Respect moet je verdienen.quote:
Men kan dat zien als een hellend vlak. Eerst wordt vrijwillig en "uit respect" rekening gehouden met de gevoeligheden van een religieuze groep, vervolgens wordt het als een vanzelfsprekendheid verwacht, ten slotte afgedwongen. Nu zal dat bij het christendom niet meer zo snel gebeuren, maar de islam is groeiende en de aanhangers komen veelal uit landen waarin de religie in veel sterkere mate boven kritiek verheven is dan het christendom hier. Dan wil men liever niet dat bij hen het idee postvat dat het geloof hier ook quasi-onschendbaar is.quote:Op zondag 6 september 2020 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vraag alleen respect. Zelfs dat kan niet.
Wacht, wie bedoel je nu..?quote:Op zondag 6 september 2020 22:39 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Respect moet je verdienen.
Het helpt niet als je oververtegenwoordigd bent in stelen, verkrachtingen en moorden
Dus ze willen dat de religie onaantastbaar blijft?quote:Op zondag 6 september 2020 22:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Men kan dat zien als een hellend vlak. Eerst wordt vrijwillig en "uit respect" rekening gehouden met de gevoeligheden van een religieuze groep, vervolgens wordt het als een vanzelfsprekendheid verwacht, ten slotte afgedwongen. Nu zal dat bij het christendom niet meer zo snel gebeuren, maar de islam is groeiende en de aanhangers komen veelal uit landen waarin de religie in veel sterkere mate boven kritiek verheven is dan het christendom hier. Dan wil men liever niet dat bij hen het idee postvat dat het geloof hier ook quasi-onschendbaar is.
Een bepaalde groep, ja.quote:Op zondag 6 september 2020 22:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus ze willen dat de religie onaantastbaar blijft?
Natuurlijk, maar daar zou je dan gewoon om moeten lachen of in ieder geval gewoon de schouders voor op moeten halen.quote:Op zondag 6 september 2020 22:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat mag ook wel, maar ik zie niet hoe dat iets anders dan extreme kinderachtigheid zou zijn.
Wat zou jij er eigenlijk van vinden als ik zou beweren dat ik als volwassen vent van 36 daadwerkelijk in sinterklaas geloof?quote:Op zondag 6 september 2020 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vraag alleen respect. Zelfs dat kan niet.
In de westerse wereld kon een film als Life of Brian gewoon, zonder bloedvergieten, zonder rellen, zonder beroepsgelovigen die hun kuddes de straten op stuurden. Daar voel ik me fijn bij. Ik wil al die ellende die de islamitische wereld typeert hier niet, ik vind het barbaars, misselijkmakend en deprimerend. Niet één maar een duizendtal stappen achteruit, in sneltreinvaart.quote:Op zondag 6 september 2020 22:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, help even, ik ben de draad kwijt.
Ongeloofwaardig.quote:Op zondag 6 september 2020 23:03 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wat zou jij er eigenlijk van vinden als ik zou beweren dat ik als volwassen vent van 36 daadwerkelijk in sinterklaas geloof?
Ja, nu je het zo zegt, inderdaad, een enorme stap terug.quote:Op zondag 6 september 2020 23:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
In de westerse wereld kon een film als Life of Brian gewoon, zonder bloedvergieten, zonder rellen, zonder beroepsgelovigen die hun kuddes de straten op stuurden. Daar voel ik me fijn bij. Ik wil al die ellende die de islamitische wereld typeert hier niet, ik vind het barbaars, misselijkmakend en deprimerend. Niet één maar een duizendtal stappen achteruit, in sneltreinvaart.
Jij, en dat bedoel ik aardig, bent compleet irrelevant voor mij. Dus dans er vooral op los. Ik zal niet de straat op gaan of jouw vlag verbranden.quote:Op zondag 6 september 2020 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik snap niet dat het zo moeilijk is om respect te hebben voor wat een ànder belangrijk vindt. Als jij intens van je vriendin houdt en ik ga staan dansen op haar foto denk je ook: waarom??
In welke zin wil ik geen respect geven..?quote:Op maandag 7 september 2020 18:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Jij, en dat bedoel ik aardig, bent compleet irrelevant voor mij. Dus dans er vooral op los. Ik zal niet de straat op gaan of jouw vlag verbranden.
Ik op mijn beurt begrijp dan weer niet waarom het zo moeilijk is om te relativeren. Boeiend wat wat complete randoms met wie jij verder niets hebt allemaal vinden en denken.
Het komt er een beetje op neer dat jij wel respect verwacht maar dat niet wil geven.
Tegenover mensen die graag korans, waar ze als het goed is zelf voor hebben betaald, verbranden.quote:Op maandag 7 september 2020 19:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In welke zin wil ik geen respect geven..?
Je bedoelt de Hebdo-aanhangers? Ik zal ze geen strobreed in de weg leggen.quote:Op maandag 7 september 2020 21:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Tegenover mensen die graag korans, waar ze als het goed is zelf voor hebben betaald, verbranden.
Hebdo-'aanhangers' zijn niet per se anti-islam maar voor het vrije woord en voor satire, het is ook totaal geen rechts blad. Verder is verbranding juist één van de weinige halal manieren om af te komen van een oude Koran.quote:Op maandag 7 september 2020 21:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je bedoelt de Hebdo-aanhangers? Ik zal ze geen strobreed in de weg leggen.
"Er is geen God dan Allah, en Mohammed is zijn afgezant". Waarom zou dit een Aboriginal die nog aan de oude goden gelooft, niet op zijn ziel trappen? Maar iedere Moslim is vrij om het te zeggen.quote:Op zondag 6 september 2020 21:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Met religie vind ik het toch anders liggen. Ik ben zelf ook gelovig (christen) en mensen zouden mij echt op mijn ziel kunnen trappen als ze de Heer zouden beledigen.
Dit snap ik niet..?quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:31 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
"Er is geen God dan Allah, en Mohammed is zijn afgezant". Waarom zou dit een Aboriginal die nog aan de oude goden gelooft, niet op zijn ziel trappen? Maar iedere Moslim is vrij om het te zeggen.
Het is in de Islam verboden om afbeeldingen van Mohammed te maken. Dat zal mij een zorg zijn, ik ben geen Moslim.quote:
De manier waarop? De spotprenten van Hebdo zijn nogal provocerend wat ik begrijp.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:54 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is in de Islam verboden om afbeeldingen van Mohammed te maken. Dat zal mij een zorg zijn, ik ben geen Moslim.
Sommige Moslims vinden dit een steen des aanstoots. Maar waarom zou het mij, als niet-Moslim, niet zijn toegestaan om dit te doen, terwijl het een Moslim als niet-Hindoe, niet-Boeddhist, enz. wel is toegestaan om het bestaan van de Hindoegoden en de Boeddha te ontkennen, en te beweren dat de Joden en de Christenen hun heilige geschriften vervalsen? Waarom is het ene beledigender dan het andere?
Dat begrijp ik, maar ook als ze hem geprezen zouden hebben, zou men in Pakistan nog steeds boos zijn, want Mohammed mag niet worden afgebeeld. Wat is dan het verschil met het ontkennen van de Drie-eenheid?quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De manier waarop? De spotprenten van Hebdo zijn nogal provocerend wat ik begrijp.
Beste Titus, dit wordt mij te ingewikkeld.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:37 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar ook als ze hem geprezen zouden hebben, zou men in Pakistan nog steeds boos zijn, want Mohammed mag niet worden afgebeeld. Wat is dan het verschil met het ontkennen van de Drie-eenheid?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |