Ik ben serieus nog nóóit een Dacia tegengekomen waarin geen mongool reed. Als ik er in de verte eentje zie, gaat automatisch mijn vinger al naar de richtingaanwijzerquote:Op maandag 7 september 2020 07:07 schreef Fer het volgende:
Voor 10k heb je een Dacia Logan bijna nieuw. Die 2017 met 50k erop ipv die oude troep. En echt niet minder degelijk dan een Ford of Volvo
Maar dat rijdt wel een klap minder lekker dan een V70 of een C-klasse van bv 10 jaar oud.quote:Op maandag 7 september 2020 07:07 schreef Fer het volgende:
Voor 10k heb je een Dacia Logan bijna nieuw.
Psies, bouwjaar is redelijk ondergeschikt.. liever 10 jaar oude luxe in een kwaliteitsbak als een nieuwe rammelkast met flapperdeurtjes, 0 comfort en techniek die stiekem net zo oud is en toen al inferieur was.quote:Op maandag 7 september 2020 22:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat rijdt wel een klap minder lekker dan een V70 of een C-klasse van bv 10 jaar oud.
Serieus, wat dacht die werkgever. Hoe bedenk je hetquote:Op dinsdag 8 september 2020 01:12 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb laatst een baan afgeketst omdat ik dan per sé in een nagelnieuwe lease i10 van hun minimaal 50k per jaar moest gaan rijden. Nee, sorry, gaan we niet doen.. ik mijn lekkere diesel wegdoen en een boodschappenkarretje gaan rijden privé en dan mijn lijf en leden vernaggelen in zo'n winkelwagentje... ehm, 'computer says no'
Ja, goedkope kleine leasebakkies he, rijdende reklame ditdat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 01:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Serieus, wat dacht die werkgever. Hoe bedenk je het
Misschien een beetje van allebei, beetje vertrouwen in de wereld kan geen kwaad, niet alle kaas is stinkkaasquote:Op maandag 7 september 2020 22:57 schreef Fer het volgende:
10 jaar oude Benz.
Dan moet je wel een betrouwbare garage hebben en er zelf ook wat vanaf weten. Anders vervangen ze ieder jaar de 6 bougievonkjes van je CDI.
Dan doe je toch precies wat ik bedoel? Je gaat naar een betrouwbare specialist en je blijft er zelf bij kijken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 02:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien een beetje van allebei, beetje vertrouwen in de wereld kan geen kwaad, niet alle kaas is stinkkaas
Ik kom al jaren bij merkspecialisten, en ik heb echt 0 klachten. Meestal ook omdat ze alleen maar aan mijn auto mogen sleutelen waar ik bij ben, maar die mannen hebben er gewoon echt 200% meer kaas van gegeten als ik, en dat geeft me vertrouwen . Het probleem waar ik me druk om maak hebben zij al 100 keer opgelost; geen stress, ze verkopen nooit nee, of 'we komen er niet uit', altijd rustig en netjes werken, respect voor je auto en spullen, stoelhoesjes erin, matje erin, hoesje over je pook, geen vette klauwen op je motorkap.
Inmiddels laat ik hem ook gewoon achter daar, krijg ik een leenbakkie als dat nodig is of beter uitkomt (ik woon 70 km bij hen vandaan), en da's op zich best bijzonder
Een merkspecialist is misschien een tientje duurder per uur (de mijne niet trouwens), maar de wetenschap dat ze liefde voor- en kennis van jouw merk hebben is priceless.
Garagisten zijn niet allemaal boeven, ze willen allemaal geld verdienen, het verschil zit hem in wat je terug krijgt voor je geld. En ja, dat kost soms 50 of 100 euro meer.. so be it.
Ik vind die dingen nog steeds een beetje Fisher Price aandoen als je erin zit.. opties of niet.. Ik had een tijdje geleden een Nieuwe Yaris van die verhuurboer; dát begint wel een beetje op een auto te lijken met een beetje opties. Ik was alleen een kwartier zoet voor ik door had dat de CC geen CC is, maar een limiterquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan doe je toch precies wat ik bedoel? Je gaat naar een betrouwbare specialist en je blijft er zelf bij kijken.
Genoeg die er echt niks vanaf weten en hem dan ook naar dealer of kwikfit brengen. Voor zulke mensen wordt het dan snel een onbetaalbare hobby.
Misschien ligt het aan de regio maar hier toch wel veel boeven en beunhazen tegengekomen.
Gelukkig een gevonden die ik 100% kan vertrouwen, wat best prettig is. Partner kan de privé auto brengen voor beurt+apk en nooit wat geks vervangen.
Trouwens komt hier binnenkort zo’n i10 boodschappenwagen voor de deur. De eerste A of B segmenter die enigszins kwa comfort in de buurt van een Duitse C segmenter is gekomen.
Goeie tip, maar pas 'm dan ook met kind erin . Mijn Golf V station is aardig ruim, maar met een lengte van bijna 2m past er toch niet lekker een stoel + kind achter de bestuurdersstoel (in mijn stand dan..) Achter de bijrijder past t wel, maar moet de stoel weer ver naar voor en die keer dat ik daar zit, zit ik weer niet lekker :/....quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:16 schreef VenusFlyTrap het volgende:
En natuurlijk OT: kijk of de autostoeltjes er goed in passen. In onze auto ging het prima met de Maxicosi achter de bestuurder maar met de opvolgstoel hebben we deze achter de bijrijder gezet. Je zou denken een ruime auto heeft genoeg ruimte maar helaas!
Net als de lease focus van mijn vrouw, was ze met de kinderwagen (tweeling, dus huge) gaan passen. Krijgt ze een auto met reservewiel, en die miste in de demoauto. Paste het alsnog nietquote:Op dinsdag 8 september 2020 14:14 schreef boerjanssen1 het volgende:
[..]
Goeie tip, maar pas 'm dan ook met kind erin . Mijn Golf V station is aardig ruim, maar met een lengte van bijna 2m past er toch niet lekker een stoel + kind achter de bestuurdersstoel (in mijn stand dan..) Achter de bijrijder past t wel, maar moet de stoel weer ver naar voor en die keer dat ik daar zit, zit ik weer niet lekker :/....
Thanks. We hebben nog geen proefrit gemaakt. Als we dat gaan doen dan gaat het kinderzitje en kinderwagen mee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:16 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wij stonden voor dezelfde keuze en twijfelden tussen een Volvo V50 en Ford Focus.
Is uiteindelijk een Focus TDCI geworden ivm woon-werkverkeer. We zijn wel gewaarschuwd dat we voor inruil niet veel kunnen verwachten dus hem beter op kunnen rijden. Gelukkig gaat hij nog even mee, net geen 2 ton op de teller dus net ingereden.
Schoonouders hebben ook gekeken voor een Focus ook nav onze reacties maar hebben toch iets meer de portomonnee getrokken een een V50 gekocht. Deze had problemen met de EGR klep dus een dure reparatie verder en dan maar de vraag of het terug komt.
Heb je al een proefrit gemaakt?
En natuurlijk OT: kijk of de autostoeltjes er goed in passen. In onze auto ging het prima met de Maxicosi achter de bestuurder maar met de opvolgstoel hebben we deze achter de bijrijder gezet. Je zou denken een ruime auto heeft genoeg ruimte maar helaas!
Die nieuwe mazda 6 vind ik wel echt mooi. Alleen verkrijgbaar vanaf 15K ongeveer.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:49 schreef vosss het volgende:
Mazda 6 Sportbreak of een Toyota Avensis station?
Dat lijken me wel 2 keuzes waar je niet heel erg fout mee kan gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:49 schreef vosss het volgende:
Mazda 6 Sportbreak of een Toyota Avensis station?
Allebei tevreden over geweest in elk gevalquote:Op woensdag 9 september 2020 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat lijken me wel 2 keuzes waar je niet heel erg fout mee kan gaan.
Dan pak je het model ervoor. Heb ik nu ook. Prima bak, zeker de 2,5l versie die ik hebquote:Op woensdag 9 september 2020 15:09 schreef zoz het volgende:
[..]
Die nieuwe mazda 6 vind ik wel echt mooi. Alleen verkrijgbaar vanaf 15K ongeveer.
Hoeveel kilometers mag een benzine auto tegenwoordig hebben als je hem koopt?
Zo'n octavia uit 2014 met 150.000 km kun je tussen de 10 en de 12k kopen.
Valt tegen hoor.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:33 schreef vosss het volgende:
Voor minder geld heb je een luxer uitgevoerde mazda 6 met minder kilometers dan zo een Octavia gok ik
Die lease Octavia’s haalden zonder problemen 200-250k in 5 jaar. Ik verwacht wel dat ze 15 jaar en 300-400k halen.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:09 schreef zoz het volgende:
[..]
Die nieuwe mazda 6 vind ik wel echt mooi. Alleen verkrijgbaar vanaf 15K ongeveer.
Hoeveel kilometers mag een benzine auto tegenwoordig hebben als je hem koopt?
Zo'n octavia uit 2014 met 150.000 km kun je tussen de 10 en de 12k kopen.
Er is veel vraag naar een gebruikte Japanner, maar relatief weinig die hem niet kopen of leasen.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:33 schreef vosss het volgende:
Voor minder geld heb je een luxer uitgevoerde mazda 6 met minder kilometers dan zo een Octavia gok ik
Sommige TSI blokken van de VAG merken zijn ook niet de verstandigste keus.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Een Mazda met 1e generatie Skyactiv motor is ook gokken of het heel blijft.
Grootste probleem is de ketting, maar die hoor je rammelen bij het starten, voordat het erger wordt.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:54 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Sommige TSI blokken van de VAG merken zijn ook niet de verstandigste keus.
Al is in 2014 de meeste ellende al wel voorbij als ik het goed onthouden heb.
Daarom had ik het ook over het model daarvoorquote:Op woensdag 9 september 2020 20:46 schreef Fer het volgende:
Een Mazda met 1e generatie Skyactiv motor is ook gokken of het heel blijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |