Mijn vriendin heeft er zo een gehad, is altijd heel goed bevallen. Lekker zuinig en gewoon een prima karretje waarmee je ook zonder doodsangsten uit te staan je op de snelweg kan begeven.quote:
de huidige was 10 jaar! De nieuwe waarschijnlijk ook, maximaal 20 jaar.quote:Op zondag 6 september 2020 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met ¤26 per maand aan besparing moet je de auto dus 96 maanden rijden om dat prijsverschil terug te verdienen (dan heb je nog geen voordeel gehad maar dan begint het voordeel pas)... dat is 8 jaar... Hoe lang denk je in die auto te gaan rijden?
Met verschil in wegenbelasting duurt het 13 jaar voor je quitte speelt...quote:Op zondag 6 september 2020 09:57 schreef lipje het volgende:
[..]
de huidige was 10 jaar! De nieuwe waarschijnlijk ook, maximaal 20 jaar.
Vergelijken met doorrijden scheelt wel veer. Wegenbelasting 156 vs 130 euro per kwartaal en 1 op 12 vs 1 op 24quote:Op zondag 6 september 2020 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met verschil in wegenbelasting duurt het 13 jaar voor je quitte speelt...
Olie en filters, blokkies, remschijven, bandjes, ruitenwissertje bladiebla.quote:Op zondag 6 september 2020 10:14 schreef lipje het volgende:
Hoe moet je onderhoud meerekenen? De hybrid is redelijk onderhouds arm vs elke 3 tot 6 jaar distributieriem etc
Hoe kom je op 1 op 12 vs 1 op 24?quote:Op zondag 6 september 2020 10:10 schreef lipje het volgende:
[..]
Vergelijken met doorrijden scheelt wel veer. Wegenbelasting 156 vs 130 euro per kwartaal en 1 op 12 vs 1 op 24
Wat 'ie nu heeft (praktijkcijfer), tegen wat een nieuwe halfwat belooft. Béétje rijkrekenenquote:Op zondag 6 september 2020 10:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe kom je op 1 op 12 vs 1 op 24?
Oh, ja, zo las ik het niet.quote:Op zondag 6 september 2020 10:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat 'ie nu heeft (praktijkcijfer), tegen wat een nieuwe halfwat belooft. Béétje rijkrekenen
Sommige mensen moeten zichzelf die auto ook verkopen hequote:Op zondag 6 september 2020 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, ja, zo las ik het niet.
Maar wel nutteloos om naar de huidige auto te kijken, het verhaal met "terugverdienen" voor de volgende auto wordt er niet anders door
Ah ja, niemand hoeft zich bij mij te verantwoorden voor z'n keuzes en advies is er om in de wind te slaanquote:Op zondag 6 september 2020 10:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten zichzelf die auto ook verkopen heWie weet leest de bazin wel mee
![]()
Huidige burgerbak vs hybridquote:Op zondag 6 september 2020 10:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe kom je op 1 op 12 vs 1 op 24?
Deze baas weet hetquote:Op zondag 6 september 2020 10:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten zichzelf die auto ook verkopen heWie weet leest de bazin wel mee
![]()
Ok.quote:
Voor realistische cijfers (op sommige fout opgaves na) zie: www.spritmonitor.dequote:Op zondag 6 september 2020 09:57 schreef lipje het volgende:
De huidige burgerbak zou qua verbruik theoretisch 1 op 16 moeten halen, maar ik ben niet verder gekomen dan 1 op 12 en een beetje.
Mijn angst is dat de verbruikscijfertjes nog steeds te optimistisch worden weergegeven.
Dan wordt de terugverdientijd van de hybride versie zelfs >15 jaar.quote:Op zondag 6 september 2020 10:42 schreef oldford het volgende:
[..]
Voor realistische cijfers (op sommige fout opgaves na) zie: www.spritmonitor.de
B.v. Toyota Yaris 101pk Gemiddeld 6L/100km = 1 op 16,66.
Toyota Yaris Hybrid 101pk Gemiddeld 4,85L/100km = 1 op 20,61.
quote:
Maar, staat wel lekker popi, dat 'hybrid' achteropquote:Op zondag 6 september 2020 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan wordt de terugverdientijd van de hybride versie zelfs >15 jaar.
Me too, ik koop en rijd wat ik leuk.moi vind... financieel let ik wel een klein beetje op, maar ik koop toch altijd wat mijn hartje begeert.. Helaas heeft niet iedereen die luxe; er zijn zoveel factoren die mee kunnen spelen.quote:Op zondag 6 september 2020 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah ja, niemand hoeft zich bij mij te verantwoorden voor z'n keuzes en advies is er om in de wind te slaan
Ik reken het alleen even voor, wat hij er mee doet...
Mijn keuze voor mijn auto is ook niet te verantwoorden met cijfers, vind het gewoon een mooie bak.
Op de zijkant ookquote:Op zondag 6 september 2020 10:46 schreef Sounddragon het volgende:
Maar, staat wel lekker popi, dat 'hybrid' achterop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaar jouw vragen!quote:Op zondag 6 september 2020 09:57 schreef lipje het volgende:
[..]
Mijn angst is dat de verbruikscijfertjes nog steeds te optimistisch worden weergegeven.
Yepquote:
Herkenbaar. 1:16 alleen bergaf met wind mee.quote:Op zondag 6 september 2020 09:57 schreef lipje het volgende:
[..]
De huidige burgerbak zou qua verbruik theoretisch 1 op 16 moeten halen, maar ik ben niet verder gekomen dan 1 op 12 en een beetje.
Een hybride heeft die zaken toch ook gewoon?quote:Op zondag 6 september 2020 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Olie en filters, blokkies, remschijven, bandjes, ruitenwissertje bladiebla.
Jep, en een lichtere motor als een normale versie denk ik, maar goed, heb er nooit mee gereden, dus ik kan wel dingen gaan roeptoeteren, maar dat slaat dan nergens op.quote:Op zondag 6 september 2020 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een hybride heeft die zaken toch ook gewoon?
Zwaarder zelfs. De normale heeft een 1,0 of 1,3, de hybrid is 1,5 liter grootquote:Op zondag 6 september 2020 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, en een lichtere motor als een normale versie denk ik, maar goed, heb er nooit mee gereden, dus ik kan wel dingen gaan roeptoeteren, maar dat slaat dan nergens op.![]()
Onderhoud en slijtagedelen heeft elke auto.
Ik hield me even stil, omdat ik het niet zeker wist. Maar dat dacht ik al. In het verleden zelfs een 1800 in een Yaris hybride geloof ik.quote:Op zondag 6 september 2020 13:44 schreef lipje het volgende:
[..]
Zwaarder zelfs. De normale heeft een 1,0 of 1,3, de hybrid is 1,5 liter groot
logica kan soms heel onlogisch zijn..quote:Op zondag 6 september 2020 13:44 schreef lipje het volgende:
[..]
Zwaarder zelfs. De normale heeft een 1,0 of 1,3, de hybrid is 1,5 liter groot
Is dat die Outlander die vanwege twee AA-batterijtjes ineens wegenbelastingvrij was? Mag wel een caravan trekken...quote:Op zondag 6 september 2020 14:28 schreef lipje het volgende:
Ik denk het. Herinner je de bekende 2 liter phev die meer drinkt omdat ie zo zwaar is...... en zeer populair onder de leaserijders door de lage bijtelling![]()
En 40 km elektrisch
Mensen rijden gemiddeld 35km per dag in Nederland, je kan er een groot deel van je ritten mee doen.quote:Op zondag 6 september 2020 14:28 schreef lipje het volgende:
Ik denk het. Herinner je de bekende 2 liter phev die meer drinkt omdat ie zo zwaar is...... en zeer populair onder de leaserijders door de lage bijtelling![]()
En 40 km elektrisch
Het was het begin van het elektrische tijdperk, mensen leasten dat hok voor de bijtelling die 0% was. Vervolgens reden ze 50k km per jaar ermee.quote:Op maandag 7 september 2020 10:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen rijden gemiddeld 35km per dag in Nederland, je kan er een groot deel van je ritten mee doen.
Door de Atkinson cycle. Het mengsel wat verbrand wordt is vergelijkbaar met een 1.4. Het vermogen ook.quote:Op zondag 6 september 2020 14:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
logica kan soms heel onlogisch zijn..
Zwaardere motor omdat als prik-op, die accutroepsels ook versleept moeten worden ?
Klopt, ook mijn Toyota heeft een motor met Atkinson cycle.quote:Op maandag 7 september 2020 11:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Door de Atkinson cycle. Het mengsel wat verbrand wordt is vergelijkbaar met een 1.4. Het vermogen ook.
Klopt:quote:Verder halen veel Priussen probleemloos 500000km dus vergelijkbaar met een Mercedes 190 kwa degelijkheid.
Dan toch liever die 190 denk ikquote:Op maandag 7 september 2020 11:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Door de Atkinson cycle. Het mengsel wat verbrand wordt is vergelijkbaar met een 1.4. Het vermogen ook.
Verder halen veel Priussen probleemloos 500000km dus vergelijkbaar met een Mercedes 190 kwa degelijkheid.
1 op 18 op benzine voor een C-segment station die als het nodig is in 8 seconden op de 100 zit, dat is toch wel netjes vind ik, dat noem ik geen "tax trick".quote:Op maandag 7 september 2020 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan toch liever die 190 denk ik![]()
Als ik echt alleen standaard woon-werk binnen de range zou moeten doen zou ik full electric wel overwegen, maar dat half-half gedoe vind ik meer gewoon een tax trick, en ik heb het er niet voor over om voor lul te rijden in zo'n halfwat ding, want ik zou dan 95% op de motor rijden..
De eerste hybrids, m.n. de Priussen werden low tax gemaakt om mensen ze te laten kopen en gaan rijden, en leaserijders zijn altijd voor centen te paaien.. De eerste Priussen waren gelukkig ook niet zo heel erg lelijk; die kocht je echt niet voor de looksquote:Op maandag 7 september 2020 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
1 op 18 op benzine voor een C-segment station die als het nodig is in 8 seconden op de 100 zit, dat is toch wel netjes vind ik, dat noem ik geen "tax trick".
Er zijn uiteraard altijd mensen die er 1 op 20 mee halen maar tot die groep hoor ik dan weer niet
Geen idee, ben geen leaserijder, heb 'm van eigen spaargeld gekochtquote:Op maandag 7 september 2020 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De eerste hybrids, m.n. de Priussen werden low tax gemaakt om mensen ze te laten kopen en gaan rijden, en leaserijders zijn altijd voor centen te paaien.. De eerste Priussen waren gelukkig ook niet zo heel erg lelijk; die kocht je echt niet voor de looks![]()
Inmiddels vind je natuurlijk bij bijna elk merk wel van die dingen, maar dan nog steeds vind ik het van alles net niks, en de grootste motivatie om een hybrid te pakken is voor een leaserijder nog steeds de knip.
Vind zo'n C-HR wel aardig, lekker spacey, anders..quote:Op maandag 7 september 2020 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geen idee, ben geen leaserijder, heb 'm van eigen spaargeld gekocht
Zo'n beetje ieder model van Toyota is inmiddels als hybride leverbaar, het zou me niet verbazen als de Prius als model verdwijnt. De Prius was een mooie manier om die hybride techniek te verfijnen.
Prius had in het begin helemaal geen belastingvoordeel. Dat kwam later pas met de 14% regeling. Maar toen was het wel 1 die hem terecht kreeg, naast de sjoemeldiesels en andere vervuilers.quote:Op maandag 7 september 2020 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De eerste hybrids, m.n. de Priussen werden low tax gemaakt om mensen ze te laten kopen en gaan rijden, en leaserijders zijn altijd voor centen te paaien.. De eerste Priussen waren gelukkig ook niet zo heel erg lelijk; die kocht je echt niet voor de looks![]()
Inmiddels vind je natuurlijk bij bijna elk merk wel van die dingen, maar dan nog steeds vind ik het van alles net niks, en de grootste motivatie om een hybrid te pakken is voor een leaserijder nog steeds de knip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |