Ik keek wel even naar de auris station. Ik vond hem qua uiterlijk wat tegenvallen van binnen. Maar voor echt veel meer betrouwbaarheid zou ik dat opgeven. Heb je een laadpaal nog bij dat hybride systeem?quote:Op zondag 6 september 2020 18:03 schreef Piles het volgende:
Ik heb sinds kort een Toyota Auris station,vooral vanwege ruimte en betrouwbaarheid. En zuinig door het hybride systeem. Bevalt mij uitstekend!
Nee, geen laadpaal.quote:Op zondag 6 september 2020 18:05 schreef zoz het volgende:
[..]
Ik keek wel even naar de auris station. Ik vond hem qua uiterlijk wat tegenvallen van binnen. Maar voor echt veel meer betrouwbaarheid zou ik dat opgeven. Heb je een laadpaal nog bij dat hybride systeem?
of deze....quote:Op zondag 6 september 2020 18:05 schreef Socios het volgende:
Volkswagen Golf Variant
https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-golf-diesel-2014-49967080
Ja, heerlijke comfortabele -en mooie- auto!quote:Op zondag 6 september 2020 18:20 schreef zoz het volgende:
[..]
of deze....
https://www.autoscout24.n(...)=17&cldtsrc=listPage
Golf variant ook een idee natuurlijk
Waarom niet?quote:Op zondag 6 september 2020 18:21 schreef Sometimes het volgende:
Met jouw kilometers zou ik geen diesel nemen.
Zou het toeval zijn, dat de (nieuw) duurdere diesel tweedehands goedkoper is?quote:Op zondag 6 september 2020 18:29 schreef zoz het volgende:
[..]
Waarom niet?
verschil is 50 euro per maand in de wegenbelasting. is 600 euro op jaarbasis.
brandstof is goedkoper en hij rijdt zuiniger. Zeg 20 euro per maand besparing. is 240 euro op jaarbasis.
Diesel is qua lasten dus 360 euro op jaarbasis duurder. Maar bij de aanschaf kun je een veel nieuwere model krijgen, plus hogere kilometerstand heeft minder invloed op levensduur.
Heb je de advertentie goed bekeken? De velgen van de foto's horen er niet bij en de garantie moet je er nog bijkopen.quote:Een auto uit juni 2016 voor 10000 euro zoals ik hier boven poste met voornamelijk snelwegkilometers is toch een prima keuze?
Die velgen hoef ik niet, maar ik keek idd naar de garantie. Staat niet bij of het ook onderhoud betreft of niet. Dit is maar gewoon een auto na 1 zoekopdracht hè. Ik sta niet op het punt hem te kopen hoor.quote:Op zondag 6 september 2020 18:39 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Zou het toeval zijn, dat de (nieuw) duurdere diesel tweedehands goedkoper is?
Onderhoudskosten kunnen bij moderne diesels nogal tegenvallen. Regelmatig korte stukjes rijden (<30 km) vinden ze ook niet fijn.
Het rijdt wel heel lekker.
[..]
Heb je de advertentie goed bekeken? De velgen van de foto's horen er niet bij en de garantie moet je er nog bijkopen.
Twee dingen waar je gewoon van af kan zien. Laat ze maar met 'gewone' velgen leveren en "garantie" bijkopen is waanzin dan wel voor de bühne.quote:Op zondag 6 september 2020 18:39 schreef Sometimes het volgende:
De velgen van de foto's horen er niet bij en de garantie moet je er nog bijkopen.
Ik denk dat dit topic van het Autoweek forum wel nuttig is:quote:Op zondag 6 september 2020 18:43 schreef zoz het volgende:
Kun je iets meer vertellen over het tegenvallende onderhoud?
Helder, bedankt. Diesel kan een dikke streep door.quote:Op zondag 6 september 2020 18:53 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik denk dat dit topic van het Autoweek forum wel nuttig is:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5823026
Combi. Maar voor dat geld en die km stand koop je geen 3e generatie (vanaf 2014) volgens mij. Dan heb je dus eigenlijk een gefacelift model uit 2004.quote:
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v70-benzine-2006-49762061quote:Op zondag 6 september 2020 17:30 schreef zoz het volgende:
Onlangs gezinsuitbreiding gehad. Nu hebben we 2 kinderen waaronder een baby en een joolz kinderwagen dat meegesleurd moet worden. Onze hatchback is af en het leek mij verstandig om voor een station te gaan.
Ik heb niet veel kennis van auto's dus wend ik mij maar naar jullie
Wensen:
-aanschafprijs 9.000 - 10.000. Liever 9k
- afgelopen 5 jaar 100.000 km gereden ( minder door corona en 2x zwangerschapsverlof en dus geen woon/ werk in die maanden). Mijn partner doet woon/werk, ik woon 10 min fietsen van werk.
- Het ziet er naar uit dat we vaker in Europa op vakantie zullen gaan. Duitsland en Frankrijk bijvoorbeeld.
- 2 kinderen, kinderwagen, tassen etc moeten makkelijk meekunnen
- Ik kan niet sleutelen dus hij moet redelijk betrouwbaar zijn.
- kleine stukjes, boodschappen doen en kinderen naar opvang brengen komt regelmatig voor.
Mijne keuze tot nu toe:
Ford focus station
- rijeigenschappen schijnen lekker te zijn
- optie vooruitverwarming is mogelijk. Lijkt me heerlijk in de winter om sneller te kunnen vertrekken bij bevroren voorruit.
- uiterlijk staat mij wel aan
Diesel of benzine?
Diesel
link
Benzine
link
Wat me opvalt is dat je een leukere/completere uitvoering kan krijgen voor hetzelfde geld bij diesel.
Bij diesel is de hoge km wat minder van invloed op de levensduur van de auto dacht ik.
Heeft iemand tips na het lezen van deze OP?
Mooi ding hoor, maar loop ik dan niet helemaal leeg op onderhouds- en benzine kosten?quote:Op zondag 6 september 2020 20:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v70-benzine-2006-49762061
Hoeft helemaal geen probleem te zijn.quote:Op zondag 6 september 2020 19:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Combi. Maar voor dat geld en die km stand koop je geen 3e generatie (vanaf 2014) volgens mij. Dan heb je dus eigenlijk een gefacelift model uit 2004.
Die auto is 14 jaar oud hè...ik zou eerder een goedkopere auto van 6-7 jaar oud kiezen.quote:Op zondag 6 september 2020 20:22 schreef zoz het volgende:
[..]
Mooi ding hoor, maar loop ik dan niet helemaal leeg op onderhouds- en benzine kosten?
Nee, die zal het vast wel doen. Maar je rijdt wel in een nogal gedateerd model. Deze is zelfs 15 jaar oud! Zou mijn keuze niet zijn.quote:Op zondag 6 september 2020 20:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Supergoed exemplaar voor minder dan 8k en onder de ton gelopen:
https://auto-timon.nl/occ(...)mbi-1-6-fsi-ambiente
Wat voor jou, TS? Zeer gerenommeerd autobedrijf ook.
Ik vind het wel heel duur voor een Skoda uit 2005. Lichte stoelen met kinderen lijkt me een drama.quote:Op zondag 6 september 2020 20:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Supergoed exemplaar voor minder dan 8k en onder de ton gelopen:
https://auto-timon.nl/occ(...)mbi-1-6-fsi-ambiente
Wat voor jou, TS? Zeer gerenommeerd autobedrijf ook.
Ok, dan toch maar een recentere VW Golf Variantquote:Op zondag 6 september 2020 20:31 schreef zoz het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel duur voor een Skoda uit 2005. Lichte stoelen met kinderen lijkt me een drama.
Inderdaad. Wat een geld voor zo'n oude bak.quote:Op zondag 6 september 2020 20:31 schreef zoz het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel duur voor een Skoda uit 2005. Lichte stoelen met kinderen lijkt me een drama.
Het is even wennen dat niet iedereen in PTA liefhebber is van mooie youngtimersquote:Op zondag 6 september 2020 20:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat een geld voor zo'n oude bak.
Ik kan het wel waarderen hoor. Maar dan moet het financieel ook kloppen en dat doet het vaak niet.quote:Op zondag 6 september 2020 20:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is even wennen dat niet iedereen in PTA liefhebber is van mooie youngtimers
Er is vast weinig mis met deze wagen, behalve de prijs.quote:Op zondag 6 september 2020 20:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is even wennen dat niet iedereen in PTA liefhebber is van mooie youngtimers
Dat dusquote:Op zondag 6 september 2020 20:39 schreef zoz het volgende:
[..]
Ik kan het wel waarderen hoor. Maar dan moet het financieel ook kloppen en dat doet het vaak niet.
Op marktplaats staat er 1 die aan de eisen voldoet. En die komt uit 2001.quote:Op zondag 6 september 2020 20:44 schreef manny het volgende:
All hail the Chrysler Voyager. Perfecte familie-auto.
En nog geld over ook, want je koopt ze al voor weinig.
Hij is niet heel zuinig. Bij een nette rijstijl kun je 1/10 halen, denk ik. Onderhoud is eigenlijk het meest afhankelijk van de hoeveelheid km's die je per jaar rijdt. Ik heb zelf een V70 uit 2006, nu net onder de 2 ton, rij er ongeveer 10dkm per jaar mee en ik vind het onderhoud alleszins meevallen.quote:Op zondag 6 september 2020 20:22 schreef zoz het volgende:
[..]
Mooi ding hoor, maar loop ik dan niet helemaal leeg op onderhouds- en benzine kosten?
En?quote:
Wij zullen wel meer dan het dubbele gaan rijden.quote:Op zondag 6 september 2020 21:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij is niet heel zuinig. Bij een nette rijstijl kun je 1/10 halen, denk ik. Onderhoud is eigenlijk het meest afhankelijk van de hoeveelheid km's die je per jaar rijdt. Ik heb zelf een V70 uit 2006, nu net onder de 2 ton, rij er ongeveer 10dkm per jaar mee en ik vind het onderhoud alleszins meevallen.
Gedateerd. Doorgaans eerder kans op problemen dan jongere auto's.quote:
Kul.quote:Op zondag 6 september 2020 21:40 schreef leolinedance het volgende:
Gedateerd. Doorgaans eerder kans op problemen dan jongere auto's.
Dan is dit mogelijk niet de beste keuze. Maar wel een leuke.quote:Op zondag 6 september 2020 21:33 schreef zoz het volgende:
[..]
Wij zullen wel meer dan het dubbele gaan rijden.
Je weet dat dit een geïmporteerde bak is? Daar moet je altijd extra mee opletten.quote:Op zondag 6 september 2020 21:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan is dit mogelijk niet de beste keuze. Maar wel een leuke.
Ik rij in mijn derde geimporteerde 'bak'. Nooit problemen gehad.quote:Op zondag 6 september 2020 22:02 schreef leolinedance het volgende:
Je weet dat dit een geïmporteerde bak is? Daar moet je altijd extra mee opletten.
https://autorai-nl.cdn.am(...)jn-deze-145-autos%2Fquote:Op zondag 6 september 2020 22:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Een Volvo V50 of V70.
Heb je wel een oudere auto maar gezien de kwaliteit van de onderdelen hoeft dat geen beletsel te zijn.
Kwalitatief dramatisch -> rennen!quote:Op zondag 6 september 2020 20:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Op marktplaats staat er 1 die aan de eisen voldoet. En die komt uit 2001.
Edit: oh nee is een rolstoel auto...
Welke had jij gezien? Meer keuze op autoscout zie ik. Voor 6k een uit 2005. Graflelijk natuurlijk, wel praktisch.
Dit, niks wat ik niet zelf gesloopt heb iig.quote:Op zondag 6 september 2020 22:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik rij in mijn derde geimporteerde 'bak'. Nooit problemen gehad.
Is niet oud, het is een Benzquote:Op maandag 7 september 2020 00:43 schreef zoz het volgende:
Lijkt me echt superfijn. Hoe zit het met het onderhoud en de kosten daarvan?
Eigenlijk is het een no go voor mij. Met mijn donkere kop in een oude Mercedes rijden
autoscout inderdaad en tussen de 3k en 7k kun je kopen. hou je meteen een onderhoudsbudget over.quote:Op zondag 6 september 2020 20:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Op marktplaats staat er 1 die aan de eisen voldoet. En die komt uit 2001.
Edit: oh nee is een rolstoel auto...
Welke had jij gezien? Meer keuze op autoscout zie ik. Voor 6k een uit 2005. Graflelijk natuurlijk, wel praktisch.
Ik ben serieus nog nóóit een Dacia tegengekomen waarin geen mongool reed. Als ik er in de verte eentje zie, gaat automatisch mijn vinger al naar de richtingaanwijzerquote:Op maandag 7 september 2020 07:07 schreef Fer het volgende:
Voor 10k heb je een Dacia Logan bijna nieuw. Die 2017 met 50k erop ipv die oude troep. En echt niet minder degelijk dan een Ford of Volvo
Maar dat rijdt wel een klap minder lekker dan een V70 of een C-klasse van bv 10 jaar oud.quote:Op maandag 7 september 2020 07:07 schreef Fer het volgende:
Voor 10k heb je een Dacia Logan bijna nieuw.
Psies, bouwjaar is redelijk ondergeschikt.. liever 10 jaar oude luxe in een kwaliteitsbak als een nieuwe rammelkast met flapperdeurtjes, 0 comfort en techniek die stiekem net zo oud is en toen al inferieur was.quote:Op maandag 7 september 2020 22:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat rijdt wel een klap minder lekker dan een V70 of een C-klasse van bv 10 jaar oud.
Serieus, wat dacht die werkgever. Hoe bedenk je hetquote:Op dinsdag 8 september 2020 01:12 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb laatst een baan afgeketst omdat ik dan per sé in een nagelnieuwe lease i10 van hun minimaal 50k per jaar moest gaan rijden. Nee, sorry, gaan we niet doen.. ik mijn lekkere diesel wegdoen en een boodschappenkarretje gaan rijden privé en dan mijn lijf en leden vernaggelen in zo'n winkelwagentje... ehm, 'computer says no'
Ja, goedkope kleine leasebakkies he, rijdende reklame ditdat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 01:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Serieus, wat dacht die werkgever. Hoe bedenk je het
Misschien een beetje van allebei, beetje vertrouwen in de wereld kan geen kwaad, niet alle kaas is stinkkaasquote:Op maandag 7 september 2020 22:57 schreef Fer het volgende:
10 jaar oude Benz.
Dan moet je wel een betrouwbare garage hebben en er zelf ook wat vanaf weten. Anders vervangen ze ieder jaar de 6 bougievonkjes van je CDI.
Dan doe je toch precies wat ik bedoel? Je gaat naar een betrouwbare specialist en je blijft er zelf bij kijken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 02:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien een beetje van allebei, beetje vertrouwen in de wereld kan geen kwaad, niet alle kaas is stinkkaas
Ik kom al jaren bij merkspecialisten, en ik heb echt 0 klachten. Meestal ook omdat ze alleen maar aan mijn auto mogen sleutelen waar ik bij ben, maar die mannen hebben er gewoon echt 200% meer kaas van gegeten als ik, en dat geeft me vertrouwen . Het probleem waar ik me druk om maak hebben zij al 100 keer opgelost; geen stress, ze verkopen nooit nee, of 'we komen er niet uit', altijd rustig en netjes werken, respect voor je auto en spullen, stoelhoesjes erin, matje erin, hoesje over je pook, geen vette klauwen op je motorkap.
Inmiddels laat ik hem ook gewoon achter daar, krijg ik een leenbakkie als dat nodig is of beter uitkomt (ik woon 70 km bij hen vandaan), en da's op zich best bijzonder
Een merkspecialist is misschien een tientje duurder per uur (de mijne niet trouwens), maar de wetenschap dat ze liefde voor- en kennis van jouw merk hebben is priceless.
Garagisten zijn niet allemaal boeven, ze willen allemaal geld verdienen, het verschil zit hem in wat je terug krijgt voor je geld. En ja, dat kost soms 50 of 100 euro meer.. so be it.
Ik vind die dingen nog steeds een beetje Fisher Price aandoen als je erin zit.. opties of niet.. Ik had een tijdje geleden een Nieuwe Yaris van die verhuurboer; dát begint wel een beetje op een auto te lijken met een beetje opties. Ik was alleen een kwartier zoet voor ik door had dat de CC geen CC is, maar een limiterquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan doe je toch precies wat ik bedoel? Je gaat naar een betrouwbare specialist en je blijft er zelf bij kijken.
Genoeg die er echt niks vanaf weten en hem dan ook naar dealer of kwikfit brengen. Voor zulke mensen wordt het dan snel een onbetaalbare hobby.
Misschien ligt het aan de regio maar hier toch wel veel boeven en beunhazen tegengekomen.
Gelukkig een gevonden die ik 100% kan vertrouwen, wat best prettig is. Partner kan de privé auto brengen voor beurt+apk en nooit wat geks vervangen.
Trouwens komt hier binnenkort zo’n i10 boodschappenwagen voor de deur. De eerste A of B segmenter die enigszins kwa comfort in de buurt van een Duitse C segmenter is gekomen.
Goeie tip, maar pas 'm dan ook met kind erin . Mijn Golf V station is aardig ruim, maar met een lengte van bijna 2m past er toch niet lekker een stoel + kind achter de bestuurdersstoel (in mijn stand dan..) Achter de bijrijder past t wel, maar moet de stoel weer ver naar voor en die keer dat ik daar zit, zit ik weer niet lekker :/....quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:16 schreef VenusFlyTrap het volgende:
En natuurlijk OT: kijk of de autostoeltjes er goed in passen. In onze auto ging het prima met de Maxicosi achter de bestuurder maar met de opvolgstoel hebben we deze achter de bijrijder gezet. Je zou denken een ruime auto heeft genoeg ruimte maar helaas!
Net als de lease focus van mijn vrouw, was ze met de kinderwagen (tweeling, dus huge) gaan passen. Krijgt ze een auto met reservewiel, en die miste in de demoauto. Paste het alsnog nietquote:Op dinsdag 8 september 2020 14:14 schreef boerjanssen1 het volgende:
[..]
Goeie tip, maar pas 'm dan ook met kind erin . Mijn Golf V station is aardig ruim, maar met een lengte van bijna 2m past er toch niet lekker een stoel + kind achter de bestuurdersstoel (in mijn stand dan..) Achter de bijrijder past t wel, maar moet de stoel weer ver naar voor en die keer dat ik daar zit, zit ik weer niet lekker :/....
Thanks. We hebben nog geen proefrit gemaakt. Als we dat gaan doen dan gaat het kinderzitje en kinderwagen mee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:16 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wij stonden voor dezelfde keuze en twijfelden tussen een Volvo V50 en Ford Focus.
Is uiteindelijk een Focus TDCI geworden ivm woon-werkverkeer. We zijn wel gewaarschuwd dat we voor inruil niet veel kunnen verwachten dus hem beter op kunnen rijden. Gelukkig gaat hij nog even mee, net geen 2 ton op de teller dus net ingereden.
Schoonouders hebben ook gekeken voor een Focus ook nav onze reacties maar hebben toch iets meer de portomonnee getrokken een een V50 gekocht. Deze had problemen met de EGR klep dus een dure reparatie verder en dan maar de vraag of het terug komt.
Heb je al een proefrit gemaakt?
En natuurlijk OT: kijk of de autostoeltjes er goed in passen. In onze auto ging het prima met de Maxicosi achter de bestuurder maar met de opvolgstoel hebben we deze achter de bijrijder gezet. Je zou denken een ruime auto heeft genoeg ruimte maar helaas!
Die nieuwe mazda 6 vind ik wel echt mooi. Alleen verkrijgbaar vanaf 15K ongeveer.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:49 schreef vosss het volgende:
Mazda 6 Sportbreak of een Toyota Avensis station?
Dat lijken me wel 2 keuzes waar je niet heel erg fout mee kan gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:49 schreef vosss het volgende:
Mazda 6 Sportbreak of een Toyota Avensis station?
Allebei tevreden over geweest in elk gevalquote:Op woensdag 9 september 2020 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat lijken me wel 2 keuzes waar je niet heel erg fout mee kan gaan.
Dan pak je het model ervoor. Heb ik nu ook. Prima bak, zeker de 2,5l versie die ik hebquote:Op woensdag 9 september 2020 15:09 schreef zoz het volgende:
[..]
Die nieuwe mazda 6 vind ik wel echt mooi. Alleen verkrijgbaar vanaf 15K ongeveer.
Hoeveel kilometers mag een benzine auto tegenwoordig hebben als je hem koopt?
Zo'n octavia uit 2014 met 150.000 km kun je tussen de 10 en de 12k kopen.
Valt tegen hoor.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:33 schreef vosss het volgende:
Voor minder geld heb je een luxer uitgevoerde mazda 6 met minder kilometers dan zo een Octavia gok ik
Die lease Octavia’s haalden zonder problemen 200-250k in 5 jaar. Ik verwacht wel dat ze 15 jaar en 300-400k halen.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:09 schreef zoz het volgende:
[..]
Die nieuwe mazda 6 vind ik wel echt mooi. Alleen verkrijgbaar vanaf 15K ongeveer.
Hoeveel kilometers mag een benzine auto tegenwoordig hebben als je hem koopt?
Zo'n octavia uit 2014 met 150.000 km kun je tussen de 10 en de 12k kopen.
Er is veel vraag naar een gebruikte Japanner, maar relatief weinig die hem niet kopen of leasen.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:33 schreef vosss het volgende:
Voor minder geld heb je een luxer uitgevoerde mazda 6 met minder kilometers dan zo een Octavia gok ik
Sommige TSI blokken van de VAG merken zijn ook niet de verstandigste keus.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Een Mazda met 1e generatie Skyactiv motor is ook gokken of het heel blijft.
Grootste probleem is de ketting, maar die hoor je rammelen bij het starten, voordat het erger wordt.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:54 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Sommige TSI blokken van de VAG merken zijn ook niet de verstandigste keus.
Al is in 2014 de meeste ellende al wel voorbij als ik het goed onthouden heb.
Daarom had ik het ook over het model daarvoorquote:Op woensdag 9 september 2020 20:46 schreef Fer het volgende:
Een Mazda met 1e generatie Skyactiv motor is ook gokken of het heel blijft.
ZIjn er problemen bekend met de Skyactiv motoren? Ik ben ze nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Er is veel vraag naar een gebruikte Japanner, maar relatief weinig die hem niet kopen of leasen.
Dat bepaalt ook wel de vraag. 3 jaar terug kwamen er veel Renault Megane’s vrij uit de lease en die auto’s hadden geen grote problemen.
Een Mazda met 1e generatie Skyactiv motor is ook gokken of het heel blijft.
Ik heb echt niks met een Golf. Ik heb er een aantal weken mee gereden (benzine versie) en ik word er niet warm of koud van. Dat heb ik ook niet bij de megane, maar die is in ieder geval nog voordeliger.quote:Op woensdag 30 september 2020 06:34 schreef Fer het volgende:
Ik vind dat wel veel hoor. Neem de tussenweg. Golf 7 1.6 TDi
Hoeveel km heeft zo’n Megane gelopen? Reserveer maar alvast geld voor een turbo en 4 nieuwe injectors.
En kleine stukjes zijn killing voor de motor.quote:Op zondag 6 september 2020 18:02 schreef spierbal het volgende:
Diesel heb je duurdere wegenbelasting.
Oh zo’n voormalige 14% Megane uit 2011 2012? Ik wist niet die al voor 4000¤ te koop waren. Dacht dat je naar veel hogere km standen aan het kijken was. Met 280000 zou ik het niet aandurven, maar 180000 is nog wel ok. Die rijden bijna nog als nieuw.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:15 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik heb echt niks met een Golf. Ik heb er een aantal weken mee gereden (benzine versie) en ik word er niet warm of koud van. Dat heb ik ook niet bij de megane, maar die is in ieder geval nog voordeliger.
Ik zoek Meganes rond 180.000 km. In mijn familie rijden er best een aantal met de 1.5 dci met hoge kmstand maar die problemen herken ik niet zo. Ik rijd nu zelf trouwens een Talisman met hetzelfde blok (veel te weinig koppel voor deze auto vind ik).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |