Shell zet zwaar in op waterstofproductie alleen is de techniek om dat te produceren helemaal niet zo complex en redelijk makkelijk verkrijgbaar. Daarnaast zijn er plannen om waterstof (in NL) een verhandelbare commodity te maken wat Shell geen kans biedt om het als premium brandstof in de markt te zetten. Daarnaast blaast Shell nu erg hoog van de toren m.b.t. de toekomstig te installeren waterstofproductiecapaciteit maar zijn de plannen van de (stille) concurrentie minstens zo ambitieus of zelfs ambitieuzer. Wat Shell wel kan doen is enorm leunen op het aandeel verkooppunten om straks waterstof aan de man te krijgen. Dat voordeel hebben ze. Ook zijn ze in staat om van waterstof, ammoniak te maken als CO2-neutrale brandstof voor de scheepvaart of synthetische kerosine voor de luchtvaart. Al met al zal Shell nog wel groots overeind blijven maar heeft het straks niet meer de potentie om de hele brandstofketen (van crude naar premium brandstoffen) in eigen beheer te houden. Er zullen wat schillen vanaf vallen wat ten koste gaat van de winstgevendheid.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:10 schreef MisChrartin het volgende:
GAK Shell is 14,01![]()
60% reductie in 10 jaar gaat gewoon niet. Dan moet je energie ergens anders vandaan toveren en die infrastructuur is er nog niet en is er ook niet binnen 10 jaar.
Ik zit te denken om naast Shell ook in Total te gaan (groot in gas) of Valero (alleen downstream).
Wordt waarschijnlijk weer afgeblazen waarna de koers weer flink kelderd, goede instap momenten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 09:35 schreef Generationalpha het volgende:
Rabo gaat (waarschijnlijk) toch een uitkering van 1,625 euro per certificaat doen eind 2020. De zittenblijvers profiteren hier enorm van, koers stijgt vandaag meteen flink.
Maarrr, hoeveel winstgevendheid, hoeveel assets afschrijven.... Als je je investeringen stopt... En je trekt nog 30 jaar je huidige projecten door... Zijn je investeringen al afgeschreven, scheelt dan i.i.g. afwaarderen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 10:28 schreef Arkai het volgende:
[..]
Shell zet zwaar in op waterstofproductie alleen is de techniek om dat te produceren helemaal niet zo complex en redelijk makkelijk verkrijgbaar. Daarnaast zijn er plannen om waterstof (in NL) een verhandelbare commodity te maken wat Shell geen kans biedt om het als premium brandstof in de markt te zetten. Daarnaast blaast Shell nu erg hoog van de toren m.b.t. de toekomstig te installeren waterproductiecapaciteit maar zijn de plannen van de (stille) concurrentie minstens zo ambitieus of zelfs ambitieuzer. Wat Shell wel kan doen is enorm leunen op het aandeel verkooppunten om straks waterstof aan de man te krijgen. Dat voordeel hebben ze. Ook zijn ze in staat om van waterstof, ammonia te maken als CO2-neutrale brandstof voor de scheepvaart of synthetische kerosine voor de luchtvaart. Al met al zal Shell nog wel grootst overeind blijven maar heeft het straks niet meer de potentie om de hele brandstofketen (van crude naar premium brandstoffen) in eigen beheer te houden. Er zullen wat schillen vanaf vallen wat ten koste gaat van de winstgevendheid.
Wat vind je lastig te duiden?quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:47 schreef JimmyJames het volgende:
Volgt iemand Fugro nog met de aangekondigde emissie ? Ik heb er wat artikelen op het FD over gelezen, maar ik vind het lastig om te duiden allemaal.
Fugro heeft baat bij hoge olieprijzen en hoog verwacht olieverbruik.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:47 schreef JimmyJames het volgende:
Volgt iemand Fugro nog met de aangekondigde emissie ? Ik heb er wat artikelen op het FD over gelezen, maar ik vind het lastig om te duiden allemaal.
Hoe levensvatbaar de tent is na de emissie. Hoe groot de verwatering gaat zijn. Hoe winstgevend de tent zou zijn na afslanking en het verder inzetten op windenergie. Wat je het best kunt doen als je erin wilt investeren : aandelen kopen en meedoen aan de emissie of juist kopen na de emissie. Dat soort vragen.quote:
De emissieprijs is variabel, dus die verwatering is lastig aan te geven. Maar ga maar uit van ergens tussen de 100% en 150% aan uitbreiding van het aantal stukken:quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:04 schreef JimmyJames het volgende:
Hoe levensvatbaar de tent is na de emissie. Hoe groot de verwatering gaat zijn. Hoe winstgevend de tent zou zijn na afslanking en het verder inzetten op windenergie. Wat je het best kunt doen als je erin wilt investeren : aandelen kopen en meedoen aan de emissie of juist kopen na de emissie. Dat soort vragen.
Klopt, maar in welke mate is de waarde van het aandeel ingeprijsd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:01 schreef nostra het volgende:
[..]
De emissieprijs is variabel, dus die verwatering is lastig aan te geven. Maar ga maar uit van ergens tussen de 100% en 150% aan uitbreiding van het aantal stukken:
[ afbeelding ]
Levensvatbaarheid durf ik je niets over te zeggen. Men is bezig met een switch van olie en gas naar andere sectoren, maar wat de kansen daarop zijn voor Fugro heb ik geen idee van. Ik zit dan toch liever in een Boskalis voor de middellange termijn, die gokt een beetje op dezelfde groeimarkten, maar is daar dan ook al bewezen succesvol in.
Hier andersom met geschreven calls op de Aex en Dax,quote:Op woensdag 28 oktober 2020 13:43 schreef nostra het volgende:
Gaat hard zo. Expireren mijn decemberputjes op de Dow toch niet waardeloos?
11,69quote:Op donderdag 22 oktober 2020 11:44 schreef Zwansen het volgende:
GAK van mn Shell-aandelen is nu 12,14. Nog wel onder water, maar denk dat er een hoop voor zouden tekenen.
Zijn we in de tussentijd ook al geannexeerd door de Italianen?quote:
Geen idee. Maar dit ziet er wel heel zwart uit zegquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Zijn we in de tussentijd ook al geannexeerd door de Italianen?
Zeker, maar dit is natuurlijk te verwachten. Je kan wel plompverloren alles op slot gooien zonder ook maar enig perspectief en dan 2.500 euro gaan uitdelen als "compensatie", maar juist voor het grotere mkb is dat natuurlijk peanuts.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dit ziet er wel heel zwart uit zeg
Dat is nog aardig, mijn GAK zit denk ik op 26 euro. Ik ga ook niet proberen om dit te verlagen.quote:
Met de huidige 55 cent per jaar is het ook al een prima dividendrendementquote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:21 schreef MisChrartin het volgende:
Vandaag net onder een tientje bijgekocht. Als je dit vorig jaar had gezegd had ik al mijn geld erin gestoken en nu weet ik alsnog niet zeker of het een goede deal is![]()
GAK ligt nu op 13,20. Als ooit het dividend weer herstelt naar ¤1,60 per jaar zitten we gebakken
Stel je eens voor dat de koers ook weer eens naar ¤25 gaat.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:21 schreef MisChrartin het volgende:
Vandaag net onder een tientje bijgekocht. Als je dit vorig jaar had gezegd had ik al mijn geld erin gestoken en nu weet ik alsnog niet zeker of het een goede deal is![]()
GAK ligt nu op 13,20. Als ooit het dividend weer herstelt naar ¤1,60 per jaar zitten we gebakken
Of naar ¤5quote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat de koers ook weer eens naar ¤25 gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |