Vandaar jouw vragen!quote:Op zondag 6 september 2020 09:57 schreef lipje het volgende:
[..]
Mijn angst is dat de verbruikscijfertjes nog steeds te optimistisch worden weergegeven.
Yepquote:
Herkenbaar. 1:16 alleen bergaf met wind mee.quote:Op zondag 6 september 2020 09:57 schreef lipje het volgende:
[..]
De huidige burgerbak zou qua verbruik theoretisch 1 op 16 moeten halen, maar ik ben niet verder gekomen dan 1 op 12 en een beetje.
Een hybride heeft die zaken toch ook gewoon?quote:Op zondag 6 september 2020 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Olie en filters, blokkies, remschijven, bandjes, ruitenwissertje bladiebla.
Jep, en een lichtere motor als een normale versie denk ik, maar goed, heb er nooit mee gereden, dus ik kan wel dingen gaan roeptoeteren, maar dat slaat dan nergens op.quote:Op zondag 6 september 2020 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een hybride heeft die zaken toch ook gewoon?
Zwaarder zelfs. De normale heeft een 1,0 of 1,3, de hybrid is 1,5 liter grootquote:Op zondag 6 september 2020 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, en een lichtere motor als een normale versie denk ik, maar goed, heb er nooit mee gereden, dus ik kan wel dingen gaan roeptoeteren, maar dat slaat dan nergens op.![]()
Onderhoud en slijtagedelen heeft elke auto.
Ik hield me even stil, omdat ik het niet zeker wist. Maar dat dacht ik al. In het verleden zelfs een 1800 in een Yaris hybride geloof ik.quote:Op zondag 6 september 2020 13:44 schreef lipje het volgende:
[..]
Zwaarder zelfs. De normale heeft een 1,0 of 1,3, de hybrid is 1,5 liter groot
logica kan soms heel onlogisch zijn..quote:Op zondag 6 september 2020 13:44 schreef lipje het volgende:
[..]
Zwaarder zelfs. De normale heeft een 1,0 of 1,3, de hybrid is 1,5 liter groot
Is dat die Outlander die vanwege twee AA-batterijtjes ineens wegenbelastingvrij was? Mag wel een caravan trekken...quote:Op zondag 6 september 2020 14:28 schreef lipje het volgende:
Ik denk het. Herinner je de bekende 2 liter phev die meer drinkt omdat ie zo zwaar is...... en zeer populair onder de leaserijders door de lage bijtelling![]()
En 40 km elektrisch
Mensen rijden gemiddeld 35km per dag in Nederland, je kan er een groot deel van je ritten mee doen.quote:Op zondag 6 september 2020 14:28 schreef lipje het volgende:
Ik denk het. Herinner je de bekende 2 liter phev die meer drinkt omdat ie zo zwaar is...... en zeer populair onder de leaserijders door de lage bijtelling![]()
En 40 km elektrisch
Het was het begin van het elektrische tijdperk, mensen leasten dat hok voor de bijtelling die 0% was. Vervolgens reden ze 50k km per jaar ermee.quote:Op maandag 7 september 2020 10:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen rijden gemiddeld 35km per dag in Nederland, je kan er een groot deel van je ritten mee doen.
Door de Atkinson cycle. Het mengsel wat verbrand wordt is vergelijkbaar met een 1.4. Het vermogen ook.quote:Op zondag 6 september 2020 14:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
logica kan soms heel onlogisch zijn..
Zwaardere motor omdat als prik-op, die accutroepsels ook versleept moeten worden ?
Klopt, ook mijn Toyota heeft een motor met Atkinson cycle.quote:Op maandag 7 september 2020 11:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Door de Atkinson cycle. Het mengsel wat verbrand wordt is vergelijkbaar met een 1.4. Het vermogen ook.
Klopt:quote:Verder halen veel Priussen probleemloos 500000km dus vergelijkbaar met een Mercedes 190 kwa degelijkheid.
Dan toch liever die 190 denk ikquote:Op maandag 7 september 2020 11:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Door de Atkinson cycle. Het mengsel wat verbrand wordt is vergelijkbaar met een 1.4. Het vermogen ook.
Verder halen veel Priussen probleemloos 500000km dus vergelijkbaar met een Mercedes 190 kwa degelijkheid.
1 op 18 op benzine voor een C-segment station die als het nodig is in 8 seconden op de 100 zit, dat is toch wel netjes vind ik, dat noem ik geen "tax trick".quote:Op maandag 7 september 2020 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan toch liever die 190 denk ik![]()
Als ik echt alleen standaard woon-werk binnen de range zou moeten doen zou ik full electric wel overwegen, maar dat half-half gedoe vind ik meer gewoon een tax trick, en ik heb het er niet voor over om voor lul te rijden in zo'n halfwat ding, want ik zou dan 95% op de motor rijden..
De eerste hybrids, m.n. de Priussen werden low tax gemaakt om mensen ze te laten kopen en gaan rijden, en leaserijders zijn altijd voor centen te paaien.. De eerste Priussen waren gelukkig ook niet zo heel erg lelijk; die kocht je echt niet voor de looksquote:Op maandag 7 september 2020 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
1 op 18 op benzine voor een C-segment station die als het nodig is in 8 seconden op de 100 zit, dat is toch wel netjes vind ik, dat noem ik geen "tax trick".
Er zijn uiteraard altijd mensen die er 1 op 20 mee halen maar tot die groep hoor ik dan weer niet
Geen idee, ben geen leaserijder, heb 'm van eigen spaargeld gekochtquote:Op maandag 7 september 2020 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De eerste hybrids, m.n. de Priussen werden low tax gemaakt om mensen ze te laten kopen en gaan rijden, en leaserijders zijn altijd voor centen te paaien.. De eerste Priussen waren gelukkig ook niet zo heel erg lelijk; die kocht je echt niet voor de looks![]()
Inmiddels vind je natuurlijk bij bijna elk merk wel van die dingen, maar dan nog steeds vind ik het van alles net niks, en de grootste motivatie om een hybrid te pakken is voor een leaserijder nog steeds de knip.
Vind zo'n C-HR wel aardig, lekker spacey, anders..quote:Op maandag 7 september 2020 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geen idee, ben geen leaserijder, heb 'm van eigen spaargeld gekocht
Zo'n beetje ieder model van Toyota is inmiddels als hybride leverbaar, het zou me niet verbazen als de Prius als model verdwijnt. De Prius was een mooie manier om die hybride techniek te verfijnen.
Prius had in het begin helemaal geen belastingvoordeel. Dat kwam later pas met de 14% regeling. Maar toen was het wel 1 die hem terecht kreeg, naast de sjoemeldiesels en andere vervuilers.quote:Op maandag 7 september 2020 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De eerste hybrids, m.n. de Priussen werden low tax gemaakt om mensen ze te laten kopen en gaan rijden, en leaserijders zijn altijd voor centen te paaien.. De eerste Priussen waren gelukkig ook niet zo heel erg lelijk; die kocht je echt niet voor de looks![]()
Inmiddels vind je natuurlijk bij bijna elk merk wel van die dingen, maar dan nog steeds vind ik het van alles net niks, en de grootste motivatie om een hybrid te pakken is voor een leaserijder nog steeds de knip.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |