is ieder object wat niet op het circuit hoort een gevaar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.
Was het misschien ook wel, ik heb het lokale weerbericht niet gelezen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Auto moest dus geborgen worden. Ook volgens het regelboekje van de F1 hedemnaags. Pistraat was de dichtsbijzijnde optie.
Och jezus. Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...
Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.
[ afbeelding ]
Jij denkt nooit ergens kritisch over na? Jij gaat er klakkeloos vanuit dat beslissingen die anderen nemen de beste zijn? Als we onze persoonlijke mening niet meer mogen ventileren dan kunnen we dit forum wel sluiten!quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:33 schreef Smacked_Actor het volgende:
De internet warriors weten het weer beter
Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...
Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.
[ afbeelding ]
Ik doe even aanname dat de software van RBR hier wel op ingesteld is. Het kostte RBR 19 seconden om Verstappen te informeren (en hiermee waren ze de allersnelste van iedereen) en Hamilton had vanaf moment safetycar tot pitingang 20 seconden de tijd.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
De software van Mercedes is kennelijk niet ingesteld op het sluiten vd pitstraat. Knullig wel:
https://racingnews365.nl/(...)overwinning-in-italië
Openingen zullen ook voor hulpdiensten ed zijn, kun je niet zomaar auto’s voor zetten lijkt me.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij denkt nooit ergens kritisch over na? Jij gaat er klakkeloos vanuit dat beslissingen die anderen nemen de beste zijn? Als we onze persoonlijke mening niet meer mogen ventileren dan kunnen we dit forum wel sluiten!
[..]
Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |